بررسی عملکرد نسخه رایانه‌های شخصی Call of Duty: Infinite Warfare

۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵
عنوان Call of Duty: Infinite Warfare را در مدت محدودی می‌توانید بصورت رایگان تجربه کنید

بسیاری از دارندگان رایانه‌های شخصی هنگامی که اکتیویژن اعلام کرد بتای بخش چندنفره Call of Duty: Infinite Warfare برای این پلتفرم منتشر نمی‌شود نگران شدند. آیا چنین چیزی بدان معنا بود که بازی عملکرد ایده‌‌آلی برروی رایانه‌های شخصی ندارد؟ حال زمان آن رسیده تا ببینیم این عنوان چگونه عملکردی داشته است.

در این بررسی، برای پردازنده از یک Intel i7 4930K (توربوبوست شده در ۴٫۲ گیگاهرتز)، ۸ گیگابایت رم، یک کارت گرافیکی NVIDIA GTX980Ti و یک کارت گرافیکی GTX690، نسخه ۶۴ بیتی ویندوز ۱۰ و آخرین درایور نسخه WHQL از درایورهای GeForce استفاده شده است. ما سعی کردیم از SLI که برای Black Ops 3 ،Advanced Warfare و نسخه بازسازی شده Modern Warfare هم در دسترس قرار داشت استفاده کنیم اما قابلیت SLI در این عنوان به‌صورت ایده‌آل نبود و بهتر است برای یک پروفایل رسمی SLI صبور باشیم.

Call of Duty: Infinite Warfare به پردازنده قدرت‌مندی نیاز ندارد که واقعا ما را متعجب کرد. همان‌طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، بازی عملکرد خوبی برروی پردازنده ۶ هسته‌ای ما داشته است. به‌‌منظور اینکه بفهمیم بازی برروی پردازنده‌های ضعیف‌تر چگونه عملکردی دارد، ما از پردازنده‌های شبیه‌سازی شده دو و چهار هسته‌ای استفاده نمودیم و بازی حتی برروی پردازنده دو هسته‌ای شبیه‌سازی شده ما هم به‌طور شگفت‌آوری اجرا می‌شد (با فعال بودن Hyper Threading). نرخ فریم بازی در پردازنده دو هسته‌ای به زیر ۷۰ نمی‌رفت؛ چیزی که قطعا کسانی که پردازنده‌های ضعیفی دارند را خوشحال می‌سازد.

به راحتی می‌توان گفت Call of Duty: Infinite Warfare عنوانی است که بیشتر از کارت گرافیک کار می‌کشد. GTX690 ما که به علت عدم وجود SLI عملکرد مشابه‌ای نسبت به GTX680 دارد، توانست برروی تنظیمات Ultra و رزولوشن ۱۰۸۰p بازی را با نرخ فریم ۳۰ الی ۶۰ اجرا کند (البته بافت‌ها به‌ خاطر محدودیت VRAM برروی Medium قرار داشتند).

از طرف دیگر، کارت گرافیک GTX 980TI توانست بازی را بدون هیچ مشکلی اجرا کند. در حالی که در برخی از صحنه‌ها نرخ فریم بازی تا ۸۵ افت می‌کرد (ما از نهایت کارت گرافیک خود استفاده نمودیم بنابراین راجع به صحنه‌هایی با جزئیات بالا و سنگین صحبت می‌کنیم)، بازی در اکثر اوقات برروی تنظیمات ۱۰۸۰p و Ultra با نرخ ۱۰۰ الی ۱۲۰ فریم بر ثانیه به اجرا در می‌آمد. در رزولوشن ۴k، کارت گرافیک GTX 980TI قادر به دست‌یابی نرخ فریم ۳۵ الی ۶۰ در حداکثر تنظیمات بود (با Flimic SMAA 1X).

 Call of Duty: Infinite Warfare گزینه‌های گرافیکی زیادی را برای تنظیم کردن در دسترس قرار داده است. دارندگان کارت گرافیک‌های ضعیف‌تر می‌توانند با پایین‌ آوردن این تنظیمات به نرخ فریم بالاتری دست یابند.

دارندگان نسخه رایانه‌های شخصی قادر به تنظیم گزینه‌‌های زیادی مانند رزولوشن بافت‌ها، رزولوشن سایه‌ها، Shadow Caster Levels در کنار دیگر تنظیمات مانند Particle Lighting ،Tessellation و Level of Detail خواهند بود. علاوه بر این، شما می‌توانید Ambient Occlusion ،Bullet impact و همچنین Volumetric lighting و Cache Sun/Spot Shadows را هم برروی فعال یا غیر فعال قرار دهید. بازی دارای تنظیمات میدان دید، گزینه‌ای برای غیر فعال سازی Film Grain و رندر کردن رزولوشن هم است.

  

 

ما در نسخه بازسازی شده Call of Duty: Modern Warfare گزینه Cache را غیر فعال کرده بودیم. این گزینه موجب مشکلات بهینه‌سازی گوناگونی در نسخه‌های گذشته Call of Duty می‌شد و واقعا دلیلی برای فعال سازی آن وجود ندارد. Cache شاید سرعت سایه خورشید و محاسبات سایه‌ها را بالاتر ببرد اما از آنجا که در هنگام غیر فعال بودن آن با هیچ مشکلی روبه‌رو نشدیم، پیشنهاد می‌کنیم شما هم آن را غیر فعال نگه دارید.

از نظر گرافیکی هم Call of Duty: Infinite Warfare حیرت‌آور به‌نظر می‌رسد. بازی دارای بهترین شخصیت‌هایی است که تاکنون دیده‌ایم. علاوه بر این، محیط بازی نسبت به چیزی که در نسخه‌های گذشته Call of Duty مشاهده کرده بودیم، بزرگ‌تر است و به‌طور زیبایی طراحی شده‌اند و از مشکلات بهینه‌سازی رنج نمی‌برند. مبارزات فضایی بازی بسیار خوب و روان هستند که انفجارهای زیادی هم در صفحه مشاهده خواهید کرد. ما از گزینه Screen-space reflections استفاده نمودیم و ambient occlusion هم بسیار عالی کار می‌کند. سیستم نورپردازی هم صحنه‌های بازی را نسبت به نسخه‌های قبلی Call of Duty واقع گرایانه‌تر می‌سازد.

با این حال، بازی همچنان کمی قدیمی و از کار افتاده به‌نظر می‌رسد. ما نمی‌دانیم چه چیزی باعث این موضوع می‌شد (و ما پیشنهاد می‌کنیم Depth of Field و Motion Blur را برای تارتر نشدن صفحه غیر فعال کنید) و این چیزی است که در نسخه بازسازی شده Modern Warfare هم شاهد بودیم. خبر خوب این است که این مشکل را می‌توان با استفاده از مادهای گرافیکی Reshade از بین برد. ما نه تنها متوجه این موضوع شدیم، بلکه برخی از صحنه‌ها از کیفیت پایین بافت‌ها رنج می‌بردند که نتیجه آن هم کیفیت گرافیکی متوسطی بود که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید:

در مجموع، Call of Duty: Infinite Warfare عملکرد فوق‌العاده خوبی برروی رایانه‌های شخصی داشته و یکی از بهینه‌ترین بازی‌های سال ۲۰۱۶ برروی این پلتفرم است. بازی شامل تنظیمات گرافیکی بسیار زیادی می‌شود و سرعت موس هم برروی پیش‌فرض قرار دارد (گرچه اگر دوست داشته باشید، گزینه‌ای برای فعال‌سازی و تنظیم آن موجود است). بازی حتی برروی پردازنده پیش پا افتاده دو هسته‌ای هم به‌طور شگفت‌انگیزی به اجرا در می‌آید و در بیشتر بخش‌ها جلوه‌های بصری زیبا و فناوری عاقلانه‌ای را ارائه می‌دهد. اینفینیتی‌وارد کار تحسین‌ بر انگیزی را با نسخه رایانه‌های شخصی Call of Duty: Infinite Warfare انجام داد.

0
0
برچسب‌ها: ،

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید