به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا

به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد

مرصاد قدیری
۱۶:۲۳ ۱۳۹۷/۰۲/۰۶
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا

شرکت مایکروسافت در حال انتشار به‌روزرسان سیستمی ایکس‌باکس برای ماه آوریل است. این به‌روزرسان شامل برخی ویژگی جذاب است که اعضای اینسایدر (Insiders) تاکنون در حال آزمایش آن‌ها بوده‌اند.

در میان تغییرات، یک حالت Auto Low-Latency Mode وجود دارد که در این حالت، زمانی که در حال بازی‌ کردن هستید، کنسول شما این موضوع را به تلویزیون اعلام می‌کند تا تنظیمات “حالت بازی” (Game Mode) را انتخاب کند. همچنین حالتی دیگر به نام Variable Refresh Rate اضافه شده است تا با نمایشگر‌هایی که دارای تکنولوژی Freesyncs و Freesyncs 2 هستند، سازگار شده و میزان تاخیر در ورودی و همچنین پارگی تصاویر را کاهش دهد.

همچنین باید به پشتیبانی از رزولوشن ۱۴۴۰P اشاره کرد که این امکان را فراهم می‌کند تا مردم تجربه‌ای ما بین ۱۰۸۰P و  ۴K داشته باشند.

در نهایت، به‌روزرسانی تنظیمات استریم کردن، مرورگر‌های اینترنت و مواردی مربوط به community، بخش دیگری از این به‌روزرسان هستند.

شما می‌توانید لیست کامل تغییراتی که توسط مایکروسافت ارائه شده است را در پایین مشاهده کنید.

ویدئو و نمایشگر

ما تعداد زیادی ویژگی جدید به این بخش اضافه کرده‌ایم که امیدواریم از آن‌ها لذت ببرید؛ حالت Auto Low-Latency Mode (به اختصار ALLM) یکی از این موارد است. این ویژگی، خانواده دستگاه‌های ایکس‌باکس وان را قادر می‌سازد تا به نمایشگر شما اطلاع دهند که در حال بازی کردن هستید. پس تلوزیونی که دارای این قابلیت باشد، به طور خودکار از این حالت استفاده خواهد کرد. این حالت در بسیاری از نمایشگر‌ها با نام “حالت بازی” شناخته می‌شود.

همچنین پشتیبانی از خروجی Variable Refresh Rate که در نمایشگر‌های سازگار با تکنولوژی Freesyncs و Freesyncs 2 استفاده می‌شود، لذت بیشتری را برای بازی‌بازها به همراه خواهد داشت. تکنولوژی Freesyncs که توسط شرکت ای‌ام‌دی (AMD) طراحی شده است، نوعی از Variable Refresh Rate است که سبب می‌شود تا تاخیر در ورودی و پارگی تصاویر کاهش یابد. با این کار، شما می‌توانید تجربه‌‌ای روان در بازی‌ها‌ی خود داشته باشید. تمام اعضای خانواده ایکس‌باکس وان از نمایشگر‌های مجهز به Freesyncs پشتیبانی می‌کنند. همچنین با استفاده از Freesyncs 2، ‌‌ایکس‌باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس می‌توانند از طیف رنگ‌های وسیع (HDR) هم پشتیبانی کنند.

علاوه بر موارد ذکر شده، حالا کنسول‌های ایکس باکس وان اس و ایکس‌باکس وان ایکس از رزولوشن ۱۴۴۰× ۲۵۶۰ (۱۴۴۰P) برای بازی‌ها و رسانه‌ پشتیبانی می‌کنند. با داشتن بیش از یک میلیون و نیم پیکسل بیشتر از رزولوشن فول اچ‌دی، می‌توان انخاب‌های بیشتری را برای کاربران فراهم کرد تا بین رزولوشن‌های فول‌ اچ‌دی، ۱۴۴۰P و ۴K هرکدام را که می‌خواهند، انتخاب کنند. مطمئنا این ویژگی برای آن دسته از کاربران ایکس‌باکس وان که از مانیتور‌های ۱۴۴۰P برای بازی با رایانه‌های شخصی استفاده می‌کنند، جذاب‌تر خواهد بود. از این به بعد، برنامه‌‌های پخش ویدئو می‌توانند با خروجی ۱۴۴۰P برروی این دو کنسول اجرا شوند. همچنین توسعه دهندگان قادر هستند تا بازی‌ها را با رزولوشن native 1440P برروی ایکس‌باکس وان اکس اجرا کنند.

شما می‌توانید تمام موارد ذکر شده را از طریق منوی تنظیمات کنسول فعال کنید. کافی است تا به بخش Display & Sound رفته و سپس از بخش Video Output اقدام به فعال سازی تنظیمات مربوطه کنید. لازم به ذکر است تنها زمانی می‌توانید این تنظیمات را فعال کنید که نمایشگر شما از ویژگی های مذکور پشتیبانی کند.

استریم و کپچر کردن

برای این ماه، ما یک ویژگی تعاملی به نام “به اشتراک گذاشتن کنترلر” را به میکسر (Mixer) اضافه می‌کنیم. استریمر‌های میکسر که از ایکس‌باکس وان استفاده می‌کنند، می‌توانند کنترل بازی خود را با یکی از مخاطبین برروی Mixer.com به اشتراک بگذارند. تنها کافی است تا از طریق بخش Guide در قسمت Broadcast & Capture، گزینه‌ی Share Controller را فعال کنید. با انجام این کار، مخاطبین شما می‌توانند با استفاده از یک کنترل مجازی در صفحه مرورگر یا با اتصال یک کنترلر واقعی به رایانه‌ خود، بازی را به همراه شما کنترل کنند.

همچنین شما می‌توانید از هرجایی در کنسول ایکس‌باکس وان اقدام به استریم کردن کنید. اگر شما تصمیم بگیرید تا بازی خود را عوض کنید یا به منوی داشبورد بازگردید، تا زمانی که دوباره یک بازی را شروع کنید، مخاطبین شما شاهد یک مکث و انیمیشن به خصوصی خواهند بود. در این حالت شما هم همان انیمیشن را در نوار اعلانات پخش خود می‌بینید.

علاوه بر موارد گفته شده، حالا می‌توانید پس از تایید حساب خود در بخش Broadcast & Capture، ویدئو‌ها و تصاویر ضبط شده‌ی خود را به طور مستقیم برروی توییتر به اشتراک بگذارید. از این به بعد تصاویر و ویدئو‌های به اشتراک گذاشته شده در توییتر، به شکل کامل قابل مشاهده هستند و دیگر تنها به صورت لینک نمایش داده نمی‌شوند. همچنین ما با پیشنهاد هشتگ مناسب برای ویدئو‌های شما، کمک می‌کنیم تا دیگر کاربران بتوانند محتوای شما را آسان‌تر پیدا کنند. اگر قصد دارید تا ویدئو‌های به اشتراک گذاشته توسط بازی‌بازان ایکس‌باکس را ببینید؛ هشتگ XboxShare# را دنبال کنید.

این قابلیت را اعضای اینسایدر تجربه کرده‌اند اما حالا تمام کاربران می‌توانند بر اساس زمان روز، تم مشکی یا سفید را برای ایکس‌باکس وان خود انتخاب کنند. همچنین می‌توانید این ویژگی را به شکلی تنظیم کنید که با استفاده از موقعیت مکانی شما و وضعیت خورشید، تم دستگاه را تغییر دهد. علاوه بر این، ما برای کسانی که در دیدن نوشته‌ها مشکل دارند، یک تم مخصوص با کنتراست بالا و رنگ روشن طراحی کرده‌ایم.

صدا و  آسانی دسترسی

بر اساس بازخوردی که از طرفداران دریافت کردیم، ما در حال بهبود بخش گوینده (Narrator) هستیم. حالا شما می‌توانید میزان صدای گوینده را به صورت مستقل از صدای سیستم تغییر دهید. همچنین ما یک حالت “یادگیری ورودی” (input learning) را در منوی گوینده قرار داده‌ایم. زمانی که این ویژگی فعال باشد، گوینده نام هر دکمه‌ای که برروی دستگاه ورودی فشار دهید را اعلام می‌کند. تنظیمات گوینده و تم با کنتراست بالا هر دو از بخش Ease of Access در تنظیمات، قابل دسترس هستند.

اگر شما هم عاشق گوش دادن به موسیقی در حین بازی کردن هستید، حالا می‌توانید بین صدای موسیقی و بازی تعادل ایجاد کنید. کافی است تا در بخش Guide به نرم افزاری که در حال پخش موسیقی است، رفته و سپس دکمه‌ی A را فشار دهید تا منوی جدید را ببینید. از طریق نواری که مشاهده خواهید کرد، می‌توانید بین صدا‌ها تعادل ایجاد کنید.

همچنین ما بهبود‌هایی را هم در بخش صوتی داشبورد ایک‌باکس وان اضافه کرده‌ایم. صدا‌های سیستم در بخش Home و Guide از نو طراحی شده‌ تا از ویژگی spatial audio پشتیبانی کنند. در این حالت، صدا‌های پخش شده از سیستم صوتی شما با چیزی که برروی نمایشگر می‌بینید، مطابقت دارند.

برنامه‌ها

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) ‌استفاده شده در ایکس‌باکس وان، به ظاهری مدرن‌تر به‌روز شده است. بهبود‌های صورت گرفته در بخش history و favorites، باعث می‌شوند به شکلی آسانتر به سایت‌های مورد علاقه خود سر بزنید.

ویژگی‌های دیگری مانند بی‌صدا کردن تب‌ها (tab muting)، بلند خواندن (read aloud) و پر کردن به صورت خودکار (autofill) هم اضافه شده‌اند. همچنین حالا می‌توانید تصاویر، ویدئو و موسیقی‌های مختلف را از طریق مرورگر مایکروسافت اج، دانلود و یا آپلود کنید؛ محتوای دانلود شده از طریق نرم‌ افزار File Explorer قابل مشاهده است.

باشگاه‌ها (Clubs)، هاب‌های بازی(Game Hubs) و مسابقات قهرمانی (Tournaments)

حالا مسابقات قهرمانی (Tournaments Community) برای بازی‌های پشتیبانی شده به طور مستقیم از طریق بخش Game Hubs در دسترس هستند. این بدین منظور است که دیگر نیاز نیست برای ساخت یک مسابقه، حتماً صاحب یک باشگاه باشید. برای شروع، بخش Game Hub عنوانی را باز کنید که از  این مسابقات پشتیبانی می‌کند و سپس به بخش “Multiplayer” رفته و “Community tournaments” را انتخاب کنید. در نهایت کافی است تا گزینه‌ی “Create tournament” را انتخاب کنید.

همچنین به بخش Club feeds فیلترهای جدید اضافه شده است که به شما نشان می‌دهند چه چیزی جدید است یا بیشترین پست‌ را دارد. علاوه بر این، حالا می‌توانید بخش نظرات پست خود را در قسمت‌های Club، Game Hubs و Community ببندید تا تنها خودتان بر همه چیز کنترل داشته باشید.

اگر شما مدیر یا صاحب باشگاه هستید، حالا می‌توانید درخواست‌های دعوت را بر اساس برخی موارد فیلتر کنید. این موارد شامل امتیاز بازی‌باز (Gamerscore)، مدت زمان بازی، شهرت، وضعیت اشتراک ایکس‌باکس لایو گلد و توصیه دیگر اعضای باشگاه می‌شوند.

لازم به ذکر است که تنظیم و تغییر این فیلتر‌ها تنها توسط مدیر یا صاحب یک باشگاه انجام می‌شود.

شما می‌توانید تعدادی از تصاویر و انیمیشن‌های به‌روزرسان جدید را در پایین مشاهده کنید.

به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفابه‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفابه‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا
به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

به‌روزرسان ماه آوریل ایکس‌باکس وان منتشر شد - گیمفا