تایتان های عدالت | پیش نمایش بازی Injustice 2
محال است گیمر باشید و نام فرنچایز مورتال کامبت را نشنیده باشید. سری بازی ای که نه تنها توانست سبک فایتینگ را متحول کند، بلکه برای همیشه جای خود را در میان بازی های ویدئویی باز کرد و اکنون به یکی از مهمترین نماد های این صنعت تبدیل شده. هر جا نامی از شخصیت های محبوب ویدئو گیم به میان می آید محال است نامی از شخصیت هایی چون Scorpion و Sub-Zero برده نشود. همه ی این موفقیت ها را می توان به یک فرد و البته تیم با پشکتارش نسبت داد. کسی که در سال ۱۹۹۲ این سری را آغاز کرد و همراه با فراز و نشیب های بسیار آن را همراهی کرد. تا جایی که هنوز هم آن را زنده نگاه داشته. اما بازی ای که در حال حاضر به آن می پردازیم مورتال کامبت نیست! بلکه حتی فضای آن هم با این سری تفاوت های چشمگیری دارد. این بازی ادامه ای است بر بازی Injustice Gods Among Us که در سال ۲۰۱۳ عرضه شد و محوریت آن بر اساس مبارزان دنیای کامیک های DC بود. اما چرا هم اکنون از مورتال کامبت و تاریخچه ی آن سخن می گوییم؟ دلیل مشخص است! چون این بازی شاید در ظاهر شبیه کامبت نباشد اما در باطن روحی از کامبت را دارد.
کوتاه از زندگی اد بون
اد بون (Ed Boon) با نام کامل ادوارد جی بون (Edward J. Boon) در بیست و دوم فوریه سال ۱۹۶۴ در شهر شیکاکو چشم به چهان گشود. او کسی است که به همراه john Tobias تواسنتند فرنچایز افسانه ای Mortal Kombat را خلق کنند و از آن پس تحولی عظیم را در تاریخ بازی های مبرازه ای (Fighting) دو بعدی پدید آورند. اد بون یک برادر کوچک تر دارد که با نام Mike Boon شناخته می شود. او همینطور دو خواهر با نام های تانیا (Tania) و سونیا (Sonya) دارد که بعد ها اسامی این دو خواهر او را بر روی شخصیت های بازی هایش مشاهده کردیم. (برای مثال دو شخصیت مونث بازی Mortal Kombat 4 تانیا و سونیا نام دارند با این تفاوت که در املای کلمه ی تانیا از Y به جای i استفاده شده.) اد بون تحصیلات خود را در سال ۱۹۸۶ به پایان رساند و با مدرک مهندسی کامپیوتر از دانشگاه ایلینوی در اربانا-شمپین (University of Illinois at Urbana-Champaign) پیش از این که سری مورتال کامبت اغاز شود، بون کارش را با ساخت بازی های پین بال آغاز کرد. او سپس به برنامه نویسی بازی های فوتبال محور روی آورد و برای مدتی تحت نظر کمپانی Midway بر روی سری High Impact Football کار کرد. اما اوج محبوبیت و شهرت این بازی ساز مربوط می شود به بازی های Mortal Kombat. او با همکاری و همراهی John Tobias اولین نسخه از این سری را در سال ۱۹۹۲ منتشر کرد و توانست به موفقیت های بسیاری برسد. همکاری او با Tobias تا سال ۲۰۰۰ ادامه داشت تا این که او کپانی Midway را ترک کرد. بون همچنان سری مورتال کامبت را ادامه داد و تا هم اکنون که این کلمات نگاشته می شوند مشعل این سری را روشن نگاه داشته. او به جز کارگردانی، برنامه نویسی و طراحی بازی هایش در زمینه های موشن کپچر و حتی ویس تکتینگ نیز فعالیت کرده. از جمله بیاد ماندنی ترین اجرا های او صدای شخصیت محبوب Scorpion است که فریاد “Get Over Here!” اش هیچگاه از گوشمان بیرون نمی رود. او همچنین تابحال به جای شخصیت هایی نظیر liu Kang و Jax نیز صحبت کرده. اد بون شخصیت Scorpion را همواره به عنوان شخصیت مورد علاقه اش از کل سری مورتال کامبت معرفی نموده و بیش از همه به او علاقه دارد. فیتالیتی مورد علاقه ی او از کل سری کامبت مربوط می شود به فیتالیتی “The Leg Rip” از شخصیت Quan Chi که طی آن کوان چی پای حریف نگون بخت را جدا می کرد و تا پایان نبرد با همان پای قطع شده حریفش را کتک می زد!
نکات جالب:
- حتما با شخصیت Noob Saibot آشنایی دارید. شخصیتی که معمولا در مورتال کامبت بسیار هم همانند نامش مورد پسند نوابین عزیز است! جالب است بدانید نام این کارکتر (Noob) از برعکس نمودن عبارت Tobias Boon بوجود آمده.
- در بازی مورتال کامبت ۳ بر روی یکی از میادین مبارزه عبارتی با مفهموم “بون/توبیاس” حک شده. این عبارت در میان مبارزه ی مشابه در مورتال کامبت سال ۲۰۱۱ نیز به چشم می خورد اما حالا می گوید: “خروجی به سمت خیابان بون و بلوار برن”!
- اد بون همیشه صدای شخصیت اسکورپیون را برای خود حفظ کرده به جز در چند مورد. یکی در کات سین های سنمایی بازی MK VS DC Universe و دیگری در کات سین های بازی MK 2011 و همینطور در بازی های Mortal Kombat X و Injustice GAU که اشخاص دیگری به جای این شخصیت گویندگی کرده اند. البته این را نیز باید افزود که هیچ وقت عبارت Get Over Here را از دست نداده!
- اد بون در بازی NBA Jam T.E یک شخصیت قابل بازی مخفی است!
- اد بون در تویتر اعتراف کرده که فیلم mortal Kombat Annihilation یک اثر افتضاح است.
- او به افتضاح بودن بازی Mortal Kombat: Special Forces نیز اعتراف کرده.
بهانه ای برای به جان هم انداختن تایتان ها!
در بازی های جدید Netherrealm شاهد این هستیم که داستان اهمیت ویژه ای پیدا کرده و در بازی همیشه یک Story Mode طولانی وجود دارد. در شماره ی قبلی این بازی نیز شاهد داستانی طولانی و البته جذاب بودیم که با صحنه های سینمایی نفس گیر و زیبایی روایت می شد. این بار نیز سازندگان به سراغ همان فرمول گذشته رفته اند و سعی دارند تا داستان بازی را به روال بازی های قبلی تعریف کنند. آن ها مجددا به سراغ بهانه ای رفته اند تا با آن قهرمانان و ویلن های دنیای DC را جان یکدیگر بیندازند.
پس از وقایع بازی قبلی و شکست خوردن سوپر من و به پایان رسیدن فرمانروایی، بتمن و گروهش تصمیم گرفته اند تا جامعه را مجددا احیا کنند. پنج سال از آن وقایع می گذرد و تیم بتمن اکنون به دستاورد های مهمی رسیده اند. آن ها همچنان در حال جنگیدن با باقیمانده ی نیرو های رژیم سوپرمن هستند. این عده همچنان سعی دارند حکومت سوپر من را مجددا احیا کنند. در همین حین شاهد ظهور تحدید های جدیدی هستیم. در این دوره گروهی تحت نام The Society با رهبری Gorilla Grodd ظاهر می شوند که قصد دارند به هر ترتیبی که شده مالک و حاکم دنیا شوند و برای رسیدن به اهداف خود از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند. آن ها هر سوپر هیرویی که بر سر راهشان قرار بگیرد را نابود می کنند و با سرعتی وحشتناک پیش می روند. همین موضوه بتمن را مجبور می کند تا تیمی جدید از ابر قهرمان ها را جمعاوری کند تا بتوانند این گروه را سر جای خود بنشانند. در همین حین برای پیچیده تر شدن اوضاع شخصیت مرموز Brainiac نیز به این جمع می پیوندد و کره ی زمین را تحدید می کند تا مثلث قصه مان کامل شود و ماجرا های شگفت انگیز قهرمانان DC باز هم ادامه پیدا کند. بنظر می رسد این بار نیز با داستانی گسترده و عظیم مواجه ایم. ماجرایی که می تواند تا ساعت ها سرگرممان کند و قصه ای دیگر از قهرمانان دوست داشتنی مان را تعریف کند.
مبارزات و منطق آن ها
شیوه ی کلی مبارزات بازی مطابق با میراثی است که سال ها توسط این تیم شکل گرفته و نسل به نسل در بازی های آنان گشته. بازی از مود های بسیار متنوعی پشتیبانی می کند و بسته به حالتی که در آن بازی می کنید انتخاب کارکتر تان شرایط مختلفی خواهد داشت. پس از انتخاب حالت بازی فهرستی از بهترین و معروف ترین ابر قهرمان ها و خلافکاران دنیای DC روبروی شما قرار خواهد گرفت و شما می توانید از میان آن ها به انتخاب بپردازید. حتی در همین حال نیز می توانید شاهد تفاوت های این بازی با سایر بازی های موجود در بازار باشید. مورتال کامبت (و به طور کلی بازی های مبارزه ای Netherrealm) همیشه برای منوی انتخاب کارکتر خود اهمیت ویژه ای قائل بوده. به این صورت که کارکتر های مختلف را به گونه های مختلف چیده و سعی می کنند از هر یکیش نمایشی شایسته داشته باشند. در سایر نسخه های مورتال کامبت و دیگر بازی ها، این استودیو این روند را بهتر و بهتر کرد تا این که سر انجام در Mirtal Kombat X به وضعیتی رسید که توانست از هر دو قهرمان مدلی سه بعدی و انیمیشن دار را روی صفحه آورده و به شکلی با ابهت و زیبا حس رقابت و مبارزه میان دو تن را القا کند. در این بازی نیز دو مبارز در کنار یکدیگر قرار خواهند گرفت و در حالی شما مشغول فکر کردن هستید و نشانگر را این طرف و آن طرف می برید آن کارکتر ها آن پشت مشغول شاخ و شانه کشیدن برای یکدیگر هستند. این مدل از منو به تنهایی کار Versus Screen را نیز انجام می دهد و دیگر نیازی به آن نخواهد بود. به جای آن می توان برای فحه ی لودینگ ها از تصاویر محیط مبرازه استفاده کرد. پس از انتخاب کارکتر شما رسما وارد گیم پلی می شوید اما یک مرحله ی مهم دیگر را نیز پیش از آن طی می کنید. در بازی های این استودیو همیشه لودینگ ها نقش بسیار مهمی دارند. اگر دقت کرده باشید در لودینگ ها هر دو بازیباز مجاز اند تا تعدادی مشخص از کد ها را وارد کنند. کد هایی که با اشکال گنگ و عجیب نشان گذاری می شوند و شاید در نگاه اول بی تاثیر بنظر برسند. اما در واقع ابزاری هستند تا بازی بوسیله ی آن ها جزئیات و موارد مخفی خود را فعال کند. بازیبازانی که آشنا تر هستند می دانند که در یک از این ترکیب ها معانی خاصی دارد و با حفظ بودن حالت های مختلف آن می توان چیز های بسیاری را در بازی کنترل کرد. چیز هایی که گاها حتی عموم نیز از آن خبر ندارند و به عنوان موارد مخفی و راز های بازی شناخته می شوند. پس از طی کردن لودینگ بازی شما را در محل مبارزه قرار می دهد. همانطور که می دانید طبق رسم همیشگی Netherrealm روند مبارزه کاملا دو بعدی انجام می شود و شما رسما با ابعاد X و Y طرفید. البته تیم سازنده پیشتر در موارد بسیاری سعید کرده اند ابعاد دیگر را نیز امتحان کنند و در نسخه هایی مانند Mortal Kombat 4 نمود های مختلفی از بعد سوم نیز در مبارزت آزموده شده. اما همه نتایج و باز خورد ها به این سمت بوده که همان دو بعد کلاسیک برای بازی های Fighting بهتر و مناسب تر اند. در این بخش با سیستم مبارزات بازی آشنا خواهید شد.
مبارزه های بازی بر پایه ی چند ضرب ها و کمبو های پر تعداد بنا شده اند. هر یک از مبارزان داخل بازی این توانایی را دارند که (قاعدتا) با چهار کلید اصلی، چهار کمبوی ساده را اجرا کنند. این چار ضربه معمولا در دو مورد به ضربات پا مربوط شده و در دو مورد دیگر ضربات مشت است. البته این با توجه به ماهیت آن شخص متفاوت است. (مخصوصا حال که با دنیای متنوع DC روبرو هستیم و بعضی کارکتر ها را رسما نمی توان انسان نامید!) سازندگان برای هر یک از این کارکتر ها تعدادی کمبوی عمومی طراحی کرده اند. به این معنی که با اجرای فرمول هایی که برای همه ی مبارزان یکسان است، می توانید ضربات مشابه را با میزان صدمه ی مشابه وارد کنید. این مورد در واقع باعث می شود هر گاه که کنترل یک کارکتر جدید را به دست گرفتید در کار کردن با آن کاملا ناتوان نباشید و حتی اگر کمبو های مخصوص به او ا در حافظه ندارید بتوانید با اجرای کمبو های عمومی در مبارزات زنده بمانید. البته این کمبو ها که برای همه ی کارکتر ها یکسان اند معمولا ساتار ساده ای دارند و هم اجرای آن ها و هم فرمولشان بسیار ساده و روان است. و البته صدمه ای که وارد می کنند نیز آنچنان نیست که بتواند در مبارزات یاری تان کند. در کنار این نوع از کمبو سازندگان برای هر کارکتر تعداد زیادی کمبوی اختصاصی نیز تعریف کرده اند. کمبو هایی که همگی با توجه به توانایی ها و قابلیت های خود شخصیت طراحی شده اند. برای مثال کمبو های اختصاصی شخصیتی مانند Catwoman بیشتر حول محور شلاق او طراحی شده اما درباره ی سوپر من می دانیم که او باید روی ضربات دستش تمرکز بیشتری داشته باشد. این کمبو ها نیز سطح بندی های مختلفی دارند و برخی از آن ها ساده و آسان اجرا می شوند و فرمول هایی نه چندان پیچیده دارند. سطحی دیگر از این کمبو ها نیز هستند که پیچیده و سخت طراحی شده اند و زدنشان در حین مبارزه کار هر کسی نیست اما اگر بتوانید ترکیب خوبی از آن ها را در کنار دیگر کمبو ها در بیاورید صدمه های وحشتناکی را به حریف خود وارد خواهید کرد. این کمبو ها معمولا به Special Combo معروف اند و اجرای آن ها واقعا تخصص می خواهد.
این مسئله نشان می دهد Injustice 2 در عین حال که برای بازیبازن جوان، کم تجربه و تازه کار سرگرم کننده، جالب و “قابل بازی” خواهد بود می تواند توجه بازیبازان حرفه ای این سبک را نیز جلب کند. کسانی که سال ها است به عنوان ریش سفیدان مورتال امبت شناخته می شوند نیز می توانند این بازی را نیز همانند آن سری دنبال کرده و در آن حرفه ای شوند. در Injustice هر چقدر که بیشتر تمرین کنید حرفه ای تر خواهید شد. البته همه ی این ها مربوط به یک قهرمان است. در صورتی که بازی تعداد زیادی از قهرمانان را درون خود جای داده که هر کدام از آن ها استراتژی ها و سبک مبارزه ی خاص خودشان را دارند و در صورت تمرین می توان فرمول های مرگباری را از آن ها بیرون کشید. به همین خاطر است که بازی های Netherrealm را می توان برای مدت های طولانی بازی کرد و از آن ها خسته نشد. بی شک زمان بسیار زیادی خواهد برد تا بتوانید به تمام مبارزان داخل بازی مسلط شوید. از این رو این اثر تا مدت های طولانی سرگرمتان می کند. علاوه بر این کمبو های ویژه در این بازی نوعی از ضربات ویژه نیز موجود است که در صورتی که هر سه اسلات نوار انرژی شما پر شده باشد می توانید از آن استفاده کنید و میزان بسیار زیادی از صدمه را به دشمن خود وارد کنید. حتما از بازی های اخیر این استودیو با این ضربات ویژه آشنایی دارید. ضرباتی که در سری Mortal Kombat با نام X-Ray شناخته می شوند. البته این نامگذاری به این خاطر است که در آن سری می توانستیم مبارزه را با نمای X-Ray ببینیم و در هنگام اجرا شدن ضربات فوق العاده سنگین و خشن، به وضوح مشاده کنیم که در زیر گوشت ها و پوست ها دقیقا چه بلایی بر سر استخوان ها و جمجمه ی حریف بهت برگشته می آید. این ها مواردی بود که با خشونت بی حد و حصر و ذاتی مورتال کامبت کاملا سازگار بود. در آن روز ها سازندگان می توانستند تا جایی که می توانند بر روی بازی خود تمرکز کنند تا انواع و اقسام ایده های خشونت آمیز و وحشتناک را در آن جای دهند. اما درباره ی Injustice موضوع کمی متفاوت است. در بازی ای که بر اساس سوپر هیرو های کامیک بوکی طراحی شده اصولا نمی توان بیش از حد خاصی از عنصر خشونت استفاده کرد و قوانین نانوشته ی زیادی می گویند که بازی های ابرقهرمانی نباید از درجه سنی بالای دوازده سال و اصطلاحا درجه ی T فرا تر برود. به همین خاطر دست سازندگان در طراحی ضربات خشونت آمیز بسته است.
البته آن ها در بازی قبلی شان یعنی اولین شماره از Injustice توانستند راه حلی عالی برای این کار پیدا کنند. آن ها تصمیم گرفتند تا با استفاده از ویژگی های ابر قهرمانی و اغراق های کامیک بوکی این ضربات را طراحی کنند. نتیجه نیز آن شد که به جرئت می توانم بگویم ضربات ویژه اکنون در Injustice حتی در مواردی دیدنی تر، جذاب تر و حتی دردناک تر از ایکس ری های بازی های مورتال کامبت هستند. سازندگان در طراحی این ضربات از ویژگی های مخصوص به خود شخصیت ها استفاده نموده اند. هر یک از قهرمانان و ضد قهرمانان دنیای کمیک های DC ویژگی ها و توانایی های خاص خودشان را دارند و سازندگان توانسته اند با هر یک از این موارد ضربات ویژه ی بسیار جذابی را تهیه کنند و طبق نمایش های بازی نیز هر یک از این ضربات بی نهایت نفس گیر و عالی طراحی شده. این ضربات در گیم پلی بازی نقش مهمی دارند و اگر با زمانبندی درست اجرا شوند می توانند در یک آن ورق را برگردانده و سرنوشت مبارزات را عوض کنند. نکته ی عالی درباره ی این ضربات آن است که با این که تنوع آن ها بسیار زیاد است و هر یک ممکن است برای اجرا افکت ها و حتی محیط های جداگانه ای را به محل مبارزه بکشانند باز هم در روند اکشن سریع و نفس گیر بازی وقفه ای ایجاد نمی کنند و ابدا افت فریمی هم در آن ها دیده نمی شود.
گیر سیستم (Gear System)
به گمانم آن خدا بیامرزی که پیش بینی کرده بود المان های نقش آفرینی به زودی در بازی های شوتر دیده می شوند (و چنین نیز شد و اکنون به وضوح دیده می شود) دیگر عقلش تا اینجا نمی رسید که پیش بینی کند این المان ها را در بازی های مبارزه ای و Fighting نیز شاهد باشیم. اما چه باور کنید و چه باور نکنید این عین واقعیت است. معمولا بازی های مبارزه ای هر چقدر هم که خفن و عالی و ب نقص باشند و کارکتر های دوست داشتنی و کمبو های مرگبار و حرفه ای داشته باشند باز هم نزد بسیاری از بازیبازان اعتبار دیگر بازی های برگ را ندارند. با این که زحمت و هزینه ی ساخت این ژانر از بازی ها به هیچ عنوان کمتر از ساخت دیگر عناوین ژانر های دیگر نیست اما باز هم این بازی ها معمولا کمتر جدی گرفته می شوند و هیچ گاه هم شاهد نیستیم که اثری از این ژانر بتواند در جایگاه بازی سال قرار گرفته و یا حتی برای دریافت آن نامزد شود. اما این بار Injustice 2 برگ برنده ای دارد که آن را از تمامی بازی های مبارزه ای تاریخ متمایز می کند. ویژگی ای که صد درصد مختص همین بازی است و تا کنون در جای دیگری دیده نشده. سازندگان بازی سیستمی نقش آفرینی گونه را وارد بازی خود کرده اند که به واسطه ی آن بازیبازان امکان ارتقای کارکتر های خود را دارند و درست همانند یک بازی نقش آفرینی با استفاده از آیتم های گوناگون می توانند به کارکتر هایشان قدرت های متنوع ببخشند. ممکن است اولین چیزی که با شنیدن این جملات به ذدهنتان برسد این باشد که: “پس تکلیف متعادل بودن بازی چه می شود؟” برای این نگرانی باید خدمتتان عرض شود که این امکانات و همه ی مشتقات آن مربوط می شود به مد های خاصی از بازی. پیشتر ذکر کردیم که این بازی نیز همانند سایر بازی های این استودیو از مد ها و حالات فراوانی برای بازی کردن بهره می برد و در صورتی که علاقه دارید تا با سرعت و مهارت دست های خود حریفانتان را از پای در آورید می توانید به سراغ مود های دیگر بروید. پس این گونه نه سیخ می شوزد و نه کباب و هیچ کس هم ضرر نمی کند. حالا که خیالتان راحت شده گوش دهید تا درباره ی این سیستم شگفت انگیز برایتان توضیح دهم.
شما هیروی مورد نظر خودتان را انتخاب می کنید و با او به مبارزه می پردازید. وقتی که مبارزه ر به اتمام رساندید همواره دو حالت برایتان پیش می آید. یا این که برده اید و یا این که باخته اید. بر اساس برد و باختتان در مبارزه و همینطور بر اساس سایر توفیقاتی که در طول آن مبارزه کسب کرده اید (نظیر چند ضرب های عالی و کار های شگفت انگیزی که انجام می دهید) بازی مقدار مشخصی امتیاز تجربه یا XP به کارکتر شما اختصاص خواهد داد. با میزان XP دریافتی کارکتر شما به اصطلاح رایج بازی های نقش افرینی لول آپ (Level Up) خواهد شد. سطح کارکتر یا همان لولتان با عددی در زیر نام او قابل مشاهده است و همینطور نواری نیز تعبیه شده تا نشان دهد چه اندازه XP لازم است تا بتوانید به لول بعدی برسید. حال این که لول آپ کردن چه فایده ای برای شما دارد را در ادامه خواهیم گفت. در صورتی که در مبارزه ی مورد نظر پیروز شوید بازی یک جایزه ی دیگر هم به شما خواهد داد. و آن جایزه چیزی نیست جز یک آیتم مخصوص. این ایتم ها که اکثریت آن ها را پوشیدنی ها تشکیل می دهند همگی در بخشی Inventory مانند در اختیار کارکتر شما قرار خواهند گرفت تا با استفاده از آن ها کارکترتان را ارتقا بخشیده و قدرتش را بیشتر کنید. هر یک از مبارزان داخل بازی چهار Stat اصلی برای ارتقا دارند. این Stat ها شامل موارد: STR، ABL، DEF و HP می شوند که اگر با بازی های نقش افرینی آشنا باشید معنای هر یک را می دانید. این پارامتر ها به ترتیب: قدرت کارکتر شما، مهارت های او، توان زره او و میزان سلامتی او هستند. مقدار این پارامتر ها بستگی به موراد مختلفی دارد. اولین چیز ی که این پارامتر ها را شکل می دهد خود شخصیت شما است. ماهیت مبارز شما معلوم می کند که دقیقا در کدام پارامتر ها قوی و در کدام یک ضعیف است. برای مثال پارمتر های شخصیتی مانند سوپر من قطعا با پارامتر های شخصتی چون هارلی کوئین تفاوت دارد.
به همین خاطر در شروع بازی مقدار هایی اولیه را برای هر پارامتر داریم. دومین چیزی که این پارامتر ها را ارتقا می بخشد سطح یا Level کارکتر شما است. هر چقدر که سطح شما بالاتر برود پارامتر های شما هم بیشتر می شوند به طوری که با هر لول آپ میزان مشخصی نیز به هر پارامتر افزوده می شود. و اما دیگر موردی که نقش تایین کننده دارد ایتم ها هستند. شما می توانید آیتم های مختلف و متنوعی را در هنگام مبارزات به دست آورید و درست همانند زمانی که در یک بازی نقش آفرینی یک دشمن را می کشید و به اصطلاح لوت هایش را جمع می کنید در این بازی هم با هر پیروزی مقداری لوت به شما داده می شود. آیتم هایی که به دست می آورید ویژگی های مختلفی دارند. هنگامی که به منوی Equip وارد می شوید می توانید نوعی دسته بندی از آیتم ها را مشاهده کنید. این دسته بندی بر اساس نوع این پوشیدنی ها است. اولین دسته مربوط می شود به کلاهخود ها و به طور کلی آیتم هایی که برای محفظت از سر طراحی شده اند. دومین دسته اصلی ترین بخش زره است یعنی بخش Torso که از نیم تنه ی بالایی بدن محافظت می کند. سومین دسته مربوط می شود به بازو ها و مچ بند ها که از دست ها محافظت می کند و دسته ی چهارم هم قاعدتا مربوط به نیم تنه ی پایینی خواهد بود. یک دسته ی دیگر باقی می ماند که آن نیز مربوط می شود به قدرت های ویژه یا اسلحه های کارکتر شما. مثلا دسته ی آخر مربوط است به توانایی های کمربند همه کاره ی بتمن. اما درباره ی شخصی همچون Aquaman این دسته به اسلحه ی او مربوط است. دو دسته ی دیگر هم در این بخش پیدا می شوند که هر یک مربوط به حرکات و فنون ویژه ای است که کارکتر شما در طول مبارزه به دست می آورد. اگر بیاد داشته باشید گفتیم که آیتم هایی که با پیروز شدن به دست خواهید آورد بیشتر مربوط به پوشیدنی ها می شوند اما نه همه ی آن ها! برخی از این آیتم ها حرکات ویژه هستند که کارکتر شما با بدست آوردن و Equip کردنشان می توانند آن ها را هم به فهرست کمبو هایش اظافه کند و حریفانش را راحت تر از پیش روی بردارد. دو دسته ی آخر از منوی Equipment مربوط می شود به همین موارد و هر شخصیت می تواند دو مورد از کمبو هایی که به دست آورده را همزمان استفاده کند. آخرین دسته هم صرفا مربوط به رنگ بندی و موارد ظاهری می شود و می توانید از طریق آن رنگ بندی زره خود را تنظیم کنید تا به فرم دلخواه و ایده آل خود برسید.
هر یک از آیتم هایی که به دست می آورید چند ویژگی مختلف دارد. ویژگی هایی که هنگامی که نشانگر را بر روی آن ها ببرید روی صفحه نقش خواهند بست. در کادر کوچکی که به آیتم ها مربوط است اول از هر چیز نام آیتم مورد نظر را میبینیم و پس از آن ویژگی هایی همچون سطح یا لول آن قابل مشاهده است. سپس شاهد نوع آیتم هستیم که همچون همه ی بازی های نقش آفرینی، انواعی چون ایتم های معمولی یا Common، حماسی یا Epic و یا موارد دیگری چون افسانه ای یا Legendary را شامل می شوند. این موارد صرفا برای آن است که بازیباز به سرعت تشخیص دهد که چه نوع آیتمی نصیبش شده است. سپس می توانیم Stat های آیتم مور نظر را ببینیم که نشان می دهد این آیتم در چه مواردی می تواند مبارز شما را ارتقا دهد. هر چقدر که پارامتر های آیتم بالا تر باشند بیشتر می توانند در زمینه ی مورد بحث کارکترتان را ارتقا بخشند. طبعا بازی به شما نشان می دهد که این آیتم تا چه اندازه به آیتمی که در حال حاضر آن را Equip کرده اید برتری دارد و همینطور چه ضعف هایی دارد. در کادر های پایین تر می توان ویژگی های مخصوص آیتم ها را مشاهده کرد. برای مثال فلان آیتم برای شخصیت A می تواند شخصیت های B و C و D را با قدرت بسیار بیشتری از پای در آورد و صدمه ی بیشتری به آنان بزند. طبیعی است که بازیباز باید بسنجد که در هنگام مبارزه با هر کارکتر چه آیتم هایی را Equip کند تا بتواند بهترین صدمه را وارد کرده و کمترین صدمه را دریافت کند. به همین خاطر نوعی استراتژی نیز به بازی تزریق شده که نبرد ها را تاکتیکی و لذت بخش می کند.
یکی دیگر از مزایای بسیار بزرگ این سیستم آن است که ظاهر شخصیت ها را نیز تغییر می دهد. یکی از بزرگترین نارضایتی ها از بازی قبلی Injustice این بود که ظاهر شخصیت هایی که دوستشان داشتیم و به شدت رویشان حساس بودیم را به بد ترین شکل ممکن طراحی کرده بود. شخصا هیچ گاه نتوانستم با ظاهر بتمن در بازی قبلی ارتباط برقرار کنم و در همه ی مبارزه هایم ست آرکهم سیتی را برای این قهرمان انتخاب می کردم. سایر مبارزان نیز تفاوت چندانی نداشتند و تقریبا هیچ یک به آن زیبایی ای که باید طراحی نشده بودند. زمان گذشت تا نوبت به بازی جدید رسید و باید گفت که با نمایش های این بازی هم از ویژگی های ظاهری قهرمانان مورد علاقه مان نا امید شدیم. بار دیگر بیشتر هیرو های محبوب به آن زیبایی که انتظار داشتیم نبودند و باید فکری به حالشان می شد. اما پس از معرفی گیر سیستم (Gear System) فهمیدیم که اوضاع خیلی بهتر از این حرف هاست! با این سیستم می شود ظواهر شخصیت ها را از سر تا پا عوض کرد و کوچکترین جزئیات لباس ها و زره شان را تغییر داد. به همین خاطر دیگر برای ظاهر شخصیت های محبوب جای نگرانی نیست و می توان همگی آن ها را به دلخواه شخصی سازی کرد.
در کل از منظر این نگارنده Gear System می تواند برگ برنده ی این بازی باشد و همه چیز را عوض کند. شخصا تا پیش از اطلاع یافتن از وجود چنین سیستمی در این بازی برای انجام بازی مصمم نبودم و آن را صرفا گزینه ای تفریحی و دور همی به حساب می آوردم اما این سیستم باعث شده اکنون بیش از پیش برای انجام بازی مشتاق باشم. این سیستم تحولی عالی و دلپذیر را در بازی های مبارزه ای پدید خواهد آورد و بدون شک اگر شاهد موفقیت آن باشیم می توان پیش بینی کرد که عناوین زیادی زین پس از آن تقلید خواهند کرد. البته باید در نظر داشت که اگر این ایده شکست بخورد و نتواند بازی را پیشرفت بدهد برای این بازی و همینطور برای آینده ی بازی های مبارزه ای Netherrealm بسیار گران تمام خواهد شد. به هر حال امیدواریم این سری بتواند با ایده های خلاقانه ی بیشتر همچنان دوستاداران سبک فایتینگ را سر حال بیاورد.
لیگ قهرمانان
بی شک تمامی این تفاسیر و صحبت ها بدون حضور قهرمانان متفاوت اصلا ارزشی ندارد. مهمترین رکن این بازی این است که بر و بچه های DC را در یک بازی ویدئویی دور هم جمع کرده. سازندگان این بار به سراغ جذاب ترین و باحال ترین قهرمان های دنیای جذاب DC رفته اند. بد نیست نگاهی کنیم به لیست قهرمانان این بازی و ببینیم هر یک که است و چه کاره.
Batman
ویژگی ها:
- مهارت در مبارزات تن به تن
- استفاده از گجت ها و تکنولوژی های پیشرفته برای مبارزات و حل کردن معما ها
- پول و سرمایه ی فراوان!
- هوش و دانش بالا
نام حقیقی: Bruce Wayne
حرفه: مدیریت شرکت صنایع وین
دیگر القاب: The World’s Greatest Detective – Caped Crusader – Dark Knight – Matches Malone
اولین ظهور: سری Detective Comics شماره ی ۲۷ (۱۹۳۹)
Superman
نام حقیقی: Kal-El (در کریپتون) Clark Joseph Kent (در زمین)
ویژگی ها:
- قدرت بی نهایت
- توانایی پرواز
- بدن ضد ضربه و آسیب ناپذیر
- سرعت بی نهایت
- دید گرمایی
- نفس یخی
- دید اشعه ایکس
- توانایی شنیداری فرا انسانی
- خود درمانگری
- توانایی شلیک اشعه ی لیرز از چشم ها
شغل: روزنامه نگار
اولین ظهور: Action Comics شماره اول، سال ۱۹۳۸
Wonder Woman
نام حقیقی: Diana
ویژگی ها:
- پرواز
- قدرت فراانسانی
- مهارت در مبارزه با سلاح و دست خالی
- توانایی خود درمانی
- استفاده از تجهیزات جادویی
- دختر زئوس!
حرفه: قهرمان
اولین ظهور: ALL-STAR COMICS شماره هشتم، سال ۱۹۴۱
Aquaman
نام واقعی: Arthur Curry
حرفه: پادشاه آتلانتیس
ویژگی ها:
- قدرت بسیار بالا
- توانایی کنترل موجودات دریایی
- توانایی شناگری به طور استثنایی
- تنفس زیر آب
اولین ظهور: سری More Fun Comics شماره ۷۳، سال ۱۹۴۱
Green Lantern
نام واقعی: Hal Jordan
حرفه: خلبان آزمایشی هواپیما
ویژگی ها:
- حلقه ی قدرتمندی که می تواند با قدرت نور هر آنچه صاحبش تصور کند را بسازد
- توانایی پرواز
- مقاومت بدنی بالا
- استفاده از تکنولوژی های فرازمینی
اولین ظهور: ALL-AMERICAN COMICS شماره ۱۶، سال ۱۹۴۰
Green Arrow
نام واقعی: Oliver Queen
حرفه: ابرقهرمان
ویژگی ها:
- تیر اندازی با کمان
- هدف گیری بی نظیر
- مهارت های رزمی
- ثروت بسیار زیاد
اولین ظهور: سری more Fun Comics شماره ۷۳، سال ۱۹۴۱
Cyborg
نام واقعی: Victor “Vic” Stone
حرفه: دانش اموز
ویژگی ها:
- قدرت بسیار زیاد
- استفاده از تکنولوژی های پیشرفته
- استفاده از تسلیحات قدرتمند
- نیمه انسان، نیمه ماشین
- هوش در حد یک نابغه
- توانایی هک
- مقاومت بدنی بالا
- توانایی تلپورت
اولین ظهور: سری DC COMICS PRESENTS شماره ۲۶ سال ۱۹۸۰
The Joker
نام واقعی: نامشخص
حرفه: خلافکار
ویژگی ها:
- رفتار کاملا غیر قابل پیش بینی
- هوش بسیار
اولین ظهور: سری کامیک Batman شماره ۱، سال ۱۹۴۰
SuperGirl
نام واقعی: Kara Zor-El
حرفه: ابرقهرمان
ویژگی ها:
- قدرت بی نهایت
- توانایی پرواز
- بدن ضد ضربه و آسیب ناپذیر
- سرعت بی نهایت
- دید گرمایی
- نفس یخی
- دید اشعه ایکس
- توانایی شنیداری فرا انسانی
- خود درمانگری
- توانایی شلیک اشعه ی لیرز از چشم ها
اولین ظهور: سری Avtion Comics شماره ۲۵۲، سال ۱۹۵۹
DeadShot
نام واقعی: Floyd Lawton
حرفه: آدم کش
ویژگی ها:
- هدف گیری دقیق و بی رقیب
- مهارت در استفاده از انواع اسلحه
- مهارت در مبارزه
اولین ظهور: سری کامیک Batman شماره ۵۹، سال ۱۹۵۰
GORILLA GRODD
نام واقعی: GORILLA GRODD
حرفه: خلافکار
ویژگی ها:
- روابط تلپاتی
- حرکت اجسام با نیروی ذهن
- قدرت فرابشری
- چابکی بسیار
- هوش سرشار
اولین ظهور: سری The Flash شماره ۱۰۶ سال ۱۹۵۹
ATROCITUS
نام واقعی: Atros
حرفه: خلافکار
ویژگی ها:
- قدرت بسیار زیاد
- مقاومت بدنی بسیار بالا
- صاحب انگشتر قدرت با رنگ قرمز
اولین ظهور: GREEN LANTERN VOL. 4 شماره ۲۵ سال ۲۰۰۷
Catwoman
نام واقعی: Selina Kyle
حرفه: دزد
ویژگی ها:
- مهارت های رزمی بسیار بالا
- مهارت مثال زدنی در ژیمناستیک
اولین ظهور: سری Batman شماره ۱، سال ۱۹۴۰
Swamp Thing
نام واقعی: Alec Holland
حرفه: دانشمند
ویژگی ها:
- کنترل گیاهان
- دانش بسیار زیاد
- قدرت بدنی فراوان
اولین ظهور: سری HOUSE OF SECRETS شماره ۹۲، سال ۱۹۷۱
Black Adam
ویژگی ها:
- قدرت بدنی بسیار
- توانایی پرواز
- مقاومت بدنی بسیار
- سرعت بسیار بالا
- قدرت شنیداری فرا انسانی
- توانایی خود درمانگری
- هوش بسیار
- استفاده از جادو
اولین ظهور: سری MARVEL FAMILY شماره اول، سال ۱۹۴۵
Captain Cold
نام واقعی: Leonard Snart
حرفه: خلافکار
ویژگی ها:
- استفاده از تسلیحات یخ ساز
اولین ظهور: سری SHOWCASE شماره هشتم، سال ۱۹۵۷
Cheetah
نام واقعی: Barbara Ann Minerva
حرفه: خلافکار
ویژگی ها:
- توانایی تبدیل به یک چیتای وحشی
- قدرت بدنی بسیار بالا
- مقاومت بدنی بسیار بالا
- سرعت فرا انسانی
- چابکی بسیار
- حواس تقویت شده
- پنجه ها و دندان های تیز و کشنده
اولین ظهور: Wonder Woman Vol 2 شماره هفتم، سال ۱۹۸۷
Firestorm
نام واقعی: Ronnie Raymond و Martin Stein
ویژگی ها:
- توانایی پرواز
- قدرت بسیار بالا
- شلیک گلوله های انرژی
- جذب تابش های رادیواکتیو
اولین ظهور: FIRESTORM, THE NUCLEAR MAN شماره اول سال ۱۹۷۸
Dr Fate
نام واقعی: Kent Nilson
حرفه: سوپر هیرو
ویژگی ها:
- هیپنوتیزم
- خود درمانگری
- شلیک گلوله های انرزی
- استفاده از جادو
- هیپنوتیزم
- توانایی تلپورت
- جاودانگی
- پرواز
- مبارزه نزدیک
اولین ظهور: سری more Fun Comics شماره ۴۲، سال ۱۹۴۰
DarkSeid
حرفه: خلافکار
ویژگی ها:
- قدرت بسیاز زیاد
- مقاومت بدنی بسیار
- هوش در حد نابغه
- استفاده از تکنولوژی های فرازمینی
- توانایی تلپورت
- شلیک انرژی
اولین ظهور: سری SUPERMAN’S PAL JIMMY OLSEN شماره ۱۳۴، سال ۱۹۷۰
Scarecrow
نام واقعی: Dr. Jonathan Crane
حرفه: ویلن
ویژگی ها:
- استفاده از گاز ترس
- دانشمند علوم بیوشیمی و روانشناسی
اولین ظهور: World’s Finest Comics شماره سوم، ۱۹۴۱
Black Canary
نام واقعی: Dinah Laurel Lance
حرفه: ابرقهرمان
ویژگی ها:
- تار های صوتی قدرتمند و جیغ های وحشتناک و بی حس کننده
- توانایی در استفاده از تسلیحات
- توانایی در مبارزات
اولین ظهور: سری Justice League of America شماره ۷۵
Robin
نام واقعی: Damian Wayne
حرفه: ابر قهرمان
ویژگی ها:
- پسر تنی بروس وین
- هوش بسیار
- نابغه ای در هنر های رزمی
- توانایی بالا در استفاده از سلاح های سرد
اولین ظهور: Batman: Son of Demon سال ۱۹۷۰
Brainiac
حرفه: ویلن
ویژگی ها:
- استفاده از تجهیزات فرازمینی
- هوش بسیار بالا
اولین ظهور: سری ACTION COMICS شماره ۲۴۲ سال ۱۹۵۸
Poison Ivy
نام واقعی: Pamela Isley
حرفه: ویلن
ویژگی ها:
- کنترل گیاهان
- مصونیت در برابر هر گونه سم و مسمومیت
- هوش بسیار بالا
اولین ظهور: سری BATMAN شماره ۱۶۱ سال ۱۹۶۶
Blue Beetle
نام واقعی: Theodore “Ted” Stephen Kord
حرفه: دانش آموز
ویژگی ها:
- استفاده از تکنولوژی های فرازمینی
- قدرت بسیار زیاد
- توانایی پرواز
اولین ظهور: Blue Beetle شماره اول سال ۱۹۶۴
The Flash
نام واقعی: Barry Allen
حرفه: ابر قهرمان
ویژگی ها:
- سریع ترین انسانی که تابحال متولد شده
- توانایی در مبارزات
اولین ظهور: Flash Comics شماره اول سال ۱۹۴۰
Harley Quinn
نام واقعی: Dr Harleen Frances Quinzel
حرفه: ویلن
ویژگی ها:
- مهارت در ژیمناستیک
- مهارت در مبارزات تن به تن
- مصونیت در برابر انواع سم
اولین ظهور: The Batman Adventures سال ۱۹۹۳
تایتان ها به روایت صدا و تصویر
بازی های Netherrealms همواره از لحظا بصری و گرافیکی در سطح بالایی قرار داشته اند و اکنون نیز از این قائده مستثنی نیستند. بازی های این استودیو را می توان بهترین عناوین سبک مبارزه ای در بازار از لحاظ گرافیکی توصیف کرد و حتی شاید بتوان آن ها را از بهترین گرافیک های روز نامید. شماره ی قبلی از Injustice که در سال ۲۰۱۳ منتشر شد به معنای واقعی کلمه از لحاظ بصری عنوانی پیشرو بود. و آن سطح از جزئیات طراحی کارکتر تا آن روز در هیچ عنوان مبارزه ای دیده نشده بود. با عرضه ی نسخه ی PC بخش گرافیکی این عنوان به کمال رسید و نسخه ی PC از گرافیک بسیار بهتری بهره مند بود. این شماره از بازی نیز تا کنون طبق نمایش های کنتشر شده از لحاظ بصری سطح بالا بنظر می رسد. بنظر می رسد Netherrealm توانسته از نهایت ظرفیت کنسول های نسل هشتمی استفاده کند. همه ی این تفاسیر با این حال است که بازی از موتور Unreal 4 استفاده نمی کند. این بازی همچنان از ورژنی که برای ساخت بازی Mortal kombat X استفاده شده بود بهره می برد. ورژنی از موتور آنریل ۳ که برای استفاده در نسل هشتم بهینه شده است. در این بازی شخصیت ها، مدل ها و محیط ها عالی بنظر می رسند و هیچ گونه افت کیفیت، دیر لود شدن بافت و یا کیفیت کم تکسچر در تریلر ها دیده نمی شود. البته برای اطمینان یافتن از این مساله باید تا انتشار بازی منتظر ماند و دید که بازی در این زمینه چند مرده حلاج است. یکی از بزگترین تغییراتی که در این بازی مشاهده می شود مربوط به Gear System است که گفتیم این سیستم ظواهر کارکتر ها را نیز به کلی عوض می کند. بدیهی است که با ویژگی های این سیستم بخش گرافیکی بازی نیز درگیر شده و تیم فنی هم ناچار است برای طراحی همه ی کدل ها زحمت مضاعفی بکشد. از آن جا که تعداد آیتم ها و اپگرید هایی که برای هر شخصیت در دسترس است بهیچ وجه کم نیست و هر کارکتر ممکن است تا حدود هفت یا هشت ظاهر مختلف داشته باشد باید پشتکار تیم مدل سازی بازی را ستود که همه ی این ست ها و لباس ها را با کیفیتی درخور این بازی تهیه نموده اند. گفتنی است که تعداد کارکتر های بازی هم بهیچ وجه کم نیست! دیگر توفیق گرافیکی بازی استفاده ی دیوانه وار از افکت های مختلف و سیستم ذرات است. قهرمانان و ویلن های DC را که می شناسید؟ حتما می دانید آن ها سرشان درد می کند که خرابکاری کنند و اشخاصی همچون سوپرمن عزیز تا در روز دو سه ساختمان را با خاک یکسان نکند اصلا نمی تواند سر روی بالش بگذارد. به همین علت تیم فنی باید زحمت زیادی بکشد تا بتواند همه ی خرابکاری های گسترده ی این حضرات را در بازی پیاده کند. به همین خاطر است که حجم افکت ها و جلوه های ویژه ی بازی بسیار زیاد است. البته سازندگان این کار را به بهترین شکل ممکن انجام داده اند زیرا با وجود همه ی این موارد در نمایش های بازی ابدا اثری از افت فریم دیده نمی شود که نمی شود. حال باید دید این پایداری در ورژن نهایی که به دست بازیبازان می رسد نیز حفظ می شود یا خیر.
جمع بندی
در پایان باید بگویم Injustice 2 اثری است که می تواند تحول بزرگ دیگری را در این ژانر بوجود اورد. Injustice 2 اثری است که از هر لحاظ کامل بنظر می رسد. داستان عالی و طولانی، گیم پلی استاندارد، شخصیت های پر تعداد و گرافیک عالی همه و همه باعث می شود این اثر را بهترین عنوان مبارزه ای قهرمانان DC بنامیم.
البته هر لحظه نیز بیم آن می رود که همه چیز به هم بریزد و بازی همه را نا امید کند. اما با سابقه ی کاری تیم افسانه ای Netherrealm و سکان دار بزرگش جناب اد بون، می توان موفقیت این بازی را بسیار محتمل دانست. به هر حال باید منتظر ماند و دید.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
نسخه یکش تونست زمانی که مورتال کمبت قفل بود سرگرممون کنه
به خاطر کارکترهای متفاوتش حال کردم گرافیک ک تعطیل بود
این نسخه رو هم فقط به خاطر جوکر بازی میکنم 😀 😀
گرافیک کجا تعطیل بود
گرافیک injustice 1 خیلی خوب بود
حالا به کنار
من این نسخه رو به خاطر ۶ شخصیت که ۳ تاش معلومه که واقعا فراتر از انتظار من بود با کلی افکت تخریب و شخصیتی مثل دارک سید و حرکات فلش رو و …. خیلی خیلی منتظرم
بعدش اگه شما نگاهی به گیم پلی فلش و دارک سید بندازید می فهمید فقط جوکر تو بازی نیست
شخصیت های دیگه ای هم هست که حرکاتشون پر هیجان تر از جوکره
ولی ندررلم واقعا فراتر از انتظار کار کرده رو بازی
در موفقیتش شک ندارم
یه چیزی به بازی هم اضافه شده که شامل حرکت های ویژه هستش که دیوانه وار در این جا هیجانیه
البته ۶ شخصیت نه ببخشید
۹ شخصیت که تو نسخه limited edition هست
نسخه limited edition حال میده ها
انشالله گوتی هم می آد تهیه می کنیم
Injustice 1 از نظره گرافیکی خیلی مورد انتقاد قرار گرفت نه بخاطره اینکه گرافیک پایینی داشت بخاطره اینکه نسبت به مورتال کامبت نه تنها پیشرفتی نداشت بلکه به اعتقاد خیلی ها پسرفت هم داشت
pc بازا مژده بدن Sniper Ghost Warrior 3 کرک شد!!
شما بازی ها رو کلا به خاطر یک شخصیت بازی میکنید
بازی فوق العاده عالی واقعا بی نظیره
امسال بهترین بازی فایتینگ هم میشه
به شخصه به شدت منتظر نسخه بعدی بازی Mortal Kombat هستم بهترین بازی در طول تاریخ زندگیمه
ببخشید شما رو ریپلی کردم!!!!نیاز بود!!!!
دوستان نسخه های بازی به این شکل هستند!!!
اگر نسخه عادی رو پیشفروش کرده باشی ۲۹ تا کاراکتر داری
اگر نسخه عادی رو بعد عرضه بخری ۲۸ تا کاراکتر داری
اگر نسخه دلوکس رو پیشفروش کرده باشی ۳۵ کاراکتر داری
اگر نسخه دلوکس رو بعد عرضه بخری ۳۴ تا کاراکتر داری
اگر نسخه اولتیمیت رو پیشفروش کرده باشی ۳۸ تا کاراکتر داری
اگر نسخه اولتیمیت رو بعد از عرضه بخری ۳۷ تا کاراکتر داری
…خواب دیدی خیر باشه
باز خدا خیرشون بده که داستانو حذف نکردن.
یه سوال. یک سری کاراکتر ها رو باید خرید تو بازی؟
در مورد سیستم خرید درون برنامه ای این بازی کسی یه توضیح مختصر می تونه بده بهم؟
مقاله به زودی آپدیت میشه عزیز. این مورد هم درونش قرار می گیره. ممنون که ذکر کردید.
سیستم خرید درون برنامه ای به gear که تجهیز شخصیت هست و خرید skin ها و خرید شخصیت ها ( که البته تو limited edition هر ۹ شخصیت باز هست) و آپگرید شخصیت هاخلاصه میشه. تازه فک کنم یه چیزی هایی رو هم شنیدم پیرامون مثلا آپگرید یا تغییر وسیله های مورد استفاده کاراکتر ها
فک نکنم خرید درون برنامه ای دیگه ای داشته باشه
تازه خود ندررلم هم گفته تناسب قدرت هم با آپگرید شخصیت ها همچنان برقرار میشه
بازیش واقعا فوق العاده بود.موسیقی منوی بازی منو یه مدت خیلی درگیر کرده بود و از اینکه محبوب ترین کاراکتر های DC و Marvel رو برای اولین بار کنار هم میدیدم لذت میبردم.خوشبختانه به نظر میاد این محفل گرم داخل نسخه دوم گسترده تر و بزرگتر شده و قراره کلی باهاشون حال کنیم.فقط یه چیزی که داخل تریلر ها دیدم و به نظرم خیلی اذیت میکنه،افکت های جرقه سفیدی هست که هنگام کتک کاری شخصیت ها بوجود میاد و خیلی تو چشه.
متاسفانه تیکن هیچ شانسی در برابر injustice 2 نداره
تازه نه open world هست نه گرافیک آنچنانی داره
نمی دونم چرا باید تیکن ۹۰۰ پیکسل رو ps4 اجرا بشه
خیلی کم لطفی سازندگان تیکن رو نشون میده
به هر حال خدای بازی های فایتینگ رو ندررلم اداره می کنه
هیچی هم به اندازه mortal xl برام جذاب نبوده
jason با لدرفیس و ترمور رو خیلی عالی ساخته بودن
دمشون گرم
انشالله از تجربه این بازی هم نهایت لذت رو ببرم
خدایی چی میگی یعنی چی که open world نیست؟؟؟
مگه بازی سبک فایتینگ open world میشه ؟؟؟
تازه درمورد اینکه میگی ۹۰۰p رو ps4 اجرا شده با یه اپدیت روز اول مطمئن باش درست میشه
واقعا بی صبرانه منتظر مراسم goty هستم تا حداقل به شماها ثابت کنم که تیکن از این بازی بهتره
با یه اپدیت روز اول درست میشه؟؟ 😐 😐
بعد از مورتال بهترین فایتینگه
در بخش نکات جالب یکی دو نکته رو باید اضافه یا تصحیح کنید.
۱)”جالب است بدانید نام این کارکتر (Noob) از برعکس نمودن نام Boon بوجود آمده.”
در واقع برعکس Tobias Boon هست که میشه Noob Saibot
و در نکته سوم نوشتید:
“یکی از کات سین های سینمایی بازی MK VS DC Universe و دیگری در کات سین های بازی MK 2011 که اشخاص دیگری به جای این شخصیت گویندگی کرده اند.”
باید بازی Injustice و MKX رو هم اضافه کنید. البته به طور کلی ادبون فقط یکسری جملات و کلمات معروف رو در طول این سالها بجای اسکورپیون حرف زده ولی همه به اشتباه میگن همه دیالوگ های اسکورپیون رو ادبون حرف زده که اشتباهه.
ممنونم عزیز. لطف کردی که گفتی. اصلاح شدن.
دوستان ی سوال داشتم:
کاملترین ورژن بازی کدومه؟منظورم اینه ک همه شخصیت هارو داشته باشه ?:-)
نسخه ی limited edition
Ultimate Edition – البته احتمال اضافه شدن کرکتر های جدید بعد از تکمیل ۹+۲۹ کرکتر اعلام شده، وجود داره.
برای دسترسی داشتن به Darkseid هم باید پیش خرید کنید
نه داداش
limited edition دیکه کامل کامله
تازه توش چند تا skin و آپگرید کننده gear هم وجود داره
limited edition کامل کامله داداش
بعد داداش ultimate edition نداره
standard edition داره با limited edition
اطلاعاتش هم هست توpsstore.com می تونی بری نگا کن
بعد دارک سید تو خود نسخه بازی وجود داره
لازم به پیش خرید نیست
دوست عزیز اطلاعات شما اشتباهه. یه سر به سایت رسمی اینجاستیس بزنید، همه چیز اونجا نوشته شده. میتونید به مرکز طرفداران مورتال کامبت هم بیاید اونجا در خدمتتون باشیم.
limited edition کجا بود برادر
این عکس ۳ نسخه توی یه لینک کامل ترین هم ultimate
دارک سید هم با پیش خرید میاد.
https://static.gamespot.com/uploads/original/1179/11799911/3182897-ij4.jpg
آخ آخ من کشته مرده همون Darkseid هستم. :yes: :yes: :yes:
ممنون از جوابت :yes: :yes: :yes:
خیر نسخهی Limited Edition کامل ترین نیست دوست عزیز
Ed Boon@
کامل ترین نسخه Ultimate Edition به قیمت ۱۰۰ دلار
نمیدونم این Limited Edition رو کجا دیدی که چند بار تکرار کردی؟
کلا Standard
Digital Deluxe
Ultimate Edition
برای بازی موجوده
Darkseid هم با پیشخرید میاد اما نگرانی نداره بعد یه مدت کوتاه حتما به صورت جداگونه هم موجود میشه
بله درسته دارکساید حتما به صورت جداگونه هم موجود میشه اما مجانی نخواهد بود و احتمالا ۴ یا ۵ دلار قیمت خواهد داشت.
سلام دوستان
پس یعنی مانند گورو که تو Mortal Kombat XL بدون پیش خرید موجود بود احتمال این هست که دارک ساید هم بدون پیش خرید اضافه کنن؟؟؟
چون واقعا بیشتر از همه منتظر دارک سایدم
احتمالش نیست یه چیز قطعیه. مطمئن باش میاد.
نمیدونم چرا با این بازی بیشتر حال میکنم تا mortal kombat فقط به خاطر اینکه مبارزه داخل این بازی یک سنگینی به خصوصی مثل اجرای فنا ها رو شخصیت ها اون هم با افکت تخریب پذیری بسیار پر گرافیک. من تریلر این بازی رو زیاد نگاه نکردم فقط امیدوارم کات سین حرکات ویژه و با جا به جا شدن در نقشه کوتاه تر شده باشه.
یه عکس جدید از assassins creed در حالی که شخصیت روی یه قایقه لو رفته لطفا بزارید. گویا تصویر قبلی هم که لو رفته بود و یوبی گفت جعلیه درست بوده. :heh:
از الان من که هایپ مورتال کمبت ۲۰۱۹ هستم چون با توجه به عرضه دوسال دو سال بازی های این شرکت کمبت بعدی تا ۲۰۱۹ یا نهایت ۲۰۲۰ میاد فقط امیدوارم واسه کمبت بعدی به موتور انریل انجین ۴ روی بیارن که فوق العاده میشه گرافیک در ضمن سری اینجاستیک هم خیلی عنوان فوق العاده فقط اگه همون اول یه نسخه مثل xl میدادن گرون تر بود بهتر بود تا همه همون اول نسخه کامل رو بگیرن من خودم صبر میکنم تا نسخه کاملش بیاد
منم مثله ادبون عاشقه شخصیته Scorpion هستم با اینکه بشدت با شخصیت ترایبورگ وکیتانا راحتم و کومبوهاشون رو راحتر میتونم بزنم ولی انقدر با اسکورپیون تمرین کردم تا بلاخره تونستم باهاش حرفه ای بشم
کدوم Variation ?
تو XL البته تو mortal kombat 9 کومبوهایه باحالی با اسکورپیون میزدم و خیلی باهاش راحتر بودم
به شدت منتظرشم
ولی از طرفی هم میگم نسخه ی کاملش به صرفه تره
ولی نزدیک یک سال صبر هم زیاده
فکر کنم اول همون عادیشو بگیرم تا کاملش بیاد
راجب شهصیتای این بازی هم از نظر من (joker,scarecrow,black Adam,Darkseid)
خیلی تو این بازی عالی به نظر میان
ولی بازم انتظار یه سری دیگه مثه Lex luthor و slade و zod رو داشتم تو این بازی که نشد
البته هنوز هم امید هست
چه داستانی بشه
از یه طرف رژیم سوپرمن از یه طرف برینیک از یه طرف injustice society از یه طرف هم هیروها!
ممنون بابت مقاله واسه این بازی دارم روز شماری میکنم
[افلک فکر کردی چاق ترین بتمن خودتی؟!]
البته هیکل افلک قابل تحمل تر از بازیگر های قبلی بتمن
بازی عالیدی سی عالیاد بوون عالیانشالله مارول ورسوس کپکام هم خوب باشه
فقط این سوپرموو هاش بنظرم ضعیف بود تو بخش صداگذاریش مخصوصا،صدایی که میاد موقع دویدن فلش خیلی رو مخمه
سوپر موو بلک ادام،اتراسیتوس،بلوبییتل و آنکل جی رو من خیلی دوست داشتم
طراحی چهره واندروومن و سوپرگرل هم نسبت به اون تریلرا اول خیلی بهتر شده
درکل اگه رو پیسی بیاد فک کنم اکثرا با بلوبیتل بازی کنم در دسته بعدی فلش و داکترفیت و ردهوود :deadrose:
گیر سیستمش دیوونستا خیلی وقت پیش هم نویدشو بهتون داده بودم 😀 :rotfl:
فقط نمدونم رورس فلش چرا تو یکی از تریلرا بود ولی دیگه خبری ازش نیست که قابل بازیه یا نه
(البته هنوز بنظرم فلشو سوپرمنو اکوامن عین همه قیافشون)
اصلاح شه لطفا
Dr.fate سوپر هیرو هست
درست می فرمائین عزیز. تصحیح شد. ممنون.
خواهش میکنم
باز هم بابت مقاله و نقد ممنون
بسیار مفید بود
اسمشم بنویسین نابو بهتره بنظرم چون وقتی کلاه میذاره دگ خبری از نلسون نیست تقریبا
بلوبیتل هم فک کنم هایمی ریس (Jaime Reyes) باشه چون قیافش بچه بود و لباس تد کورد اینجوری نیست
بعد اینکه اولین ظهور هارلی کویین فک کنم batman the animated series بود
اولین حضور بتمن۱۹۳۹ نیست؟ شما نوشتین۱۹۹۳
آخ چقد جوانش کردیم این پیر مردو! غلط نگارشی بود. ممنون.
:yes:
دوست عزیز تهدید درسته تحدید به معنی حد و مر هست
واقعا عالی بود خسته نباشید اقای صدری
فقط اولین حضور بتمن ۱۹۳۹ توی سری کمیک دتکتیو
و Detective رو هم اشتباه نوشتید
حجم مقاله زیاد بوده و اینجور اشتباهات عادی فقط خواستم بگم تصحیح کنید تا مقاله زیباتون کاملتر شه
ممنون که مقاله رو آپدیت می کنید. واقعا از زحماتتون متشکرم. به شخصه خیلی منتظرم این بازی هستم. ولی بهتره منتظر موند و نسخه ی کامل رو خرید
مرسی از مقاله خوبتون باعث شد بیشتر از قبل عاشقش بشیم
به نظر من خرید نسخه استاندارد این بازی اشتباهه محضه با اون همه اسکین و هیرو اضافی حداقل دلوکس رو بگیرین
خوشبختانه یه سری از شخصیت های مورتالم هستن که بعضیا خوششون نمیاد باشن من علتشو نمیدونم! واقعا عالیه
تیکن هم واقعا گناه داره با این بازی هم سبک شده :/
تنها مشکل بازی فیس سوپر گیرل بیچاره هست که شاید (امیدوارم) با اسکین درست بشه
موفق باشین
من همین الان دارم رو iPhone 7 بازیش میکنم بخش داستانیش عالیه گرافیکشم خیلی خوبه و بخش Campaign هم بسیار سرگرم کنندس ولی به شخصه Mortal Kombat X Mobile بهتر بود ولی اینم سرگرم کنندس
فکر کنم از تیکن بهتر بشه(نظر شخصی )
سپاس از اطلاعات کاملتون عالی بود :yes: