آغازِ آخرین ماجراجویی! | پیشنمایش بازی Uncharted 4: A Thief’s End
از پیتزا خوشتان میآید؟! هنرِ پیتزا ترکیب چند ماده است که به تنهایی آنقدر خوشمزه نیستند. شاید از قارچِ تنها یا فلفلِ تنها خوشتان نیاید ولی ترکیب آنها با دیگر مواد موجب میشود طعمی بینظیر پیدا کنند. حال شما فرض کنید یک بازی تنها و تنها یک نقطه قوت داشته باشد … فقط گرافیک، فقط و فقط داستان، فقط گیمپلی جذاب، فقط موسیقی متنِ باحال … اما در گوشه ذهنتان یه خورده جا را بازتر کنید! پیش خود ترکیب اینها را تصور کنید! فرض کنید یک کمپانی همه آن عناصر را در بالاترین کیفیت با هم قاطی کند و آن را داخل مایکروویو بفرستد … خب، نتیجه چه میشود؟ … یک بازی بینقص و جذاب که تا مدتها در یاد و خاطره کاربران باقی خواهد ماند.
Uncharted 4: A Thief’s End یعنی انفجار، یعنی ماجراجویی در دنیای وسیع، یعنی طعم خوشِ یک داستانِ ناب، یعنی گرافیکی چشم نوار و یعنی … بله! Uncharted 4: A Thief’s End همان پیتزای خوشمزهای است (!) که قرار است طعم آن تا مدت لای دندانتان بماند. ناتیداگ با جاهطلبیِ بسیار پا را فراتر از آنچه انتظار داشتیم گذاشته و با ترکیب خارقالعاده عناصرِ بسیار، بازیای را ساخته که بدجور خودش را دل کاربران جا کرده است. Uncharted 4: A Thief’s End یکی از دلایل اصلی برای هر کسی است که به کنسول پلی استیشن ۴ روی بیاورد … همین انحصاری بودن بازی موجب شده ناتیداگ با جدیت تمام بر روی بازی کار کند و محصولی (فعلا!) بینقص تولید کند …
شاید یکی از خوشحالکنندهترین خبرها برای کاربران کنسولِ پلی استیشن ۴، معرفی بازی Uncharted 4 برای این کنسول (تنها مدتی کوتاه پس از عرضه کنسول) بود. آن تریلر هیجان انگیز را که یادتان میآید؛ آن تریلر معرفیِ بازی مو را به تن آدم سیخ میکرد! یا خود فکر میکردیم آخر یک بازی تا چه حد میتواند المانهای استاندارد را رعایت کند و جذاب و تو دل برو جلوه کند؟ بازی در ۱۴ نوامبر سال ۲۰۱۳ با تیزری بسیار کوتاه رسما معرفی شد و مدتی بعد در نمایشگاه E3 2014 رسما سالن را منفجر کرد!
پس از معرفی بازی و آن تریلر طوفانی، سیل واکنشها به این بازی آغاز شد و تقریبا همگان ناتیداگ را تحسین کردند. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است دنیای «نیتن دریک» (Nathan Drake) را سه سال بعد از وقایع Uncharted 3 روایت کند.
داستان غنیِ آمیخته شده با گیمپلی تو دل برو!
این بار قرار است نیتن دریک وارد دنیای وسیعتر و غنیتری شود. دنیایی که وقایع آن به سه سال پس از Uncharted 3 مربوط میشود. دزد قصه ما قرار است در این نسخه از برادرش (سم دریک) در ماجراجوییهایش کمک بگیرد. نیتن حدودا ۵ سال کوچکتر از سم است و همین موضوع موجب میشود که در طول ماجراجوییهایش حرفهای برادرِ کارکشتهاش حسابی به دردش بخورد. نیتن که تا پیش از این فکر میکرد برادرش مرده پس از پیدا شدن سر و کله برادرش حسابی جا میخورد و بیخیال آن زندگی آرامی که برای خود و همسرش (اِلِنا) برنامهریزی کرده بود میشود تا وارد ماجراجویی جدیدی شود.
در Uncharted 4: A Thief’s End نیتن به دنبال پیدا کردن مکانی به نام «لایبرتالیا» (Libertalia) است و در این مسیر با حوادث جالبی رو به رو میشود. در این منطقه گنجی گران بها توسط دزد دریایی معروف، «هِنری آوِری» پنهان شده است. فقط کافی است اسم «گنج» وسط کشیده شود تا سم و برادر کله شقش برای دستیابی به آن همفکری کنند. وجود این دزد دریایی معروف در این نسخه چیزی نیست که در این سری جدید باشد. ما در نسخههای قبلی هم شاهد حضور «مارکوپولو» بودهایم. طبق اطلاعاتِ منتشر شده لایبرتالیا مکانی بوده است که اکثر دزدان دریایی غنیمتهایی را که به دست میآوردهاند را در آنجا نگه داشته یا با هم تقسیم میکردند. نیتن و برادرش هم حسابی چشمشان دنبال گنجهای آنجاست اما در این مسیر تنها نیستند و دشمنانی سرِ راهشان ظاهر میشوند و حسابی آنها را به دردسر میاندازند.
اگر داستان را کنار بگذاریم، یکی از جذابترین المانهای این سری همواره گیمپلی روان و جذاب بوده است. در هر نسخه از این سری شاهد آن بِیس اصلی بودیم که به خود بهبودهایی میدید. در هر نسخه از این سری شاهد اضافهشدن المانهای بسیاری به این بخش از بازی بودهایم و خب Uncharted 4: A Thief’s End هم از این قاعده مستثنی نیست. برای توصیف بخش گیمپلی بازی یک فلافل را تصور کنید! خود فلافل طعم جالبی دارد اما حال در وهله بعدی مقداری خیار شور هم به آن اضافه کنید؛ به همین ترتیب همه آن چیزی که یک فلافل خوب لازم دارد را اضافه کنید؛ سپس چه میشود؟! یک فلافل آماده، خوشمزه و خوش قیافه (!) رو به روی شماست … Uncharted 4: A Thief’s End همان فلافل خوشمزه و آمادهای است که حتی روی آن سس هم ریخته شده و آماده است تا نوش جان شود! Uncharted 4: A Thief’s End نهتنها همه المانهای گیمپلیِ نسخههای قبلی را در خود دارد، بلکه آنها را بهبود نیز بخشیده و چیزهای زیادی را به آن اضافه کرده است. یکی از چیزهای اضافه شده، قلاب نیتن دریک است که منبعِ الهام آن، چکش صخرهنوردیِ لارا کرفت در بازی Tomb Raider است؛ اما کارهایی که قلاب نیتن انجام میدهد کاملا با چکش لارا فرق دارد.
هوش مصنوعی دشمنانِ موجود در بازی به طرز قابل توجهی بهبود پیدا کرده و کار را برای گیمر سخت میکند (و صد البته بازی را واقعگرایانهتر میکند). سازندگان اعلام کردهاند که قرار است در Uncharted 4 برخی از المانهایِ بازی ستایششده The Last of Us وجود داشته باشد. یکی از این المانها هئش مصنوعی است (اگر به یاد داشته باشید، عنوان The Last of Us به خاطر هوش مصنوعیِ تقریبا بی نقصِ شخصیتِ «اِلی» بارها و بارها تحسین شد). بر طبق اطلاعاتِ منتشر شده از سوی ناتیداگ، چه نیتن و چه دشمنان او، نسبت به اتفاقاتِ محیط بسیار طبیعی برخورد خواهند کرد و واکنش نشان خواهند داد. هنگامیکه شما توسط دشمنان شناسایی شوید سیستم گشت زنی این افراد در محیط نسبت به دیگر مواقع کاملاً متفاوت میشود بهگونهای دشمنانتان به دستههای چندنفره تقسیمشده و به دنبال پیدا کردن شما حتی میان بوتهها و پشت سنگها را نیز خواهند گشت! این بار در Uncharted 4 دشمنان حتی میتوانند از لبه دیوارها نیز بالا بروند و شما را دنبال کنند و این کار را برای شما سخت میکند.
نکته جالب درمورد گیمپلی بازی این است که وقتی وارد بوتهزار شوید، نیتن بهصورت خودکار مینشیند و خود را مخفی میکند. هوش مصنوعی دشمنان در این بازی بسیار عالی طراحی شده و بیشترین مقدار آن به هسته گیمپلی بازی تزریق شده است. قرار نیست در این بازی شاهد رفتاری یکسان از سوی دشمنان باشید. حرکات دشمنان قابل پیشبینی نیستند و هردفعه حرکت متفاوتی از خود نشان میدهند.
یکی از نقاط قابل توجهِ موجود در بازی، وجود سبک «پلتفُرمینگ» است؛ پلتفُرمینگ درواقع همان پرشهای نیتن از سکویی به سکوی دیگر است. البته این سبک در نسخههای قبلی این سری هم وجود داشت و میتوان گفت در این نسخه بهبود زیادی به خود ندیده است. تا قبل از تماشای گیمپلی بازی انتظارِ تحول زیاد این بخش را داشتیم اما متاسفانه چیزِ آنچنان متفاوتی (نسبت به نسخههای قبلی) مشاهده نکردیم. از طرفی نمیتوان سبک پلتفرمینگ Uncharted 4 را «دقیقا» شبیه نسخههای قبلی دانست چون دستخوشِ یکسری تغییرات شده است و گزینههای پیچیدهتری را پیش روی شما میگذارد؛ بهطور مثال شخصیت اصلی داستان می تواند، با استفاده از وسایلی قلاب مانند از دیوار ها بالا برود. به علاوه، او طنابی شبیه طناب «ایندیانا جونز» دارد که نه تنها گزینه های بیشتری را برای مبارزه پیش روی او می گذارد، بلکه او را قادر می سازد با استفاده از آن از مکانی به مکان دیگر پرش کرده و محیطهای بیشتری را در بازی کشف کند.
برای پیشبرد بازی Uncharted 4: A Thief’s End سه راه متفاوت دارید که میتوانید به انتخاب خودتان از یکی از آنها استفاده کنید و یا آنها را با هم ترکیب کنید (اصلا در یک کلام؛ هرجور دلتان میخواهد پیش بروید!). روش اول برای پیشروی در این بازی، آتیش بازی و سرو صداست! میتوانید تفنگ خود را بردارید و یک تنه به دل دشمن بزنید و همه را نابود کنید (البته اگر بتوانید!) اما بهتان قول میدهم – با توجه به نمایشهای بازی – این کار اصلا به نفعتان نخواهد بود و فقط پیشروی در بازی را سخت خواهد کرد. راه دوم برای پیشروی در بازی تلفیق اکشن و مخفی کاری است؛ میتوانید تعدادی از دشمنانِ منطقه را از پای در بیاورید و سپس با هنرنماییِ تمام حواس دشمنان را پرت کنید و سپس از مهلکه بگریزید. شیوه سوم اما شیوه موردعلاقه من در بازیهای این سبک است! یعنی «مخفیکاری و دیگر هیچ!». در این شیوه مطمئنا کمی کارتان سختتر خواهد بود؛ چراکه باید هر چیزی را در موقع خودش پیشبینی کنید.
یکی از ویژگیهای بهبودیافته در بازی، طنابِ همراهِ نیتن است. به لطف این طناب میتوانید از لبهی پرتگاهها عبور کنید و از مکانی به مکان دیگری بروید؛ همچنین با ترکیب این توانایی و قلاب جدید نیتن میتوان انتظار اتفاقات و احتمالاً صحنههای کلید زنی مجذوبکنندهای را کشید.
Uncharted 4، بزرگتر و هوشمندتر از همیشه
یکی از نقاط ضعفِ محسوس در نسخههای قبلی سری بازیهای Uncharted خطی بودن روایت بازی است. البته این موضوع چیز بدی هم نیست، اما حالت سینمایی بازی Uncharted 4: A Thief’s End میطلبد که از آن روایت خطی تا حد ممکن دور باشد و همین اتفاق هم افتاده است. Uncharted 4: A Thief’s End تا حد ممکن از روایت خطی و یکنواخت دور است و قرار است حس یک Uncharted متفاوت را به شما القا کند.
همانطور هم که ذکر شد، یکی از اصلیترین منابع الگوبرداریِ این بازی، بازیِ The Last of Us است. آنتونی نیمون در این مورد عقیده دارد:
یکی از چیزهایی که ما واقعا آن را از بازی The Last of Us یاد گرفتیم و سعی کردیم تا با پیادهسازی آن، Uncharted 4: A Thief’s End را جذابتر و بهتر کنیم، اجازه دادن بازیکن به گشت و گذار در محیطِ وسیع بازی است.
چیز بسیار جذاب در بازی Uncharted 4 امکان سوار شدن بر ماشین جیب است که به بهترین شکل ممکن طراحی شده است؛ شاید با خود فکر کنید که چون این بازی یک بازی اکشن ماجراجویی است، پس بر روی بخش راندنِ ماشینِ آن تمرکز زیاد نشده است؛ اما به شما اطمینان میدهم اینگونه نیست. اگر تریلر مربوط به ماشین جیب را دیده باشید حتما میدانید که فیزیکِ نشان داده شده برای ماشین جیب در آن تریلر به زیباییِ هرچه تمامتر، خودنمایی میکرد.
دست و بال شما برای انتخاب دیالوگ هم باز است و میتوانید – در بعضی مواقع – یکی از دیالوگهایی که بر روی صفحه نمایش داده میشود را انتخاب کنید. البته لازم است بدانید که این موضوع به هیچ وجه تاثیری بر روی سرنوشت بازی ندارد و صرفا برای بالابردن تعامل شخصیتها چنین قابلیتی در بازی گنجانده شده است.
دنیای Uncharted 4 قرار است در گوشهای از خود، حیوانات وحشی را داشته باشد که خطری جدی برای نیتن محسوب میشوند. وقایع این بازی قرار است در کوهستانهای دور دست و جنگلهای وسیع بهوقوع بپیوندند؛ پس چگونه میتوان انتظار حیوانات وحشی را نداشت؟! یکی از چیزهای میخکوبکننده و درگیرکننده در تریلرهای منتشر شده از بازی، منظره بینظیر کوهستانها و صخرههای سنگلاخی بازی بودهاند. این بازی همچنین پر از جنگلهای متنوع است که وجود جنگلها هم مفید است و هم مضر؛ مفید از آن جهت که دیده شدن شما توسط دشمنان به مراتب سختتر از گذشته میشود و مضر به این دلیل که ممکن است به یکباره مورد حمله یک حیوان درنده قرار گیرید.
گرافیکِ مثال زدنی در حکمِ سس روی فلافل!
یکی از دلایلی که تمام مضرات فلافل را به جان میخرم و بارها و بارها سراغ خوردنِ آن میروم سسِ آن است که همانند یک چاشنیِ عالی، لذت فلافل را دوچندان میکند. یکی از اصلیترین ویژگیهای Uncharted 4 گرافیکِ فنیِ تقریبا بینقص آن است که از همین حالا تب و تابِ خاصی در میان کاربران ایجاد کرده است (حال چه برسد به بعد از انتشار بازی … !). یکی از اصلیترین ویژگیهای تریلرِ به نمایش درآمده در E3 2014 که طرفداران را پای تریلر میخکوب میکرد، گرافیک فنی (و البته هنریِ) مثالزدنیِ بازی بود. به جرات به شما میگویم که اگر گرافیک Uncharted 4، پرچمدار این نسل نباشد، جزو برترینهاست! در نسخهی سوم برای فیزیک و بدن نیتن دریک ۲۵۰ چندضلعی به کار گرفتهشده بود درحالیکه در Uncharted 4 تنها برای طراحی چهرهی نیتن دریک ۸۰۰ چندضلعی استفادهشده است که موجب کمنظیر شدن جزئیات چهره و حرکات شخصیت اصلی بازی شده است. نکته مهم این است که این موضوع فقط به نیتن مربوط نمیشود. حتی دشمنان بازی نیز از دقتِ طراحیِ بسیار بالایی برخوردار اند. در تریلرهای بازی بارها و بارها شاهد هنرنمایی محیطِ بازی نیز بوده ایم. صخرهها، درختان، گیاهان، آیتمهای اطراف و … همه و همه به بهترین شکل ممکن طراحی شدهاند و حس خیلی خوبی به شما القا میکنند. در این بازی به مناطق مختلفی سفر خواهید کرد که هر کدام تنوعِ بهخصوصِ خود را دارند. یکی از نکات قابلِ تاملِ بازی، سایه شخصیتهای بازی است! با توجه به زاویه شما، دید شما از سایه هم تغییر میکند و این واقعا عالی است.
محیطِ بازی نیز به طرز واقعگرایانهای تخریبپذیر است و کار را برای شما سختتر از قبل میکند؛ بهطور مثال اگر لبهی قسمتی که ضعیف است را بگیرید، احتمالا شکستن شیء وجود دارد؛ این اتفاقات یعنی آسیب دیدن و تخریب اشیا کاملاً بهصورت دینامیک به وقوع میپیوندد یعنی با توجه به اتفاقاتی که در بازی رقم میخورد چنین رخدادهایی را خواهید دید. در کل گرافیک بازی Uncharted 4: A Thief’s End یکی از برترین گرافیکهایی است که تاکنون دیدهام (و دیدهاید!). در کل – با توجه به تریلرهای بازی – باید منتظر یک گرافیک بینقص و چشمنوار باشیم که لذت تجربهبازی را در کنار گیمپلی روان دوچندان میکند.
لازم است بدانید که تمامی کاتسینهای بازی بهصورت «ریل تایم» بر روی پلیاستیشن ۴ اجرا میشوند و این واقعا عالی است. در این نسخه کیفیت تکسچرها تا ۴ برابر بهبود پیدا کردهاند و واقعیتر از همیشه به نظر میرسند. ناتیداگ سعی کرده تا حد ممکن بازی را زیبا و بینقص طراحی کند؛ چراکه حتی با وسواسِ خاصی به انیمیشنهای هنگام رانندگی نیز اهمیت داده و سعی کرده آنها را متناسب با حال و هوای بازی طراحی کند.
البته در این بازی قرار است شاهد بخش چندنفره نیز باشیم که مطمئنا لذت تجربه بازی را دوچندان خواهد کرد. اما لازم است بدانید که این بازی قرار نیست سرورهای اختصاصی داشته باشد؛ روال کار به این صورت است که یکی از بازیکنان به عنوان «هاست» شناخته میشود و دیگر بازیکنان باید به او بپیوندند.
دوستان و دشمنانِ دریک در یک نگاه
تاکنون حضور برخی شخصیتها در این بازی رسما تایید شده است. همانطور هم که در ابتدا گفتم، سم در آخرین ماجراجوییاش تنها نیست و همراهان و دشمنانی دارد؛ دشمنانی که بارها و بارها اورا در مسیر بازی اذیت کرده و پیشرفت در بازی را برای نیتنِ قصه ما چالشبرانگیز خواهند کرد. نیتن دریک در کنار خود شخصیتی به نام «ویکتور سالیوان» را خواهد داشت که کمکهای زیادی به او میکند. سالیوان اصالتا آمریکایی است و همانند نیتن یک شکارچی گنج است. سالیوان پس از چندین و چند سال خدمت در نیروی دریایی تصمیم میگیرد به یک شکارچی گنج تبدیل شود. سالی با شخصیتی به نام «کاترین مارلُو» آشنا میشود که از او میخواهد تا حلقه گرانبهایی را برایش بدزدد و در قبال این کار، مبلغی به او پرداخت کند. اینجاست که نیتن و سالی با هم برخورد میکنند. نیتن در آن زمان توسط افراد کاترین بارها اذیت شده بود اما پس از اینکه سالی او را نجات داد دنیایش زیر و رو شد. سالی به او پیشنهاد میدهد که با هم کار کنند و پس از موافقت نیتن، سالی هم مهارت های لازم را به او آموزش میدهد. به مرور زمان رابطه نیتن و سالی آنقدر عمیق میشود که نیتن، سالی را «پدر» صدا میکند. فرد دیگری که در این ماجراجویی همراهِ نیتن است؛ برادرش یعنی «سم دریک» است. سم همانند نیتن یک شکارچی گنج است و علاقه خاصی به این کار دارد. بازیگر معروف، «تروی بیکر»، وظیفه صداپیشگی و ضبط حرکاتِ شخصیت سم را بر عهده دارد. یکی دیگر از همراهانِ نیتن، همسرش یعنی «اِلِنا فیشر» است. النا یک روزنامهنگار است که به خاطر حضور مستمرش در برنامههای تلویزیونی و تهیه برنامههای جذاب حسابی مشهور شده است. «اِمیلی رُز» وظیفه صداپیشگی النا را بر عهده دارد.
رِیف آلدر (Rafe Adler) یکی از سرسختترین دشمنانِ نیتن در بازی Uncharted 4: A Thief’s End است. نام اصلی او «رافائل آلدر» است و قرار است با کارهای خود حسابی نیتن را به چالش بیاندازد. ریف و دوست دیگرش، «نادین راس» (Nadine Ross)، خود را به آب و آتش میزنند تا جلوی نیتن و دوستانش را بگیرند و نگذارند که دست آنها به گنج برسد. نادین رهبر گروهی در آفریقای جنوبی است که توسط ریف استخدام شده است.
اما از تنوع شخصیتهای موجود در بازی ذوقزده نشوید ها! چون طبق گفته سازندگان، تنها شخصیتِ قابل بازی در Uncharted 4 نیتن دریک است و با دیگر شخصیتها نمیتوان بازی را تجربه کرد. اگر بخواهیم دو بازی Uncharted 4 و The Last of Us را کنار هم قرار دهیم، سم در Uncharted 4 تقریبا نقشی مثل نقش اِلی در The Last of Us دارد. همین شباهت موجب میشود پی ببریم که قرار است در Uncharted 4 هم شاهد صحنههای احساسی زیادی باشیم.
در این بازی از تکنولوژی جدیدی استفاده شده است که به لطف آن، لباسهای طراحی شده هرچه واقعیتر به نظر میرسند. بهعلاوه، با توجه به متفاوت بودن جنس پارچه استفاده شده در لباسها، مدت زمان خشک شدن آنها نیز متفاوت خواهد بود! حرکت باد بهخوبی میتواند موی سر بازیکنان را این ور و آن ور کند (!) و تجربه بازی را لذتبخشتر کند. در کنار اینها، اجزایی از جمله کمربند، شلوار، پیراهن و … در هنگام حرکت، تعاملی مشابه با واقعیت خواهند داشت. همچنین، سازندگان اعلام کردهاند که بافتها و جزئیات متفاوتی برای مواقعی که نیتن دست خود را مشت کرده در نظر گرفته شده است؛ زیرا با بستن دست، بافتها نیز کشش پیدا می کنند.
غرش طبیعت!
یکی از مهمترین ویژگیهای Uncharted 4: A Thief’s End موسیقی متنِ بسیار جذاب بازی است. بارها و بارها در تریلرها دیدهایم که موسیقی بازی چقدرخوب با روایتِ در حال وقوع هماهنگ میشود و دل شما را به تپش میاندازد! «هنری جکمن» وظیفه کار بر روی صداگذاری را بر عهده داشته و باید گفت کار خود را بهخوبی انجام داده است. موسیقیِ جذاب در کنار گیمپلی عالی و گرافیکی بینقص میتواند تجربه خاطره انگیزی را برای هر گیمری رقم زند.
با توجه به نمایشهایی که تاکنون از بازی دیدهایم باید بگوییم انتظار یک تجربه ناب و خاطرهانگیز را از بازی داشته باشید. Uncharted 4: A Thief’s End همان پیتزای آماده سسزدهِ شده (!) است که حسابی انتظار شما را میکشد تا تجربهاش کنید. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است یک تجربه لذتبخش را به کاربران القا کند؛ تجربهای که به نظر من تا مدتها در یاد و خاطره کاربران باقی خواهد ماند. Uncharted 4: A Thief’s End قرار است پایان شکوهمندانهای بر داستان نیتن دریک باشد؛ Uncharted 4: A Thief’s End یک کلکسیونِ کامل از عناصر کلیدیای است که وجود آنها در کنار هم را میتوان در یک عبارت خلاصه کرد: «فوقالعاده، فوقالعاده و فوقالعاده!»
پر بحثترینها
- رسمی: Death Stranding Director’s Cut برای ایکس باکس عرضه شد
- آیپی Death Stranding دیگر متعلق به سونی نیست
- ۱۰ بازی ویدیویی با گیمپلی عالی و داستان ضعیف
- ویدیو: Marvel’s Spider-Man 2 در حالت Fidelity ویژه PS5 Pro با نرخ فریم ثابت ۶۰ اجرا نمیشود
- دیجیتال فاندری: پلی استیشن ۵ پرو نمیتواند برخی بازیها را با نرخ فریم ۶۰ اجرا کند
- دیجیتال فاندری: کیفیت Horizon Forbidden West روی PS5 Pro معادل با قویترین رایانههای شخصی است
- سونی از ۲۰۲۵ به بعد سالانه بازیهای انحصاری تکنفره بزرگی را برای PS5 عرضه خواهد کرد
- کار ساخت STALKER 2: Heart of Chornobyl به پایان رسید
- ۱۴ دقیقه از گیمپلی Indiana Jones and the Great Circle را مشاهده کنید
- گزارش: ایکس باکس درحال آمادهسازی پیشنمایشهای South of Midnight است
نظرات
عالی بود آقای احمدی
،
،
،
،
واقعا نمیشه برأی أین بازی صبر کرد
ممنونم. عالی بود.. من این پیتزارو ی ده باری میزنم به بدن 😀
خوشحالم دوست داشتید. ده بار کمه بیشتر میچسبه 😀
من که غیر از شاهکار هیچی نمیتونم به این بازی بگم :yes:
اموزش اشپزی خوبی بود،الان دارم فلافل درست میکنم :rotfl: :rotfl:
ای سگ شیطون! از دست تو
زیبا بود.قلم خوبی داری اقای احمدی :yes: :yes:
انتظار ها داره به پایان میرسه و یه ماه دیگه بازی میاد ولی خوب من و امثال من که کنکور داریم باید ۲ یا ۳ ماه دیگه صبر کنیم :-(( 🙁 و یه خواهشی که از بچه های گیمفا دارم اینه که خواهشن بازی رو توی نظرات اسپویل نکنن تا کسانی که بازی نکردن کارشون خراب نشه :-* :-*
امیدوارم بازی خوبی بشه با اینکه به naughty dog ایمان دارم اما بازم یه ده درصد احتمال اینو میدم که بازی اونچیزی که انتظار داریم نشه .
بچه هرکی فهمید بگه اخر پیتزا بود یا فلافل 😀 😀 :laugh:
همیشه سونی نشون داده که انحصاری هاش بی نظیره .
و خریداران پلی استیشن همیشه خوشحال خواهند بود و هیچ وقت افسوس نمیخورن که چرا این کنسول رو خریدن . چون انحصاری هاش کاملا برتر از انحصاری های ایکس باکس هستند . انچارتد هم که با جملات قابل توصیف نیست…
خدا کنه همینی که میگی باشه
باشه ؟ تقریبا میشه گفت شده 😀 البته انحصاری های XB هم خوب هستن ولی خوب واضحه انحصاری های ps بالاتر هستن اینو منم نمیگم یه پست چند وقت پیش تو گیمفا بود همه انحصاری های ps و xb رو بر اساس متا گذاشته بود (درسته متای یه بازی خاص رو بعضی ها قبول ندارن ولی در کل معیار خوبی برای مقایسه هست چون همه انحصاری های ps متاشون اتفاقی بالاتر نشده!)
مبین جان عالی بود خسته نباشی
واقعا بازی محشری و کلی نواوری توشه
یکی از علت های ورود به کنسول ۴ این بازی بود(تریلر اولیش همرو مجبود به تجربش میکرد)
فکر کنم آقای آقابابایی برای امسال حریفا نشون در مقاله نویسی سر سختر سر زنده تر و با روحیه ای بیشتر وارد عمل شدن و کار برای ایشون سخت خواهد شد تا بتونن یه بار دیگر به عنوان مقاله نویس برتر گیمفا انتخاب بشن
از قدیم میگن سالی که نکوست از بهارش پیداست
مقاله عالی و بی کم و کاست به همه جزئیات اشاره کرد
ممنون آقای احمدی
انتظار سخت ترین کار دنیاست
خیلی ممنون عالی بود :yes:
ما ک پس اس۴ نداریم :-/ :-/
پیش نمایش کامل و دقیقی بود…ممنون آقای احمدی :yes:
خدا عمر بده بازیش کنیم تا عمر گیمریمون هدر نره
این هم پیش نمایش کامل و زیبای شاهکاری به اسم انچارتد ۴ نوشته مبین احمدی عزیز تقدیم به کاربرای گل گیمفا.
مبین جان همونطور که چند روز پیش هم که خوندم بهت گفتم واقعا عالیه مقاله ت. خسته نباشی.
خیلی ممنون سعید جان لطف داری. والا زیرسایه سرپرستی خوب جای پیشرفت همیشه واسه ما اعضای تیم هست.
خوشحالم که دوست داشتی
:yes: :yes:
من آنچارتد میخوااااااااااااااااااااااااااااااااااام :reallypissed: :reallypissed: :reallypissed:
عالی بود جناب احمدی و دیگه کم کم انتظار ۳ ساله داره به پایان میرسه
مثل همیشه عالی و زیبا بود ممنون اقای احمدی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
خدای گرافیک
خدای گیم پلی
خدای داستان
خدای صدا گذاری
خدای انحصاری
خدای تجربه
امیدوارم هیچ گیمری این شاهکار رو از دست نده
میلاد جان من یه چند تا سوال داشتم کجا ازت بپرسم اسپم نشه تو فروم هستی؟
نه داداش بیا تلگرام
@evil1996
زیاد مهم نیست فقط شما گفتی میشه موس و کبیرد وصل کرد به ریموت ۴ ، ولی برای من نشد شما چی کار کردی؟
والا راستشو بخوای من هنوز تست نکردم اما قبلا یه گروهی بود اسمش یادم رفته برنامه مشابهی ساخته بود که البته پولی بود دوستم نسخه کرک شدش رو نصب کرده بود می گفت کالاف رو با موس و کیبورد راحت مثل pc بازی کردم
مقدمه، بهترین مقدمه ای بود که تا حالا خوندم 😯 :yes:
پیتزا چیه من آنچارتدو اندازه قورمه سبزی دوست دارم 😀 :
ممنون بابت مقاله :inlove:
خیلی ممنون دوست خوبم لطف داری. خوشحالم که خوشت اومده
فوق العاده است این بازی فقط امیدوارم اون تم تاریک کمتر باشه و رو جاهای روشن مثل ماداگاسکار که تو تریلر بود بیشتر کار کنند :yes:
اتفاقا اون تم تاریکش باحاله
مثلا قراره پایان کار نیتن باشه
بدم ام نمیاد ولی گرافیک فوق العاده بازی تو محیط های روشن و پویا بهتر معلوم میشه
عالی
سالار بازیاست انصافا دم ناتی داگ گرم . :yes:
فوق العاده ست ولی مطمعنم دو سه روزه تموم میشه
بر فرض افلاینشو تموک کردی انلاین این بازی بی کرانه، هرچند سینگل پلیرش ارزش بار ها تکرار رو صد در صد داره
دوستان به نظرتون قبل انچارتد ۴ حتما باید انچارتد کالکشن و بازی کنم تا داستان و کامل متوجه شم یا خیلی داستان به قسمتای قبلی ربط پیدا نمی کنه ؟
بهتره کالکشنو بگیری تا قسمتای قبلم از دست نداده باشی :yes:
این مقاله بود یا فلافلی ؟؟؟ ?:-)
عااالی بود وای حدود ی ماه تا منتشر شدن شاهکار کاشکی تاخیر نمیخورد 😥
انتظار فوق العاده سخت برای گیم فوق العاده عالی
نامرد ناتی هم همش تریلر و.گیم پلی میده هی دل ما رو آب میکنه
اقا بازی رو بده زودتر
مقاله هم عالی بود خسته نباشید
اقا مبین مثالات تو حلقم پیتزا ، فلافل 😀 دمت گرم مقالت عالی بود
تقریبا ده روز پیش کالکشن این بازیو گرفتم و بازی کردم و واقعا عالی و باحال ترین بخش بازی واس من کاراکتر نیتن دریک بود
من همیشه تو ذهنم یه کاراکتر میساختم با یه سری خصوصیات و بعدش به این فکر میکردم چه خوب میشد اگه این کاراکتر واقعا ساخته میشد و با دیدن نیتن دریک فهمیدم نیتن ۷۰ درصد اون خصوصیات کاراکتر ذهنی منو داره واسه همین خیلی باهاش حال کردم
انچارتد ۴ هم بیاد صد در صد تجربش میکنم
هم پیش نمایش عالی هم بازی عالی تچکر 😀
به نظر من چیزی که واقعا انچارتد رو از بقیه بازی ها متمایز میکنه
گیم پلی اونه
یعنی گیم پلی بازی انقدر روونه که حرکت میکنی لذت میبری
واسه همین معنای واقعی انچارتد رو فقط زمانی یه شخص درک میکنه که فقط خودش بازی کرده باشه ( هیچ کدوم گیم پلی ها و تریلر ها اون حسو منتقل نمیکنه فقط گیمر خودش باید بازی کرده باشه )
ممنون مبین جان
پیش نمایش فوق العاده ای بود و تا اخرش خوندم
اون فلافل و سس هم جالب بود
مطمئنم. این بازی تجربه ی فوق العاده ای را رقم خواهد زد
مبین جان فقط به اشتباهیی دیدم
اون هشتصد تا چند ضلعی نیست و استخونه
هشتصد تا چند ضلعی که چیزی نیست
این بازی شخصیت هاش هزاران چند ضلعی دارن
امیر جان ما در مدلینگ چیزی به نام استخوان نداریم و به اصطلاح ریگ میگند( البته نام فارسیش استخوان بندی هست ) که اصلا ۸۰۰ تا نیست . این تعداد فقط برای صورت نیتن هست یعنی ۸۰۰ تا پلیگان ( به اصطلاح مدلینگ) فقط برای صورت و اگه بدن و .. هم حساب کنی قطعا بیشتر خواهد بود
برادر این قضیه ی استخوان با پالیگان متفاوته
صورت نیتن هشصتد تا استخوان داره ولی پالیکاناش خیلی بیشتره
وقتی شخصیت رایز هشتاد و پنج هزار پالیگان داره
مال نیتن به نظرت هشتصد هست؟
من خودم مدل سازی انیمیشن کار میکنم .
میشه مبحث استخوان رو برام بگی ؟
برادر اونطور که من میدونم این دو با هم تفاوت دارن
خبرش هنوز هست که که نیتن دو برابر جول پالیگان داره
ولی اونطور که من میدونم استخوان هاش هشت برابر جوله چون تو صورت جول حدود صد تا استخوان هست
تازگیا اسم همه امیر شده من به یه گروه رفتم همشون گیمرن توش ۳۰ تا امیره اسم گروه هم هست امیر گیمر من به اسم خودم شک کردم برم یه نگاهی به شناسنامه بندازم شاید منم امیر باشم تا ۲۰ دقیقه میام
باو اسم من امیرمحمده
هش صد تا نیست پونصد تاست استخوان زیر پوستی داره که حرکات اش باور پذیر تر بشن
ببینیم نیتن افسانه ای توو این نسخه چه میکنه و چه پایانی براش رقم میخوره.اون تریرلر ۳۰ثانیه ای رو هر روز با تمام جزئیات به یاد میارم و هایپم میچسبه به ترموسفر و همین باعث میشه روزها خیلی خیلی دیر بگذرن.فقط منتظر یه پایان شوکه کننده،تقریبا باز،بحث برانگیز و شاهکار از ناتی هستم.
اگه به شوکه کنندگی و عظمتgow3باشه و کف و خون قاطی کنم عالی میشه
ممنون بابت مقاله اقای احمدی
محمد تقریبا ۳۳ روز تا انتشار بازی مونده
ولی ۲۳ روز دیگه تو ایرانه و تو دست ماست(البته الانم شاید به زور گیر بیار)
آقا من دچار یه مشکلی شدم
تو تریلر سی ثانیه ای جدید وقتی نیتن دست سم رو گرفته تو یه کشتیه و اونجا هم که پیش طلاهاست تو یه کشتیه (دقت کنین معلومه)
ولی اون تریلر سی ثانیه قبلی که تو سینما بعد استار وارز پخش شد و دست سم رو گرفته بود تو کشتی نبودن.
احتمال چند تا پایان هست؟؟
یا شایدم پایان رو تغییر داده باشن
داش امیر من تریلر بعد از استاروارزو ندیدم ولی خودم به هیچ وجه احتمال چند پایانو نمیدم.به نظرم به هیچ وجه به سبک بازی و داستانش نمیخوره که چند پایان داشته باشه.به نظرم یه پایان داره به شوکه کننده ترین شیوه ی ممکن و همین طور یکم باز طراحیش میکنن تا نشه نظر قطعی داد که دقیقا چه اتفاقی افتاده.این جوری به این زودیا فراموش نمیشه و تا مدت ها در مورد اون پایان بحث میشه.برای همین خودم احتمال میدم که ناتی مثل سانتا همچین حرکتی بزنه(فقط سالی چیزیش نشه که من دق مرگ میشم.نمیدونم چرا این قدر این یارو رو دوست دارم)
داداش جون من تا حالا سه گانه و تلو رو روو هم چندبار تموم کردی؟۱۰۰بار میشه؟!!!!!
چرا جور در نمیاد من خیلی دوست داشتم که فیلم های که میدیدم خودم پایانشو ببندم وانچ هم مثل فیلمه و خیلی هم جور در میاد
وقتی چند تا پایان داشته باشیم باید هر کدوم از اون پایان ها بسته و مشخص باشن تا متمایز جلوه کنن و به همین دلیل پتانسیل بحث برانگیز بودن پایان و ماندگار شدنش کم میشه و اینجوری اصلا به دلم نمیشینه.به شخصه پایان یکپارچه ولی بحث برانگیزو ترجیح میدم
ثانیا پایان باز حسنی که داره(البته اگه بسترش رو فراهم کنن)هر شخص میتونه انواع پایان ها و تئوریارو برای خودش تجسم کنه ولی توو پایان های چند گانه ما چندتا پایان بسته و مشخص داریم که خیلی زود فراموش میشن ولی توو پایان باز گیمرها میتونن تعداد زیادی پایان های مختلف و جالب که روح سازنده ها هم خبر نداره تجسم کنن
تا۲۵اردیبیهشت صبر کنین بازی و تا اخر برم کل داستانشو واستون اسپویل میکنم اخرشو قبلش خطر میذارم
اگه پایانش باز باشه شما خودتم میتونی ده هاپایانی که احتمال میدی و یا دوست داری رو برای بازی تصور کنی ولی اگه چندگانه باشه ممکنه پایان مورد علاقت توش نباشه
محمد جان من چهارده بار تلو رو روی تری و یک بار روی نسل هشت تموم کردم
پنج بار دی ال سیشو روی تری و یک بار روی فور تموم کردم
انچارتد. رسه رو سه بار روب تری و یه بار روی فور و دو رو دو بار و تقریبا یه بار روی فور
نسخه یک رو تموم نکردم و همش تا اخراش رفتم
کرش رو خیلی خیلی زیاد بازی کردم
مخصوصا تسخه ی سوم
اوه اوه فن دو آتیشه ناتی داگی پس.من یه بازی گیرم بیاد به زور یه بار تمومش میکنم.بهترین بازی های عمرم رو فوقش سه بار تموم کردم
من هر چند سال همچین چیزی گیر میاد که بالای ده بار تمومش کنم
قبل تلو اویل چهار بود
البته اگر انتیل داون هم خریده بودم بیشتر هم تمومش میکردم ولی حیف اجاره بود(تو یه هفته سه بار تمومش کردم)
من هر چند سال همچین چیزی گیر میاد که بالای ده بار تمومش کنم
قبل تلو اویل چهار بود
البته اگر انتیل داون هم خریده بودم بیشتر هم تمومش میکردم ولی حیف اج.اره بود(تو یه هفته سه بار تمومش کردم)
من انچارتد ۲ چهار بار دو بار رو درجه سختی کروشینگ انچارتد۳ پنج بار اینم سه بار روی درجه سختی کروشینک و تلو که چهار بار تمومشکردم روی درجه سختی( بقا) یکبار تموم کردم . کلا تنها بازیهاییکه چند بار رفتم مال ناتی داگ البته بهجز اونا کالاف دیوتی mw2 پنج بار رفتم دو بارش رو وترن . و دیگر هیچ 😀 😀 😀
عالی بود بی نهایت مشتاق بازیم
میتوان در یک عبارت خلاصه کرد: «فوقالعاده، فوقالعاده و فوقالعاده!» :inlove: :inlove:
اون سه نفری که منفی دادنو نمیتونم درک کنم ?:-)
خیلی سخته انتظار براش
وقتی بیاد همون روز اول میگیرمش کلی جمع کردم بازی دیگه نخرم بتونم زود اینو بازی کنم
وقتی اومد تا تمومش نکنم آروم نمیگیرم میخوام از لحظه به لحظه بازی لذت ببرم
چنین شاهکاری لیاقت اینو داره که تمام هنرش توسط گیمر تجربه بشه
ممنون آقای احمدی زیبا بود
اقای احمدی فکر نمیکنین که واسه این بازی زیاد پیش نمایش نوشته شده تو خود گیمفا اصولا یه پیش نمایش بیشتر واسه بازی تدارک نمی بینن
این بازی نیست شاهکاره شاهکار :inlove: :inlove:
خوش به حال دوستان ps4 باز :weep: :weep:
کارت عالی بود مبین جان :yes:
به شدت از مقاله خوشم اومد. دِمِت گِرم :evilgrin:
زمانی که می خواستم کالکشن رو بگیرم هی توی راه با خودم فکر می کردم که این چه بازی هست که یه ملت ازش تعریف می کنن. زمانی که خریدم و استارتش کردم و نسخه ۱ رو بازی کردم، تنها چیزی که منو اذیت کرد سیستم نشانه گیریش بود که نتونستم باهاش ارتباط بر قرار کنم ولی هرچه رفتم جلو اصلا دنیای زیبای خلق شده در بازی، منو غرق خودش کرد. روایت داستان بی نظیر حتی برای این بازی که قدیمی هست (نسخه اول) واقعا منو تحت تاثیر قرار داد و همینطور با اشتیاق تا آخر نسخه سوم رو رفتم. پیچیدگی های معماهاش هم خیلی وقت منو گرفت ولی خیلی ارزش داشت :yes:
مطمئن هستم که یه دنیا( حتی اونایی که از بازی آشنایی ندارند) روز عرضه بکوب میشنن تا ۱-۲ ماه بازی می کنند.
بازم یه تشکر از مبین احمدی عزیز می کنم بابت مقاله خواندنیش 😉 :yes:
و بعد اون درصد زیادی از این افراد تا مدت های بسیار بیشتر غرق انلاینش میشن 😉
عالی بود
هایپ شدن زیادی برای هیچ بازی ای خوب نیست ولی انچارتد ۴ یک چیزی دیگه هست :yes:
سلام دوستان من هم امروز رفتم و ps4 خریدم. انصافاً فکر ساخت ps4 4.5 هم توسط سونی اگر واقعی بشه منفجرش می کنم. من اولین کنسولم ps1 بود. اکثر بازی های روز رو هم روی لبتاپ بازی می کردم.
بازی آنچارتد کالکشن رو هم کرایه گرفتم و دارم بازی میکنم. واقعاً دنیایی هستش چه از نظر گرافیک و چه لذت بازی.رو لبتاپ بازی کردن کجا ور کنسول کجا. حال کردم با کنسول و از خریدم بینهایت راضی هستم. راستی قبلش می خواستم یه سیستم ۷.۵ میلونی بخرم که هرجور حساب کردم دیدم کنسول بصرفه تره و الان من فقط پول یه کارت گرافیک ۹۷۰ رو دارم میدم و لذت بازی ها رو بدون افت فریم و بدون دردسر نصب و اینکه گرافیکم چی هست و چی نیست درازکش پای تلویزیون با صفحه بزرگ با دسته وایرلس که بسیار رویایی هست این جالت برام و با کیفیت بالا بازی میکنم. امیدوارم فقط بازی های با کیفیت بیشتری براش تولید بشه و لذت ببرم.
مبارک باشه داداش :yes: خوش اومدی
خوش اومدی به دنیای PlayStation 😉 رسولPS4 😀 :laugh:
این نظر اکثر عقلاست= ps4 از pc بهتر البته از نظر گیم فقط
آقا گشنم کردی .
واقعا عالی بود چشم از روی صفحه بر نداشتم
ممنون بابته نقده خوبتون
دوستان کسی اکانت اساسین یونیتی نداره بده به من
❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤اول به افتخار گیمفا برای مقاله ی زیباش دوم برای نایتی داگ کبیر
ممنون بابت مقاله عالی بود واقعا لذت بردم :-*
من که پی سی HIGHT END دارم تو کف بازهای PS4 هستم . ۴ رو که نمیخرم ولی ۴.۵ ویا ۵ رو در اینده ۱۰۰ ٪ با این بازهای انحصاری معرکش 😯 :yes: حلالش باشه :rotfl:
میخوام بگم
به خدا من به آنچارتد و ناتی داگ ایمان آوردم.
چند روز پیش ی تریلری ازش دیدم واقعا زیبا بود.دم ناتی داگ گرم. :yes:
نوش جون PS4 دارا
سلام به همه
یه سوال داشتم نسخه deluxe انچارتد ۴ چه فرقی با نسخه معمولیش داره که توی استور برای پیش خرید گذاشتن ؟؟
ممنون میشم جواب بدید
منو وسوسه میکنه برم ps4 بخرم ولی من هیچوقت به Microsoft خیانت نمیکنم لطفا نظر منفی ندید چون من خیلی جا ها نگا کردم هر کی طرفدار Microsoft بوده منفی هاش زیاد شده ممنون از پست جالبت اقا مبین :yes: :yes:
هر کس سلیقه ای داره و باید به اون احترام گذاشت به زور که نمیشه چیزی رو به کسی تحمیل کرد امیدوارم از تجربت با کنسولت لذت ببری مهم همینه لذت بردن از گیمی که میزنی :yes: :yes: :yes: :yes: هستن کسایی که لذتی که با فوتبال ۹۸ با ps1 داشتن رو هنوز نتونستن تجربه کنن
بیا اینوری داداش.. انچارتد نزدیکه 😀 ما به کسی نمیگیم. :yes:
بهتزین بازی کونامی همون فوتبال ۹۸ هست که رو پی سی دارم با شبیه ساز هنوزم بازی میکنم .کامپیوتر خیلی قوی هم نمی خواد.همه رفقام هم بازیش میکنن.کلا حس نوستالژی خوبی داره
داداش خیانت چیه ؟ مگه ماکرو پول غذاتو داده؟ هر چی فکر میکنی لذت میبری بخر 😉
اشتباه ترین کار اینه که تو هر زمینه ای تعصب داشته باشی.مطمین باش خود مسول های بخش ایکس باکس و پلی استیشن جفت کنسول ها رو دارن و لذت میبرن و به این فن بازی ها کلی میخندن .
فراموش نکن رقابت شرکت ها تو هر چیزی به نفع مصرف کنندست
فن سونی هستم ولی از نظرت خوشم اومد لایک کردم..
مبین جان مثل همیشه عالی بود کلی لذت بردم از خوندنش کارت درسته خوش تیپ 😎 :yes: :yes: :yes: :yes:
منتقد فکر کنم ساندویجی داره :X-P:
من خودم پی سی گیمرم و به شدت دوست دارم این بازی فوق العاده رو تجربه کنم مبارک پی اس فوریا.فقط بعضی از دوستان به نظرم فقط دارن بازی رو بیش از حد هایپش میکنن که بعد انتشار بازی با وجود اینکه شک ندارم متای خوبی میگیره اگه متای پایین بیاد میخوره تو دوقشون که فک نکنم زیر ۸۵ اینا بیاد.امیدوارم بتونم بازیش کنم :inlove:
من از این بازی زیاد چیزی نمیدونم ولی حس میکنم اونقدر که تعریفشو میکنن ارزش ننداره
تو که نمیدونی خو نظر نده :rotfl:
این بازی متاش بالای ۹۵ شرط می بندم اگر کمتر از این بود خودمو می کشم به قدری به این بازی ایمان دارم
بازی مطمئن باشین سال۲۰۱۵ اماده عرضه بود ولی زیر سایه ویچر ۳ قرار می گرفت و به چشم نمی اومد
چه ربطی داره :idk:
آقا این یارو تعادل روانی نداره
اون از اسمش اینم از نظراش
اصلا نظراش رو میخونم اعصابم خورد میشه
خواهشا اینو بن کنید
الان اخه مرد مومن این نظرت یعنی چی
مردک
زیادی شنگوله
کراش رانندگی بعلاوه بلادبورن مساوی گیرز ۴+موسیو پوارو
?:-) ?:-)
بابا این کم داره ولش کنید بزارید راحت باشه :rotfl:
کراش… فقط خفه
چرا
محض رضای خدا
اخه اح.م.ق خودت داری میگی متای بازی بالای ۹۵ میشه
بعد میگی زیر سایه ویچر قرار میگرفت و به چشم نمیومد ( متای ویچر زیر ۹۵ )
بازی که انقدر بهش ایمان داری زیر سایه ……
اخه تو نظر ندی به خدا چیزی نمیشه فقط ما رو شدیدا خوشحال میکنی
حاجی این که این مقاله نوشته بدجور شکم پرسته مثال دیگه ای نبود .پیتزا…فلافل…..((نیتن)) :-/
با امدن انچارتد بقیه بازیا باید فاتحه خود را بخوانند
روزا چه سخت میگذرن کمکم کن خدایا
چقدر انتظار چقدر تحمل مردم خدا را خوش نمیاد زودتر بازی را منتشر کنین
بعد از تمام کردن انچارتد ۴ چکار باید بکنم ? جواب : پنچ ماه باید صبر کنی تا گیرز ۴ روانه بازار شود
باز این کامنت داد 😐
بی صبرانه منتظریم ناتی داگ ,پی اس فورارو اماده کنین دوستان قراره کلی خوش بگذره
منتظرم ریلیز شه برم دانلود 😐