توسعه‌دهندگان Shadow Of War از اندازه دنیای بازی و سپاه تالیون می‌گویند

۲۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۲:۲۱

اخیرا استودیوی Monolith شانزده دقیقه گیم‌پلی بازی مورد انتظار Middle-Earth: Shadow of Warr را منتشر کرد و بازی‌بازان بیش از پیش مشتاق تجربه این بازی شدند. حال در مصاحبه اخیری که با سازندگان Middle-Earth: Shadow of War انجام شده آن‌ها از اندازه دنیای بازی و قوانین ایجاد سپاه می‌گویند.

در ادامه نگاهی به مصاحبه انجام شده با کارگردان Middle-Earth: Shadow of War یعنی مایکل دپلاتر (Michael de Plater) می‌اندازیم.

سوال: اگر یکی از Orcهایی که تحت کنترل شما هستند در نبردی کشته شود، می‌تواند به‌عنوان دشمن‌مان به بازی برگردد؟ این فرایند چطور کار می‌کند؟

از همان ابتدا ما به این فکر می‌کردیم که چطور از هر اتفاقی، چه کوچک و چه بزرگ، می‌توانیم داستانی خارج کنیم؟ برای مثال به همین قلعه‌ای که در گیم‌پلی نشان داده شده فتح کردیم نگاه کنید. اگر ما به قلعه حمله کردیم و نتوانستیم آن را فتح کنیم، چه اتفاقی می‌افتد؟ سربازانی که در نبرد با ما بودند اتفاقاتی گوناگونی برای‌شان می‌افتد. آن‌ها ممکن است کشته شده باشند، اگر کشته شده باشند ممکن است از مرگ بازگردند و ردی نیز داشته باشند. اگر برگردند ممکن است دوباره به ارتش‌مان ملحق شوند اما ممکن است از دست‌مان ناراحت شده باشند و خیانت کنند. شاید به اسارت گرفته شده‌اند، سپس زمانی برای اعدام آن‌ها در نظر گرفته می‌شود یا ممکن است زندانی‌شان کرده باشند پس حالا ما یک ماموریت نجات داریم. اگر این ماموریت‌های نجات را ادامه دهیم و آن‌ها از مرگ نجات دهیم، آن‌ها بیش از پیش به ما وفادار می‌شوند. شاید هم کلا بیخیال آن‌ها شویم و بگذاریم بمیرند که در این صورت ما به آن‌ها خیانت کرده‌ایم.

ما همواره سعی می‌کنیم با قرار دادن این سیستم‌ها و بازخوردها داستان‌های بیادماندنی خلق کنیم.

سوال: در پیش‌نمایش گیم‌پلی‌ای که نشان دادید، بعضی اوقات Orcهای سپاه تالیون در آخرین لحظات به او کمک می‌رساندند. این چطور اتفاق می‌افتد؟ آیا باید دکمه‌ای بزنیم یا به‌صورت خودکار است؟

در واقع مخلوطی از عمل خودکار و دستی است. شما می‌تواند یکی از فرمانده‌هان خاص‌تان را به‌عنوان محافظ شخصی‌تان قرار دهید پس او همواره آماده کمک است. اگر او آنجا باشد و کاری نداشته باشد، درهنگام نیاز به کمک‌تان می‌آید. افراد دیگری هم هستند که به‌صورت خودکار ناگهانی به کمک‌تان می‌آیند. در پیش‌نمایش گیم‌پلی‌ای که نشان دادیم هردوی آن را داشتیم. در آخر گیم‌پلی Ragdug آمد که ما به او دستور دادیم بیاید. این قابلیت همیشه قابل استفاده نیست. Deadeye هم داشتیم که از راه دور با تیرش جان ما را نجات داد و آن خودکار بود. هردوی این‌ها می‌تواند در هنگان نبرد اتفاق بیوفتد.

سوال: پس اینطور که می‌گویید آن‌ها با اراده خود می‌آیند و می‌روند؟

آن‌ها براساس وضعیت‌شان به کمک‌تان می‌آیند. اگر نزدیک‌تان باشند و سرگرم کاری نباشند ممکن است بیایند. اگر به آن‌ها وظیفه خاصی بدهید، به آن عمل می‌کنند.

سوال: امکانش وجود دارد که Orcهای سپاه‌مان را در دنیای بازی نیز ببینیم و با آن‌ها تعامل داشته باشیم؟ یا تنها این اتفاقات و دیدارها مربوط به میدان نبرد است؟

شما می‌توانید آن‌ها آنطور که می‌خواهید در دنیای واقعی مدیریت کنید. یعنی آن‌ها به مناطق نبرد بفرستید یا به‌صورت جاسوس در قلعه‌ها استفاده کنید. میزان استفاده و تعامل به خود شما بستگی دارد.

سوال: نمی‌شود برویم و حال و احوال بپرسیم؟!

ما هیچ‌گونه مکالمه یا تعامل خارجی با Orcهای سپاه نداریم. آن‌ها دیالوگ‌های زیادی دارند که همه براساس اعمال شما استفاده می‌شوند.

سوال: هسته سبکی بازی چیست؟ بازی حس جهان باز را می‌دهد اما به‌نظر میاید ژانرهای دیگر نیز در‌ آن وجود دارد.

بازی کاملا جهان باز است به شما اطمینان می‌دهم. ما تمام سعی خود را کرده‌ایم تا ابعاد گسترده‌ای داشته باشد. داستان اصلی بازی نسبت به نسخه قبلی طولانی‌تر و عظیم‌تر است. تمام ماموریت‌های جانبی حال شخصیت‌های خاص خود و میان‌پرده‌های مخصوص دارند. پس شما در بازی چندین انتخاب دارید. اول داستان اصلی را پیش ببرید، دوم داستان‌ها و ماموریت‌های جانبی را دنبال کنید و یا در دنیای عظیم بازی بگردید و فعالیت‌های جانبی آن را انجام دهید. انتخاب‌های دیگر نیز وجود دارد، سیستم نقش آفرینی خود نیز انتخابی ایجاد می‌کند، شما می‌توانید به‌دنبال سلاح جدید بروید یا قلعه‌ها را فتح کنید و سپاه خود را گسترش دهید. بازی حقیقتا جهان باز است و دست شما برای انتخاب باز خواهد بود.

 

سوال: وسعت دنیای بازی چقدر است؟

نقشه و دنیای بازی عظیم است. دنیای بازی در ابعاد گسترده‌ای بزرگ است. هرکدام از بخش‌های بازی بزرگ هستند. از Minas Ithal و Minas Morgul همه و همه مناطق عظیمی خواهند بود. تمامی این مناطق از عمق و جزئیات بی‌سابقه‌ای برخوردار هستند. در هرکدام از این مناطق هم پایگاه‌هایی همانند آنچه در Shadow of Mordor دیدیم وجود دارد. در بالای همه این‌ها قلعه‌های مناطق وجود دارند که کل منطقه را کنترل می‌کند. فرهنگ Orcهای موجود در آن مناطق تاثیر مستقیمی برروی فصای آن منطقه به‌خصوص دارد و زندگی جریان یافته در آن‌جا را تغییر می‌دهد. فرهنگ Orcها واقعا تاثیر گذار است مثلا قبیله‌ای که بیشتر ماشینی شده دارای کارخانه‌های بیشتر در مناطق خود است و از طرفی مناطق سنتی دارای تعداد کارگرها و یا همان Orcهای بیشتر است.

هنوز نمی‌توانم سایز دقیقی از جهان بازی به شما بدهم اما جهان Middle-Earth: Shadow of War بسیار بزرگ‌تر از نسخه قبلی خود است.

در ادامه مصاحبه نیز صحبت‌هایی از سیستم Nemesis شد که شما می‌توانید در اینجا مطالعه کنید.

عنوان Middle-earth: Shadow Of War قرار است در تاریخ ۲۲ آگست مصادف با(۳۱ مرداد سال ۱۳۹۶) برروی پلی استیشن ۴، ایکس‌باکس وان و رایانه شخصی منتشر شود، این بازی از قابلیت Play Anywhere پشتیبانی خواهد کرد همچنین Middle-earth: Shadow Of War از دو کنسول پلی‌استیشن ۴ پرو و ایکس‌باکس اسکورپیو نیز پشتیبانی می‌کند.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Amirooo گفت:

    شاید باورتون نشه.ولی من به حرف آقا سعید بابایی گوش دادم و یه فرصت دیگه به خودم و ویچر ۳ دادم.باورنکردنیه.عاشقش شدم.اونقد که هورایزون رو نیمه کاره ول کردم و دارم ویچر رو بازی میکنم.بعد اون دوتا هم صد در صد میخوام نسخه ۱ این بازی و دراگون اینکویزشن رو بازی کنم In Love عشق هر چی نقش آفرینی خوش ساخت In Love In Love

    0
    0
    • T.M گفت:

      خوش بحالتون
      من زیاد از این فرصت ها به خودم دادم و بازی رو حسابی جلو بردم ولی هنوز نتونستم اون لذتی رو که باید ببرم
      البته اینم بگم و کلا از سبک rpg متنفرم و هیچ بازی تو این سبک دو نتونستم بیش از ۲ الی ۳ ساعت تحمل کنم ولی ویچر ۳ رو تا الان بیش از ۱۵ ساعت بازی کردم ولی متاسفانه شاید باورتون نشه ولی ویچر رو گذاشتم کنار و پریمال بازی میکنم Confused

      0
      0
    • Ali_BUTCHER گفت:

      واقعا shadow of war از همین الان عالی هست وهمون چیزیه که من می خواستم
      Shadow of mordorبازی خوبی بود ولی دنیایی بی جزییات وضعیفی داشت RPGهم نبود ومهم تراز همه حس یه بازیmiddle earth نمیداد از المان های این دنیا استفاده نکرده بود
      ولی این سری باور نکردنیه به شدت منتظرم

      0
      0
    • farshadx گفت:

      به نظرم بعدش اسکایریم رو بگیر
      گرافیکش در سطحی نیست که ویچر هست ولی خیلی بازی باحالی هست
      کلی داستان و چیزای باحال داره ازادی عملش هم خیلی بیشتر از ویچر هست
      البته اگه ادم زبانش خوب نباشه و داستان رو نفهمه لذت نمیبره

      0
      0
  • vergil2max گفت:

    سومین بازی مورد انتظارم بعد از خدای جنگ و رد دد.
    با توجه به تریلرها بنظرم با یک بازی عالی و شاید شاهکار طرفیم.البته نسخه اولش برام شاهکار بود و دومین بازی برتر ۲۰۱۴ بعد از دارک سولز ۲ گرچه اخر عصر اژدها ۳گوتی شد.

    0
    0
  • Iron Maiden گفت:

    نمیشه این بازیا رو روز عرضه معرفی کنن؟! تا مرداد به احتمال زیاد من سربازم باید سریع تمومش کنم Smile البته باز خوبه مس افکت هست.

    0
    0
  • RAZIEL گفت:

    بدجوری عاشقش شدم,خدا کنه بازی موقع عرضه مثل تریلرش باشه حداقل

    0
    0
  • Hunt Showdown گفت:

    بچه ها اینم مثل بازی ویتچر ۳ که مدام خبر ازش میومد هست و انگار مثل اونهم میخواد عالی بشه………..

    0
    0
  • Arashscaletta گفت:

    به به یکی از بازی هایی که منتظرشونم In Love In Love In Love

    پ.ن: بهترین کادوی تولد برای منه چون دقیقا روزه تولد من میاد Grin Grin

    0
    0
  • majidam گفت:

    تنها بازی که تونستم رو کارت گرافیک ۷۶۰ انویدیا وروی تلویزیون ۳۲ اینج ال جی این فول اچ دی این بازی رو بعد از نصب تکسچرهای اچ دیش روی رزولوشن ۳۰۰۰و خورده ای تجربش کنم اون هم با کیفیت به مراتب بالاتر از۱۹۲۰
    تنها چیزی که منو متعجب کرده که من بیش هزار عنوان بازی روی کامپیوترم تجربه کردم اما بهترین کیفیتی که بهم داد با رزولوشن۱۳۶۰ بود وقتی روی ۱۹۲۰ بالا میبردم کیفیت همه ی بازیها به جز این بازی بسیار افت میکردند وغیر قابل تحمل میشدند

    0
    0
  • Mohammad Reza گفت:

    خدایش با نسخه اولش ارتباط برقرار کردم مثل ویچر مثل مس افکت امیدوارم این نسخه دومشم مثل نسخه اول باشه و صد البته پر محتوا چه از نظر داستان و چه از نظر گرافیک و …. که نسخه اولش کمی بی محتوا بود امیدوارم تو این نسخه کم و کاستیای نسخه اول جبران شه

    0
    0