تماشا کنید: ویدیو مقایسه بتای Hitman بر روی رایانه های شخصی و پلی استیشن ۴
بالاخره انتظارهای طرفداران سری محبوب Hitman در رایانه های شخصی به ثمر رسید و نسخه بتا جدیدترین ماجراجویی های مامور ۴۷ محبوب برای این پلتفرم نیز منتشر شد. در همین راستا امروز شاهد انتشار یک ویدیو مقایسه ای از جدیدترین عنوان مخفی کاری استودیو IO Interactive میان پلتفرم های رایانه های شخصی و پلی استیشن ۴ در فضای مجازی بودیم. برای مشاهده تریلر و توضیحات مربوط به گرافیک و کارایی بازی، با گیمفا همراه باشید.
هفته گذشته نسخه پلی استیشن ۴ بازی منتشر شد و شاهد یک گرافیک بسیار زیبا و کارایی بسیار خوب بازی بودیم. وضوح تصویر بازی در این نسخه 1080p بوده و کیفیت بصری بازی نیز بسیار عالی بود و این نسخه تنها از یکسری مشکلات نرخ فریم و بهینه سازی رنج می برد.
اما قبل از اینکه وارد بحث بررسی کارایی و کیفیت نسخه رایانه های شخصی بازی شویم بایستی خاطر نشان کرد که تنظمیات گرافیکی نسخه بتا Hitman در رایانه های شخصی در مقایسه با عناوینی مانند The Division چندان فراوان نبوده و شما می توانید تنظیماتی مانند وضوح تصویر سایه ها، نقشه سایه، anti-aliasing در سطوح SMAA و SSAO، سطح جزئیات، کیفیت بافت ها، فیلترکردن بافت ها تا کیفیت AFX16 و Super Sampling را اعمال کنید. تنظمیات Super Sampling نیز در نوع خود جالب بوده و اگر آن را به پایین ترین کیفیت انتقال دهید با تصاویر محوی مواجهه می شوید و اگر کیفیت آن را بالا ببرید با مشکلات افت کارایی مواجهه خواهید شد!
یکی دیگر از نکات عجیب نسخه بتا، عدم وجود حالت ultra برای تنظیمات گرافیکی بازی است، همچنین به نظر می رسد که نسخه بتا دارای هیچکدام از ویژگی های دایرکت اکس ۱۲ نیز نیست. در مجموع تنظمیات گرافیکی بازی حداقل برای نسخه بتا قابل قبول است.
در ادامه شما را به مشاهده ویدیو مقایسه ای بازی دعوت کرده و سپس به بررسی اجمالی آن می پردازیم:
مشاهده آنلاین:
دانلود با کیفیت 1080p
دانلود با کیفیت 720p
دانلود با کیفیت 480p
بازی در دو سیستم تست شده که اولی با مشخصات Radeon R9290 4GB و AMD FX 8350 و دومین سیستم با مشخصات GTX 980 و i7 5960x می باشد.
متاسفانه کارایی بازی در مرحله ابتدایی بازی اصلا راضی کنند نبوده و سیستم اول در بالاترین تنظمیات گرافیکی و وضوح تصویر 1080p با نرخ فریم ۴۰ اجرا شده و به محض ورود به مناطق شلوغ و پرجمعیت شاهد افت فریم بازی به ۳۰ هستیم. با این حال مرحله دوم بازی به علت جمعیت کم مردم شاهد کارایی بسیار بهتری هستیم و فریم بازی بین ۵۰ تا ۸۰ فریم برثانیه در سیستم اول است. جزئیات دقیقی از کارایی سیستم دوم ارایه نشده اما طبیعتا شاهد افزایش کارایی بازی با توجه به قدرت سخت افزاری بسیار بالاتر سیستم دوم خواهیم بود.
سخن پایانی اینکه نسخه پلی استیشن ۴ بازی با وجود تفاوت ها و برتری که نسخه رایانه های شخصی دارد، به خوبی می تواند در برابر این پلتفرم ایستادگی کند و کارایی و کیفیت خوبی را ارایه دهد.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
ps4 همچنان با قدرت هم پای پی سی میتازد اختلاف در حد ۱ درصد البته در جزئیات گرافیکی ( فریم که پی سی دو برابر کنسول هاست)
اولا که این نسخه بتا ست! دوما کنسول ها با فال اوت و جاست کاز و ویچر که دیگه کاملا از پی سی جلو زدن اختلاف گرافیک ویچر هم هر کسی بگه روی PC و ps4 بیشتر از ۱% بود خودم شخصا میخوابونم د.هنش :-d (شوخی)این بازی از DX 12 پشتیبانی میکنه اما ps4 از نوعی open gl بهبود یافته و شاهد بهبود های DX روش نیستیم(توجه داشته باشید که استفاده درست از دایرکت اکس ۱۲ بازده کارت گرافیک رو به شکل قابل توجهی بالا میبره)… در کل با توجه به تکنولوژی به کار رفته در پورت PC فکر نمیکنم تفاوت ۱% باشه!! البته نظر شما هم محترم 😉
این همه ریسمون بافتی که بگی اختلاف خیلیه
البته بهت حق میدم پی سی چهار میلیونی خرج کنی اختلاف چشم گیر نباشه خیلی برای ادم زوره
برادر من منصف باش تو ویدیو چه اختلافی دیدی که این همه ریسمون بافتی؟؟؟؟
ولشون کن داداش…یه سری مثل طوطی یه چیزی شنیدن فقط تکرار میکنن نه چشم دیدن دارن و نه گوش شنیدن…با کامنتشون میشه فهمید چطوری فکر میکنن. الانم میان به من حمله ور میشن میگی نه نگاه کن.
قصد بحث یا بی احترامی ندارم ، هر کنسول دار یا PC داری هم مبارکش باشه
فقط میخواستم بگم تو فیلما هیچی مشخص نمیشه
شما مقایسه GTA V رو ببینی فرقی نمی بینی تو واقعیت اختلاف فا.حش هست …
در ضمن این نسخه بتا هست
در جواب اقای بلاد بورنم بگم PC باز فقط برای گرافیک بیشتر سیستم ۴ تومنی نمیبنده که ببینه اختلاف ناچیزه دلش بسوزه .
اون وضوح و رزولوشنه که نمیشه از رو فیلم مقایسه کرد…نورپردازی یا کیفیت سایه ها و جزییاتو به راحتی میشه مقایسه کرد اگر نمیشد که گیم اسپات و ign یا دیجیتال فاندری دیوونه نبودن فیلم مقایسه درست کنن…با توجه به این چیزی هم که اینجا میبینیم تفاوت فاحش نیست…در ضمن نسخه ی بتا هیچ وقت تفاوت فاحشی تو گرافیک و جزییات نسبت به نسخه نهایی نداره..حالا بیخیال این بحثا دیگه تموم شد
منم دنبال بحث نیستم
فقط لینک اسکرین شات های GTA V رو کنسول و PC که خودم گرفتم برات تو پ.خ میفرستم ببین واقعا این فیلما حقیقتو نشون میده یا نه .
من به چشم خودم بیشتر از IGN و … اعتماد دارم .
اقا شهاب این حرفتون راجع به عده اى معدود درسته.اما با توجه به اطلاعات محدودى که دارم. بنظر میرسه حق با جاست فیفاست.به زبان ساده تر directX۱۲ مایکروسافت،بهتر از opengl لینوکس هست.نه دعوا داریم
نه توهینى کردیم و نه میخوایم PS4رو ترور کنیم 😐 . این کارا دیگه چیه.
__________
تفاوت فاحشى بجز در مقدار فریم به شخصه ندیدم تا الان.پورت هیتمن همیشه رو PC خوب بوده.امیدوارم این نسخه هم همینطور باشه
درسته گرافیک فال اوت بیشتر بود ولی بدون آپدیت روی پی سی از جای ترمینال کرش میخورد
شایدم مشکل از کرک یا pc من بوده ولی با ویچر و جاست کاز موافقم
اختلاف هست کسی نمیگه هیچ اختلافی نیست … اما اونقدرا نیست که تفاوت زیادی باهم داشته باشن … خداییش مقایسه ی pc اونم با همچین سخت افزاری با یه کنسول اصلا کار درست و منطقی ای نیست … ولی با این اوصاف واقعا ps4 عالی عملکرده و سعی کرده پا به پای pc بیاد :-/
تو ویدیو چیزی مشخص نیست
در ضمن نسخه بتا هست
دوستانی که متوجه فرق نسخه PC و PS4 این تریلر رو متوجه نشدن لطف کنن برن به این تایم ها تریلر رو بازبینی کنن متوجه افت شدید فریم میشن!!
3:۰۰
3:۵۵
4:۵۵
جالب اینجاست که از محیط شلوغ پر از NPC رو فقط از نسخه PC تریلر نشون دادن! نه از نسخه PS4 که به احتمال زیاد فاجعه به بار میومد!
این تایم هایی که من مشخص کردم فریم PS4 مطمئنا به ۱۵ رسیده که اینقدر تابلو فرقش با ۶۰ فریم نسخه PC مشخصه
در ضمن آقایbloodborne.ps4 لازم نیست برای اجرای این بازی با PC با همین گرافیک ۴ میلیون خرج کرد! (متاسفانه هنوز بعضی از دوستان حرفای همیشه قدیمی و آماتوری خودشونو میزنن و ترک نمیکنن)
البته اینم باید در نظر گرفت این فقط یه بتاست تفاوت گرافیک تو نسخه ی کامل بازی نمایان میشه .
بحث سر کیفیت بافتو نورپردازیه نه فریم ریت ….. تازه همین بحث مقایسه ی بافت هم اشتباهه چه برسه مقایسه ی فریم بین دو نسخه …. :-/ :-/ :-/ :-/ :-/ :-/
آقای a.b.n ما اینجا “حکم” بازی نمیکنیم که بگیم کیفیت بافتو و نورپردازی رو داریم می سنجیم!
بلکه همین کیفیت شامل فریم ریت هم میشه که به نظر من از اون ۲ مقوله ای که شما گفتین کاربردی تر باشه!
جناب stannis خیلی از بازی ها هستن که از نسخه بتا شون کیفیت بیشتری دارن ولی همیشگی نیست…بعضی از بازی ها برای ثبات فریم ریت مجبورن از بعضی جزییات نسخه بتا کم کنن
در ضمن! این ثانیه هایی که مشخص کردم مخصوصا آخری زمانی بود که بازی در حال پخش دمو in game بازی بود!(دمو in game در محیط کاملا بسته!!) که به هیچ وجه بهانه ای نباید به تماشاچی بده که چرا اینجا افت فریم احساس میشه! چون نه خبری از NPC ها هست و نه در حال انجام گیم پلی هستیم در این ثانیه که شاهد افت فریم باشیم
امیدوارم منظورمو گرفته باشین
به حال امیدوارم نسخه اصلی موفق تر باشه
در ضمن منم اول نظر نخستم گفتم که نظرم رو برای کسایی دارم میدم که میگن فرقی بین نسخه PC و نسخه PS4 نمیبینن
همه ی نظرات را پاک کرد عقده ای
Ps4 خیلی خوب عمل کرده واقعا به خوبی در برابر pc ایستادگی کرده
خیلی ببخشید من به نظرت توهین نمی کنم ولی pc کجاps4کجا عزیزم اگهpc خوب داشته باشی خیلی بهتر از ps4عمل می کنه خیلی 😉
من تو این بتا رو میگم وگرنه اگر از حق نگذریم همیشه pc بالاتر قرار میگیره :yes: ولی تو این بتا کاملا ps4 با pc برابری میکنه هر چند pc هنوز یکم بهتره
پی سی داریم تا پی سی ps4 عالی بود ولی قیافه مامور۴۷ تو بلاد مانی یه چیز دیگه بود اصلا ادم درگیر قیافه و شخصیتش میشد. :smirk:
مرگ بر سونی الموت تلسونی
اگر اشتباه نکنم این بازی هر دفه یه نقشس ولی ماموریت های زیادی بمون میده.اگه بازی هیتمن اسنایپر رو واسه اندروید بازی کرده باشید متوجه منظورم میشید که همش یه نقشه بود و ۲۰۰ مرحله هردفه باید یارو رو یه طور بکشی یا اول فلان کسو بکش بعد اونو بکش.کلا با تنوع مرحله یا محیط مثل نسخه قبلی روبرو نیستیم.همش چار یا پنج نقشه.حالا هرچقدرم بزرگ باشه ولی بلاخره تکراری میشه
نسخه pc فقط رو استیم میاره؟
واقعا ps4 کنسول فوق العاده ایه.دمش گرم.ببینیم روو وان چه میکنه با توجه به پشتیبانیش از dx12.راستی دوستان برای ایکس وان از dx12استفاده میکنن؟
dx12زیاد نمیتونه شکاف گرافیکی بین کنسول ماکروسافت و سونی رو ازبین ببره البته رو کنسولا من اینو نمیگم استدیوی دایس خالق بتل فیلد و استار وارز میگه
نه منظورم این بود توو وان از dx12استفاده میشه یا نه
گرافیک هیچ کنسولی مثل PC نمیشه زنده باد PC
توی PS4 که بمب اتم جاسازی نکردن . GPU شم از کره مریخ نیومده
پردازندش همون ۷۸۵۰ HD داغون خودمونه
وقتی خود توسعه دهنده با هزار دوزو کلک کاری میکنه اختلاف خیلی زیاد نباشه تا به فروش نسخه کنسولی لطمه نزنه دیگه تقصیر PC نیست 😀