بهبود حسگر حرکتی کینکت
شرکت مایکروسافت در حال توسعه یک ارتقای Firmware جدید است که دقت حسگر حرکتی Kinect را تقویت کرده و به آن امکان خواهد داد تا حرکات انگشتان و همچنین چرخشهای دست را تشخیص دهد.
به نظر میرسد عامل اصلی محدود کننده دقت Kinect، تفکیکپذیری حسگرهای آن نیست بلکه پهنای باند مابین Kinect و خود کنسول است.
حسگر Kinect از طریق گذرگاه USB مستقیما به هر دستگاه Xbox 360 متصل میشود و به یک دوربین RGB، یک حسگر عمق، حسگرهای صوتی و فناوری احساس حرکت مجهز است که ۴۸ نقطه حرکتی روی بدن انسان را پیگیری میکند. Kinect همچنین از توانایی تشخیص چهرهها و صداها برخوردار است. این ابزار میتواند ردیابی کامل حرکات بدن انسان را با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه انجام دهد. در حالیکه حسگر عمق Kinect از تفکیکپذیری ۴۸۰ × ۶۴۰ پشتیبانی میکند، در حال حاضر با یک محدودیت ۲۴۰ × ۳۲۰ مواجه است تا تنها ۱۶ تا ۱۶ مگابایت از پهنای باند موجود را مصرف کند.
این محدودیت مصنوعی به این دلیل در نظر گرفته شده است که امکان استفاده همزمان از چند ابزار USB روی یک Xbox 360 وجود داشته باشد. با اینحال بر اساس اخبار منتشر شده به نظر میرسد که مایکروسافت مشغول کار روی یک فناوری است که دستیابی به توان عملیاتی بالاتر در این حوزه را امکانپذیر خواهد ساخت. اگر حسگر عمق بتواند با تفکیکپذیری ۴۸۰ × ۶۴۰ کار کند، قادر خواهد بود انگشتان و همچنین چرخش دستان کاربر را ردیابی کند که عملکرد بهتری را برای بازیهای آینده به همراه خواهد داشت.
منبع : مجله شبکه
پر بحثترینها
- رسمی: مایکروسافت Tango Gameworks ،Arkane Austin و دو استودیوی دیگر را تعطیل کرد
- ماشین زمان: بازی های ممنوعه
- سونی از موضع خود نسبت به الزام حساب PSN برای بازی Helldivers 2 عقب نشینی کرد
- استیم درخواستهای ریفاند بازی Helldivers 2 را قبول میکند
- گزارش: مایکروسافت در نظر دارد بازی Hellblade 2 را روی پلی استیشن ۵ منتشر کند
- سونی فروش Helldivers 2 را در کشورهای پشتیبانی نشده PSN متوقف کرد
- ۱۵ بازی داستانی که در میان طرفداران دو دستگی ایجاد کردند
- Helldivers 2 رکورد تعداد نقدهای منفی استیم را در میان بازیهای پولی شکست
- گزارش: شوکیس PlayStation در این ماه برگزار میشود
- گزارش: God of War Ragnarok بازی بعدی پلی استیشن است که به PC میآید
نظرات