فروش هفته اول Metal Gear Survive در بریتانیا به سختی به ۵ درصد فروش The Phantom Pain رسیده است
با انتشار عنوان Metal Gear Survive دیدیم که این بازی به هیچ وجه در حد و اندازههای نسخههای قبلی این سری عمل نکرده و به نوعی باعث دلسردی بازیبازان از این سری و آینده آن، بدون هیدئو کوجیما شده است.
همانطور که مشاهده کردیم این بازی در اولین هفته فروش خود جایگاه ششم را در جدول فروش هفتگی بریتانیا به دست آورد و عملکرد قابل دفاعی از خود نشان نداد. این بازی یک شکست بزرگ برای کونامی بوده است و تقریبا هیچ کس از نسخه جدید این سری راضی نیست. نسخهای که با ایجاد تغییر و تحولاتی اساسی در این سری به هیچ وجه نتوانست خودش را در دل بازیبازان جا کند و ما عدم حضور کوجیما در این بازی را بیشتر از هر زمان دیگر توانستیم درک کنیم. اما پس از عملکرد ضعیف این بازی در جدول فروش هفتگی بریتانیا، آن هم در اولین هفته فروش آن، دنیل احمد (Daniel Ahmad) و برخی دیگر از تحلیلگران این جدول به بررسی دقیقتر عملکرد این بازی در بریتانیا پرداختند و به نتایج نگران کنندهای رسیدند که بدون شک برای تک تک طرفدارن این سری سخت و غیر قابل باور است.
عنوان Metal Gear Survive در اولین هفته فروش خود هشتاد و پنج درصد کمتر از Metal Gear Rising: Revengeance فروش داشته است و در مقایسه با Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain نیز این عنوان وحشت بقا تقریبا هیچ حرفی برای گفتن نداشته است و به زحمت خود را به ۵ درصد فروش بازی The Phantom Pain رسانده است. این بدان معنا است که میزان فروش هفته اول Metal Gear Survive به سختی ۵ درصد میزان فروش The Phantom Pain را پوشش داده است که واقعا جای تاسف و نگرانی است. از نظر میزان بازیکنان در استیم نیز این بازی تا به حال ۷,۸۷۱ بازیباز داشته است و اخیرا نیز تعداد بازیکنان هم زمان آن به رقم ناراحت کننده ۲۰ نفر رسیده است.
اما بد نیست که به نیمه پر لیوان هم نگاه کنیم. نکته روشن برای این بازی این است که در اولین هفته فروش خود توانسته بالاتر از عناوین بزرگی مانند Shadow of the Colossus, Mario Kart 8 Deluxe, Super Mario Odyssey و همینطور Assassin’s Creed Origins قرار بگیرد که این هم فقط برای هفته اول فروش آن است و بدون شک این بازی در هفته آینده در بین ده بازی پرفروش هفته در بریتانیا مشاهده نخواهد شد. آیا اگر کونامی میدانست که بعد از جدایی کوجیما از آنها، چنین اتفاقی برای این سری خواهد افتاد، هیچگاه اجازه جدایی را به او میداد؟ این بازی واقعا آمار نگران کنندهای داشته است و بدین ترتیب نمیتوان آینده درخشانی را برای آن متصور شد. آیا باید شاهد زوال یکی از محبوبترین سری بازیهای تاریخ باشیم؟ یا کونامی برنامه را تغییر خواهد داد و روح تازهای به این سری خواهد دمید؟
البته به جز کیفیت کلی بازی، موارد دیگری نیز در این بازی وجود دارد که باعث عصبانیت کاربران و منتقدین شده است که از این جمله میتوان به پرداختهای درونبرنامهای عجیب این بازی اشاره کرد که روی الکترونیک آرتز را هم سفید کرده و مقوله پرداختهای درون برنامهای را به مرحله جدیدی رسانده است. شما میتوانید نمرات این بازی را نیز از این آدرس مشاهده کنید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
واقعا عجیبه
میگن توی شرکتهای بزرگ هر کشوری یه ننگ هست من می گفتم باشه تو ژاپن نیست
اما متاسفانه این شرکت حد و حدود و اصول و قواعد و منش ژاپنی ها رو زیر سوال برد
هرچند که امید زیاد دارم که بخش گیمینگش بسته بشه چون ضرر های زیادی خورده تا الان (کونامی یک شرکت چند بخشی هستش و در زمینه های مختلف ورزشی ، تفریحی ، اسباببازی، کارت تجاری، انیمه، توکوساتسو، دستگاههای قمار، آرکید و باشگاه های سلامتی و آمادگی جسمانی فعالیت داره)
همین قدر فروش هم زیادیشه،والا بازی آشغالتر از این پیدا نمیشه اگر پیدا کردین به من هم بگید.شاهکاری دیگر از کونام کله خر 😀
بله حتما شما هم بازی کردید این متال گیر جدیدو که میگید آشغاله!
اره کونامی موفق باشی
نفرین بر متال گیری که بدون استاد کوجیما ساخته شود….
کونامی باید بره شکر کنه که همین قدرم فروش داشته
Castlevania ترکید: چک
Silent Hill ترکید: چک
MGS ترکید: چک
PES… چشم م رو تو ه 😎 😎
شانس آوردیم اگه خوب میفروخت کونامی دیگه اول اسم هر بازی که میساخت متال گیر اضافه میکرد مثلا
Metal Gear PES
کى میره اینو میخره آخه ؛ کاش لاأقل حق امتیاز متال گیرو به کوجیما پروداکشنز واگذار کنن. مطمئنم کوجیما هنوز واسه ادامش ایده داره
از نسخه بعدی metal gear rising خبری نیست؟ ?:-)
قدیم بخش مولتی بازی رو کنسل می کردن تا رو سینگل پلیر تمرکز کنن الان برعکس شده
واقعا که یه دوران اینطور بود…
گل گفتی داداش
نوش جان کونامی عزیز . الحق که اسم شرکتتون برانزندس
دید کونامی نسبت به این صنعت اشتباه بود فک میکرد هربازی انلاین محوری بده موفقیتش تو این نسل حتمیه ولی بازیی که فیزیک و حرکات کاراکتر بازی نسبت به فانتوم پین تغییر نکرده گرافیک رشد چندانی نداشته و کپی پیست ناشیانه از یک بازی دیگه است و به طور کلی اومده سریم mgs رو زیر سوال برده فانتوم پین خوب فروخت چون ایده open world تو نسل هشت شاید تو بعضی بازیها اشتباه باشه و از نظر پلیرهایه قدیمی ایده جالبی نباشه ولی یک پلیر جدید خیلی راحت جذب. میشه ولی ایده انلاین زامبی محور از اول اشتباه بود
به نظر میاد
محبوبیت کوجیما در میان بازی پلیر ها
به قدری بالا بوده
تاثیر گذاشته روی فروش متال جدید بدون کوجیما
پلیر ها در حال تنبیه کونامی هستند
البته به نظر من اسطوره سازی کارگردان هدفی جز تبلیغات نداره
بازی های کوجیما خوب هستند
اما تبلیغات و جو نخبه و شاهکار و … کوجیما خیلی بیشتر از خود بازی روی نگرش پلیر ها موثر هست
اونی که گفت بازی داستان محور فقط واقعا براش متاسفم چون میدونم از چی داره حرس میخوره
بنده خدا تمام بازی های انحصاری سونی عین یک فیلم سینمایی هستش که فقط برا اولین بار لذت داره و واقعا نمیشه برا دو سه بار رفت. الان چند نفر دارن انچارتد بازی میکنن؟ چند نفر انتیل دان؟ چند نفر بلادبرن؟
من شاید باورت نشه ولی فاصله آزاد کردن بعضی از اچیومنت های مثلا بازی مثل فورتزا موتوراسورت ۵ به بیش از سه سال میرسه . میدونی چرا؟ چون ازش سیرنمیشه آدم اینقدر بخش انلاین لذت بخشی داره. بازی هایی مثل گرز اف وار که بماند. هنوز سرورهای گرز اف وار ۳ مثل مور و ملخ گیمر ریخته اونجا. مطمئن باش بازی از نظر داستانی شاهکار باشه ( مثل اکثر بازی های سونی) ولی بخش مولتی پلیر جذاب نداشته باشه خیلی زود فراموش میشه. مثل یک فیلم یا سریال که نگاه میکنی و بعدا دیگه برات تکراری میشه
اول ار همه خدمت شما عارضم….کی گفته عناوین سونی مولتی پلیر ندارن… که شما ماله خودت فکت صادر میکنی؟؟
عنوان کیلزون که تو اوایل نسل اومد هنوز که هنوزه پلیر داره…. انچارتد ۴ به طرز وحشتناکی پلیر داره
دلست که تو نسل ۷ اومد … هنوز که هنوزه بعد از ۵ سال پلیر داره اونم توی هر بخش!
گرن که اصلا دربارش صحبت نمیکنم..
بازم بگم یا بستته؟؟؟
بعدشم برای نظر شما متاسفم که میای اینچنین درباره عناوین شاهکار داستان محور صحبت میکنی!
بنده خودم بیشتر از ۵ بار بلادبورن رو تموم کردم… دلست که تعدادش از دستم در رفته… و هزارتا عناوین دیگر… که اگه بخوام بگم باید طومار بنویسم…
بعدشم شما تو چه جایگاهی هستی که درباره عناوین داستان محور اینچنین صحبت میکنی…. نشون به اون نشون که همین عناوین داستان محور هستن که این صنعت رو به ابنجا رسوندن!
یاد بگیریم رو هوا فکت صادر نکنیم!!!!!
اینم یادم رفت بگم…. سونی با این عناوین حوصله سربر داستان محور….چجوری کنسولش تو بازار ترکونده!!!!
حتما سونی وردی یا جادویی کرده این گیمرها رو!
فکت هم… فکت های قدیم!
هر دو انلاین و داستان محور سر جای خود ارزش داره… اما داستان بود که گیمینگ رو به این سطحی که الان میگی رسوند. برعکس نظر شما داستان بازی رو ماندگار و بلکه جاودانه میکنه. سونی هم اگر الان بازار رو گرفته دستش و بعد از سالها گیمهاش رو ریمستر میکنه و همه میخرن و یا الان برای God of war جدید همه سر و دست میشکونن به خاطر ارتباط عالی داستان و گیم پلی تو یه بازیه. وگرنه مثل انبوه بازیهای آنلاین فراموش میشدن. همون Gear of war یا halo هم به لطف داستان عالی و شخصیتهای محبوب سالهاست که سرپاست و طرفدار داره. هر دو مهم هستند اما نباید بازی های آنلاین باعث بشن بازیسازها فک کنن هر آشغالی آنلاینش میفروشه و داستان مهم نیست. همین متال گیر با داستان آمیخته با گیم پلی عالی به این سطح از محبوبیت رسیده.
در مورد اهمیت و نقش بازیهای داستام محور تجدید نظر بفرمایید…
من همین نیم ساعت پیش برای بیش از هزارمین بار لست رو بازی کردم انچاردم زیاد
مگه این بازیای عالی فقط بخاطر داستان معروف شدن که دو روزه محو بشن؟ اول گیم پلی باعث اعتیاد اور شدن بازی میشه با گرافیک توپ، بازیای سونیم که اکثرشون تاریخ انقضا ندارن
بازیای مسابقه ای رو با داستانی چطور مقایسه کردی!