از سازندگان No Man’s Sky: این بازی است که از بچگی می خواستم تجربه کنم

۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷

وسیع، بی انتها، متنوع و زیبا … اینها کلماتی هستند که می توانید با آنها بازی No Man’s Sky را توصیف کنید. عنوانی که با قرار دادن بازیکن در فضایی بیکران، رویای خیلی ها را حقیقت می بخشد. 

آقای شان موری از استودیو هِلو گیمز طی صحبت های خود با BBC گفته اند که بازی No Man’s Sky، دقیقا همان عنوانی است که ایشان می خواسته اند از زمان بچگی تجربه کنند. بخشی از صحبت هایشان بدین شرح است:

این بازی همان چیزی است که من از بچگی میخواستم آن را تجربه کنم. بسیاری دیگر از مردم هم می گویند زمانی که جوان بودند دوست داشتند چنین چیزی را داشته باشند.

دقیقا تجربه No Man’s Sky با مردم تفسیر می شود، آنها درست می دانند که یک جهان چیست و چقدر لذت بخش خواهد بود که یکی از آنها را خودتان شبیه سازی کنید. ما بازیکنان را در لبه چنین جهانی قرار خواهیم داد و به آنها میگوییم که اگر میخواهند، می توانند به مرکز سفر کنند.

No Man’s Sky در 21 ژوئن (مصادف با 1 تیر) برای رایانه های شخصی و کنسول پلی استیشن 4 منتشر خواهد شد.

0
0

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • milad.metal.ps4 گفت:

    یه حسی ته دلم هست که میگه این بازی موفق نمیشه اصلا هیچ چیز درباره این بازی نمیدونم کسی وقت کرد یبار توزیح بده ممنون

    0
    0
    • DFSHINNOK7 گفت:

      No Man’s Sky یک بازی علمی-تخیلی هست که در اون میتونید به تعداد بسیار بسیار زیادی از سیارات ناشناخته سفر کنید، موجودات جدید کشف کنید، گنج های گرانبها بدست بیارید،با موجودات بیگانه ارتباط برقرار کنید زبانشون رو یاد بگیرید، و یا در فضا به کندوکاو و مبارزه و… بپردازید.
      اما نکته ای که این بازی رو از خیلی بازیها متمایز میکنه ساخت این بازی به روش Procedural Generation هست.
      Procedural Generation روشی هست که در اون با استفاده از محاسبات ریاضی اکثر محتویات این بازی ساخته میشه.چون معادلات ریاضی بکار گرفته شده، جواب همیشه یکی هست. یعنی همه کهکشان ها و همه سیارات دقیقا برای همه به یک شکل ساخته میشن. در نتیجه محتویات بازی برای هر کسی رندوم نیست بلکه ساخت بازی بصورت رندوم صورت گرفته و نتیجه برای همه یکی هست. نکته مهم اینجاست که این روش باعث میشه به فضای زیادی برای بازی نیاز نباشه. چطور؟
      90% چیزایی که تو بازی میبینید با استفاده از یک شکل اولیه بوجود میان که بوسیله برنامه نویسی میشه اون رو به هزاران شکل مختلف تبدیل کرد.
      دقیقا 18446744073709551616 سیاره در بازی وجود داره. (18 کوینتیلیون) (2 به توان 64)
      هر منظومه شمسی بین 5 تا 12 سیاره داره.
      همه سیارات به اندازه یک سیاره واقعی هستن. (بعضی بزرگ هستن و بعضی هم کوچک تر)
      بعضی سیارات یکسری ویژگیها مثل زمین دارن (رشته کوه – دره – رودخانه- برکه و…)
      وجود آب در یک سیاره بستگی به نزدیک بودنش به خورشید داره.
      رنک و شکل اتمسفر یک سیاره بستگی به ترکیبات سازنده اتمسفر داره.
      اکثر سیارات فقط یک اقلیم دارن. (برفی، بهاری، طوفان شن، بارانی و..)، اما بعضی از سیارات هم یکسری تفاوتها در نقاط مختلفشون دارن.
      سیارات گازی (مثل مشتری) وجود ندارن و بازیکن میتونه در همه سیارات فرود بیاد.
      بعضی سیارات حلقه دورشون دارن (مثل زحل)
      امکان وجود سیاراتی که کاملا از آب، و یا خاک تشکیل شده باشن، هست.
      با نزدیک شدن به مرکز کهکشان، سیارات عجیب تر و خطرناک تر میشن.

      0
      0
    • ببین هدف بازی اینه که بازی کن رو تو فضا رها کنه وداستان خاصی نداره وای بازی به قدر گسترده اس که ( به کامنت بالا هم سر بزن)نمیشه تمام سیاره هاشو گشت پیش خودت فکر میکنی حتما همشون تکرارین ولی این طور نیست هر سباره با سیاره دیگری فرق میکنه وهرسیاره محیط های خاص خودشو داره بعد تازه بازی هم یه بخش مولتی پلیر هم داره بعد بازی دو گروه سفینه داره یکیFIGHTER یکی همEXPLORERکه با هم دیگه کلی فرق دارن گرافیک خولی هم داره(از یه بازی با این گستردگی انتظار گرافیک انچارتد نداشته باش) موسیقی بازی هم گروه65DAYSOFSTATICیاخته وفقط دو ترک داره وبسیار گوش نواز هستند تو محیط بازی هم میتونی بگردی وحیوون بکشی دنبال پول و XPبگردی

      0
      0
      • DFSHINNOK7 گفت:

        ببخشید فقط میخواستم یکسری چیزا رو تصحیح کنم:
        3 گروه سفینه فضایی وجود داره:
        Fighter
        Trader
        Explorer
        سفینه فضایی رو میشه در سطح سیاره و یا در یک ایستگاه فضایی تغییر داد (سفینه جدید خرید)
        سفینه های فضایی اندازه های مختلفی دارن ولی خیلی بزرگ نیستن.
        Fighter ها سبک و سریع هستن.
        Trader ها بزرگتر هستن و با سرعت کمتر. اما قدرت تیراندازی بالاتری دارن.
        Explorer ها دارای قدرت پرش بین منظومه ای بالاتری هستن.
        بخش کنترل سفینه ها دارای 5-6 صفحه هست که هر کدوم اطلاعاتی درباره سفینه و فضای اطراف میده.
        در مورد گرافیک بازی هم بارها سازنده ها گفتن که هدفشون دادن حس دیدن تصاویر عجیب جلد کتاب های علمی-تخیلی هست. آثار هنزمندانی مانند chris foss و john harris تاثیر زیادی بر گرافیکی که الان میبینیم داشتن.
        و یک نکته جالب درمورد موسیقی بازی. گروه 65days آلبوم No Man’s Sky رو ساختن، اما برای اینکه موسیقی بازی تکراری نشه (میلیاردها میلیارد سیاره نمیتونن فقط 10-15 تا موزیک داشته باشن)، همه ترک های این آلبوم رو به کوچک ترین اجزاء تبدیل کردن و بصورت Procedural نسبت به محیط و موجودات و آب و هوای هر سیاره بخش میکنن.
        صدای همه موجودات هم بصورت Procedural و با توجه به بزرگی و ظاهر هر موجود، ساخته شده.

        0
        0
  • daud گفت:

    خیلی جالبه که ادم بازی که از بچگی رویاش رو داشته خودش بسازتش

    0
    0
  • mory_num1 گفت:

    تیتر خبر رو که دیدم یاد جمله معروف “فامیل دور” افتادم : من از بچگی آرزو داشتم… Laugh

    0
    0
  • اوووف عاشق این بازیام میخواامممم بگیردم همشوووووووووو عاشق ماجراجوییم

    0
    0
  • Only Xbox one گفت:

    در يك كلمه فقط ميشه گفت:بي انتها

    0
    0