حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا

حمله سونی به نینتندو !

مجید محمدی
۱۴:۳۹ ۱۳۹۱/۰۶/۳۱
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا

چرا شما Wii U می خواهید در صورتی که PS3 و Vita همان کار را براحتی می تواند انجام دهد ؟ این حمله جدیدی سونی به کنسول نینتندو پیش از انتشار ان است.

John Koller رییس سونی امریکا در گفتگو با Engadget :” ما به طرفداران PlayStation خود می گوییم انچه Wii U ارائه کرده است توسط PS3 و Vita براحتی قابل انجام است.”

Koller اضافه کرد که این موضوع بدان معناست که سونی میتواند با انتخاب بازی های خاص، تکنولوژی صفحه لمسی همانند wii u را پشتیبانی کند.

” این موضوع وابسته به نوع بازی است. ما نیاز داریم تا مطمئن شویم که گیمر با استفاده از این تکنولوژی و به کارگیری ان در بازی، یک تجربه جدید را کسب می کند. ما قصد داریم نقاط قوت را برگزینیم اما قطعا این تکنولوژی هم اکنون وجود دارد.”

برای داشتن PS3 و Vita هزینه خرید بیشتری نسبت به Wii U باید پرداخت کرد اما Koller می گوید کسانی که Vita خریده اند در کنار ان نیز PS3 دارند .

” شما اگر به دارندگان ویتا نگاه کنید اکثرا دارای PS3 نیز هستند پس شما کار کرد Cross Over را خواهید دید.”

البته Koller اشاره نکرد که چه تعداد از PS3 داران Vita نیز خریده اند. طبق اخرین اعلامیه رسمی سونی تا کنون ۲٫۲ میلیون دستگاه Vita در سراسر جهان به فروش رفته است.

از جمه بازی هایی که میتوان از Vita به عنوان کنترل PS3 استفاده کرد می توان LittleBigPlanet 2 را نام برد.

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا
حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • ERFAN VITA گفت:

    هر دو شرکت مزخرف هستند…

  • AMIR-GAMER گفت:

    شاید با این حرفش می خواد بگه بازیای زیادی براا ویتا میاد 😀

  • ERFAN VITA گفت:

    خب،الان لازم شد که من یه تومار بنویسم:
    اول از همه اینو بگم که تا وقتی زنده هستم با این جمله مخالفم:
    “چرا شما Wii U می خواهید در صورتی که PS3 و Vita همان کار را براحتی می تواند انجام دهد ؟”
    مثل این که هنوز بعضی ها نمدونن وی یو،از لحاظ سخت افزاری قصد رقابت با کنسول های نسل بعد و حتی این نسل رو نداره…

  • mhb477 گفت:

    just : xbox 360 xbox 360 xbox 360 xbox 360 xbox 360 xbox 360

  • ERFAN VITA گفت:

    خب کنسول دستی PS VITA از همه لحاظ خوبه (قیمت خوب. طراحی فوق العاده زیبا. سخت افزار عالی در زمان عرضه (نمایشگر ۵ اینچی و …)
    اگه بخوام قیمتشو با سایر اسمارتفون ها مقایسه کنم که خوبه…(همین الا ن قیمت گوشی ها سر به فلک زده مثلا گالکسی اس ۱در حدود ۶۳۰هزار تومان و گالکسی اس ۳ نیز در حدود یک میلیون وچهار صد.)
    ولی من میگم “سخت افزار قوی،موفقیت یک کنسول را تضمین نمیکند” و مثال همین psp رو برات می زنم که سخت افزار قوی آن نتوانست جلوی فروش DS رو بگیره.همچنین عتاوینش هم به اندازه ی کافی نتونست گیمر ها رو به سمت خودش بکشه…
    همچنین می توان مثال رقابت ps1 ونیتندو اولترا ۶۴ را زد.(که کنسول نیتندو با وجود داشتن سخت افزار قوی نتونست،با پی اس ۱ رقابت کنه و فروش خوبی داشته باشه)
    دوم:هیچی… !!!
    ************
    ویتا هیچ حرفی برای گفتن نداره…! ماه قبل توی آمریکا ۴۷ هزار دستگاه فروخت! هیچ آینده ای نداره…! ۲ تا بازی درست و حسابی هم نداره. ۲ تا بازی درست و حسابی که در آینده واسش بیاد هم نداره…!!! و در نهایت هم به همون حرف مدت ها پیش من میرسه سونی که واسش خیلی خیلی بهتر بود که اصلا ویتایی طراحی و عرضه نمیکرد…!
    یه نکته ی جالب توجه دیگه هم که هست و سونی کلی روش مانور میداد قدرت سخت افزاریش بود که الان داریم میبینیمش! UNCHARTED رو که زوم میکردی کیفیت بافت های بازی از گیرز ۱ هم کمتر می شد:lol:بعد می گفتن قدرتی برابر PS3 داره و از این حرفا که اخرش معلوم شد همش کشک بوده!از اینا بگذریم کونامی هم سر اینکه RISING رو براش بسازه اعلام کرده که به دلیل ضعف سخت افزاریش نمیتونه فیزیک رایزینگ رو که توش همه چیز رو می بری اجرا کنه!:lol:
    تازه Metal Gear Solid : Ground Zeroes هم واسش نمیاد
    واقعا باید به این عناوین راضی باشیم؟
    ************
    تا این جا که من دیدم،ویتا دقیقا مثل psp یه سری ضعف داره…(هیچ کدوم از استدیوهای فرست پارتی واسه PSP بازی نساختن و همه چیز واگذار شده بود به استدیوهای خارجی و استدیوهایی مثل Ready at Dawn ). چرا نباید کوانتوم دریم واسه ویتا بازی بسازه؟ یا ناتی داگ ؟یا حتی خوده سانتا مونیکا یه GOW بسازه واسه ویتا… راکستار،یوبی سافت و…. اینکار باعث میشه که همه عناوین سونی روی یه پلتفرم متراکم نشن و باعث بشه بازی های بین پلتفرم های مختلف پخش بشه و هم ویتا هم بازی ها بهتر فروش کنن .
    چرا اکتیویژن باید یه کال اف با اون گرافیک بزنه؟چرا؟
    چرا ea باید بین ویتا و سایر کنسولا فرق بزاره؟(MW رو میگم)
    چرا؟
    ************
    دو تا عیب سخت افزاری بزرگ هم داره که واقعا ،جای تأسف داره! !
    خروجی تلوزیون ندارد…..( HDMI منظورم هست…)
    الان بیشتر اسمارتفون ها دارن ولی ویتا نداره…
    رزولوشن صفحه نمایش هم که نداره!!!…۹۶۰ در ۵۴۴
    کلا چی داره؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    ************
    یادم می یاد اون موقع،هر سال بین ۱تا۲ بازی خوب واسه PSP میومد!
    دقیقا همون بلایی که سره psp اومد سره اینم میاد.شرکت های بازی ساز دیگه هیچ اهمیتی به این کنسول نمیدن … وخود سونی مجبور میشه چند تا بازی انحصاری خفن براش بسازه…
    سیاست تنها چیزیه که متاسفانه سونی نداره حیف اینهمه انحصاریای توپ !
    ویتا عمر حقیقیش ۱ سال و خورده ایه!چرا؟همین الان با وجود ۳ و ۳۶۰ که عملکرد خوبی نداره…نسل بعد کنسول ها هم که تا سال دیگه حداقل رونمایی میشه…
    با این وجود،عمرا اگه یه بازی خوب هم واسش بیاد.همین الان که داره به زور میاد…
    با وجود کنسول های نسل بعد،تمرکز اصلی شرکت های بازی ساز میره رو کنسول های خانگی نسل بعد…(این اتفاق واسه PSP هم اوفتاد)
    خب،همین الان هم شرکت های بازی ساز بیشتر روی کنسول های خانگی تمرکز میکنن…
    چه برسه به نسل بعد…!!!!!!!!!!!!!!!
    خدا ویتا رو بیامرزه…
    در کل من از عملکردش و عناوینش تا الان راضی نبودم!و در آخر هم تصمیم گرفتم ویتا نخرم!
    یه سوال مطرح میشود:
    چرا PSP تنونست انتظارات رو برآورده کنه؟
    چند تا دلیل داشت:
    ۱.سخت افزار نه چندان قوی{البته در اوایل عرضه به بازار،جز یک کنسول دستی قدرتمند(مثل همین ویتا)به حساب میومد،ولی بعد از عرضه ی کنسول های خانگی نسل ۷ سونی و مایکروسافت،دیگه حرفی برای گفتن نداشت}
    و به نظر من سونی،اگه میخواست بازی های کنسول ها خانگی رو بیاره رو کنسول دستی،باید زمان عرضه و سخت افزار کنسول های دستیش و حمایت سایر شرکت های بازی ساز رو خیلی جدی تر میگرفت…
    ۲.وجود PS3 /360 (کنسول های نسل هفتم سونی و مایکروسافت،تقریبا همه ی شرکت های بازی ساز رو به سمت خودش کشید و این وسط،سونی و سایر شرکت ها، میبایست از PSP یه طوری حمایت می کرد که جوابگوی انتظارات باشد…و این کار غیر ممکن بود)
    ۳.سیاست های سونی(بخش سرگرمی!)(خود سونی همیشه بیشترین حمایت رو از کنسول هاش میکنه…حتی در PSP هم ما شاهد انحصاری های خوبی بودیم،اما شرکت های first party حمایت چندان جالبی نکردن و نتیجه اش هم ،عناوین ضعیفی بود که برای این کنسول دستی به بازار عرضه شد…برای مثال شما برو نمرات درخشان(افتضاح:lol:)سری بازی های NFS رو نیگا کن…
    ************
    هر طور بخواهیم حساب کنیم،هزینه ای که برای ساخت یک عنوان واسه کنسول های خانگی میشه،خیلی بیشتر از یک کنسول دستیه…
    تمرکز بیشتری روی کنسول های خانگی میشه…
    الان ویتا سخت افزار قوی داره…
    با این حال،بهانه ی شرکت های بازی ساز،برای کیفیت نه چندان جالب عناوین ساخته شده ی آن ها بر روی ویتا چیست؟
    کم کار خودشون؟کم کاری سونی در قبال ویتا؟یا این که آن ها توان ساخت رو ندان؟
    ************
    خب ،درسته که زیاد از ویتا بد گفتم،ولی خودم به شخصه دوست دارم که این کنسول دستی،از این وضعیت خارج شه و برای سونی زندگی بیافریند.
    ببینیم سونی می تواند از یک کنسول دستی سود خالص کسب کند یا …

    یه نکته ی جالب توجه دیگه هم که هست و سونی کلی روش مانور میداد قدرت سخت افزاریش بود که الان داریم میبینیمش!
    هیچ کدوم از استدیوهای فرست پارتی واسه PSP بازی نساختن و همه چیز واگذار شده بود به استدیوهای خارجی و استدیوهایی مثل Ready at Dawn . چرا نباید کوانتوم دریم واسه ویتا بازی بسازه؟ یا ناتی داگ ؟یا حتی خوده سانتا مونیکا یه GOW بسازه واسه ویتا. اینکار باعث میشه که همه عناوین سونی روی یه پلتفرم متراکم نشن و باعث بشه بازی های بین پلتفرم های مختلف پخش بشه و هم ویتا هم بازی ها بهتر فروش کنن .
    چرا اکتیویژن باید یه کال اف با اون گرافیک بزنه؟چرا؟
    چرا ea باید بین ویتا و سایر کنسولا فرق بزاره؟(MW رو میگم)
    گه سونی یا مایکروسافت کنسول نسل بعدشون رو تا سال بعد عرضه کنن،ویتا دقیقا به سرنو شت PSP دچار خواهد شد و به نوعی نابود خواهد شد…)

    سوم) تا الان بازی خیلی خوب برای آن منتشر نشده (بازی چند پلتفرم کمی داریم که برای ویتا عرضه بشه وگرافیک انها برای ویتا یکسان باشه البته یک استثنا به نام فیفا هست که آن هم موتورش مال دو سال پیش هست و از نسخه کامل Impact انجین بطور کامل استفاده نشده…
    بازی دیگری که من را نا امید کرد نسخه جدید Most Wanted برای ویتاست باور کنید گرافیک بازی با توجه به عکس های بازی بیشتر در حد نسخه ی اصلی نیست(نسخه ی کنسول خانگی).البته برخی که از توان ویتا آگا هی ندارند بسیار ساده لوحانه می گن که این بازی برای کنسول دستی فوق العاده است . کافی است بروند وببینن شرکتش EA شاهکاری به نام Real racing 3 را می خواهد عرضه کند.
    بازی دیگر که بطور فجیع من را نا امید کرد COD Black Ops : Declassified” بود. که اینطور توصیف شده :انگار ساخت این بازی را به تیم درجه ی چهارم اکتیویژن داده باشند.تازه این گفته ی من فقط بر اساس گرافیک بود .حال که مشخص شد:” اکتیویژن نظارت مستقیمی بر روند ساخت بازی ندارد “و فقط مسئولان بخش سرگرمی سونی خواستند با بهره مندی از این برند باعث فروش بازی شوند…
    گرافیک این بازی افتضاح بود(اصلا قصد تخریب نداشتم .عکس ها به دقت نگاه کنید آسمان بازی متریال”بافت” خوبی نداشت .در وپنجره بازی عکس چسبانده شده بودو…. ) هست و فکر کنم پس ازعرضه نمره ی ۱۳ از ۲۰ بگیره.
    حال با اطمینان می گویم دیگر انتظار گیم پلی قوی و هیجان بالا را از این بازی نداریم و نمره ی شخصی من در واقع زیر ۱۳ هست.
    احتمالا نمره ی ign هم بین ۵ تا ۶ است .

    تا به حال دو بازی خوب (نه عالی ) داره آنچارتد و فیفا …
    آنچارتد عالی بود ولی به هنگام زوم در برخی مراحل پیکسل های بزرگ دیده می شد بر عکس نسخه ی PS3 (کلا در حد انچارتد ۱ هم نیست)

    بنابراین مشخص می شود که مشکل اصلی ویتا عرضه ی بازی هایی در حد توان واقعی آن می باشد .

    نمونه ای از این بازی بازیها اساسین کرید می باشد که جزییات گرافیکی مربوط به شخصیت آن خیلی بالاست (محل قرار گرفتن ابزارات و تفنگ وخجر عالی بود و به واقع در حد این نسل بود .)
    بازی دیگر LBP هست که همین جا می گم بهترین بازی ویتا ست و خیلی جذاب وایده های ناب .(حتی از ps3 هم بهتره.)
    چهارم )علمی حرف بزنم؟
    برایند برداری ویزگی های بازی ها (از نظر ارزش گرافیکی و گیم پلی و… ) آینده ی ویتا را رقم می زند .

    لازم به ذکر است هیچ یک از سری بازی های NFS برای psp به درجه کیفی مناسبی نرسید…
    حتی نسبت به PS2 هم اگر بخواهیم مقایسه کنیم…
    (ماشین ها سایه نداشتن!)
    در کل من طی مدتی که این کنسول دستی رو داشتم،زیاد راضی نبودم…
    بغیر از یکی دو موارد مثل سری بازی های:متال گیر،خدای جنگ
    که متأسفانه همه ی این بازی های ارزشمند،برای PS3 عرضه شد!
    در صورتی که هیچ یک از عناوین ps2 برای این کنسول دستی منتشر(پورت)نشد!
    این یک توهین بزرگ به کاربر است،یا بهتر بگوییم:سیاست نه چندان جالب سونی در قبال کنسول های دستی!
    با این روند،حتما باید منتظر باشیم که عناوین بزرگ ویتا نیز بر روی کنسول خانگی نسل بعد سونی منتشر شود…
    بنابراین فرقی نمیکند که شما کنسول دستی داشته باشید!
    اگر سونی(بخش سرگرمی!)روی یک هدف تمرکز داشت،موفقتش تضمینی بود…
    یا فقط دستی ،یا فقط خانگی!
    مثل مایکروسافت.
    من عقیده دارم،فروش مهمتر از محبوبیت است!

    من واقعا نمیدونم بعضی ها بر چه اساسی میگن ویتا خوبه؟الان مثلا کیفیت صفحه اش خوبه؟پردازنده اش خیلی قویه؟اصلا قبول ندارم…
    ویتا علاوه بر این که بد ترین محصول سونی محسوب میشه،بلکه به نظر من حتی “بهترین محصولی”که سونی ادعا میکرد میخواد بده بیرون هم نداد…
    همین رزولوشن صفحه نمایشش رو نگاه کنین…در مقابل اسمارتفون های جدید یا گوشی هایی که تا سال بعد میان و از پردازنده های نسل جدید استفاده میکنن،هیچ حرفی برای گفتن نداره…
    تکنولوژی ویتا کاملا تکراریه و چیز جدیدی درش دیده نمیشه … به طوری که قبلا هم در تبلت ها و اسمارتفون ها شاهد آن بودیم…
    جی سنسور و سیستم تاچ عقب و جلو،پتانسیل زیادی برای مانور دادن داره،ولی چیز جدیدی نیست که بخواهیم روش حساب ویژه ای باز کنیم…
    علاوه بر این،همه ی شرکت ها نمیتونن به بهترین شکل ازش استفاده کنن به غیر از خود سونی…
    سایر عناوین غیر انحصاریش هم حرفی برای گفتن نداره…
    اون از اساسین ،اون از کال آف …
    حتی بسیاری از عناوین انحصاری ساخته شده توسط خود سونی هم هیچ حرفی برای گفتن نداره…
    منظورم Resistance هست…که نمره های پایینی هم گرفت(همان طور که انتظار می رفت)

    در پایان این یادداشت به این نکات اشاره میکنم:
    ___________________________________________________________

    ۱) این است COD Black Ops : Declassified ! یک عنوان انحصاری ویتا! (ضعیف با اسمی سنگین که آن را یدک می کشد.)
    ۲) اگر انگیزه ی خرید ویتا برای شما این بازی ۱۲۰ هزار تومانی است. سخت در اشتباهید.
    ۳)تنها عنوان لایق ویتا سری بازی LBP می باشد که به تنهایی به احتمال زیاد لقب بهترین بازی کنسول دستی را تصاحب می کند …..پس کور سوی امیدی دیده می ش
    ———————————————————————————————–
    درباره ی وی یو هم حرف هایی داشتم برای گفتن:
    اون چیزی که من در این کنسول دیدم،خیلی پیش تر در اسمارتفون ها و تبلت ها دیده بودم،ولی بسیار سطحی تر بود در حدی که فقط استفاده از “جی سنسور”رو شما میتونستید در بازی های مختلف استفاده کنید…(برای مثال در سری بازی های Asphalt،یکی از نحوه های کنترل ،استفاده از جی سنسور بود که با چپ و راست کردن گوشی انجام می شد،و برای اولین بار،من در گوشی ها شاهد آن بودم…)
    به نظر من Wii U و سازندگانش،تا حد زیادی از همین ایده استفاده کردن و این کارشون تا حد زیادی یک تقلب محسوب میشه…
    چیزی که باعث میشه این کنسول،به یک کنسول،منحصر به فرد تبدیل بشه،چیزی نیست به غیر از استفاده کردن از مزایای این کنسول در عناوین انحصاری یا مالتی پلتفرم…
    برای مثال،داشتن مزایای های مختلف در یک عنوان مالتی پلتفرم مثل COD و یا یک عنوان انحصاری مثل زامبی یو…
    خب بسیاری از شما فکر می کنید که وی یو کنسول نسل بعد نیتندو هست و باید با کنسول نسل بعد سونی و مایکرو سافت مقایسه بشه…
    خب این سخن درسته…اما چطور می توان سخت افزار و عناوین کنسول نسل بعد این دو شرکت را با Wii U مقایسه کرد؟
    چیزی که ما در “وی”شاهد آن بودیم،استفاده از کنترل های حرکتی،برای اولین بار بود که یک خلاقیت بزرگ از شرکت نیتندو محسوب می شد،و با وجود این که از سخت افزار به مراتب ضعیف تر نسبت کنسول نسل هفتم سونی و مایکرو سافت در آن استفاده شده بود،توانست با کنسول های خانگی این نسل رقابت خوبی داشته باشد و طرفدارانی پیدا کند.
    در واقع نیتندو به همه نشان داد که در یک کنسول(چه خانگی و چه دستی)مهم ترین چیز”سخت افزار”نیست…
    در حالی که سونی و مایکروسافت این چنین فکر نمیکند!
    بسیاری از کارشناسان پیشبینی کرده اند که وی یو،همانند وی میتواند با استفاده از خلاقیت به کار رفته در این کنسول(هر چند چیز جدیدی نیست!)با کنسول های نسل بعد سونی و مایکروسافت رقابت کند…
    ولی یک سیاست نه چندان جالب از سونی در قبال کنسول های دستی را باید همین جا بگویم:منظورمvitaهست که همچنان یکسری از مشکلات PSP رو داره.(منظورم اینه که باز هم vita داره همون بازیهای کنسول خانگی رو میاره روی کنسول دستی ودر این کار هم موفق نیست…)
    نه تنها موفق نیست،بلکه داره ضرر هم میده(کلی خرج میکنن برای ساخت یک عنوان کنسولی به ظاهر بزرگ،برای ویتا اما تا وقتی خوب فروش نکنه،جوابگوی این همه خرج نیست و در نهایت ضرر میکنه…
    ویتا ۲ مشکل بسیار بزرگ هم داد:
    ۱ :عناوین کوچک(که مخصوص کنسول دستی می باشد)آن از نظر تعداد قابل مقایسه با رقیبش (۳DS)نیست…و این باعث میشه که ویتا در مقایسه با آن کنسول دستی،فروش کم تری داشته باشد(خصوصا در ژاپن که همگی هندل گیمر هستن)
    ۲ :سونی سعی می کند که عناوین بزرگ کنسولی را در یک کنسول دستی بیاورد و در این کار تا حد زیادی موفق نیست{تقریبا همه ی عناوین ساخته شده مثل آنچارتد،توسط یک شرکت فرست پارتی(ناتی داگ مثلا) ساخته نشده یا COD که اکتیویژن بر ساختش نظارت نداره!}
    همه این موضوع را قبول دارند…
    این هم جالبه که بدونید:”طبق گفته های رجی فیلز ایم سخنگو و رئیس بخش امریکای شرکت نینتندو کنسول Wii U اندکی پس از لانچ در گنجه ی شما خاک نخواهد خورد.ایشان همچنین اعلام کردند که لانچ کنسول و عناوین ان تا مدتی بعد از لانچ قوی خواهند بود.

    ایشان با وب سایت Kotaku درباره ی عملکرد Wii و اینکه اندکی پس از عرضه ی این کنسول IP های قویش تقلیل یافتند و بسیاری از بازیبازان کنسول دیگری را خریداری کردند صحبت کرده است.ایشان باور دارد که تاریخ تکرار نخواهد شد.

    “این یک مسئله ی کاملا معمول است که در بخش پایانی و دوم زندگانی یک کنسول , بازی های کمتری هستند که عرضه می شوند , و این یک مسئله ی کاملا درست می باشد.اما به نظر من این مسئله را باید در چشم انداز کامل زندگانی یک کنسول مشاهده کنید.اگر شما به نسل حاضر نگاه کنید میبینید که از ۵ بازی پرفروش این نسل ۴ تای ان متعلق به شرکت نینتندو می باشند و توسط شرکت های FIRST-PARTY این شرکت ساخته و فقط بر روی Wii در دسترس بودند.”

    “بنابرین ما یک میراتث بسیار بسیار خوب را در اختیار داریم که اگر شما کنسول ها و سخت افزار های ما را خریداری نمایید بازی های بسیار بزرگی برای شما در دسترس خواهد بود و بازی هایی که شما دوباره بر میگردید و چند وقت یکبار به اتمام می رسانید.”

    “بنابرین وقتی یک خریدار به این مسئله فکر می کند سوال می کند که ایا من با این مسئله و قضیه رو به رو خواهد بود یا خیر؟ایا به جزء ۵۰ بازی که در هنگام لانچ ما ان را معرفی کردیم و در دوره ی لانچ قرار است برای این کنسول عرضه بشود ایا من راحت و مطمئن خواهم بود که کانتنت های بزرگی برای در دسترس قرار گرفتن من عرضه خواهد شد؟مطمئنا!”

    “و بهترین مسئله این است که با وجود یک کنسول HD و سیستم انلاین شرکت های THIRD-PARTY بازی ها و کانتنت های عالیشان را برای کنسول ما عرضه می کنند.زیرا دو مانع وجود داشت.برای مثال وقتی من می خواستم یک بازی از سری COD را برای کنسول Wii بسازم با وجود فرمت SD این کنسول و نبود یک تجربه ی انلاین خوب و عالی از این کار پشیمان می شدم.”

    ما افراد بسیاری را در چند سال اخیر دیدیم که از نینتندو متنفر هستند و گاهی اوقات بدون دلیل به این شرکت توهین می کنند.(در واقع ترول می کنند.)جناب Don Reisinger نویسنده ی Slash Gear این هیتر بودن و ترول کردن را به درجه ای بسیار بسیار بالاتر برده است.در ماه ژوئن همانطور که می دانید ایشان اعلام کردند که نینتندو با وجود کنسول Wii U در وضعیت بسیار بسیار بدی به سر می برد!حال بعد از این ترول ایشان درجه ی هیتری خود را به کمال رسانده و در مقاله ای با موضوع ” چرا نباید هنوز Wii U را پیش خرید کنیم” رسالتش را در ترول کردن به اتمام رسانیده است.ایشان گفته نباید کنسول Wii U را پیش خرید کنیم زیرا قیمت بازی های ان ۶۰ دلار می باشد!LOL!

    نقل قول:
    طرفداران و خریداران شرکت نینتندو در چندین سال گذشته عادت کرده اند که برای بازیهایشان پول کمتری را پرداخت نمایند.حال ان ها مبلغی برابر با دارندگان کنسول PS3 و X-360 پرداخت خواهند نمود برای گرافیکی که به نظر نمی رسد با کنسول های نسل حاضر تفاوتی داشته باشد و از ان ها قویتر باشد.این مشکلی است که من حالا با ان برخورد کرده ام.

    ایشان به این صحبت هایش ادامه می دهد و می گوید چرا بازی new Super Mario باید ۶۰ دلار قیمت داشته باشد زیرا گرافیک و جلوه های بصری بسیار بالایی را ارائه نمی کند؟

    اولین مسئله این است که ما از کی شروع کردیم برای گرافیک پول بدهیم نه گیم پلی؟به نظر می رسد که در دنیای این نویسنده تنها چیزی که به عنوان بازی ۶۰ دلار ارزش دارد گرافیک بازی است نه خود گیم پلی بازی.نکته ی جالب تر این است که ایشان درباره ی سخت افزار کنسولی قضاوت می کند که هنوز عرضه نشده است!و ما هنوز قدرت سخت افزاری ان را نمی دانیم!(نکته ی جالب این است که مقدار حافظه ی RAM این کنسول ۲ گیگابایت است که ۴ برابر کل ظرفیت RAM کنسول ۳۶۰ محسوب می شود.)

    ایشان ادامه می دهد : ارائه ی یک کنسول نو با قیمت ۳۰۰ دلار وقتی جلوه های بصری تازه ای را ارائه نمی کند نمی تواند بازیبازان را برای خرید این کنسول مجاب کند وقتی که بسیاری از بازی های این کنسول پورت هایی از روی PS3 و ۳۶۰ می باشد.ایشان هیچ وقت نفهمیده اند که کنسول Wii U برای رقابت سخت افزاری نیامده,حتی احمق ها نیز این مسئله را حال می دانند, بلکه برای رقابت در گیم پلی و نواوری و ابداع امده است.کنسول Wii U از کنسول های نسل حاضر قوی تر است و از نظر دیداری تصاویر بهتری را بر روی بسیاری از عناوین THIRD PARTY ارائه می کند.(همچون دو بازی Batman Arkham City و Assassin’s Creed 3 )اما هنوز ارائه ی جلوه های بصری بهتر و قیمتی برابر با بازی های کنسول های نسل حاضر هنوز نیز نمی تواند Reisinger را راضی کند.

    تئوری ایشان اصلا معنا نمی دهد!این نویسنده(ترولر محضLOL!) برای Slash Gear, CNET, LA Times (طبق ادعاهای خودش) مطلب می نویسد!ایشان معروف است به نوشتن مطالب و مقالاتی که فقط بازدید را بالا می برد!تعدادی از عبارت های ایشان را در پایین می توانید مشاهده کنید تا به عمق فاجعه پی ببری!O!

    “Does Anyone Really Care About A Bigger 3DS?”
    “The Wii U Is In Deep, Deep Trouble”
    “Why Nintendo Should Sell (And Why Sony Should Buy It)”
    “Why Nintendo Won’t Determine Gaming’s Future”

  • ERFAN VITA گفت:

    بهترین کامنت در ۱۰ سال اخیر رو دادم…:lol:

  • ERFAN VITA گفت:

    من واقعا نمی دونم سونی به چیه ویتا می نازه!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟؟
    اون از Black Ops : Declassified که کلی روش حساب باز شده بود و آخرش هم معلوم شد که Treyarch هیچ نظارتی بر ساختش نداره!!!!:lol:
    دو استودیوی کلیدی سازنده ی فرانچایز Call Of Duty یعنی Treyarch و Infitnty Ward در بیانیه ای اظهار داشتند که استودیو های آنها هیچ دخالتی در ساخت و توسعه ی عنوان Black Ops : Declassified که انحصارا توسط استودیوی مستقل Nihilistic واقع در کالیفرنیا ساخته میشود،ندارند.:lol:

    Black Ops : Declassified زیر نظر استودیوی Nihilistic :lol:و توسط شرکت Sony منتشر خواهد شد و حتی اکتیویژن هم نظارت مستقیمی بر روند ساخت بازی ندارد
    😆

  • ERFAN VITA گفت:

    کنسول دستی،اسمش کنسول دستیه!:lol:
    بازی های کنسول دستی،نباید همانند کنسول خانگی باشه!
    دلیل:قشر گیمر هایی که با کنسول های دستی بازی میکنن،بیشتر کودکان هستن و از جمله کشور هایی که به نوعی به” هندل گیمر”معروف شدن،ژآپن است.توی اروپا و آمریکا کلا علاقه به کنسولهای دستی به اندازه ی ژاپن نیست. ژاپن تقریبا تبدیل شده به کشوری که گیمرهاش بازی های کنسولهای دستی رو ترجیح میدن. psp و nds توی ژاپن جمعا حدود ۵۰ میلیون دستگاه فروش کردن! توی کشوری که کلا ۱۲۰-۱۳۰ میلیون جمعیت داره.
    میگم سونی اروپا و آمریکای شمالی رو بیخیال بشه فقط تایتل واسه ژاپن عرضه کنه فک کنم وضعش فوق العاده بشه
    از آن جایی که نیتندو،این امر را به بهترین شکل انجام داده،کنسول های دستی اش،جای خود را در ژاپن و یا… پیدا کرده اند.
    چرا بازی های بزرگ(بازی هایی که ما بیشتر در کنسول های خانگی میبینم)برای کنسول های دستی مناسب نیستن؟
    مثال psp و DS ،این سخن را،درست خطاب میکن(زیادی جمله ادبی شد!!:lol:)
    ویتا نیز،یه سری مشکلات psp رو داره…(یعنی میخواد بازی های کنسول خانگی رو یاره تو دستی،و این اشتباه بزرگیه!):lol:
    من میگم ویتا گرونه!چرا!چون گرونه!:lol:
    درسته در برابر قیمتش،سخت افزار قوی ای داره،ولی اگه به چشم یه کنسول دستی بهش نیگاه کنیم،گرونه!
    سونی نه تنها هیچ سودی روی ps3 نکرده بلکه چندین میلیارد دلار روش ضرر کرده. الانم روی ویتا داره ضرر میکنه و وضعیت فروشش هم اصلا خوب نیست. امکان کاهش قیمت بیشتر از این هم نداره. بازیهایی مثل آنچارتد هم بازی هایی نیستن که به درد کنسول دستی بخورن خیلی. نه اینکه فروش نداشته باشن، اما بازی های تعیین کننده ای نیستن. همه ی بازی های تعیین کننده روی کنسولهای دستی در اختیار نینتندو هستش. بی دلیل نیست که نزدیک ۲۵ ساله هیچ شرکتی نتونسته توی بازار کنسولهای دستی رقیب نینتندو بشه.:lol:

    باز هم میگم:”بزرگترین اشتباه سونی”ساخت و عرضه ی PSVITA “بوده است!:lol:

    سونی خیلی خیلی خیلی خیلی واسش یهتر بود که وارد عرضه و ساخت کنسول دستی نشه،چون رقابت با نیتندو و محصولاتش،بسیار کار دشواریه.چون نیتندو کارش رو بلده،و اون رو به بهترین شکل انجام میده!:lol:
    یه موضوع دیگه ای هم هست:

    سونی علاوه بر تمرکز بر روی کنسول های خانگیش،باید بر روی ویتا هم تمرکز کنه…
    این کار واقعا سخته!علاوه بر این،به کنسول های نسل بعدش هم باید توجه کنه که..!!!!!!.:lol:
    (مثل اوایل ps3 نشه و ضرر نکنه و این حرفا…)(به نظر من سونی و سایر شرکت ها علاوه بر افزایش قدرت پردازش کنسول های جدیدشون، باید معماری سخت افزار کنسولشون رو زیاد پیچیده نکنن، تا اتفاقی که برای PS3 افتاد دیگه تکرار نشه.:lol:)

    آخرش سونی به حرف من می رسه که واسش خیلی بهتر بود که اصلا ویتا رو طراحی و عرضه نمی کرد…:lol:

  • ERFAN VITA گفت:

    {Koller اضافه کرد که این موضوع بدان معناست که سونی میتواند با انتخاب بازی های خاص، تکنولوژی صفحه لمسی همانند wii u را پشتیبانی کند.

    ” این موضوع وابسته به نوع بازی است. ما نیاز داریم تا مطمئن شویم که گیمر با استفاده از این تکنولوژی و به کارگیری ان در بازی، یک تجربه جدید را کسب می کند. ما قصد داریم نقاط قوت را برگزینیم اما قطعا این تکنولوژی هم اکنون وجود دارد.”}

    Koller هم خودشو گیر آورده،هم مارو!
    تمی تونن دو تا بازی درست و حسابی واسه ویتا بسازن و گیمر ها رو راضی نگه دارن،اون وقت بهانه میرن…

  • mahdi14 گفت:

    یعنی عرفان ترکوندی خسته شدم از کامنت خوندن
    عرفان مگه خودت ویتا دوست نداری؟ Idت هم گذاشتی عرفان ویتا
    حالا هم کلی ازش بد گفتی
    نا امیدم کردی تازه امروز میخواستم برم بخرم 🙁

  • ERFAN VITA گفت:

    خیلی سادست که این حرفی که زده فقط برای جذب طرفدار بیشتر بوده و الا همین الانم تمامی فروشگاه ها کنسول wii u توشون sold out شده!یعنی به طور کامل پیشخرید شدن این دستگاه ها!:lol:
    از دو نظر این مسئله درست نیست.اولا کنسول ps3 یک کنسول نسل قبلی است و اگر شخصی که ps3 داره بخواد ۲۵۰ دلار بده یه vita بگیره که کار کنترلر Wiiu رو براش انجام بده این امر تنها و تنها برای حداکثر دو سال دیگه ممکنه چون بعدش کنسول جدید سونی میاد!در اون زمانم اگر بگیم باز ویتا با ps4 سازگاری داره ولی خب اونجا عم باید احتمالا ۳۰۰-۴۰۰ دلار احتمالی رو پرداخت کنه!یعنی بالای ۶۰۰ دلار برای دستیابی به کاری که wii u انجام میده برای ۵-۶ سال با قیمت ۲۹۹ دلار!
    یه نکته ی دیگه هم این هست که شاید تنها ۲۰-۳۰ درصد افرادی که Wii داشتن همزمان کنسول ps3 داشته باشن!(تازه امکانش هست خیلی خیلی کمتر هم باشه!شاید زیر ۱۰ درصد من اونجا همینطوری حدس زدم).بعد اگر بخواد طرفدار های نینتندو رو به خودش جذب کنه اونا مجبورن بالای ۴۰۰ دلار برای کاری که wii u در اختیارشون قرار می ده بپردازه.تازه بماند که هم اکنون بازی هایی که از این قابلین vita و ps3 پشتیبانی می کنه حتی نصف عناوین دوره ی لانچ wii u نیست! 😆

  • s.s ghost گفت:

    ﺩﺭﻭﺩ ﻋﺮﻓﺎﻥ ﺟﺎﻥ ﻣﯿﮕﻤﺎﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍﺍ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭﺕ ﮐﺴﯽ ﻭﻗﺘﺸﻮ ﺩﺍﺭﻩ ﺍﻭﻥ ﮐﺎﻣﻨﺖ ﺭﻭ ﺑﺨﻮﻧﻪ ؟ ﺑﺎ ﺣﺮﻓﺎﯼ ﺟﺎﻥ ﮐﻠﺮ ﻫﻢ ﻣﻮﺍﻓﻘﻢ ﭼﻮﻥ ﻧﯿﮏ ﺑﻨﮕﺮﯼ ﻣﯽ‌ﺑﯿﻨﯽ ﮐﻪ ﮐﺎﻣﻼ ﺩﺭﺳﺖ ﮔﻔﺘﻪ ﻭﯼ ﯾﻮ ﺭﻭ ﺑﺎ ﺍﻭﻥ ﺩﺳﺘﻪ ﺍﺵ ﺩﺭ ﺩﯾﺪﮔﺎﻫﺖ ﺩﺍﺷﺘﻪ ﺑﺎﺵ ﺣﺎﻻ ﭘﯽ ﺍﺱ ﺗﺮﯼ ﺑﺎ ﻭﯾﺘﺎﺭﻭ ﻫﻢ ﮐﻨﺎﺭﺵ ﺑﺰﺍﺭ ﮔﺬﺷﺘﻪ ﺍﺯ ﻫﻨﮕﺎﻡ ﺳﺎﺯﯾﺶ ﻣﯿﺸﻪ ﺑﺎ ﻫﺮﯾﮏ ﺑﺎﺯﯾﻬﺎﯼ ﺟﺪﺍﮔﺎﻧﻪ ﻫﻢ ﺍﻧﺠﺎﻡ ﺩﺍﺩ ﺣﺎﻻ ﻭﯼ ﯾﻮ ﭼﯽ ﺩﺍﺭﻩ ؟ ﺳﺨﺖ ﺍﻓﺰﺍﺭﺷﻢ ﮐﻪ ﺗﻔﺎﻭﺕ ﭼﻨﺪﺍﻧﯽ ﺑﺎﺍﯾﻦ ﻧﺴﻞ ﻧﺪﺍﺭﻩ ﺷﺎﯾﺪ ﺩﺍﺭﻧﺪﮔﺎﻥ ﻭﯼ ﯾﻮ ﻫﯿﭻ ﻭﻗﺖ ﻧﺘﻮﻧﻦ ﮔﺮﺍﻓﯿﮑﯽ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺍﻧﭽﺎﺭﺗﺪ ﺭﻭ ﺗﻮ ﻭﯼ ﯾﻮ ﺗﺠﺮﺑﻪ ﮐﻨﻦ

    • ERFAN VITA گفت:

      درود بر وحید عزیز!
      خب چیزی که ما در “وی”یا”تری دی اس”دیدیم،(یعنی فروش خوب با سخت افزار نه چندان قوی)در وی یو هم می بینیم…(خصوصا در ژاپنریالبا حضور کنسول های نسل بعد سونی و مایکرو)
      برای اطلاعات بیشتر به کامنت(تومار بالا:lol:)مرا جعه کنید‍!
      (سومی از بالا!)

  • ERFAN VITA گفت:

    احتمالا پیش خودش گفته ویتا که تا ۱۰ سال دیگه هم به عنوان یک کنسول دستی فروشش به ۲۰-۳۰ میلیون نمیرسه لااقل به عنوان کنترلر ps3 بفروشیمش:lol:

  • ERFAN VITA گفت:

    من احتمال میدم به فروش Wii U نداشته ولی سه تا هدف داشته از حرفاش:

    ۱.احتمالا قصد داشته که طبق سنت همیشگی یه چیزی بندازه به نینتندو :دی
    ۲.قصد داشته که واسه ویتا تبلیغ کنه تا فروشش افزایش پیدا کنه.
    ۳.قصد داشته بگه که همچین تکنولوژی ای رو ما قبل از عرضه Wii U در اختیار داشتیم.حالا راست بودن یا دروغ بودن ادعاش در مورد اینکه برای Crossover هم در آینده پروژه دارن مشخص نیست ولی در کل خواسته بگه که الان هم سونی یه همچین پروژه ای در ذهن داره که هر وقت بخواد پیداش میکنه (البته این خودش سواله که چرا تا الان این کار رو نکردن که در جواب بهش تا حدودی پیچونده و گفته که باید با محتویات بازیهامون سازگار باشه) شاید هم اواخر این نسل پیاده سازی کنه این پروژه رو ولی بیشتر استفاده از ویتا واسه نسل بعد باشه،چون خیلی میتونه احتمالش زیاد باشه مخصوصا اگه Wii U بتونه با این تکنولوژی موفق بشه…

  • Yashar گفت:

    عرفان چه حالی داری اینقدر مینویسی :sweat: :sweat: :sweat: :sweat: :sweat: :sweat: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized: :hypnotized:

  • ERFAN VITA گفت:

    بچه های بالا کجا رفتن پس؟:lol:

  • ERFAN VITA گفت:

    بچه ه اوضاع دیسلایک ها چطوره؟!
    من که نمیتونم ببینم!!!
    خوشم میاد هیچکی جواب نداره،زورش میگیره و دیسلایک میکنه:shy:

  • s.s ghost گفت:

    ﻋﺮﻓﺎﻥ ﺟﺎﻥ ﺩﯾﺲ ﻧﺨﻮﺭﺩﯼ ﺭﺍﺳﺘﯽ ﭘﺎﺳﺦ ﻧﺪﺍﺩﻥ ﺩﻟﯿﻞ ﺑﺮﺍﯾﻦ ﻧﯿﺴﺖ ﮐﻪ ﻫﻤﻪ ﺣﺮﻓﺎﺕ ﺩﺭﺳﺘﻪ ﺧﯿﻠﯽ ﻫﺎ ﻣﺎﻧﻨﺪ ﺧﻮﺩﻡ ﺣﺲ ﻭ ﺣﺎﻝ ﻧﻮﺷﺘﻦ ﺭﻭ ﻧﺪﺍﺭﻥ ﺩﯾﺲ ﻣﯿﺰﻧﻦ ﺭﺍﺳﺘﯽ ﺩﺭﻣﻮﺭﺩ ﻭﯼ ﯾﻮ ﺑﺎﯾﺪ ﺑﮕﻢ ﺍﯾﻦ ﺑﺎ ﻭﯼ ﻭ ﺩﯼ ﺍﺱ فرق ﻣﯿﮑﻨﻪ ﭼﻮﻥ ﻣﯿﺨﻮﺍﺩ ﮔﯿﻤﺮﻫﺎﯼ ﺣﺮﻓﻪ ﺍﯼ ﺭﻭ ﻫﻢ ﭘﻮﺷﺶ ﺑﺪﻩ ﺑﻪ ﺑﺎﻭﺭﺕ ﻣﯿﺘﻮﻧﻪ ﺟﺎﯾﮕﺰﯾﻨﯽ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯽ ﺍﺱ ﺗﺮﯼ ﯾﺎ ﺍﯾﮑﺲ ﺑﺎﮐﺲ ﺑﺎﺷﻪ ؟ ﻣﻦ ﮐﻪ ﻣﯿﮕﻢ ﻧﻪ ﺭﺍﺳﺘﯽ ﻣﻦ ﻫﯿﭽﮑﯽ ﺭﻭ ﺗﻮ ﻫﯿﭻ ﺳﺎﯾﺘﯽ ﺩﯾﺴﻼﯾﮏ ﻧﻤﯿﮑﻨﻢ ﺍﺯ ﻣﻦ ﺧﯿﺎﻟﺖ ﺭﺍﺣﺖ :yes:

  • V.ITO گفت:

    عرفان ویتا جان, چقدر حرف میزنی
    Please Close Your Mouth :no:

حمله سونی به نینتندو ! - گیمفا