?!DOOM! Boooooom! / پیش نمایش عنوان DOOM
این که در سال ۲۰۱۶ یک استودیوی بازیسازی بیاید و با داشتن تعداد زیادی الگو و بازی اسطورهای در آن سبک، یک عنوان شوتر اول شخص با گرافیک بینظیر و طراحیهای عالی عرضه کند و از المانهای موفق دیگر بازیها نیز استفاده بهینه کند و خلاصه یک بازی خوشساخت بسازد قابل تحسین است ولی قطعا کار آن شخص یا سازندهای که سالها پیش که حتی هنوز بازی شوتر اول شخصی شناخته نشده بود و کسی نمیدانست این جور بازیها یعنی چه، آمده و عنوانی را ساخته است که موجودات جهنمی را در قالب یک بازی شوتر اولشخص به جان ما می اندازد، بسیار بسیار قابل تحسینتر وا ارزشمندتر است. این سازنده هیچ مثال و الگویی نداشته است و در واقع خود الگوساز بوده و عنوانی را تولید کرده که سالها از روی آن درس بگیرند و این الگو را هر بار بهینه و بهینهتر کنند تا امروز و در سال ۲۰۱۶ عناوینی مثل Destiny و Titanfall و … داشته باشیم.
در سبک شوتر اولشخص بدون شک این الگو و اسطوره، بازی Doom است که سال ۱۹۹۳ منتشر شد و استانداردهای سبک شوتر اولشخص را تعیین و پایهریزی کرد. عنوانی که توسط استودیو id Software و در راس آنها جان کارمک افسانهای ساخته شد و آغازگر عصر جدیدی در بازیهای شوتر شد و هنوز که هنوز است از آن بازی به نیکی یاد میشود و طرفداران بسیاری دارد که همگی منتظر عنوان جدید این سری هستند.
سری عناوین DOOM تا به حال در سری اصلی خود شامل بازیهای (Doom (1993 / عنوان (The Ultimate Doom (1995 / عنوان (Doom II: Hell on Earth (1994 / عنوان Master Levels for Doom II در سال ۱۹۹۵/ نسخه Doom 3 در سال ۲۰۰۴ / بازی (Doom 3: Resurrection of Evil (2005 و نهایتا بازی Doom 3 BFG Edition در سال ۲۰۱۲ میباشد و البته به عنوان اسپیناف و عناوین فرعی نیز شامل بازیهای Final Doom در سال ۱۹۹۶ / عنوان (Doom 64 (1997 / بازی (Doom RPG (2005 / نسخه (Doom Resurrection (2009 و بازی Doom II RPG در سال ۲۰۰۹ است.
همانطور که ملاحظه میکنید سری DOOM تاریخچه بسیار غنی و البته خیل طرفداران بسیار عظیمی در دنیای بازیهای رایانهای دارد که اکثرا شامل بازیبازهای قدیمیتر است که با عناوین کلاسیک این سری خاطرات زیادی دارند. به همین دلیل نیز در وهله اول بسیاری منتظر معرفی نسخه جدید این سری بودند و از سویی دیگر پس از معرفی عنوان جدید نیز انتظارها از این بازی بسیار یالا بود، به ویژه پس از تریلرهایی که از آن معرفی شد و نوید یک شوتر بینظیر را داد.
نمایشگاه E3 2015 بدون شک خاطره بسیار خوبی برای شرکت بتزدا و طرفداران این شرکت رقم زد. از نمایش عالی Fallout 4 تا رونمایی از Dishonored 2 و البته نمایش گیمپلی هیجانانگیز و عالی DOOM. نمایشی که به واقع طرفداران بازی و حتی کسانی را که آشنایی با این سری نداشتند شگفت زده کرد و همه را بیش از پیش به موفقیت نسخه جدید DOOM امیدوار کرد و انتظار برای آن را سختتر. از گرافیک عالی بازی تا دشمنان جذابی که هم شامل دشمنان جدید و هم دشمنان کلاسیک سری بودند و البته در راس این موارد، اسلحههای خوشساخت و واقعا خوفناک و قدرتمندی که با روشهای مختلف دشمنان را از صحنه روزگار محو می کردند، همه و همه نوید روزهایی خوب برای سری Doom را میداد. روشهای کشتن دشمنان با اسلحههای بازی به قدری خونین و هیجانانگیز بود که هر بازیبازی را تشنه تجربه این عنوان میکرد. بازخوردهایی که پس از این نمایش از سوی صنعت بازی دریافت شد تقریبا همگی مثبت بودند هرچند تعداد محدودی از افراد به این نکته اشاره کرده بودند که بازی “بسیار خشونت آمیز” است. البته آقای Pete Hines از Bethesda نیز به درستی در جواب این مسئله اعلام کرد که این بازی برای این طراحی و ساخته شده است تا بازیبازان خشونت خود را به جای انسانها بر سر شیاطین و هیولاها تخلیه کنند. همچنین وی اعلام کرد “اگر شما اهل انجام بازیهای خشن و خونین نیستید، احتمالا DOOM عنوانی مناسب برای شما نیست”.
عنوان DOOM توسط خالق این فرنچایز یعنی id Software مراحل پایانی ساخت خود را میگذراند و قرار است تا در تاریخ ۱۳ می ۲۰۱۶ برابر با ۲۴ اردیبهشت سال ۱۳۹۵ توسط Bethesda Softworks برای پلتفرمهای پلی استیشن ۴، ایکسباکسوان و پیسی منتشر شود و حسابی تمام شوتردوستان و طرفداران را سر ذوق آورد. در این مقاله قصد داریم تا نگاهی به اطلاعاتی که تاکنون از این بازی منتشر شده است بیاندازیم و با یکدیگر در خصوص اطلاعاتی که از این عنوان موجود است صحبت کنیم.
بازی DOOM ابتدا در سال ۲۰۰۸ توسط جان کارمک و تحت نام DOOM 4 معرفی گردید ولی پس از آن و طی پروسهای چند ساله اتفاقات زیادی در مورد این بازی و روند تولید آن زخ داد تا جایی که حتی گمان میرفت شاید پروسه ساخت بازی کنسل و متوقف شده است. اما در سال ۲۰۱۳ بود که Tim Willits از استودیو id Software اعلام کرد که نسخه جدید فرنچایز DOOM همچنان اولویت اول آنها برای ساخت است و روند تولید آن ادامه دارد اما مشخص نکرد که آیا نام این بازی جدید همچنان DOOM 4 است یا نام جدیدی برای آن برگزیده شده است. ولی در فبریه سال ۲۰۱۴ کمپانی Bethesda در جریان اعلام این موضوع که نسخه بتای این بازی جدید در اختیار کسانی که بازی Wolfenstein: The New Order را در هر پلتفرمی پیش خرید کرده باشند قرار میگیرد، مشخص نمود که نام این بازی جدید دیگر DOOM 4 نیست و از این پس با نام DOOM شناخته خواهد شد. معمولا فرنچایزهایی که پس از عرضه چند شماره مجددا به نام اصلی و اولیه سری بدون هیچ پسوند و شمارهای باز میگردند نشان از آن دارند که به نوعی یک آغاز جدید برای آن فرنچایز هستند و طرفداران میتوانند شروعی دوباره در سری را تجربه کنند، مانند شروع جدید و طوفانی سری Devil May Cry یا عنوان جدید Hitman.
آقای Marty Stratton تهیه کننده اجرایی استودیو id Software در باره DOOM میگوید: “DOOM یک شوتر اول شخص است پر از شیاطین گردنکلفت، اسلحههای بزرگ و نابودکننده و روند حرکتی بسیار سریع”. در واقع میتوان گفت اینها المانهای کلیدی بازی هستند. ابن عنوان یک مجموعه بزرگ و عظیم از اسلحههای مختلف را داراست که آزادانه در اختیار شما قرار میدهد و میتوانید در طول بازی سریعا بین آنها سوئیچ کنید.
بسیاری از اسلحههای کلاسیک سری شامل سوپر شاتگان و BFG 9000 دوباره در این نسخه بازگشتهاند. علاوه بر اینها ضربات Melee از قبیل حمله با ارهبرقی که دشمنان را به دو نیم تقسیم میکند نیز در بازی وجود دارند که بسیار هیجانانگیز و خشن هستند و این حملات در تریلر بازی در نمایشگاه E3 همگان را از فرط هیجان میخکوب کرده بودند. بسیاری از دشمنان مربوط به بازی اصلی سری مثل Revenant ها، Mancubus ها و سایبردیمونها نیز بازگشتهاند البته برخی از آنها طراحی جدیدی را به خود دیدهاند.
از آنجایی که سیستم مبارزات بازی تاکید ویژهای بر سرعت و حرکات سریع دارد اجازه میدهد تا بازیکن به انجام حرکاتی مانند دویدنهای سریع و پرشهای دوگانه بپردازد و البته در نقطه مقابل آن یک سیستم و مکانیک مبارزه به نام “حمله هل دهنده رو به جلو” در بازی وجود دارد که مانع از پناه گرفتن بازیبازان پشت سنگرها و یا استراحت کردن برای پر شدن خط سلامتی میشود. در همین راستا در بازی نه خبری از مکانیک کاورگیری هست و نه خبری از سیستم خط سلامتی پرشونده. بازیبازان میتوانند بستههای سلامتی یا افزایش مقاومت را که در طول مراحل بازی پراکنده هستند جمع کنند و یا برای پر کردن خط سلامتی خود دشمنان را بکشند.
مکانیک جدیدی که در بازی DOOM معرفی شده است سیستم تمام کنندههای Melee است که به بازیباز اجازه میدهد تا زمانی که به اندازه کافی به دشمن آسیب وارد کرده است با یک تمام کننده melee با خشونت و البته به زیبایی کار وی را یکسره کند. دشمنان بدبختی که برای اجرا شدن این تمام کنندهها روی آنها آماده هستند با تغییر رنگ مشخص میشوند و شما متوجه میشوید که قادر هستید کار آنها را سریعا تمام کنید. سازندگان بازی در id Software به این نکته اشاره کردهاند که مدت زمان به اتمام رساندن مراحل بخش تک نفره بازی بیش از ۱۳ ساعت خواهد بود که برای عنوانی در این سبک بسیار مناسب و عالی است.
در باره داستان بازی خود سازندگان آن نیز ادعاهای واهی مبنی بر این که داستان بازی بسیار عالی است یا پر از پیچشهای داستانی و شخصیتهای عمیق است نداشتهاند (مانند برخی از شرکتها که قصد دارند داستان آبکی خود را با تبلیغات واهی بزرگ جلوه دهند) و اعلام کردهاند که تمرکز اصلی تیم سازنده بر روی گیمپلی بازی بوده است. البته داستان بازی کاملا برای یک عنوان شوتر اول شخص کلاسیک مناسب است و شما را در روند بازی به پیش میبرد. اصولا در این نوع شوترهای کلاسیک که روندی شدیدا رو به جلو دارند و همواره از هر طرف سیلی از دشمنان که معمولا هم هیولا هستند بر سرتان میریزند، داستان حرف اول و حتی دوم را هم نمیزند و تنها اهرمی است برای هل دادن بازیباز و دادن دلیلی به او برای کشتن هیولاها. بارزترین مثالها برای این سبک عناوین به غیر از سری DOOM، فرنچایزهای Serious Sam و Painkiller هستند که داستانی بسیار کلیشهای دارند. البته در DOOM قطعا بازی از یک خط داستانی که برای این سبک و این فرنچایز کاملا مطلوب و مناسب است بهرهمند است ولی باید بدانید که نباید منتظر داستانی در حد Last of Us یا Bioshock باشید.
ساخت بخش چند نفره DOOM را استودیو Certain Affinity بر عهده دارد که استودیویی آمریکایی واقع در تگزاس است و در سال ۲۰۰۶ توسط آقای Max Hoberman و تعدادی از کارکنان سابق بانجی و تنی چند از افراد خبره صنعت بازیهای رایانهای تاسیس شده است. چندین مد مختلف بخش چند نفره از قبیل Deathmatch و domination و freeze tag و clan arena در بازی وجود دارند. ارتقاها و تلپورت شدن نیز در این عنوان وجود دارند.
برخی مدهای خاص در بازی دارای قواعد ساختاری نامتقارنی هستند که در آن ها بازیبازان میتوانند یک pentagram را در نقشه بردارند که به آنها اجازه میدهد تبدیل شوند و در نقش یکی از هیولاهای مخوف بازی ایفای نقش کنند. DOOM همچنین دارای یک سیستم ساخت و ساز در بازی به اسم “Doom SnapMap” است که با ما اجازه میدهد نقشههای دلخواه خود را بسازیم، مدهای جدیدی برای بازی با قوانین خودمان خلق کنیم و آنها را در یک جامعه آنلاین به اشتراک بگذاریم.
به نظر میرسد که بزرگترین چالشی که سازندگان DOOM در id Software در طول ساخت بازی با آن مواجه بودهاند خلق عنوانی است که بتواند با شوترهای غول پیکر این روزها مثل Call of Duty و Battlefield رقابت کند. آنها فکر میکردند از آنجایی که جدیدترین نسخه از فرنچایز DOOM در سال ۲۰۰۴ منتشر شده است محبوبیت و علاقه به این فرنچایز بین بازیبازان جوانتر در قیاس با فرنچایزهای یاد شده نسبتا کمتر است،
چالش دیگری نیز که پیش روی سازندگان بازی قرار داشته است و دارد این است که عنوانی بسازند که آنقدر منحصر به فرد و جدید باشد که بتواند هویت خود را در قالب عنوانی جدید بدون پسوند و شماره اثبات کند و از طرفی هم آنقدر به اصول و المانهای اساسی فرنچایز DOOM وفادار باشد که صلاحیت به دوش کشیدن نام عنوانی از این سری را داشته باشد، کاری که سازندگان در عنوان بازسازی شده DMC به بهترین شکل ممکن پیاده کردند و عنوانی را ساختند که هم یک Devil May Cry اصیل بود و هم آنقدر جدید و متفاوت بود که شروعی دوباره برای این فرنچایز محسوب شود. به گفته آقای Marty Stratton آنها برای مقابله با این چالشها، با کارگردانان استودیوهای مختلف Bethesda مشورت کرده اند چرا که اعتقاد داشتهاند آنها قبلا این مسیر و این چالش ها را هنگام ساخت Fallout 3 از سر گذرانیدهاند.
بازی قرار است تا بر روی کنسولها با وضوح تصویر ۱۰۸۰ و نرخ فریمریت ۶۰ اجرا شود و طبق گفته سازندگان دست یابی به این موارد “هدف گرافیکی اصلی تیم سازنده” بوده است. اگر بازی در زمان انتشار با این مشخصات به طور کامل بهینه شده و قابل اجرا باشد قطعا لذت بسیار بیشتری از DOOM خواهیم برد زیرا حس اصلی مد نظر سازندگان یعنی سرعت و روند رو به جلوی حملات و مبارزات بازی بر روی وضوح تصویر ۱۰۸۰ و نرخ فریمریت ۶۰ بسیار ملموستر خواهد بود.
موسیقیهایی که تاکنون در ویدئوهای مختلف بازی DOOM شنیدهایم اکثرا در سبک موسیقی هاردراک، هویمتال و Thrash Metal بودهاند و قالب کلی موسیقیهای بازی از سبک راک و متال تاثیر پذیرفته است. جالب است بدانید که creative director بازی یعنی آقای هوگو مارتین در باره کل این بازی و نه فقط موسیقیهای آن گفته است “بازی DOOM از موسیقی راکاندرول الهام گرفته شده است”. الحق و الانصاف هم هیچ سبک موسیقی دیگری به اندازه راک و متال با حال و هوای بازی سازگاری ندارد و اگر دقت کرده باشید عناوین شوتر کلاسیک مثل Serious Sam و Pain Killer که پیشتر نیز از آنها نام برده شد، معمولا از این نوع موسیقی استفاده میکنند چون هیچ سبک دیگری با گیمپلی دیوانه وار، هیجانانگیز و رو به جلوی این نوع عناوین همخوانی ندارد.
در نهایت باید گفت که به هیچ وجه نمیتوان به طور قطع در مورد موفقیت یا شکست بازی DOOM نتیجهگیری نهایی انجام داد ولی میتوان گمانهزنیهایی را در این مورد با توجه به اطلاعات منتشره از بازی انجام داد و با توجه به مواردی که برای شما عزیزان مطرح کردیم و اطلاعاتی که از بازی داریم میتوانیم منتظر یک بازی شوتر اول شخص سریع و هیجانانگیز در قالب یک فرنچایز با اصالت و پر طرفدار باشیم که میتواند هدیه خوبی به مدتها صبر طرفداران برای تجربه یک نسخه جدید از DOOM باشد.
باید امیدوار باشیم که بازی به همان زیبایی و جذابیت ویدئوها و تریلرهایی که تاکنون از آن دیدهایم باشد و به مانند نام آن که دوباره به ریشه اولیه خود بازگشته و بدون هیچ شماره و پسوندی است، خود بازی هم نوعی آغاز دوباره و موفقیتآمیز در نسل هشتم برای فرنچایز محبوب و دوست داشتنی DOOM باشد. فرنچایزی که اگر در مسیری صحیح و درست قرار داشته باشد می تواند تا مدتها طرفداران عناوین شوتر خصوصا شوترهای Old School را سیراب کند و موفقیت خوبی را برای id Software و Bethesda به همراه داشته باشد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- ظاهراً تریلر معرفی Intergalactic: The Heretic Prophet به تاریخ عرضه آن اشاره دارد
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
نظرات
واقعا بی نظیره
یه شوتر کم نقص و مورد انتظار ترین شوتر سال ۲۰۱۶ برای من!! طراحی محیط واقعا منو خیره کرد، گرافیک بالا، گیم پلی سریع و تنوع دشمنا و اسلحه ها!! دیگه چی میخواید؟! مولتیش هم که طبق نمایش ها عالی بوده. داستان هم که کسی تو این بازی دنبال داستان نیست فقط امیدوارم داستانش بد نباشه (منظورم اینه که مثل Enemy Front نباشه که یه سریع اتفاقاتی پیش بیاد دوست داشته باشی کلتو دیوار بکوبی 😐 )
ممنون بابت نقد :yes:
“این دوستمون یه بار پاره شده… دوباره دوختن”
عاشق مقاله هی شما هستم اقای آقابابایی….دمتون گرم :yes: :yes: 😀
………………………….
این بازی میلوله…..مطمئنم….تضمینی میگم میترکونه….
واقعا ممنون اقای بابایی
این بازی بینظیره فقط میترسم گیمپلی تکراری بشه با کشتن هیولا ها .
_______________________
راستی اون دوستمون چطوری پاره شده ؟ پاره شد یا پاره کردنش ؟ :laugh:
مرسی امیر جان. لطف دارید.
خیلی ممون از شما. نظر لطفتونه مهدی جان
ممنون از شما.
بی شک سلطان شوتر اول شخص سری بازی های Doom هست. داستان خاصی ندارند، ولی چنان گیم پلی جذابی دارن که هر پلیری رو به وجد میاره!
سلطانش نیست ولی پدر سبک شوتر اول شخص هست
پدر. سلطان. هرچی وقتی بیاد میترکونه 😀 😀 😀 😀 😀
من خودم طرفدار قدیمیشم نسخه یک دو و سه رو هم بازی کردم و کلی خاطره دارم باهاشون و این نسخه هم ۱۰۰٪ موفق میشه 🙂 هیچوقت یادم نمیره نسخه یکش وقتی دشمنها رو میکشتی دل و رودشون میریخت بیرون لذتش غیرقابل وصف بود 😀
من تو دوران بچگی فقط با این بازی و alien vs predator(در کنسول آتاری جگوار)حال میکردم الحق که پدر شوتر اول شخصه
سلطان که هف لایف هست 😉
دقیقا
دوستانی که منفی دادن منم میدونم هیلو هست ولی واسه اینکه شر نشه گفتم دقیقا 😀
سلطان half life یادت باشه پدر شوترم wolfention
شت راست میگی doom دومیش بعد ولفنشتاین بود XD صداشو در نیار 😀
در ضمن wolfention ولفنیشن غلطه Wolfenstein ولفنشتاین درسته 😀
هر دو غلطه و ولفنستین درسته.مثل انیشتین میمونه که تلفظ ما اشتباهه و اصلا انیشتین نیست بلکه انستاینه.doomهم کم شوتری نیست.سومین شوتر تاریخه
شما داری با تلفظ انگلیسی انیشتن رو میگی مثه این میمونه به بی.ام.وِ که تلفظ آلمانیش هست بگی غلطِ باید بگی بی.ام.دبلیو که تلفظ انگلیسیش هست 😀
دقیقا داداش شما کاملا درست میفرمایید
پس چی که درست میگم 😀 . ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﺯﺑﺎﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﻭ ﺗﺮﺟﻤﻪ، ﺩﺭ ﺑﺮﮔﺮﺩﺍﻥ
ﺍﺳﺎﻣﯽ ﺧﺎﺹ، ﺑﺎﯾﺪ ﺑﻪ ﺍﺻﺎﻟﺖ ﻭ
ﺭﯾﺸﻪ ﮐﻠﻤﻪ ﭘﺎﯾﺒﻨﺪ ﺑﻮﺩ. پس انیشتن یا بی ام وِه درسته چون در آلمانی اینطور تلفظ میشه.
جو نده داداش پس چرا انگلیسی زبان ها پایبند نبودن و تلفظ خودشونو درست کردن؟زبان های دیگه هم هنگامی که میخوان اسم های خاصو از زبان های دیگه وارد خودشون کنن اکثرا با تغییر تلفظ همراه میشن.جوگیریا.در ضمن انیشتین به زبان المانی اینشتین(یا اینشتاین.نوشتن تلفظش خیلی سخته برو گوش بده)تلفظ میشه.بی ام و هم بی ام وی تلفظ میشه(توو گوگل ترنزلیت بزن تلفظارو گوش کن).یعنی یه سری تغییرات جزئی در تلفظا برای راحتی کار و تطابق با زبان معیار ایجاد شده.من از تلفظ انگلیسیش خوشم میاد.شما باهمون المانی تغییر یافتش حال کن.دیگه فکتارو نکوبون توو چش و چالمون
من جو ندادم شما جو دادی بحثش رو شروع کردی. خود آلمانی ها میگن ولفنشتین بعد شما میگی غلطه درستش ولفنستین هست پس با این حساب آلمانی ها جملات خودشون رو غلط تلفظ میکنن خیلی جالبه. سر چه چیزهایی بحث راه میندازی
شما از کجا میدونی ولفنشتاین یک کلمه ی المانیه که بیایم تلفظ المانی رو براش انتخاب کنیم؟اونجا گفتم غلطه چون از زبان انگلیسی استفاده کردی و باید تلفظشم انگلیسی باشه نه المانی.بهت گفتم جوگیر چون جو دادی اومدی قوانینی توو ترجمه عرض کردی که اصلا اینطوری نبود وگرنه هر زبانی تلفظ خاصشو نداشت
داداش بحث چیز بدی نیست که.بحثی خوبه که دو طرف افرادی باشن که حرف قبول کنن.در ضمن بابت رفتار تندم ازت عذر میخوام امیدوارم به دل نگرفته باشی.توو پست هیلوم جوابتو دیدم جوابم طولانیه و حوصلم کم.انشاالله یکم حوصله جمع میکنم جوابتو میدم
اشکال نداره پیش میاد منم تند رفتم منم عذر میخوام. مهم اینه هممون گیمریم :-*
جملات طنزی که زیر عکسها مینویسید واقعا عالی بود بخصوص آخریش 😀
ممنونم. لطف دارید.
سلام آقای بابایی چرا پاسخ نمونه کار بنده را اعلام نمیکنید؟
خواهش میکنم به من بنده جواب دهید.
سلام. هنوز فصت نکردم باور کنید. امشب جواب می دم حتما.
این دوستمون یه بار پاره شده… دوباره دوختن! :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl:
یکی از بازی های قدیمی که عرق ادم در میاره و لذت زیادی داره
مرسى سعید جان عالى بود مثل همیشه :inlove:
تو این بازى گیم پلى که حرف اولو میزنه
تو لیست بازى هاى مورد انتظارم نیست ولى بیشتر از همه منتظر dark souls 3 هستم
تشکر از شما. ممنونم.
شبیه بازی serius sam هستش
یادش بخیر بازی هایی مثل Duke Nukem 3D و Doom 1 و Wolf3D و Blood
باهمشون خاطره دارم چقدر زود میگذره زمان.
به نظر من بازی Duke Nukem 3D از همشون سخت تر و طنزش هم زیاد بود.
نویسنده جان متشکر بابت این مقاله جالب و کامل :yes:
عید شما هم مبارک 🙂 🙂
دوک که اصن پدیده ای بود واسه خودش طنز یه طرف +۱۸ یه طرف 😀
استخفار کن …
خدایا مار را ببخش :-((
شت 😐
تشکر از شما. سال نوتون پیشاپیش مبارک همه گیمفایی های گل.
ممنون بابت مقاله.. منو ترغیب به خرید بازی کردید 😉
مرسی از شما. مطمئن باشید پشیمون نمیشید.
نقد بسیار خوبی بود با تشکر
خیلی ممنونم. لطف دارید.
ممنون آقا سعید پیش نمایش خیلی خوبی بود
مرسی از شما. نظر لطفتونه.
ایول اقا سعید خیلی حال کردم از خوندن پیشنمایش
تشکر از شما. مرسی از حمایتتون.
دوک که اصن پدیده ای بود واسه خودش طنزش یه طرف +۱۸ یه طرف 😀
عنوان دووم یک عنوان با سابقه و یکی از پایه گذاران اصلیِ سبک شوتر اول شخص هستش، فرانچایزی که همیشه جایگاه خودشو حفظ کرده و یکی از بهترین ها بوده.
عنوان Doom 2016 هم از عناوین مورد علاقه بنده ست که از همون نمایش E3 2015 عاشقش شدم و منتظرشم. مطمئناً id Software مثل همیشه میتونه از پسش بربیاد.
مرسی سعید جان بابت مقاله، خیلی خوب بود.
متشکرم رضا جان. لطف دارید.
آقا این عکس بغل(بقل؟) صفحه چی میگه…؟!
عکس Doom هست روش نوشته Halo بالاش هم علامته PS4 هست…لطفا درستش کنید.
ممنون بابت پیش نمایش
بسیار زیبا
و بسیار منزجر کننده 😐
.A perfect article, From a perfect WRITER :inlove:
You’re one of a kind, Mr. Aqababai :-*
خیلی ممنونم از شما علی عزیز. نظر لطف شماست و من رو شرمنده می کنید. کابرای گیمفا هم مثل شما One of a kind هستن تک تک.
اینطور که معلوى است در این بازى باید تا مى تونایم هیولا و موجود ناشناخته بکشیم ان وقت همه ى این موجودات دشمن هستند? دوستى بین اینها نسست
میدونم اینجا جاش نیست ولی ی سوال دارم . میخواستم بدونم درسته که 3dm بازی fifa16 رو کرک کرده؟
ممنون سعید جان بابت این مقاله زیبات
تا به حال یه نسخه از این بازی رو هم بازی نکردم… انشالله این نسخه رو بتونم بازی کنم :yes:
مطمئنا بازی خوبی از آب در میاد چون هر جا رفتم ازش تعریف کردن…
پیشاپیش هم عید رو به خودت و کل بروبچ تبریک میگم… سال خوبی رو برای همتون آرزومندم :yes: :yes: :yes:
مرسی از شما علی عزیز. لطف داری.
مطمئن باش که این نسخه بازی خوبیه برای شروع.
من هم به نوبه خودم سال نو رو خدمتت تبریک میگم.
اقای اقا بابایی خیلی عنوان جالبی انتخاب کردید :-)) :beauty:
ممنون
مرسی. نظر لطفتونه. منظورم این بود که باید دید ایا بازی Doom منفجر خواهد شد یا خیر؟
مقاله زیبا و عالی بود خیلی براش زحمت کشیدی امیدوارم خسته نباشی
با خوندن این مقاله از بازی خوشم اومد امیدوارم مقاله های این چنینی رو بیشتر از شما ببینیم اقا سعید تشکر :yes: :yes: :yes: :yes: :inlove: :inlove:
تشکر می کنم از شما. سلامت باشید.
مطمئن باشید که یکی از شوترهای خوب سال دیگه همین بازیه. انشالله در خدمتتون هستم.
دستان گیمفایی من بین ایکس باکس وان و پلی استیشن فور موندم لطفا کمکم کنین کینکتم اصلا برام بازیهاش مهم نیست :sweat:
ببین از انحصاری های کدوم بیشتر خوشت میاد
آخی…داره از رو آتیش میپره!عید همگیتون پیشاپیش مبارک گیمفایی ها! 😀
ممنون مثل همیشه عالی بود سعید جان،البته یادم رفت دکتر سعید(به قول اقای زاهدی) 😀 واقعا برای مقاله هاتون زحمت زیادی میکشین که با اختلاف بهترین نویسنده شدین.
مرسی از شما که همواره به من لطف دارید.
اقا کسی میدونه بازی gears of wars ultimate editon کجا میشه بصورت اورجینال با cd key خرید . یه سایت یا چیزی به ما معرفی کنید لطفا که معتبر باشه .
ممنون میشم
کی بشه بیاد یخورده هیولا بترکونیم حال کنیم….
اگه درست یادم مونده باشه سال ۷۶ بود که به عشقِ این بازی میرفتم کلاس کامپیوتر :دی با توجه به نمایشهایی که تا بهامروز ازش دیدم گیمپلیش رسالتِ همون Doom خاطرهانگیز رو بهخوبی به سرانجام رسونده؛ موسیقیشم که خوراکه… :evilgrin: بهنظرم عنوانِ Serious Sam هم پتانسیلِ بالایی برای تجدیدِ حیاط با همین شیوهی استفاده از گیمپلی سریع رو داراست.
پانویسِ تصاویر بسیار خلاقانه و بهرهوری از زبانِ محاورهای در آن بسیار هوشمندانه بوده و هست. استفاده از علائمِ حرکتی «فتحه، کسره…»، در زباننگارهی متن توصیه میشود (البته در اینجا یک ضعف محسوب نشده و تنها بهعنوانِ یکی از شیوههای نوین در رسمالخطِ دههی اخیر بهکار برده میشود). بهتر است در آوردنِ نامِ اشخاص، شرکتها، عناوین و… آنها را با همان زبانِ اصلی مکتوب نمائیم؛ همچنین کلماتی مانند تلهپورت و از این دست… با معادلهای جدید جایگزین یا بههمان صورتِ لاتین آورده شوند.
نگارش، مثل همیشه بسیار خوب بود اما در مواردِ بسیار اندکی نیاز به کمی بازخوانی احساس میشد؛ مانندِ استفادهی بیرویه از “عنوان” در پاراگرافی (که با توجه به پرکاری و زمانِ محدودِ شما نویسندهی مجرب قابل عرض نیست).
در آخر هم (ضمن تشکر)، توجه به موسیقیِ بازی با در نظر گرفتنِ پیشنمایش بودنِ مقاله (در همین سطح) قابل قبول و راضی کننده بود.
راستی به نوبهی خودم، کسبِ عنوانِ نویسندهی برترِ سالِ گیمفا (که الحق والنصاف در خورش بودین) رو بهتون تبریک میگم. موفق باشید :yes:
لطفا تایید…
خیلی بازیه جذابی هست و به زودی میخرمش
با اینکه ۶ – ۷ سال بیشتر نیست که با این عنوان آشنا شدم ولی به جرئت میتونم بگم یکی از جذاب ترین بازی های اول شخص شوتر بود که بازی کردم
خیلی عالی 😉