توسعه دهندگان Shadow of War از ارتباط بازی با فیلمهای ارباب حلقهها میگویند
در هفتههای گذشته استودیوی Monolith شانزده دقیقه گیمپلی بازی مورد انتظار Middle-Earth: Shadow of Warr را منتشر کرد و بازیبازان بیش از پیش مشتاق تجربه این بازی شدند. حال در مصاحبه اخیری که با سازندگان Middle-Earth: Shadow of War انجام شده آنها از مکانیزمهای نقش آفرینی و تنوع ماموریتهای بازی میگویند.
در ادامه نگاهی به مصاحبه انجام شده با کارگردان Middle-Earth: Shadow of War یعنی مایکل دپلاتر (Michael de Plater) میاندازیم.
سوال: آیا بازی توانسته خود را در جهان ارباب حلقهها جا دهد یا شما خواستهاید داستان و جهان خاص خود را بسازید؟
توازن بین این دو همواره یکی از چالش آورترین کارها بوده است. اما فکر میکنم یکی ار موارد هیجان انگیز آن این است که وقتی بازیباز به پایان بازی برسد و سپس بروند کتاب یا فیلم ارباب حلقهها را یخوانند یا مشاهده کنند، رشتههای متصلی را خواهند یافت و نکات ریزی را بیابند که داستانهای تالکین را از آنچه که هست غنیتر کند. بازی بهخوبی خود را در جهان ارباب حلفهها جا میکند و در عین حال ما داستان حماسی خود را میگوییم. واقعا
یکی از کارهایی که ما کردیم و در واقع با سری فیلمهای ارباب حلقهها نیز همردیف شده، ما رویدادهای واقعی را در بازی قرار دادیم (رویدادهای کتاب) اما تاریخچه زمانی آن را تغییر دادیم. البته که Witch King توانسته Minas Ithal را تصرف کند اما سپس تبدیل به Minas Morgul شد. ما تاریخچه زمانی این اتفاق را تغییر دادیم اما خود اتفاق افتاده است. ما تاریخچه آن را بین اتفاقات هابیت و ارباب حلقهها آوردیم. این اتفاق با در نظر گرفتن اتفاقات نسخه اول ایجاد شده یعنی زمانی که Sauron به موردور و Black Gate پس از هزار سال غیبت برمیگردد.
پس در واقع کاری که ما کردهایم این است که بازی را با Shadow of Mordor همردیف کردیم که حس یکپارچگی دهد اما در عین حال بازی بهخوبی بین هابیت و ارباب حلقهها جای گرفته.
قسمتی از بازی بود که توجه ویژهای داشتیم تا با اتفاقات فیلم یکسان باشد؛ Sauron و Nazgûl از غیبت طولانیشان بازگشتهاند و به موردور برگشتند. زمان بازگشت آنها وقتی است که تالیون مرده اما ما خط زمانی آن را تغییر دادیم تا با بازگشت Sauron همسان باشد.
سوال: آیا با پیتر جکسون (کارگردان سری فیلمهای هابیت و ارباب حلقهها) صحبت کردهاید؟ نظر خاصی درباره بازی نداده؟
بهصورت مستقیم با او صحبت نکردیم اما صحبتهای بسیاری با داستانسرایان Middle Earth داشتهایم. ما حقیقتا ایدههای بسیاری از سری فیلمها گرفتهایم و دنیای بازی را شکل دادهایم. ما همچین رابطه نزدیکی با محققان تالکین داشتهایم. ما سعی کردهایم با ارتباط وسیعی که با دوست داران و کسانی که در جهان تالکین کار کردهاند، بازی با اعتبار و سندیت داستانی بالا بسازیم.
سوال: در گیمپلیای که انتشار دادید صحنه نبرد من را به یاد The Two Towers انداخت، آیا منبع الهامتان آن بوده است؟
بله الهامات بسیاری از آن گرفتیم. بهصورت مستقیم چیزی برداشته نشده، دقیقا همانند فیلم Star Wars: Rogue One که سعی دارد در دنیایی که با آن آشنا هستید، داستان مجزا قوی بگوید. در عین حال هم سعی دارید از منبع اصلیتان دور نشوید و از مواد خام فوق العادهای که در اختیارتان گذاشته بهترین استفاده را کنید. این بار ما تلاش جدی کردهایم تا استانداردهای داستانی Shadow of War را به ارباب حلقهها نزدیک کنیم. پس زمانی که بازی ما را تجربه کنید و آن را به پایان رسانید بهشدت راضی خواهید بود در عین حال هم از رابطهای که بازی با ارباب حلقهها دارد لذت میبرید و نقاط جدیدی در داستان برای شما روشن میشود. اتفاقات زیادی را شاهد خواهید بود از دلیل گیر افتادن Sauron در چشم تا Nazgûl و… تمام نمادهای داستانی بهخوبی توضیح داده میشوند و اطلاعات جدیدی دریافت میکنید.
به بخش انسانی بازی هم که نگاه کنیم شاهد گسترش رابطه Talion و Celebrimbor هستیم. ایده گفتن داستانی درباره به فساد کشیدن قدرت و سقوط قهرمان، واقعا جذاب است. ما همواره به ایده فکر کردهایم که مثلا اگر Boromir به حلقه میرسید با آن چکار میکرد؟ شخصیت Celebrimbor نیز براساس این ایده ساخته شد که چه میشد اگر Galadriel به حلقه میرسید و ملکه سیاه میشد.
سوال: در نقشهای که از بازی نشان داده شد شاهد منطقه Cirith Ungol بودیم که طبیعتا طرفداران پروپاقرص ارباب حلقهها میدانند که دارای ساکن بسیار مشهوری است. آیا ما قرار است شخصیتهایی از ارباب حلقهها و هابیت در بازی ببینیم؟ از آنجایی که ما گالوم را در Shadow of Mordor دیدیم؟
بله خواهید دید.
سوال: آیا قرار است Shelob را ببینیم؟
بهصورت خاص مشخص نمیکنم.
شما میتوانید دیگر اطلاعات انتشار یافته از بازی را در ادامه با کلیک برروی تیتر خبر مشاهده کنید:
- استودیوی Monolith از سیستم جدید Nemesis عنوان Shadow Of War میگوید
- توسعهدهندگان Shadow Of War از اندازه دنیای بازی و سپاه تالیون میگویند
- شانزده دقیقه گیمپلی عنوان Shadow of War منتشر شد
- اطلاعات تازهای از عنوان Shadow of War منتشر شد
- توسعهدهندگان Shadow Of War از تنوع ماموریتها و داستان بازی میگویند
عنوان Middle-earth: Shadow Of War قرار است در تاریخ ۲۲ آگست مصادف با(۳۱ مرداد سال ۱۳۹۶) برروی پلی استیشن ۴، ایکسباکس وان و رایانه شخصی منتشر شود، این بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی خواهد کرد همچنین Middle-earth: Shadow Of War از دو کنسول پلیاستیشن ۴ پرو و ایکسباکس اسکورپیو نیز پشتیبانی میکند.
پر بحثترینها
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- از صنعت بازی های ویدیویی در سال ۲۰۲۵ چه انتظاراتی داریم؟
- شایعه: کمپانی مادر FromSoftware احتمالا برای جلوگیری از تصاحب خصمانه از سوی یک شرکت کرهای به سونی مراجعه کرده است
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- شایعات مربوط به حضور God of War در TGA 2024 قوت گرفت [تکذیب شد]
- گزارش: GTA 6 وضوح فوقالعادهای روی پلی استیشن ۵ پرو خواهد داشت
- سازنده STALKER 2 به دنبال بررسی بازخوردها و رفع سریع مشکلات بازی است
- بازی STALKER 2 در عرض دو روز بیش از ۱ میلیون نسخه فروخت
- آیا بازیهای ویدیویی به ما آسیب میرسانند؟
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
نظرات
امید یک شاهکار شدن ازش نداشته باشین
امیدوارم موفق بشه که بعید میدونم این موفقیت خیلی بزرگتر از نسخه قبل باشه چرا که چیزی جدیدی جز ارتقا استانداردهای نسخه قبلی در نسخه جدید دیده نمیشه
خوشبختانه تو تریلر تمامه ضعف های نسخه یکو که فیکس شده بود رو به روخ کشیدند سازنده ها :heart:
مطمعنا بازیه خوبی میشه نسخه ۱ انقدر خوب بود که نامزد گیم اوارد شد :yes:
یه حسی بم میگه این نسخه جمعه کثیری از کسایی که رول پلیینگ باز نیستن رو به خودش جذب میکنه(بخاطره اون سینمایی بودن و اکشنه نابش) :yes:
یکی مثه خودم که زیاد rpg نمیزنم اما دیوونش شدم :inlove:
داداش دارک سولز ۲ رو هم بازی کن.مثل بقیه آر پی جی ها نیست خیلی باحاله.
ارباب حلقه ها یکی از چند فیلم برتر تاریخ و برترین فیلم من امیدوارم shadow of war جذابیتش مثل فیلم ارباب حلقه ها بشه
این بازی فقط نزدیک به ویچر ۳ میشه نه بیشتر……..
حول و حوش اسم ویتچر ۳ تقریبا میشه اسم Horizon رو آورد. ویتچر ۳ بازی کمی نیست که براحتی هر بازی بتونه بهش برسه.
البته خود ویچر ۳ هم به اسکایریم نمیرسه!
داداش t تو ویچر ناخوانست.
در ضمن خیلی مونده تا هورایزن یا بازی های دیگه به شاهکار سی دی پروجکت رد برسند.
دوستان ی سوال واس من پیش اومده اگه کسی راهنمایی کنه ممنون میشم.
تایلون فقط ارتشش ارگ داره ؟؟؟؟
یعنی هیچ آدم یا الف یا نژادهای دیگه تو بازی نیستن که تو ارتشش باشن؟؟ ?:-) ?:-)
به صورت منطقی وقتی بتونی ارتشی با ارگ بسازی دیگه نیازی به نژاد های دیگه نداری ولی خب منم دوست داشتم نژارد های دیگم میشد تو ارتش باشن 😕
اینو واقعا منم قبول دارم که monolith بیش از حد تو بازی به orc ها پرداخته.سری Middle Earth همیشه با نژاد های گوناگونش شناخته شده اگه قرار باشه تو اینم مثل shadow of Mordor فقط orc ببینیم اسم بازی رو بزارن orcs:shadow of war خیلی بهتره
بهش امیدوارم,بدجور منتظرشم,هر روز تریلر بازیرو نگا میکنم
جدیدا توسعه دهندگان این بازی زیاد حرف می زنند
امیدوارم مثل نسخه ی اول موفق باشه. به نظر من این کار که داستان منحصربه فرد خودشونو در حالی که به داستان اصلی سری هم وفادار باشن بگن خیلی خوب و جالبه و میتونه طرفدارای سرزمین میانه رو با داستان های بیشتری روبه رو کنه
واقعا چه بازی خواهد شد با این اطلاعات پی در پی
امید وارم که مثه نسخه قبلیش و حتی بیشتر عنوان موفقی باشه
من که به شخصه بیش از حد منتظرشم
و در آخر امیدوارم که شخصیت Saruman نیز در این بازی باشه
چنتا دانستنی درباره بازی بگم شوکه بشید برید برا خودتون!!
۱-آیا میدانستید منظور از middle earth همون خاورمیانه است.
۲-آیا میدانستید منظور از ارک ها مسلمان ها هستند.
۳-آیا میدانستید منظور از تالیون همان حضرت سلیمان است که قدرت کنترل هر قوم و نژاد را دارا میباشد.
۴-آیا میدانستید حلقه به دست تالیون همان حلقه سلیمان است که قدرت کنترل همه چی را با آن دارد.
۵-آیا میدانستید در اول تریلر ۱۶ دقیقه بازی که به نمایش در آمد منطقه ای که نشان داد همان ایران است.
۶-آیا میدانستید مرکز حکومت سائرون در قسمت شرقی middle earth قرار گرفته که در دنیای واقعی به آن منطقه خراسان گفته میشود.
۸-آیا میدانستید نویسنده جی.آر.آر.تالکین کاملا آگاه این داستان را نوشته و بزرگترین منبع های او تورات و انجیل بوده (به گفته خودش).
۷-آیا میدانستید سائرون همان حضرت مهدی است که دشمن نشان میدهند.