در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا

در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد

دانیال دهقانی
۰۱:۳۰ ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا

ایده قرار دادن لوت باکس در Middle-Earth: Shadow of War از وجود درجات سختی مختلف در دنیای گیم نشات گرفته است!

یکی از جنجالی‌ترین و در عین حال موردانتظارترین بازی‌های سال جاری، بازی Middle-Earth: Shadow of War است که منطبق بر دنیای ادبی جی آر آر تالکین (J. R. R. Tolkien) ساخته شده. یکی از مهم‌ترین دلایلی که این بازی را جنجالی خطاب می‌کنیم، وجود سیستم لوت باکس در بازی است. این بازی یک عنوان داستان محور و تک نفره به شمار می‌رود و به همین خاطر وجود چنین سیستمی در بازی عجیب است.

در صحبت با وبسایت یوروگیمر (Eurogamer)، باب رابرتس (Bob Roberts) طراح ارشد استودیو مونولیث پروداکشنز (Monolith Productions) اعلام کرده که اضافه کردن لوت باکس به بازی تصمیم خود سازنده بوده و تحمیلی از سوی ناشر بازی نبوده است و در اصل انگیزه اضافه کردن این لوت باکس‎ها به بازی هم آن بوده که بازیکنانی که فرصت تقلا کردن برای به دست آوردن آیتم‎های ارزشمند را ندارند نیز بتوانند از آیتم‌های ارزشمند استفاده کنند. او گفته که این مسئله کاملاً انتخابی است، درست مثل درجه سختی. یعنی اجباری در خرید آن‌ لوت باکس‎های ججالی وجود ندارد. باب رابرتس در این باره گفته است:

“در بازی شما می‌توانید با سرعت معمول منابع مختلف را به دست بیاورید و بازی طوری تنظیم شده که در صورت انجام این کار، به گزینه دیگری احتیاج نداشته باشید. البته در همین میان، برای برخی بازیکنان یک گزینه دیگر نیز فراهم شده است. از دیدگاه من، این گزینه (همان لوت باکس‌های خریدنی) برای آن دسته از مردمی ساخته شده که اوقات فراغتشان زیاد نیست و از طرفی ترس آن را دارند که نکند به خاطر کمبود وقت، نتوانند تمام محتویات یک بازی عظیم را تجربه کنند. این از همان فلسفه قرار دادن چند درجه سختی مختلف در بازی نشات گرفته است. به طور مثال سیستم نمسیس (Nemesis System) به خوبی در حالت آسان نمود پیدا نخواهد کرد. حالا ما حالت آسان را داریم، ولی از طرف دیگر حالت سخت را نیز در بازی قرار داده‌ایم. سیستم نمسیس وقتی به چشم می‌آید که شما در بازی کشته شوید و در حالت آسان، این سیستم جذابیت چندانی نخواهد داشت خصوصاً اگر شما از آن دسته بازی‌بازانی هستید که دوست دارید تا بازی را روی حالت سخت تجربه کنید. این بازی کنترل بیشتری را به دست مخاطب می‌دهد، بهتر است بگوییم که خود شما می‌دانید چطور باید بازی کنید پس حق انتخاب را هم به شما می‌دهیم. برای کسانی که بازی را در حالت آسان قرار می‌دهند، ایده‌آل آن است که این کار را به این خاطر انجام دهند چون مکانیک‌های بازی را سختگیرانه می‌بینند، نه به این خاطر که دیگر در بازی کشته نشوند.”

او ادامه داده که بازی به هیچ وجه قرار نیست تا بازی‌بازان را به سمت لوت باکس‌ها بکشد و تاکید کرده که بدون استفاده از لوت باکس‌ها هم بازی متوازن خواهد بود:

“از آن جایی که در این مورد تصورات غلطی وجود داشته است، بهتر است کمی شفاف‌سازی به عمل بیاورم. در مورد توازن بازی، وقتی که بازی عرضه شد و به دست مردم رسید و توانستند در مورد تجربیات خود از بازی صحبت کنند، خودتان نظرشان را جویا خواهید شد. دیگر باور غلط هم در مورد نیاز به اتصال به اینترنت در هنگام تجربه بازی بود که این مسئله هم از پایه و اساس غلط است و صحت ندارد. این یک بازی عظیم است که شما می‌توانید آن را به صورت کامل و بدون نیاز به پرداخت هیچ هزینه بیشتری، تجربه کنید.”

به هر حال، سازندگان با اعتماد به نفس می‌گویند که در بازی نیازی به تهیه لوت باکس نیست و ما نیز امیدوار هستیم که این مسئله صحت داشته باشد و لوت‌ باکس‌ها در تجربه کلی بازی اثر نگذارند.

چندی پیش تریلری طولانی از این بازی منتشر شده بود که گیم‌پلی جذاب و پرجزئیات آن را به نمایش می‌گذاشت این بازی شامل یک بخش آنلاین نیز خواهد شد که البته در آن خبری از گشت و گذار با بقیه در منطقه موردر (Mordor) نیست و در اصل چیزی شبیه به بخش آنلاین بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain است. نام این بخش آنلاین Social Conquest نام دارد که در آن به قلعه بقیه حمله می‌کنید و بقیه هم به قلعه شما حمله می‌‎کنند. در کنار این موارد، شرکت برادران وارنر (Warner Bros.) اعلام کرده که انتظار فروش خوبی را از Middle-earth: Shadow of War دارد چرا که این عنوان پرهزینه‌ترین بازی تاریخ این شرکت است. از طرف دیگر، دسترسی به این مهم خیلی هم دور از ذهن به نظر نمی‌رسد چرا که پیش‌تر اعلام شده بود میزان پیش‌خریدهای این بازی بیشتر از میزان پیش‌خریدهای بازی Batman: Arkham Knight بوده است که نکته جالبی به نظر می‌آید. این بازی قرار است تا در تاریخ ۱۰ اکتبر سال ۲۰۱۷ برابر با ۱۸ مهر سال ۱۳۹۶ برای رایانه‎‌های شخصی، پلی‌استیشن ۴ و اکس‎باکس وان عرضه شود. این بازی از دو کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو و اکس‌باکس وان اکس نیز پشتیبانی خواهد کرد. خبری از عرضه این بازی بزرگ برای نینتندو سوییچ نیست.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا
در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

در خرید لوت باکس‌های بازی Middle-Earth: Shadow of War اجباری وجود ندارد - گیمفا