سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا

سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد

رسول امینی
۱۴:۰۳ ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا

به‌روزرسانی کم حجم نسخه ۱٫۱۴ بازی God Of War امروز در دسترس کاربران قرار گرفت.

به نظر می‌رسد که هنوز کار استودیو سونی سانتا مونیکا (Sony Santa Monica) با بازی خود یعنی God Of War تمام نشده است. در حالی که طرفداران در سراسر قاره‌ها از کشتن و در هم کوبیدن دشمنان بازی God Of War لذت می‌برند و تاکنون هیچ گونه بازخوردی اعم از وجود مشکل یا باگ گزارش نشده است اما همچنان استودیو سانتا مونیکا با انتشار به‌روزرسانی‌های کم حجم سعی در بی نقص کردن تجربه این بازی دارد.

این به‌روزرسانیِ بسیار کم حجم که با نسخه ۱٫۱۴ منتشر شد، در ظاهر کوچک‌ترین تغییر را در بازی ایجاد نمی‌کند. بر اساس صحبت‌های سازندگان فقط در جهت رفع باگ‌های بسیار ریز و بهبود ثبات و عملکرد کلی بازی منتشر شده است.

اگر تا الان فرصت نکرده‌اید که با این عنوان بسیار محبوب و موفق بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم نقد و بررسی آن را از اینجا مطالعه نمایید.

بازی God Of War که با تحسین و ستایش همه جانبه منتقدان و طرفداران رو به رو شد و توانست امتیاز متای فوق‌العاده ۹۵ را از بین ۱۰۱ منتقد کسب کند، در تاریخ جمعه ۳۱ فروردین (۲۰ آوریل میلادی) به صورت انحصاری برای کنسول نسل هشتمی سونی یعنی پلی‌استیشن ۴ عرضه شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا
سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • بهترین بازی کل تاریخ نسل همه ی موجودات

  • اصلا مگه کسی تونسته از بازی باگ بگیره ?:-)

  • از خفن ترین تجربه های نسل هر چقدر براش هزینه کردم حلالش :inlove: :inlove:
    امیدوارم در نسخه دوم خواب اترئوس هم تعبیر بشه و کریتوس کبیر خونین ترین نبرد سری رو با جناب…… به نمایش بذاره 😀 :inlove: :inlove:

  • mo1234 گفت:

    اینا مثلا یه پشه رو هوا خوب نمیپره براش آپدیت میدن که اون پشه هم خوب بپره :rotfl:

  • last_fighter گفت:

    نمیدونم .مشکلی نداره . من تا حالا بار دوم دارم بازی رو انجام میدم چیزی ندیدم.
    شاید داره من نمیدونم؟
    بارلوگ در افق نگاه میکنه و موفقیتش رو جشن میگیره.
    اسپنسر در افق نگاه میکنه و ایکس باکس رو بغل کرده و گریه میکنه.
    دو دیدگاه و دو اتفاق متفاوت.

  • mohammad1380n گفت:

    همین دیشب گرفتم و بازی کردم
    واقعا منو شکه کرد به قدری مبارزه با باس دومش جذاب بود که نمیدونستم از هیجان چیکار کنم
    مبارزاتش هم واقعا بی نظیره

  • Big Boss11 گفت:

    دوستان کسی میدونی واسه پلانتیوم کردن این بازی چند بار باید بازی تمام کرد؟

  • بالاخره یه پست خلوت از بازی God of War تونستم گیر بیارم نا بتونم نظراتمو راجع بهش بگم
    قبل از انتشار بازی دلواپسان خیلی ته دلمون خالی میکردنو میگفتن من میدونم این بازی متوسطی میشه , من میدونم این بازی مثل سابق موفق نمیشه و … ولی خوشبختانه با متای ۹۵ بازی مواجه شدن وای هنوز روشون میشه و میان و از بازی ایرادات بنی اسراییلی میگیرن , حتی سایت های گیمم برای اینکه بگن ما سخت گیریم , چه ایرادات مضخرفی از بازی که نگرفتن و در نهایت نمره کاملو ندادن , دم گیمفا گرم که نمره حقو به این بازی داد , در نهایت امیدوارم نسخه های بعدیش مثل این شاهکار باشن و به دست کارگردانان توانمند و خوش ذوقی مثل کوری بارلوگ عزیز بیفته که دوباره این فرانچایزو زنده کرد

    • ShahinSky گفت:

      واقعا اهمیت میدادی به حرف چند تا نوب که میگفتن شاید بازی عالی نشه؟! بازیی که بالاش ارم انحصاری بودنو زده باشه یعنی سونی تضمین کرده بازیرو
      بعدشم بازیه نسل هشتیه خدای جنگ معلوم بود چه اعجوبه ای میشه فقط انتظارش سخت بود که بلاخره به سر رسید
      حالا فقط لست ۲ و ردد ۲ کلکسیونو کامل میکنه

    • MS GAMER گفت:

      عجیب غریب ایراد میگیرن و جالبه بعضی از کاربرهاشونم میان واسه خود شیرینی میگن واقعا همچین ایرادهایی داره،طرف به بازی هایه پر نقض ماکرو نمرات بالا میده بعد میاد نیم نمره از یه بازیه بی نقص کم میکنه اونم واسه زاویه دوربین که تو نقد هم گفته که فلش ها و پسر کریتوس نمیزارن از پشت غافلگیر بشی و میگه دشمن ها تنوعشون کمه خدایی چه کمبودی داره،جالبه کاربرهاشم میگن سایت گیمفا ستایش نامه نوشته اما نمیفهمن که سایت گیمفا به حق بازی هارو نقد میکنه از بازی هایه فوق العاده بدون هیچگونه ترسی تعریف میکنه و اگرم بازی بد باشه راحت میکوبنش به این میگن نقد

  • DanTe 1368 گفت:

    کریتوس به دانته ی ما هم بگو از خواب بیدار شه بسه دیگه به خدا پوسیدیم از بس منتظرش موندیم”الان غریب به ۱۰ ساله ازش بی خبریم

  • mehrdadPS گفت:

    البته جسارت نباشه ولی ۱٫۱۵ هم چند ساعتی هست اومده

  • Amirgh1999 گفت:

    سلام دوستان
    من وقتی بازی رو اجرا می کنم full screen نیست
    حتی آپدیت ۱٫۱۴ رو هم زدم ولی مشکل حل نشد
    کسی می تونه راهنمایی کنه؟

  • Reason گفت:

    یه باگ کوچیک داره،سلاح دوم بازی رو که تا لول ۴ آپگرید میکنی اندکی در پشت لباس کرتوس هنگام حرکت فرو میره،ایشالا که درستش کنن

  • s.a.m گفت:

    دوستان عزیز
    خواهشا دفعه اول بازیو رو give me a god of war بزنید که کیف میکنید.
    تو کشتن همین ریزه میزه هام به مشکل میخوریم چه برسه به باس ها .
    نامردا تبر پرت میکنی جا خالی میدن!!!!!!

  • black.flag گفت:

    خدا کنه حالت New game plus رو اضافه کنن، دوستان اگه شما هم موافقین تو توییتر کارگردان و استودیو سانتامونیکا همین درخواست رو کنید اونا همه نظرات رو میخونن

  • awmin گفت:

    اقا اول بگم که من خودم عاشق سینه چاک گاد اف وارم و با این سری زندگی کردم فقط یه سوال دارم … میخوام ببینم واسه همه افت فریم داره ؟ میتونه افت فریم از کنسولم باشه ؟

  • “نظر مخالف باران رحمته جلوشو نگیرید.:دی”
    اول از همه منم سونی فنم و بیشتر زمان گیمینگم در سونی بوده.
    دوما اگه مخالفی منفی نده بلکه ریپلای کن.
    سوما من برای این متن الان تقریبا یک هفتست که درباره ی ۱-این بازی ۲-مکانیک های بکار رفته در بازی های کامپیوتری و لول دیزاینینگ ۳- تفاوت گیم با دیگر مدیوم ها ۴-تفاوت نقد های بازاری ignو gamespot با نقد ۴۰ دقیقه ای تو یوتیوب ۵-لفظ”شاهکار” فکر میکنم پس این حرفا از”فن بوی”بودنم نمیاد و درباره ی کامنتم فکر و مطالعه کردم.
    چهارم من از جمله ی “گاد اف وار اسنشن بازی ضعیفی هستش” خسته شدم و در جای جای متن درباره خوبی های این بازی و نکات مثبتش حرف میزنم.
    در این متن قصد دارم با دلیل بگم که این بازی(god of war)بازی شاهکاری نیست بلکه بازی عالی و خوب هست.و هیچ مشکلی در اون نیست.
    یادمه که نقد های گاد رو دیدم و بگید چی دیدم…”شاهکار” “نقطه عطف بازی های کامپیوتری” این نقدارو که دیدم تصمیم گرفتم که نقدای ویدیویی رو ببینم و همچنین کمی گیمپلی و کلیات داستان رو هم بخونم.
    ولی این بازی شاهکار نیست! از یک جهت هم اون کامنت”بهترین بازی کل تاریخ نسل همه ی موجودات” رو دیدم و واقعا فهمیدم که کلمه ی “شاهکار” داره به ابتذال کشیده میشه.
    یک شاهکار میراث و چیز جدیدی با خودش میاره و یا یک چیز رو کامل میکنه ولی یک اثر عالی با همون چرخدنده های موجود یک سیستم خوب میسازه.واز همه مهمتر یک اثر شاهکار در حین سرگرم کردن مخاطب یک پیام و یا احساس بزرگی رو میده که فرد از یادش نمیره.
    بازی های شاهکار مثل…(باورم نمیشه ولی برای صنعتی به این جوونی خیلیه)…سری متال گیر مخصوصا سه mgs اول,نیر اتومیتا,بلادبورن,دارک سولز یک,رد دد ردمپشن,جی تی ای وایس سیتی,رزیدنت ایول ۴,pt,بانجو کازویی,لجند اف زلدا اوکارینو اف تایم, سوپر ماریو ورلد,دانکی کونگ کانتری,سری هاتلاین میامی, نسخه های اولیه متروید,فارکرای۳ و خییییلی دیگه… آه راستی سایلنت هیل دو یادم رفت.
    اینا برخی از مکانیک های گیمپلی جا انداختن و یا به لول دیزاینینگ کمک کردن و یا داستانی رو گفتن که یا “سرنخ” هایی رو قرار داده تا مخاطب با جستجو و آنالیز داستان رو کامل کنه یا پیامی بزرگ به مخاطب بده و اون رو به فکر بیاندازه و احساسی عمیق رو در اون ایجاد کنه.
    ولی گاد…یک نقد خوندم که در پایان به چند چیز اشاره داشت ۱-گرافیک بی نظیر ۲-پاداش دهی برای جستجو و ماجرا جویی در بازی ۳-سیستم مبارزه ی عالی
    گرافیک هیچوقت به بازی ارزش و کیفیت نمیده برای مثال میتونم متال گیر سالید ۱ رو بگم. در کاتسین های اون بازی تو میتونی پیکسل های بزرگ رو ببینی و صورت کاراکتر ها کمابیش شبیه به سیب زمینی هستش ولی در صحنه ی مرگ اسنایپر ولف(به اون احمق توی یوتیوب ربطی نداره)تو شروع به…گریه کردن میکنی!دلیلش هم دیالوگ های قوی موسیقی متن تاثیر گذار و وویس اکتینگ با احساس و رنگبندی دقیق هستش.جالبه از این بازی یک ریمیک به اسم توین اسنیک اومد با اینکه گرافیک خیلی بهتری داشت ولی بدلیل نبود برخی ساندترک ها و وویس اکتینگ ضعیف در فراموشی سپرده شد.ولی متال گیر موندگار شد و همین الان هم مردم دربارش حرف میزنن.
    “پاداش دهی برای جستجو” ببخشید…ولی آخه مگه این چیز برای بار اول اومده یا این چیز رو کامل کرده که این بازی برای این دلیل”شاهکار”شده؟!در تمام نسخه های گاد اف وار این عنصر بوده(جعبه هایی که توش چیز بود که میزان سلامت و جادوتو زیاد می کرد الحق بعضی هاش جای خوبی پنهون شده بودند.)
    اصلا فلسفه ی پلتفرمر های سه بعدی نینتندو ۶۴ که کنسول بیست سال پیشه و مال نل پنج هست همین بود.
    “سیستم مبارزه عالی”این سیستم همون سیستم “بلادسولز”هتش ولی سه چیز اون رو ضعیف تر میکنه
    این بازی روی مدیوم خیلی آسون هستش و مدیوم درجه ی سختی استاندارد یک بازی هستش این متاسفانه نشون میده که سازندگان ریسک پذیر نبودن وگرنه من سطح مدیوم رو سخت تر میکردم و مدیوم رو جای ایزی میذاشتم.ولی خب برای اونا فروش مهمتره و بازی سخت خیلی فروش نمیره(حالا “بلادسولز(منظورم هردو سری هستش که در یک نام گذاشتم)”رو فاکتور بگیریم.)
    و در ظمن… فلسفه “آرتیوس”در این گیمپلی چی هستش؟دشمنارو گذاشتن تا من بکشم نه آرتیوس بیاد و با تیر و کمون ولشون نکنه من نیازی به “ترینر”ندارم!
    و یک مشکل اساسی دیگه…بخدا من ایکس باکس ندارم و “فنبوی”نیستم ولی بعضی از دشمنای کوچیک خیلی”بولت اسپوینج”یا بهتر بگیم”اکس(axe)اسپوینج”هستن یعنی اون دشمنرو میزنی بعد یه انیمیشن دو ثانیه رو دشمن برای ضربه خوردن اجرا میکنه ولی تو باز هم میزنی و بالای ۱۰ ضربه میزنی تا بمیره. در بازی های میازاکی(“بلادسولز”)دیگه مینی باس ها ده تا ضربه بخوان.البته بعضی دشمن کوچیک دیگه هستن که اونجا وایمیستن تا با دو ضربه بکشیشون که اونهم بیشتر شبیه اتلاف وقته. تازه این بازی خط استامینا نداره که معنی حمله ی پشت سر هم و بی فکر میده.
    و در آخر بگم که اینها باعث میشن به نسبت به بلادبورن و دارک سولز تو کمتر به دکمه هایی که میزنی دقت کنی.
    البته بنظر من بلاد بهتر از سولز بود در بلادتو سپر نداشتی بنابراین باید جاخالی میدادی و دشمنا خیلی سریع تر بودن و همچنین اگه دشمنی بهت ضربه وارد میکرد تو با بلافاصله ضربه زدن می تونستی بخشی از سلامتت رو برگردونی که همین مورد باعث ریسک پذیر تر شدن بازیکن میشه.در آخر با یک چیز نقد آقای آقابابایی مخالفم اگرچه برای ایشون خیلی احترام قایلم.ایشون از مکانیک گیمپلی دارک سولز به نام”حمله,جاخالی یا دفاع و حمله”یاد کردند ولی این یک مکانیک در گیمپلی نیست بلکه فقط یک کمبو هستش و اگه کل دارکسولز این بود…خب بازی خیلی خسته کننده می شد چونکه تو فقط ازیک کمبو در کل بازی استفاده می کنی ولی دارک سولز خسته کننده نیست!
    الان…نوبت داستانه,یک بازی اول از همه باید داستان جالبی داشته باشه ولی هنوز برای شاهکار بودن مونده.
    سری متال گیر رو در نظر بگیرید.مردم هنوز درباره خوب یا بد بودن بیگ باس صحبت میکنن.
    یا درباره پیامmgsv.یا دربارهmgs2.وقتی یک فرد درباره یک بازی که شونزده سال ازش کذشته یک ویدیو ۳۵ دقیقه ای بسازه و یک عالمه ادیتینگ توش وارد کنه و فقط در باره شاهکاری بازی صحبت کنه می فهمی که واقعا این بازی میراثی داشته.ولی آیا بنظرتون این داستان میتونه مثل داستان mgs2 باشه.در سال ۲۰۰۱ مردم به این فکر میکردن که چرا سالید اسنیک شخصیت اصلی نیست.ولی بعد اینهمه سال فهمیدن چرا.مردم تو اون سال مفهوم اصلی رو نفهمیدن چونکه باید عصر اینترنت میومد تا معنی این داستان رو میفهمیدن.یعنی یک بازی اونقدر داستان پیشرویی داشته که وقایع ده سال دیگه رو پیشبینی کنه!؟در ضمن داستان mgs2 تنها داستانی بود که فقط در قالب بازی کامپیوتری قابل روایت بود.و این چیز کمی نیست.اگه منظور از داستان “شاهکار”mgs2 باشه که گاد عمرا بهش برسه حتی دلست.
    در ضمن…آیا مثل دارکسولز بازی فقط سرنخ هایی از داستان میده؟…نه! آیا مثل دارکسولز روایت رو در قالب گیمپلی و با جستجو بیان میکنه؟…نه! پس داستان بازی شاهکار نیست!
    درباره سیستم rpg بازی هم بگم…جدا تموم بازی های نسل هشت کمی عناصر rpg ندارن؟!جدا از سیستم xp و آپگرید های احمقانه که فقط بازی رو کش میدن خسته نشدین؟!
    آه راستی!قرار بود درباره اسنشن حرف بزنم.سیستم”ریج متر”بازی برای اولین بار در یک بازی گاد اف وار در سطح مدیوم جاخالی بدم! اونم در برابر دشمنای کوچیک.واز یک طرف دیگه هوش مصنوعی دشمنا توی این بازی بنظرم از گاد سه بهتر بودن.وهمچنین بنظرم جادو های این بازی به علاوه L3+R3 این بازی بینظیر بودن و حس خوبی میدادن.
    اینهارو گفتم ولی نکته مثبت اصلی این بازی…لول دیزاینینگش بود.این بازی دارای پازل های زیادی بود که من از همشون لذت بردم.و در آخر بگم که پاشنه آشیل بازی داستانش بود که من متاسفانه لذت نبردم.
    همه ی اینارو گفتم ولی چه چیزی شاهکار بودن یک بازی رو نشون میده مخصوصا خیلی از بازی هایی که من شاهکار نامیدم متای کمتری از بازی های دیگه دارن؟…پاسخ…گذشت زمان و بحث کردن درباره بازی بعد از مدت طولانی هستش.یک بازی شاهکار در ذهن میمونه و مردم دربارش بحث میکنن حتی اگر از بازی ۱۰ سال گذشته باشه.
    نقد های ign نمی تونن شاهکار بودن یک بازی رو بیان کنن چونکه اون فرد فقط یکبار بازی رو انجام داده و هنوز کامل فکراشو در باره بازی نکرده و موظفه که نقدارو حداکثر ۷ دقیقه کنه ولی یک یوتیوبر می تونه بازی رو بارها و بارها تا آخر بره و هفته ها فکر کنه و از اسپویل کردن نترسه و نقدی حداقل ۲۰ بده یعنی مدت زمان استاندارد یک ویدیوی نقد.
    بخدا این حرفا از ته دل بود و من زابسته به هیچ جریان نفوذی مایکروسافت نیستم!

    • ........ گفت:

      والادحقیقتاً من یک نقدی به صحبت های شما دارن اونم اینه که بازی شاهکار و بازی ساختار شکن (یاوبطور کلی بازی ای که باعث تحول صنعت گیم بشه) با هم تفاوت دارن. خیلی از بازی هایی هستن که با وجود شاهکار بودن المان خاصی رو به صنعت گیم اضافه نکردن (مثل بازی ویچر ۳ یا متال گیر ) خیلی از بازی ها بودن که صنعت گیم بدون وجود اونها الآن به این شکل وجود نداشت اما اصلاً بازی های شاهکاری نبودن (مثل بازی زورک) و بعضی بازی ها بودن هم شاهکار و هم صنعت رو عوض کردن (مثل ایول ۴ یا دارک سولز).
      شاهکار بودن با جریان ساز بودن خیلی به هم وابسته نیستن اما جریان ساز بودن یو بازی به خوب شدنش میتونه کمک کنه. مثل گیرز آف وار. نظر من اینه :yes: :yes:

      • با دیدگاه تون موافق نیستم ولی بهش احترام میذارم ولی با یک چیز مخالفم.متال گیرسالید داستان سرایی جدی و کاتسین رو جا انداخت.و ویچر۳ اون مسیری که برای rpg های کنسولی از لجند اف زلدا اکورینا اف تایم شروع شد و با الدر اسکرول آبلیویون و اسکایریم و فالوت۳و۴ ادامه داشت رو به مقصد رسوند و اون رویا رو به واقعیت پیوند زد.همه کس میتونه ویچر۳ رو دوست داشته باشه ولی مثلا اسکایریم اینطور نیست(جدا خیلی سعی کردم ولی اسکایریم رو بیشتر از ۱۸ ساعت نتونستم بازی کنم)
        دلیل اینکه “بلادسولز”رو در”مسیر rpg کنسولی”قرار ندادم این بود که این دو سری به من احساس متفاوت تری نسبت به او بازی هایی که گفتم دادند.حقیقتا من “بلادسولز”رو rpg کامل ندونستم و اتفاقا این دو سری همینجوری بهتر هستن.در یک بازی rpg تو بیشتر تکامل شخصیتی که ساختی رو می بینی ولی در “بلادسولز”تو بیشتر تکامل خودت و بهتر شدنت رو می بینی.

      • MS GAMER گفت:

        داداش این دوستمون کلا مطلب شاهکار رو اشتباه گرفته

    • dimoomid گفت:

      دوست عزیز مطلب شما باعث شد تا پس از مدتها طاقت نیارم و یک پیام بذارم.فقط میتونم بگم درود و افرین بر اینهمه اگاهی و نگاه عمیق. واقعا لذت بردم از متن فصیح و قوی شما. این مطلب بقدری پرمغز و پرمحتوا بود که واقعا میتونه به عنوان یک مقاله مستقل و ارزشمند منتشر بشه. مطالبی رو که در مورد شاهکار بودن یک اثر هنری و در اینجا گیم بیان کردید در واقع یک استاندارد و یک چهارچوب قوی برای منتقدین برجسته این حوزه و سایر رشته های هنری هست. واقعا مطلبتون ارزنده و اموزنده بود. من به همه دوستان پیشنهاد میکنم که این مطلب رو بخونن و در ضمن اون رو جایی ذخیره کنن یا به یاد داشته باشن تا یکی دو ماه بعد که تب و تاب این بازی افتاد دوباره این متن رو مطالعه کنن مطمئن هستم که اون موقع معنای و مفهوم این نوشته خیلی خیلی بهتر قابل درک و فهم خواهد بود.

    • ShahinSky گفت:

      هر کسی میتونه راجب بازی مورد نظرش نظر بده بگه افتضاحه یا شاهکاره
      لزومی نداشت چون بازی از نظرت شاهکار نیست یه کتاب طومار بنویسی که چرا از نظرت شاهکار نیست پس بقیه اشتباه میکنن و باید با شما هم نظر باشن!
      صد تا دلیل دیگه هم بیاری که بگی شاهکار نیست کسی که بازیرو شاهکار بدونه به نظر شخص‌دیگه اهمیت نمیده خیالت راحت، بازیه شاهکار مگه حتما باید چیزی اضافه کنه؟! همون سیستم های خوب تکراری رو بهتر اجرا کنه میشه شاهکار یعنی ازادیه بیان در همین حدم نداریم که طومار مینویسی که چرا از نظرت شاهکار نیست!!!
      قرار نیست که بازی برای همه درجه یک باشه سلیقه ها متفاوته (اینو کودک افریقایی که پیریز برق هم به عمرش ندیده میدونه)
      بازی چندین درصد از شاهکار بالاتره
      اینهمه بازی منتشر شده برای کدومش کل بازیسازا پیام تبریک فرستادن؟ لابد یچیزه خفنی تو این بازی دیدن که انقدر تعریف کردن

      • من که نیومدم به شما بگم که متنفر بازی باشی! اومدم و نظرمو گفتم.اگه آزادی بیان برای شما هست پس برای منم هست و من دوست دارم که “طومار”بنویسم و شما هم می تونید نظر من رو نخونید ولی الان که خوندین بهش یه فرصت دیگه بدین و دربارش فکر کنید.
        آه!راستی من گفتم این بازی عالی هستش. آیا عالی بودن یک بازی کافی نیست؟

      • dimoomid گفت:

        دوست من میدونی گرفتاری ما چیه؟ اینکه ما هنوز به اون فرهنگ نرسیدیم که بفهمیم واقعا برای بحث و گفتگو باید تعصب و پیشداوری رو کنار گذاشت.این بدبختی در تمامی زمینه ها یقه ما رو گرفته….بگذریم. دوست من طرفداری و علاقه شما و امثال شما رو نسبت به بازی و کنسول مورد علاقه تون درک میکنم ولی واقعا بهتره سعی کنید از این فضای تعصبی و تهاجمی فاصله بگیریم تا شاید چیزی یاد بگیریم. این دوستمون فارغ از اینکه راجع به بازی مورد تعصب شما حرف زده اما حقیقتا مطالبشون جالب و اموزنده بود و بنظر من کاملا درست. اینکه در یک کلام بگی میخوای بخواه نمیخوای نخواه دیگه چرا طومار نوشتی یه خرده جالب نیست. و برای درک عمق صحبتهای ایشون شما کافیه دو سه ماه صبر کنید تا تب و تاب انتشار بازی و فن بازی و نمره متا و رقابت دو گروه همیشه مبارز دو کنسول و……در مورد این بازی اروم بگیره اونموقع خواهید دید که خیلی خیلی زود دیگه کمتر کسی راجع به این بازی حرف میزنه. قبول دارم که این بازی یک بازی عالیه و بسیار بسیار خوب اما اینکه باعث بشه تا ماهها و سالها علاقمندان دور هم جمع بشن و به کند و کاو در اون بپردازن یا راجع بهش حرف بزنن، با یقین بهتون میگم که چنین اتفاقی برای این نسخه نخواهد افتاد…..بازی شاهکار tlou حتی تا ماهها بعد از انتشار دوباره چنان موج اجتماعی رو با خودش داشت که میشه هنوز اون فضا رو در اینترنت جستجو کرد و یا بازی دارک سولز و یا بلادبورن هنوز دهها گروه و انجمن در فضای مجازی وجود داره که بشدت علاقمندان کثیری پیگیر اون هستن و هرازگاهی موج جدیدی ایجاد میکنه. عده ای هستند که به معنای واقعی با مثلا دارک سولز دارن زندگی میکنن و در همین رابطه صنایع زیادی ایجاد شده و همینطور شغلها و تجارت جانبی گسترده… از انواع مجسمه ها و پوشاک و تی شرت ها و لیوانها و کیف و قلم و دفتر گرفته تا اثار بسیار برجسته هنری در زمینه نقاشی و گرافیک و تصویرسازی و طراحی و انیمیشن که هر لحظه و همین الان صدها مورد جدید در هر ان داره بهش اضافه میشه اما ایا فکر میکنی این اثرگذاری و امتداد و عدم فراموشی رو شما سال دیگه همین موقع در مورد این نسخه از بازی خواهید دید؟ یقین دارم خیر…….ببخشید اگر طومار نوشتم

        • ShahinSky گفت:

          مطمئن باش این بازی مثل اسمایی که گفتی ماندگار میشه
          چی از اونای دیگه کم داره؟ از نظر سخنی ام روی درجه ی اخرش فکر کنم سخت ترین بازیه تاریخ باشه!!!!! هرکی بگه ده درصد بازی رو روی اخرین درجه رفته باور نکن

    • برای من gow شاهکار هست
      هر ۴ نسخه و هیچوقت از یادم نمیره و به هیچ وجه برام خسته کننده نمیشه

      • منم از این سری لذت بردم من حتی توی این متن از یکی از نسخه های این بازی دفاع کردم.
        من درباره ی بد بودن بازی ننوشتم بلکه صرفا درباره ی شاهکار نبودن بازی نوشتم ولی اگه شما به شاهکهر بودن بازی باور دارید خب…از بازی لذت ببرید.

    • MS GAMER گفت:

      والا نمیدونم بازی رو بازی کردی یا نه اما فکر کنم از بیخ اشتباه میزنی کلمه شاهکار به بازی هایی نصبت داده میشه که از تمام جهات بازیه کاملی باشن داستان فوق العاده گیم پلی جذاب گرافیک عالی و از این دست چیزها و به بازی هایی که به نظره شما شاهکاره میگن ساختارشکن اون بازی ها علاوه بر شاهکار بودن چیزهاییم به صنعت بازی اضاف کردن

      • داداش من می فهمم منظورت چیه و به نظرت احترام میذارم ولی باهات مخالفم و در بحث های هنری لزوما چیزی به اسم “درست مطلق”وجود نداره.
        شما اون چیزی که من “شاهکار”نامیدم رو شما”ساختار شکن”اسم گداشتین و اون چیزی که من “عالی”میگم رو شما”شاهکار”گذاشتید.و فکر میکنم برای شما یک بازی”عالی” بی نقص نیست.ولی من به بی نقص بودن”عالی” و
        به میراث گذاری و ماندگاری و به قول شما “ساختار شکنی”یک اثر “شاهکار”باور دارم.
        در اصل من به دو نوع”ده از ده”باور دارم…”ده از ده عالی” که نشان از بی نقصی بازی میده و “ده از ده شاهکار”که شاهکاری بازی رو نشون میده.

    • Reason گفت:

      این بازی یه استاندارد جدیدو تعریف کرد،هم داستان هم گیمپلی هم موسیقی هم گرافیک جزو ۵ تا بازی برتر تاریخ جای دارن،شاهکار به این معنا نیست که یه سبک جدیدی از بازی ایجاد شه،به فرض ویچر هم یه شاهکار بود ولی مگه بازی دیگه ای هم سبک با ویچر وجود نداشت؟!نمیدونم برداشتم درسته یا نه ولی معمولا افرادی هستنکه نسبت به بازیای شاهکار جبهه میگیرن و خب طبیعیه نظر شخصیه شماست،ولی یه نصیحت از من،اگر یه عنوان رو کامل تجربه نکردی انقدر دقیق نقد نکن چون هممون میدونیم نقدتون نقص های زیادی داره.

      • Reason گفت:

        ضمنا شما از بازی h&s انتظار استامینا بار داری؟سبک بازیا فرق داره کاش اینجوری مقایسه نکنیم،مبارزات بازی به شدت تاکتیکیه مخصوصا روی درجه سختی بالا،هم تاکتیک داره هم سرعت بالا

        • اولن این بازی هک اند اسلش به معنای بازی های پلاتینیوم گیمز و گاد های قدیم نیست بلکه بشدت از سیستم مبارزه دارک سولز و بلادبورن الهام گرفته پس بله بنظرم این بازی با یه خط استامینا بهتر می شد.
          اون چیزی که میگید برای درجه سختی بالا درست هست ولی برای نقد تو باید درجه سختی استاندارد رو که در این بازی مدیوم هست رو نقد کنی و سطح مدیوم بازی خیلی آسون تر از چیزی که باید باشه هستش.

          • Reason گفت:

            به نظرت منطقیه یه خدا!!!استامینا بار داشته‌باشه؟؟!! 😐
            شما بازی نکردی باز داری میگی الهام گرفته،موندم به چه زبونی بگم کاملا متفاوته بابا شما برو سلاح دومو ببین نمیخوام اسپویل کنم

      • داداش با تموم ادب و بی احترامی بهت میگم…کدوم استاندارد؟!داستان؟ این همه نوشتم کشک بود؟ متال گیر سالید ۲ که ۱۷ سال پیش عرضه شده کشک بود؟!بایوشاکه که درباره مسایل اجتماعی و فلسفی و اقتصادی باشه؟
        گیمپلی؟ دوباره متنمو بخون!
        گرافیک؟داداش من متال گیر سالید یک رو بعنوان مثال آوردم تا بهت بگم که گرافیک مهم نیست بلکه چیز های دیگه هستن که مهمن.
        موسیقی؟هنوز ساندترک بازی نیومده ولی ببینیم آیا مثل main theme های متال گیر(جدا این سری بازی رو خیلی مثال زدم ولی اگه یکی از نسخه های متال گیر با دقت بازی کرده باشی میفهمی چرا.)
        به من احساس یک سرود ملی رو میده؟امیدوارم اینطور باشه ولی فعلا نمی دونم.
        من کی گفتم که بازی شاهکار اونی هستش که “سبک”جدیدی رو وارد کرده؟ ویچر سه هم شاهکاره چونکه یک بازی که کاملا rpg هستش رو به بازار داد و واقعا همه کس می تونه با اون بازی ارتباط برقرار کنه ولی مثلا خیلیا از اسکایریم خوششون نیومد و من خیلیارو میشناسم که اسکایریم دوست نداشتن ولی عاشق ویچر۳ شدن.
        “معمولا افرادی هستن که نسبت به بازی های شاهکار جبهه میگیرن.”این حرف تو فقط یک معنی میده اونم اینه که من این رو نوشتم تا صرفا یک”شهرت” کسب کنم. برادر من چهار ساعت اینو نوشتم اگه هدف من ایون بود میتونستم حرفمو با دو خط بنویسم. یا زیر هر پست بنویسم”برترین بازی تاریخ نسل بشر!”
        ولی من هیچوقت اینکارو نکردم.
        “هممون میدونیم نقدتون نقص های زیادی داشت.”چرا؟…اسم شما “reason” یا “دلیل” هستش پس من “دلیل”های بیشتری میخوام.
        در آخر ازت خواهشمندم که یکبار دیگه کامنتم و ریپلای هامو بخونی.
        راستی!…از اینکه وقتتو صرف پاسخ دادن به کامنتم کردی ممنونم….موفق باشی :yes:

        • در کل برای اون بخش ویچر سه منظورم این بود که میراثی که ویچر۳ گذاشته این بود که یک rpg کامل ولی همه گیر رو داد که با بیشتر سلیقه ها میخورد ولی هنوز یک بازی محشر بود.

        • Reason گفت:

          ببین موسیقی رو گوش میدی متوجه میشی متوجه میشی،برو memories of mother رو دانلود کن کافیه
          گیم پلی رو پیشنهاد میدم بازی کنی بد نظر بدی،بیش از حد خوبه‌.ولی برام نکته ای که جالبه اینه یه بازیو برام مثال میزنی که باهاش زندگی کردم،قول میدم اندازه ی من همون mgs1 رو بازی نکردی،من زندگی کردم با این سری از ۱ تا ۵،اشک ریختم حسابی،داستان بازی بی شک فوق العادست،ازنور باز بایوشاک رو مثال میزنی،من infinite رو ۱۱ بار همراه با burial at sea بازی کردم،بارها نسخه ۱ و۲ رو هم بازی کردم،این دو سری در کنار gow بهترین بازیهای زندگی منن و تفاوتی قائل نمیشم بینشون،ولی اگر سه گانه ی gow رو بازی کرده باشی،مکالمات فلسفی کریتوس و آتریوس رو میپرستی،وقتی بازی میکنی ترک ashes یا memories of mother یا deliverence زمان باس فیتا پخش میشه دیوونه میشی،بازی روی آخرین درجه سختی چالش برانگیز ترین بازی ممکنه،داستان اساطیری بازی حماسی ترین داستان تاریخ گیمه،بازم بگم؟

    • من اینارو برای کوبیدن بازی ننوشتم من قطعا این بازی رو وقتش می خرم و همین بازی,در دورانی که بازی های کامپیوتری پر از پرداخت درون برنامه ای شدند خودش ارزشمند هستش ولی از این که یک حباب از انتظارات بی مورد دور این بازی تشکیل بشه و بعضی سونی فن ها این بازی رو به پتک روی سر ایکس باکس تحلیل بدن نگرانم.

    • Fight Club گفت:

      We’re Diamond Dogs
      دوست عزیز… از اسمت مشخصه مثل خود من فنه سرسخت mgs هستی…
      نظرت و دیدگاهت رو دوست داشتم…
      قشنگ ۱۸ سال از زندگیم رو با این فراچیر عظیم بزرگ شدم… به این موضوع هم افتخار میکنم…
      الان اگه یه بازی بیاد… متاش بیاد ۱۰۰ … انحصاری هم باشه… بنده هم فوق العاده ازش لذت ببرم… و شاهکار خطابش کنم.. بازم اصلا و ابدا نمیتونه جای تک فرایچر زندگیم رو بگیره…
      جوابشم مشخصه…. چون من با فرایچر mgs بزرگ شدم!
      حالا شما میای چیکار میکنی… برای این که برای خودت و ما دلیل بیاری… که این بازی شاهکار نیست… برمیگردی به سال ۲۰۰۱ … مقایسش میکنی با mgs2!
      به نظرم مقایسه جالبی نیست… چرا
      چون شک نکن این دوره یا بهتر بگم .. تو این این نسل که پر شده از عناوین انلاین بی محتوا…
      God Of War مثل الماس میدرخشه… واقعا فوق العاده هست این بازی
      بهترین جمله ای هم که به ذهنم میرسه اینه درباره God Of War …
      God Of War یکی از شاهکارهای نسل هشتمه… ولی به هیچ وجه انقلابی نیست…
      چون چیز جدیدی برای نشون دادن نداره… صرفا یه سری المان ها رو به بهترین شکل ممکن پیاده کرده..

      • دقیقا! به نسبت نسل هشت این بازی شاااهکاره(ولی برای من از بلادبورن عقبتره!) ولی نسبت به تاریخ صنعت گیم…خب بازی عالی هستش و واقعا هیچ مشکلی درش نیست.
        اوه راستی شما ۱۸ سال با متال گیر آشنایی دارید ولی من فقط…سه ساله این سری رو میشناسم و از سال پیش به بعد واقعا این سری توی عمق دلم فرو رفت :blush:

        • Fight Club گفت:

          خوشا به سعادتت :yes:
          قشنگ یادمه اولین بار که mgs بازی کردم …. اواخر سال ۲۰۰۰ بود.. که mgs1 رو بازی کردم..
          خیلی زود سالید اسنیک شد قهرمان دوران بچه گیم… وقتی فهمیدم تو نسخه دوم قراره بیشتر بازی رو با رایدن تجربه کنم… خیلی ناراحت شدم
          اصلا از اون اول رایدن رو دوست نداشتم!
          تا mgs4 که رایدن رو درمانده و فروپاشی شده از جنگ دیدم… اون موقع بود تازه تونستم باهاش ارتباط برقرار کنم…
          زمانی که فهمیدم قراره تو نسخه سوم با اسطوره بازی کنیم (big boss)… از خوشحالی نمیدونستم چیکار کنم!
          یا تو نسخه چهارم…. تو مراسم عروسی… زمانی که همه خوشحال از به پایان رسیدن جنگ..
          sunny کوچولو از Otacon میپرسه … اسنیک کجاست.. و Otacon بغضش میگره… انگار یه دنیا رو سرم خراب شده بود!!
          اره عزیز…. ما افتخار میکنیم که با metal gear بزرگ شدیم…
          و با metal gear از دنیا میریم…
          به خودت افتخار کن :yes: :yes:

  • گاد اف وار هم گاد اف وار قدیم
    بازی واقعا ناامید کنندست گاد اف وار نیست دیگه.
    انتظارم از سانتا مونیکا خیلی بیشتر از اینا بود

سومین به‌روزرسانی کم حجم بازی God Of War منتشر شد - گیمفا