دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا
دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا
دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا
دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا

دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد

امیرحسین اعتمادیان
۲۲:۲۲ ۱۳۹۶/۰۱/۲۸
دلیل اعلام نکردن سایز اصلی نقشه بازی horizon zero dawn مشخص شد

باوجود دنیای منحصر به فرد و بزرگ بازی Horizon Zero Dawn، هیچگاه اطلاعات دقیقی در رابطه با وسعت واقعی دنیای بازی از سوی سازندگان منتشر نشده است و اما دلیل این موضوع چه می‌تواند باشد؟!

بدون شک بازی موفق Horizon: Zero Dawn را می‌توان به عنوان یکی از بهترین عناوین جهان باز این نسل معرفی کرد، بازی که با دارا بودن یک جهان وسیع و طراحی‌های مختلف علمی و تخیلی توانست به سرعت در دل بازیبازان جایگاه خود را پیدا کند. عنوان Horizon Zero Dawn با استفاده از تعداد بسیار زیادی دشمنان ربات شکل و یک داستان بسیار غنی و گیرا می‌تواند هر بازیبازی را شیفته خود کند.

با وجود اینکه این بازی دارای جهان بزرگی بوده است اما شرکت Guerrilla Games هیچوقت سایز اصلی دنیای طراحی شده در Horizon را اعلام نکرد. همواره وجود یک جهان بسیار بزرگ با اندازه‌های بسیار وسیع از نکات قوت یک عنوان جهان باز شمرده می‌شود و از همین رو جای تعجب دارد که سازندگان بازی Horizon Zero Dawn در رابطه با این موضوع ترجیح داده‌اند که هیچگونه اطلاعاتی را با علاقه‌مندان به اشتراک نگذارند. به‌تازگی در شبکه یوتیوب مدرکی در رابطه با این موضوع منتشر شده است که در آن Jan-Bart van Beek، کارکردان هنری استودیوی Guerrilla Games، دلیل رخ دادن این اتفاق را بازگو می‌کند.

van Beek در قسمتی از صحبت‌هایش در رابطه با دنیای بازی Horizon Zero Dawn عنوان کرده است که تیم سازنده با استفاده از یک تکنیک جالب توانسته است که بخش‌های مختلف دنیای بازی را از سایز اصلی که دارند بزرگ‌تر نشان بدهند که این تکنیک باعث می‌شود بازیبازان به نوعی با یک فریب ذهنی مواجه بشوند، به گفته او:

همه چیز در بازی دارای سایز کوچک‌تری می‌باشد. اگر یک کوه دارای ۳۰۰۰ متر ارتفاع می‌باشد، ما آن را به ۳۰۰ متر تغییر داده‌ایم و این تکنیک جواب داده است، شما با سرعت زیادی می‌توانید وارد این کوه شوید و با این حال حس بزرگ بودن مکانی که در آن هستید را به وضوح درک کنید. با انجام بازی همیشه حس بزرگ بودن بخش‌های مختلف بازی نسبت به اندازه اصلی آن در ذهن شما تکرار می‌شود.

زمانی که در رابطه با اندازه اصلی دنیای بازی از Jan-Bart van Beek سوال شد، او در جواب دلیل اینکه تیم سازنده ترجیح می‌دهد در رابطه با این موضوع صحبت نکند را اعلام کرد، به گفته او:

ما هیچ وقت به این سوال جواب مشخصی نخواهیم داد زیرا اینکار باعث می‌شود که فریب ذهنی سازندگان ما بر روی بازیبازان ارزش خود را از دست بدهد. اگر بازیبازان متوجه شوند که مکان‌های بازی چقدر بزرگ بوده‌اند، ناامید خواهند شد. بهتر است به بازیبازان این فرصت را بدهیم تا از جست و جو در دنیای بازی لذت ببرند تا اینکه آن‌ها را در گیر آمار و ارقام کنیم.

باید این نکته را در نظر داشته باشید که تمام توسعه دهندگان در صورت وجود توانایی از تکنیک‌های ریز و ماهرانه‌ای استفاده خواهند کرد تا به هدفی که در ابتدا مورد نظرشان بوده است از راهی ساده‌تر برسند، بدین ترتیب حتی اگر سازندگان بازی از فریب‌های ذهنی استفاده کرده‌باشند تا دنیای بازی را از آنچه که هست بزرگ‌تر نشان بدهند، این بدان معنا نیست که نقشه بازی از وسعت کم و کوچکی برخوردار می‌باشد.  این موضوع فقط یک شیوه زیرکانه است تا بازیسازان با استفاده از آن بازی خود را بهینه سازی کرده و به بهترین عملکرد ممکن دست پیدا کنند.

بدون در نظر گرفتن این موضوع که دنیای این بازی تا چه اندازه وسعت دارد ( البته نقشه بازی دارای وسعت و طراحی منحصر به فردی نسبت به عناوینی که فقط به دنبال بالا بردن آمار بزرگی جهان بازی خود هستند و کیفیت را در نظر نمی‌گیرند، می‌باشد )، عنوان Horizon Zero Dawn ار آن دسته بازی‌هایی است که هر شخصی که دارای کنسول پلی‌استیشن ۴ می‌باشد باید این بازی را تهیه کرده و به تجربه آن بپردازد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا
دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا
دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا
دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا
دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • mr.blue85 گفت:

    ۳۰۰۰ متر کجا ۳۰۰ متر کجا اصلا مگه میشه 😐
    مگه داریم ؟

    • در اینکه کارکنان گوریلا کمتر از شما میدونن شکی درش نیست اما چون نتونستن فرده لایقی همچون شمارو واسه عملی کردن ایده ها در این بازی پیدا کنن حتما در پروژه های بعدی از شما دعوت به عمل خواهد امد

      • eljugador گفت:

        انقدر تعصب فنتیک جلوی چشم شمارو گرفته که متوجه نشدی نظر دوستمون دقیقا به قدرت و ذکاوت تیم اشاره میکنه برای اینکار

        البته این حرفم ربطی به صحبت سازنده ها میتونه نداشته باشه ولی تنها بازی بود که از فست تراول زیاد استفاده نکردم دلیلشم استفاده از زیبایی محیطی بازی نبود چون مثلا ویچر هم خیلی قشنگه دلیلش این بود که مسافت ها اونقدر زیاد نبودن برام!
        یا مثلا یه چیزیو تو دوردست میدیدم یکم میدوییدم بهش میرسیدم! نمیدونم اینم جزو همون فریب ظاهری هست یا فقط برای من اینطور بود
        کاش توی مستندش اشاره کرده باشه به این موضوع که بعیده
        خوبه بعد مدتی بگن دقیقا چیکار کردن

    • hosseindark گفت:

      بچه های horizon باز.. میدونستید اگه ancient armory رو باز کنید ضد ضربه میشید تقریبا؟

  • Inside1990 گفت:

    روش جالبی بوده واقعا استدیوی Guerrilla Games توی سالهای اخیر پیشرفت زیادی داشته به خصوص موتور بازی سازیشون که الان بهترینه ایشالا فردا پس فردا دانلودش تموم میشه و میزنم به بدن این شاهکارو :inlove:

  • Farshidmc گفت:

    نقشه بزرگی داره
    ولی چون خیلی زیباس
    Fast Travel استفاده نکردم

  • عنوان Horizon Zero Dawn ار آن دسته بازی‌هایی است که هر شخصی که دارای کنسول پلی‌استیشن ۴ می‌باشد باید این بازی را تهیه کرده و به تجربه آن بپردازد.******به شرطی که پول خرید بازی را داشته باشد که با توجه به شرایط اقتصادی کشور ایران بهتره به همون منوی کنسول اکتفا کنیم *****

    • vito corleone گفت:

      نمیدونم دادا قبول داری یا نه ولی همین ۶۰ دلار هم برای خارجیا زیاده طرف یه کنسول میخره ۳۰۰ دلار بعد ۵ تا بازی ۶۰ دلاری بخره انگار یه کنسول دیگه باز خریده اینجا که دیگه حرفش نزن فاجعه

      • Farhad-ps4 گفت:

        vito corleone
        حرف شما کاملن صحیح هست بخاطر همینه که در مناسبت های مختلف بازی ها تخفیف میخورن و بعد از مدتی بازی ها قیمت شون همیشه از ۶۰ دلار کاهش پیدا می کنه (مثل آنچارتد ۴ ، اساسین و..)

      • Nader13 گفت:

        بیلیط سینما میشه ۲۰ دلار ی وعده عذای بیرون حدودا ده دلار میشه قیمته بازیا زیاد نیست معقولا اونجا ولی اینجا غیر معقول اگر با تفاوتش حساب کنیم یعنی اونا با توجه ب ارزشه پولشون ۶۰ دلار ی چیزی حدود ۶۰ هزار تومنه ما میشه براشون چیزی ک قبلنم تو ایران کنسول پی اس تو بود ۲۰۰ دلار اینجا بود ۲۵۰ هزار تومن منتها تو این ده سال ارزش ریال خیلی اومد پایین واسه همین انقد قیمت ی بازی واسمون گرون شده

    • MS GAMER گفت:

      حاجی ایشالا یک ماه دیگه قیمتش خوبه میریم تو کارش

  • sina4123 گفت:

    بدون شک میتونم بگم بزرگ ترین نقشه و وسعت بازی از لحاظ تنوع لوکیشن و داره
    دقیت کنین از لحاظ تنوع لوکیشن میگم
    نیاین بگین فلان چیز بزرگتره و فلان

  • Behnam.Hzh گفت:

    لحظه به لحظه ی زمانی که تو این بازی هنوز دارم صرف میکنم برام لذت بخشه.دوستانی که بزای کردنش میفهمن که چه عظمت و چشم نوازی خیره کننده ای داره مناظر این بازی.در کنار ویچر ۳ و اسکایریم چشم اندازهای این بازی جزو ۳ بازی برتر عمر منه.واقعا منظرش رو نمیشه توصیف کرد.بازی از لحاظ وسعت هم بسیار بزرگه و از هر نقطه به نقطه ی دیگه بخوایم بریم کلی زمان میبره مگر با استفاده از سواره ها.این تکنیک رو هم کاملا میتونم درکش کنم برای با عظمت نشون دادن اشیا و مناظر بزای که در دوردست دیده میشن واقعا جادو میکنه این حرکت.دوستانی که پلی۴ ندارن بگردن دنبال ویدیو های گیم پلی بزای و تماشا کنن چون به طرز عجیبی خیره کنندست و تماشای همین ویدیو ها هم مو به تن آدم سیخ میکنه…

  • osali .ALADAR گفت:

    I love sony
    I love gorrila stodio

  • Farhad-ps4 گفت:

    بنظرم وقتی که یک بازی مؤفق میشه و فیدبک های مثبت دریافت میکنه ، اعلام نکردن همچین مسأله ای هیچ توجیهی نداره! چون اولن که حساب کردن میزان بزرگی نقشه چیزی نیست که غیر ممکن باشه! خیلی راحت افراد هستند که حساب و مقایسه می کنن، مثلن یادتونه یک یوتوبر با مقایسه ی نقشه ی مافیا۳ و فالوت ۴ نشون داد که مافیا ۳ بزرگتر هست (تازه الآن که با dlc شهر جدید هم اضافه شده)
    دوم اینکه نگفتن همچین مسأله ای یعنی اینکه سازندگان خودشون هم نقشه ی بازی رو بزرگ نمی دونن! و خودداری می کنن از گفتن! که این خودش بیشتر از همه حساسیت و احساس منفی نسبت به بازی ایجاد میکنه!

  • sarfaraz گفت:

    همگی لایک ب خاطر horizon بعدی :yes: :nerd:

  • ShahinSky گفت:

    هر دفعه رفتم بازیرو بگیرم اجاره داده بودن :-/
    اینطور که ازش تعریف مثبت میکنن فقط میخام گرافیک بازیرو از نزدیک ببینم تا الان گرافیک زیباتر و واقعی تر از انچارد ۴ و اردر ندیدم شدیدا هم با گرافیک بالای بازیا حال میکنم اصلا بازیی که گرافیک و گیم پلی نداشنه باشه مفت نمی ارزه، حالا این چه چیزیه که میگن گرافیکش از انچاردم بالاتره!!! گیم پلی شم که دیدم دقیقا همونیه که میخام، واقعا این بازی به طرز دیوانه واری قشنگه
    فقط سونی و انحصاری های عالیش، تازه کنسول خیلی معمولیه پلی ۴ با اون ترافلاپس خیلی کمو معمولیه قدیمیش همچین کیفیتی اجرا میکنه ببین اسکورپیو با ی عالمه ترافلاپس چه انحصاری های 😀 خفنی با چه گرافیکی قراره اجرا کنه اوفففففففففف اون دیگه بازی نیست خوده واقعیته اصلا نیاز نیست تا صد سال دیگه کنسول جدید بسازن!

  • eljugador گفت:

    یکی از بهترین ویژگی های horizon به نظرم سیستم ارتقاش بود که عالی کار شده بود مثل ویچر ۳ از ابتدا تا انتهای بازی هم ارتقا های خوبی داشت هم خود بازیباز به مرور قوی تر میشد
    مثلا من یادمه به لول ۲۴ اینا که رسیدم دیگه راحت همه واچر ها رو بدون کند کردن زمان هدشات میکردم و چه لذتی میبردم
    یا با یبار کند کردن زمان میزدم به یه گله گریزر (شاخاشون میچرخید) و با زدن بلیزاشون همشونو ناکار میکردم

    ربات مورد علاقه منم sawtooth بود یعنی از thunderjaw ها (دایناسور ها) اونقدر نمیترسیدم که از sawtooth میترسیدم و نمیتونید لذتمو تصور کنید وقتی اوررایدشون میکردم که بیفتن به جون رباتها :)))

  • Fallen گفت:

    “البته نقشه بازی دارای وسعت و طراحی منحصر به فردی نسبت به عناوینی که فقط به دنبال بالا بردن آمار بزرگی جهان بازی خود هستند و کیفیت را در نظر نمی‌گیرند، می‌باشد”
    فقط می خواستم بگم
    منظور نویسنده The legend of zelda نبوده.
    شایدم منظورش ویچر ۳ نبوده ولی مورد اولی احتمالش بیشتره

دلیل اعلام نکردن اندازه اصلی نقشه بازی Horizon Zero Dawn مشخص شد - گیمفا