معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا

معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands

Unknown
۰۹:۰۰ ۱۳۹۵/۰۷/۲۱
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا

هنوز از فرآیند توسعه‌ی دقیق بازی جدید یوبی‌سافت چیز خاصی نمی‌دانیم. اما این‌که چگونه ایده‌ی ساخت این اثر به ذهن سران یوبی‌سافت خطور کرده را خیلی راحت می‌شود پیش‌بینی کرد و حداقل در یک موضوع می‌توان مطمئن بود؛ این‌که نسخه‌ی جدید «گوست ریکان» ترکیبی است از همه‌ی عناصری که یوبی‌سافت در پردازش‌شان نقش داشته است؛ از کوآپ بازی بگیرید تا جهان‌باز بودن و مناطق وسیعش که به‌آسانی می‌شود نمونه‌هایش را در باقی بازی‌های این کمپانی دید. در حقیقت، این‌طور به‌نظر می‌رسد که یوبی‌سافت تعدادی از مؤلفه‌های شناخته‌شده‌اش را در مخلوط‌کن ریخته و با مخلوط کردن‌شان، معجون مخصوص جدیدی به‌وجود آورده که اکنون آن را به اسم Ghost Recon: Wildlands می‌شناسیم. در ادامه با پیش‌نمایش بزرگ‌ترین بازی جهان‌آزاد یوبی‌سافتی‌ها، همراه گیمفا باشید.

این مجموعه‌ی شوتر تاکتیکی، گوست ریکان، همیشه به‌خاطر بخش کوآپ سرگرم‌کننده‌اش شناخته می‌شود که مخاطبان را با تیمی کوچک به دل عملیاتی گسترده می‌فرستد تا دشمنان‌ — که توسط هوش‌ مصنوعی کنترل می‌شوند — را از بین ببرند. دامنیک باتلر (Dominic Butler)، سرپرست طراحان، عقیده دارد که نسخه‌ی جدید این سری اولین شوتر تیراندازی است که از اول تا آخرش را می‌شود به‌صورت چهارنفره انجام داد. او پیرامون ماهیت این بازی توضیح می‌دهد: «بازی طوری طراحی شده است تا از شروع تا انتهای آن بتوانید به‌ شکل تک‌نفره آن را انجام دهید و در این زمان، این هوش مصنوعی‌ است که بقیه‌ی هم‌تیمی‌هایتان را کنترل می‌کند. اما دوستانتان هم می‌توانند وارد ماجرا شوند و قادرید تا بدون هیچ محدودیتی، ادامه‌ی بازی را با دوستانتان [در بخش کوآپ] انجام دهید.»

Ghost Recon: Wildlands در یک کشور محصور واقع در آمریکای جنوبی به نام بولیوی جریان خواهد داشت؛ جایی‌که تعدادی کارتل مواد مخدر مهاجرت کرده‌اند و با فعالیت‌های ضدقانونی‌شان تمام آن کشور را در دست خود گرفته‌اند. این بار جریان بر سر این نیست که تعدادی دلال مواد مخدر در جنگل‌هایی پنهان شده‌اند یا یک موضوع فساد‌آمیز کوچک به‌وجود آمده، بلکه جریان درباره‌ی جدال گروه «اشباح» — که در نقش‌شان هستیم — با کارتل «سانتا بلانکا» (Santa Blanca) است؛ یعنی مبارزه با بزرگ‌ترین تولیدکننده‌های کوکائین در جهان. پرسش اینجاست که چرا سازندگان، کشور بولیوی را به‌عنوان مقصد جدید بازی انتخاب کرده‌اند؟ باتلر پاسخ می‌دهد: «برگ کوکا هسته‌ی فرهنگی آن کشور است. شما می‌توانید در همه‌جا آن برگ‌های کوکا را [در بولیوی] پیدا کنید. مردم از آن به‌عنوان داروهای گیاهی یا نوشیدنی‌های انرژی‌زا و بسیاری چیزهای دیگر استفاده می‌کنند. البته با توجه به سریال «برکینگ بد» فهمیدیم که این‌جور چیزها هم به‌راحتی می‌توانند تبدیل به کوکائین شوند.»

maxresdefault

این بازی به مدت سه سال است که در دست توسعه قرار دارد.

درحالی‌که در جهان امروزه می‌بینیم تولیدکننده‌ها، کوکائین را با پنهان‌کاری زیاد و دور از چشم مردم می‌سازند، کارتل سانتا بلانکا مواد مخدرش را با رفتاری گستاخانه در مکان‌های عمومی و اغلب با کمک دولت تولید می‌کند. باتلر می‌گوید: «آن‌ها با شجاعت تمام دیگر دست به تولید در مکان‌های مخفی نمی‌زنند. سانتا بلانکا در این صنعت میلیاردی، کارش را کاملاً آشکار و در چشم‌اندازهایی باز انجام می‌دهد.»

تمرکز بازی روی بخش کوآپ، باعث شده تا چالش‌هایی در سطح روایت بازی به‌وجود آید، ولی دامنیک باتلر معتقد است که این موضوع سبب بهتر شدن بازی شده است. او می‌افزاید: «البته که در بازی یک داستان وجود دارد، اما بخش کوآپ بازی جدا از خط داستانی و روایی بازی نیست و در همان روند اصلی بازی می‌توانید [به‌صورت تک‌نفره یا با دوستان] پیشروی کنید.»

این نسخه از همان شروع به صورت جهان‌باز خواهد بود و کاربرها در هر کجا که می‌خواهند می‌توانند قدم بگذارند. هدف بازی‌کننده‌ها در این دنیای وسیع، ترور سرپرست این کارتل مواد مخدر است که او را با اسم El Sueño می‌شناسیم. برای این عمل، مخاطبان نخست باید هر چهار ستون اصلی کارتل را نابود کنند؛ یعنی محل تولید کوکائین، قاچاق، امنیت و نفوذ سیاسی‌شان. تهیه‌کننده‌‌ ارشد بازی، نورالدین عبود (Nouredine Abboud)، درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «اهداف طولانی و بلندمدتی به شما داده می‌شود،‌ اما برای رسیدن به این اهداف از هر راهی که دوست دارید می‌توانید وارد عمل شوید. جهان‌باز بودن بازی با کامل‌ترین شکل، حس و حال یک گوست ریکان واقعی را به مخاطب القا می‌کند. برای ما، جهان‌باز کردن بازی مانند تکاملی است در این مجموعه به‌وجود آورده‌ایم.»

هیچ اسکریپت و سناریوی خاصی برای بازی نوشته نشده است و روایت بازی هم کاملاً غیرخطی خواهد بود، حتی میان‌پرده‌‌ای هم جهت پیشبرد روایت قصه وجود ندارد؛ یعنی همان‌طور که مشخص است، با عنوانی مواجه‌ایم که بیش‌تر از همه گیم‌پلی‌محور است تا این‌که قصه‌گویی بزرگی داشته باشد. به‌سبب آزادی عمل بسیار بالایی که بازی به مخاطبان ارائه خواهد داد، هیچ‌گاه مخاطبان با یک وضعیت دو بار روبه‌رو نخواهند شد؛ به‌خاطر همین موضوع‌، تجربه‌ی دو نفر از بازی به‌طور کامل تفاوت خواهد داشت. عبود اضافه می‌کند: «ما گوست ریکان را با خلق نقشه‌ای وسیع، زیبا و پویا وارد مسیر جدیدی کرده‌ و دست به ساخت جهان‌آزادی زده‌ایم که نسبت به «انتخاب» کاربرها واکنش نشان می‌دهد. صرف نظر از این‌که می‌خواهید بازی را تک‌نفره انجام دهید یا چندنفره، هیچ‌وقت دو بار با یک وضعیت روبه‌رو نمی‌شوید؛ زیرا شاهد امکانات شگفت‌انگیز و آزادی خلاقانه‌ای خواهید بود که تجربه‌های شخصی و منحصربه‌فردی برای هر بازی‌کننده به‌وجود می‌آورد.»

gr 1

برخلاف نسخه‌های قبلی، این بار می‌شود به انجام مأموریت‌های فرعی بسیار زیادی مشغول شد و همین‌طور می‌‌توان با افراد غیرنظامی یا گروهک‌های دیگر ارتباط برقرار کرد؛ حاصل این عمل، باعث تغییراتی در دنیای بازی شده و سبب تغییر چگونگی رسیدن کاربرها به اهداف مورد نظر می‌شود.

عبود می‌افزاید: «حتی من در جایگاه تولیدکننده‌‌ و با صرف سه سال زمان برای توسعه‌ی این بازی، به‌سختی با یک وضعیت دو بار روبه‌رو شدم. همچنین فکر می‌کنم که بازی‌های آینده به این سمت سوق داده خواهند شد. البته ما می‌خواستیم که چنین شیوه‌ای را از سال‌های قبل انجام دهیم، اما [با توجه به سخت‌افزارها] این امکان غیرقابل انجام بود. ولی اکنون برای اولین بار ما سخت‌افزارهایی داریم که این امر را میسر می‌کند. پرسش اینجاست که آیا بازی‌های ازپیش‌تعیین شده عمرشان دارد به پایان می‌رسد؟ جوابی ندارم، اما هسته‌ی اصلی کاری که داریم با گوست ریکان انجام می‌دهیم این است که کنترل کاملی به مخاطب داده و آن‌ها را از مسیرهای خطی دور نگه داریم.»

بازی‌کننده‌ها به انواع و اقسام اسلحه‌های متفاوت و شخصی‌سازی‌های گوناگون برای سلاح دسترسی دارند؛ از کلت‌های کمری گرفته تا تک‌تیراندازها و اسلحه‌های اتوماتیک و مرگ‌بار دیگر. حتی اگر از پوشش کاراکترتان هم خسته شدید، تی‌شرت‌، کلاه و لباس‌های مخصوص دیگری هستند تا ظاهر جدیدی به کاراکتر بدهند. اما بخش مهم دیگر بازی، مبارزات مبتنی بر ماشین‌ها و جیپ‌های جنگی است. می‌شود سوار وسایل نقلیه‌ی بسیاری شد و حتی بالگردها هم در اختیار کاربرهاست تا راحت‌تر بتوانند دشمنانشان را دنبال کرده و در دنیای بزرگ بازی جابه‌جا شوند. علاوه بر همه‌ی این وسایل نقلیه، کاربرها از قایق هم برای گشت‌وگذار و انجام مأموریت‌ها می‌توانند استفاده می‌کنند. عبود می‌افزاید: «چون با جهان‌باز غول‌پیکری مواجه‌اید، بازی امکانات تاکتیکی بسیاری هم در اختیارتان می‌گذارد. نه‌تنها در زمینه‌ی انتخاب سلاح آزادی عمل کاملی دارید، بلکه در انتخاب موقعیت فیزیکی حمله هم آزاد هستید. مسیری که برای قلع و قمع اهداف پیش می‌گیرید، این‌که در چه زمانی از روز سراغ مراحل بروید یا سوار چه ماشینی شوید، همه‌اش دست خودتان است؛ برای همین است که ما روی جهان‌آزاد وسیع تمرکز کرده‌ایم.»

۳۰۸۰۱۲۲ gameplay e3 ghostreconwildlands gunsblazing gs

با انجام مراحل و کسب امتیاز تجربه‌ی کافی، می‌شود وسایل و اسلحه‌ها را تا جای ممکن ارتقا داد.

این‌که در چه ساعتی از روز و در چه آب و هوایی مأموریت‌ها را شروع کنید، بستگی به تصمیم مخاطب است. اما باید در نظر داشت که شب یا ظهر بودن هوا نتیجه‌‌هایی روی نحوه‌ی بازی کردن مخاطب می‌گذارد. یوبی‌سافت در بلاگش درباره‌ی این موضوع می‌گوید: «واضح است که شروع عملیات در یک روز کاملاً آفتابی، باعث می‌شود تا دشمنان هم با توجه به روشنایی هوا شما را راحت‌تر شناسایی کنند. ولی [مزیت] هوای آفتابی و ظهر آنجاست که شخص یا اشخاص هدف در محیط‌های باز هستند و به‌ همین علت، راحت‌تر می‌توان به اهداف دسترسی پیدا کرد. از طرف دیگر، هوای تاریک سبب پوشش بیش‌تر بازی‌کن از دید دشمن‌ها شده ولی به‌طور بالقوه برای رسیدن به هدف باید راه دشوارتری را پیمود.»

گوست ریکان جدید بزرگ‌ترین جهان‌آزاد یوبی‌سافت است که از نُه اقلیم و محیط متفاوت بهره خواهد برد؛ مانند محیط‌های جنگلی، کویری، بیابانی و برفی. سازندگان برای خلق محیط‌ها و نقشه‌ی بازی، یک تیم تحقیقاتی را همراه با جمعی از ارتش بولیوی به جنگلی واقع در آمریکای جنوبی فرستاده‌اند تا بهتر بتوانند نقش برگ و گیاه کوکا را در فرهنگ بولیوی درک کنند که چگونه هم برای مقاصد مذهبی و هم برای مقاصد تولید مواد مخدر استفاده می‌شوند. تامی فرانسوا، معاون یوبی‌سافت، طی صحبتی در جریان همایش دایس ۲۰۱۶ در این خصوص می‌گوید: «هنگامی‌که می‌خواهید جهانی تازه را ایجاد کنید، فقط نباید به خواندن کتاب‌ها [درباره‌ی آن جهان مقصود] اکتفا داشته باشید. برای ساخت آن جهان، باید خودمان را در آن غوطه‌ور کنیم؛ چگونه این کار را انجام می‌دهیم؟ با بلند شدن از پشت میزهای کامپیوتر و سفر به محیط‌ها و استشمام چمن‌ها.» البته این اولین باری نیست که یوبی‌سافت دست به چنین عملی زده و آن‌ها پیش‌تر نیز چنین کاری را برای خلق نقشه‌های «فارکرای ۴» و «دیویژن» انجام داده‌اند.

tom clancys ghost recon wildlands 1024x576

فرقی ندارد می‌خواهید با پرش از بالگرد و چترنجات بروید سراغ اهداف یا با ماشین‌ و موتورها و ده‌ها راه دیگر. بازی از هر جهت می‌خواهد دست مخاطب را برای پیشبرد در مراحل باز بگذارد و این بزرگ‌ترین وجه تمایز Ghost Recon: Wildlands نسبت به نسخه‌های قبلی‌اش است.

از جهتی دیگر، اریک کیوزن (Eric Couzian) که وظیفه‌ی کارگردانی بازی را به‌عهده دارد نیز درباره‌ی این‌که چرا گوست ریکان جدید را جهان‌باز ساخته‌اند دلایلی را ارائه داده و از آن به‌عنوان دنیایی بسیار پویا یاد می‌کند. وی درباره این موضوع می‌گوید: «ما می‌خواهیم احساس هیجانِ ناشی از اکتشاف [جهان بازی را] به مخاطبان انتقال دهیم. این یک دنیای بسیار استوار است و ما می‌خواهیم تا آنجا که ممکن است کاملاً واقعی باشد، حتی تیمی [از سازندگان] را به مدت دو هفته به بولیوی فرستادیم و صحبت‌های زیادی با کارشناس‌ها انجام دادیم؛ از جمله مشاورهای نظامی و گیاه‌شناس‌ها و بنابراین با یک محیط زنده طرف هستیم. همه‌ی دشمن‌ها و مردم عادی زندگی و مذهب خودشان را دارند. البته هیچ اسکریپ و سناریویی به‌طورکلی در بازی گنجانده نشده است؛ زیرا باور داریم که هر بازی‌کننده نسبت به دیگری تجربه‌ی متفاوتی خواهد داشت. این چیزی جدید برای صنعت بازی‌هاست، یک جهان‌آزاد منحصربه‌فرد، یک شوتر تاکتیکی کوآپ.»

البته اریک کیوزن و عبود تنها کسانی نیستند که از جهان‌آزاد شدن گوست ریکان دفاع می‌کنند و حتی مدیر اجرایی یوبی‌سافت، جانِس مالِت (Yannis Mallat)، نیز جهان‌آزاد کردن گوست ریکان را به‌نفع آن می‌داند. او اعتقاد دارد که بازی‌های جهان‌آزاد در حال پیشرفت و تسلط بیش‌تر روی بازار هستند؛ مخصوصاً عناوینی که مکانیزم‌های گوناگونی را ترکیب کرده‌اند؛ مانند دشمنان هوشمند، اکوسیستم‌ها، استفاده از چرخه‌ی روز و شب و تمرکز روی کوآپ‌. مالت می‌گوید: «پنج‌ عدد از پرفروش‌ترین‌ بازی‌های سال پیش، عناوین جهان‌آزاد بوده‌اند. شایان ذکر است که بازی‌های دیگری مانند «ویچر» و «متال گیر سالید» جهان‌شان را گسترش داده و جزو بازی‌های جهان‌باز قرار گرفتند. ما نیز به‌سراغ دنیاهای بزرگ و پیچیده‌ای خواهیم رفت که آزادی و تجربه‌ی بی‌نهایتی به مخاطبان ارائه می‌دهد.»

در تاریخ هفتم مارس ۲۰۱۷، Ghost Recon: Wildlands برای پلتفرم‌های پلی‌استیشن ۴، اکس‌باکس وان و رایانه‌های شخصی عرضه می‌شود و می‌توانید متفاوت‌ترین و جاه‌طلبانه‌ترین نسخه‌ی گوست ریکان را — که اسم بزرگ‌ترین بازی جهان‌آزاد یوبی‌سافتی‌ها را به‌دوش می‌کشد — با دوستانتان به صورت کوآپ و حتی تک‌نفره تجربه کنید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا
معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

معجون مخصوص | پیش‌نمایش Ghost Recon: Wildlands - گیمفا