میراثدار ۲۹ سال خاطره… | پیشنمایش عنوان Final Fantasy XV
انسان است و انتخاب هایش… انسان است و اشتباه هایش، خوشبختی هایش، سختی هایش… اما وقتی تمام این ها را با یکدیگر جمع کرده و در قاب زمان قرار می دهیم تنها به یک نکته می رسیم، “انسان است و خاطراتش”. تمام آن انتخاب ها، سختی ها، خوشی ها، لبخندها و اشک ها در طول زمان نامشان عوض می شود و لباس خاطره شدن می پوشند. انسان با خاطراتش زنده است. اگر خاطرات را از انسانی بگیریم دیگر چیزی برای او باقی نگذاشته ایم، همه چیزش را گرفته ایم. تصور کنید که در انتهای هر روز تمامی اطلاعات ذهنی ما پاک و ریاستارت میشد و هر روز صبح بدون هیچ اطلاعاتی و شناختی حتی از نزدیک ترین کسانمان از خواب بر می خواستیم. وقتی نتوانی به یاد بیاوری که مادرت برایت چه کرده است، وقتی نتوانی به باد بیاری که چهره پدر در راه آسایش تو بوده است که شکسته شده، دیگر چه زندگی؟ آیا اصلا نام این زندگی است؟ خیر قطعا نیست. “انسان است و خاطراتش”. همین خاطرات به زندگی ما معنی داده اند و همین خاطرات برای ما درس های زندگی و تجربه به حساب می آیند. وقتی خاطره بدی از یک موضوع داری دیگر دوباره سعی می کنی تا آن را تکرار نکنی پس اینجا خاطره همان تجربه و درس زندگی است.
خب اجازه دهید تا دیگر زیاد احساسی نشویم! می دانید چرا از خاطره میگویم؟ در این دنیای نه چندان زیبا و زندگی های دشوار که پتانسیل رقم خوردن خاطرات تلخ خیلی بیشتر است، حتی یک خاطره کوتاه شیرین نیز به اندازه یک دنیا برای انسان ارزش دارد؛ حال تصور کنید که یک بازه خاطره ۲۹ ساله از یک نام در زندگی و دنیای مورد علاقه تان وجود دارد. بسته به سن و سال افراد، نفراتی بیشتر در این بازه قرار داشته اند و خاطرات بیشتری دارند و طبیعتا نفراتی کمتر. اما به هر حال هر کدام از آن افراد زمانی که آن نام را می شنوند ناخود آگاه خاطرات شیرین آن برایشان مرور خواهد شد و آن نام تا همیشه بخشی از ذهن و قلب آن ها را در اختیار دارد و خواهد داشت.
مطلبی که در بالا عرض کردم می تواند در هر حوزه و زمینه ای صادق باشد اما بحث ما در اینجا قاعدتا حوزه بازی های ویدئویی است. در دنیای مورد علاقه ما و بحث مربوط به ما که بازی های رایانه ای هستند عناوین و فرنچایزهایی وجود دارند که سال های زیادی است برای ما خاطره سازی کرده اند و حتی فرنچایزی که ۲۹ سال برای چندین نسل از بازیبازان خاطره سازی کرده است؛ فرنچایزی با نام Final Fantasy. نامی که حتی کسانی که هیچ علاقه و ارتباطی به بازی های رایانه ای ندارند نیز نام آن را شنیده اند و برایشان ناآشنا نیست. محبوب ترین فرنچایز ژاپنی که سال ها با نسخه های مختلف خود قلب طرفداران را به دست آورده است و شاهد شاهکارهایی مثل نسخه هفتم Final Fantasy و چندین شماره دیگر از این فرنچایز بوده ایم که جزو شیرین ترین خاطرات بازیبازان مختلف در سراسر دنیا محسوب می شوند.
بعد از نسخه سیزدهم Final Fantasy که با محوریت شخصیتی دوست داشتنی به نام لایتنینگ بود و نسخه چهاردهم که یک عنوان آنلاین بود و بازخوردهای مثبتی را نیز دریافت کرد، اکنون منتظر عرضه نسخه پانزدهم این سری هستیم که بی شک بزرگترین نسخه این فرنچایز از لحاظ زمان ساخت و دنیای بازی است. سال هاست که منتظر این عنوان هستیم و حتی تغییر نام آن و تاخیرهای پی در پی را نیز تحمل کرده ایم که آخرین آن ها همین جدیدا اعلام شد و بازی مجددا ۲ ماه به تعویق انداخت تا به جای مهر در آذر ماه منتشر شود. ما که این همه صبر کرده ایم این دو ماه را هم تحمل می کنیم، اگر در نهایت شاهد یک عنوان بی نقص و با کیفیت باشیم. قطعا تاخیر بهتر است از ناقص عرضه شدن یک بازی.
در این مطلب که به عنوان پیش نمایش بازی مورد انتظار Final Fantasy XV به شما کاربران عزیز گیمفا تقدیم می گردد، قصد داریم تا اطلاعات و جزییاتی که تاکنون در این عنوان تایید شده و یا در ویدئوهای بازی دیده ایم و از زبان سازندگان شنیده ایم را برای شما دوستان به صورت یک مجموعه ارائه دهیم تا مدتی پیش از انتشار بازی، اطلاعات و دیدگاه کامل تری نسبت به آن پیدا کنید و از زیر و بم و محتوای آن بیشتر آگاه شوید و سرانجام تصمیم بگیرید که آیا نسخه پانزدهم و پر سر و صدای این فرنچایز محبوب در سبد خرید شما جایی خواهد داشت یا خیر. پس با بنده و وبسایت تحلیلی خبری گیمفا در ادامه “پیشنمایش عنوان Final Fantasy XV” همراه شوید.
Final Fantasy XV یک عنوان اکشن نقش آفرینی ژاپنی است که توسط شرکت خوشنام ژاپنی یعنی Square Enix در حال ساخت است و قرار است تا اگر دوباره تاخیری پیش نیاید در ماه نوامبر ۲۰۱۶ برای پلتفرم های PlayStation 4 و Xbox One منتشر گردد. البته در این که آیا نسخه پانزدهم این سری هنوز هم یک JRPG کامل است یا خیر مباحثی جدی وجود دارد زیرا که این نسخه بسیاری از موارد کلاسیک و اصلی عناوین قبلی و اولیه این سری را ندارد و مبارزات آن نیز کاملا به شکل اکشن در آمده اند اما به هر حال خصوصیتهایی از عناوین همیشگی این سری مثل برخی المان های استراتژی را نیز داراست و از این روست که هنوز هم با نگاه به آن می توان حدس زد که با یک نسخه از Final Fantasy طرف هستیم.
در مجموع با مقدار نسبتا زیادی ارفاق می توانیم بگوییم Final Fantasy XV هنوز هم یک نقش آفرینی ژاپنی است اما نه فقط یک JRPG بلکه عنوانی Action JRPG که به خصوص در بخش مبارزات خود شباهت بسیار زیادی به عناوین سبک هک اند اسلش پیدا کرده است که این موضوع به گفته سازندگان در راستای سریع تر شدن روند بازی انجام شده است. اما حتی اگر سازندگان هم اعتراف نکنند می دانیم که یکی از دلایل اصلی این اکشن تر شدن بازی به دلیل علاقه بیشتر طرفداران غربی به این نوع مبارزات و در واقع به خاطر جذب کاربران غربی و فروش بیشتر این عنوان در بازارهایی غیر از ژاپن.
این عنوان همان طور که از نامش پیداست پانزدهمین نسخه اصلی از سری Final Fantasy است و از لحاظ زمینه و تم، در ارتباط با سری عناوین Fabula Nova Crystallis Final Fantasy است. Fabula Nova Crystallis Final Fantasy یک زیر شاخه از سری Final Fantasy است که دنیا و شخصیت های متفاوتی نسبت به سری اصلی دارد و عناوین این زیرشاخه که شامل عناوین Final Fantasy XIII و Final Fantasy Type-0 می باشند از لحاظ افسانه و ریشه با هم مشترک هستند اما از بقیه عناوین سری اصلی این فرنچایز کاملا مجزا هستند و هیچ ارتباط داستانی با آن ها ندارند.
بازی Final Fantasy XV یک جدایی بزرگ از عناوین قبلی این سری محسوب می شود و اتمسفر بسیار تاریک تری را نسبت به همیشه ارائه می کند که بر پایه محیط ها و شخصیت های واقعی تر (Realistic) و انسانی، نسبت به تمامی نسخه های قبلی این فرنچایز می باشد. در واقع به راحتی می توان گفت که تاکنون هیچ گاه در هیچ نسخه اصلی یا فرعی این سری، شاهد اتمسفر و زمینه ای به این تاریکی نبوده ایم و همچنین این حد از واقع گرایی نیز تا به حال در Final Fantasy سایقه نداشته است. وقتی به عمق این مطلب می رویم مشاهده می کنیم که این موضوع هم باز به دلیل جذب کاربران غربی که به داستان ها و نقش آفرینی های تاریک تر مثل ویچر علاقمند هستند انجام شده است تا تضمینی برای فروش بیشتر بازی در بازارهای جهانی باشد.
وقایع Final Fantasy XV در دنیای Eos اتفاق می افتد که بسیار شبیه به زمین مدرن است. این سرزمین بین چندین ملت مختلف به نام های Lucis, Tenebrae, Niflheim, Solheim و Accordo تقسیم شده است. همه این ملت ها غیر از Niflheim قبلا یک کریستال را نگه می داشته اند که قدرت سیاسی قابل توجهی را برای آن ها داشته است، اما جنگ بین آن ها باعث شده است تا همه کریستال ها غیر از کریستال Lucis گم شوند. Lucis تحت حمایت کریستال تبدیل به جامعه ای شده است که حول محور جادو می چرخد، در حالی که دیگر ملت ها به تمدن های تکنولوژیکی با تمرکز بر ماشین ها و سلاح ها روی آورده اند.
امپراطوری Niflheim تبدیل به بزرگترین دشمن Lucis می شود و در آغاز بازی خواهید دید که تقریبا تمامی سرزمین های Lucis تحت سلطه Niflheim در آمده اند. در دنیای Final Fantasy XV مردمانی وجود دارند که دارای قدرت های جادویی هستند و در میان این مردم، Oracleها نیز وجود دارند؛ آن ها زنانی کشیش هستند که قابلیت مبارزه با “Plague of the Stars” را دارا هستند. Plague of the Stars یک پدیده ماوراءالبیعه است که دنیا را به غرق کردن در تاریکی ابدی و مطلق تهدید می کند.
دو شخصیت اصلی بازی شامل Noctis Lucis Caelum (شاهزاده Lucis که شخصیت اصلی و قابل بازی است) و همینطور Lunafreya Nox Fleuret (نامزد Noctis و یک Oracle از سرزمین Tenebrae)هستند. Noctis در طول روند بازی توسط ۳ شخصیت دیگر همراهی می شود که شامل Gladiolus Amicitia (بادیگارد Noctis که مانند برادر برای او محسوب می شود)، Ignis Scientia (یک متخصص فنون جنگی و ارتشی است که دوست دوران کودکی Noctis نیز هست) و Prompto Argentum که دوست Noctis از طبقه اجتماعی پایین تر است، می باشند. دیگر شخصیت های کلیدی بازی نیز شامل Regis Lucis Caelum CXIII (پادشاه Lucis و پدر Noctis است)، Cor Leonis (مبارز افسانه ای Lucis و به نوعی محافظت کننده Noctis است)، Gentiana و همچنین Iris Amicitia (خواهر Gladiolus است) می باشند.
آنتاگونیست های اصلی بازی نیز، Iedolas Aldercapt (امپراطور Niflheim) و دست راست و مشاور مورد اعتماد وی، Ardyn Izunia هستند. همچنین از دیگر شخصیت های منفی بازی می توان به General Glauca که فرمانده ارتش Niflheim است، Ravus Nox Fleuret که برادر Lunafreya و یک افسر و عضو ارتش سلطنتی است، Verstael که محقق اول این سرزمین است و Aranea Highwind که یک مزدور تحت امر امپراطور Niflheim است، اشاره کرد. شخصیت های بسیار زیادی در بازی وجود دارند که به نظر می رسد هر کدام برای خود کلی پیشینه دارند و کاملا عمیق شخصیت پردازی شده اند. البته این را با توجه به صحبت های سازندگان و برخی ویدئوها و دموی بازی می توان گفت و قطعیتی برای وجود ان در نسخه نهایی بازی وجود ندارد اما با توجه به داده هایی که داریم، احتمال وجود شخصیت هایی عمیق با شخصیت پردازی جذاب بسیار بیشتر است از وجود شخصیت هایی سطحی و نچسب در بازی.
Final Fantasy XV داستان درگیری و نبرد بین Lucis و Niflheim برای تصاحب آخرین کریستال، و پایین آمدن پرچم صلحی است که مدت ها بین آن ها برافراشته بوده است. بر اساس یکی از بندهای این صلح نامه، Prince Noctis باید با Lady Lunafreya of Tenebrae ازدواج کند. قبل از مراسم عروسی، Noctis با همراهی ۳ دوست خود به شهر Altissia که قرار است مراسم عروسی در آنجا انجام شود، می روند. اما خیلی زود آن ها می فهمند که تمام این موارد و دور شدن آن ها یک تله بوده است و Niflheim از این ازدواج و قرار داد به عنوان راه ورود به Lucis استفاده کرده تا کریستال را بدزدند.
طی این حمله به شهر مقر پادشاهی Lucis، این شهر تقریبا از بین می رود و گزارش داده می شود که King Regis, Noctis و Lunafreya هر ۳ مرده اند. حالا در طی روند بازی شما در نقش Noctis باید با کمک همراهانتان برای پس گرفتن کریستال سرزمین خود و شکست دادن امپراطوری Niflheim تلاش کنید. داستان بازی کاملا پتانسل تبدیل به یک داستان جذاب و قدرتمند مانند تمامی عناوین سری فاینال فانتزی از آغاز تا به امروز را داراست و اگر خوب پرداخته شود و از پیچش ها، شخصیت پردازی و شاخه های فرعی مناسبی بهره مند باشد می تواند یکی از عوامل موفقیت بازی لقب گبرد.
روند ساخت Final Fantasy XV نیز برای خود داستانی است، آن هم داستانی ۱۰ ساله. پروسه ساخت این بازی در سال ۲۰۰۶ برای اولین بار کلید خورد و در آن زمان یک اسپین اف انحصاری پلی استیشن ۳ از سری Final Fantasy بود که جزوی از ۳ گانه نسخه سیزدهم بود و Final Fantasy Versus XIII نام داشت که همراه با Final Fantasy XIII و ۲-Final Fantasy XIII این ۳ گانه را تشکیل می دادند. اما از آن زمان تاکنون ۱۰ سال به طول انجامیده و در این میان تغییرات زیادی رخ داده است. Tetsuya Nomura به عنوان کارگردان و طراح این نسخه محسوب می شد و زمینه داستانی و شخصیت ها را خلق کرده بود. در سال ۲۰۱۲ بود که بازی رسما تغییر کرد و در واقع برندسازی مجدد شد به عنوان پانزدهمین نسخه از سری اصلی با نام Final Fantasy XV. همچنین انتشار این بازی به پلتفرم های نسل هشتم یعنی PlayStation 4 و Xbox One منتقل شد.
عناوینی که روند ساخت آن ها به بن بست می خورد و قطع می شود و دوباره از سر گرفته می شود و سازندگان و پلتفرم های آن عوض می شوند، معمولا در نهایت شکست می خورند و با توجه به این که با هر سال انتظار، توقعات طرفداران و منتقدان و … را از بازی بسیار بالا می برد در نهایت آن طور که باید و شاید سورپرایز نشده و روی خوشی به بازی نشان نمی دهند. البته از شواهد و قرائن این گونه پیداست که Final Fantasy XV این تابو را خواهد شکست و شاهد عنوانی عالی خواهیم بود (امیدوارم The Last Guardian نیز این طور باشد که البته به نظر می رسد همین گونه هم خواهد بود).
سرانجام آقای Nomura نیز به عنوان کارگردان بازی جای خود را به Hajime Tabata داد. سازندگان برای این که بتوانند بدون این که مجبور باشند بازی دیگری بسازند، داستان بازی را برای طرفداران بسط دهند و آن ها را بیشتر با دنیای بازی قبل از انتشار آن آشنا کنند، یک پروژه مولتی مدیا به نام “Final Fantasy XV Universe” خلق کردند که شامل یک سری انیمه آنلاین به نام Brotherhood: Final Fantasy XV و فیلمی تحت عنوان Kingsglaive: Final Fantasy XV بود. اگر بخواهیم در مورد گرافیک این بازی نیز صحبت کنیم باید بگویم که تاکنون با توجه به ویدئوها و دموی بازی شاهد یک گرافیک خارق العاده که به طرز عجیبی زیبا و چشم نواز است، هستیم و از لحاظ فنی و هنری هیچ گونه ایرادی حتی در یک مورد نیز در بازی مشاهده نشده است.
طراحی محیط های بازی که تاکنون دیده ایم بی نظیر هستند و از زیبایی بیننده را میخکوب می کنند. مناظر بازی به معنای واقعی چشم نواز هستند و حیات وحش این عنوان نیز که صورت پویا و داینامیک در محیط بازی با آنها تعامل دارید بسیار متنوع و گوناگون هستند و از دشمنان کوچک تا هیولاهایی به اندازه آسمانخراش در بازی مشاهده خواهید کرد و مثلا هنگامی که با ماشین در حال سفر هستید ممکن است ناگهان یک هیولای چند ده متری را ببینید که از جاده رد می شود. در مجموع باید گفت به نظر می رسد که بازی در زمینه گرافیکی مخصوصا از نظر هنری یک عنوان بی نقص خواهد بود؛ البته که این موضوع هنوز در بازی نهایی قطعی نیست و بایستی صبر کنیم تا ببینیم آیا نسخه نهایی بازی نیز کاملا از این قانون بی نقص بودن گرافیک پیروی خواهد کرد یا خیر.
Final Fantasy XV از لحاظ گیم پلی یک عنوان اکشن نقش آفرینی جهان آزاد است که المان هایی از استراتژی را نیز دارد و همین المان ها هستند که بازی را می توان هنوز هم به سبک نقش آفرینی ژاپنی نسبت داد. شخصیت ها می توانند به طور آزادانه در دنیای بازی و محیط های مختلف آن گشت و گذار کنند که ممکن است در این گشت و گذارها مبارزاتی نیز برای آن ها رقم بخورد حتی با دشمنانی که بسیار غول پیکر و عظیم الجثه هستند. چرخه شب و روز و یک سیستم آب و هوای داینامیک در بازی وجود دارد که بر محیط بازی موثر است. مثلا لباس های شخصیت های بازی در اثر بارش باران کاملا خیس می شوند و جادوها نیز بر محیط بازی تاثیرگذار هستند.
شما می توانید در جاهای مختلف نقشه مارکرهایی را قرار دهید تا حهت یابی و رفتن به مناطقی خاص برای شما آسان تر شود. دنیای بازی و مناطق آن بسیار بسیار بزرگ هستند و شما می توانید در آن با پای پیاده، ماشین مخصوص گروه شخصیت های بازی به نام “Regalia” و یا سوار بر چوکوبوهای محبوب سری که باید آن ها را اجاره کنید، گشت و گذار نمایید. دنیای بازی به قدری وسیع و بزرگ است که بایستی حتما از وسیله نقلیه برای سفر در آن استفاده کنید و باید گفت این عنوان بزرگترین بازی سری فاینال فانتزی است که تاکنون ساخته شده است و ترکیب این وسعت و عظمت با محیط های غیر تکراری و فوق العاده زیبا، باعث خلق عنوانی بی نهایت چشم نواز شده است که در هر گوشه و کنار آن کاری برای انجام دادن وجود دارد و دنیایی زیبا پر از ماموریت و فعالیت های مختلف برای انجام دادن در اختیار ما خواهد بود.
صفحه لودینگ تنها هنگامی در بازی به نمایش در می آید که گروه شخصیت های بازی وارد یک شهر شوند. در شهر می توانید در هتل ها استراحت کنید، انواع و اقسام تجهیزات یا موارد لازم برای آشپزی (هنگامی که کمپ خواهید زد) را خریداری کنید. Regalia را می توانید به وسیله شخصیت اصلی بازی یعنی Noctis برانید یا این که کنترل را به Ignis واگذار کنید که در این صورت یک حالت رانندگی اتوماتیک فعال می شود. نگهداری از Regalia و انجام تعمیرات و کارهای مختلف آن بر عهده شخصیتی مکانیک به نام Cindy است که از زمان معرفی محبوب دل همه شده است، البته فقط به خاطر شخصیت پردازی عالی! بعدا در روند بازی می توانید ارتقاهایی روی Regalia انجام دهید و حتی آن را به صورت یک کشتی فضایی در بیاورید تا در دنیای بی نهایت عظیم و وسیع بازی پرواز کنید. از هم اکنون حدس زده می شود که بازیبازان بسیار زیادی در دنیا ساعات خیلی خیلی زیادی را در مکانیکی بازی صرف خواهند کرد، چون می خواهند ماشینشان را درست کنند، فقط همین!
چرخه شب و روز بازی بر روی ظاهر هیولاهای بازی نیز تاثیر می گذارد و شب ها شاهد هیولاهای متفاوت و مخوف تری هستیم. نوع دشمنان، تعداد آن ها و قدرت آن ها در شب متفاوت و بیشتر است. یک روز در دنیای بازی برابر با یک ساعت در دنیای واقعی است و شخصیت هایی که نخوابند و استراحت نکنند وارد یک روند کاهش قابلیت های مبارزه می شوند. کمپ زدن در طول شب برای استراحت شخصیت ها و حفظ عملکرد آنها و همجنین لول آپ شدن ضروری است. امتیازهای تجربه (EXP) که در طول مبارزات به دست می آورید، در کمپ ها تبدیل به قابلیت های جدید و ارتقاها می شوند.
کمپ ها محل هایی کاملا امن در طول گشت و گذارهای شما هستند و آشپزی در آن ها به وسیله مواردی که هم از شهرها و هم از طبیعت به دست آورده اید باعث افزایش خصوصیت های شخصیت های بازی در زمینه های مختلف می شوند. این افزایش ها، زمانی هستند یعنی با گذشت زمان اثر آن ها کمتر می شود و مجددا به آشپزی و غذا نیاز است تا دوباره به قدرت اولیه بازگردند. زمانی که شما یک کمپ را فعال می کنید تبدیل به محلی می شود که هر زمان بخواهید می توانید به آن بازگردید. مینی گیم هایی مثل ماهیگیری نیز در بازی وجود دارند که به حذابیت آن کمک می کنند. شما می توانید انواع ماموریت های جانبی را از شخصیت های مختلف بازی و یا از روی تابلوهای اعلانات دریافت کنید و با انجام آن ها امتیاز تحریه و gil که پول رایج در دنیای بازی است را به دست آورید. همچنین آیتم هایی که شما در طول مبارزات یا گشت و گذار های خود پیدا می کنید را می توانید در محل هایی به نام gathering point بفروشید.
سیستم مبارزه در این عنوان (Active Cross Battle (AXB نام دارد و شبیه مبارزات همزمان در عناوینی مثل Kingdom Hearts و Final Fantasy Type-0 است. در واقع به جای بالا آوردن منوهای انتخاب دستور برای حمله و … این دستورات مثل حمله و دفاع و جادو و … روی دکمه های مختلف کنترلر شما تغریف شده اند تا مبارزات بسیار اکشن تر و سریع تر شود. همچنین حرکاتی مانند پرش و .. نیز در بازی وجود دارند که با فشردن دکمه مربوطه انجام خواهند شد. کلید پیروزی در مبارزات بازی به گفته سازندگان، یافتن یک روند پایدار و روان از حرکات مناسب است که هم با فشردن دکمه ها و هم با نگاه داشتن آن ها در برخی مواقع انجام می شوند و باید ریتم حمله مناسب را با ترکیب این اعمال پیدا کنید.
سکانس های مبارزه مستقیما در محیط کلید می خورند و هیچ صفحه بارگذاری و … برای آن ها به نمایش در نمی آید، مانند Final Fantasy XII. وقتی که به یک دشمن می رسید یک نوار روی صفحه ظاهر می شود، اگر تا زمان مناسب از آن جا فرار نکنید مبارزه کلید می خورد و دشمن به شما حمله خواهد کرد. یک سیستم کاورگیری نیز در بازی وجود دارد که به شما اجازه می دهد از برخی حملات در امان باشید و همچنین سلامتی را بازیابید و حملات ویژه با سلاح های خاص را فعال کنید. پروتاگونیست اصلی بازی یعنی Noctis، تنها شخصیت قابل بازی در گروه است .
البته گروه همیشه ثابت نیست و ممکن است گاها بر اساس داستان شخصیت های مهمان نیز به گروه شما بپیوندند. به مانند سیستم Gambit در Final Fantasy XII، بازیباز می تواند شخصیت بازی را آزادانه در محیط هدایت کند و انواع و اقسام کارهایی را که بر روی دکمه ها فعال کرده است انجام دهد. در طول مبارزه نیز بازیباز می تواند منویی را بالا بیاورد و اعمال و دستوراتی را که بر روی دکمه های مختلف بازی تعریف کرده است برای Noctis تغییر دهد. همچنین جابجایی سریع در طول مبارزات نیز قابل انجام است و Noctis می تواند به سرعت بین محل های مختلف جابجا شود.
اعمال حمایتی مانند healing نیز از سوی دیگر شخصیت ها برای شما انجام می شود. همچنین Noctis می تواند با یک یا چند شخصیت از گروه خود قابلیت همکاری را فعال کند تا با یکدیگر از کمبوهای بسیار قدرتمند بر روی دشمنانی که هدف گرفته شده اند استفاده کنند. سیستم دفع حملات یا Parrying و همچنین دفاع کردن نیز در بازی وجود دارد اما برای دفاع کردن امتیاز جادو (MP) مصرف می شود. Noctis قابلیت دفع اتوماتیک حملات را ندارد و برای این کار باید دقیقا در زمان مناسب حمله دشمن عمل کنید. همچنین شما می تواند دستورهای خاصی را در طول مبارزات به اعضای گروه خود بدهید.
اسلحه های Noctis در یک بخش مجزا قرار دارند که در بین مبارزات قابل تغییر هستند و در مبارزات می توانید اسلحه ها را به صورت همزمان و سریع تعویض نمایید. سلاح ها و تجهیزات شما شمشیر، سپر، تبر، نیزه و سلاح های گرم هستند که انواع و اقسام مختلف حملات را برای شما تامین میکنند و قابل شخصی سازی نیز هستند. سلاح ها بر اساس نوع قابلیت آنها مثل “Crush”, “Ravage”و “Counter” درجه بندی مختلفی دارند. مثلا سلاح های Crush برای حملات آزاد مناسب هستند و سلاح های Ravage برای حمله های پشت سر هم و کمبوها مناسب تر هستند. سلاح های Counter نیز برای ضد حمله در برابر حملات دشمنان مناسب هستند. سلاح انتخاب شده توسط شما در تصویر نمایش داده می شود و می توانید سریعا آن ها را تعویض نمایید. یک اسلحه به عنوان سلاح default برای Noctis تغریف می شود و تکنیک های ویژه مرتبط با آن سلاح نیز قابل فعال سازی هستند.
قابلیت تغییر و تعوبض سریع اسلجه ها حتی در هنگام نبرد باعث شده است تا بازی کاملا سرعتی و اکشن تر از عناوین قبلی این سری به نظر برسد و با این قابلیت تعوبض بلافاصله سلاح به باد DMC Devil May Cry می افتیم! قطعا برای سلیقه طرفداران غربی این نوع مبارزات سریع و اکشن تر خیلی جذاب تر است از مبارزات نوبتی کند و کاملا استراتژیک در عناوین کامل JRPG و بازی های قدیمی فاینال فانتزی. نقش آفرینی های ژاپنی هم برای بقا در بازار دنیا کم کم روی به نقش آفرینی غربی شدن می آورند تا بتوانند فروش بالایی را در دنیا تجربه کنند و تنها محدود به ژاپن نباشند. عناوین این سبک یا در ژاپن می مانند و مانند همیشه یک نقش آفرینی ژاپنی خالص می فروشند و یا اگر بخواهند جهانی شوند باید مطابق سلیقه بازیبازان غربی شوند که دقیقا همین روند در عنوان Final Fantasy XV اتفاق افتاده است.
همچنین بایستی به این مورد نیز اشاره کرد که در بازی سلاح های ویژه ای مثل “Phantom Sword” ها را نیز می توانید طی گشت و گذار های خود و مبارزات پیدا کنید. یک نوار اطمینان اکنون در بازی وجود دارد که نشان می دهد چقدر می توانید از هر سلاح در مبارزات استفاده کنید که بر اساس حملات مختلف و دفاع و … که با آن اسلحه انجام می دهید خالی می شود. Noctis می تواند بر اساس لول و درجه خود از قابلیت warp یا جابجایی خیلی سریع بین محل های مختلف در مبارزات استفاده کند. محل هایی که وی می تواند به انها warp کند محدود هستند اما بر اساس تغییر شرایط مبارزه تغییر می کنند. علاوه بر قابلیت های هجومی و دفاعی معمولی در بازی، شما می توانید mecha و tank ها را نیز از دشمنان بدزدید و بر علیه خود آن ها استفاده نمایید. به جای سیستم درجه سختی در بازی، قابلیت تعیین سرعت و ضرب مبارزات قرار گرفته است و بسته به این که خواهان چقدر چالش در بازی هستید می توانید آن ها را تغییر دهید.
سازندگان سیستم لول آپ شدن بازیباز در Final Fantasy XV را Ascension نامگذاری کرده اند و بسیار شبیه به سیستم Sphere Grid در Final Fantasy X و همچنین سیستم Crystarium در Final Fantasy XIII است. به مانند گدشته، قابلیت های جدید از طریق خرج کردن (Ability Points (AP امکان پذیر خواهند بود که طی مبارزات یا انجام ماموریت ها به دست می آیند. هر شخصیت درخت مهارت های خود را دارد و همینطور توانایی های اختصاصی که می توانند در طول بازی با استفاده از امتیازات تجربه ای که از مبارزات کسب کرده اید ارتفا یابند.
جادوها در دو نوع تقسیم بندی شده اند. یک نوع از آن ها تنها قابل احرا توسط Noctis هستند و نوع دیگر بر اساس جذب انرژی المان های مختلف و استفاده از آنها به صورت spell است. ۳ عدد spell در تحهیزات بازیباز قرار گرفته اند . باید در محل قرار گرفتن یک سلاح فعال شوند تا بتوانید از آن ها استفاده کنید. همچنین این spell ها قابل ارتقا هستند و می توانید با ارتقای آن ها قابلیت های بیشتری را به Spellها اضافه نمایید. از نکات قابل ذکر در مورد جادو ها در این نسخه باید اشاره کرد که بر خلاف دیگر عناوین قبلی فاینال فانتزی در این عنوان استفاده از جادو، MP مصرف نمی کند که این مورد نیز در جهت اکشن تر کردن بازی و دادن سطح دسترسی بالا به بازیباز برای استفاده از جادو کاملا موفق و موثر عمل کرده است.
دامنه اثر جادوهای مختلف کاملا به محیط بازی نیز وابسته است. مثلا اگر از جادوی آتش در هوای صاف و آفتابی استفاده کنید، آتش سریعا در محیط پحش می شود و حتی ممکن است به یاران شما نیز آسیب بزند اما استفاده از آتش در هوای بارانی سبب می شود تا سریعا شعله های آن خاموش شوند. برخی از همین اثرات محیطی را می توان برای ترساندن واحد های دشمن در بازی استفاده کرد. در واقع باید گفت که تاکنون این حد از واقعی گرایی را هیچ وقت در عناوین فاینال فانتزی ندیده ایم ولی اکنون در نسخه پانزدهم شاهد دنیای بسیار واقعی تر، بی رحم تر و جدید تر از همیشه هستید که همین موضوع به اضافه داستانی که با ان دست و پنجه نرم می کنید سبب شده اند تا فضا و اتمسفر پس زمینه بازی کاملا غمگین و تاریک جلوه کنند که این مورد نیز تا به این حد در عناوین این فرنچایز سابقه نداشته است اما به هر شکل هر موضوع جدیدی شروعی دارد.
Noctis همچنین قابلیت احضار هیولاها را نیز به مبارزات دارد. این هیولاها Archaean نام دارند و شامل احضارهایی مثل Ramuh, Leviathan و Titan هستند. این هیولاها بر اساس کلاس و زیر شاخه بندی شده اند و مثلا هیولاهای عظیم احضار شده مثل Leviathan در بین صدرنشین های این رده بندی هستند. قبل از این که بازیباز بتواند این هیولاها را احضار کند باید یک بار آن ها را در مبارزه شکست داده باشد یا روش احضار آنها را به روش دیگری کسب کرده باشد. هیولاهای عظیمی مثل Leviathan و Titan را نمی توان در محیط های زیر زمینی یا مناطق کوچک و بسته احضار کرد. هر کدام از این هیولاها شرایط خاصی را برای احضار شدن دارند و عملکرد آن ها در مبارزات نیز بسته به شرایط محیط و … متفاوت خواهد بود.
قابلیت احضار هیولا در عناوین سری فاینال فانتزی همواره یکی از برترین و لذت بخش ترین قابلیت ها بوده است و اکنون با کیفیت نسل هشتم احضار این هیولاها بسیار بسیار جذاب تر نیز می شود و یکی از دلخوشی های بازیبازان در مبارزات و نبردهای سخت و نفس گیر بازی خواهند بود. البته باید از این قابلیت به درستی و در زمان مناسب استفاده کنید زیرا که همواره و پشت سر هم نمی توانید هیولاها را احضار کنید و محدودیت هایی دارید. اکشن تر بودن مبارزات نیز به جذاب تر شدن احضار هیولاها کمک می کند و در حالی که هیولاهای غول پیکر شما مشغول قلع و قمع دشمنان هستند شما نیز می توانید با سرعتی خیلی بالاتر از عناوین تقریبا نوبتی قدیم، به مبارزه در محیط بپردازید و ریتم مبارزات بازی را حتی با وجود احضار هیولاهای غول پیکر که کند و آهسته هستند، سریع نگاه دارید و سرعت آن را حفظ کنید.
در این مطلب سعی شد تا تقریبا تمامی اطلاعات مهم و مشخصی را که تاکنون از Final Fantasy XV در اختیار ما قرار گرفته است، برای شما عزیزان بازگو کنیم و همان طور که مشاهده می کنید با توجه به نکاتی که در حال حاضر پیداست، باید شاهد یک بازی بسیار کم نقص و یکی از برترین نسخه های سری فاینال فانتزی و بزرگترین آن ها باشیم. اما این مسئله به هیچ وجه به طور قطعی قابل استناد نیست و تا زمانی که خود، کنترل بازی را در نسخه نهایی در دست نگیریم نمی شود به قطعیت نظری داد، اما یک چیز کاملا مشخص است و آن هم این که Final Fantasy XV تنها می تواند بین عالی بودن و شاهکار بودن تفاوت کند و به هیچ وجه شاهد یک بازی ضعیف یا معمولی و خوب نخواهیم بود. باید دید که ایا اکشن تر شدن بازی باعث بهتر شدن آن شده است یا سبب شده تا بازی ماهیت و اصالت خود را از دست بدهد؟ البته با جرات می توانیم بگوییم که در هر دوی این حالت ها بازیبازان غربی راضی خواهند بود زیرا اکشن تر شدن بازی باب میل آن هاست و آن را در هر حالتی به نقش آفرینی ژاپنی و کند ترجیح می دهند.
بدون شک طرفداران همیشگی سری فاینال فانتزی مدت بسیار زیادی است که دل توی دلشان نیست برای این که بتوانند شماره پانزدهم این عنوان خاطره انگیز و محبوب را تجربه کنند و البته ابین انتظار سخت، با انتشار ویدئوهای فوق العاده با کیفیت، اطلاعات جذاب و دموی زیبایی که از بازی منتشر شده بود، سخت تر و سخت تر نیز شده است و واقعا امیدواریم تا دیگر این آخرین تاخیر بازی Final Fantasy XV باشد و بتوانیم در نوامبر ۲۰۱۶ (آدر ۱۳۹۴) سرانجام این عنوان را تجربه کنیم و به دنیای زیبای فاینال فانتزی که این بار وسیع تر، عظیم تر و تاریک تر از همیشه است سفر کنیم و لذت ببریم.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
نظرات
سلام باری pc نمیاد
سلام به شما. خیر فعلا که نمیاد. معمولا بازی های این سری چند سال بعدش برای پی سی اومدن همیشه
چه بد میخواستم بگیرم نمیدونستم نمیاد
pes2017 امروز منتشر شد اما قفل دنوو داره من نتونستم بازی کنم
لعنت بر فردی که قفل نوو رو ابداع کرد(شوخی کردم چون اگه نبود به صنعت گیم اسیب می رسید)
کرک شد
صنعت گیم چی انگار قرار ثروت اونا بعد از مرگشون به شما برسه :shout: اینجا همه چی شیلتره نباید دلت به حال هیچ کسی بسوزه :soldier:
آقا سلام یه سوال اگه ps4 رو به لپتاپ با hdmi وصل کنم چه اتفاقی می افته؟
تصویر ps4 رو لپتاپ میاد یا خراب میشه؟
یا هیچکدوم اتفاقی نمی افته؟
سلام خدمت شما. والا من تا به حال چنین چیزی رو امتحان نکردم.
سلام به شما دوست عزیز اگه درایور های لپ تاپتون به روز باشه تصویر PS4 روی لپتاپ میاد و مشکلی هم پیش نمیاد.موفق باشید.
درود بر بابایی نهایت عزیز…
خیلی خوشحالم بعد از مدتی یه مقاله متفاوت نوشتید.
جمله”مبارزات بازی خیلی جذاب بنظر میرسیند و بسیار اکشنی تر شده اند” اونجا به جای جذاب ، حذاب نوشتید. ( زیر تصویر دوم آخر).
درود بر شما.
درود فراوان بر شما. خیلی متشکرم علی جان. خوشحالم که راضی هستید.
چشم درست میکنم حتما. خیلی ممنونم
واقعا هیچ چیز لذت بخش تر از خوندن پیش نقد تپل فاینال۱۵ به قلم استاد سعیدآقابابایی نیست. ممنون وخسته نباشی سعید جان. :yes: به این شماره خیلی امید دارم و اطمینان دارم که موفق میشه. خب من با اجازتون برم سراغ لذتی که ابتدا بهش اشاره کردم! 😉
درود بر تو محمد عزیز . واقعا از لطفت متشکرم محمد جان. هیچ چیزی هم لذت بخش تر از خوندن نظرات شما نیست. سلامت باشی محمد جان. انشالله که بازی عالی بشه. شواهد که اینو میگن
نه خدا توانمش خواند نه بشر توانمش گفت در عجبم که چه نامم شه ملک گیمفا را.(تقدیم به استاد آقا بابایی)
اقا سامان واقعا شرمنده کردید من رو . خیلی ممنونم. درود بر شما
از ۲۰۰۶ منتظر این بازی هستم
حتی به سرم زده بود Ps3 بخرم (که اون موقع کرک نشده بود)
اما بلاخره داره سر و کلش پیدا میشه
بیا قهرمان
منتظرم ببینم مثل کلود سر بلند میشی
و دست شما هم درد نکنه آقای آقابابایی
درود بر شما. خیلی متشکرم. انشالله که واقعا بترکونه این نسخه
شخصا تا حالا حتی یک ثانیه هم حتی یکی از نسخه هاشو بازی نکردم . فقط هم انیمیشن نجات کودکان نسخه ی هفتم رو دیدم و باید بگم همون یکی از باحال ترین تجربه های بچگیم بود . خیلی دوست دارم این عنوانو تجربه کنم ولی این کار رو نمیکنم . چون برای لذت بردن از فاینال فانتزی باید از اولاش باهاش بوده باشی .واقعا حیف شد سنم به زمان شاهکارایی مثل فاینال و متال قد نمیده ولی خب تقصیر من نیست . برای لذت بردن ازشون باید نسخه های قبلو تجربه کرد که واقعا از وقت و حوصله ی من خارجه . برای همین ترجیح میدم از دور تماشاش کنم تا این که بازیش کنم و پشیمون بشم . امیدوارم بتونه دل طرفداراش رو شاد کنه و یکی از حفظکنندگان آبروی نسل هشت باشه
انشالله که این طوری بشه. البته بگم که این خیلی جداست از بازی های قبلی و می تونید راحت بازی کنید.
منم هیچ کدوم رو بازی نکردم اون انیمیشن نجات کودکان رو تو بچه گی دیدم خیلی باحال بود
درود بر تو ای بهترین نویسنده ایران این رو هم کامل خوندم و اشتیاقم برای بازی کردن این نسخه دو چندان شد.
اقا سعید این نسخه اخری بازی هست؟؟
درود بر شما. واقعا از محبتتون ممنونم. مرسی که مطالعه کردید مقاله رو.
گمون نمیکنم اخری باشه. این سری سال هاست ادامه داره و احتمالا هم به این زودی قطع نمیشه
اقا سعید یه سوال اگه بخوام یه بازی رو از امازون سفارش بدم باید چیکار کنم؟؟؟
چجوری بهم ارسال میشه؟؟؟
اگه خدا بخواد می خوام نسخه Collector’s Edition دارک ۳ رو بخرم با دارک ۲
کمپ زدن و استراحت در آنها از کارهای ضروری بازی برای حخظ کیفیت عملکرد شخصیت ها و انجام ارتفاها و .. است.
منظورتون از حخظ حفظ بوده اگه بوده اصلاح کنید
بسیار عالی :yes: خسته نباشید درود بر شما…
خیلی از شما ممنونم. سلامت باشید.
مثل همیشه عالی
نسخه های قبلو بازی نکردم ولی اگه این برای pc بیاد از دستش نمیدم
ممنون بابت این که وقت گذاشتید این مقاله متفاوت رو قرار دادید.
درود بر شما. از لطفتون سپاسگزارم. مرسی که خوندید مقاله رو.
انشاله بیاد برای پی سی
آقا سعید میشه پیش نمایش بازی ((MAFIA III)) رو قرار بدید؟
بله قطعا قرار می گیره خیلی هم زود قرار می گیره. ما هر چی که شما میخواید رو به دیده منت می ذاریم. و انجام میدیم
عجب پیش نمایش زیبا و کاملی بود.ممنون آقای آقابابایی.
الان که مقاله رو خوندم خیلی خیلی هایپ شدم 😥
یعنی واقعا پس از قرن ها انتظار میتونیم تجربش کنیم؟ 😥
امیدوارم دیگه تاخیر نخوره 😐
ولی این هایپ داره آزارم میده :reallyangry:
ممنونم محمد عزیز. درود بر شما.
اره منم واقعا مثل شمام. خیلی حالم گرفته میشه اگر بعد از این همه انتظار بازی بد باشه. البته شواهد جور دیگه ای نشون میده و با یه بازی عالی طرف خواهیم بود انشالله.
ممنون استاد عالی بود
من دیموش رو هم رو پلی استیشن رفتم
درود بر شما میلاد عزیز. خیلی ازتون ممنونم که خوندید مقاله رو. بله دموش فوق العاده بود
بد به این مکانیک گیر دادینا :rotfl: :rotfl: :inlove: :inlove:
خیلی زیبا و کامل نوشتید خیلی خیلی ممنون این بازی قطعا شاهکار میشه امیدوارم گرافیک بالا مشکلات فنی برای بازی به وجود نیاره
آقا سعید یه سوال توی نقد I am setsuna گفتید آهنگر سلاحارو به آپگرید پوینت تبدیل میکنه من بازی تموم کردم هنوز آهنگر پیدا نکردم کجا باید پیداش کنم؟ ضمنا توی اون جزیره پیکسلی سمت چپ یه هیولا هست باهاش حرف بزنید سوال میپرسه میخوای هیولاهای بازی قوی کنم یا نه؟ از اونجا میشه بازی سخت کرد شما هم که فکر کنم خیلی از بازی سخت خوشت میاد
درود فراوان بر شما علی عزیز. لطف کردید که وقت گذاشتید و مقاله رو مطالعه کردید. خوشحالم که راضی هستید و ممنونم از لطفتون.
والا این بازی I am setsuna رو من نقد نکردم ها. اقای نامجو نقد کردند. نام بازی رو اشتباه می گید یا این که نویسنده رو اشتباه گفتید؟
آخ آخ شرمنده ماشاالله شما انقد فعالید اکثر نقد ها با اسم شما میاد تو ذهنم ظاهرا نویسنده رو اشتباه گفتم
درود بر شما علی جان. ببخید که نتونستم کمکی کنم چون اون بازی رو انجام ندادم.
درود بر اقای بابایی مقاله بازم مثل همیشه عالی بود .ترلیر ها یی که تا به حال من دیدم نوید یه بازی شاهکارومیده وتغییراتی که در گیمپلی بازی ایجاد شده باعث شده بازی همه پسند تر شه در کل به این بازی خیلی امید دارم
درود بر شما. خیلی از محبتتون متشکرم. نظر لطفتونه.
دقیقا با شما موافق هستم. امیدوارم واقعا شاهکار بشه
ممنون آقای بابایی عالی بود
با اینکه زیاد jrpg بازی نکردم اما واقعا وقتی تریلرها و عکس ها رو دیدم واقعا به فکر خریدش افتادم .واقعا عکس های این بازی رو آدم میبینه ازشون خیلی لذت میبره انشا الله که موفق شه و مثل نسخه ۷ فوق العاده شه
خیلی ممنونم علیرضا جان. نظر لطفتونه.
واعا تصاویر و ویدئوهای بازی زیبا هستن. اگر مثل ۷ بشه که شاهکاره بی نظیریه.
سلام سعید جان خسته نباشی ممنون بابت مقاله.یه سوال داشتم میخواستم ببینم ایا مبارزات به صورت نوبتی است یا خیر.
سلام به شما مسعود جان. خیلی ممنونم. سلامت باشید. نه مسعود جان مبارزات به صورت اکشن همزمانه و شبیه به هک اند اسلش شده
آقای آقابابایی این همه فکر آزاد و بلند اندیشی برای نوشتن مقاله های شاهکارتون رو از کجا میارید؟
با کدام قلم و کاغذ جادویی به ما کاربر ها و گیمر ها عشق میورزی؟؟
این همه وقت و حوصله رو از کجا میارید که میتونید در ظرف کمترین زمان مقاله هاتون رو کامل کنید و جواب تمام کاربر ها رو در صفحه صفحه های مقالاتتون بدید؟
این همه ادب و احترام رو که همیشه آدم رو شرمنده ی خودتون میکنه رو از کدام مدرسه و پیش کدام بزرگ مرد فرا گرفتید؟
واقعا تصور بنده ی حقیر از این عاجز است که این رو درک کنم که چه پدر و مادر گل و فرهیخته ای دارید که همچین هنرمندی رو برای جامعه ی گیم و برای ما گیمر ها تربیت کردن.
فرزند هنر باش نه فرزند پدر فرزند هنر زنده کند نام پدر را
شعر بالا مستاق بارز شخصیت شماست جناب آقابابایی عزیز
از آرزو های بنده ی حقیر و کوته فکر اینه که شما رو ملاقات کنم و از فکر و اندیشه ی بزرگ و شخصیت غنی شما استفاده کنم…
آخه چرا نباید مقالات فرا شاهکار آقابابایی جهانی شود و مایه ی افتخار گیم ایران شود
زحمت های مستمری که شما برای ما گیمر ها میکشید و با مقالات عالیتون همیشه مارو شرمنده ی خودتون میکنید از درک و فهم بنده خارج است…
حق شما بسیار بیشتر از این حرفاست جناب آقابابایی بسیار بیشتر…
به امید روزی که بنده ی حقیر بتونم با شما ملاقات کنم و از فضیلت های نویسندگی و شخصیتی شما بهره ببرم…
ان شاء ا… همیشه موفق و سربلند باشی سعید جان. :rose: :rose: :rose:
سلام میکنم خدمت شما. اقا سید عزیز الان من باید چی بگم واقعا در برابر این پیام شما!!!! به خدا چیزی نمی تونم بگم. یعنی حرفی نمی مونه که بزنم. بگم لطف مهربونی و محبت و معرفت و … که اصلا در حد این پیام این شما نیستن اخه. نیم ساعته اینو میخونم نمیتونم هیچ چیزی بنویسم. تو رو خدا من رو اینجوری شرمنده نکنید. من همینجوریش کاربرای گیمفا و شما مثل برادرام هستید دیگه این پیام رو وقتی میذارید من اونوقت چطوری باید کار کنم که ارزش این سطح ار محبت شما رو داشته باشه. واقعا نمی تونم چیزی بگم. درود بر شما و قلب بزرگ و پر از مهربونیتون که وقتی یه نفر حتی یه ذره براتون زحمت می کشه اینجوری نمک شناس هستید و اینقدر با معرفت. انشالله شما و خانواده تو سلامت و موفق باشید. اط صمیم قلب دوستتون دارم و امیدوارم کمی لایق این پیامتون باشم. خیلی خیلی خیلی خیلی متشکرم از شما.
این سری همیشه جز مورد انتظارها بوده و فک کنم این نسخش هم محشر بشه.ممنون از آقا سعید بابت مقاله ی زیباشون.
بله امین جان. همینطوره. خیلی متشکرم از شما
پیش نمایش کامل و خوبی بود من تا حالا هیچکدوم از نسخه هاش رو بازی نکردم چون سبکش جالب نبود اما الان چون به جای مبارزه نوبتی مبارزه همزمان شده حتما اگر ps4 خریدم بازیش میکنم
در.د بر شما. خیلی ممنونم. بله واقعا الان طرفداران اکشن هک اند اسلش هم میتونن بازی کنن و لذت ببرن
آقای آقابابایی ممنون بابت مقاله.
میخواستم بدونم این بازی چند ساله در دست ساخت هست؟
درود بر شما. خیلی ممنونم ازتون. توی مقاله اشاره کردم به این مورد که ۱۰ ساله در حال ساخته.
خسته نباشید آقا سعید
بازیش به نظر حرف نداره واسه من که فن سر سخت dmc هستم خیلی خوبه
ممنون بایت پیش نمایش با چاشنی طنزتون عالی تر هم شد.
در فروش این بازی که شکی نیست فقط نگران یه چیزم اینکه میخوام بازی واقعا چالش برانگیز باشه حالا که اکشن همزمان شده و دیگه تاکتیکی نیست از این خیلی میترسم و اینکه نوکتیس مثل لایتنینگ خیلی قویه امیدوارم مبارزات متعادل باشن چون توی نسخه ۱۳ حتی بدون آپگرید کاراکتر ها میشد بازی رو تموم کرد!
فعلا موبیوس بازی میکنیم تا ۱۵ بیاد.
درود بر شما. خیلی متشکرم ازتون.
انشالله که بالانس خوبی خواهد داشت بازی
ایول داداش عالی بود.من هیچ وقت نتونستم با سری فاینل فانتزی ارتباط برقرار کنم،اما اینو احتمال قوی میگیرم.به نظر میاد این نسخش به دلم بشینه.
مرسی محمد عزیز. لطف داری. این یکی رو بازی کن ولی
حتما. :yes: :yes:
ممنون آقا سعید.قطعا یکی از نقاط قوت بازی گرافیک عالیشه
ممنون از شما. قطعا همینطوره
این هم تنها عکس قابل پخش از او 😀 😀
واقعا عالی بود :yes:
دیگه نمی تونم صبر کنم :inlove: :inlove:
یک سوال داشتم اقا سعید این قسمت ادامه قسمت های قبلی یا داستانش با نسخه های قبلی فرق داره چون من نسخه های قبلی رو بازی نکردم.
در.د بر شما. خیالای متشکرم ازتون.
نه اصلا نگران نباشید. این کاملا خط داستانیش اتز عناوین سری اصلی جداست و داستانی کاملا جدیده
درود ب نویسنده توانا عرصه گیم ک مقالات رو برای گیمرهای فوقالعاده ایرانی اماده میکنه
من خودم ب شخصه از تصاویر لذت بردم .
ی سوال هم دارم ممنون میشم پاسخ بدید من تا حالا هیچ نسخه این بازی رو امتحان نکردم میخواستم بدونم میتونم این نسخه رو امتحان کنم یا خیر؟
تشکر و خسته نباشید
درود بر شما. خیلی متنشکرم ازتون. لطف دارید.
بله حتما بازی کنید. این یه بازی کاملا جدیده که هیچ ربطی به قبلی ها نداره و حتی سبکش هم مقداری تغبیر کرده و سریع تر شده مبارزات
تشکر فراوان از اقای اقابابایی ب خاطر تلاش هایتون .
خدا قوت
چندان دل خوشی از این نسخه ندارم ، ابتدا قرار بود اولین نسخه از فاینال فانتزی باشه که توش خونریزی هست ولی کنسل شد این قضیه ، اون تریلر شاهکار معرفیش تو E3 2007 بود اگه اشتباه نکنم که نوکتیس دشمناش رو قلو قمع میکرد و خونو تو رگ ادم منجمد میکرد رو هم کلا از روند داستان حذف کردن ، پایه و اساس بازی های فاینال فانتزی که مبارزات نوبتی بود رو هم و به گیم پلیش عمق و تاکتیک میداد مخصوصا تو نسخه ۱۲ رو هم به اکشن همزمان تغییر دادن ، فاینال فانتزی یعنی چیدن یک گروه که تشکیل شده از Commando, Ravager, Medic که برای هر حرکت و نوبت در مبارزه برنامه ریزی و برای هر حمله دشمن یک ضد حمله فراهم کرد نه یک بازی اکشن شبه هک اسلش ، البته ممکنه اون تم مبارزات تاکتیکی رو هم مثل نسخه CRISIS CORE تو خودش حفظ کرده باشه و ترکیبی از اکشن همزمان و مبارزات تاکتیکی باشه که برای امثال من که با تمام نسخه های فاینال فانتزی و کرکترهاش از لایتنینگ ( کلر ) گرفته تا اسنو و سفیروث و کلود و زک و فرن و وان و … عجین شدم مایه دل گرمیه ، لازم به ذکر دیدن انیمیشن final fantasy kingsglaive هم که تازه نسخه با کیفیتش اومده واجبه برای شروع این نسخه از فاینال فانتزی که باعث ایجاد یک ذهنیت ابتدایی نسبت به داستان و محیط و کرکترها تو ذهن گیمر میشه ، همچنین مبارزات این انیمیشن هم به زیبایی انیمیشن نجات کودکان هست و از دیدنش دو ساعت تمام لذت میبرید
تو E3 2006 بود *
از گرافیک بازی خیلی خوشم میاد امید وارم گیم بلی و داستان خوبی هم داشته باشه :yes: :yes:
:inlove:
با درود و خسته نباشید به آقای آقا بابایی.
یه نکته خواستم بگم آقای آقا بابایی خواهش میکنم انجامش بدید
ماشاله وقتی دست به قلم میشوید کمه کم کمترین نوشته هاتون میینی حداقل باید ۲۰ دقیقه کمه کم مداوم بخونیم ………..
من به شخصه این گونه هستم . آما نکته اینجاست اقای آقا بابایی وقتی بخواییم یک مطلب روزنامه ایی رو از نت بخونیم مداوم چش ها درد میگیرن چش خسته میشه .
اگه نظره منو بخواید بقران مجید کاری نداره شما میتونید همین نوشته رو بیاید در قالب تصویر و صوت در فایلی که بحثتون در موردش هست بگذارید ……
طرف با لذت بهتری اون مقاله یا نقد رو دنبال میکنه …… چیزی که با صوت فارسی و تصویر گذاشته بشه تاثیر و گیرایش خیلی بیشتر از text است اقای اقا بابایی
ممنونم بابت پیش نمایش بسیار زیباتون . ، در کل سری فاینال فانتزی مخصوصا سه گانه شماره ۱۳ از بهترین بازی های زندگیم هستند .البته نسخه lightning returns رو فقط اوایلش رو بازی کردم . ای کاش square enix این سه گانه رو به صورت یک مجموعه برای کنسول های این نسل منتشر بکند.
این قسمت هم مخصوصا از نظر گرافیکی عالی به نظر میرسد و فقط امکان این خواهد بود کسانی که با قسمت های قبلی عجین شدند با گیم پلی بازی کمی مشکل داشته باشند یا آن را به کل نپذیرند .
در کل برای من یکی از موردانتظارترین بازی هاست
?:-) ?:-) ?:-) ?:-)
چرا؟ واقعا چرا؟ نه واقعا چرا دقیقا وقتی داره شبکه ی ۳ فوتبال میده من باید اینجا باشم و درمورد این بازی بخونم؟
آیا از شاهکار بودن بازیه که پیش نمایشش آدمو میخکوب میکنه؟
آیا از عکس های بازیه که اون گرافیک بی نظیرش جای هیچ فکر و توجهی برای موارد دیگه نمیزاره؟
یا هم بخاطر اون مکانیکست (البته من منظورم ارتقاء هاییه که به ماشین میده مدیونید فکر کنید قیافش مد نظرم بود 😀 😀 )
خیر! این قدرت قلم آقای آقاباباییه که وقتی با اون موارد بالا ترکیب میشه باعث مسحور شدن آدم میشه :inlove:
آقای آقابابایی همیشه و همیشه نوشته هاتون برای من قابل احترام بوده و این هم یکی دیگشون واقعا هایپ حتی بیشتر از هایپ شدم :inlove: :inlove: متاسفانه از سبک jrpg و مبارزات نوبتی بازی چندان خوشم نمیومد که الان این پیش نمایش رو خوندم و اصلا از این رو به اون رو شدم :inlove:
ممنون از شما آقای آقابابایی بابت پیش نمایش زیباتون :rose:
درود فراوان با شما. .واقعا این نظراتتون کاری میکنه من دلم بخوادروزی ۲-۳ تا مقاله خودم بنویسم براتون. خیلی ممنونم ازتون.
خیلی متشکرم. واقعا لطف دارید.