سازندگان Uncharted 4 از دلایل موفقیتهای خود میگویند
موارد زیادی از بازی Uncharted 4: A Thief’s End انتظار میرود. این عنوان قرار است تا نسخه بعدی یکی از محبوبترین فرنچایزهای ناتی داگ و سونی باشد. Uncharted 4: A Thief’s End همچنین اولین بازی از سوی ناتی داگ خواهد بود که برروی کنسول پلیاستیشن ۴ منتشر میشود. این استودیو از زمان عرضه Crash Bandicoot به موفقیتهای خود ادامه داده است اما دلیل این موفقیتها چیست؟ در ادامه با گیمفا همراه باشید.
ریکی کمبیر، طراح ارشد بازی Uncharted 4: A Thief’s End، بهتازگی در مصاحبه خود با Guardian در رابطه با یکی از دلایل موفقیتهای پایدار و پایان تاپذیر ناتی داگ میگوید:
من فکر میکنم یکی از دلایلی که باعث شده ناتی داگ موفق باشد، سرعت کار آنها است! من میتوانم صبح بههمراه یک ایده تازه وارد شوم و آنها را با طراح یا کارگردان در میان بگذارم و در بعد از ظهر هم این ایده عملی خواهد شد البته احتمال دارد که چندان هم کارایی نداشته باشد اما به عنوان یکی از جنبهها برای بازی در نظر گرفته میشود؛ بنابراین ما با خود میگوییم علت عملی شدن آن چه بود؟ بهتر است تا شخص دیگری را برای امتحان کردن آن در نظر گیریم و اگر آنها از این ایده خوششان بیاید، ما هم فکر میکنیم که ایده جالبی بوده و باید موارد بیشتری را بررسی کنیم.
چندی پیش آرن مایر، مدیر بخش ارتباطات در استودیوی ناتی داگ، توانست به تجربه این عنوان بپردازد. او اذعان داشت که سکانس آغازین Uncharted 4: A Thief’s End یکی از بهترینها خواهد بود. درست مانند The Last of Us که در سال ۲۰۱۳ برروی کنسول پلیاستیشن ۳ منتشر شد و به موفقیتهای بسیاری دست یافت که سکانس آغازین آن هم بهصورت کاملا عاطفی کار شده بود.
همچنین دو تن از کاربران یوتیوب با نامهای Python و Selkan یک تریلر جدید از سه گانه سری Uncharted ساخته و منتشر کردند. در این تریلر اتفاقات و حوادث مهم نسخههای گذشته را بهصورت خلاصه و کوتاه مرور و نشان داده شد. شما میتوانید این تریلر را در اینجا مشاهده کنید.
بسیاری در رابطه با پایان Uncharted 4: A Thiefs End نگران هستند. نیل دراکمن، کارگردان این عنوان، مدتی قبل در مصاحبه خود با سایت IGN اذعان داشت که پایان این عنوان بحث بر انگیز خواهد بود و باعث تفرقه میان طرفداران میشود؛ این یعنی قرار است نظرهای متفاوتی در رابطه با پایان آن وجود داشته باشد. سایت IGN همچنین در پایان از او در رابطه با احتمال مرگ نیتن دریک، شخصیت اصلی این سری پرسید اما همانطور که انتظار میرفت، جوابی دریافت نکرد.
استودیوی ناتی داگ همواره کیفیت بصری خیرهکنندهای را در بازیهای خود خلق کرده است. عنوان The Last of Us در نسل هفتم یکی از گرافیکیترین بازیهای آن نسل بود. بازی Uncharted 4: A Thiefs End هم از این قاعده مستثنی نیست اما گرافیک خیرهکننده، تنها موردی نخواهد بود که دو عنوان The Last of Us و Uncharted 4: A Thiefs End در آن مشترک میشوند. ویلون برینک، کارگردان فنی و هنری Uncharted 4 در گذشته پیرامون شباهتهای این دو عنوان صحبتهایی داشته است. او گفت جنبههای مخفیکاری The Last of Us در Uncharted 4 هم وجود خواهند داشت و دشمنان قرار است باهوشتر باشند. همچنین بازیبازان انتخابهای بیشتری در مبارزات در دست دارند؛ حتی میتوان هیچکس را نکشت و بدون دیده شدن توسط دشمنان، از آنها گذر کرد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
براى همینه که جزو بهترین هاست !
ناتی داگ و راکستار بهترینند
ناتی داگ خارقالعاده هست ، تا الان بازی ضعیف نداشته
خیلی از شرکت ها باید بازی سازی رو از این دو شرکت یاد بگیرن
کار این دو شرکت شباهت زیادی به برند اپل داره …
گفتی اپل یه مستند داشتم میدیدم در مورد اپل و ماکروسافت سرگذشتشون رو ــــــــــ یه قسمتش بود که اپل در شرف ورشکستگی بود بخاطر اتیش بازی هایی که بیلی خان با ویندوز راه انداخته بود کمپانی اپل زنگ میزنه به ماکروسافت و میگه( لطفا کاری کن که بازار به نفع ما هم باشه و ما ور شکسته نشیم اگر میخوای محصولات هر دوتامون پیشرفت کنه پس نیاز به رقابت هست) ـــــــــــ
حالا مطمعنا این تفکر میان کمپانی های سونی و ماکروسافت هم هست ـــــــ
خدایی مایکروسافت و اپل دنیا رو قبضه کردن توی خونه همه ما حداقل یک محصول از این دو کمپانی هست شما بببین یا ویندوز داریم کنسول داریم یا افیس یا پاورپوینت و نرم افزار های مایکروسافت و اپل هم که گوشی هاش و لپ تاب هاش و …. این دو کمپانی بی نظیرن
اگه بیل گیتس قشنگ از فونت مک اسکی نمیرفت شاید ماکروسافت به این جا نمی رسید
cv اگه زمان حال رو در نظر بگیریم مایکروسافت خیلی در حال توسعه بوده کی فکرش رو میکرد یه کمپانی نرم افزاری بیاد توی دنیای گیم و کنسول بزنه و بعد از ویندوز دومین منبع پر درامدش همین گیم بشه یا کی فکر میکرد بیاد نوکیا رو بخره و گوشی لومیا بزنه یا همین چند وقت پیش مایکروسافت توی حوضه لپ تاب هم وارد شد و سرفیس رو ارئه داد فقط یه سینما مونده که اگه فیلم جدید هیلو ساخته بشه مایکروسافت پا به سینما هم خواهد گذاشت :rotfl: :rotfl:
منظورم اینه که اگه شخص استیو جابز واپل نبود ماکروسافت خیلی وقت پیشا کارش ساخته بود
تو هر خونه اى هم برى حداقل یه محصول سونى هست از باترى تا کنسول
سونی بیشتر تو زمینه محصولات الکتریکی فعالیت داره دوربیناش که سامسونگ تو گلکسی ۶استفاده کرده وتلویزیون هاش که پدرم باهاش خاطره های زیادی داره واکمناش گوشی های قشنگش سونی مارک نوستالژیکیه به نظرم
Come on Doky COME BACK
توی هر خونه ای بری حداقل یه محصول از ناتی داگ مقدس و آنچارتد کبیر هم هست حالا چه هدفون چه دستمال کاغذی چه سر قوطی نوشابه!!! 😀 😀
تو خونه ما هیچ محصولی از ناتی داگ لعنت الله و آنچارتد صغیر نیست.(شوخی)
:rotfl: :rotfl:
درسته ماکرو از رو اپل اسکی رفت ولی حقش بود
چون اپل از رو لینوکس اسکی رفته
نمیدونم بهت مثبت بدم بخاطر تعریفت از ناتی داگ یا منفی بدم بخاطر آوردن اسم اپل و مقایسه این دو استودیو با شرکت کثیف و پول پرست اپل. اپل فقط یک سیب زیبا هست و ظاهرا سالم ولی از درون پر از کرمه.
همینه دیگه…روی ایده ها مشورت میکنن و براش وقت میزارن, نتیجه میشه شاهکار. نه این که واسه نقشه بازی هم وقت نذاری و کپی پیست کنی!
به بازی شک ندارم ولی مطمئنم انتظارات ازش بالاست و براورده کردن اون انتظارات شاید غیرممکن بشه
سرعت کار رو خوب اومد
دلیل نمیخاد که. همین که اسم ناتی میاد با اون سابقه درخشان و وجدان کاری واسه همه کافیه. من هیچ شکی به موفقیت انچارتد۴ ندارم 😯 میترکونه به امید خدا :giggle:
ازادی عمل خیلی خیلی مهمه
من دلیل موفقیت این بازی رو می دونم. فقط یه دلیل داره… ناتی داگ… عده ای نابغه عجیب که نمی دونم چیکار میکنن… اگر بقیه هم همینکاری که اینا می کنن رو انجام میدن پس چرا بازیای اینا مال یه دنیای دیگه اس.
سعید جان چند روزه که نیستی دلمان برات تنگ شده ـــــ
بلادبورن هم بشدت دستت رو میبوسه :smug: :smug:
اگه تونستی امشب online باش :-*
ـــــــــــــ
وخدا خرداد را افرید برای زجر کشر کردن گیمر ها 😐 😀
طبق معلوم باشه برای بعد از خرداد :chic:
سلام. شرمنده م. امشب هستم حتما.
sight گرفتی؟
دشمنت شرمنده سعید جان ــــ
۱۵ تا شد کلا :reallypissed:
خب خوبه. میام کمکت امشب.
به ظرم مهم ترین موفقیت ناتی داگ اینه که از هرچی وهرکس بهترین هارو دارن وتعدا کارمنداشون کمه اگه کم باشه رهبری کردنشون راحت تر میشه و خلاقیت تو بازی هاشون هم بیشتر میشه
من تو خوابم نمیبینم که ۲۵۰ تومن برا یه بازی بدم
گرونترین بازی که خریدم
black list بود ۱۵ تومن 😀 😀
آخه ما همچین پولایی رو نداریم درسته آدم گیم ممیزنی ولی دیگه نباید زیاده روی کنه
یعنی بین گیمران گیمفا کسی نیست که یه رفیق داشته باشه
بده به رفیقش رایگان نصب کنه
پس من بهترین رفقای دنیارو دارم :inlove:
منم گرون ترین بازی که خریدم ۱۹۰ بود اونم دیویژن که بعد ۱۷۰ فروختمش و صرر انچنانی نکردم
زیاده روی چیه خب قیمت بازیا همینه
۲۰۰ چوب اول میدی بعد با ۳۰ تومن تعویض میکنی
تازه بنده که خیلی وقت کمی برای گیم میزارم و فقط بهترین بازیارو تجربه میکنم از اول نسل هشت دو تومن پول بازیام شد
مثلا تیم گیمفا که اکثر بازیارو تجربه میکنن چند برابر من هزینه میکنن
اینجا هزینه ی سرگرمی بالاست
با پولی که ما برای یه بازی میدیم کفارر بهترین حالو میکنن با همون پول!
عزیز زیاده روی چیه! اینهمه زحمت میکشن نمیتونن که بازیشونو مفت پخش کنن.شما خودت چهار سال روی یه بازی کار کنی,دوست داری فرداش که بازیت منتشر شد مردم برن کپیشو نصب کنن؟
متاسفانه این فرهنگ غلط ما ایرانی هاست که هزینه کردن روی گیم و موسیقی و فیلم رو پول هدر کردن میدونیم.طرف میره بیشتر از بیست میلیون میده به چهارتا در و یه بوق(!) ولی زورش میاد چهار هزار تومن بده یه فیلم بخره.میره دانلودش میکنه.کپی با دزدی هیچ فرقی نداره.تو جفتش هم مال دیگران رو میخوریم.(البته بحث ویندوز و … جداست چون امکان خریدش تو ایران نیست و چاره ای جز ریختن نسخه کپی نیست)
البته قبول دارم که هزینه ها زیاده.
ایشالا شما هم رفتی سر کار و پول دراوردی اصلشو بخر و از سازنده حمایت کن 😉
اتفاقا من هم که همه چیم کرکیه
حتی خودم
برای حمایت از بازی های تل تیل گیم کاملا اورجینال خریدم
مصبم در اومد ولی…..
موقع بازی یه حس دیگه ای داشتم
ناتی داگ تا الان هرچی ساخته پر طرفدار بوده و سلیقه مردم رو میدونه از همون کرش بگیر تا انچارتد یا تلو همشون بازی های بسیار پرطرفداری هستن و این یعنی موفقیت
افرین همینجوری ادامه بدید
بدون استراحت یراست برین سراغ تلو۲
به نظرم یکی از اصلی ترین دلایل موفقیت ناتی داگ اینه که با عشق و قلبشون بازی رو میسازن و این عشق زمان و مکان هم نمیشناسه.چند وقت پیش یه مصاحبه از ناتی داگ خونده بودم که میگفت ما فقط یکی دو ساعت زمان برای استراحت داریم و هروقت ایده ای داشته باشیم (چه شب چه روز)اونو زود با کارگردان یا کارمندان ارشد مطرح میکنیم.
اره با عشق و قبلشون بازی میسازن :yes: :rotfl:
یه اشتباه لپی بود. برای هر کسی پبش میاد
میدوم عزیز
حوصلم سر رفته بود دنبال سوژه خنده میگشتم که یهو پیدا شد :-*
انقدر هایپ کنین گند بزنه به بازى کوانتوم هم هى هایپ میکرد
بازی شاهکاری میشه ولی الان انتظارات خیلی بالاست.مطمئنم در حد این انتظار خیلی خیلی بالا نمیشه.
یاد قدیما بخیر نه هایپی نه چیزی
والا به خدا میرفتی مغازه میدیدی یه بازیه عکسش قشنگه ور میداشتی میومدی خونه نه میدونستی فریم چیه نه رزولیشن چیه نه ۲ بعدی چیه نه سه بعدی چیه میذاشتی رو کنسول چنان لذتی میبردی که قابل وصف نیست
اون مال اون زمان بود که با هرچیز خوش بودیم
الان جست کاست ۳ رو گرفتم ولی چون هندلینگ ماشیناش جالب نیست رغبت نمیکنم ادامش بدم
ولی همین بازیرو قدیما تجربه میگردم کلی صفا میکردم
توقعا زیاد شده و طبیعیه
نسل هشته، اشکال توی بازیا اصلا برام قابل قبول نیست
من نمیدونم این چه وضع روندن وسایله توی جست کاست!!! خراب کردن
بهترین بازی های عمرم رو همین ناتی داگ کبیر ساخته :-)) :-))
بالاخره یه خبر از آنچارتد اومد آخیش!
خدا کنه زودتر تو ایران در دسترس باشه
ناتی داگ همیشه برای بازی هاش وقت میزاره و برای همین هم است که بیشتر بازی های منتشر شده این شرکت جز شاهکار ها میشود