یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا

یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود

سعید شیخی‌پور
۱۷:۱۱ ۱۳۹۵/۰۴/۰۲
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا

انتشار کنسول قوی‌تر پلی‌استیشن ۴ که با نام رمزی نئو شناخته می‌شود، بدان معنا نیست که عمر کنسول‌های فعلی از آن چیزی که انتظار داشتیم، زودتر به اتمام می‌رسد. یوشیدا در جدیدترین مصاحبه خود گفت انتظار نمی‌رود که نئو جایگزین پلی‌استیشن ۴ باشد.

یوشیدا در مصاحبه خود با Gameswelt.TV گفت:

پلی‌استیشن ۴، پلی‌استیشن ۴ است! شما می‌دانید کنسول جدید و قدرت‌مند پلی‌استیشن ۴ هنوز هم پلی‌استیشن ۴ است؛ بنابراین می‌دانید عمر آن‌ها هم کوتاه‌تر نخواهد شد.

او به سوال مربوط به اینکه آیا احتمال دارد عمر کنسول‌های فعلی با عرضه نئو توسط سونی و اسکورپیو توسط مایکروسافت کوتاه‌تر شود، چنین پاسخی داده بود.

از روشی که یوشیدا به سوال پاسخ داد، می‌توان فهمید او می‌خواهد به این موضوع اشاره کند نئو و پلی‌استیشن ۴ مکمل یکدیگر هستند. نئو قدرت‌مندتر و صد البته گران‌تر است و پلی‌استیشن ۴ هم مقرون به‌ صرفه‌تر خواهد بود و همچنان بازی‌های بزرگی مانند Uncharted 4: A Thief’s End را میزبانی می‌کند.

صحبت‌های یوشیدا با حرف‌های اندرو هاوس که در اوایل ماه جاری، نئو را تایید کرد هم مطابقت دارد.

در نسل گذشته، هیچ چیزی مانند اسکورپیو یا نئو عرضه نشد. پلی‌استیشن ۳ در سال ۲۰۰۶ انتشار یافت و پلی‌استیشن ۴ هم هفت سال بعد در سال ۲۰۱۳ به بازار آمد. از طرفی دیگر، کنسول ایکس‌باکس ۳۶۰ هم در سال ۲۰۰۵ در دسترس قرار گرفت و ایکس‌باکس وان هم در سال ۲۰۱۳ عرضه شد.

نئو تاریخ انتشاری ندارد اما یک گزارش می‌گوید در سال جاری عرضه می‌شود. این در حالی است که اسکورپیو در تعطیلات ۲۰۱۷ منتشر خواهد شد. هنوز قیمت این کنسول‌ها هم مشخص نیست. در بخش سخت‌افزار، ظاهرا مایکروسافت باور دارد اسکورپیو قوی‌تر است و در توصیف‌شان از این کنسول، گفته‌اند قدرت‌مندترین کنسول خواهد بود.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا
یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • Dr.Ali گفت:

    دمت گرم یوشیدا فقط خدا کنه تو عملم همین باشه:)
    دوستان به نظرتون با وجود پلی نئو خرید پلی ۴ معمولی عقلانیه؟؟

    • Dc7 گفت:

      اری چون اگه تلویزیون ۴k نداشته باشید فرقی با پلی معمولی نداره

      • ALi_O_O گفت:

        برا ایکس باکس که فرق داره برا اینم فرق داره

        • GENERAL گفت:

          خب ، این نسل رسما ، نسل پر فراز و نشیبی بود ، کنسول سونی امسال احتمالا بیاد کنسول مایکرو تعطیلات ۲۰۱۷ خب ، حالا مونده فن های مایکرو بزنن تو سر فن های سونی بگن کنسولتون ضعیفه، من برم نینتدو بخرم چراغ خاموش بازی کنم .
          نظر عجیب به انتخاب کاربران

          • hadi گفت:

            من موندم این دوستان چرا اینقدر جنگ دارن باهم
            یه سری pc باز میان هی میگن دیگه بازی برا کنسول قدیمیا نمیاد
            یه سری هم میخوان جدیده رو بخرن هی میان فخر میفروشن و هی میگن بازی برا جدیده نمیاد
            باو داداش گلم بسه برین سراغ کار خودتون
            pc بازا شماها برین با pc بازی کنین و مطمعن باشید بازی براتون میاد
            اینام که میخوان جدیده رو بخرن که مبارکشون باشه و لذت ببرن ایشالا
            افرادی هم مثل من هستن که دلشون نمیاد یا پولشو ندارن که کنسول جدیده رو بخرن . اینا هم خیالشون راحت باشه اگه قرار بازی نیاد برا اینا کهاینقدز بازی قشنگ هست که ما هنوز بازی نکردیم فعلا با اینا سر میکنیم تا بعد خدا بزرگه
            خدایی من دلم نمیاد پولی که پدر مادر ادم یا خود ادم با هزار زحمت در میارن هر سال پول موبایل جدید و کنسول جدید بدم.

      • ali.progamer گفت:

        یه پول اذافه میدید برا کنسول جدید و تلویزیون ۴k کنسول قدیمی رو عشق است این تریلر گاد آف وار هم روی همین کنسولهای قدیمی نمایش داده شده فقط کنسول (ps4 قدیمی ) قیمت ۱۲۰۰ به صرفه وعالی

    • mohireza گفت:

      پول زیاد + TV 4K= پلی استیشن نئو
      پول عادی + تلوزیون عادی= پلی استیشن ۴
      پول کم + LCD= ؟

      • alireza khan گفت:

        این حرف ها فقط و فقط برای گول زدن افرادی مثل من هستش که PS4 دارن و لی اگر واقعا با عقل و منطق به قضیه نگاه کنیم متوجه خواهیم شد سخت افزار قوی تر قطعا باعث بهبود فریم ریت بازی و همچنین پایداری هر چه بهتر و بیشتر بعلاوه افزایش محسوس جزئیات بصری خواهد شد.
        بنابراین به نظر من درک مسائلی که بالا عرض کردم در تلویزیون ها معمولی هم قابل درک هستش و لزومی به داشتن ۴K نیست.
        بعلاوه باید ببینیم PS4 جدید با اسم رمز NEO چقدر گران تر و چقدر قوی تر هستش اون وقت که میشه نظر داد به صرفه هست برای خرید یا خیر و پیش داوری در این مورد کاملا غلطه.

    • Supreme گفت:

      دکتر آری عاقلانست، و الان موضوعی که چن ماه رفته رو مخم اینه که باو بخدا نئو نیست “نیو” هست باو پست میذارید هنوز نمیدونید چطور تلفظ میشه من نه نویسندم نه مترجم نه این پست از منه ولی منی که دارم این مقاله رو میخونم باید همه چیو درست بدونم یا نه. الان چن ماه هی میگید نئو؟ نیو هست نیو.
      اصن چرا باید نیو یا اسکورپیو گرفت وقتی لید پلتفرم هنوز PS4 هست؟؟ درست رزولوشن بالاتر واسشون میاد ولی چن درصد روی TV 4K بازی میکنن؟ و اون پچ مخصوص نیو یا اسکورپیو که واسه دانلود میاد تا بازی ارتقا پیدا کنه دازنت ورست انی شت … چون اونقد محسوس نیست چون تمام تمرکز روی کنسولای رگولاره چون اولویت با اوناست و اگه کسی دوست داشته باشه بخر اون بحث جدایی…
      و دوستان PS4 دار دقت داشته باشید که واسه VR نیازی به نیو نیست و دوستان X1 دار دقت داشته باشید واسه استفاده از VR (مورفیوس یا هر چیزه دیگه ای که هست ) حتما باید اسکورپیو داشته باشن و به هیچ عنوان روی X1 رگولار اجرا نمیشه و ای دلیل تنها بخاطر اینه که PS VR قدرتی در حد PS4 داره که جبران میکنه و این دلیل برد سونی در VR هست چون با ۷۰۰$ هزینه (PS4=300 & VR=400) قابل اجراست ولی واسه مایکرو ۱۲۰۰$ به بالا ( morpheus=600 & Scorpio=600 or more so ) چرا چون اون ۶TFLP قدرت به هیچ عنوان با قیمت ۴۰۰$ عرضه نمیشه

      • Armin215 گفت:

        نیو منظورت اینه new
        این پلی ۴ نئو هستش neo
        و راستشم بخوای تو تلفظ ایرانی اینطوریه و ما میگم نئو
        یعنی چیزی بین نِعو و نِیو
        ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
        معلومه که باعث کوتاهی عمر پلی استیشن نمیشه
        و نباید هم بشه
        من که بعد عید فطر پلی ۴ میخرم اگه این نئو یا هرچیزی اومد میفروشیمش
        چون با اینکه ۳ ساله دیگه برای ps3 و xbox360 بازی نمیاد هنوز هم کسایی هستن (تو ایران) که تازه میرن نسل قبلو میخرن (دوست خودم )

      • alireza khan گفت:

        آقای supreme من حقیقتا به اندازه کافی خستگی و مشکل دارم که حوصله ی بحث کردن سر موضوعات بی ارزشی مثل تلفظ صحیح یک کلمه نداشته باشم هر چند در این مورد هم تلفظ صحیح نی اُ (یعنی نون- واو – اُ) نه نیو!
        بین مصوت کوتاه و بلند فرق هستش.
        در زبان فارسی ۲۹ واج داریم که ۶ تای اون ها مصوت هستش و ۲۳ تا صامت.
        مصوت بلند در زبان فارسی او تلفظ می شود مثل کلمه ی گوش که {و }به صورت او تلفظ و خوانده می شه ولی مصوت کوتاه مثل کلمه ی اُتاق به صورت خود اُ خوانده میشه.
        مصوت های کوتاه: اُ، اَ،اِ
        مصوت های بلند:آ،او،ایی
        برای کسب اطلاعات بیشتر رجوع بفرمایید به کتب زبان فارسی!
        و در پاسخ به بخش دوم عرایض شما باید عرض کنم من و یا سایر دوستانی که در بالا نظر دادند هیچ کدوم حرفی از واقعیت مجازی حرفی به زبان نیاوردند که شما به این موضوع اشاره کردید بحث بر سر ۴k و فریم ریت بود که بهتر هستش صحبت های بنده و سایرین رو کمی با تامل تر مطالعه کنید.
        و در آخر همانطور که گفتم در بالا تا زمانی که اطلاعات بیشتری از کنسول ها منتشر نشه به هیچ عنوان من به شخصه هیچ پیش داوری در این موضوع نمی کنم ولی یقین دارم می تونه بخشی از مشکلات بازی ها که ناشی از ضعف سخت افزاری کنسول هاست رو حل بکنه.

        • Supreme گفت:

          شما نیز مقدار اندکی تامل بفرما در باب جملات بنده….
          اولا من هیچ علاقه خاصی به دستور زبان فارسی ندارم و نخواهم داشت ولی اگه منبع خاصی از زبان پارسی داشتی لطف میکنی که لینک بدی چون پارسی و بیشتر دوست میدارم تا فارسی ( عربی) و اینکه این کنسول به هیچ عنوان ربطی به ایران و زبان ایرانی نداره که شما از مصوبات میگید و اگه شما لطف کنید فیلم ماتریکس رو ببینید متوجه میشید که دقیقا ترینیتی و موفیوس نیو صداش میکنن نه نئو و این کنسول با اسم رمز همان شخص فعلا شناخته شده نه چیزه دیگه ای تا نامگذاری بشه…
          و در بخش دوم مقداری باز تامل بفرمایید تا متوجه شوید که نیو برای VR اصلا ضروری نیست و بر خلاف شما اینجا باید پیش داوری کرد که واقعا نیو تا چه حد لازم به خرید هست و در آخر شما اگه با اطلاعات درست و کامل بحثی کنید پیش داوری کاملا بجاست.

  • پنکه گفت:

    سونی و مایکرو فقط میتونن از طرف فرست پارتیاشون قول بدن نه از طرف همه
    ۲ سال بعد مثلن یوبی نخواست بازی برا کنسولای الان بده سونی که نمیتونه جلوشو بگیره

        • برای بار هزارم میگم
          یوشیدا و اسپنسر تایید کردن که بازی اول برای کنسول معمولی میاد و اگر سازنده دوست داشت روی کنسول جدید هم بازیش رو میده.
          یعنی یا بازی روی کنسول های قدیمی میاد یا کلا حق انتشار نمیگیره

          • ALi_O_O گفت:

            سازنده اگه بخواد میتونه فقط روی کنسول ارتقا یافته بده
            خبرش هم اینجا هم سایت همسایه هست

          • alireza khan گفت:

            میشه برای بار هزار و یکم به بنده بفرمایید که دقیقا کی و کجا همچنین خبری منشر شد؟
            مردمی که PS4 جدید رو می خرند مگر بلانسب من و شما الاغ تشریف دارن که کنسولی رو بخرن بعد وایستند ببینند شرکت ها دوست دارن براش بازی بدهند یا نه؟
            یقینا همه ی بازی ها برای هر دو کنسول منتشر میشه شاید با دادن آپدیت و یا…

            • توی گیمفا بود منظور از این حرف اینکه بازی ها برای هر ۴ کنسول میاد و انحصاری دو تا کنسول نمیشه.

            • HannaH گفت:

              به نظر من کاملا بسته به تعداد فروش کنسول جدید هست. همین الان هم حیلى شرکت ها ترجیح مى دن بازى رو براى کنسول سونى و پى سى بیرون بدن و مقدار هزینه پورت بازى به ایکس باکس رو صرفه جویى کنن. اسن که با یه آپدیت کیفیت بازى بهتر بشه احتمالش خیلى خیلى زیاده ولى بازى امحصارى تا روزى که این کنسول اقلا ۲۰ میلیون نفروشه امکانش نیست.
              توى بخش خوید تلویزیون هم که بحثش هست در حال حاظر هیچ محتواى غیر دیجیتالى براى این تلویزیونها موجود نیست، که اون هم هزینه اینترنتش خیلى خیلى بالا در مى یاد و یکى از مشکلاتشون دستکم اینجا همینه که فروششون رضایت بخش نیست.
              به هر حال جلوى رشد تکنولوژى رو نمى شه گرفت ولى در کنار رشد سخت افزار، نیاز مبرم به محصولات جانبى و البته پشتیبانى خوب هست که تا الان این تلویزیون ها دریافتش نکردن.

            • joule گفت:

              @هانا
              بتثدا و ea که رابطشون با مایکروسافت عالیه
              یوبیسافت نسبت به مایکروسافت و سونی نصف نصفه، رابطه اسکوئرانیکس داره با مایکروسافت بهتر و بهتر میشه، میمونه اکتیویژن و وارنر، که اکتیویژن میدونه توی ایکس باکس فروش عالی داره، برای همین ول نمیکنه وارنر هم بیشتر به کنسول علاقه داره تا PC
              تازه معماری ایکس باکسو و PC خیلی شبیه همه اگه جایی بخواد “واقعا” صرفه جویی کنه PC رو بخاطر پورت سختش ول میکنه
              بازی سازان مستقل هم دارن دوباره به سمت ایکس باکس متمایل میشن، بعد از اینکه ایکس باکس به یک کیت توسعه دهنده تبدیل شده که همه راحت میتونن براش برنامه نویسی کنن و حتی امسال یکی از مهمترین قسمت های کنفرانس مایکروسافت بازی های مستقل بود
              واقعا شما دلیل خاصی دارین که گفتین”برای “صرفه جویی”(!) رو ایکس باکس پورت نمیکنن(!)(!)”
              اگه دارین ممنون میشم بگید(فقط خواهشن درمورد ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ حرف بزنید نه ۲۰۱۴ و ۲۰۱۳ که به لطف متریک وضع خوبی نداشتیم و اونقدر اسپنسر نتونست کنسول رو أحیا کنه)

            • HannaH گفت:

              جوئل عزیز. من وضعیت فعلى رو نگاه مى کنم. تعدد بازى هایى که روى کنسول سونى و پى سى اجرا مى شه در مقابل بازى هایى که روى کنسول مایکرو و پى سى اجرا مى شه. من نه معتقدم کنسول مایکرو مشکلى داره و نه حتى معتقدم این ضعف سخت افزارى کوچک نسبت به سونى اهمیتى براش داره. چیزى که من مىبینم، شانس خریدارى شدن یه بازى توى تو دوتا بازار مختلف هست. یکى با نزدیک به ۲۰ میلیون نفر جمعیت و یکى بالاى ۴۰ میلیون. به این هم تضافه کنیم که نبود آمار کنسول بازهاى مایکروسافت، براى یک صنهع میلیونى بسیار تصمیم گیرى رو سخت مى کنه. تجربه کریستال داینامیکز و تومب رایدر هم به اندازه کافى نگران کننده بوده.
              مسئله صرفه جویى که من مى گم، على الخصوص توى بازى هایى که قابلیت آنلاین دارن، مربوط به بازار هدف هست نه هزینه پورت کردن به صورت مستقل. براى مثال راکت لیگ تجربه خوبى براى بازار به حساب مى یاد. با ى توى یک بازار شلوغ تر عرضه شد، کراس پلتفرم شد و از سود فوق العاده اش اجازه ریسک به سازنده داد تا وارد بازار کمى مشکوک تر بشه.
              همین شرایط رو کنسول هاى میان نسلى هم تجربه مى کنن. ما به عنوان دارندگان کنسول یا طرفدارهاى یک برمد خاص ممکنه به یک سمت متمایل بشیم، ولى فراموش نکن سازنده تردپارتى طرفدار هیچکس نیست و تنها هدفش مستقیماً پول هست. همین شرایط رو پیچیده مى کنه.

            • joule گفت:

              @هانا
              تا حدی قبول دارم که عناوین منتشر شده روی پی سی، پی اس فور بیشتره ولی این عناوین ایا واقعا عناوین بزرگی بودن؟ عناوین بزرگ مثل استریت فایتر که به خاطر این انحصاری کنسولی سونی شدن که سونی هزینه های زیادی رو برای خود بازی و تبلیغاتش پرداخت کرد، بله در مورد انحصاری کنسولی شدن حق با شماست، سونی راحت تر میتونه یک بازی رو با هزینه در انحصار کنسولش در بیاره و در طرف مقابل مایکروسافت حتی با هزینه های زیاد میتونه انحصاری زمانیش کنه.
              بازی راکت لیگ یک بازی مستقل و همه ما میدونیم که وقتی منتشر شد، مایکروسافت به بازی های مستقل اهمیتی نمیداد و حتی ID@Xbox نیز حدودا فراموش شده بود که اسپنسر روح دوباره ای دوباره توش دمید ولی از اونطرف سونی حمایتش رو زیاد کرده بود از بازی سازای مختلف بدیهی که انحصاری کنسولی شدن یکی از دلایل اصلیش این بوده که سونی هم کمک های مالی کرده.
              در هر صورت همونطور که شما میگید بازار مصرف سونی گسترده تره، مایکروسافتی ها برای محتواهای الحاقی بیشتر دست به جیب میشن، خود همین عامل مهمی برای پورت کردن یک بازی برای ایکس باکس هست، مخصوصا که بیشتر بازی های انلاین الان پرداخت درون برنامه ای دارن.
              این وسط پای بازی های ژاپنی (یا با سبک اون که تو غرب خیلی معروف نیستن) هم یقینا در امار شما بودن که این بازی ها عملا فروش اصلیشون تو ژاپن و با سلیقه غربی ها( که اکثر ایکس باکس دارها توی این ناحیه ان) سازگار نیست معلومه به سمت سونی متمایل میشن.
              به هر حال اون چیزی که من از سال ۲۰۱۵ میدونم اینه که امار خیلی نزدیک بوده(هر چند که سونی برتری داشته) و در همین سال که هستیم ورنه داره به سمت ایکس باکس کج میشه.
              ببخشید اگه یک جای حرفتون رو بد متوجه شدم خیلی خارجکی(!) و سطح بالا حرف زدید دیگه اگه جایی رو بد فهمیدم لطفا یک تذکر بدید 😀

    • Dr.Ali گفت:

      فک نکنم اینطوری باشه
      احتمالا اول بازیو برای معمولی میسازن و بعدشم رو نئو بهینه میکنن

    • ایدن گفت:

      یوبی رو مثال نزن.اون برای فروش بیشتر برای پلتفرم های بیشتر بازی میسازه.از خداشم هست :rotfl:

    • نمیشه چون سازنده باید با اجازه سونی بازیاشو رو کنسولا منتشر کنه و مشخصا اجازه نمیدن که بازیاشونو فقط رو نئو بسازن 😉 سازنده هم اونقدر احمق نیست ۴۰ میلیون دارنده کنسول PS4 رو بیخیال شه و بازیشو فقط رو نئو منتشر کنه 😉

      • ALi_O_O گفت:

        اقای come on docky come back
        با ابن جملتون کاملا مخالفم
        سازند ها باید اجازه سونی رو داشته باشن
        سونی از خداش باید بشه اگه قبول نکنه میشه انحصاری

      • Gearbox گفت:

        مطمعن باش اکثر خارجی ها (که ۹۸ درصد اون ۴۰ میلیون رو تشکیل میدن) بعد از عرضه ps4 neo به سمت این کنسول ارتقاء یافته کوچ میکنن و در نتیجه سود سازنده ها بر روی neo بیشتر میشه و همینطور اندک اندک بهینه سازی روی کنسول های فعلی کمتر میشه و بلایی که سر بازی های pc برای بهینه نبودن میومد سر این دو کنسول اما در اواخر نسل میاد

        • ALi_O_O گفت:

          در اواخر که چه عرض کنم
          اختلاف از اون جایی شروع میشه که کنسول ها نتون ۴kاجرا کنن و مجبور بشن به رزولشین ۱۰۸۰و ۶۰فریم افت کنند
          که نتیجه این کاهش گرافیکه و فریم بیشتر هست و این اختلاف گرافیکی میتونه ازار دهنده باشه . که بعد کم کم پشتیبانی کم رنگ میشه

        • مطمئن باش برای خارجی ها اینقدر رزولوشن و فریم مهم نیست!
          اصلا طبق نظر سنجی استیم فقط ۲ درصد بازی ها رو ۴K بزی می کنن!
          این یعنی اینکه هنوز بیشتر تی وی ها و مانیتور ها ۱۰۸۰ هستن نه (البته میدونم به سخت افزارم ربط داره ولی این نظرسنجی نشون میده ۴K هنوز اونقدر طرفدار نداره)

          • ALi_O_O گفت:

            شما حرف منو نمیدونم چرا متوجه نمیشی
            من میگم اره درسته موقع انتشار به دلیل اینکه فقط تمرکزشون روی ۴k هست اره استقبال کم میشه ازش ولی اون موقعی که ببینن از رو ۴k امده رو ۱۰۸۰&۶۰ + گرافیک بیشتر و اینکه نمیخواد دیگه tv 4k بخرن و
            قیمت مناسبی که بعد از چند ماه از انتشارشون گذشته دیگه دوست دارن کنسول جدید بگیرن عقیده من بر این مبنا هست

        • HannaH گفت:

          گیر باکس عزیز، چرا این فکر رو مى کنید؟؟؟مگر کنسول رو اینجا مجانى مى دن یا پول درآوردن ساده شده؟؟؟درسته که ساعت کارى به نسبت قیمت کنسول اینجا بالاست ولى اولا اینقدر همیشه قبض و هزینه براى پرداخت هست که کسى وسعش نمى رسه این جابجایى رو ناگهانى انجام بده و دوم اینکه اینجا به اندازه کارى که مى کنید پول مى گیرید، نتیجتا چیزى به اسم استراحت وجود نداره، و باز هم هیچ کس پولش رو به این آسونى دور نمى ریزه. تمام دوستان من در بهترین شرایط سالى ۶ تا بازى مى نرن. مگر مثل حراج بتل فیلد که الان همه یکى شو دارن.

          • GENERAL گفت:

            هانا @
            شما توی استرالیایی هر چقدر هم هزینه ها بالا باشه سرانه درامد به نسبت بالاست براتون بلاخره میتونید توی یه ماه اول بعد از عرضه کنسول جدید رو بخرید ، اما این جا هزینه ها بالاست ، سرانه درامد پایین شرکت ها یه نمایندگی ندارند بعد پای دلال های خوش قلب وسط کشیده شده ، که خودش داستانی متفاوته .
            و خوشحالم بعد از این همه مدت هنوز توی سایت فعالیت میکنی راستی روی نام کاربریم کلیک کن

            • HannaH گفت:

              جوابت رو توى کامنت پایینى دادم بعد دیدم دو تا نکته مونده.
              اولا ممنون از اینکه معتقدى خوبه هنوز فعالم. واقعا خیلى سال هم شده و چندین با تصمیم گرفتم دیگه نیام که خوش حالم نظرم برگشت.
              دوما کمیکت خیلى عالى بود. نیم ساعت خندیدم. چقدر دکتر خشن شده بود توش.
              سوماً در مورد سرانه درآمد به طور کلى حرفت رو قبول دارم ولى هزینه ها هم پایین نیست. اولین بارى که اجاره هفتگى خونه خودم رو که خیلى هم ارزان گرفتمش و براى همین چند ساله ازش نرفتم به دکتر گفتم زهره ترک شد و بى خیال سفر. این ها رو جمع کن با هزینه هاى برق وآب و مالیات و تلفن و بنزین و غیره تا ببینى شاید بشه اون کنسول رو همون روز اول خرید اما باید از چندین ماه قبلش کلى براش صرفه جویى کرده باشى تا بشه بخریش. و البته درآمد ها این طور نیست که فاصله یه کارگر ساده توى محل کار من با من که مى شم رده میانى مدیریت تا مدیر بالادیت من خیلى فرق کنه. در واقع مالیات همه چیز رو نزدیک هم نگه مى داره و این مشکل خرید که مى گم عمومىه نه براى یک قشر خاص.

            • GENERAL گفت:

              هانا @
              درست میفرمایی ، این مالیات چیزیه که دیگه هم میتونه خوب باشه هم میتونه عذاب اور ، خوب بودنش هم برا اینه که اختلاف طبقاتی در جامعه زیاد نمیشه ، بد بودنش هم اینه که قسمتی از درامدت رو که به زحمت به دست اوردی باید با دو.لت تقسیم کنی .
              در کل درک کردم چی گفتی.
              کامنتای شما هم برای من ارزش منده امیدوارم همچنان توی سایت فعالیت داشته باشید.
              خلاصه شاد و سربلند باشید. و موفق .

  • Amir47 گفت:

    هرچی بشه امیدوارم عمر هردو هم زمان تموم شه اینطور نشه که ps4 منسوخ بشه ولی neo همچنان پشتیبانی بشه

  • milad.ps4 neo گفت:

    ps4
    ps4 neo
    کنسول های من برای ادامه نسل خواهد بود فقط برای بازی هایی که گرافیک بیشتر دوست دارم داشته باشن واسه neo میگیرم
    و الا بازی های مثل مورتال کمبات و یا کالاف یا غیره رو واسه ps4 میگیرم
    خدای جنگ ۴ با رزولیشن ۴k و تنظیمات گرافیکی فوق …. تصورش هم برامون سخته

  • دست یوشیدا و اسپنسر نیس که عمر کنسول های فعلی رو حفظ کنن بلکه دست سازنده هاست و همه چی به اون ها بستگی داره و اون ها تعیین کننده هستن با سازنده هایی که من و شما در این چند سال اخیر دیدیم عملا کاره کنسول های فعلی تمومه با سخت افزاری که عقرب و نئو در اختیار بازی سازها میذارن فکر نمیکنم حتی به خودشون زحمت بدن دیگه بازی ها رو برای اکس باکس وان و ps4 بهینه کنن و در اینده نزدیک متاسفانه وقت خداحافظی فرا میرسه

    • سازنده ها اجازه انتشار بازی ها رو کنسول های جدیدو ندارن و بلکه باید رو کنسول های قدیمی تر هم اجرا کنن

      • پنکه گفت:

        اجازه شرکت که دست سونی نیست
        همین یوبی یهو ۱۵۰ میلیون کنسول نسل ۷ رو ول کرد

        • دقیقا دست سونیه!
          کنسول نسل هفتو ول کرد چون PS4 جایگزین PS3 بود و خود داری میگی “نسل”
          ولی هنوز نسل نهی در کار نیست و این هم مکمل PS4 هست و نه PS5
          نمیدونم چرا متوجه نمیشید!!

          • پنکه گفت:

            متاسفانه شما متوجه نمیشین که بهینه سازی بجای ۲ کنسول برای ۴ کنسول هم هزینه بیشتری نیاز داره هم وقت بیشتری و وقتی فروش کنسولای جدید به حد قابل قبولی برسه کنسولای حال حاضر کم کم فراموش میشن
            مفهوم نسل به اون معنای قدیمی شاید دیگه وجود نداشته باشه

            • همچنان اولویت بازی ها PS4 هست و بازی رو برروی PS4 میسازن و همون پورت رو با افزایش فریم و وضوح برروی PS NEO هم منتشر می کنن! و سونی و مایکروسافت هم اجازه انتشار بازی هارو فقط برروی کنسول های جدید نمیدن!

            • HannaH گفت:

              فرصت بده کنسول متیکروسافت ببینیم چقدر پشتیبانى مى گیره بعد به فکر بهینه سازى باشیم. البته شرایط نئو وابسطه به اختلاف قیمتش با کنسول فعلى داره ولى مایکروسافت خیلى ریسک عظیمى کرده.

            • GENERAL گفت:

              Come on Doky COME BACK @
              بر چه استنادی این حرف رو میزنی که فقط فریم ریت و رزولوشن روی کنسول جدید تغییر میکنند ؟؟!؟!؟
              اگه فردا تکسچر و بافت ها و هزارتا چیز دیگه تغییر کرد تکلیف چیه ؟!
              ———————**
              ببینید نیاید از این حرفا بزنید که خودمون دوست داریم بشنویم ، چون امید واحی دادن به خودمون کار درستی نیست .

            • @جنرال
              بر این اساس که قدرتشون اون قدر هم زیاد نیست که بتونن گرافیک خیلی بیشتر از این چیزی که الان میبینیم رو با وضوح و فریم بهتر ارائه بدن!

            • دکی جان هنوز خیلی از مشخصات این کنسول ها نیومده و ما فقط از قدرت GPU اونها خبر داریم از الان نمیشه گفت تفاوت انچنان نیست چون مطمئن باش تفاوت خیلی زیاد میشه اونم کنسول ها که میشه براش بهینه سازی کرد و به حداکثر رزولوشن و فریم و گرافیک رسید

            • GENERAL گفت:

              Come on Doky COME BACK @
              درباره قدرت کنسول های جدید من و تو که نباید درباره قدرتشون گمانه زنی کنیم، باید افراد متخصص بیان بگن پتانسل این کنسول ها چقدره ،
              همون طور که سونی از پلی استیشن ۳ درس گرفت و پلی استیشن ۴ رو متفاوت تر ساخت مطمئنا از کنسول پلی استیشن ۴ فعلی هم درس هایی رو گرفته برای ساخت کنسول جدیدش

      • دکی جان سونی و مایکرو که خل نیستن کنسول جدید بزنن بعد به سازنده ها اجازه انتشار ندن واضح هست تمام بازی ها به صورت مشترک میاد ولی نکته اینجاست اون بازی که قراره برای نئو و عقرب بیاد ثابت روی ۶۰ فریم اجرا میشه ولی برای کنسول های فعلی …………… این حرف رو بدون شک میگم از الان باید عمر کنسول های فعلی رو تمام شده تصور کرد بله درسته براشون بازی میاد ولی میشه مثل ۳ سال پیش که مثلا shadow of mordor برای ۳۶۰ و ps3 اومد ولی از نگاه کردن به گرافیک و نرخ فریم روی این کنسول ها گریه ات میگرفت و متاسفانه این س.یاست پلید هست که باید شما رو مجبور به خرید کنسول جدید کنه

        • خب مشکل اینجاست اون یه نسل تفاوت بود!!!
          ولی این همون معماری کنسول هست و بازی ها اولویتشون هم کنسول های قدیمی هست چون دارنده های این کنسول ها بیشترن پس برای سازنده ها به صرفه تره که وقت بیشتری رو این کنسول ها بزارن!!
          یادمه بعضیا قبل تایید این کنسولا میگفتن کاش یه دستگاه جانبی باشه و وصل کنی به کنسول تا قدرتش بیشتر شه و این هم همونه با این تفاوت که یه دستگاه کامله! یعنی همون کنسول با قدرت بیشتر و تنها تفاوتش هم همین خواهد بود!
          مطمئنا سونی و مایکرو اعتبارشون رو با این کنسول های جدید زیر سوال نمی برن!

          • سونی و مایکروسافت هدفشون پول هست اگر این کنسول ها به روال عادی فروش رفت که هیچ ولی اگه نرفت به زور کاری میکنن که مردم رو دو دل کنن و کنسول هاشون رو بفروشن ببین همین طور که خودت میدونی ساخت و طراحی یک کنسول هم سال ها زمان میبره و هم بسیار پر هزینه هست به نظر خودت سونی و مایکروسافت این همه هزینه میکنن که این کنسول ها مثلا فقط ۲ میلیون بفروشن نه من نظر دیگه ای دارم س.یاست حکم میکنه سونی و مایکروسافت از این کنسول ها انتظار فروش بسیار بالا دارن و اگر مطابق با حرف شما باشه خب به نظرت چند نفر میرن این کنسول ها رو میخرن؟ پس ببین همین طور که گفتم این کنسول ها باید بفروشن حالا به هر طرفندی شده درباره تغییر نسل ببین دکی جان این کنسول ها دارن ۴k اجرا میکنن و حتما خودت میدونی اجرای ۴k چه سخت افزار قدرتمندی میطلبه و من حدس میزنم از اکس باکس وان و ps4 حدود ۴ یا ۵ برابر قوی تر باشن و این میزان اختلاف حرف های زیادی برای گفتن داره و زمان همه چیز رو مشخص میکنه

            • milad.ps4 neo گفت:

              :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

            • حرف من یه چیز دیگست!
              درسته که مایکرو و سونی دنبال پولن ولی اگه واقعا میخواستن درآمد زیادی داشته باشن همین کنسول های جدید رو بانام PS5 و Xbox Two منتشر می کردن! همونطور که اسپنسر گفت کنسول های جدید گیمر های خاصی رو می طلبه ! افرادی مثل من که در روز ۳-۴ ساعت حداقل بازی می کنن 😀 (البته علاقه ای به کنسول های جدید ندارم چون اگه فریم و رزولوشن برام مهم بود PC می گرفتم)
              مگه چند درصد تو دنیا اینقدر رزولوشن و فریم براشون مهمه که حاضرن کنسول هاشون رو به خاطرش بفروشن و تی ویه ۴K بخرن و پول بیشتر برای کنسول های جدید بدن! همون بازی های مولتی پلتفرم هم معلوم نیست چند ماه طول بکشه که برای کنسول های جدید منتشر شن!
              فقط از این تعجب می کنم که مایکرو قرار کنسولش رو ۲۰۱۸ منتشر کنه!!!! فکر کنم ۲۰۱۸ خیلی دیر باشه نسل فوق فوقش تا ۲۰۲۰ طول بکشه و بعد اونوقت ۲۰۱۸ برای اون کنسول دیر نیست؟!
              تا اونجایی هم که اطلاع دارم شما قصد داری اسکورپیو رو بخری پیشنهاد میکنم چند ماه صبر کنی و عملکردشو ببینی شاید ارزش خرید نداشته باشه!

            • دکی جان بهت قول میدم حداقل تا ۵ سال دیگه کنسول های ps5 و اکس باکس دو نمیاد چون نئو و عقرب حالا حالا ها قدرت دارن و عقب نمیکشن اگه پایان کنفرانس مایکروسافت رو دیده باشی حرف از کنسولی میزنن که محدودیت رزولوشن و نرخ فریم ندارن و میگن قرار نیس برای افزایش رزولوشن یه چیز دیگه رو فدا کنن من حدس میزنم کنسول عقرب نسل۹ باشه که مایکروسافت قرار نیس بهش بگه نسل۹ و در ظاهر بهش میان نسلی میگن ولی این میزان اختلاف قدرت کاملا تغییر نسل هست و مایکروسافت از اینکه فعلا تغییر نسل رو برای اکس باکس اعلام کنه ترس داره پس فعلا بهش میگن میان نسلی درباره نئو نمیتونم چیزی بگم چون سونی چیزی رو تایید نکرده و اگه نئو میان نسلی باشه خب سونی هم ۱۰۰ درصد به فکر میفته به راحتی میشه فهمید کنسول مایکرو نسل۹ هست چون اگه میان نسلی بود امسال میامد نه اینکه تعطیلات سال دیگه بیاد پس مطمئنن خبرهایی هست که این کنسول این قدر دیر عرضه میشه و فکر میکنم مایکرو نسل۹ رو زودتر شروع میکنه درباره عقرب هم اره من ۳ سال هست وان دارم و تا سال بعد که عقرب بیاد دیگه میشه۴ سال و خداییش دلم قبول نمیکنه هیلو۶ برای عقرب بیاد با گرافیک و نرخ فریم بالا اونم بدون محدودیت و من توی وان نتونم با اون قدرت بازی کنم و خیلی زجراوره و منم یه حدود۳ ماه صبر میکنم اول بیاد و اگه مشکلی داره برطرف بشه بعد میگیرم ممنون که به یاد ما هستی :yes: :yes: :yes: :yes:

            • فکر نکنم اگه اسکورپیو تغییر نسل باشه نسخه اسلیم Xbox One معرفی میشد!

            • ۱۰۰ درصد تغییر نسله ولی مایکروسافت ترس داره اعلام کنه حالا موقعی که مشخصات کامل کنسول اومد مشخص میشه ولی همین که تاریخ انتشارش رفته نزدیک ۲۰۱۸ کاملا نشون میده یک جهش بزرگ در راهه و تا اون موقع از عمر وان حدود ۵ سال گذشته

          • ALi_O_O گفت:

            به نظر من تلوزیون ۴k و .. یک دلیل برای قانع کردن میلیون ها پلیر هست ولی در اصل مگه این کنسول های جدید چقدر قدرت دارن ؟ بیشتر از یک سال میتونن ۴kپشتیبانی کنن (عمرا)؟
            پس این کنسول ها جایگزین کنسول اصلی میشن از وقتی که نتونن از ۴kپشتیبانی کنن
            و اون موقع اختلافات در همه زمینه ها بین کسنول هاایجاد میشه و پلیر ها رو وادار میکنه به عوض کردن کنسول

          • GENERAL گفت:

            ایکس باکس جدید یه کنسوی هست برای نسل جدید که توی این نسل میاد .

      • ALi_O_O گفت:

        نه داداش اشتباه میکنی
        اگر سازنده ای بخواد میتونه روی کنسول جدید بازی بزنه
        ولی مایکرو نمیاد بهش بگه این انحصاری رو فقط برای اسکورپیو بزن
        فقط و فقط اگر خودش تمایل داشته باشه(سازنده)

        • GENERAL گفت:

          این ها سیا.ست های لحظه ای شرکت ها هستند بنا بر موقعیت و جایگاه شرکت تعیین میشن ، معلوم نیست وقتی کار از کار بگذر . و خط تولید کنسول های فعلی بنا به دلایلی تولیدشون متوقف بشه ، شرکت های بازی سازی برای این کنسول ها هم بازی بسازند.

  • osali.ps4 گفت:

    کنسول اصلی سونی در این نسل ps4 معمولی چون ۴۰ میلیون فروخته کنسول جدید ( نءو) برای قشر خاصی از جامعه ساخته شده که دنبال بهترینا هستن اگر بخوایم درصد بگیم این گروه ۱۵ درصد جامعه ی گیمری رو شامل می شن

  • davidvilla گفت:

    همه چیز بستگی به این داره که تلویزیون ۴k داشته باشی یا نه . کلا کنسولای جدید کنسول پولداراست . دیگه گذشت دورانی که همه لذت یکسانی از بازی با کنسول می بردن

  • Farhad-ps4 گفت:

    بله همین طوره
    خر ها هم پرواز می کنن

    • Dc7 گفت:

      اره فیل اسپنسر ها هم راست گو ترین ادم برو هعمو حوصله فن های الکی ندارم داداش تو از جناب …بیشتر فن بوی تری حالا میای ته اسمتps4اضافه میکنی
      به قول ترول سعی کن پلاستیکی نباشی واقعی باشی

      • Farhad-ps4 گفت:

        حوصله ی بحث ندارم
        قبلن هم توضیح دادم من فن هیچ شرکتی نیستم اصلن قبل ps4 هیچ کنسولی نداشتم ps4 هم چون همه می گفتن بهتره گرفتم (آخه شما یه کامنت از من پیدا کن که تو پست های مربوط به سونی و انحصاری هاش فن بازی درآورده باشم اون وقت شما راست می گی، من پلاستیکی هستم)
        اسپنسر هم که شکی نیست دروغ گو هست اول گفت به دنبال x1 ارتقا یافته نیست بعد زد زیر حرفش
        بعدش گفت برای کنسول جدید TV 4k لازمه حتمن بعدش حرف دیگه زد که روی ۱۰۸۰p هم بهتره و فلان

  • مـدیـرای سـایـت لطـفا رسـیدگی کنین. شـادمـان تـو خصـوصی به بقـیه فــحـش نـامـوسـی میـده.
    ht*tp://goo.gl/67DSzC
    لینـک رو کپـی کنـید و سـتـاره رو حـذف کـنـید.

  • ATAR گفت:

    درود
    به لینک زیر بروید و برای افزوده شدن زبان پارسی به PS4 رای دهید .
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2015/05/25/persian-language-for-ps4/
    از مدیران میخوام که این گفتگو را جزء گفتگو های مهم کنند تا زودتر زبان پارسی به PS4 افزوده شود .
    اگر تونستید با چند نام کاربری PSN به این سایت برید و رای بدید .
    این لینک برای اضافه شدن زبان عربی بوده که سونی پس از آن زبان عربی رو به PS4 افزود .
    http://share.blog.us.playstation.com/ideas/2014/05/20/want-arabic-keyboard/
    تعداد همه ی رای ها کنار دکمه ی منفی ـه و اون به معنی تعداد منفی ها نیست برای شمردن منفی ها ، رای های مثبت را از همه ی رای ها (که کنار دکمه ی منفی است) کم کنید .
    یک راهی برای بالا بردن مثبت ها با یک اکانت پیدا کردم . شما باید تمام کوکی های سایت playstation.com و سایت sonyentertainmentnetwork.com را از مرورگر خود پاک کنید و وارد همون لینک درخواست پارسی کردن بشید و به پی اِس اِن لاگین کنید . رای بدید .
    کسانی که مرورگر فایرفاکس دارند مراحل زیر رو طی کنند :
    ۱- وارد صفحه ی درخواست بشید
    ۲- راست کلیک کنید
    ۳- روی view page info کلیک کنید
    ۴- روی تب Security کلیک کنید
    ۵- روی view Cookies کلیک کنید
    ۶- روی Remove All کلیک کنید
    *******۷- از قسمتی که Search نوشته شده sony بنویسید
    *******۸- روی Remove All کلیک کنید .
    ۹-دوباره وارد صفحه درخواست بشد و لاگین کنید و رای بدید .
    البته مرحله ۷ و ۸ برای محکم کاریه و بعد از ۶ میتونید مرحله ۹ رو انجام بدید .
    تاکنون همه ی رای ها ۱۴۸۴ تا و رای های مثبت ۱۴۱۲ تا و رای های منفی ۷۲ تا است .

  • آگه تلویزیون ۴k نداشته باشی نمیتونی از ps4 neo استفاده کنی ?:-) ?:-)

    • چرا میتونی فقط تفاوتش تو فریم و “کمی” گرافیک بهتر هست 😉

      • milad.ps4 neo گفت:

        کمی نه زیاد گرافیکش تو تی وی های معمولی زیاد میشه خیلی زیاد در حد pc ها نیومده

        • کنسول هلی جدید اونقدر قدرتشون زیاد نیست که بازی هارو با ۴K و ۶۰ فریم (شاید هم ۳۰!) اجرا کنن و اونوقت گرافیک بازی ها هم بیشتر باشه؟!
          همین گرافیک هم اجرا کنن هنر کردن! فوقش در حد تفاوت High و Very High رو PC که “خیلی” مشخص نیست!

        • HannaH گفت:

          دوست عزیز، خروجى ۴k رو تلویزیون کعمولى نشون نمى ده در نتیجه گرافیک اون روى تلویزیون معمولى همونى هست که کنسول عادى اجرا مى کنه. شبکه آنالوگ که نیست با کیفیت هاى مختلف دریافت کنى.

          • GENERAL گفت:

            فریم بالا و تکسچر با کیفیت تر روی همین تلویزیون های HD معمولی هم ملموس هستند.

            • HannaH گفت:

              من جواب هر دوتا کامنتت رو همین جا مى دم. اول از هر چیز اینکه وقتى در حا بازى با رزلوشن ۱۰۸۰ داره اجرا مى شه که نمى شه رزلوشن رو افزایش داد. این حداکثرى هست که تلویزیون اجرا مى کنه. اما بحث فریم ریت و تکسچر. تو این مورد مطمئناً دستگاه نئو عملکردش متفاوت خواهد بود. واى اگر قرار باشه ما بتونیم این رو هم روى تلویزیون هاى ارزان خودمون استفاده کنیم، دلیل تولید این کنسول چیه. این کنسول قراره تلویزیون هاى ۴k رو بفروشه که بازارشون اصلا تعریف نداره و بدى شرایطشون باعث شده تکنولوژى ۶k از بحث تولید کلا بیرون بمونه. حالا فکرش رو بکن به جاى حرف یوشیدا که مى گه بازى بهتون حق انتخاب مى ده تا ببینید کدام حالت رو انتخاب مى کنید (که مطمئن باش رزلوشن ۴k و تکسچر حتما توش باندل هستن) به حالت عادى هم همه چى رو ساپورت کنه (جز رزلوشن). اونوقت کى مى ره تلویزیون هاى مونده تو فروشگاه ها رو بخره؟ من توى تمام دوستان ام فقط یکنفر یه همچین تلویزیونى داره که اون هم به جز توى فروشگاه فکر نکنم جاى دیگه اى فیلم باهاش دیده باشه.

  • osali.ps4 گفت:

    دارندگان کنسول تحقیر شده ی جعبه ( ۷۲۰p با متای ۷۶ ) دلتونو تو سال ۲۰۱۷ به چه چیزی خوش کردین به فورزا یا هیلو ایا معجزه ی e3 بس نبود زودتر کنسول جعبه را به سطل اشعال بیندازید وبه بهشت شرکت سونی ( ps4 ) وارد شوید

  • amir112 گفت:

    عالیه
    من کلا نگرام اومدنش نیستم چون میدونم بعد از اومدنش پلی استیشن من مشکلی براش پیش نمیاد و میتونم بازی هارو بازی کنم.
    با این وضعیتی که من اسکورپیو رو میبینم.
    ممکنه بعد نسل هشت تا چند وقت از صنعت گیم فاصله بگیرم.
    شاید تا زمانی که دستم تو جی.ب خودم بره

  • joel 2013 گفت:

    جالبه برای لذت بردنم باید زجر کشید 😥

    این حرفهای یوشیدا هم شعاره این بازی هایی که تو e3 نمایش دادن آخرین شاهکارهای ps4 معمولیه :shout: :shout:
    e3 بعدی انحصاری ها مختص کنسول های جدید خواهد بود.

  • joel 2013 گفت:

    با هزار مشکل و مصیبت خانواده رو راضی به خریدکنسول کردیم !!

    یکسال نگذشته خبرهای کنسول جدید اومد :pain:
    آخه انصافه؟
    ۷۰% گیمرهای ایرانی برای لذت بردن از ساده ترین سرگرمی باید زجر بکشن.

  • ArashS گفت:

    همین امسال باید ps5 رو بده بیرون که اگه خریدیم برای یکی دو سال خیالمون راحت باشه.

  • osali.ps4 گفت:

    دقیقا منم همین حرف زدم برخی از دشمنان و مغرضان سعی کردند بحث رو منحرف کنند.
    یوشیدا در جدیدترین مصاحبه خود گفت انتظار نمی‌رود که نئو جایگزین پلی‌استیشن ۴ باشد.
    تا کنسول های جدید بخوان عرضه بشن و جا بیفتن تازه اگر هم با استقبال روبرو بشن که بعید میدونم اینطوری باشه ؛دیگه باید بریم تو نسل ۹ .این حرکت یک حرکت غیر ضروری بود و به نظرم شکست خورده است.

  • هرکسی گفت:

    اینجاس که بایدبگی دروووووود بر سونی کبیر

  • EhsanShah گفت:

    یادتون نره که هنوز از تمام قدرت این کنسول استفاده نشده
    و به نظرم الان هم کلی شرکت در حال ساخت بازی های تریپل A هستند اما رو نمیکنند که قابل اجرا بر روی همین پلتفرم هستش.

  • پنکه گفت:

    جدی میگی ؟؟
    خب تو یه آواتار بزار ببینیم اون خودتی یا یکی دیگست

  • Jdjgydn3hsi گفت:

    به نظر من نئو چیز مزخرفیه
    همون ۴ رو تا نسل ۹ بزارید دیگه؟
    قصد توهین ندارم ولی کسایی که ۴ دارن یکم نا امید میشن

  • sasanpshanj گفت:

    اقا یه سوال بازی های ps4روی ps4 neo اجرا میشه؟

  • M.reza44 گفت:

    منکه دیروز یه ps4یه ترا خریدم یکو پونصد تا دو سه سال دیگه هم دارمش تا اون موقع هم خدا بزرگه اگه دیدیم اوضاع خوب نیست یه فکری میکنیم

  • Sly stallone گفت:

    قدرت سخت افزاری این دوتا کنسول جدید اونقد فاحش نیس که کلا بخوان x1 و ps4 رو ول کنن…نسل ۷ چون تفاوت گرافیک و رزولوشن با نسل ۸ انقد فاحش و زیاد بود که کلا بیخیالش شدن… اما من فک نکنم تفاوت رزولوشن و گرافیک تو کنسولای جدید انقد زیاد باشه که کلا بازیسازا بخوان قید ps4 و x1 رو بزنن کلا کوچ کنن سمت این دوتا..

    • پرویز گفت:

      عزیزه من قدر گرافیکی x1 یک و نیم ترافلاپ هست یعنی یک چیزی مثله ۷۵۰ti ولی عقرب ۶ ترافلاپ پنج برابر قویتر هست اختلاف این دوتا میشه ۹۷۰ به نظرت زیاد نیست این اختلاف خودش یک نسل هست
      در نئو هم به طور رسمی مشخص نشده ولی شایعه هست ۴٫۵ ترافلاپ هست و ps4 معمولی یک و نیم ترافلاپ

  • Babak گفت:

    این کار که کنسولجدید بدن در هر صورت ضربه به اعتماد ما زد چه ماکرو چه سونی ! دارن اینکارو میکنن که tv بیشتر بفروشن نامردا آخه کی الان ۴k داره تا چند سال اینده هم این سری tvها جا نمی افته چون قیمتاش فعلا نجومیه(البته برای ما) این داستان ها هم تکراری شده که بازی ها کما کان برای ps4 وxbox 1 میاد! هممون دیگه با این ترفندها آشناییم سال اول اینو میگن از سال بعد دیگه شرکت های زرنگ وفعال باری سازی(خیلی فعال) کم کم شلش میکنن و تمام این دوتا هم میرن کنار دست نسل قبل

  • zombie killer گفت:

    سلام
    به نظر من همین اول نباید neo خرید
    اگر اگر اگر من بخوام بخرم که فکر نمیکنم پولم برسه صبر میکنم ایراد اشکالش دربیاد بهینه بشه مثل ps4 که توی ورژن ۱۲۱۶ اصلاح شد بعد بخرم

  • half life گفت:

    با این تصمیمی که سونی و ماکرو گرفتن یه خلل خیلی بزرگی تو نظم نسل های گیمینگ بوجود اومد یه تصمیم اشتباه چون این تصمیم از فوروش هر دو کنسول یک شرکت (نسلی و میان نسلی) کم میکنه.هر جور فکر میکنم میبینم اینجا اشتباه شده و این اشتباه میتونه باعث شه خیلیا از کنسول ها به pc مهاجرت کنن

یوشیدا: نئو باعث کوتاهی عمر پلی‌استیشن ۴ نمی‌شود - گیمفا