روز تاریخی؛ Super Metroid
به «روز تاریخی» خوش آمدید؛ جایی که ما سالگرد تولد بازیهای به یاد ماندنی را به شما اعلام میکنیم و سعی بر این داریم تا درجه نوستالژی شما را بالا ببریم. اگر بازیباز کم سن و سال هستید دو انتخاب دارید؛ یا سریعا این مطب را ببندید یا بمانید و به گذشته صنعت پر افتخار بازیهای ویدیویی نگاهی بیاندازید. و اما اگر بازیبازی کهنه کار هستید با گیمفا برای یک روز تاریخی دیگر همراه باشید.
۲۲ سال پیش در چنین روزی شرکت نینتندو عنوان Super Metroid را برای کنسول خاطره انگیز و کلاسیک SNES منتشر کرد. متروید را شاید بتوان پادشاه بازیهای ماجرایی دو بعدی هشت بیتی معرفی کرد. این عنوان به قدری محبوب بود که بازیهای دو بعدی زیادی در آن زمان از این بازی الهام میگرفتند. این عنوان بهوسیله Intelligent Systems برروی کنسول Super Nintendo Entertainment System برنامه نویسی شد (این عنوان به نوعی دنباله Metroid II: Return of Samus بود که در سال ۱۹۹۱ منتشر شد). کارگردان این بازی یوشیو ساکاموتو و تهیه کننده آن ماکوتو کانو بودند. در Super Metroid باید در نقش یک جایزه بگیر به نام Samus Aran بازی کنید که میخواهد متروید را که به وسیله راهزنهای فضایی دزدیده شده است باز گرداند. همانطور که در بالا اشاره شد، Super Metroid یک عنوان ماجرایی دو بعدی است که در Zebes جریان دارد؛ یک سیاره بزرگ که به وسیله درها و آسانسورهایی به هم متصل شده است. Samus (شخصیت اول بازی) میتواند بپرد، بدود، بنشیند و با یک اسلحه در هشت جهت شلیک کند. او همچنین میتواند حرکتهای دیگری مانند پرش روی دیوار نیز بزند. قابلیت Moon Walk (برگرفته از رقص مشهوری با همین نام) قابلیت محبوبی است که به Samus اجازه میدهد در حالی که شلیک میکند یا اسلحههای خود را شارژ میکند، به سمت عقب حرکت کند. رابط کاربری Super Metroid نیز در نوع خود جالب و مفصل بود. علاوه بر میزان سلامتی بازیباز، چندین آیکون و علامت دیگر نیز در بالای صفحه به چشم میخوردند که حس خوبی به بازیباز میداد. نقشه بازی نیز موقعیت بازیباز و خطرهای اطرافش را نشان میداد. در طول بازی، Samus آیتمهایی را با نام power-up جمع میکند که ضد گلوله و تسلیحات او را ارتقا میداد و همچنین به او قابلیت مخصوصی اهدا میکرد که با آن میشد به محیطهای دست نیافتنی، راه پیدا کرد. The Morph Ball به Samus کمک میکند که توپی شکل شده و به مکانهای تنگ وارد شود و بمب گذاری کند. the Spring Ball امکان پرش با فرم Morph Ball را میدهد و Speed Booster سرعت را به طرز قابل توجهی افزایش میدهد (موقع فرار). از موسیقیهای زیبا و ۱۶ بیتی Super Metroid نمیتوان به راحتی گذشت که به وسیله کنجی یاماموتو ساخته شده بودند. طبق گفتههای یاماموتو، زمانی که در حال بازگشت از محل کار بوده، موسیقی متن Super Metroid به ذهنش رسیده است که البته بسیار نیز زیبا است. اگر بخواهیم در مورد همه جنبههای Super Metroid سخن بگوییم باید یک پرونده طولانی را به آن احتصاص دهیم. ما در اینجا سعی کردیم توضیح کوتاهی از این بازی به یاد ماندنی بدهیم و شما را به گذشته ببریم.
چه خاطرات خوب و بدی از Super Metroid دارید؟ آیا در زمان عرضه این بازی به دنیا آمده بودید؟ لطفا نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
پر بحثترینها
- بازی Stellar Blade به دلیل طراحی شخصیت Eve نقدهای منفی دریافت کرده است
- نقدها و نمرات بازی Stellar Blade منتشر شدند
- شایعه: احتمال عرضه Helldivers 2 روی Xbox Series X|S وجود دارد
- Stellar Blade از لحاظ فنی کم نقص و عالی اجرا میشود
- دنیاهای آخرالزمانی که اگر در واقعیت رخ بدهند بقاء در آنها دشوار خواهد بود (قسمت اول)
- رتبهبندی شخصیتهای اصلی سری GTA
- شایعه: Gears 6 در مراسم امسال Xbox معرفی میشود
- گزارش مالی مایکروسافت: افزایش درآمد ایکس باکس به دلیل خرید Activision Blizzard
- انتقاد EA از ممنوعیت فروش Dead Space در ژاپن اما صدور اجازه انتشار به Stellar Blade
- آیا Final Fantasy 7 Rebirth فروش کمی داشته است؟ تحلیلگران پاسخ میدهند
نظرات
ممنون اقای عالی خانی واقعا این بخش خیلی به دلم میشینه :yes: :yes: :yes: :yes:
اه یادش به خیر «الکی مثلا من خیلی قدیمیم»
درجه ی نوستالژیم چسبید به سقف
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
مثلا منم بازی کردم
بازیشو نمیشناسم ولی به نظرم گوتی اون سال بود :chic: 😎 😎 😎 😎 😀 😀 :laugh: :laugh:
اینو تو کلوپ بازی میکردیم و از اون جائیکه تا می سوختیم دسته رو ازمون میگرفتن (قانون اون صاحب کلوپه بود دیگه :pain: ) نتونستم پیشرفت چندانی توش داشته باشم؛ اما وقتی خودش بازی میکرد همگی تو افق محو بازی بودیم :دی
اون غولی هم که شبیه مرغ یا همچین چیزی بود با اون مغزش برام ترسناک بود :sweat: ؛ اون زمان رو عرض میکنم 😀