صحبتهای سازنده Sea of Thieves در مورد نحوه ایجاد توازن در بازی
Sea of Thieves از آن دست عناوین انحصاری امیدوارکننده مایکروسافت است که بسیار خوش رنگ و لعاب به نظر میرسد و دیگر چیزی تا عرضه آن باقی نمانده و باید دید که میتواند استودیوی رِیر (Rare) را بار دیگر به روزهای طلاییاش باز گرداند یا خیر. این بازی به نظر رقابت سنگینی با عناوینی چون Destiny، The Division یا حتی Monster Hunter که خود به شما حق انتخاب در مورد نحوه زندگی در دنیای بازی را میدهد دارد و جهان اشتراکی آن هم به شدت بلندپروازانه به نظر میرسد. اما آیا این بازی هم همانند عناوینی که بالاتر ذکر شد، میتواند ساعتها بازیکنان را درگیر کند یا خیر؟
یکی از مسائل مرتبط با بازی Sea of Thieves آن است که تستهای آلفا و بتای مختلفی از این بازی برگزار شده است و بالتبع بازیکنان زیادی با این بازی آشنایی دارد و آن را تجربه کردهاند و به صورت کلی با مکانیزمهای آن آشنا شدهاند. یک سری بازیکن هم هستند که در این تستها شرکت نکردهاند و به نوعی برای دنیای Sea of Thieves کاملاً تازه وارد محسوب میشوند. اما چگونه بازی قرار است بین آنها توازن برقرار کند؟ به گونهای که بازیکنان آشنا با قوانین بازی این حس را پیدا نکنند که بازی ساده و برای افراد مبتدیست و افراد تازه وارد هم حس نکنند همه چیز سخت و بیرحم است. به تازگی مایک چپمن (Mike Chapman) طی یک مصاحبه با مجله Official Xbox Magazine در مورد این مسئله صحبت کرده است:
“با وجود آن که پیچیدگی سفرهای دریایی و خطراتی که بازیکنان در سرتاسر دنیای این بازی تجربه میکنند با پیشروی آنها در بازی افزایش پیدا خواهد کرد، ما میخواستیم که اطمینان حاصل کنیم هیچ وقت احتمال آن که دنیای بازی بازیکنان تازه وارد را از کسانی که برای ساعات متمادی به تجربه آن پرداختهاند جدا نکند.”
البته این به آن معنا نیست که مراحل سطح بالا و محتویات پس از به اتمام رساندن بازی به صورت کلی آسان و فاقد چالش و جذابیت است:
“من فکر میکنم که گاهاً تصوری غلط از این وجود دارد که بازیها قدرت پیشروی ندارند. بسیاری از عناوینی که ما داریم از یک حقه روانشناسانه ساده استفاده میکنند؛ هرچه میزان مهارتها و سطح شما بالاتر میرود، سطح دشمنان و خطرات بازی هم بالاتر میرود. در Sea of Thieves شما چالشهای بیشتر و سختتری را تجربه خواهید کرد.”
به هر حال این توضیحات مایک چپمن دلگرمکننده به نظر میرسد و اگر در عمل هم استودیوی ریر بتواند چنین توازنی را در بازی برقرار کند، واقعاً کار آنها تحسین برانگیز خواهد بود. بازی Sea of Thieves در تاریخ بیستم ماه مارس سال ۲۰۱۸ (برابر با آخرین روز از سال ۱۳۹۶ خورشیدی) برای دو پلتفرم اکس باکس وان و رایانههای شخصی در دسترس قرار خواهد گرفت و علاوه بر امکان بازی میان پلتفرمی، بخشی از برنامه Xbox Play Anywhere نیز خواهد بود.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
دلم به این دزدان دریایی روشنه IP جدید هم هست و Rare هم کاملا قابل اطمینانه خلاصه که بدجور منتظریم
این بازی یعنی لذت بردن از گیمینگ با دوستان…
پنج سال منتظر چهار تا انحصاری داستانی بودن از نظر من ارزش نداره چون مثل یه فیلم سینمایی یه بار که ببینیم دیگه تکراری میشن.
گیم باید لذت بخش و چند نفره باشه و ارزش تکرار داشته باشه و تکراری نشه :laugh:
FEEL TRUE POWER :knife:
فکر نکنم همه باهات هم نظر باشن :yes:
بنده از سال ۲۰۰۶ منتظر لست گاردین بودم و واقعا این همه انتظار ارزشش رو داشت حالا سلیقه ها متفاوته
اولا به نظر میرسه بازی قشنگی باشه دوما جنبه داشته باشین انحصاری ها رو نکوبین منم میتونم مسخره تون بکنم ولی درسته ?:-)
۲۰ روز تا انتشار این جواهر :inlove: