بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

احمد آریا
۱۷:۳۳ ۱۴۰۰/۰۸/۰۱
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

انیمیشن Injustice که اخیرا منتشر شده، چند تفاوت اساسی با کمیک‌ها و بازی‌های این مجموعه دارد که باعث شده مورد استقبال قرار نگیرد.

خطر لو رفتن داستان: در متن زیر، به بخش‌های زیادی از داستان انیمیشن، کمیک‌ها و مجموعه بازی‌های بی‌عدالتی (Injustice) اشاره شده است و اتفاقات آن‌ها را لو می‌دهد!

انیمیشن بی‌عدالتی دارای تفاوت‌های زیادی با کمیک‌ها و البته دو بازی این مجموعه است که البته این موضوع کاملا قابل درک است اما برخی از این تفاوت‌ها آنقدر عجیب هستند که باعث انتقادات زیادی از این انیمیشن شده است.

در این مطلب قصد داریم به ۷ مورد از مهم‌ترین تفاوت‌های این انیمیشن با سایر آثار اشاره کنیم. قبل از آن و جهت یادآوری مجدد، بگذارید داستان این مجموعه را بررسی کنیم.

در مجموعه بی‌عدالتی، داستان در یک دنیای دیگر رخ می‌دهد. جوکر (Joker) که معتقد است یک روز بد باعث می‌شود تا حتی بهترین افراد نیز کارهای اشتباه انجام دهند، تصمیم می‌گیرد این ایده خود را با خراب کردن شخصیت سوپرمن (Superman)، ثابت کند.

از این رو، وی با فریب دادن سوپرمن، باعث می‌شود تا وی به صورت اتفاقی، علاوه بر کشتن لوئیس لین (Lois Lane)؛ همسر باردار خود، شهر متروپلیس را به وسیله یک بمب هسته‌ای، نابود کند.

این موضوع باعث خشم سوپرمن شده و وی پس از کشتن جوکر، تصمیم می‌گیرد با استفاده از زور و با ترساندن مردم عادی، در دنیا نظم را برقرار کند و در این راه از چند ابرقهرمان دیگر نیز کمک می‌گیرد.

با این حال، بسیاری از ابرقهرمان از جمله بتمن (Batman)، با این موضوع مخالف هستند که این موضوع باعث می‌شود تا بتمن با کمک چند ابرقهرمان دیگر، یک گروه شورش ایجاد کند تا این افراد به مقابله با سوپرمن و رژیم دیکتاتوری وی بپردازند.


قرص کریپتون

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

قرص کریپتون، قرصی بود که افراد عادی با خوردن آن، دارای قدرت زیادی همچون یک شهروند کریپتون (به مانند سوپرمن) می‌شدند. سوپرمن از این قرص برای قدرتمند کردن نیروهای خود استفاده می‌کرد تا بتواند بر دنیا حکومت کند.

اعضای گروه شورش، در نهایت فرمول ساخت این قرص را دزدیدند تا بتواند با استفاده از آن، به مقابله با سوپرمن و ابرنیروهای وی بپردازند. این ایده، راهی بود که سازندگان بازی برای آن‌که نشان دهند چگونه افراد عادی می‌توانند با ابرقهرمانان مبارزه کنند، از آن استفاده کردند.

اما در انیمیشن بی‌عدالتی، خبری از این قرص نیست و در عوض، شخصیت سوپرمن با استفاده از ربات‌هایی که توسط شخصیت مستر تریفیک (Mister Terrific) ساخته شده‌اند، بر دنیا حکومت می‌کند.


لکس لوتر کجاست؟‍!

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

در دنیای بی‌عدالتی، لکس لوتر (Lex Luthor)؛ دوست قدیمی کلارک یا همان سوپرمن، جزو هم‌پیمانان وی است. البته وی در اواخر داستان و وقتی می‌بیند که سوپرمن راه خود را گم کرده است، تبدیل به جاسوس بتمن می‌شود و اطلاعات سوپرمن را به وی لو می‌دهد.

در کل و در دنیای دی‌سی، شخصیت لکس به این دلیل دشمن شخصیت سوپرمن شده بود که فکر می‌کرد که وی روزی راه خود را گم کرده و به دشمن بشریت تبدیل خواهد شد.

اما با وجود آن‌که انیمیشن بی‌عدالتی دقیقا درباره همین موضوع و بد شدن شخصیت سوپرمن است، در آن خبری از ضدقهرمانی به نام لکس نیست و این شخصیت کاری برای توقف سوپرمن نمی‌کند!

در واقع شخصیت لکس لوتر به صورت کامل از این انیمیشن حذف شده است و وی جزئی از داستان این انیمیشن نیست. در عوض، جای وی را مستر تریفیک گرفته است و وی وظایف لکس را انجام می‌دهد.


هدایت شزم، گرین لنترن و آکوامن به درب‌های خروجی!

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

بخش اعظمی از داستان کمیک‌های بی‌عدالتی، به این موضوع اختصاص داشت که نشان دهد که ابرقهرمانانی که در بازی‌ها به آن‌ها زیاد پرداخته نشده بود، چگونه به رفتار دیکتاتوری سوپرمن واکنش نشان دادند.

برای مثال، در کمیک خدایان در میان ما: سال دوم (Gods Among Us: Year Two)، تلاش گرین لنترن (Green Lanterns) برای آزادی زمین از دست رژیم سوپرمن را می‌بینیم. و یا در کمیک سال سوم، می‌بینیم که جان کنستانتین (John Constantine) با رهبری گروهی از جادوگران، به جنگ با مرد پولادین می‌پردازد.

همچنین در این کمیک‌ها می‌بینیم که آکوامن (Aquaman) نیز به مقابله با سوپرمن می‌پردازد تا آن‌که سوپرمن، آتلانتیس را از کف دریا به صحرای آفریقا منتقل می‌کند که این موضوع باعث می‌شود آکوامن دیگر به مخالفت با سوپرمن نپردازد.

اما در انیمیشن بی‌عدالتی، شخصیت آکوامن در همان ابتدا، از لیگ عدالت استعفا می‌دهد و از داستان کنار می‌رود. شزم نیز به همین شکل از داستان خارج می‌شود و گرین لنترن نیز به سیاره اوآ (Oa) بازمی‌گردد.


جای خالی قناری سیاه

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

یکی از شخصیت‌هایی که نبود آن در انیمیشن بی‌عدالتی بسیار عجیب است، شخصیت بلک کنیری (Black Canary) یا همان قناری سیاه است که به خاطر نقش نامزد خود؛ گرین ارو (Green Arrow)، نقش مهمی در دنیای بی‌عدالتی دارد.

در کمیک سال دوم، بلک کنیری در زمان مصدومیت بتمن، هدایت شورشیان را برعهده داشت و قصد داشت انتقام مرگ نامزد خود به دست سوپرمن را از وی بگیرد.

در بازی بی‌عدالتی ۲ نیز، این شخصیت نقش مهمی داشت و بیش از هر کسی، به شکست سوپرمن در مبارزه تن به تن با وی، نزدیک شده بود چرا که فریاد فراصوت وی می‌توانست آسیب زیادی به کسی‌که دارای ابرشنوانی است، وارد کند.

با این حال، این شخصیت نیز در انیمیشن بی‌عدالتی دیده نمی‌شود.


نبرد قلعه تنهایی

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

یکی از مهم‌ترین اتفاقات مجموعه بی‌عدالتی، نبرد میان شورشیان و رژیم در قلعه تنهایی سوپرمن بود. در کمیک‌ها، شورشیان به این مکان حمله می‌کنند تا بتوانند قرص کریپتون را به دست آورند.

در نهایت، گرین ارو با فدا کردن جان خود، موفق می‌شود تا فرمول این قرص را به دست شورشیان برساند. سوپرمن که والدین خود را به این مکان برده بود تا امن باشند، فکر می‌کرد که گرین ارو جهت کشتن والدین وی به این مکان آمده است و به همین دلیل، وی را به قتل می‌رساند.

اما در انیمیشن بی‌عدالتی، گروه شورشیان برای پیدا کردن یک سلاح که ممکن است به سوپرمن آسیب برساند، به این مکان می‌روند. اما وقتی بتمن متوجه می‌شود که والدین کلارک در این مکان هستند، تصمیم به رها کردن این نقشه می‌گیرد چون می‌داند سوپرمن ممکن است این رفتار گروه شورشیان را به عنوان حمله به جان والدین خود قلمداد کند.

با این حال، در نهایت نبردی میان دو گروه شکل می‌گیرد و در این بین، سوپرمن جهت یکی از تیرهای کمان گرین ارو که به سمت وی شلیک شده است را تغییر می‌دهد که این تیر به سمت پدر سوپرمن تغییر جهت می‌دهد و وی را می‌کشد.

سوپرمن نیز که از این موضوع شدیدا ناراحت شده است، گرین ارو را در همان لحظه به قتل می‌رساند.


زن شگفت‌انگیز و سوپرمن

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

ایده بی‌عدالتی، یکی از جنجالی‌ترین ایده‌های دنیای دی‌سی محسوب می‌شود. بسیاری از علاقه‌مندان این دنیا و بخصوص شخصیت سوپرمن، ایده یک سوپرمن شیطانی را دوست ندارند و معتقدند مرد پولادین هرگز چنین رفتارهایی انجام نخواهد داد.

یکی از معدود مواردی که حتی بیش از رفتارهای شیطانی سوپرمن مورد انتقاد قرار گرفت، نحوه رفتار واندر وومن (Wonder Woman) یا همان شخصیت زن شگفت‌انگیز است.

در این مجموعه، واندر وومن شدیدا تشنه خون و به دنبال خشونت است که این موضوع با خصوصیات این شخصیت، همخوانی ندارد. در این بین، تلاش این شخصیت برای آن‌که سوپرمن را عاشق خود کند نیز، باعث اعتراض بیشتر علاقه‌مندان به دنیای دی‌سی شد.

هم در کمیک‌ها و هم در بازی‌، واندر وومن به عنوان دست راست سوپرمن معرفی شده بود و وی تا پایان داستان، در کنار مرد پولادین باقی ماند. با این حال، این موضوع در انیمیشن دچار تغییر شده است.

در اواخر این انیمیشن و در نبرد پایانی، شخصیت واندر وومن وقتی متوجه می‌شود که سوپرمن افراد بی گناهی که در یک انبار در حال جشن گرفتن با تِم جوکر بوده‌اند را به قتل رسانده، به وی پشت کرده و به مبارزه با وی می‌پردازد.


سوپرمن در مقابل سوپرمن

انیمیشن injustice

در بازی بی‌عدالتی، شخصیت بتمن تکنولوژی‌ای را ایجاد می‌کند که وی با کمک آن، می‌تواند به دنیاهای موازی و زمین‌های دیگر سفر کرده و افرادی از لیگ عدالت آن زمین‌ها را به دنیای خود آورده تا به وی برای شکست سوپرمن، کمک کنند.

اما در انیمیشن بی‌عدالتی، این شخصیت مستر تریفیک است که این تکنولوژی را ایجاد کرده و وقتی از آن استفاده می‌کند، تنها شخصیت سوپرمن را از دنیایی دیگر، به دنیای خود می‌آورد تا در نبرد پایانی، شرکت کند.

این کار احتمالا به این دلیل انجام شده که شاهد نبرد چندین شخصیت مشابه با یکدیگر در سکانس پایانی این انیمیشن، نباشیم.

منبع: screenrant

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها
بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Wild Rage گفت:

    انیمیشن اینجاستیس یه افتضاح کامل بود!!!!
    (کمیکاشو خونده باشید میفهمید ۹۰ در صد داستان کلا نبود!!!) خیلی چیزا هم تغییر کرده بودن.
    پنج سال کمیک رو که از اومدن خدایان گریک و نیوجنسیس و دارک ساید و جنگ با فانوس سبز ها و انقراض تقریبیشون و نابودی سیاره موگو و مرگ خیلی از کاراکترا و …
    خلاصه بزارید بگم اینجاستیس میتونست قشنگ حداقل یه سریال ۳ فصله باشه.
    اینا ۵ سال کمیک رو کردن داخل یه انیمیشن که ۹۰ درصد اتفاقات هم اصلا وجود نداشتن!!!
    بیخیال. انقدر ناامیدم که دیگه حال ندارم بنویسم.

  • واقعا اقتباس افتضاحی بود. سعی کرده بود به زور کل داستان رو توی یه فیلم ۹۰ دقیقه ای جا کنه اونم با تغییرات. نمیدونم چرا وارنر برای انیمیشن به DC بودجه ی درست حسابی نمیده

  • Spider-Mah04 گفت:

    اونقدر روند داستانی انیمیشنو نسبت به منبع اقتباس تغییر دادن که مثلا “متفاوت” باشه نسبت به اینجاستیس اورجینال، نه تنها از نظر داستانی، بلکه شخصیت پردازی کاراکتر ها رو هم خراب کردن، مثل شخصیت پردازی واندروومن که کلا شخصیتشو بردن زیر سوال با این انیمیشن!
    این همه هم پیچ و خم داشته داستان اینجاستیس که سالها داشتن روش کار میکردن، اونوقت با یک انیمیشن ۹۰ دقیقه ای ضعیف، کل این سری رو زیر سوال بردن! اونم اینجاستیس که میشد کلی ازش اقتباس های گوناگون کرد……

بزرگترین تفاوت های انیمیشن Injustice با بازی و کیمک ها