صحبتهای کارگردان NieR: Automata درباره آینده این مجموعه
در جریان رویداد شرقی Penny Arcade Expo 2018، کارگردان عنوان NieR: Automata آقای یوکو تارا (Yoko Taro) و تهیه کننده آن آقای یوسوکه سایتو (Yosuke Saito) پیرامون سوالات درباره آینده این مجموعه به مخاطبان پاسخ دادند.
در ابتدا آقای یوسوکه سایتو به این نکته اشاره کرد که به احتمال بسیار زیاد ساخت این مجموعه محبوب و پرطرفدار ادامه خواهد داشت، آن هم به این خاطر که او میخواهد با تیم سازنده NieR: Automata دوباره همکاری کند. البته ایشان خاطر نشان کرد که ادامه دادن این مجموعه تمام و کمال به آقای یوکو تارا بستگی دارد.
در ادامه این صحبتها، کارگردان عنوان NieR: Automata آقای یوکو تارا معتقد است این مجموعه با توسعه و عرضه NieR: Automata به اوج خود رسیده، بنابراین بهتر است این مجموعه در اوج به کارنامه خود پایان دهد، به همین خاطر او نمیخواهد نسخه جدیدی از این مجموعه را در دست توسعه قرار دهد.
در طی این مصاحبه، میزبان این رویداد از آقای یوکو تارا این سوال را پرسید: آیا دوست دارید عنوانی درباره اینکه “چگونه ماشینها و رباتها بر بشریت غلبه میکنند” را بسازید؟
در پاسخ، ایشان گفتند:
بله، خیلی دوست دارم عنوانی با آن موضوع بسازم، البته به شرط این که بازی یک شوتر از زاویه دوربین بالا (vertical shooter) باشد.
آقای یوسوکه سایتو در جواب صحبتهای آقای یوکو تارا گفت، در صورتی که آقای یوکو تارا به ساخت چنین عنوانی فکر کند، او نیز در جمعآوری بودجه مورد نیاز به یوکو تارا کمک خواهد کرد اما یوکو تارا اظهار کرد، شرکت اسکوئر انیکس (Square Enix) برای ساخت چنین بازیهایی هیچ بودجهای به او نخواهد داد.
در آخر مصاحبه، صحبتهای تهیه کننده NieR: Automata اقای یوسوکه سایتو جالب و مرموز به نظر میرسید. او به این نکته اشاره کرد که در آینده ممکن است نسخه جدیدی از این مجموعه محبوب را توسعه دهد و شاید قادر باشد “درِ دیگری در جهان NieR باز کند”. او دقیق نمیداند چقدر طول میکشد تا امر تحقق یابد اما از طرفداران میخواهد که نا امید نشوند.
آقای یوکو تارا اضافه کرد که بازی چه از طرف طرفداران و چه از طرف شرکت اسکوئر انیکس با حمایت و بازخوردهای کاملا مثبت رو به رو شده است. او گفت که بعد از عرضه شدن عنوان NieR: Automata، طرفداران از آن با آغوش باز استقبال کردند.
وی همچنین گفت که از آن جایی که بازی NieR: Automata، یک عنوان با داستان و روایت عجیب و غریب (weird and niche) است، هر کس که آن را دوست دارد و این عنوان را تجربه کرده نیز عجیب و غریب (weirdo) است. در آخر آقای یوکو تارا از تمام طرفدارانی که این عنوان زیبا را تجربه کردهاند و همچنین از طرفدارانی که هماکنون مشغول ماجراجویی در دنیای NieR هستند، تشکر و قدر دانی کرد.
عنوان NieR: Automata، در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۹۵ (۲۳ فوریه ۲۰۱۷) برای کنسول پلیاستیش ۴ و در تاریخ جمعه ۲۷ اسفند ۱۳۹۵ ( ۱۷ مارس ۲۰۱۷) برای رایانههای شخصی عرضه شد.
پر بحثترینها
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- فیل اسپنسر: تولید کنسولهای ایکس باکس در نسلهای آینده متوقف نخواهد شد
- کار ساخت بازی جدید ناتی داگ از سال ۲۰۲۰ آغاز شده است
- فیل اسپنسر: STALKER 2 یکی از مدعیان بهترین بازی سال است
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
فوقالعاده بود این نسخه از nier،.. خیلی چسبید ،و چه دیدگاهی خداحافظی در اوج شروع یه ایده ی دیگه ایی بجای تکرار کاش همه ی بازیسازها یه همچین طرز فکری داشتن
یکسوالی؟ منیکمیروی کامپیوتر بازی کردم متاسفانه پورتش ضعیفه میره بیرون هی.
میخواستمببینم محیط های جدیدتر هم میره؟ یا همش همین مرحله اولش و اون بیابونه که دنبال رباته میکنه هستش؟ شاید روی پلی ۴ بازیش کنم. روی کامپیوترش که رو اعصاب بود پورتش
نه خیلی دنیا و طبیعت بیشتر داره . بعد از بیابون. شهر بازی جنگل و…………
پورت بازی هیچ مشکلی نداره شما بجای کرکی بازیرو بخر بعد بگو بازی پورتش مشکل داره
یکی از بهترین بازی ها NierAutomata . داستان بازی و باسفایت ها بخصوص طبیعت بازی که همراه با موسیقی آرامش خاصی میداد. منتظر حرف های بیشتر اقای یوکو تارا هستیم
نمیشه وصفش کرد اتمسفر، روایت، طراحی و محشرتر از همشون ساندترک های زیبای بازی ( The sound of the end)،خوش به سعادت اونهایی که همچین الماسهایی رو از کم یابی رو از دست نمیدن
خیلی چیز هایی دیگه که اگه بگم شاید اسپویل شه
داستان و موسیقی بازی عالیه ولی انقدر دوربین بالا پایین میشه آدم سر گیجه میگیره
شما توی بازی توی resistant camp که برین با maintance اگه اشتباه تایپ نکرده باشم صحبت کنین دقیقا ی گزینه داره ک نوشته سرگیجه گرفتم از دوربین بازی. اونو بزنین این تکون خوردنا رو کلا حذف میکنه و جدا ازونم میتونین توی تنظیمات کمرا خودتون دستی هرچی میخواین تنظیم کنین
ینی شاهکارن موسیقیهای بازیهای شرقی
اصن یه استعداد خاصی تو ذاتشون هست برای ساخت ساندترک بازیا
مصداق باززش هم دارک سولز و بلاد بورن و همین بازی و فاینال فانتزی
بهترین بازی که توی سال ۲۰۱۷ تجربه کردم و انقدر خوشم اومد که دلم نمیخواست تموم شه ولی افسوس که هر شروعی،پایانی هم داره.امیدوارم در آینده شاهد نسخه جدید باشیم
شما بازیو دوباره برو خب من الان داستان سری چهارمشو دارم میرم هر بار که بازیو بازی میکنی درسته بیشترش همون قبلیه ولی داستان دیگه ای براتون باز میکنه
من ۵ پایانشو رفتم و بارها سازنده ها رو تحسین کردم که ارزش تکرار بازی رو چند برابر کردن
بازیش قشنگ بود