۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017

امیرحسین دهنوی
۰۹:۰۰ ۱۳۹۶/۰۳/۱۶
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

تنها چند روز دیگر تا آغاز رویداد بزرگ E3 باقی مانده است. بازی‌بازان مشتاقانه در انتظار معرفی بازی‌های جدید و دیدن صحنه‌هایی از عناوین موردانتظار خود هستند. یکی از پایه‌های اصلی نمایشگاه E3 کنفرانس‌هایی است که در آن برگزار می‌شود و مطمئنا نیز یکی از مهمترین کنفرانس‌ها از آن مایکروسافت است. حال در ادامه نگاهی به احتمالات و انتظارات خود از نمایش مایکروسافت در E3 2017 می‌اندازیم، با گیمفا همراه باشید.

سال گذشته شاهد کنفرانس E3 بسیار عالی از مایکروسافت بودیم. از معرفی کنسول‌های جدید مایکروسافت تا گیم‌پلی شگفت انگیز Gears of War 4 و معرفی عناوین جدیدی چون State of Decay 2 و Forza Horiozn 3 اما امسال مایکروسافت برایمان چه آورده؟! باید تا زمان کنفرانس منتظر بمانیم اما در ادامه پیشبینی‌هایی برای آن داریم.

معرفی کامل پروژه اسکورپیو

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

قوی‌ترین کنسول تاریخ…

خب بیایید در همین ابتدا صحبت از بزرگ‌ترین اتفاق کنفرانس مایکروسافت کنیم. سال گذشته بود که برای نخستین بار مایکروسافت اسکورپیو را معرفی کرد. کنسولی با معماری کاملا جدید و متفاوت نسبت به ایکس‌باکس وان و قدرتی مثال زدنی، اسکورپیو قرار است طلوع جدید چرخه کنسول‌ها باشد. چند هفته پیش بود که سخت افزار کنسول به‌صورت کامل معرفی شد. حرکتی هوشمندانه از سمت مایکروسافت تا در حین مراسم E3 به ویژگی‌های کنسول بپردازد تا اینکه با اعداد حوصله حاضرین را سر ببرد. مهم‌ترین سوالاتی که بازی‌بازان از پروژه اسکورپیو دارند این است که این کنسول چه قیمتی دارد؟ و قرار است بازی‌ها برروی آن چه شکلی باشند؟ مایکروسافت نیز مطمئنا تمرکز مراسم را برروی این کنسول می‌گذارد. به احتمال بسیار زیاد کنسول اسکورپیو در همان ابتدای مراسم معرفی می‌شود (همانند آنچه با ایکس‌باکس وان اس در E3 2016 اتفاق افتاد) چراکه بعد از تمامی بازی‌های مراسم برروی این کنسول و در حین آن نیز از ویژگی‌های آن صحبت خواهد شد.

میرسیم به یکی مهم‌ترین و حیاتی‌ترین بخش‌های مراسم که اعلام قیمت کنسول اسکورپیو است. فیل اسپنسر بارها اشاره داشته که اسکورپیو کنسول رده بالا و ویژه‌ای است، قیمت آن نیز بالاتر از ایکس‌باکس وان اس خواهد بود که درحال حاضر مدل دو ترابایتی آن ۳۵۰ دلار فروخته می‌شود. تحلیل‌گرانی چون پچر نیز اعلام داشته‌اند که اگر مایکروسافت اسکورپیو را بالاتر از ۳۹۹ دلار قیمت گذاری کند، خودکشی کرده است. بسیاری از فروشگاه‌های آنلاین نیز قیمت کنسول را ۴۹۹ دلار پیشبینی کرده‌اند. ایکس‌باکس وان در زمان عرضه با کینکت خود به قیمت ۴۹۹ دلار عرضه شد این درحالی بود که پلی استیشن ۴ با قیمت ۳۹۹ دلار در دسترس قرار گرفت. رقیب اصلی پروژه اسکورپیو، پلی استیشن ۴ پرو است که درحال حاضر با قیمت ۳۹۹ دلار دسترس قرار دارد. بسیاری از تحلیل‌گران و مهندسین سخت افزار قیمت اسکورپیو ۴۹۹ دلار و حتی بیشتر پیشبینی کرده‌اند، با توجه به سخت افزار و طراحی و ساخت آن، اما این روزها کنسول‌ها تفاوت‌هایی نیز با چند سال پیش خود دارند. مایکروسافت امروزه بسیار سراغ خدمات سرویس‌محور رفته از اشتراک گلد گرفته تا EA Access و سرویس تازه Xbox Game Pass، سرویس‌هایی که نیازمند تمدید هستند، این خود می‌تواند یک دلیل برای قیمت گذاری پایین کنسول باشد چراکه مایکروسافت با کاهش سود خود از فروش سخت افزار، درآمد خود را از طریق خدمات بدست می‌آورد. حتی بعضی از تحلیل‌گران امکان قیمت گذاری ۳۴۹ دلاری پروژه اسکورپیو و کاهش قیمت ایکس‌باکس وان اس به ۱۹۹ دلار را در نظر گرفته‌اند چراکه مایکروسافت می‌خواهد دروازه‌ای برای ورود به اکوسیستم ایکس‌باکس ایجاد کند، وان اس نقش ورودی و اسکورپیو برای تجربه حرفه‌ای.

نشان دادن ویژگی‌های جدید درکنار تاریخ عرضه Sea of Thieves

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

بازخوردهای نسخه تکنیکال آلفا بازی توسط کاربران بسیار مثبت بوده است

استودیوی خوش‌ذوق Rare چند سالی را در تاریکی گذراند و مشغول ساخت عناوینی برای کینکت بود اما در E3 2015 این استودیوی به ریشه‌های خود بازگشت. عرضه عنوان Rare Replay نیز خبر از این بازگشت می‌داد. طبق گفته استودیوی Rare این عنوان جاه‌طلبانه‌ترین بازی‌ای است که استودیوی انگلیسی تا به حال ساخته. در E3 امسال مطمئنا توجه ویژه‌ای به این بازی می‌شود. عرضه نسخه بتا زودهنگام برای خریداران Rare Replay به‌همراه نمایش گیم‌پلی با توضیحات بیشتر انتظار می‌رود. بازی بالاخره تاریخ انتشار دقیق خود را دریافت می‌کند و گیم‌پلی بازی هم برروی اسکورپیو با رزولوشن ۴K اجرا می‌شود. با توجه به Xbox Play Anywhere بودن بازی هم احتمالا به‌صورت زنده توسط چهار نفر مورد تجربه قرار می‌گیرد که هرکدام برروی یک لپ تاپ، کامپیوتر دسکتاپ، ایکس‌باکس وان و پروژه اسکورپیو بازی می‌شود تا اکوسیستم عظیم مایکروسافت را به نمایش بگذارد.

پشتیبانی از اوکولوس ریفت و معرفی نسخه مخصوص اوکولوس ریفت برای ایکس‌باکس وان

ریفت با کنترلر ایکس‌باکس وان منتشر شد، حال چرا که با خود ایکس‌باکس وان عرضه نشود؟!

یک به یک شرکت‌های بزرگ به سمت تکنولوژی واقعیت مجازی می‌روند، سونی با پلی استیشن وی‌آر و مایکروسافت نیز احتمالا با اوکولوس ریفت. گرچه مایکروسافت با هولولنز قدم را پیش‌تر نیز گذاشته و واقعیت افزوده را معرفی کرده است اما برای صنعت بازی فعلا واقعیت مجازی منطقی‌تر به‌نظر می‌رسد. احتمال آنکه مایکروسافت دستگاه واقعیت مجازی خود را معرفی کند پایین است چراکه رابطه غول ردموندی با اوکولوس ریفت بسیار خوب است و هزینه کردن برای توسعه دستگاه واقعیت مجازی دیگری منطقی به‌نظر نمی‌رسد. از طرفی اوکولوس ریفت قیمت بالایی دارد و طبیعتا در رقابت با پلی استیشن وی‌آر شکست می‌خورد پس عرضه نسخه مخصوص اوکولوس ریفت برای ایکس‌باکس وان منطقی به‌نظر می‌رسد. این نسخه احتمالا دارای کنترلر ایکس‌باکس وان نخواهد بود و سعی شده با بهینه‌تر کردن آن قیمت را کاهش دهند. عناوین اوکولوس ریفت نیز با بهینه‌تر شدن برای ایکس‌باکس وان و اسکورپیو معرفی می‌شوند.

گیم‌پلی Crackdown 3 همراه با تاریخ عرضه آن نشان داده می‌شود

آیا با عرضه اسکورپیو بازهم پردازش ابری موردنیاز است؟

Crackdown 3 هنگام کنفرانس E3 مایکروسافت در سال ۲۰۱۴ معرفی شد. این عنوان توسط Reagent Games به همراه Cloudgine و Sumo Digital به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان ساخته می‌شود. دیوید جونز معروف نیز به عنوان کارگردان آن حضور دارد. جونز را شاید بتوان یکی از مهم‌ترین افراد صنعت بازی‌سازی به شمار آورد. او یکی از موسسان DMA Design است (که بعدها به راک استار نورث تغییر نام پیدا کرد) از جمله سازندگان اصلی سری Lemmings و عنوان Grand Theft Auto است. بخش چندنفره Crackdown 3 از سرویس ابری Microsoft Azure استفاده می‌کند که پردازش اصلی بازی به‌صورت ابری انجام می‌پذیرد و طبق گفته جونز قدرتی بیست برابر کنسول ایکس‌باکس وان در اختیار آن‌ها می‌گذارد. این قدرت به آن‌ها اجازه می‌دهد که جهان بازی به‌صورت صددرصد قابل تخریب باشد. بخش تک نفره آن نیز بدون استفاده از سرویس ابری مایکروسافت، به‌صورت آفلاین با تخریب پذیری کمتری وجود دارد. اعلام تاریخ عرضه بازی نیز پس از مشاهده گیم‌پلی‌ اتفاق می‌افتد. باید دید که با وجود پروژه اسکورپیو چه میزان پردازش ابری برای بازی موردنیاز است.

تاریخ عرضه به‌همراه گیم‌پلی بازی State of Decay 2

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

State of Decay 2

اطلاعات بسیار کمی از عنوان State of Decay 2 منتشر شده و تنها نکاتی که از این بازی می‌دانیم این است که از بازی اول بسیار بزرگ‌تر خواهد بود و درکنار چندنفره بودن، ویژگی‌های جدید دیگری نیز دارد. این بازی در E3 2016 معرفی شد و قرار است در سال ۲۰۱۷ انتشار یابد. State of Decay 2 برای ایکس‌باکس وان و ویندوز ۱۰ انتشار می‌یابد. این عنوان بخشی از عناوین سرویس Xbox Play Anywhere خواهد بود. همانند دیگر عناوین مایکروسافت، State of Decay 2 هم دارای تاریخ انتشار دقیقی نیست. استودیوی Undead Lab در کریسمس ۲۰۱۶ اعلام داشتند که شما شاهد گیم‌پلی بازی به‌همراه تاریخ انتشار دقیق بازی در E3 2017 خواهید بود. احتمالا نسخه بتایی هم برای اعلام شود.

معرفی Forza Motorsport 7

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

Xbox is The Home of Racing

آماده باشید قدرت پروژه اسکورپیو را با Forza Motorsport 7 ببینید. عرضه سالیانه یکی از سری‌های Motorsport و Horizon بخشی از برنامه مایکروسافت شده است. سری محبوب Forza هرساله سعی می‌کند دوستداران دو سبک آرکید و شبیه‌ساز را راضی نگه دارد. سال ۲۰۱۶ شاهد عرضه Forza Horizon 3 بودیم که بهترین بازی ریسینگ سال نیز شناخته شد، حال نوبت به نسخه شبیه‌ساز شده که می‌خواهد ما را با گرافیک فوق‌العاده خود متعجب کند. Forza Motorsport 5 در سال ۲۰۱۳ با ایکس‌باکس وان عرضه شد تا قدرت کنسول را به رخ بکشد، مطمئنا Forza Motorsport 7 هم همزمان با عرضه اسکورپیو پتانسیل آن را به همگان نشان می‌دهد. اما فارغ از بحث گرافیک، Forza Motorsport جدید چه چیز جدیدی خواهد آورد؟ به‌نظر اضافه کردن یک بخش داستانی جذاب می‌تواند ویژگی تازه‌ خوبی باشد. باید دید که استودیوی Turn 10 چه برنامه‌ای دارد.

غوغای اسکورپیو

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

True 4K

مایکروسافت می‌خواهد به همگان نشان دهد که اسکورپیو بهترین مکان برای تجربه بازی‌ها است پس اطمینان داشته باشید که قرار است مجموعه‌ای از بزرگ‌ترین بازی‌ها را با بالاترین کیفیت ممکن برروی هیولای مایکروسافت ببینید. عناوین کنونی مایکروسافت همچون Gears of War 4 و Forza Horiozn 3 از ۴K برروی اسکورپیو پشتیبانی خواهند کرد و شاهد پشتیبانی دیگر عناوین بزرگ نیز خواهیم بود. Middle Earth Shadow of War یکی از پایه‌های نمایش مایکروسافت خواهد بود و در کنار آن حضور Red Dead Redemption 2 درکنار Battlefront 2 برای نشان دادن قدرت اسکورپیو حتمی است. FIFA 18 در کنار Madden جدید و Call of Duty: WWII نیز خضور خواهند داشت. شایعات خبر از حضور انحصاری Assassin’s Creed جدید در نمایش مایکروسافت همراه با عنوان معرفی نشده بایوور نیز می‌دهند.

باز معرفی بازی جدید استودیوی The Coalition

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

The Coalition

در سال ۲۰۱۳ فیل اسپنسر بازی جدید AAAای را معرفی کرد که قرار بود به‌صورت انحصاری برای ایکس‌باکس وان عرضه شود. این بازی نام دقیقی نداشت و تنها در مراحل اولیه آن بود. مایکروسافت بعدا استودیوی با استعداد Black Tusk را خریداری کرد و سپس شاهد تغییر نام آن‌ها به Coalition بودیم. این استودیو پروژه سال ۲۰۱۳ خود را فعلا برروی حالت انتظار گذاشت و شروع به کار برروی Gears of War 4 کرد. اسپنسر بارها گفته که امسال خبری از Halo و Gears نیست و با توجه به اینکه نسخه چهارم سری Gears of War اخیرا عرضه شده، بازگشت به پروژه درحال انتظارشان به‌نظر فکر خوبی می‌آید. توسعه‌دهندگان استودیوی کوالیشن هم اشاراتی به علاقه قلبی‌شان برای بازگشت به توسعه آن بازی گفته‌اند. باید دید که آیا شاهد بازگشت عنوان مرموز کوالیشن هستیم یا نه. اگر پیش‌نمایش بازی در نمایش ۲۰۱۳ مایکروسافت به یاد ندارید، می‌توانید به اینجا مراجعه کنید.

بازی جدید استودیوی Moon Studio معرفی می‌شود

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

Ori & Blind Frost

استودیوی خوش ذوق Moon Studio را به یاد دارید؟ همان استودیویی که عنوان تحسین شده Ori and the Blind Forest را توسعه داد. Moon Studio خیلی وقت است که بیکار نشسته و بازی جدیدی معرفی نکرده است پس باید در انتظار بازی جدید آن‌ها باشیم. ممکن است نسخه دوم Ori and the Blind Forest را نشان دهد و یا شاید بازی کاملا جدیدی را آماده کرده باشد.

معرفی Age of Empire جدید

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

بیل گیتس خودش شخصا به طرفدران قول پیگیری برای ساخت AOE جدید را داد

مایکروسافت خیلی وقت است که استراحت طولانی به سری Age of Empire داده است. دو عنوان آنلاین محور از در این چند ساله معرفی شدند که بهتر از صحبتی از آن‌ها نکنیم. حتی شاید سبک Age of Empire استراتژیک نباشد و با عنوانی اکشن اول شخص یا سوم شخص روبه‌رو شویم که باید برای کشورمان با شمشیر و کمان بجنگیم! احتمالا پیش‌نمایشی از بازی نشان داده می‌شود و تاریخ عرضه آن در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

حضور پررنگ ID@Xbox

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

بیش از هزار بازی از طریق سرویس ID@ ایکس‌باکس برروی این کنسول انتشار یافته‌اند

عناوین مستقل بسیاری نمایش داده می‌شوند. Below تاریخ انتشاری دریافت می‌کند و عنوان Cup Head بالاخره تاریخ دقیقی دریافت می‌کند. Tacoma و Ashen در کنار ION نیز نشان داده می‌شوند و تاریخ انتشار دریافت می‌کنند. چند عنوان دیگر به برنامه Game Preview ایکس‌باکس وان ملحق شده و عناوین مستقل جدیدی معرفی می‌شوند.

دیگر اتفاقات قابل ذکر

اکوسیستمی متحد

  • سرویس EA Access عناوین تازه‌ای را به کتابخانه خود اضافه می‌کند.
  • به‌روزرسانی بزرگ ایکس‌باکس وان ویژگی‌هایی چون نصب سریع‌تر بازی‌ها و چندین ویژگی مورد درخواست را اضافه می‌کند.
  • ایکس‌باکس وان از ماوس و کیبورد پشتیبانی کرده و امکان استریم بازی‌های ویندوز ۱۰ به ایکس‌باکس وان میسر می‌شود.
  • فصل دوم Minecraft: Story Mode معرفی می‌شود.
  • HoloLens با عناوین جدیدی نشان داده می‌شود.
  • نسخه بازنگری شده کنترلر ایکس‌باکس الیت معرفی می‌شود.
  • اسپنسر اخیرا به ژاپن سفر داشته پس ممکن است شاهد تایید شدن چندین عنوان ژاپنی برای ایکس‌باکس باشیم.

همانطور که مشاهده کردید احتمالات بسیاری وجود دارد و البته نباید عنصر سورپرایز را (که مایکروسافت حقیقتا در آن تبحر خاصی دارد) فراموش کنیم. شاید Ryse 2 معرفی شود و شاید آی‌پی جدیدی به میدان بیاید. این احتمال وجود دارد که Sunset Overdrive 2 نیز معرفی شود و یا حتی Fable جدید! و این زیبایی E3 است که هرچقدر تلاش برای حدس زدن نماییم، در آخر ما را شگفت زده می‌کند.

شما چه فکر می‌کنید؟ آیا احتمال دیگری را در نظر دارید؟ در ادامه با ما اشتراک بگذارید.

 

E3

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا
۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

۲۰۱۷ E3 از پنجره گیمفا | احتمالات و انتظارات از کنفرانس مایکروسافت در E3 2017 - گیمفا