پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا

پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟

کسری نراقی
۱۷:۳۷ ۱۳۹۱/۰۶/۲۵
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا

احتمالا شما هم جز کسانی هستید که کنفرانس نینتندو را مشاهده و متوجه شدید که قرار است عناوین زیادی برای این کنسول عرضه شود.اما ماجرا وقتی داغ و جنجالی شد که نینتندو خبر از انتشار عنوان Bayonetta 2 ان هم بطور انحصاری برای WII U را داد!!!

در هفته اخیر شاهد معرفی شدن عناوین زیادی برای کنسول جدید شرکت نینتندو یعنی کنسول WII U بوده ایم.خبر های زیادی همانند تایید شدن عناوین سوپر ماریو و خبر جنجالی انتشار عنوان Bayonetta برای کنسول WII U ان هم بطور انحصاری.حال تنها کاری که علاقه مندان به سبک عنوانBT باید انجام دهند این است که یک کنسول WII U را خریداری کنند.زیرا بنظر نمیرسد این عنوان از انحصار خارج شود.اما حال بحث دیگری وجود دارد.اگر شما فردی هستید که در خرید کنسول ها دست و دل باز هستید شاید بگویید که این انحصار کمی عجیب و غریب است.اما در طرفی دیگر اگر شما فردی هستید که با خریدن یک کنسول جدید(ان هم با این قیمت)زیاد میانه خوبی ندارید و البته از طرفداران اینگونه بازیها هستیددلتان میخواهد که این عنوان انحصاری نباشد و انحصاری بودن انرا محکوم میکنید.اما در دو روز اخیر شاهد اعتراضات عظیمی از سوی هواداران این بازی بوده ایم.دلیل ان هم بسیار واضح است.زیرا WII U کنسولی جدید و نوپاست.

حال با فناوری هایی که دارد کنسول جالبی بنظر میرسد اما نمیتوان عنوانی را که در ابتدا بصورت انحصاری برای PS3 ,XBOX 360 منتشر شده است را بطور انحصاری برای کنسولی جدید ان همانند WII U منتشر کرد.در دو روز اخیر شاهد این بودیم که همه هواداران با این موضوع مشکل داشته اند که WII U نمیتواند جای مناسبی برای این عنوان بزرگ باشد.گرچه این کنسول WII UD بسیار حرفه ای زیبا و خوش دست است اماباور کردن این موضوع که قرار است عنوان Bayonetta 2 بطور کاملا انحصاری برای WII U عرضه شود سخت است.از طرفی باید دید چه تغییراتی در خود بازی اعمال شده است.زیرا در ان زمان ناشر بازی SEGA و سازنده PLATINUMGAMES بوده است.اما حال سگا جای خود را به نینتندو داده است.اما حالا که قرار است این عنوان بطور انحصاری برای این کنسول منتشر شود باید دید چه رازی بین نینتندو و PG است که قرار شده تا این عنوان بطور انحصاری برای کنسول جدید نینتندو منتشر شود؟

خب،یک دلیل میتواند این باشد که نینتندو میخواهد به گیمر ها نشان بدهد انها قصد دارند به سمت بازیهای جدی بروند و تنها برروی عناوین خانوادگی کار نمیکنند.در صورتی که کنسول WII به تنهایی در دهه گذشته سود زیادی برای شرکت نینتندو بهمراه داشته است.اما حالا شرکت نینتندو با عرضه کنسول WII U حاضر است تا با گیمران حرفه ای بیشتر ارتباط برقرار کند.گیمرانی که تا کنون XBOX 360 و PS3 را میپرستیدند اما حال نینتندو میخواهد راه ارتباطی بین خود و انها باز کند.اما نمیتوان گفت که نینتندو بتواند با عرضه امحصاری عنوانی همچون Bayonetta 2 این ارتباط را برقرار سازد.اما این حرکت را میتوان در راه جذب ناشران third party دانست.اما نباید این را فراموش کرد که سازندگان زیادی بودند که با در نظر گرفتن وضع مالی خود توسط نینتندو و برای WII نابود شدند!اما در هر حال بزودی این کنسول در اختیار همگان قرار خواهد گرفت.بزودی مردم زیادی انرا میخرند و از ان لذت خواهند برد.اما همگی نسخه های اصلی را خریداری نخواهند کرد.زیرا در زمان WII نیز همگی نسخه های کپی را بازی میکردند.همانند نسخه های کپی WII SPORT و یا عناوین دیگر.اما اینکه چرا قرار است PLATINUMGAMES این عنوان را بطور انحصاری برای WII U بسازد کمی عجیب است.زیرا اعضای این استدیو با سگا روابط خوب و نزدیکی دارند.اما این موضوع ۴ چیز را مشخص میکند که هر کدام از دلایل میتوانند درست و یا نادرست باشند:

۱٫انها درحال ساختن یک عنوان منحصر بفرد هستند

۲٫هدف انها از ساخت این بازی هدف قرار دادن گیمرهای حرفه ای است(منظور ساخت بازی مخصوص انها)

۳٫انها نظر بسیاری از منتقدان را به خود جلب خواهند کرد

۴٫عنوان انها فروش خواهد کرد و ضعیف نخواهد بود

 

تیزر معرفی عنوان انحصاری Bayonetta 2

 

دانلود HD

دانلود SD

 

اما شاید اصطلاح ضعیف تقریبی باشد.اما بسیاری از ناشران این تجربه را در کنسول های نینتندو داشته اند.مثلا عنوان MadWorld حدود ۶۴۰,۰۰۰ نسخه کپی فروش داشته است.این بدان معنیست که ضرری که به تولید کننده بازی وارد میشود جبران نشدنی است.در مقابل برای مثال عنوان Protoype 2 که در حدود همین مقدار نسخه کپی از ان بفروش رسید.این یکی از دلایلی است که دلایل سقوط و بسته شدن یک استدیو را کنار هم میگزارند و باعث میشوند تا یک استدیو بسته شود.اما از ضرر دهی ها یه همینجا ختم نمیشود.قاعدتا برای اینکه بازی شما ساخته و اماده شود و در فروشگاه ها عرضه شود وقت و پول زیادی لازم است.اما همیشه در زمان فروش و عرضه بازی یک مشکل وجود دارد.به عنوان یک ناشربرای مثال “سگا”هنوز هم در اینکه چرا عنوان Anarchy Reigns توسط PG ساخته و توسط انها منتشر شد تردید دارد.(اشاره به ضعف شدید عنوان Anarchy Reigns)بنا بر این با اشاره به Bayonetta 2 میتوان این نتیجه را گرفت که سگا در این فکر بوده است که ناشر دیگری برای عنوان Bayonetta 2 و خرج های سنگین PG پیدا کند.جایی که ممکن است ایده های PG تحقق یابد.همچنین از طرفی ممکن است سگا با خود فکر کرده که این عنوان در شماره بعدی خود(با توجه به اخرین عنوانی که استدیو PG بانام Anarchy Reigns ساخت و بسیار بد بود)نمیتواند موفق و سوداور باشد.اما از طرفی میتوان تمامی از صحبت هارا کنار گذاشت و از لحاظی دیگر به ماجرا نگاه کرد.اگر این عنوان همچنان بطور مالتی پلتفرم منتشر میشد ممکن بود انچنان که باید و شاید معروف نشود و از فروش خوبی برخوردار نشود.اما حال که بطور “انحصاری”برای کنسول WII U منتشر میشود میتوان گفت بیشتر مورد اهمیت قرار میگیرد.

حال نظر شما چیست؟ایا این عنوان باید انحصاری باشد یا بطور مالتی پلتفرم عرضه شود؟

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا
پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

پرونده : چرا عنوان Bayoneta 2 انحصاری WiiU شد ؟ - گیمفا