تحلیلگران معتقدند لوت باکسها به قدری درآمدزا هستند که استودیوها آنها را کنار نخواهند گذاشت
وجود لوت باکسها در برخی بازیها ممکن است تعادل را در این عناوین از بین ببرد. تحلیلگران معتقدند که در حال حاضر درآمد لوت باکسها بسیار بالا است و همین موضوع باعث میشود تا استودیوها این روند را تغییر ندهند.
شاید لوتباکسهای جزو بدترین راههای درآمدزایی در بازیهای ویدیویی باشند. با وجود لوت باکسها بازیکنان باید پول بپردازند تا شانسی در بدست آوردن ویژگیهای مورد نظرشان داشته باشند و اگر این قضیه به درستی بررسی نشود، تعادل در بازیها برقرار نمیشود. بسیاری از طرفداران نیز مخالف این موضوع هستند و Battlefront 2، مصداق بارز این اتفاق است.
لوییز وارد، مدیر تحقیقات بخش گیمینگ، واقعیت مجازی و واقعیت افزوده IDC، در گفتگو با Glixel اعلام کرد که درآمد بالای شرکتها از لوت باکسها باعث میشود تا این شرکتها در حال حاضر این رویه را تغییر ندهند. وارد در این باره گفت:
درآمد سیستم لوتباکس بیش از آن چیزی است که باعث شود استودیوها آن را کنار بگذارند. بازیکنان نیز از این موضوع استقبال نمیکنند چرا که این تغییری است که چگونگی کارکرد آن، هنوز مشخص نیست.
وارد افزود:
بازیها دارند به سرویسها تبدیل میشوند. سرویسهایی که عرضه آنها تازه شروع درآمدزایی است و با وجود مجموعهای بزرگ و طرفداران زیادی که سال به سال این بازیها را تجربه میکنند، این درآمدزایی ادامه دارد.
لوت باکسها میتوانند مشکل بزرگی در وجود تعادل در بازیها به وجود بیاورند و همین موضوع باعث نگرانی بسیاری از بازیکنان شده است. تاثیرات منفی آن را نیز میتوان در عناوینی همچون Battlefront 2 مشاهده کرد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
اگه قرار باشه لوت باکس تاثیر مستقیم بر گیم پلی بازی بذاره،من به شخصه با بالاتر رفتن قیمت بازی ها موافق ترم،به شرط اینکه هیچگونه لوت باکس و خرید درون برنامه ای وجود نداشته
اما به نظر می رسه بالاتر رفتن قیمت بازی ها موجب کم فروش رفتن بازی ها بشه،که این اصلا چیز خوبی نیس
یه دوستمون می گفت هزینه ی ساخت بازی ها توی این چندسال نه تنها بالانرفته بلکه پائین هم اومده،دوستان کسی راجع به این قضیه اطلاعاتی داره؟
داداش بیشترین هزینه ای که استودیو ها در یک بازی متحمل میشن مربوط به بخش کمپین و داستانی هست چرا چون نیاز به نویسنده داره -نیاز به خلق محیط های گوناگون داره نیاز به کات سین داره -از هزینه هایی که صرف ارتقا موتور برای همه جزئیات گرافیکی میشه -موشن کپچر نمیدونم هزینه ای که باید صرف صدا گذاری کارکتر ها -استفاده از بازیگران حقیقی و کلی هزینه دیگه که باید صرف بشه تا ما یک کمپین زیبا ببینیم
ولی یک بازی مولتی محور عملا هزینه ها رو نصف میکنه و خیلی از هزینه های بالا رو نداره – سود بیشتری هم نصیب سازنده ها میکنه حالا باز در نظر بگیر اگر این پرداخت های توی بازی باشه دیگه …..
راجه به بازی های آنلاین که آره خب،کلا یه سری بازیا ارزش شصت دلار رو در مقابل یه سری سینگل های خطی ندارن
بیشتر سینگل رو میخوام بدونم تا بفهمم اینا بهونه الکی میگیرن یا واقعا هزینه هاشون با سودشون نمیخونه
برو این ویدیو رو توی یو_تیوب ببین
youtu#be/0qq6HcKj59Q
کامل توضیح داده.
(به جای # نقطه بزار)
این حرف ها چیه
ساخت کمپین هزینه زیادی نداره
Horizon zero dawn 49 میلیون
ویچر ۳ با اون عظمتش ۸۰ میلیون
Heavy rain 20 میلیون با این که از آخرین تکنولوژی ها استفاده کردن
در مقابل call of duty MW2 50 میلیون هزینه ساخت بازی و ۲۰۰ میلیون هزینه تبلیغات
و البته پر خرج ترین بازی تاریخ Destiny با ۵۰۰ میلیون دلار
هزینه تبلیغات بحثش جداست صرفا داریم درباره هزینه های ساخت بازی های داستان محور صحبت میکنیم و انچه مسلم هست این بازی ها هزینه بالایی برای ساخت میطلبن خیلی واضح هست به عنوان مثال شما هزینه ساخت یک عنوان تمام انلاین مثل بتل گروند رو بذار کنار یک عنوان داستان محور مثل انچارتد یا الن ویک مشخص هست هزینه ای که برای ساخت عناوین داستان محور میشه به مراتب بیشتر از عناوین مولتی محور هست
نمیشه که هزینه تبلیغات از خود بازی جدا کرد
بتل گروند بازی ساده
یه بازی که توسط گیمر ها مشهور شد و هزینه ساخت نداشت
باید اورواچ مقایسه کرد
الن ویک به خاطر زمان ۱۰ ساله ساخت هزینه زیادی داشت
آنچارتد هم به خاطر اینکه از آخرین تکنولوژی ها استفاده می کرد
بازی های آنلاین هزینه بسیار بیشتری نسبت به آفلاین اما به علت فروش فوقالعاده و ماندگاری با همین لوت باکس ها و DLC بازی های آنلاین زیاد شده
نه محمدرضا جان بستگی داره مثلا بازی Call of Duty هزینه های نگه اری سرورش فقط به اندازه ساخت ۲ تا بازی aaa هست به تنهایی و همه هم میدونن این روز های توی کال او دیوتی و بتلفیلد و از این قبیل بازی ها کمپین هاشون اصلا خوب و استاندارد نیست حالا تک و توکی خوب داخلشون باشن وگر نه کمپین رو فقط از جهت رفع تکلیف میسازنش همه چیز میزارن واسه انلاین از دی ال سی بگیر تا امتیاز ها و بسته های مختلف بازی مثل digital deluxe و gold و premium و هر کو.فتی که هست…
در کل بستگی به بازی داره، درسته هزینه ساخت بخش انلاین یه بازی مثل انچارتد ۱/۴ بخش کمپینش هم نیست.
۶۰دلار مبلغیه که قانونا باید بابت کل محتویات بازی پرداخت بشه.این که اونا میامن پول اضافی میگیرن دلیل نمیشه که بهشون اجازه بدیم قیمت پایه ی بازیرو بیشتر کنن!
ببین آخه قیمت بازیا خیلی وقته که ۶۰ دلاره و بالاتر نرفته و سازنده هم واسش ریسکه که قیمت بازیش رو ببره بالا،چون احتمالا بازیش توی فروش شکست بخوره و مشتری وقتی قیمت بالا رو ببینه سمت بازی نیاد.به همین دلیل از روش های مختلف مثل DLC و . . . کسب درآمد می کنن
ولی اگه هزینه ی بازیا بالا نرفته،کارشون توجیه نداره
هرسازنده ای موظفه بازیشو بالانس کنه توی مالتی پلیر و اگر نکنه با فروش خیلی پایین روبهرو میشه.حالا اگر یه بازی ۶۰دلاری بخری یا dlc 20دلاریشو نخری فرضا چند تا از امکاناتش هم از دست بدی وقتی کسایی که دی ال سی دارن overpower نمیشن فرق چندانی نداره
دوست عزیز شما فک میکنی ۶۰ دلار کمه؟
محمدرضا یسری چیزایی گفت ک برام سوال پیش اورد
موتور گرافیکی کد مگه نیس مگه چندبار ارتقاپیدامیکنه
موشن کپچر مگه سیستم و تجهیزات نی مگه چندبار خریداری میشه صداگذاری مگه ی استودیو برای صداگذاری چندبار اجاره یاخریداری میشه …چقدحقوق پرداخت میشه ب ی گروه ۳۰۰ یا ۴۰۰نفری توی مدت توسعه ….چطور میگن انقد هزینه ها بالاست درک نمیکنم
نه عزیز
هزینه ی خیلی زیادی هم صرف تبلیغات بازی میشه
همون پرداخت حقوق رو که ما قیمتش رو نمی دونیم چقدره
از طرفی هم خیلی بازیا اونقدری که باید فروش نمیرن
درکل تا مشخص نشه که چقدر هزینه صرف بازی میشه،نمیشه گفت ۶۰ دلار کافیه یا اینکه لوت باکس ها باشن یا نه(که به نظرم نباید باشن)
ولی اینظور که خود سازنده ها میگن،هزینه ساخت بازیشون سرسام آوره،راست و دروغش با خودشون
داری بی ربط حرف میزنی افزایش قیمت بازی منطقی نیست….الان. تو ایران بابت ۶۰ دلار باید ۲۴۰ پول بازی بدیم اصلا این کار منطقی نیست
برادر من کاملا باهات مخالفم
ببین وظیفه اکتیویژن اینه که ی بازیه بسیار زیبا که مثل ویچر و gta محبوب باشه بسازه تا گیمرا بخرن و سود کنن
خب عنوان دستینی ۵۰۰ میلیون دلار هزینش شده و آشغاله و مردم نمیخرن . چون آشغال تحویل مردم دادن و مردم نخریدن حالا گیمر باید ضرر اکتیویژن رو با خرید لوت باکس جبران کنه؟
آیا بازی ویچر لوت باکس داشت؟ gta اگه پول خرج نکنی لولت نمیرخ بالا؟
بازی عالی بسازن تا سود کنن آشغال بسازن جز ضرر و ورشکستگی چیزی نباید نصیبشون بشه
متاسفانه همینطوره و شاید روز به روز گسترش پیدا کنه
تنها راهش اینه که گیمرا استقبال نکنن ولی متاسفانه تعداد زیادی هستن که بابت این چیزا پول پرداخت می کنن و تا زمانی که ناشر یا استودیو ببینه که داره از این راه پول زیادی به جیب میزنه، این روند ادامه دار خواهد بود !
ناراحتین از لوت باکس میتونی بازیشو نخرین لب تیغ که نزاشتن شمارو تازه خارجی ها باید از لوت باکس ناراحت باشن که بازی اورجینال میخرن نه شما که همه اکانت هکی میخرین 😎
ما هم معتقدیم
من که با پرداخت های درون برنامه ای موافقم 😎
امیدوارم در آینده همه بازی ها از این ویژگی استفاده کنن
طبیعی که یه سری از آیتم ها رو فقط با پول واقعی بشه خرید
در غیر اینصورت هر ن.و.ب ب.چ.ه سالی میتونن اون آیتم رو داشته باشن که اصلا منطقی نیست
اکثر بازیکنان حرفه ای هم از این پرداخت ها استفاده میکننن
اونایی که مخالفت میکنن همه آماتور و ن.و.ب هستن که دوست دارن همه چیز رو راحت بدست بیارن
امیدوارم در آینده برای پیش روی در بخش داستانی هم از این پرداخت ها قرار بدن :yes:
گیمفا مجموعه ایه که هر نوع بشری توشه از احمق ترین ها تا حرفه ای ترین ها.جالبه هیچ سایتی انقد تنوع نداره.
فضای مجازیه دیگه
کنترل این اشخاص واقعا سخته
هرچقدر هم که بن بشن،بازم میتونن اکانت بسازن
حتی اگه آی پی شونم بن بشه بازم میتونن با آی پی چنجر بیان
توی هر سایتی هم میتونن برن،حالا گیمفا رو انتخاب کردن که به نظرم با بی توجهی بعد از یه مدت محو می شن
به هر حال دارن عمرشونو تلف می کنن
شما فقط یه درصد فکر کن ببین چه آینده ای رو می تونی واسه یه همچین فردی متصور بشی . . .
آیندشون همون اسفند دود کنی سر چهار راه هاست که اون یکی بهش اشاره کرد
hosseingamer@irib.tv3.ir
ترکیدم از خنده دمت گرم :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
جعل شده
هرکار کردم خواستم نخندم نشد :rotfl: بچه جان کسی نوبه که با پول میره خودشو قوی میکنه و زحمتی نمیکشه :laugh: یکم به مخ اکبندت فشار بیار ببین چی گفتی اخه :rotfl:
حذفت نکنن یکم موجب خنده ما باشی عزیزم کوشولو :rotfl:
اه واقعا مسخرست . پول میدی اشغال تحویل میگیری . برای همه چیز بازی باید پول اضافی بدی . این سیاست های کثیفو نباید گیمرا نباید اجازه بدن ادامه پیدا کنه . واقعا که گیم دیگه به معنا گیم نیست قبلنا واقعا شاهکار بهت تحویل میدادن الان بازی رو ناقص تحویلت میدن . امید وارم در دراز مدت این مشکلات برطرف شه :no: :no: :no:
حماسه ای دیگر از ea
بنظر میاد رکرد شکنی های ea به این زودی ها تموم نمیشه.
بازی Star Wars Battlefront II همین الان یک رکورد دیگه توی سایت metacritic شکست.
Star Wars Battlefront II با user score 0.8 پایینترین نمره user score تاریخ metacritic رو میشکنه
فکر می کنید رکورد بعدی ای که Battlefront II میشکنه چی خواهد بود ؟