پاسخ الکترونیک آرتس به انتقاد کاربران از پرداختهای درون برنامهای بازی Star Wars Battlefront II
پس از عرضه نسخه بتای Star Wars Battlefront II کاربران زیادی به استفاده این عنوان از سیستم پرداخت درون برنامهای و وجود لوت باکسهای پولی در آن انتقاد کردند و حسابی از خجالت دایس (DICE) و الکترونیک آرتس (Electronic Arts) در آمدند. حال، نوبت به آن رسیده تا الکترونیک آرتس در این زمینه صحبت کند.
به عنوان یکی از بازیهای به شدت مورد انتظار و امیدوارکننده امسال، Star Wars Battlefront II نشان داده که پتانسیل آن را دارد تا از بخشهای زمانی مختلف دنیای غنی Star Wars بخشهایی را جدا کرده و به هم بچسباند و در اختیار علاقه مندان قرار دهد ولی هرچه به عرضه بازی نزدیکتر میشویم، اعتراضات به پرداختهای درون برنامهای این بازی از طرف کاربران بیشتر میشود.
به تازگی کریس متیوز (Chris Matthews) کارگردان بخش هنری الکترونیک آرتس موتیو (EA Motive) در یک مصاحبه با گیم اسپات (Gamespot) درباره پرداختهای درون برنامهای بازی Star Wars Battlefront II که با نام لوت باکس از آنها یاد میشود صحبت کرده و به نگرانیها و سوالات طرفداران در مورد آنها پاسخ داده است، خصوصاً با توجه به این موضوع که در نسخه بتای بازی، نگرانیهای طرفداران به خاطر لوت باکسها دوچندان شده بود و به عقیده بسیاری بازی ساختاری “پول بده تا برنده شوی” یا همان Pay to win دارد.
متیوز به این نکته اشاره کرده که دایس توجه ویژهای به این نکته داشته که Star Card ها به این منظور به کار روند که امکانات بیشتری برای مبارزه به بازیکنان بدهند. او گفته مقولهای چون پول بده تا برنده شوی یا چیزهایی به مانند آن مواردی است که سازنده به سختی میتواند از آنها فرار کند ولی کارکنان دایس بسیار در تلاشند تا این سیستم را در بازی متوازن کنند.
همچنین نویسنده الکترونیک آرتس موتیو یعنی میچ دایر (Mitch Dyer) هم تاکید کرده که دایس به نظرات بازیکنان توجه دارد، و این فلسفه وجودی مواردی مثل تست بتا است و همین وجود داشتن بازی هم به خاطر بازخوردهای طرفداران است. او اضافه کرده مواردی مثل کمپین داستانی تک نفره و بخش Co-Op هم به خاطر همین بازخوردهای طرفداران به بازی افزوده شده است.
البته بیایید روراست باشیم، سخنان میچ دایر عملاً پیچاندن موضوع است و او هیچ حرف خاصی در مورد پرداختهای درون برنامهای بازی Star Wars Battlefront II نزده است! به هر حال، فقط زمان مشخص میکند که آیا لوت باکسها به Star Wars Battlefront II ضربه خواهند زد یا دایس میتواند از این موضوع جلوگیری کند.
Star Wars Battlefront II در ۱۳ نوامبر (۲۲ آبان) برای رایانههای شخصی و کنسولهای نسل هشتمیِ پلیاستیشن ۴ و ایکسباکس وان عرضه میگردد. در اینجا جدیدترین تریلر داستانی این عنوان را مشاهده میکنید. همچنین مدت زمان بخش کمپین داستانی آن نیز مشخص شده است.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- مورد انتظارترین بازی های سال ۲۰۲۵
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- روابط عاطفی در The Witcher 4 معنای عمیقتری خواهند داشت
- ۱۰ حقیقت تلخ که گیمر ها نمیخواهند به آنها اعتراف کنند
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
نظرات
گیمینگ رو هم مثل سینما دارن با پول نابود میکنن! البته بازیها شاید تعدادشون بالاتر بره و زرق و برقشون هم بیشتر بشه ولی متاسفانه کیفیت میاد پایین!
امیدوارم بازی های صرفا مولتی و سطحی که صرفا هیجان بی هدف دارن شکست بخورن و بازی های داستانی و با روایت عمیق و گیمپلی متنوع و جدید با فروش بالا تعدادشون بیشتر بشه
اینکه هر بازی هزینه ای داره درست خوبی گیم اینه که همه باهم بازی میکنن پولدار غیر پولدار نداره شرقی غربی نداره و لذت میبرن که با اینکار گند میزنن به گیم بازی کسی که پول بیشتری بده قوی تره مثل کلش
عاشق پرداخت های درون برنامه هستم حتما نسخه ی فیزیکی این بازی انلاین رو برای سونی چهارم تهیه می کنم
@Mohammadmozafari
البته اینکار برای بازی های F2P(رایگان) مشکلی نداره و تنها راه درآمدشون از همین راهه ولی برا من خیلی سخته که برا یه بازی ۶۰$ پول میدی و عوضش بازی رو کامل تحویل نمیگیری و مجبوری بازم خرج بکنی براش تا بتونی به اون بازی که قرار بود بهت با ۶۰$ بدن برسی.
@Hallbelde
فکر کنم از همونا هستی که چند سال پیش میگفتن تحریم ها روی ما اثر نکرده و باعث پیشرفت ما شده. کلا برعکسی!! #تبلت_دست_بچه_ندید
این سیستم واقعاً توهین به شعور آدمه!!!
شما چندین ساعت بازی میکنی و بزور دو تا آیتم باز میکنی بعد یه نفر دیگه پول میده همون آیتم ها رو بدون زحمت بدست میاره.
مشکل لوت باکس در این بازی اینه که کاملا به شانس بستگی داره.
همینطور این موضوع که جوایز به صورت رندوم انتخاب میشن.
مثلاً شما یه مسابقه رو شروع میکنی و با پول بازی یه لوت باکس میخری که جایزه اش دمیج بیشتره و ممکنه نفر بعدی جایزه اش سلامتی بیشتر باشه یا یکی دیگه متریال بهتری گیر بیاره یه اسلحه قوی درست کنه. حالا من نمیدونم کجای این بازی عادلانه است!!!
این حرکت EA برای اینه که dlc های بازی رو رایگان کرده، خوب باید از یه جایی این پول رو برگردونه دیگه!
استاروارز فرنچایز معروفیه و فن های دو آتیشه حاضر بودند برای اسکین و غیره پول بدند. نیازی به این سیستم نبود.
این نشون میده EA میخواد این فن های دو آتیشه حسابی رو حسابی تیغ بزنه.
واقعاً متاسفم برای این شرکت.
این لوت باکس نامردی هست
Ea لوت باکس این بازی درست کنه من قول می دم پریموم پسش رو بخرم
EA گفته تمام dlc ها برای استاروارز رایگانه، ولی از اینور لوت باکس گذاشته، تو بتل هم بین کسانی که پریمیوم خریدن و بازیکن های معمولی خیلی فرقه …
به هیچ وجه من الوجوه به شانس بستگی نداره.
اوایل قشنگ بهت همه چیز میده. بعد کم کم میزان دریافتیتون رو کم تر میکنه. این یکی از معتاد کننده ترین تکنیک های روانشناسی هستش.
مگه احمقن که شانسیش بکنن؟
حرف شما درسته اما این مدل مثل شرط بندی میمونه. شما یه لوت باکس میخری میبینی بدرد نخوره دوباره یکی دیگه میخری و همینطور ادامه پیدا میکنه. البته من طبق صحبت های افراد استدیو گفتم و ممکنه این چیزی نباشه که اجرا میشه.
یورو گیمر مقاله کاملی در این موضوع نوشته و از لحاظ روانشناسی هم بررسی کرده. میتونید مطالعه کنید.
یکی از مشکلات این سیستم جذب نوجوانان به سمت قمار و شرط بندیه پس باید این بازی ها درجه سنی بالایی دریافت کنند.
این سبک پرداختش فک کنم pay to win باشه تازه ۶۰ دلار هم اول باس بدی بعد بازیی مثه لیگ free to play پول فقط اسکین میاره یا گرفتن هیروی جدید رو زودتر میکنه که تاثیری در قدرت نداره عجیبه برام اصلا ازین کار خوشم نمیاد
به دو دلیل از خرید این بازی منصرف شدم
۱٫پرداخت درون برنامه ای
۲٫بخش داستانی بسیار کوتاه
منم به همین دلیل پشیمون شدم واقعا حیف نسخه یک
البته علاوه بر مواردی ک گفتی
سیستم کلاس بندی مزخرف هم یکی دیگه از عواملی هست ک وقتی ک بتا رو بازی کردم پشیمونم کرد
از اینکه بخام بگیرمش
آقا تا وقتی بازی ها فروش دارن چیزهایی مثل dlc پولی و پرداخت درون برنامه ای هم وجود داره حالا اگر بازی فروش کمی داشته باشه میبینید که سریع دی ال سی هارو رایگان میکنن و پرداخت درون برنامه ای رو هم محدودتر میکنن
EA شیطانی ترین و پول پرست ترین شرکت. 😀
مثل دوستی میمونه که برات هدیه میاره، میگه اگه میخوای بقیه ی قطعات و آپشن های این هدیه رو داشته باشی، ۳۰ دلار بریز به حسابم :laugh:
جدا از همه این داستان ها ،این یه گیم فوقالعادست با گیم پلی و گرافیک دیونه کننده، حالا یه ۲۰ دلار بیشتر هم براش هزینه کنیم پشیمون نمیشیم، با توجه به این که گفته شده تمام dlc هاش هم رایگان قابل دانلوده ..