مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا

مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند

سعید حلاجیان
۱۲:۵۶ ۱۳۹۷/۰۲/۱۰
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا

فیل اسپنسر اخیرا طی مصاحبه ای اظهار کرده بود که به مرور زمان مایکروسافت نیز سرمایه‌گذاری بیشتری بر‌روی استودیوهای فرست پارتی انجام داده تا بتواند بازی‌های انحصاری بیشتری بسازد. اما موضوع این است که چنین اتفاقی باید سال‌ها پیش می‌افتاد و مایکروسافت که این همه سال در بازار حضور داشته است در حال حاضر باید باید دارای مجموعه‌ای از بازی‌های انحصاری باشد. اگرچه مایکل پکتر، تحلیل گر صنعت بازی‌های ویدیویی، اعتقاد دارد هنوز خیلی دیر نشده است.

مایکل پکتر، تحلیل گر صنعت بازی‌های ویدیویی، در آخرین مصاحبه خود با وب‌سایت GamingBolt به این نکته اشاره کرد که هنوز برای سرمایه گذاری مایکروسافت بر‌روی استودیو‌های فرست پارتی خیلی دیر نشده است. به گفته وی دیگر عناوین انحصاری به مانند گذشته تاثیری بر روند بازار نخواهند داشت:

نه خیلی دیر نیست. من مطمئن نیستم که عناوین انحصاری به مانند گذشته خیلی در بازار تاثیر گذار باشند. منظور من این است هنگامی که سونی پلی‌استیشن را عرضه کرد در آن زمان مجبور بود تا تعدادی عناوین انحصاری در اختیار داشته باشد زیرا این شرکت برای این‌که کاربران از نینتندو به سمت پلی‌استیشن مهاجرت کنند، باید دلیل محکم و قانع کننده‌ای به آن‌ها ارائه می‌کرد. این موارد تاکنون بسیار خوب پیش رفته‌اند و من فکر نمی‌کنم که دیگر شما به حمایت و پشتیبانی استودیوهای فرست پارتی و عناوین انحصاری نیازی داشته باشید. در حقیقت این که کنسول پلی‌استیشن بیشتر به فروش می‌رود، به دلیل عناوین فرست پارتی نیست بلکه به این خاطر می‌باشد که کنسول پلی‌استیشن ۴ یک کنسول فوق العاده است، بازی‌بازان شبکه پلی استیشن را بیشتر از اکس باکس لایو دوست دارند و محتویات فرست پارتی و حتی ترد پارتی بسیار خوبی در آن قرار دارد. از نظر من محتویاتی که به صورت انحصار زمانی در دسترس قرار می‌گیرند( به مانند بسته‌های الحاقی Call of Duty که در انحصار زمانی پلی‌استیشن ۴ بوده‌اند) از جمله مواردی هستند که می‌توانند بازار را تحت تاثیر قرار داده و از نظر من این موضوع از جمله دلایلی است که به فروش بیشتر یک کنسول کمک می‌کند.

وی ادامه می‌دهد:

بنابراین نه. به نظر من مایکروسافت نیز وضعیت خوبی دارد. عناوین فرست پارتی آن‌ها الزاما بازی‌های بدی نیستند بلکه آن‌ها بازار فروش کمتری دارند زیرا به اندازه‌ی بازی‌های شرکت سونی و نینتندو جذبه کافی را ندارند. البته می‌دانید من معتقدم سونی به شکل فوق العاده‌ای بر روی عناوین تک نفره تمرکز داشته است در حالی که تمرکز مایکروسافت بیشتر بر روی عناوین چند نفره بوده و در زمینه تولید محتوای تک نفره عملکرد جالبی نداشته است. من معتقدم این موضوع تفاوت اصلی میان سونی و مایکروسافت است و نه کیفیت بازی‌ها؛ زیرا که بازی‌های مایکروسافت نیز از کیفیت بسیار خوبی برخوردارند( بدون در نظر گرفتن عنوان Sea of Thieves).

این‌طور به نظر می‌رسد که بر خلاف گفته‌های آقای پکتر، عناوین انحصاری همچنان به مانند گذشته تاثیر گذارند. در حال حاضر در این زمینه شرکت سونی با نسبت ۲ به یک از مایکروسافت پیش است. البته این موضوع بیشتر در ارتباط با عناوین مولتی پلتفرم صدق می‌کند زیرا چنین عناوینی در گذشته به مانند امروز تاثیر گذار نبوده‌اند. شرکت نینتندو حدود ۱۸ میلیون دستگاه از تبلت خود(علیرغم این‌که از نظر فنی قدرت کافی ندارد) را در یک سال به فروش رسانده چون بازار آن را در اختیار داشته است. بنابراین هنگامی که هنوز وضعیت بازار برای پلتفرم شما مبهم است، مطمئنا شما انتظار چنین نتیجه‌ای نخواهید داشت بلکه هنگامی به این مهم دست می‌یابید که پلتفرم مورد نظر دارای محتویاتی باشد که فروش آن را تضمین کند؛ محتویاتی که فقط بر‌روی آن پلتفرم در دسترس باشند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا
مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • all pacino گفت:

    اینم فقط بلده اظهار نظر کنه خب تو هم چهارتا انحصاری خوب واسه کنسولت بزن یه کم رقابت بره بالا

  • مایکروسافت کلا ۴ تا استودیو فرست پارتی مهم داره که خب همشون هم مشغول کار هستن ۳۴۳ داره هیلو۶ میسازه کوالیشن داره گیرز۵ میسازه ترن۱۰ هم داره فورتزا میسازه Rare هم که تازه دزدان دریایی رو داده
    اینکه که گفته”هنوز هم میتواند” اشتباهه چون سرمایه گذاری کرده دیگه پس این استودیو ها دارن چی میسازن الان؟؟؟؟؟
    درباره صحبت هاشم درباره عناوین داستانی یک مشکل وجود داره و اون این هست که وقتی این گیمرهای عزیز اکس باکس از کوانتوم بریک که یک عنوان داستانی هست حمایت نمیکنن و به جاش برای یک عنوان تمام انلاین مثل sea of thieves سنگ تمام میذارن خب منم رئیس اکس باکس کنن میرم برای سود بیشتر کمپانی روی عناوین مولتی سرمایه میذارم تا داستانی

    • allfreegamer گفت:

      پلی گراند رو فراموش کردی + استودیوی دومش

    • cv گفت:

      کسی که می خواسته هیلو گیرز فورتزا بازی کنه قبلا کنسول خریده
      منظورش سرمایه گذاری روی عناوینی ip جدید متفاوت از گذشته است که گیمر های جدیدی جذب کنه

    • mojtaba33 گفت:

      اقا محمد رضای عزیز بازی کوانتوم شاید داستان خوبی داشته باشه اما همیشه بازی تبدیل به شاهکار میشه که تلفیق گیم پلی با داستان رو درست پیاده کرده باشه خداییش گیم پلی کوانتوم با رایز رو ببین :-/ یعنی پاشنه اشیل این بازی ها هستن اگه مثل خدای جنگ یا اخرین ما گیم پلی با داستان هر دو جذاب بودن صددرصد موفق میشدن پس نگو گیمرای ابکس باکس حمایت نکردن

      • داداش کلا الان خیلی از گیمرها دیگه کمتر حمایت میکنن از عناوین داستانی نه فقط عناوین مایکروسافت شما ایول ویتین۲ رو که از نظر من فرسنگ ها از رزیدنت ایول۷ بهتر هست رو ببین که چقدر فروش پایینی داشت
        شما ولفنشتاین۲ رو که یک شوتر تمام عیار هست رو ببین شما دیس انرد۲ رو ببین حالا کوانتوم بریک نه چرا سانست که یک عنوان واقعا خوب بود و گیم پلی به شدت خوبی داشت خوب نفروخت؟
        شما فروش PUBG رو روی XBOX ببین که چقدر بالاست یا همین SEA OF THIEVES این امارها داره میگه که اقا حداقل توی XBOX کمتر گیمرها از عناوین داستانی حمایت کردن حتی مثال هم زدم خیلی از عناوین دیگه هم همین وضع رو دارن مقصر گیمر هست که حمایت نمیکنه

        • Hasan.n گفت:

          دوست عزیز تا یه جاهایی حرفت درسته ولی این بازیایی که اسم بردی بازی های خوبی هستن ولی شاهکار نیستن . شما وقتی مایکروسافت بیاد یه بازی به شاهکاری گاد یا لاست اف اس بسازه ببین فروش هم بازی هم کنسول چقد میره بالا . مایکرو چقد میتونه به نظرت فقط هیلو و گیرز بسازه.؟ نمیشه تا اخر فقط با همینا سر کرد . نسل هفت رو یادتونه که مایکرو تو زمینه انحصاری چقد قوی بود چقد فروش کرد کنسولش ولی ps3 چیزی نداشت . اما اخرای نسل ورق برگشت چون این بار مایکرو چیزی نداشت سونی بازی عالی ساخت نتیجش هم دیدین . پس اگه بازی خوبی بسازه صد در صد فروش عالی میکنه البته منظورم ای پی جدید

  • PSFAN@COD گفت:

    ایشالله مایکروسافت بهتر و بیشتر سرمایه گذاری کنه
    حالا که همه روی پیسی میان بهتره که مایکرو دریغ نکنه و بازی بسازه

  • بنظرم هنوز هم عناوین انحصاری مثل گذشته تاثیر گذاره فقط فرقش نسبت به گذشته در اینه که بطور کلی بازی های انلاین محور گیمر بیشتری جذب میکنه حالا جه انحصاری باشه و چه نباشه مثل PUBG . البته من بازی های داستانی رو در کل ترجیح میدم ولی خب بازی های انلاین هم لذت خودشون رو دارن.

  • xman1379 گفت:

    آدم فقط باید دوتا چیز داشته باشه یک پی سی با یک پلی استیشن بقیه رو بزارید لب ه کوزه دوغ شو بخورید

  • راستش فکر کنم اولین باره که تا حدودی باهاش موافقم!
    وقتی بحث بازی میشه، دو تا نکته خیلی مهمه؛ یکی خود بازی و یکی هم مخاطبین.
    الان شما یه آی‌پی مثل کاد رو در نظر بگیرید؛ همیشه فروش این بازی بالاست؛ چون هم شناخته شده‌است و هم طرفدارای زیادی داره.
    البته یه موضوع دیگه هم اینه که یه شرکت خودش رو با چه عنوانی معرفی میکنه؛ الان کسی منتظر کاد روی سوییچ نیست. اما منتظره ببینه زلدای بعدی چیه. این شرکت خودش رو با این بازی‌ها معرفی کرد و طی ۳۰ سال، اونا رو به قدری گسترش داد که در حال حاضر فروششون تضمینیه. برای همینه که مردم کنسول نیتندو رو تنها به خاطر انحصاری ها میخرن.
    اما قضیه یکم برای سونی و مایکروسافت فرق داره چون همیشه اکثر افراد به خاطر بازی های ترد پارتی کنسول میخرن. اما با این وجود سونی خیلی از مایکروسافت در این زمینه جلوتره. سونی نشون داده که از بازی‌ های داستانی حمایت میکنه در صورتی که مایکروسافت عناوین چند نفره رو در اختیار داره. پس با این وجود بعید میدونم طرفدارای ایکس باکس از بازی های داستانی استقبال کنن.

  • pc and ps4 گفت:

    واقعا کسی که xbox میگیره باید به عقلش شک کرد Thinking
    بازی های انحصاری ps4 یا بازی های شاهکار انلاین pc و ۴k ابر واقعی pc رو ول میکنه میره xbox میخره Grin
    از طرفی یه ا.ح.م.ق.ی که بقیه رو جعل میکنه میگه مردم pc رو برای بازی های مایکروسافت میخرن Really Angry بعد فرق دکمه های xbox با کیبورد رو نمیدونه این ابر نوب
    گلدبرگ یادت باشه xbox هرگز به gtx1080 نخواهد رسید Wink الان میاد عکس تامب رایدرمیزاره میگه گرافیکش از pc بیشتره دیگه نمیگه بازی پورت مخصوص رو xbox داشت Neutral بازی های xbox هم از نظر گرافیک هرگز به انحصاری های ps4 نخواهند رسید.بازی رایز هم اشغاله و خودم رو pc با بالاترین گرافیک فقط ۲ ساعت تحملش کردم آنقدر اشغال بود Sick
    بازی های xbox رزولوشن بالایی دارند اما بازی های سونی”گرافیک نزدیک به واقعیت”دارن. قبلن گفتم بازم میگم:
    کاربرgodofwar0385قبل از عرضه بازی گاد میگفت حالم از این بازی بهم میخوره و ps4ام رو فروختم.بعد کاربر allfreegamer اومد گفت این کاربر راست میگه و توی تلگرام با من حرف زده و ps4 اش رو فروخته و میخواد گیم رو کنار بزاره.اما کاربر godofwar0835 تعصب بسیار زیادی روی گاد داشت.بعد از یه مدت از انتشار گاد godofwar0385 اومد و گفت بازی رو تموم کردم و بهترین بازی عمرم شد.کلی هم از بازی تعریف کرد و اصلا به نظر نمیومد این کاربر ps4 شو فروخته باشه و گیم رو کنار گذاشته باشه.دیگه خودتون قضاوت کنید Yes
    تایید لطفا :-/

  • TERIXA گفت:

    گوشه ای از سخنان گوهر بار استاد پکتر: فکر نمی‌کنم که دیگر شما(PS) به حمایت و پشتیبانی استودیوهای فرست پارتی و عناوین انحصاری نیازی داشته باشید. چند خط بعد :آن‌ها(XBOX) بازار فروش کمتری دارند زیرا به اندازه‌ی بازی‌های شرکت سونی و نینتندو جذبه کافی را ندارند. خودشم خودش نقض میکنه آخرشم من نفهمیدم چی گفت.

مایکل پکتر:مایکروسافت هنوز هم می‌تواند بر‌روی عناوین فرست پارتی سرمایه‌گذاری کند - گیمفا