اطلاعات جدید و زیادی از مراحل ساخت NieR: Automata منتشر شد
بهتازگی در وبلاگ سازندهی NieR: Automata، یعنی پلاتینیوم گیمز، اطلاعات و جزئیات زیادی از روند ساخت آن منتشر شده است و چیزهای زیادی را در اختیارتان میگذارد. در ادامه همراه گیمفا باشید.
اطلاعات و جزئیات زیاد و سنگینی که منتشر شده، واقعا ارزش خواندن بهطور کامل را دارد و اکنون میتوانید توضیحات سازندهی هربخش را بهصورت جداگانه مطالعه کنید.
طراحی بازی – تاکاهیزا تاورا
آنچه در تصویر بالا میبینید، یک آزمون سطح است که در آن به بررسی انیمیشنهای شخصیتهای بازی میپردازیم تا از آمادهبودن آنها به رفتن در بازی مطمئن شویم. ما همچنین از این آزمون برای امتحانکردن جلوههای بصری، مانند شمشیری که در بالاست استفاده میکنیم و به بررسی جلوههای ویژه مانند گرد و غبار، انفجارات و چیزهای دیگری هم میپردازیم.
در یک بازی اکشن، زمان پاسخدهی در وقتی که بازیکن یک دکمه را فشار میدهد و زمانی که حمله و حرکت موردنظرش انجام میشود، باید احساس خوب و روانی داشته باشد. برای بهبود این زمان پاسخدهی، ما از ابزاری خاص برای تنظیم دقیق انیمیشنها در وقتی که لغو شده و به حرکتی دیگر تبدیل میشوند، استفاده میکنیم و حتی بعضی مواقع تغییرات ظریفی در سرعت کلیشان ایجاد میکنیم. ما باید مراقب باشیم، هرچند اگر انیماتورها از ما تغییر سرعت بیش از حد را بخواهند، بسیار دیوانه خواهند شد!
بعد از کمی افزایش سرعت، آن را امتحان میکنیم و میبینیم که چه حسی دارد. سپس باری دیگر سرعت را افزایش میدهیم و دوباره امتحان میکنیم و بعد دوباره سرعت را افزایش میدهیم و… این کار تکراری است، اما این آزمایشها ضروری است برای اینکه NieR: Automata دقیقا همان حسی را منتقل کند که ما میخواهیم. گاهی اوقات ما یک روز کامل را صرف کار و ایجادکردن یک راه عالی برای قرارگرفتن دشمنان در یک صحنهی مبارزه و موقعیت آنان میکنیم!
این کاملا منتقدانه است که با یک فرض محکم شروع کنیم و سپس امتحان دوباره و دوبارهی بازی تا مطئن شویم که همهچیز در مسیر درستی است. بعضی افراد که به سادگی از مسائل مختلف میگذرند، فقط فرض میکنند که ما در کل روز به تجربهی بازیها میپردازیم و هرگز به فکر اینکه چقدر خون، عرق و اشک برای ساخت آن ریخته شده نمیافتند. آنها هرگز نبرد ما را درک نمیکنند.
انیمیشن – تاکایوکی موراناکا
در تصویر بالا، انیمشن ضربهزدن و حملهی شخصیت ۲B را میبینید. در این حمله، او از شمشیر و سلاح دستی در دست راستش استفاده میکند. ۲B دارای حس ظریف و ریزهکاریاست که ما تلاش میکنیم تا آن را در تمامی انمیشنهایش ضبط کنیم. این برای خوببهنظررسیدن انیمیشنهای شخصیتهای اصلی کافی نیست و آنها باید احساس خوبی در دست و کنترل بازیکنان هم داشته باشند.
اینجا یک مشکل عمومی است: شما قبول و تایید میکنید تا انیمیشنی درست کنید که بسیار عالی و سریع است و واقعا روندی ظریفانه دارد و بهراحتی اجرا میشود. سپس، شما انیمیشن عالی و تمامعیارتان را در موتور بازیسازی مورد نظرتان قرار میدهید و برای کنترلکردن آن تلاش میکنید و آن هم در جواب به شما، بسیار کند و سنگین خواهد بود. با چشمانی از اشک، بهعقب بر میگردید و بخشهای حجیم و بزرگِ درطی این مراحل ساخت را جدا میکنید تا بالاخره حس خوبی منتقل کند و آنطور که میخواهید شود.
بهعنوان یک انیماتور در درجهی اول، شما در اکثر مواقع نمیتوانید کمکی کنید، ولی میتوانید اجازه دهید تا چیزی باقی بماند. اما شما در اینجا یک فیلم سینمایی درست نمیکنید و بازی میسازید که باید واکنشی باشد، یعنی نسب به دستورات شما واکنش دهد. حقیقیترین نشانه از یک انیماتور ماهر بازیهای ویدئویی، توانایی ساخت چیزی عالی با توجه به فریمی است که به آن اهدا میشود و در دست دارد.
تصویر بالا، نشاندهندهی کار ما برروی انیمیشن غولآخری است که در تریلر E3 2016 مشاهده کردید. این غولآخر با برخی از جهتهای خاص از طراح مسئول شخصیتهای مکانیکی و حرکتی آمده است: او دارای مفاصل زیادی است که فقط به جلو و عقب در یک جهت خم میشوند که باعث ایجاد حرکات رباتیک قابل قبولی میشود. برای مثال؛ در شانهی آن تقسیماتی دقیق بین قطعات است که فقط میتوانند در یک مسیر بچرخند و خود قطعات هم تنها میتوانند در مسیر دیگری به چرخش درآیند. این ساختار رباتیک مفاصل در کل مدل این شخصیت بهکار برده میشود، مانند رباتهای دیگر NieR: Automata.
در نتیجه، کنترلکنندگانی که انیمیشنهای این غولآخر را میرانند و هدایت میکنند، کمی پیچیدهتر از آن چیزیاند که در نگاه اول بهنظر میرسند.
مدلسازی شخصیت – کازونوری تازاکی
مدلهای شخصیت از طریق یک سیستم مفاصل، بهنام “استخوانها” انیمیشنگذاری و متحرک میشوند. هر یک از خطهای رنگیای که در تصویر بالا مشاهده میکنید، یکی از استخوانهای این غولآخرند. او درکل دارای ۳۶۴ استخوان است که ۲۴۹تای آن در بدنش هستند و ۱۱۵تای دیگر هم در خارج از بدن و قسمتهای شنل و لباس آن موجودند. دامن فلزیای که این غولآخر داراست، باعث پستتر و کوتاهتر نشاندادهشدن بدن آن میشود که توسط لباس پارچهایاش پوشیده شده است.
بهترین قطعه، بهدرستی حرکات و جنبش لباس پارچهای این غولآخر را کنترل میکند. رباتها وقتی که درحال حرکت نیستند، آرام و بیروح بهنظر میرسند، پس اگر باعث حرکت و جنبش شنل غولآخر شویم، تقریبا شیوهای برای پویاتر نشاندادن آن خواهد بود. ما انتظار داشتیم تا از چسبیدن دامن آهنی این غولآخر به لباس پارچهایاش در هنگامی که حرکت میکند، جلوگیری کنیم و تلاش بیشتری برای درستکردنش کردیم و لباس آن هم بیشتر میچسبید. این کار بسیار وقتگیر بود و با تلاش زیاد، باعث شکلگیری و حرکت لباس آن بهدرستی شدیم.
تصویر مفهومی حریف – هیسایوشی کیجیما
برای ساخت این شخصیت، از سه طراح کمک گرفته شده تا شما شاهد چنین غولآخری باشید: یکی از این طراحان، مفهوم و محتویات کلی را طراحی کرده، دیگری طراحی خشن و مبارزات و چنین مسائلی را انجام داده و سومین و آخرین طراح (که من هستم!) برروی تمامی جزئیات اضافی کار کرده است. من همچنین برروی طراحی موجودات ماشینی دیگری که میتوان در NieR: Automata یافت، کار کردهام و مطمئن شوید که آنها از جزئیات بصری مناسب و قابل قبولی برخوردارند. من همچنین تمامی این طرحها را با دقت نسبت به تنظیمات و جزئیات مکانیکیای که بهترین مدلهای شخصیتی سهبعدی را میسازند، بررسی کردهام.
مانند تمامی موجودات ماشینی NieR: Automata، این شخصیت هم از فلز خام و محکم ساخته شده است. با توجه به اینکه این غولآخر با شخصیتهای دیگر مشابه است، اهدای یک جَو منحصر بهفرد برای آن کمی دشوار بود.
تصویر مفهومی محیط بازی – کازوما کودا
من این تصویر مفهومی از یک شهر متروکه را توسط نقاشیای از یک تصویرِ این منطقه، ساختهام. تصاویر مفهومی محیطی مانند این تصویر، راهنمایی برای تیم است تا تمامی مدلهای محیط را طراحی کنند و بسازند. من دراصل این منظره را با رنگهای بسیار تیره نقاشی کردهام، گرچه آب و هوا همیشه خوب بود! در پایان، من دیدم که این با حس کلی NieR: Automata مطابقت ندارد، پس تصویر را روشنتر کردم تا تصویری مانند تصویر بالا را ملاحضه کنید.
در تصویر بالا یک چشمانداز و منظرهی متمایز را مشاهده میکنید! ردیف و ردیف واحدهای مسکونی تقریبا یکسان در سراسر صحرا تا جایی که چشم قابل مشاهده است، کشیده شدهاند. صادقانه بگویم، من از کشیدن چیزی بارها و بارها مانند تصویر بالا در قالب دوبعدی دیوانه نشدهام، پس شروع به ساختن این قطعه بهصورت دیجیتالی با قراردادن مدلهای ساختمانها در قالب سهبعدی و تبدیل آن کردهام. برای حفظ مطابقت آن با جهان کلی بازی، من نور صحنه را افزایش داده و رنگها را کم کردهام تا تقریبا تکرنگ و یکسان شوند.
طراحی صدا – ماساتو شیندو
در فضاهای تنگ و بسته، انعکاس صدا زیاد نیست. در یک اتاق باز مانند تصویر بالا، انعکاس صدا بیشتر و طولانیتر است. انعکاس صدا بسته به موادی که یک منطقه را تشکیل میدهند، متغیر است. برای مثال، صدا در مکانی که توسط فلز احاطه شده، بلندتر از مکانی خاکی است. هر منطقه در بازی، تنظیمات و شرایط بازخورد خود را داراست تا انعکاس صدا را بهدرستی ایجاد کند.
در تمامی پروژههای قبلی ما، طراحان صدا برای انعکاس صدا از تنظیمات بهخصوصی برای مطابقتدادن آن با شکل دقیق هر مکان استفاده میکردند. با این حال، با توجه به اینکه NieR: Automata در جهانی بازی بهوقوع میپیوندد، نیاز به مقدار زیادی کار دارد. ما هدف کاهش همهی این تلاشها را داریم، درحالی که یک محیط صوتی واقعی برای بازی توسط سیستمی که انعکاس صدا را کنترل میکند، ایجاد میکنیم.
این سیستم، سیگنالها را به منطقهی اطراف بازیکن میفرستد، و این سیگنالها اطلاعاتی ارائه میکنند که به تعیینکردن میزان انعکاس صدا کمک میکنند؛ دیوارها از چه چیزی ساخته شدهاند، مکان مورد نظر چقدر بزرگ است و بههمین ترتیب. نقاط سبزی که در تصویر بالا مشاهده میکنید، جایی است که سیگنالها به آن برخورد میکنند، اما شما در هنگام بازیکردن NieR: Automata آنها را نخواهید دید. اینها فقط به ما کمک میکنند تا سیستم انعکاس صدایی طبیعی و پویا ایجاد کنیم.
پر بحثترینها
- تریلر جدید فصل دوم سریال The Last of Us شخصیت ابی را نشان میدهد
- شایعه: کنسول نسل بعدی Xbox در سال ۲۰۲۶ با نام Xbox Prime عرضه خواهد شد [بهروزرسانی شد]
- ۱۵ بازی بزرگ خاطرهانگیز گیمرهای ایرانی
- گزارش: شرکت Sweet Baby Inc نقش فعالی در پروژه معرفی نشده Remedy دارد
- کلیپ جدید Assassin’s Creed Shadows با محوریت پارکور
- بازی Assassin’s Creed Shadows بار دیگر تاخیر خورد
- زندیا و تام هالند نامزد کردند
- گزارش: بازیهای Hellblade 2، Gears of War 1 و Age of Mythology امسال برای پلی استیشن ۵ عرضه خواهند شد
- از کنترلر جدید Xbox با طرح DualSense رونمایی شد
- بهترین بازی های استراتژیک تاریخ
نظرات
پلاتینوم گیمز شدیدا کارش درسته.همیشه ایده های جدید و عالی داره.این بازی و اسکیل باند میترکونن :yes:
دقیقا، Nier پتانسیل به شدت بالایی داره که به احتمال فراوان با توجه به تجربه ی تیم سازنده ی پلاتینوم باید منتظر عنوان به شدت خوش ساختی باشیم…
به نظر باحال می یاد
پست قبلیه این بازی عجب جنجالی بود :idk:
یادى کنیم از کسى که الان پیش ما نیست.
کی ?:-)
عباس کیارستمی 😐
😐 چه ربطی داشت
بهتر بود که حالا بیکار هستید یادی از متا می کردید :quiet:
واوووووو. من این بازى اگر متاش ۱۲ هم بشه مى خرم. من رو یاد بازى هاى خوب دوران PS2 مى اندازه. به طور غریبى از قهرمان بازى هم خوشم مى یاد. فکر کنم باید دوباره بشینم خرج هامو بنویسم رو کاغذ که بشه براى این و محصولاتش پس انداز کنم. 🙂
حالا چرا ۱۲ ?:-)
الان که فکرشو مى کنم خودمم نمى فهمم چرا ۱۲ تا؟
می خوای آمار متاشو برات دربیارم 😎
یک سوال تو همون راک استدی نیستی
چطور مگه؟! :silly:
اخه رفتم یه چند تا پست قبلی دیدم اواتار راک استدی شبیه اواتار تو شده :sarcasm:
این راک استدی نمی دونم چی از جون من می خواد، همه جا شده مو دماغم، شما هر جا دیدیش از طرف من بشورش؛ هر چند که بازی Neon Chrome متاش ۷۷ است 😎
😐
😮
به نظر میاد متا خونت اومده پایین
محض اطلاعت بازی TurnOn متاش ۶۸ است :pain:
:-X چرا یه کامنت نمیدی توش متا نباشه :-X
آخه من متاپرستم 😎
بیا اینم کامنت بدون متا :beauty:
می تونم یه سوال بپرسم ؟!
اری بپرس
الانم که تو کامنتت کلمه متا دو با اوردی :reallyangry:
چون من متاپرستم پس متا باید در کامنتم باشه به هر حال…
به نظرت گروه بزنم یا کانال ?:-)
نکته حائز اهمیت این است که بازی FRU متاش ۸۴ است :hypnotized:
کانال
بسیار خوب برای متا کانال می زنم :inlove: :yes:
شما ویرگول بزار من واست این گیمو خودم کادو میخرم!
:rotfl: :rotfl: :rotfl: ( شوخی )
:rotfl:
اسپم:دوستان من د لست اف آس رو از استور سونی بخرم dlc لفت بیهایند هم توشه؟ ?:-)
رفع اسپم:امیدوارم بازیش موفق شه 😀
منظورم نسخه ps4 هست
دهنم سرویس کردی تو همه پست ها پرسیدی نه باید جدا بخری قیمتشم ۹دلار
البته بستگی داره کدوم نسخه بخڔی اگه همین که تخفیف خورده بخری توش نیست
به یک عدد play station 4 یرای تجربه این عنوان نیازمندیم.
با تشکر
این بازی خیلی به دلم نشست به خاطر
طراحی محیط
طراحی لباس های شخصیت بازی
طراحی شمشیرهای شخصیت بازی
…
به یک عدد play station4 براى تجربه این عنوان نیازمندیم … خنده دار بخندم؟؟؟یا لخت شم سینه بزنم…؟؟ 😕 😕 😕 😕 😕 تو همه پستا مى نویسه :no: :no: :dazed: … تو نبودى به انچارتد مى گفتى باگچارتد حالا هرچى مى خواید منفى بدید (منفى مثبتا رفته بود تو هم نوشتى هرچى مى خواید منفى بدید ) :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry: :reallyangry: 😛 😛 😛 😛 😐 😐 :no: :no: :no: :no: :no: :no:
این سونی هم ع.ن انحصاری رو در اورده 😀
هر بازی خبرش میاد انحصاری سونی هست 😀
انحصاری خوبیه :yes: امیدوارم موفق شه …
چه اصراری دارن که شخصیت اول زن باشه؟اون از بیونتا اینم از این با اندام قلمی و ظریف یه زن و ده برابر قوی تر از دانته و کریتوس.
زن رو دارن جای مرد جا میزنن همه چیزشون زنانه هست از ظرافتشون گرفته تا زیباییشون ولی حرف های گنده گنده و اخلاق خشک و غرور مردانه دارن کاملا متضاد یه زن هست
یه فرایند فمینیستی بود که از لارا کرافت شروع شد و با شخصیت هایی مثل بیونتا و لایتنینگ از فاینل ۱۳ به اوج خودش رسید.
:dazed: :dazed: :dazed: :dazed: :dazed:
یعنی شخضیت اوئل هیچ گیمی نباید زن باشه؟
یجورایی دلم برات میسوزه. نمی دونم چرا
دکتر راست می گه دیگه زن قدرت مرد نداره منظورش این نیست که نقش اول نباشن در حد توانایی های خودشون نشون داده بشن که هم فوق العادس هم جذاب تر …بنده خدا گاو پیشونی سفید شده حرف می زنه سریع همه منفی می دیم…خداییش بعضی وقتا نکته های ظریفی می گه
متا درمانی چاره حال ایشون می باشد تا از فرم گاو پیشون سفید خارج بشن :yes: :quiet:
داداش شما هم کامنتتو دیدم از همکیشان معتقد به تئوری های توطئه هستی. کسی که هم عقیده با شماست حتما نکته ی ظریف نمیگه.
کدوم بازی ویدیویی مرد ها رو در حد توانایی هاش نشون داده که بخواد زن ها رو در حد توانایی هاشون نشون بده!؟
گاد آو وار یا کاد یا آنچارتد یا تلو؟ همهگیم ها شخصیت اصلیشونو در حد همون ابر قهرمان هاست.
البته شما هیچ زن رو در حد مرد نمی دونید و معتقدید زن همون کارش بشورو بپز و زاد آوریه. ولی روندا روزی رو نمی بینید که رزمی کار هستش و مرد ها رو میبره.
آنگلا مرکل رونمیبینید که رقبا ی مرد رو کنار زده.
رییس یو.تیوب رو نمی بینید
سارا بترفلای هیلزو نمی بینید
و زن هارو کمتر از مرد می پندارید و میگید تو بازی ها نباید شخصیت اغراق شده داشته باشن. در حالی که مرد ها هم قوی تر از مرد های معمولی هستن
تو فلان بازی زن گذاشتن که پسر های مو.من ایرانی ببینن منحرف بشن و د.ختران خارجی الگو بگیرند و بجای بچه زاییدن برن قله های موفقیت رو فتح کنن! جالبه نکات ظریفتون! چرا کلتونو از اونسخنرانی های حسن عباسی و رایفی پور درنمیارین تا ببینید بابا جهان خیلی گسترده تر و پیچیده تر از مستند ا.حمقانه ظهوره. حد اقل اگه میخواید بگید که آره ما خیلی با هوشیم و میتونیم نماد گرایی ها و اهداف شوم ایلومیناتی و ماسونری رو بر ملا کنیم خب برین سایتای دیگه. کلی سایت هستن که معتقد به تئوری های شما هستن و اونجا با همکارانتون تا صبح افشا و بر ملا کنید و کیف کنید از کشف نکات ظریفتون!
هرچند از کسانی که حتی با پز و افتخار تمام اباحه گریرو اباهه گری می نویسند و تازه! همین اباهه گریشونو با اعتماد فراوان می گن معنی لغوی، دقت کنید که با وقاحت هرچه تمام تر میگن معنی لغوی لیبرالیسم هستش چیز دیگه ای انتظار نمیره! نکات ظریف!
و ۱۰ برابر قوی تر از کریتوس 😐 😐 😐 😐 😐
الان جهانو سونامی میگیره با این حرفت.وقتی gowبازی کردی و ۲ تا باسشو دیدی بعد بیا بحث کنیم 😐 😐 😐 .
این قدرتش حتی جزو ۲۰ تا هم نیس
@false savior
شما بهتره مدتی هم شده از گوش دادن به سخنرانی های دکتر عباسی و استاد رائفی پور دست برداری :pissedoff:
و…
قدری در عالم متا به سر ببری :rotfl:
:rotfl: :rotfl:
:yes: :yes:
برو حرفایه استادتو گوش کن
:yes: :yes: 😎
کریتوس جان،
آیا می دونستی که…
بازی Quantum Break متاش ۷۷ است :inlove:
اره داداش بازم ممنون که گفتی
انصافا از متا بگذریم بازیه خوبی بود من خوشم اومد البته وان ندارم تو خونه فامیلم بازی کردم
خواهش عزیز 😀
بازیش خیلی افکت داره صفاس :yes:
کامل بازیش کردی ?:-)
چون چندتا سوال ذهنم درگیر کرده ?:-) :hypnotized:
نه داداش به صورت دست گرمی بود بعدش رفتیم فیفا زدیم.من خوشم اومد ازش
همینجوری که اون میاد خونمون gow با انچارتد میزنه منم میرم خونشون فورزا واین چیزا میزنم
حیف شد چون بازیش داستانش پیچیدس
کار خوبی می کنی بازی های وان می زنی، منم عاشق انحصاری های PS هستم
مخصوصا نسخه ریمستر TLU با متا ۹۵٫ :yes: 😎 :laugh:
:yes: :yes: :yes:
تو جدن با خودت چی فکر کردی الکی بحث فمنیست رو میاری وسط . کی گفته زنا نمی تونن نقش اول بازی ها باشن اخلاق خشن و تاریک میتونه مخصوص هر فردی باشه نه تنها شخصیتای مرد
متال جان ناراحت نباش، ایشان به دلیل نا آگاهی مقداری از اطلاعات درهم برهم اساتید رو تراوش کرده؛ و گرنه همه ما خوب می دانیم که بازی Salt and Sanctuary متاش ۸۴ است :beauty: :rotfl:
😐 😐 😐
:rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
:quiet: :beauty: :yes: :-/ :rotfl:
من به این بازی امیدوار تر از FF 15 هستم
با اینکه خودم فاینال فن هستم.
لطفا منو تو اپارات دنبال کنید اسمم agilehesam هست