گیمفاوب سایت خبری تحلیلی بازی های ویدئویی
English
ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

ADS

هیدئو کوجیما به دنبال موتور بازی جدیدش تمام دنیا را می‌گردد

اخبار بازی ها
هیدئو کوجیما به دنبال موتور بازی جدیدش تمام دنیا را می‌گردد

هیدئو کوجیما تمام دنیا را به دنبال پیدا کردن بهترین تکنولوژی برای پروژه‌ی بعدی سفر کرده است.

از زمانی که هیدئو کوجیما شرکت کُنامی را ترک کرده و مستقل شده است، در حال ملاقات و بازدید از استدیو‌های معتبر دور دنیا است. دلیل اینکه او این کار را انجام می‌دهد بررسی موتور بازی‌هاست که او بتواند در توسعه‌ی بازی بعدی‌اش از آن بهره ببرد.

بر اساس گفته‌ی طراح، استفاده از یک موتور ثالت بجای پایه‌گذاری یک موتور جدید داخلی از ابتدا، بسیار در وقت صرفه‌جویی خواهد کرد.

او در مراسم نوردیک گیم در مالمو به شرکت‌کنندگان گفت:

به نظر من برای ساخت بازی، بهتر است از لوازم داخلی استفاده کنیم. اما برای اولین عنوان من، قرار است از یک موتور ثالث استفاده کنیم، چرا که ما خواستار انتشار بازی به کسانی هستیم که هم‌اکنون چشم انتظار آن هستند. دلیل اینکه من چرا به دور دنیا سفر می‌کنم این است که من به‌ دنبال یک موتور مناسب هستم.

کوجیما پیش از این به استدیوهای اصلی سونی همچون ساکر پانچ و کوآنتیک دریم و استدیوهای ثالث همچون دایس سر زده بود. او تجهیزاتی همچون فوتوگرامتری و آخرین دستاوردهای ضبط حرکات را مورد بازدید قرار داد. هرچه که این مرد تصمیم بگیرد، تا دیدن نتایج‌اش راه درازی باقی مانده است.

 

12345678910(20 رای, میانگین آرا 9٫95 از 10 )
Loading...
نظرات

  1. mohamadp88 گفت:

    موتور ناتی رو قرض بگیر. سر رات بنزینم بزن کوجی جون! Grin

    نظر محبوب به انتخاب کاربران 154Thumb up 9Thumb down
    • T.M گفت:

      موتور منو بگیر!!!
      Dokati خیلی تند میره Razz
      نه بی شوخی اگه تو انتخاب موتور دستش باز باشه یا باید موتور های سونی رو برداره یا cryengine یا unrealengine انتخاب دیگه ای نداره چون foristbyt و anvil next فقط برای ناشر های خودشون هست به باقی نمیدن!! Big Frown

      نظر محبوب به انتخاب کاربران 58Thumb up 8Thumb down
      • "hi gentleman" welcome to Dubai گفت:

        بنظرم موتور ناتی داگ رو بگیره بهتره

        نظر محبوب به انتخاب کاربران 54Thumb up 8Thumb down
        • amir112 گفت:

          اون موتور کلا انحصاریه ولی خوب موتوریه ها
          خوب موتوریه
          شک دارم ناتی داگ به کوجیما بده

          37Thumb up 13Thumb down
        • UN4G1V3N گفت:

          نیازی نیست به این نابغه موتور پیشنهاد کنید .
          fox engine یکی از بهینه ترین موتور های جهان بود .
          در ضمن ناتی داگ اعلام کرد موتور خاصی نداره و تمام اجزای بازی در maya اسمبل میشه
          پس خواهشا دیگه اگه اطلاعات ندارید یا سنتون کمه نطر ندید

          57Thumb up 131Thumb down
          • Tomb Raider گفت:

            عزیزم یه کوچولو آروم تر.چرا عصبی میشی؟

            نظر محبوب به انتخاب کاربران 51Thumb up 7Thumb down
          • arshia.hidden گفت:

            چشم یادمون باشه بگیم گیمفا شمارو برای سیستم بررسی نظرات بزاره.

            17Thumb up 4Thumb down
          • unknown گفت:

            fox engine حقش دسته K.o.n.a.m.iـه

            30Thumb up 3Thumb down
          • ragnaros گفت:

            @UN4G1V3N
            “در ضمن ناتی داگ اعلام کرد موتور خاصی نداره و تمام اجزای بازی در maya اسمبل میشه”

            یا حسین
            یا حسین
            یا قمر بنی هاشم Hypnotized Hypnotized

            36Thumb up 10Thumb down
            • unknown گفت:

              مگه دورع میگه؟ Question
              والا سال 2014 بود اگه یادم باشه تو یه مراسم از ساخت بازی حرف هایی زدن و گفتن محیط و.. را درون مایا می سازیم و اصلا نامی از انجین نبردن…

              31Thumb up 13Thumb down
            • Horizon Zero Dawn | For Ever گفت:

              @unknown

              خب دوست عزیر تمام بازی های دنیا محیطش با Maya یا 3dmax طراحی میشن بعد Import میشن تو Engine . شما فکر کردی محیط تو خود بازی طراحی می کنن؟

              نظر محبوب به انتخاب کاربران 43Thumb up 9Thumb down
            • unknown گفت:

              @Horizon Zero Dawn | For Ever
              جان؟O_o
              پس موتور بازی سازی واسه چیه؟Thinking
              یه استدیو نام ببرد که از موتور بازی سازی استفاده کنه و بره از مایا استفاده کنه Neutral Confused

              23Thumb up 14Thumb down
            • Horizon Zero Dawn | For Ever گفت:

              شما مثل اینکه از روند طراحی بازی اطلاعاتی نداری . اول از همه بگم انجین اصلا برای طراحی ساخته نشده مگر طراحی های ساده 3 بعدی ( مانند مثلث – مربع – مستطیل و … ) و کار اصلی انجین رندر کردن هستش . حالا بزار قدم به قدم بگم.

              برای مثال برای طراحی یک ستون از این فرایند استفاده می کنند .

              1 – طراحی مدل ساده ستون از Concept Art در 3dmax یا maya.
              2- وارد کردن مدل ساده ستون به zbrush یا mudbox و نقش نگاری کردن اون . مانند شکستگی سنگ ها روی ستون که به اون sculpting می گن.
              3- import کردن اون توی موتور بازی سازی و تنظیم مکان مناست ستون در محیط بازی ( مانند طراحی یک تالار عروسی که شامل ابجکت های دیوار و ستون هستش که باید هرکدوم رو در جای مناسب قرار بدین تا اون محیط درست شه که به اون level design میگن . و قابلیت دوم انجین نورپردازی و رندرینگ هستش و به خاطر همین هستش که گرافیک بازی ها با همدیگه فرق دارن . چون هر اینجین نورپردازی و رندرینگ منحصر به فرد خودش داره! و در اخر بگم که شما تو engine هیچ چیز خاصی از صفر طراحی نمی کنید! شرمنده زیاد شد . Heh

              نظر محبوب به انتخاب کاربران 71Thumb up 8Thumb down
            • unknown گفت:

              @Horizon Zero Dawn | For Ever
              کی به کی میگه در مورد موتور اطلاع نداری Neutral
              حوصله توضیح دادن بهت را ندارم!
              و نمیدونم با چه موتوری کار کردی فقط دو عکس بهت نشون میدم تا بفهمی کاملا در اشتباهی….
              طراحی محیط در فراست بایت
              8pic*ir/images/lqa6u8hqm4bwrwajmm1f*jpg
              اینم یکی دیگه از موتور
              8pic*ir/images/5l07oxokdh5au16mzhon*jpg

              اگه موتور بازی سازی فقط واسه رندر,صدا گذاری و چند نورپردازی ساده بود که هیچ…..
              “البته اره!بعضی از موتور های کوچک هستن که نمیشه تو موتور محیط ساخت….”

              17Thumb up 25Thumb down
            • Horizon Zero Dawn | For Ever گفت:

              وای خدایا ! من هیچ ادعایی سر بازی ساز بودن ندارم ولی شما هنوز فرق level design با مدلینگ نمیدونی اون وقت نمی خوای قبول کنی حرفت اشتباه هستش؟ این عکس هایی که دادی بالا توضیح دادم برات بهش میگن level design که تو عکس اول داره درخت هارو جایگزاری میکنه تو عکس دوم به همین صورت هستش .

              30Thumb up 9Thumb down
            • ... گفت:

              شما هم درست میگید داخل موتور بازی امکان ساخت “مپ” هست که باید هم باشه.ولی شما که نمی تونید بدون استفاده از یک نرم افزار سه بعدی مثل مایا و یا 3d max یک محیط رو طراحی کنی.بلاخره اون نرم افزار ها و هزار جور چیز امثال اونها باید باشن که شما یکسری آبجکت و شخصیت و سلاح و غیره رو طراحی کنی و داخل موتور بازی از اونها استفاده کنی.وگرنه موتور بازی امکان ساخت مدل سه بعدی رو به کسی نمیده.
              نرم افزار مثل مایا رو هم هر بازیسازی استفاده می کنه و بدون اون (و امثال اون) اصلا امکان ساخت هیچ چیزی نیست.ناتی داگ هم که همون ناتی داگ انجین خودش رو داره به عنوان “موتور بازیسازی”.

              23Thumb up 0Thumb down
            • Horizon Zero Dawn | For Ever گفت:

              …@

              قربون ادم چیز فهم Grin حالا یکی بیاد برای unknown روشن کنه!

              18Thumb up 4Thumb down
            • unknown گفت:

              Horizon Zero Dawn | For Ever
              یعنی اینا لول دیزاین هستن و کل شرکت های دنیا برای بازی هایشون از مایا یا 3d max استفاده میکنن؟ Neutral

              پس این وقت چرا واقعا شرکت های دنیا میان و موتور می سازن در حالی که هم تو مایا میشه نورپردازی کرد هم انمبشین ساخت و…
              تنها رند و طراحی گیم پلی میمونه که اگه مایا می دونستن کل دنیا از موتورش استفاده میکنن می رفت اینا هم اضافه می کرد….

              حالا برای این چی میگی؟ نمیدونم Neutral اینم level designـه؟ Question
              8pic*ir/images/hk2xffp5tznvfvrlo7zm*jpg

              والا اگه بگی اینم level designـه حرفی برای گفتن ندارم Wink

              “همه عکس ها هم از موتور فراست بایت بهت دادم چون الحمدلله ازش اصلاع دارم و میدونم فرق level designـه با طراحی محیط چیه…..”

              اگه با موتور ساده ای هم کار کردی پیشنهاد میکنم بری با موتور های غول دنیا کار کنی….

              90 درصد موتور های بازی سازی همراه خودشون یه برنامه دارن که میتونی توش محیط بسازی!نیازی به مایا و 3dmax نیست!
              مایا که 90درصدش برای انیمیشن ساختن”کارتون”

              6Thumb up 17Thumb down
            • unknown گفت:

              …@
              در این مورد مشکلی ندارم و حرفت کاملا درسته!ولی
              داداش ارش!هرموتور بازی سازی ای به چندین بخش تقسیم میشه!که کار مایا و 3dmax را انجام میده!
              تو فراست بایت FrostEd هستش!که تو اون محیط و… را طراحی میکنن و بعدش به بخش اصلی موتور منتقلش میکنن!

              کاری به موتور های ساده بازی سازی ندارم…

              10Thumb up 6Thumb down
            • Horizon Zero Dawn | For Ever گفت:

              برای بار هزارم میگم . شما توی محیط مایا یا 3dmax نمیتونی رندرینگ حرفه ای کنی ! به خاطر همین که شرکت ها میرن انجین میسازن . درباره اون عکست بگم اون هم یک شاخه از از level design هستش که میگن بهش Terrain Design!

              داداش حالا یه سوال . قرانی تو عمرت مایا رو باز کردی؟

              9Thumb up 1Thumb down
            • Horizon Zero Dawn | For Ever گفت:

              برای بار هزارم میگم . شما توی محیط مایا یا ۳dmax نمیتونی رندرینگ حرفه ای کنی ! به خاطر همین که شرکت ها میرن انجین میسازن . درباره اون عکست بگم اون هم یک شاخه از از level design هستش که میگن بهش Terrain Design!
              داداش حالا یه سوال . تو عمرت مایا رو باز کردی؟

              8Thumb up 8Thumb down
            • ... گفت:

              طراحی محیط رو همونطور گفتم شما درست میگید تقریبا تمام موتور های بازیسازی امکان طراحی محیط رو داخل خودشون دارن!.ولی استفاده ی نرم افزار هایی مثل مایا برای طراحی محیط نیست (که البته برای اون کار هم میشه ازش استفاده کرد !) و بیشتر برای ساخت مدل سه بعدی هست مثلا ساخت اجزای محیط , ساخت کارکتر و شخصیت های بازی و سلاح ها و انیمیشن هاشون و غیره…که هیچ موتور بازیسازی این کار ها رو انجام نمیده.حتی موتور autodesk یا همون stingray که تنها کاری که می کرد این بود که یک رابطی بین موتورش و اون نرم افزار های گفته شده درست می کرد برای کار هایی مثل انیمیشن.
              حرف سر ساخت مدل ها و امثالهم هست (که بدون یک نرم افزار سه بعدی اصلا امکان ساختش نیست) وگرنه حرف شما درست هست و کاری هم به طراحی محیط نداریم.

              7Thumb up 1Thumb down
            • unknown گفت:

              @Horizon Zero Dawn | For Ever
              “برای بار هزارم میگم . شما توی محیط مایا یا ۳dmax نمیتونی رندرینگ حرفه ای کنی ! به خاطر همین که شرکت ها میرن انجین میسازن . ”
              همین شرکت ها یعنی تو موتور بازی سازی اشون بخشی نمی زارن که بهش باهاش کارا مایا را انجام داد؟ Question

              “درباره اون عکست بگم اون هم یک شاخه از از level design هستش که میگن بهش Terrain Design!”
              بله بله درست می فرمایید محیطش را تو مایا ساختن بعد اوردنش داخل فراست بایت Pain وسپس Terrain Design انجام میدن Side Frown

              فکر کنم فکر کردید موتور بازی سازی فقط یک بخشه!
              نه عزیز!
              همین فراست باید به چندین و چند بخش تقسیم میشه!
              تو یکی از برنامه هایش میشه ابجیکت 3d ساخت”که البته تو فراست بایت این ابجیکت ها از قبل تو موتور هستن….”
              تو یکی از برنامه هایش میشه محیط ساخت
              و بعدش این محیط و ابجیکت ها را میارن داخل موتور اصلی

              شما می گید تمام بازی سازن از مایا استفاده میکنن در حالی که این غلطه!
              منم بله دیدم!که بعضی از سازندگان میرن استفاده میکنن ولی نه همه اشون!

              تا جایی که اطلاع دارم ساخت محیط با موتور فراست بایت و cryengine تو داخل موتور انجام میشه!
              و تعداد کمی از سازندگانی که از Unreal استفاده می کنند میرن و بعضی از محیط هایشون با با مایا می سازن!”نه همه اشون که شما اینقدر مسمم هستید!”
              ویدیو های این کانال را ببینید همه چیز را توضیح میده در مورد Unreal
              www*youtube*com/user/UnrealDevelopmentKit/videos

              بله بازش کردم و باهاش هم تا حدی کار کردم…

              8Thumb up 4Thumb down
            • unknown گفت:

              @….
              “ساخت مدل سه بعدی هست مثلا ساخت اجزای محیط , ساخت کارکتر و شخصیت های بازی و سلاح ها و انیمیشن هاشون و غیره…که هیچ موتور بازیسازی این کار ها رو انجام نمیده.”
              جان؟
              یعنی هیچ موتور بازی سازی ای توش نمیشه کاکتر,اجزای محیط,شخصیت,سلاح و… ساخت؟ Sweat Sweat
              ساخت کارکتر یا همان شخصیت در موتور Unreal engine
              “تمام ویدیو ها مال کانال اختصاصی موتوره!”
              www*youtube*com/watch?v=zqkN_IIheRY
              ساخت انمیشین ها
              www*youtube*com/watch?v=6admWItFIsE
              ساخت Slow Motion
              www*youtube*com/watch?v=oX_uSjO270g
              اضافه و ساخت ابجیکت 3d
              www*youtube*com/watch?v=UO_rbSFYZYw
              اینم ساخت انیمیشن با فراست بایت!
              www*frostbite*com/wp-content/uploads/2014/08/daifb1*png

              به جرات میتونم بگم 90 درصد موتور بازی سازی های معروف جهان این قابلیت ها را دارن!

              بالا هم گفتم هر موتور چندین بخش داره!که بعدش به بخش اصلی منتقلش می کنی…
              این خود سازنده ها میدونن که از موتور استفاده کنه یا نه!
              یا به قولی با موتور راحت تر می سازن یا مایا!

              6Thumb up 4Thumb down
            • ... گفت:

              این ویدیو هایی که شما دادی اصلا ارتباطی به این چیز هایی که من گفتم نداشت !…فقط مربوط به ساخت یک دوربین پلتفرمر بود و جامپ پد و غیره…اسلوموشن هم که جزو ویژوال افکت ها امثال اون به حساب میاد که کاری به مایا و غیره نداره.
              انیمیشن هم که من گفتم مربوط به مدل هایی هست که استخون بندی ( و یا b-one ) بهشون داده شده مثل مدل یک کارکتر و یا دست یک شخصیت تو حالت اول شخص.موتور بازی نهایت کاری که می کنه این هست که با کد نویسی تعیین کنه که هر انیمشن برای هر شخصیت تو چه زمانی انجام بشه (وگرنه انیمیشن سازی داخل موتور بازیسازی فقط محدود میشه به چپ و راست کردن یکسری آبجکت و یا حرکت دوربین به شکل سینماتیک در غیر اینصورت برای حرکت شخصیت ها و کارکتر ها شما باید قبلا انیمشن رو بسازی و وارد موتور کنی)
              ساخت مدل سه بعدی هم که داخل موتور به کل غیر ممکن هست حالا چه برسه به اینکه اون یک کارکتر انسا ن هم باشه !…همین آنریل انجینی که شما میگی اپیک گیمز کلی مراسم با سازنده های Z-bru-sh و autodesk غیره اش گذاشته برای همین مدلسازی ها و غیره !…
              تاریخ موتور بازیسازی رو به خودش ندیده که بتونه مدلسازی ها و کار های مایا و امثال اون رو انجام بده حالا نمی دونم شما چه اصراری داری به این قضیه d:

              10Thumb up 2Thumb down
            • UN4G1V3N گفت:

              عزیز من
              نمیدونی چرا بی دلیل مسخره میکنی ؟ اعتبار حرف خودت میاد پایین

              1Thumb up 5Thumb down
            • ragnaros گفت:

              @ UN4G1V3N
              واقعا قصد مسخره کردن نداشتم ، منتها از بابت چیزی که نوشته بودی دچار هیجان شدم و سریع واکنش نشون دادم
              اگه از حرفم ناراحت شدی معذرت میخوام ، واقعا قصد توهین نداشتم.
              در ضمن همه بازی با Game engine ساخته میشن ، من یه Game Developer هستم . اگه دوس داشتی میتونم مراحل و چگونگی ارتباط ابزارها رو برات شرح بدم.

              2Thumb up 0Thumb down
          • Omid4041 گفت:

            ناتی داگ انجین هست یه سرچ بفرماید میبینید

            14Thumb up 5Thumb down
          • Dr.Gamer گفت:

            اين يكي واقعا از عجايبه Neutral تمام اجزا در مايا اسمبل ميشه Neutral اون كسي كه اين حرفو زده بايد سريعتر بره جاي استيون هاوكينگو بگيره استعدادش جدي جدي داره از دست ميره Grin باو مرد مومن شما يه بازي به من بگو كه بدون انجين ساخته بشه

            10Thumb up 6Thumb down
            • unknown گفت:

              این خبر را بخون
              gamefa*com/196951
              “ما برای Uncharted 4 موتور خاصی نداریم و همه چیز را در Maya می سازیم. البته برای هوش مصنوعی و دشمنان از نرم افزار دیگری استفاده می کنیم.”

              6Thumb up 6Thumb down
            • Dr.Gamer گفت:

              ميشه شما كه استاد بنده هستيد توضيح بديد مثلا چطوري كنترل كاراكتر و نورپردازي رو تو مايا تنظيم ميكنن؟دوست عزيز يا خبر بد ترجمه شده يا كسي كه گفته بد منظورو رسونده امكان نداره بازي بدون انجين ساخته بشه اين مثل اين ميمونه كه عمل ضرب وجود نداشته باشه ولي شما اعداد رو به توان برسوني

              12Thumb up 1Thumb down
            • unknown گفت:

              “البته برای هوش مصنوعی و دشمنان از نرم افزار دیگری استفاده می کنیم”
              اینجا توضیح دادنThinking
              خبر بد ترجمه شده؟ اونم اقای استاد؟O_o
              www*dualshockers*com/2014/12/15/uncharted-4-developer-explains-
              differences-between-e3-trailer-and-gameplay-teases-new-levels-and-more/

              2Thumb up 4Thumb down
          • Dr.tech گفت:

            دادا عقده داری ها خب بعضیا نمیدونن دعوا داری یا اگه عقده ای هستی بیا تا برات بخوابونمش

            0Thumb up 2Thumb down
        • unknown گفت:

          تا جایی که شنیدم ناتی داگ موتور نداره و بالا هم گفته
          “موتور ثالث”یعنی Third Party

          7Thumb up 15Thumb down
          • BA→←→←↓↓↑↑ گفت:

            عزیزم به انگلیسی سرچ کن: گیم انجین ناتی داگ
            یه مقاله از IGN میاد که توش ناتی داگ گفته برای ساخت انچارتد یه موتور جدید ساختن.

            5Thumb up 1Thumb down
            • unknown گفت:

              بله درسته ولی این خبر را بخون
              gamefa*com/196951
              “ما برای Uncharted 4 موتور خاصی نداریم و همه چیز را در Maya می سازیم. البته برای هوش مصنوعی و دشمنان از نرم افزار دیگری استفاده می کنیم.”

              5Thumb up 7Thumb down
            • BA→←→←↓↓↑↑ گفت:

              نه خدایی با عقل جور درمیاد بازی بدون انجین کار کنه؟ آگه از Third party استفاده میکنن که باید همون اول بازی لوگوش رو نشون بدن. اینم لینک IGN :
              goo*gl/xttJ4g

              7Thumb up 2Thumb down
            • unknown گفت:

              @BA→←→←↓↓↑↑
              میفهمم که چی میگی!
              ولی عزیز کی گفته از موتور Third party استفاده میکنن؟O_o
              همانطور که در متن بالا هم گفتم!
              ناتی داگ برنامه های خاصی برای ساخت بازی هایش داره!
              ولی موتور ویژه ای ماننده UN4 برای ساخت بازی نداره!
              www*dualshockers*com/2014/12/15/uncharted-4-developer-explains-
              differences-between-e3-trailer-and-gameplay-teases-new-levels-and-more/

              1Thumb up 2Thumb down
          • pardes گفت:

            یک موتور اختصاصی داره به اسم« ناتی داگ انجین»

            7Thumb up 1Thumb down
          • BA→←→←↓↓↑↑ گفت:

            در ضمن موتور ثالث استفاده نکردن، ترجمه اشتباه هست، از تکنولوژی شرکت های دیگه استفاده کردن. مثلا تو انچارتد و هیلو 5 و هورایزون زیرو داون و… تکنولوژی فیزیک هووک رو، رو موتور بازی خودشون پیاده سازی کردن. آگه انگلیسیت خوب باشه به جای ترجمه ی غلط میتونی بری درستش رو بخونی.

            3Thumb up 1Thumb down
            • hanna گفت:

              دوستان من اومدم جواب دوست ناشناس رو مثل ديگران بدم كه يه لحظه شك كردم و تصميم گرفتم انجين بازى و همچنين انجينى كه باهاش آنچارتد ساخته شده رو گوگل كنم و نتيجه با تمام تصورات من فرق داشت. اين طور كه من فهميدم هيچ محدوديتى در استفاده از چندين انجين متفاوت براى بخش هاى مختلف بازى نيست و استفاده از يك لايسنس به صورت عام اتفاق نمى افته در واقع انجينى كه براى بازى اعلام مى شه، انجين هسته مركزى براى طراحى هوش مصنوعى هست كه انتخاب طورى انجام مى شه كه يك لايسنس مابقى اجزا رو هم بخوبى پوشش بده. اگر اين عبارت رو توى ويكيپديا بگرديد يه ليست كامل از انجين هاى مختلف، نوع استفاده، هم پوشانى و همينطور بازى هايى كه از لايسنس شون استفاده كردن مى بينيد.
              در مرحله بعدى، آنچارتد و ناتى داگ. اون چه كه من فهميدم ناتى داگ از يك انجين تركيبى با محوريت هاووك براى فيزيك استفاده مى كنه و بقيه اجزا از انجين هاى ديگه و نرمافزارهاى ديگه استفاده مى كنن. اسم انجين ناتى داگ انجين ٣ (تا قبل از بازى آخر) بوده و لايسنس اش هم تركيب از چيزهاى متنوعى هست. مى مونه يه ابزار كاملا محرمانه، براى سايه زنى كه ناتى داگ صرفاً براى خودش توليدش كرده و اطلاعاتش رو اصلاً بيرون نداده.
              البته من قبلاً هم گفتم كه خيلى فنى نيستم اما اين اطلاعاتى هست كه از دل اينترنت مى شه در آورد.

              6Thumb up 1Thumb down
            • unknown گفت:

              @hanna|
              قربون ادم چیز فهم Wink
              حتی اینجا هم اقای Anthony Vaccaro هم به این موضوع اشاره کرده که موتور خاصی ماننده UN4 نداریم
              www*dualshockers*com/2014/12/15/uncharted-4-developer-explains-
              differences-between-e3-trailer-and-gameplay-teases-new-levels-and-more/

              3Thumb up 3Thumb down
        • Sir Galahad گفت:

          داش اگه بخواد انحصاری برای ps4 بسازه چرا که نه ناتی داگ حتما موتور رو میده بش

          0Thumb up 0Thumb down
      • Tomb Raider گفت:

        به نظر من هم cryengine بهترین انتخابه

        8Thumb up 11Thumb down
      • pes2017 گفت:

        کلیخمدیدم دمتووون گرم Razz

        3Thumb up 3Thumb down
    • a.b.n 2 گفت:

      فقط موتور cg125 رو پیشنهاد میکنم که فقط در ایران یافت میشود Grin Grin Grin Grin

      11Thumb up 4Thumb down
    • ali ..saheb گفت:

      به نظر من باید بره پیش کراتیک Smile

      1Thumb up 4Thumb down
  2. Come on Doky COME BACK گفت:

    با UE4 بساز Thinking

    16Thumb up 3Thumb down
  3. sina sony4 گفت:

    یک سر به ایرانم بزن Grin

    30Thumb up 1Thumb down
  4. oculus rift گفت:

    امیدوارم تو e3 2016 یک گیمپلی از بازیش ببینیم

    9Thumb up 3Thumb down
  5. death vs death گفت:

    امیدوارم بیاد در خونه ما یکی بزنم توگوشش بگم این چه متالگیری بود دادی اخه Really Pissed

    13Thumb up 33Thumb down
  6. "hi gentleman" welcome to Dubai گفت:

    عجیبه !
    یعنی بازی استاد چی میتونه باشه!!

    7Thumb up 2Thumb down
  7. oda nobunaga گفت:

    نمیخواد بگردی استاد مستقیم برو دایس
    Frostbite

    16Thumb up 4Thumb down
  8. John Shepard گفت:

    استاد موتور رو ول بنما . اصل مطلب رو بنگر . به خدا سطح شما بالاتر از بازی هایی مثل Uncharted و Division هستش .
    هر کسی رو برا یه کاری ساختن . از کوجیما انتظار نمیره همچین بازی های سطحی و تو خالی ای بسازه

    17Thumb up 50Thumb down
    • arshia.hidden گفت:

      داداش من جای تو بودم تا وقت داشتم نظرم رو برمیداشتم بخش دوم نظرت برای خیلیا خوشایند نیست.

      11Thumb up 8Thumb down
      • UN4G1V3N گفت:

        باور کنی یا نکنی داستان عناوینی مثل آنچارتد یا دیویژن سطحیه . یعنی به صورت خام قابل هضمه . ولی وقتی بازیایی مثل بیاند یا جورنی یا مخصوصا متال گیر رو میری باید مدت رمان ریادی رو صرف فکر کردن در مورد داستان بازی بکنی تا داستان بازیو بفهمی . خیلیا بخاطر همین سنگین بودن داستان یا حتی موسیقی پیچیده و سنگین متال گیر رو رها کردن .پس کسایی که داستان بازیو درک نکردن نمیتونن بگن داستان فلان بازی از این قشنگ تر بود چون اصلا داستان متال برای افرادی با بهره ی هوشی پایین ساخته نشده .

        37Thumb up 30Thumb down
        • amir112 گفت:

          والا داستان رو کاری ندارم
          ولی انچارتد چهار به مراتب بازی قوی تری نسبت به متال اخری بود
          من منظورتونوهخوز نفهمیدم

          25Thumb up 14Thumb down
          • John Shepard گفت:

            Amir112
            راستش با بازی ای که به جز بکش و برو جلو و از دیوار بالا رفتن کار دیگه ای نداره . بعد از یه بار تموم کردن دیگه دلیلی برا بازی کردنش نداری خوشم نمیاد .
            من بازی هایی مثل Mass Effect . Witcher . Read Dead Redemption .Bioshock . Evil 4 . Metal gear solid بازی های استاد David Cage رو ترجیح میدم که روح دارن و بعد از این که تمومش میکنی از همه نظر احساس خاصی داری .
            Uncharted نمیگم بده . ولی از کوجیما بعیده همچین چیزی بسازه . این بازی ها توسط سازنده های معمولی برای آدم های معمولی ساخته میشه . اما کوجیما مثل اونا نیس . یه آدم خاصه

            25Thumb up 37Thumb down
            • Naughty dog fan گفت:

              سازنده های معمولی Wink Wink
              #خار منطق

              41Thumb up 17Thumb down
            • amir112 گفت:

              چه زیبا واقعا
              اون دیالوگ های فوق العاده ی انچارتد بکش برو جلو هستن یا اون داستان ناقص متال با اون گیم پلی تکراری؟
              روایت داستان بازی های ناتی داگ رو سعی نکن پایین بیاری چون همینجوری نمیشه با بقیه مقایسشون کرد.
              در ضمن سعی نکن بازی که یازده تا نمره ی کامل نسبت به بازی مورد علاقتون داره رو بکوبی.
              سطحش چند پله بالاتره

              40Thumb up 14Thumb down
            • Naughty dog fan گفت:

              البته امروز یدونه ۱۰ دیگه هم اضافه شد Wink کلا همه بهش ۱۰ میدن Grin ۳۹٪ نمره های بازی رو نمره ی ۱۰ تشکیل داده!!!عظمت رو دریاب

              21Thumb up 20Thumb down
            • Dante76 گفت:

              امیدوارم با جشنواره writer guild awards اشنایی داشته باشی ! اگه نداری بزار بهت بگم که بهترین جشنواره نویسندگی است که برای سریال ها.و فیلم ها و ویدیو گیم ها این جایزه رو میدند برنده هارو مینویسم:
              2012: Uncharted 3: Drake’s Deception – Amy Hennig
              2014: The Last of Us – Neil Druckmann
              2015: The Last of Us: Left Behind – Neil Druckmann
              2010: Uncharted 2: Among Thieves – Amy Hennig

              9Thumb up 4Thumb down
            • Careless Whisper گفت:

              هدف شما تو متال چی بود اون وقت جزکشتن یا نابود کردن یا اکسترکت کردن؟؟؟
              داستان پیچیده نوشتن هنر نیست اینکه بتونی خوب روایتش کنی هنره.
              کاری که TLOU با یه داستان ظاهرا ساده به بهترین نحو ممکن انجام داد.

              15Thumb up 5Thumb down
            • Dante76 گفت:

              @john shepardمن خودم عاشق داستان هایی ام که کاری میکنه ادم تو فکر فرو بره .
              مثلا بعد از تموم کردن بازی بایوشاک داشتم سرم رو به دیوار میکوبوندم انقدر خفن بود یا در سکانس اخر تلو ( خطر اسپویل ) که جول ، الی رو بخاطر عقده های درونیش و خود خواه بودنش و اینکه نمیخواد کس دیگری رو از دست بده از بیمارستان در اورد و تنها امید بشر رو از بین برد ، راجب mass effect یا red dead حرف نزنم بهتره چون گریم میگیره … در کل میخوام بگم که اگه بخواهیم با بعد فلسفی به انچارتد 4 نگاه کنیم واقعا داستان شاهکاری داره مخصوصا قسمت های پایانی بازی چیزی نمیگم که اسپویل نشه و اینو مطمعن باشید که داستان انچارتد 4 شمارو تو فکر فرو میبره و از قسمت های قبلی بهتره

              7Thumb up 2Thumb down
          • John Shepard گفت:

            البته اینو بگم سری Last of us یکی از بهترین بازی هایی بوده که انجام دادم . دلیل اینکه با آنچارتد حال نمیکنمم اینه که اول تسط یه تیم دیگه تو Naughty Dog ساخته میشد که اون فرد جدا شد و رفت EA . و تیم سازنده Last of us روش کار کرد .
            اگرم آنچارتد جدید خوب باشه از صقه سری تیم Last of us ه
            وقتی من میگم آنچارتد بده منظورم کل Naughty نیست. من طرفدار پر و پا قرص Last of us و Crash هستم . اما با ایده ی بازی و تیم سازنده سه گانه اصلی حال نمیکنم

            7Thumb up 18Thumb down
          • Rebel713 گفت:

            amir112 جان من هنوز unchartedرو بازی نکردم و یا سریایه قبلیه متالو (ولی تا شده ازش خوندم) و حسی که MGSV با داستانه به قوله ناتمومش بم داد از این همه بازی که کردم هیچ بازیه دیگه ای بم نداده.
            به گفته UN4G1V3N+ تفکراته خودم بازیه uncharted یه داستانه خطیه گیرا و قشنگ داره; ولی بازیه متال کناره داستانه زیباش یه پیچیدگیی داره که, همون قدر که یه نفر به شخصیت مثبت بازی حق میده امکان داره کسه دیگه ای همون مقدار حقو به لیکوئد که شخصیت منفیه بده (و این به برداشته شخصیه خود آدم بستگی داره نه چیزی که سازنده معلوم کرده) پیچیدگیه سیاست تو این بازی خیلی قشنگ با پوستو خونش مخلوط شده و طراحیه شخصیتاام همون مقدار پیچیدس.
            این زمینه چینیارو کردم که بگم همون مقدار که شما با یه عنوانه گیرا مثله uncharted “حال میکنید” بعضیا هم با یه عنوانه نگیرا* و پیچیده مثله MGSو the evil within حال میکنن.

            4Thumb up 1Thumb down
            • amir112 گفت:

              برادر منم قصدم کوبیدن متال نبود.
              متال یکی از بهترین بازی هایی بود که بازی کردم با اون داستان ناقصش ولی انچارتد واقعا بهتر ظاهر شد ولی وقتی ایشون اینطوری نشون میدم واقعا ادم هنگ میکنه
              امیدوارم ناراحت نشده باشی

              2Thumb up 2Thumb down
        • mahdi m77 گفت:

          یه مشت ن وب ریختن دارن کارای ناتی رو زیر سوال میبرن
          کاری به متال ندارم همشم بازی کردم
          ولی دیگه عقدهاتونو سر ناتی کبیر خالی نکنید
          همین متال هم انحصاری سونی بود
          واین بود قدرت سونی!!!

          6Thumb up 3Thumb down
        • InfiniteWarfare گفت:

          در ضمن هر وقت کوجیما که این قدر تعریفشو می کنین تونست هیجان گیمپلی انچارتد یا کار گروهی در DIVISION را طراحی کنه,اون وقت بیاید انچارتد را مسخره و تو خالی خطاب کنید.
          هر کی ندونه فک می کنه کوجیما چقد بازی جدیدش را قشنگ ساخته.
          خخخخ
          متال گیرش را میگم.حداقل ۳۰ تا از مراحلش کپی و پیست و تکراری بود.
          بیخودی جو ندید که چون اینو استاد کوجیما ساخته پس دیگه بی نقصه.
          اتفاقا متال گیر آخرش از همه ساخته های دیگرش ضعیف تر بود.

          21Thumb up 14Thumb down
        • ali ..saheb گفت:

          باشه از این به بعد میپزیم داستانارو بعدش میخوریم:/

          0Thumb up 4Thumb down
        • UN4G1V3N گفت:

          داستان متال 4 رو دیدی که فتوا میدی . کونامی بازی رو از عمد ناقص عرضه کرد وگرنه انتشار بازی به حدود یه سال بعدش موکول میشد . اگه کاست تیپ های بازی رو گوش بدی داستان رو میفهمی . بعدش در مورد داستان متال رو زیر سوال نبر . کات سین های داخل متال چهار به 70 دقیقه هم کشیده شده بودن . فانتوم پین هم اگه یکم خلاقیت داشتی میتونستی 200 ساعت ازش لذت ببری . شکی ندارم که از فانتوم سیگار زیر 10 بار استفاده کردی .تکذاری شدن میشن ها هم به خاطر گند کونامی بود . متال 5 کاملا ناقص عرضه شد ولی از نظر نمره با انچارتد برابری میکرد . -پس از سر تعصب اسطوره صنعت گیم رو از نیل دارک من پایین تر ندون . کوجیما سن پدر نیل رو داره و البته رشته ی دانشگاهش کاملا فرق داشته . کوجیما در بخش مربوط به سینما اشتغال به تحصیل داشته اما نیل دارک من برنامه نویس بوده . خودت دیگه تا تهش رو برو

          1Thumb up 0Thumb down
      • John Shepard گفت:

        این خیلیا همون آدم هایی هستن که هنر رو درک نکردن و زندگی روی زمین رو بی روح و کسالت آور کردن

        9Thumb up 16Thumb down
    • InfiniteWarfare گفت:

      سطحی؟توخالی؟
      یعنی DIVISION تو خالیه؟سطحش به نظر تو پایینه؟
      حالا اون به کنار.شاید نتت ضعیفه و نمی تونی بازی کنی.
      UNCHARTED هم ضعیفه به نظرت؟
      حالت خوبه؟
      متا ۹۳.بهترین گرافیک دنیای گیم.گیمپلی هیجان انگیز.داستان عمیق.
      اینا تو خالی بودن انچارتد را نشان میده؟
      منطقت کجا رفته؟

      21Thumb up 13Thumb down
    • mahdi m77 گفت:

      یه مشت ن و ب دارن ناتی رو زیر سوال میبرن!!!

      19Thumb up 13Thumb down
      • mahdi m77 گفت:

        مشکل از جاییه که یه مشت ن و ب که نه میدونن انچارتد چیه و نه بازیش کردن واغلب فن PC و XBOX هستن میخوان این بازی بزرگو زیر سوال ببرن ولی در اصل خودشونو میبرن زیر سوال.
        البته لازم به ذکره که متال هم خودش انحصار سونی بود ولی خوب بعد خروجش از انحصاری یه سری خر کیف شدن هرچند عمرش طول نکشید ونتیجه این جدایی از سونی رو دیدیم هممون!!

        16Thumb up 14Thumb down
        • Naughty dog fan گفت:

          استدبوهای بزرگ تاریخ دشمنان زیادی دارن

          14Thumb up 8Thumb down
          • amir112 گفت:

            والا ماشاالله چند نفر داستان دوتا بازی رو درک کردن
            فکر کردن چیکار کردن و دارن بازی های ناتی داگ رو زیر سوال میبرن.
            اون دیالوگ ها و سطح روایت داستان انچارتد چهار به راحتی چند پله از بقیه ی بازی ها بالاتر بود
            البته تو داستان نه چون اصلا فکر نمیکنم به انچارتد داستان زیاد غولی بخوره.
            همینمون مونده بود به بازی ناتی داگ هم بگن معمولی

            12Thumb up 9Thumb down
            • Naughty dog fan گفت:

              گفتم که استدیو های بزرگ تاریخ دشمن های زیادی دارن.اگه افتخارات و سوابق ناتی داگ رو بگم اندازه ی یه صفحه کامنت میشه بعد یه عده روش.عن فکر دارن سس میگن

              14Thumb up 11Thumb down
            • amir112 گفت:

              ماشاالله از پنجاه تا اپیزود هم به راحتی سی و پنجتاش تکراری بود.

              8Thumb up 11Thumb down
            • Naughty dog fan گفت:

              دقیقا،حقشه که با بلاد بورنی که یک بازی انحصاری و سبک خاص پسندی هست تقریبا یک اندازه گوتی ببره!!!لول انچ ۴ خیلی بالاتر از فانتوم پین هست

              9Thumb up 9Thumb down
            • Careless Whisper گفت:

              اینا هر وقت تونستند یه داستان ساده رو طوری نشونت بدند که میخکوب شی اونوقت بیان درباره داستان حرف بزنند.
              متال 4 عالی بود اما فانتوم پین واقعا ضعیف تر بود از نظر داستانی.
              اون theme حماسی متال 4 با روایت عالیش کجا و این نسخه آخرش کجا؟؟؟البته بازی تا پایاین پارت 1 عالیه اما پارت 2 واقعا مسخره بود و یجورایی انتظار پایان بهتری هم داشتم
              کلا همه یه سنگی طرف ناتی داگ پرت میکنند بعضی از سوزش بعضی از بیکاری و اینو مطلقا خطاب به فن های x1 یا pc نمیگم چون بینشون خیلی آدمای خوب و با منطقی هم هست

              8Thumb up 1Thumb down
  9. ali.stop گفت:

    من یونیتی و بهش پیش نهاد میکنم

    4Thumb up 2Thumb down
  10. sherlock holmes گفت:

    فراسبایت خیلی عالی هست

    5Thumb up 3Thumb down
  11. Naughty dog fan گفت:

    موتور عمو کیجو بگیر گرافیک بیاند و هوی رین و حالا هم دیترویت ذوب کنندست

    9Thumb up 4Thumb down
  12. shademan گفت:

    بازیش هر چی میخواد باشه
    فقط ژاپنی نباشه تو سبک بلادم نباشه
    Yes Yes

    6Thumb up 21Thumb down
  13. mahdi m77 گفت:

    منتظر شاهکار جدید استاد هستم

    8Thumb up 1Thumb down
  14. پیام گفت:

    با موتور براوو بساز، فقط جون جدت استاد انقدر بیانیه و سخنراین از خودت در نکن هر روز Big Smile) ROTFL

    4Thumb up 0Thumb down
  15. X.O.I.T.B گفت:

    یه شهاب دارم مدل 86 یه ذره موتورش ناجور صدا میده ولی خوب کار میکنه بیا مال منو ببر Neutral Grin

    8Thumb up 1Thumb down
  16. پرویز گفت:

    John Shepard
    بخیال بحث با فنای انچ شو بعضی هاشون خیلی بی منطقن دیرزو بود فکر کنم یا دو رزو پیش یکشون میگفن ویچر نه گیم پلی داره نه گرافیک نه موسیقی و حتی قبال مقایسه با انچ نیست یا مثلا میگفتن داستان ویچر بهتره ولی نحوه ی روایت انچ خیلی خیلی بهتره یا میگفتن گیم پلیش خیلی بهتر از ویچر هست یعنی میومدن یک بازی RPG رو بایک بازی اکشن مقایسه میکردن

    19Thumb up 20Thumb down
    • amir112 گفت:

      دادا حالا جدا از شوخی
      من هی.ترم ولی تنها بازی که حاضر نیستم بکوبمش یکی بازی های ناتی داگو و یکی هم سی دی پراجکت رد
      واقعا برای سی دی پراجکت رد ارزش قائلم جون بران ارزش قائل بود.
      ولی اون پنجاه تا اپیزود تکراری متال از صد تا فح.ش برای من بدتر بود

      10Thumb up 7Thumb down
      • پرویز گفت:

        مگه من شوخی کردم؟ جدی گفتم
        خب اره متال مشکل داشت که اونم به خاطر کونامی بود اصلا امیر جان باید بازی ها رو توی سبکه خودشون مقایسه کنیم خودت فکر کنم دیدی چی به ویچر میگفتن یک مقایسه های عجیب غریبی میکردن
        به هر حال انچارتد یک بازی بازی فوقالعاد هاست همیشه گفتم ولی اگر قرار مقایسه صورت بگیره با هم سبک خودش

        4Thumb up 0Thumb down
    • Gwynbleidd گفت:

      تعداد منفیای شما فقط نشون دهنده تعداد بچه های سایته ک تنها درکشون از گیم بزن بکش بکن برو جلو هست Yes و فقط صحت جمله شمارو اثبات میکنه ک به مذاق بعضیا اصلا خوش نیومده Grin

      8Thumb up 11Thumb down
      • Naughty dog fan گفت:

        اواتار ات نشون دهنده ی طرز تفکر ات هست Wink

        7Thumb up 4Thumb down
        • پرویز گفت:

          احسان جان با منی؟

          4Thumb up 4Thumb down
          • amir112 گفت:

            احتمالا
            پرویز جان حالا کاری با علایق شخصی و … ندارم و بدون که برام محترمی
            ولی به نظرم با اینجور. اواتارت سطح خودت رو پایین نیار.

            5Thumb up 6Thumb down
            • Naughty dog fan گفت:

              نه پرویز جان با اون اواتار ویچر فن بودم که هیچ بازی ای رو به غیر از سبک rpg بازی نکرده

              8Thumb up 5Thumb down
            • پرویز گفت:

              کسانی هستن بعد سی سال به عقایده من رسیدن نمیخواهم بحث س.ی.ا.س.ی کنم ولی اگر این پدر وپسر نبودن ایران از این هم که هست بدتر بود
              قدر ادماهای بزرگ رو بدونم فکر کنم دیده باشی که چقدر بعد از کامنت دادنم درود به اوارتم فرستادن فکر کنم سطح پایین نیمده بلکه شما با این کامت سطح خودتو پایین اوردی چون یکی از ادمای بزرگ تاریخ رو بی ارزش دونستی
              به امید موفقیت و ببیداری جوانان ایرانی

              20Thumb up 4Thumb down
            • amir112 گفت:

              دادا حالا بهتره همینجا بحث رو تمومش کنیم ولی با دلایل روشن میشه خیلی چیز هارو زیر سوال برد.
              خیلی چیز ها، حتی این تمدن هفت هزار ساله که بهش افتخار میکنیم.
              ولی خب یه نصیحت برادرانه کردم.
              امیدوارم ناراحت نشی ازم .
              ولی خب هرچیزی با هدفی گنده میشه.

              3Thumb up 8Thumb down
            • Naughty dog fan گفت:

              من برای اواتار ات احترام قائلم پرویز جان.این فرد خدمتهای بزرگی به مملکت کرده و در کنار اونا مثل همه ی مسئولان اشتباهاتی داشته.من با اون اواتار ویچر که به دیگر سبکها توهین میکنه هستم

              8Thumb up 2Thumb down
            • ایدن گفت:

              امیر چرا تو به تمدن 7 هزار ساله افتخار میکنی؟ من باید افتخار کنم که الان دارم توی همون شهر زندگی میکنم. جیرفتی که قبلا بهش می گفتن دقیانوس! ROTFL ROTFL
              اون آواتار هم به مملکت کلی خدمت کرد در کنار کار هایی که ما اشتباه میدونیم کار هایی انجام داد که کشور رو نجات داد.

              6Thumb up 1Thumb down
        • Gwynbleidd گفت:

          من به سبک های دیگه توهین نکردم شما هستید ک مسخرشو در اوردید هر شاهکاریو با انچارتد مقایسه میکنید
          کسی هم نیومد ه انچارتد بده گفتم با فن بازی فقط خودتونو به یه بازی محدود میکنید
          ماشالله بعضیا حتی خوندن هم براشون سخت Wink
          بعدشم دوست عزیز من از نسل4 گیم میزنم شما نمیتونی بگی من چی بازی کردم چی نکردم Big Smile)))))

          5Thumb up 6Thumb down
    • Dante76 گفت:

      پرویز@ خیلی از فنای ویچر هم بی منطقن و بحث کردن باهاشون بی فایده است مثلا تو پست فروش انچارتد 4 بدون هیچ دلیلی میان میگن: ولی ویچر یک چیز دیگه است یا میگن مگه ویچر مرده که این بهترین بازی شه ،
      و میگن ویچر بهترین بازی تاریخه به اون ادما بگم که صبر کنید و ببینید انچارتد 4 چه قدر جایزه میگیره و اگه از ویچر جایزه بیشتر گرفت پس در نتیجه بهترین بازی تاریخ انچارتد 4 میشه البته با توجه به رقیباش کارش سخت میشه

      2Thumb up 1Thumb down
  17. Rebel713 گفت:

    میومد ایران سری یه موتور کویر صفر بش میدادیم دیگه این همه پادوام نداشت Grin
    _________
    فکر نکنم کوجیما کله دنیارو دور زده که تش بیاد از سونی موتور بگیره به نظرم فقط حق تکثیر و نشر با سونی هست; ولی کاش یه موتور باشه که بتونه ازش 60فرمو بگیره که اینم باور کنید واسه خودش اولویت اوله . Wink
    منکه لحظه شماری میکنم ببینم بازیش چقد ژاپنیه؟ Chic (یه عنوانه اکشن توسط خدا کاتسینا)

    5Thumb up 1Thumb down
  18. Gwynbleidd گفت:

    بعضیا وضعشون خیلی خرابه به خدا Neutral
    اخه انچارتد رو با متال مقایسه میکنید؟ربط. گ.وز به شقیقه ک میگن همینه(معذرت بابات بی احترامی)
    اخه اصن چ ربطی بهم دارن؟ با بت ساختن از انچارتد چیزی گیرتون نمیاد

    با مقایسه و طرفداری فقط خودتونو محدود کردید

    10Thumb up 10Thumb down
  19. amir112 گفت:

    دوستان معذرت میخوام اگر به سلایق بعضی دوستان توهین شد و شرمندم
    ولی خب خیلی زورم میاد بازیی که به شعور من توهین کرد از عنوانی که حتی برای معلول ها هم ارزش قایله مقایسه بشه و بالاتر دوسنته بشه

    8Thumb up 2Thumb down
  20. پرویز گفت:

    احسان خوب زودتر بگو من و امیر یه ساعت داشتیم بحث میکدیم ROTFL
    احسان جان امیدوارم ناراحت نشده باشی قصدم شما نبودی تو اون کامنتم
    امیر جان امیدوارم شما هم ناراحت نشده باشی ولی حرفت یک مقدار عصبانی کرد چون من باهزران تحقیق به تفکر رسیدم واصلا از روی احساسات نیست

    4Thumb up 1Thumb down
  21. sherlock holmes گفت:

    داستان متال مث اثبات معادله تو هندسه هست که یه چیزی رو.ثابتش میکنی ولی سر راهت یه 500 تا سوال دیگه برات پیش میاد که هر کدوم رو هم باید اثبات کنی و این چرخه همینطور ادامه داره(مدیونی اگه فک کنی فردا امتحان هندسه دارم کلی هم خوندم)

    11Thumb up 1Thumb down
  22. Slender Man گفت:

    سر ساخت متال فانتوم کونامی کلی محدودیت براش گذاشت ولی بازم گرافیک عالی داشت
    به کوجیما هر موتوری بدی می ترکونه In Love

    4Thumb up 0Thumb down
  23. Secret گفت:

    بیاد اینجا موتور بازی های ایرانی رو بگیره عجب بازی توپی میشه ROTFL

    5Thumb up 0Thumb down
  24. Arthas Menethil گفت:

    کوجیما اگه با موتور گرافیکی بازی گرشاسب هم بازی بسازه عالیییییی میشه. In Love In Love In Love In Love

    2Thumb up 1Thumb down
  25. vahidbibibi گفت:

    هاااااااااااااا من یه موتور وسپا دارم فکر کنم به دردش بخوره مونده گوشه خونه خاک داره میخوره

    1Thumb up 1Thumb down
  26. Farhadps4 گفت:

    موتور منو بردن پارکینگ دیگه دنبالش نرفتم وگرنه بهش میدادم بازیشو سریعتر درست کنه، سرعتشم زیاد بود خوب بازیی میشد

    4Thumb up 0Thumb down
  27. maximus1370 گفت:

    بگرد که جوینده یابندس.از اولین عنوان شرکت جدیدت زیاد انتظار نداریم چون شاهکاراتو دیدیم و بهت اعتماد داریم

    1Thumb up 0Thumb down
عضویت در سایت

ثبت نام برای این سایت

A password will be e-mailed to you.

دریافت رمز جدید

لطفا نام‌کاربری یا نشانی رایانامه خودتان را وارد کنید. برای ساخت یک گذرواژه تازه با رایانامه، شما یک پیوند دریافت خواهید کرد.

نام کاربری و یا آدرس ایمیل خود را جهت طی کردن مراحل بازیابی رمز عبور وارد نمایید.
ورود به حساب

جستجو در سایت