کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا

کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید

علی سالمی
۲۳:۴۵ ۱۳۹۶/۰۷/۲۲
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا

بدون شک عناوین سبک مبارزه‌ایی یکی از پیچیده و سخت‌ترین بازی‌ها برای حرفه‌ای شدن در صنعت بازی‌های ویدویی هستند. از این رو عناوین بسیاری بخش آموزشی مخصوصی برای بازیکنان این سبک تدارک دیده تا آن‌ها را با سیستم‌هایی پایه‌ای خود آشنا کنند. حتی تعدادی از این بازی‌ها مثل Guilty Gear Xrd پا را فراتر گذاشته و آموزش‌های بسیار وسیعی برای این بخش در نظر گرفته‌اند. هرچند، بخش آموزشی در عنوان Tekken 7 بسیار ساده و ابتدایی است.

آقای کاتسوهیرو هارادا (Katsuhiro Harada) کارگردان عنوان Tekken 7 در جدیدترین مصاحبه خود با سایت PCGamesN، از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان گفته است.

در اکثر عناوین که منتشر می‌کنیم ما می‌توانیم بگوییم که بازیکنان کدام بخش را بیشتر بازی کرده‌اند. ما این اطلاعات را در شرکت خود داریم. شما می‌شنوید که افراد زیادی می‌گویند که فلان بازی بخاطر بخش آموزشی غنی خود بسیار عالی است، اما وقتی که ما به اطلاعات خود نگاه می‌کنیم، افراد خیلی زیادی این بخش‌های آموزشی را بازی نمی‌کنند. این مورد دقیقا مثل زمانی است که شما یه کالای جدید را خریده و به خانه برده و دفترچه راهنمای آن را مطالعه نمی‌کنید. گفتن آنکه محصول شما یک بخش آموزشی دارد مطمئنا برای آن یک نکته مثبت به حساب می‌آید، اما وقتی از نزدیک به این بخش نگاه کرده متوجه می‌شوید افراد کمی آن را تجربه خواهند کرد.

البته این بدین معنا نیست که سری Tekken نمی‌خواهد بازیکنان جدید به آسانی این عنوان را یاد بگیرند. آقای هارادا می‌گویند که بخش داستانی در Tekken 7 بازیکنان را آرام آرام در حالی که بازی را انجام می‌دهند، با سیستم‌های آن آشنا می‌کند. این ایده از عنوان Tekken Tag Tournament 2 گرفته شده که در لابی‌های آنلاین آن بازیکنان با بازی کردن این عنوان را یاد می‌گرفتند.

به هنگام بازی کردن بخش داستانی شما به صورت طبیعی یک سری موارد را یاد خواهید گرفت، مثلا متوجه می‌شوید «اوه می‌توانم این را جاخالی دهم» یا آنکه «این شخصیت یک حرکت بسیار قوی دارد که باید به درستی از آن استفاده کنم». در بخش داستانی شما می‌توانید این حرکات را با فشار دادن چندین دکمه ساده اجرا کرده و پس از آنکه از وجود داشتن آن‌ها مطلع شدید، می‌توانید تمرین کرده تا در سایر بخش‌ها و با کنترل طبیعی بازی نیز از آن‌ها استفاده نمایید.

مطمئنا این دید جالبی است، هرچند باعث می‌شود تا اختلاف بسیار زیادی میان بازیکنان تازه‌کار و بازیکنان حرفه‌ای این عنوان به وجود بیاید. البته مطمئنا نمی‌توان گفت این شیوه اشتباه است یا آنکه به پتانسیل تجاری بازی لطمه می‌زند، زیرا عنوان Tekken 7 همین تازگی موفق شد تا از مرز فروش ۲ میلیون نسخه نیز عبور کند.

Tekken 7 هم‌اکنون بر روی پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی قابل دسترسی است.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا
کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

کارگردان Tekken 7 از دلایل نبود بخش آموزشی تخصصی در این عنوان می‌گوید - گیمفا