کوجیما در رابطه با فشارها، اینکه چرا بازیهایش بازتابی از شخصیت او هستند و موارد دیگر میگوید
سازنده Metal Gear Solid همچنین در مورد اینکه چرا نام او در بازیهایش اینقدر برجسته است،توضیح میدهد. هیدئو کوجیما یکی از شاخصترین نامها در صنعت بازیهای رایانهای است. اما او عقیده دارد سازنده عنوانین AAA بودن، فشار بسیار سنگینی به همراه دارد. در ادامه با صحبتهای ایشان در این مورد با همراه باشید.
آقای هیدئو کوجیما، سازنده بازی Metal Gear Solid، در این رابطه افزود:
ساخت یک بازی AAA دقیقاً مثل ساختن یک فیلم اکشن هالیوودی نیاز به بودجه زیادی دارد. ساختن یک بازی جهانباز مانند ساخت یک فیلم اکشن هالیوودی، پر هزینه است. وقتی مقیاس ما اینچنین فیلمی است، داریم در مورد ۱۵۰ میلیون دلار یا بیشتر صحبت میکنیم. جایی برای شکست وجود ندارد این فیلم باید موفق شود… این فشاری است که از بیرون به کارگردانان وارد میشود.
وی همچنین اظهار داشت که ساخت یک عنوان AAA، چطور میتواند کار را سخت کند برای اینکه کارگردان شخصیت خود را به بازی تزریق کند. اما با وجود سختی این کار، اینگونه مستقل بودن میتواند بهتر باشد.
من فکر میکنم بزرگترین اختلاف این است که برای بازیهای بزرگ دیگر، اینگونه مستقل بودن، زیرمجموعهای از کار است و اکثر بازیها اینچنین توانایی ندارند که به طور کاملا مستقل عمل کنند. جایی که من، خودم به شخصه کار طراحی، تولید، تبلیغات، فیلمنامه و بسیاری از بخشهای دیگر بازی را انجام میدهم. تمام این کارها را خودم انجام میدهم. پس با توجه به اینها، اینگونه به نظر میرسد که یک بازیساز مستقل هستم.
من فکر میکنم که ساخت اینگونه بازیها (بازیهایی که سازندگان مستقل میسازند)، جالب است.در اینگونه موارد شما یک شناخت مستقیم دارید از این که سازنده بازی کیست و احساسات او چگونه است… داستان، گیمپلی، ایدههایی که با هم ترکیب میشوند. شما میتوانید مستقیما ببینید کارگردان کیست. آنها چیزی را پنهان نمیکنند. پشت انبوهی از چیزهای مختلف خود را پنهان نمیکنند. بلکه به طور کاملا واضح و روشن در بین مردم خود را نشان میدهند.
کوجیما در ادامه بحث، در مورد این صحبت کرد که چرا نامش تا این حد در بازیهایی که میسازد، برجسته است. مثل چیزی که در Metal Gear Solid V: The Phantom Pain وجود داشت. از جمله این موارد میتوان به نقطهای اشاره کرد که نامش Kojima’s name on the box بود. غیر از این در هر مرحلهای از بازی اسمی یا ردی از کوجیما پیدا بود.
زمانی که بچه بودم فیلمهای آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) و جان کارپنتر (John Carpenter) را میدیدم. در شروع فیلمهایشان همیشه زیرنویسی بر روی صفحه نمایش داده میشد که میگفت “فیلمی از آلفرد هیچکاک” یا “فیلمی از جان کارپنتر”. در آن زمان وقتی کار ساخت بازیهای رایانهای را شروع کردم، هیچکس این کار را نمیکرد و اینگونه بود که این ایده در ذهنم شکل گرفت. چون وقتی آن عبارت را میدیدم مرا ترغیب به تماشای فیلم میکرد. مثل یک امضا برای فیلمهایی که میدیدم بود. پس تصمیم گرفتم که من هم همین کار را انجام دهم.
وقتی که کوجیما در سال ۲۰۱۵ شرکت کارفرمای خود یعنی کونامی را ترک کرد، استودیوی مستقل خود را با نام “کوجیما پروداکشنز” تأسیس کرد. در زمان جدایی از کونامی، کوجیما دو نسخه از Metal Gear و همینطور پروژه Silent Hills (که هماکنون ساخت آن لغو شده)، از خود به جا گذاشت. این کارگردان در گذشته درمورد جداییاش از کونامی و خاطراتی که آنجا در طی ساخت Metal Gear Solid داشت،صحبت کرده است.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
مشکل صنعت گیم همینه
هزینه ساخت بازی بالا رفته ولی مخاطب یکسانه
مثلا god of War 3 با ۳۰ میلیون هزینه ساخت بیش از ۵ میلیون نسخه فروش داشته
GOD OF WAR جدید بیش از ۸۰ میلیون هزینه خواهد داشت حداکثر بین ۶ یا ۸ میلیون خواهد فروخت
۸ میلیون نسخه رو ضرب کنیم در ۶۰ دلار میشه ۴۸۰ میلیون دلار یعنی ۴۰۰ میلیون دلار بیشتر از بودجه.کم نیست که!
این وسط هم اکتی با کمترین هزینه بیشترین فروشو میکنه 😐 😐 😀 😀
والا…این استاد جدیدا چرا اینقد حرف میزنه خدایی؟ هر چند استاد ماست و ارادت داریم ولی گمونم یه مدت خیلی طولانی رو دلش مونده بودن حرفاش داره فوران میکنه الان لامصب 😀
کوجیما حرف نزنه مایکل پچر میشه تیتر یک اخبار، پس بزار هرچى میخاد دل تنگش بگه.
۸ میلیون حداکثر میزان فروش
و فقط در صورتی که بهتر از بهترین H&S تاریخ god of War 3 و ۲ باشه
با توجه به سانتا مونیکا احتمالش زیاده
اما سانتا مونیکا در این هفت سال یه پروژه کنسل شده داره با پنجاه میلیون دلار ضرر و اخراج برخی از کارمندانش
در طول ۷ سال فقط god of War ascension ساخته که حدود ۳ میلیون فروش داشت
و این یعنی سونی تو این ۷ سال بیش از ۲۰۰ میلیون دلار برای سانتا مونیکا هزینه کرده و ۱۸۰ میلیون بدست آورده
بعد از انتشار بازی دوباره برای ساخت نسخه بعدی به ۱۰۰ میلیون دلار و ۳ سال زمان نیاز داره
می بینی که سونی بعد از ۷ سال سرمایه گذاری حداکثر به ۲۰۰ میلیون سود میرسه که ۱۰۰ میلیون هم باید برای نسخه بعد هزینه بشه
بعد از این همه تلاش ساخت یه ابر شاهکار تنها ۱۰۰ میلیون دلار سود
در حالی که بازی های آنلاین بی محتوا با یک سوم این هزینه چندین برابر سود میکنن
داداش البته یچیزی رو هم درنظر بگیر
God of War یه سیستم سلره
یعنی خیلی ها برا همین بازی میان PS میخرن و اینجا سونی سود خوبی میکنه
هرکى خربزه بخوره باید پاى لرزشم بشینه. میخواد انحصارى نکنه فروش بیشترم داشته باشه
بازی آنلاین… خرج کمتر سود بیشتر
هـــعـــــــــــی :-((
ببینم کوجیما این اواخر با فیل اسپنسر صبحت نکرده مثل فیل داره هر روز یه خبری یا یه حرفی میزنه البته ما که دوست داریم هر روز خبر بیاد ولی در کل گفتم این که زیاد حرف نمیزد چی شده یکدفعه
اسپنسر؟
اشتباه لپی بود نظر اولیمو پاک کن
فکر کنم منظورش اینه اسپنسر جدیدا کم حرف شده ولی کوجیما شروع کرده به حرف زدن 😀
کی وقت میکنه بره استودیو نظارت کنه همش مصاحبه میکنه 😐
کوجیما جان اواتارم یه خورده کمتر حرف بزن :-D. امیدوارم دث استرندینگ موفق بشه و اینکه ای کاش بازیش خطی بود تا با اضافه کردن صحنه های سینمایی هجان انگیز هجان انگیز تر بشه! درود به همه ی سونی فن ها :-))
کوجیما جنسی زده خوب بوده اینقدر فک میزنه
شوخی کردم استاد تاج سر ماست
“زمانی که بچه بودم فیلمهای آلفرد هیچکاک (Alfred Hitchcock) و جان کارپنتر (John Carpenter) را میدیدم. در شروع فیلمهایشان همیشه زیرنویسی بر روی صفحه نمایش داده میشد که میگفت “فیلمی از آلفرد هیچکاک” یا “فیلمی از جان کارپنتر”. در آن زمان وقتی کار ساخت بازیهای رایانهای را شروع کردم، هیچکس این کار را نمیکرد و اینگونه بود که این ایده در ذهنم شکل گرفت.”
بله استاد ولی دیگه نه مثل متال گیر بعد از هر مرحله اسمتو نمایش بدی دیگه اینجوری بی معنی میشه قضیه دیگه اواخر متال گیر داشتم حالت تهوع میگرفتم بیشتر از ۱۰۰ بار اسم شریف ایشون رو دیدیم!
حالا اینا خوبه
شما فقط به اسم شریفش توجه کردی ارم خودش روباه … حتی دشمنهاش هم این ارم داشتن
و حتی کاراکتر خود ایشون تو این بازی وجود داشت(چون جدیدن دوباره رفتم دیگه نیستش فکر کنم کونامی برداشته)
اینقدر که کوجیما تو این بازی تبلیغ خودشو کرده بود کونامی تبلیغ خودشو نکرده بود
چجوری میخواد یه بازی open world رو تو سه سال بسازه؟!
ip جدید ساختن هم الکی نیس که
اونم با استدیوی ۲۰۰ نفری؟!
داش بیخیال فقط اواتارت :yes:
صبحونه چی میخورید؟ کوجیما
نهار چی میخورید؟ کوجیما
شام چی میخورید؟ کوجیما
چی؟ کوجیما
کی؟ کوجیما
کجا؟ کوجیما پروداکشنز
کوجیما اینجا
کوجیما اونجا
کوجیما همه جا 😐
باز این حرف زد!
هر وقت قیافه کوجیما و متال گیر رو میبینم حالم از دنیای گیم بهم میخوره
وات د فاز؟
منظور؟
به پستای وراجی چند روز قبل استاااد مراجعه کن
به منظور من میرسی
منم هر وقت امساله شمارو میبینم حالم از دنیای گیم بهم میخوره
نظر لطفته دوست عزیز
امثال رو اینطوری مینویسن دوست عزیز
آدم رو برق بگیره جو نگیره
از وقتی بهش جایزه دادن یه توهمی پیدا کرده خودشو با هیچکاک و اسپیلبرگ مقایسه میکنه هر روزم که مصاحبه میکنه 😐
اشکال نداره شاید یه روزی واسه شما هم بازی ساخت پنکه جان
پنکه سوخته میبینم که ولتاژ برقت کم و زیاد شده
نیم سوز شدی بو سوختنی میاد :rotfl:
بو سوختنی دیگه کوجیما انحصار سونی شده
بو سوختنی دیگه Death Stranding انحصار سونی هست
بو سوختنی دیگه که کوجیما حداقل جایزه گرفته
عمو فیل چی
از بهترین کارگردان های صنعت گیم هست و جواب پس داده هر چی کارگردان عالی و ابر شاهکار ساز هست در اختیار سونی هست
بهترین ها یه جا جمع شدن پنکه زیرش خاموش کن از بو سوختنی گذشته 😀
:rotfl: :yes:
فروش بازیهای Hideo Kojima سری MGS البته از زمان نسل ۵ به بالا (کنسول NES قرار نگرفته)
Metal Gear Solid (Ps1 ۷میلیون)
Metal Gear Solid 2 : Sons of Liberty
(۷ ﻣﯿﻠﯿون Ps2)
Metal Gear Solid 3: Snake Eater
(Ps2 ۳.۷ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ)
Metal Gear Solid 4:
Guns of the Patriots
(Ps3 ۶ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ )
Metal Gear Solid: Portable Ops
(PSP 1.19 میلیون)
Metal Gear Solid: Peace Walker
(PSP 2.06 میلیون)
.
Metal Gear Solid Integral
(۰٫۱۱ میلیونPs1 )
Metal Gear Solid VR Missions
(۱٫۱۸ میلیونPs1 )
Metal Gear Solid 2: Subsistence
(۰٫۵۲ میلیون Ps2 )
The Document of Metal Gear Solid 2
(میلیون ? Ps2 )
Metal Gear Solid 3: Subsistence
(۰٫۵۵ میلیون Ps2 )
Metal Gear Solid: The Twin Snakes
(۰٫۴۷ میلیون GC)
.
.
Metal Gear Solid 5
( ۳.۵ﻣﯿﻠﯿﻮﻥall platforms )
ﻧﺴﺨﻪ Xbox one MGS5 ﺗﻤﺎﻡ ﻓﺮﻭﺷﺶ ﺑﻪ ﯾﮏ ﻣﯿﻠﯿﻮﻥ ﻧﺮﺳﯿﺪﻩ ﻭ ﻧﺨﻮﺍﻫﺪ ﺭﺳﯿﺪ
ﻧﺴﺨﻪ PC ﻫﻢ که ﺍﺻﻼ ﺍﻣﺎﺭﺵ ﻧﯿﺴﺖ ﺍﻣﺎﻥ ﺍﺯ ﮐﺮﮎ
باشه بابا نمودی…فهمیدیم گیم فقط ps و سونی حالا میکشی بیرون یا نه؟
اطلاعات جالبی بود اما درباره MGS5 نسخه PC قبل از اینکه حرف بزنی یکم تحقیق کن ببین حرفی که میزنی درسته یا نه!
MGS5 در استیم حدود ۱٫۲ میلیون نسخه فروخته!!
لطفا قبل از دادن اطلاعات خوب تحقیق کن!
فقط کنسولی قبوله که فروشش بیشتره و
پلتفرمی که بیشترین فروش سری روی اون بود
فروش Ps،ps2,Ps3 نوید این رو میده بهترین سری مال کنسول انحصاری سونی بوده و هست
نسخه ۵ پایین از همه قرار میگیره و یجورایی خیانتی به فنای سونی هست مخصوصا اینکه ناقص هست و برای تمام پلتفرم خانگی عرضه شده
متاسفانه اطلاعات شما غلطه
کل اعدادی که گذاشتی رو جمع بزنی چیزی حدود ۳۰ میلیون نسخه میرسه درحالی که متال گیر بیش از ۵۰ میلیون فروخته. در مورد نسخه ی پنجم هم در روزهای اول چیزی حدود ۳میلیون فروخته چطور ممکنه تا الان روی ۳.۵ میلیون مونده باشه؟! + نسخه ای مثل فانتوم پین که روی pc در دسترسه حدودا ۱٫۲ میلیون فقط روی “استیم” فروخته با یک سرچ ساده هم میشه فهمید
تعداد لایک دهندگان شما هم نشان دهنده ی برخورد احساسی کاربرا ست نه چیز دیگری
پلتفرم های که MGS داشتن و فروش ۵۰ میلیون با اینا جمع میشه بیشترین فروش در نسل ها مال نسخه PS بوده تازه در آمار فروش بالا
Collection نسخه های قرار نگرفته
PSP شش تا نسخه فقط براش عرضه شد
دوتاش که اصلی هستن فروش رو نوشتم
یک نسخه از Ps1 به نام Special Missions قرار ندادم
Game Boy Color
GameCube
Microsoft Windows
Mobile
MSX2
N-Gage
Nintendo 3DS
Nintendo Entertainment System
OS X
PlayStation
PlayStation 2
PlayStation 3
PlayStation 4
PlayStation Portable
PlayStation Vita
Xbox
Xbox 360
Xbox One
خودشیفته :smug:
کوجیما استاد است وبس