اطلاعات بسیار زیادی از عنوان Quantum Break منتشر شد
در سخنرانی سم لیک هنگام مراسم Cité des Sciences et de l’Industrie که در شهر پاریس برگزار شد، کارگردان Quantum Break اطلاعات بسیاری زیادی از عنوان خود منتشر کرد.
سم لیک در مورد ساخت سریال در کنار بازی، بعضی از ویژگیهای گیمپلی و اطلاعاتی از نحوه توسعه بازی صحبت کرد.
- مفهموم ایست زمانی، بخشی از ایدههای Alan Wake 2 بوده است اما نهایتا تبدیل به Quantum Break شده است.
- در Quantum Break ویدیویی وجود دارد که به شما نشان میدهد چه اتفاقی در جهان Alan Wake افتاده است.
- طبق گفتههای لیک Quantum Break تجربهای فراتر از Max Payne و Alan Wake خواهد بود چراکه باوجود المانهای رمدی در بازی، تجربه چندین ساله سازندگان نیز در آن وجود دارد تا بازیای نو ساخته شود.
- برای لیک همه اجزا باید دارای یک «هدف» باشند. بازی باید دارای هدف باشد، نقش سریال در پیشرفت داستان معلوم باشد و دیگر اجزای بازی نیز باید دارای هدف مخصوص به خود باشند. ساخت لیستی از ویژگیهای متفاوت آسان است اما همه آنها هدف میخواهند.
- برای لیک این اهمیت دارد که انتخابهایی که بازیباز در Quantum Break میگیرد، در درون تجربه بازی باشد و جزو جدانشدنی داستان باشد. در Quantum Break هنگامی که شما باید انتخاب کنید، انتخاب اشتباهی وجود ندارد؛ بلکه بازیباز انتخاب میکند که از چه دیدی به بازی نگاه کند. هنگامی که شما نقش یک شخصیت بد بازی میکنید، میتوانید حقیقتا خود را به جای آن بگذارید و انتخابی انجام دهید که به نفع او است یا شاید هم برای قهرمانتان همدردی کردی و انتخابی کرده که به سود قهرمان است.
- ساخت یک بازی با یک سریال بسیار متفاوت است. در هنگام ساخت این دو، لیک تجربههای زیادی را بدست آورده.
- عنوان Quantum Break بزرگترین تیم نویسندگی را در بین دیگر عناوین استودیوی رمدی دارا است. سم لیک، مایکو راتلاتی از Alan Wake و دو نویسنده دیگر برای Quantum Break استخدام شدند. از مایکروسافت نیز افراد متفاوتی در نویسندگی بازی نقش داشتند و تعدادی دیگر در Lifeboat Productions که مسئول ساخت سریال بودند، حضور داشتند. وقت زیادی صرف شده است تا همه نوشتهها یکپارچه شده و نقش سریال و بازی مشخص شود.
- سریال حدودا یک سال پیش شروع به تولید شد پس داستان بازی بهصورت کامل آماده بود. تیم سریال ایدههای بسیاری را از بازی گرفتند، به محیطها نگاه کردند و طرحهای اولیه را مشاهده کرده و از آنها برای سریال استفاده کردهاند. حتی لباسهای شخصیتهای سریال پس از مشاهده پوششهای شخصیتهای بازی تولید شدند.
- پس از شروع ساخت سریال، جلوههای ویژه آن قبل از آن براساس جلوههای بازی تولید شده بودند. پس با مشکل بسیار بدی روبهرو شده بودیم: اگر سریال با بازی اختلاف داشت، توسعه دهندگان بازی، باید عنوان را دستکاری میکردند تا پیوستگی آن با سریال حفظ شود. واقعا فرآیند پیچیدهای بود. اگر سریال و بازی از همدیگر جدا بودند، بسیار سادهتر بود اما ما میخواستیم سریال و بازی بهم نزدیک باشند و یکدیگر را تکمیل کنند. این اتفاقی است که هیچوقت رخ نداده و لیک معتقد بود که آنها به خوبی از عهده کار برآمدند.
- هنگامی که سریال صحنههای فیلمبرداری خود را تکمیل میکرد، بازی هنوز تکمیل نشده بود. بعضی از عناصر بازی هنوز تکمیل نشده و در طرحهای اولیه خود یا به اصطلاح whitebox state بهسر میبردند. اتفاق جالبی که در باب طرحهای اولیه افتاد این بود که تیم سریال یکی از آن طرحهای اولیه را که یک لامپ بود دیده و گمان کرد که آن جزوی از عناصر بازی است و در چندین صحنه از سریال از این لامپ استفاده کرده بود. با اینکه رمدی هنوز طراحی آن را تکمیل نکرده بود، تیم سریال بهشدت خواهان ارسال این طرح به لس آنجلس (جایی که سریال تولید میشود) بود، درحالی که نمیدانند کار آن دقیقا چیست!
- در طرحهای اولیه، رمدی چهره متفاوتی برای جک در نظر داشت و پس از انجام کارهای ساخت سریال و همچنین چگونگی ایفای نقش هر شخصیت در آن، تیم شروع به انتخاب بهترین بازیگر برای شخصیتها کرد. شان اشمور در بین منتخبین قرار داشت و آنها خوش شانس بودند که او زمان خالی را دارا بود.
- پس از انتخاب اشمور، آنها بهدنبال بازیگری برای نقش آفرینی در نقش ویلیام (برادر جک) بودند. یکی از انتخابهای آنها دومینیک موناگان بود که شباهتهای ظاهری نیز به شان اشمور داشت. آنها میخواستند شخصیت ویلیام حالت طنزگونه داشته باشد و متوجه شدند موناگان کارهایی نیز در ژانر کمدی داشته است. پس از انتخاب، آنها متوجه شدند شان و دومینیک یکدیگر را میشناسند و در گذشته نیز از اینکه در فیلمی با یکدیگر برادر باشند، صحبت میکردند.
- رمدی ابتدا شخصیتهای اصلی مشخص کرده و سپس به شخصیتهای دیگر فکر میکرده است.
- لیک معتقد است امکانات بسیاری وجود دارد که پس از ساخت Quantum Break پروژه بعدی فراتر باشد. آنها در رمدی از کارهای خود صحبت میکنند که چه عملی عالی بوده و چه کاری چالش برانگیز و دلیل این سختی چه بوده است. لیک دقیقا نمیداند که پروژه بعدی رمدی چه خواهد بود. به عقیده لیک وقتی شما یک طرح اولیه را ارائه میکنید ممکن است در مرحله اول بهخوبی عمل نکند اما همین عمل نکرد باعث میشود به ایده دیگری دست پیدا کنید. ممکن است تکنولوژی که ساختهاید به شما ایده بدهد؛ برای مثال اشیای poltergeist در عنوان Alan Wake در اصل یک باگ فیزیک موتور بودهاند و این باگ فیزیک باعث میشد اشیا در هوا بهصورت مستمر معلق باشند. حل این مشکل بسیار ساده بود اما تیم خلاق ما آن را ترسناک دانست و در آخر نیز وارد بازی شد.
- در ادامه از لیک درمورد عرضه نسخه رایانههای شخصی Quantum Break پرسیده شد و او در جواب اینطور گفت که «نظری ندارد».
- Quantum Break در درجه نخست یک «بازی» است. سریال همراه آن تنها یک ویژگی است. لیک یکی از طرفداران سریالهای تلویزیونی امروزی است. به عقیده او کیفیت سریالهای امروزی «خارقالعادهست»، همراه با داستان سرایی عالی و یک منبع الهامات معرکه است. اما برای لیک Quantum Break ابتدا یک بازی است.
- لیک معتقد است ساخت سریال همراه بازی، در آینده صنعت بازیسازی بیشتر دیده میشود چرا که میتوانید «کارهای باحالی» با آن انجام دهید.
- ساخت یک عنوان AAA عناصر بسیار متفاوتی را میخواهد و معمولا بخشهای «اکشن» نقش اساسی را در آن ایفا میکنند. از دید تجاری، عنوانی با بودجه بالا نیازمند آن است تا قشر بزرگی از بازیبازان را پوشش دهد تا از نظر مالی فروش خوبی تجربه کند. از طرف دیگر سم که به عنوان کارگردان و نویسنده بازی فعالیت میکند، مجاب است تا صحنههای اکشنی به بازی اضافه کند و بازیباز را به وجد بیاورد. وجود صحنههای اکشن، به عقیده لیک، نیازمند یک دلیل خوب و منطقی است و داستان باید از آن صحنه بهخصوص پشتیبانی کامل کند پس کار بسیار چالش آور در پیش دارد. تمام اینها به هنر تعادل برقرار کردن، برمیگردد. وقتی اکشن و داستان با یکدیگر هماهنگ باشند، چیزی قدرتمند بهوجود میآید.
- از ابتدای ساخت بازی، بسیاری از همکاران لیک از او پرسیدهاند که چرا یک بازی با موضوع سفر در زمان را انتخاب کرده است؟ این بخاطر آن است که سفر در زمان بسیار مرموزانه است. به گفته لیک لحظاتی بوده است که تیم حفرهای در داستان پیدا میکرده و او مجبور بوده باردیگر به عقب بازگرده و آن حفره را حل کند. ذهن ما هنوز نمیتواند منطق سفر در زمان را درک کند، گاهی اینکار اشتباه بهنظر میرسد اما تیم ما بسیار تلاش کرده است تا سفر در زمان را جالب نشان دهند و از پیچیدگی آن بکاهند.
- هدف داستان سرایی از نظر سم لیک این است که بازیباز احساسات مختلفی را در عین واحد تجربه کند. احساساتی مثل هیجان و ترس ساده بدست میآیند اما احساسات پیشرفته همانند خوشحالی یا ناراحتی چالش آور است و تیم ما هنوز تلاش میکند تا آن را بدست آورد.
پر بحثترینها
- بازیگر شخصیت اصلی Intergalactic نیل دراکمن را خدای بازیهای ویدیویی میداند و از همکاری با او هیجانزده است
- رکورد دیسلایک تریلر Concord توسط Intergalactic در یوتیوب شکسته شد
- رئیس ناتی داگ: تست بازیگری Intergalactic به اندازه انتخاب بازیگر نقش الی شگفتانگیز بود
- بازیهای انحصاری کنسولی بیشتری از پلی استیشن برای Xbox عرضه خواهند شد
- مدیرعامل ناتی داگ: Intergalactic دیوانهوارترین ماجراجویی ما است
- دیجیتال فاندری تریلر Intergalactic را از نظر بصری شگفتانگیز توصیف میکند
- سازنده بازی Black Myth: Wukong بابت برنده نشدن در مراسم The Game Awards 2024 گریه کرد
- گپفا ۲۶؛ مورد انتظارترین بازیهای شما در سال ۲۰۲۵
- مدیرعامل مایکروسافت: طرفدار Xbox بودن یعنی تجربه بازیهای آن روی تمامی دستگاهها
- این ۱۵ ویژگی منحصر به فرد GTA 6 را به یک تجربه خیرهکننده تبدیل خواهند کرد
نظرات
بازی زیبایی هست . نقاط قوتش بنظرم گرافیک و گیم پلی هست
و مطمئن هستم این بازی برا pc منتشر میشه.
بازی انحصاری xbox one هست امکان داره که انحصاری زمانی باشه
این بازی استاندارد های جدیدی برای صنعت بازی های ویدیویی تعریف میکنه !
——————————————————————————————-
اگه این بازی برای pc پورت شه ماکروسافت باید ایکس باکس وان رو در بخش لوازم خانگی به عنوان ( کشک ساب عرضه کنه ) و دیگه دلیل خیلی کمی میمونه کسی ایکس باکس وان بخره !
( من خودم ایکس باکس وان ندارم ! یه موقع نگید اکس باکس داره همچین چیزی میگه )
شتر در خواب بیند پنبه دانه
گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
نقطه قوت بازی داستان بازیه 😐 و بعله ۱۰۰ درصد برای ویندوز پورت میشه مثل alan wake
درسته
ولی گیم پلی آلن وک و مکس پین برا من جذاب تر بود . تا داستانشون
این انحصاری بودن بازی ها هم اعصاب ادمو خرد میکنه ps بخریم بازی های عالی ایکس باکس داره ایکس باکس بخریم از شاهکار های ناتی داگ و بقیه انحصاری ها محروم میشیم پول هم که نداریم جفتش رو بخریم مجبوریم حسرت بخوریم.
تبریک به همه ایکس باکسی ها بنظر من که فوق العادست این بازی.
به امید روزی که هیچ گیمری از هیچ بازی ای به هر دلیلی محروم نباشه.
شما روی چه حسابی میگی برای ویندوز پورت میشه ؟!! فکر نکنم تا حالا یه نفر از گروه سازنده همچین حرفی رو زده !!!
بر اساس سیاست های اخیر مایکروسافت, اینجور بازیا به احتمال ۹۹٪ برای ویندوز پورت میشه.
حرفی که زدی خیلی امیدوارم کرد :giggle:
آقا یه سوال منظورشان از سریال چی بوده ایشون گفتن؟ یعنی در کنار بازی رو یه سریال کار میکردن؟
آقا خدایی قبول دارین سم مکسو کپ خودش درس کرده 😀
اره همراه بازی یه سریال یا همون لایو اکشن هم هست که مدتش هم فکر کنم هر قسمت ۲۲ دقیقه باشه که پایان هر فصل پخش میشه
وای خدا من این بازی و آلن ویک رو خیلی دوست دارم با اینکه فن سونی هستم و تا حالا دسته ایکس باکس دستم نگرفتم.ولی به قدری منتظر این بازی هستم که منتظر آنچارتد هستم.ولی نمیدونم چرا الکی منتظرم مثلا میخوام رو چی بازیش کنم(فقط خدا کنه برا pc بیاد مثل آلن ویک). بعد یه سوال این سریال چیه تو خود بازی پخش میشه یا باید خرید و دانلود کرد ربطش به بازی چیه دقیقا ?:-) :-/ :pain:
تو خود بازی هست و بعد از اتمام هر فصل بازی با توجه به انتخاب هات سکانس های سریال تغییر میکنه و پخش میشه :yes:
بازی بسیار زشتی و قطعا شکست میخوره.هر کسی گیم پلی بازی رو دیده باشه حرف من رو تایید میکنه
من دیدم تایید نمیکنم 😐
میتونم حدس بزنم منظورت صحنه های بازی ه
😐 😐 😐
یواش تر ، چپ نکنی
من از روی گیم پلی نمیشه گفت بازی مسخره ای هست و نمیتوان یقین که شکست بخوره
یه لیوان آب قند بخور …
به به چطوری عقده ای
بله قطعا شما درست میگی osali…همچین میگی انگار رفتی اینده رو دیدی….:|
فکر نمیکنم ایست زمان تو alan wake چیز جالبی میشد 😯
همون بهتر که ip جدید شد بعضی ها یاد بگیرن 😉
خیلی این چن وقته هایپ شده و اطلاعات و تصاویر زیادی از بازی منتشر شده،امیدوارم این همه هایپ کمر بازی رو نشکنه و متای بالای نود بگیره.
دقیقا.هر موقع میام سر میزنم یه خبر جدید از qb منتشر شده.
امیدوارم با این کار لطمه ای به بازی نخوره
ببخشید اینکه ناتی داگ خودش از بازی اسپویل میکنه به بازی لطمه نمیزنه ولی رمدی یه چهار تا خبر از کوانتم میده به بازی لطمه میده
من این ها رو نمیدونم داداش به قول دوست پایینی مون اگه به وعده هاش عمل نکنه با انتشار نمراتش همه چیزش معلوم میشه.
من این ها رو نمیدونم داداش به قول دوست پایینی مون اگه به وعده هاش عمل نکنه با انتشار نمراتش همه چیزش معلوم میشه.(ولی با هایپ هایی که من ازش دیدم زیرنود بگیره نا امید کننده است)
وقتی لطمه میخوره ک ب گفته هاش عمل نکنه! وگرنه هایپ و تبلیغ هیچ اشکالی نداره. مثال ویچر!!
محض اطلاع دوستان کافی گیم پلی های قبلی ویچر رو ببینید تا ببینید چقد بازی با نسخه ۲۰۱۳ تفاوت داره!!!
چه ربطی داره آخه ؟! این که سازنده داره در مورد ارتباط بین سریال و بازی صحبت میکنه باعث افت کیفیت بازی و متا بازی میشه ؟!!!!
سر ویچر هم همینطور بود هر روز عکس و فیلم از بازی بیرون میومد همه شروع کردن به اعتراض و اینکه بازی خراب می کنه و … اما بازی اومد و دهن همه رو بست .
از نظر داستانی که تضمینه و فقط میمونه گیم پلی که باید صبر کرد
پسر با یه شاهکار از استاد لیک طرفیم منتظرشم شدیده شدید متای ۹۰ به بالا رو شاخشه ۱۰۰ درصد تظمینی :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :inlove: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
داداش شرط میبندی؟ :-Dالبته روی انچارتد هم.
شرط جفتشون بالای ۹۰ میشند 😉 :yes:
نه بابا.اگه qb بالای نود شد تو ایکس یاکس ات رو میدی به من اگه هم un بالای نود شد من فورم رو میدم به تو 😀 البته اگه جفتشون شد که هیچی
بر عکس نگفتى؟
داداش برعکس گفتی :rotfl: :rotfl: :rotfl: اگه qb پایین ۹۰ شد من ایکسمو میدم اگه un پایین ۹۰ شد تو ps ات رو بده اگه هردو پایین شدن جفتمون ذایه میشیم اگه جفتشون بالای ۹۰ شدن حال میکنیم 😀 😀 :yes:
نه بابا خودم میدونم خواستم سنت شکنی کنم :rotfl:
phil spencer جو گیر بازی درنیار :rotfl: :silly:
اسم این بازى و وان به هم گره خورده و موفقیت یا شکست بازى بخش مهمى از آینده کنسول ایکس باکس هست. هایپ کردنش منطقیه.
منطقیه ولی هرچیز منطقی ای درست نیست
برو خودتو بکش دنیا بهت نیازی نداره 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐 😐
از نظر من در حد سوپر ماریو هم نیست”
نظرت بخوره تو سرت
تو فرق سرت
صبر کن تا بازی بیاد بعدن بکوبش
osali
((یک بازی بی معنی که فقط زمان رو متوقف میکنی و دشمن بی حرکتتو میکشی))آنچارتدم یه بازی بی معنیه که فقط از این ور میپری اونور و هی چند دقیقه یه بار یه چی زیر پات خالی میشه.
پسرک از عظمت آنچارتد همین بس که مورد انتظار ترین بازی جهان.پس حرفی رو بزن که زیرش دفن نشی جوجه :rotfl:
داداش این چه حرفیه شما میزنی فن بوی بودن و نوب بازی تا کی آخه منم تا حالا دسته ایکس باکس دستم نگرفتم و اصلا از انحصاری های ماکروسافت بدم میاد ولی کار این استودیو و بازی آلن ویک واقعا عالی بود من به این بازی خیلی امیدوارم و ای کاش برای همه سیستم ها بود. ولی از نظر من یکم شبیه اینفیمس هست یه نقاط مشترکی دارن تقریبا ?:-)
وای پسر خیلی کارشون سخت بوده ها :dazed:
فک کن اگه میخواستن تو یه فصل بازی تغییرات ایجاد کنن دوباره باید بازیگرا تو سریال هم بازی میکردن تا با بازی هم خونی داشته باشه 😯
منتظرشم شدید :inlove:
زمانو نگه داری که چی
اصلا جالب نیست 😕 😕
بعد همه دشمناتو سر تیر بکشی
انگاری که ترینر زده باشه :rotfl:
نه گیم پلیش هم خوبه خوشم اومد ولی تکراری میشه باید یه نواوری بزرگ تو گیم پلی داشته باشه تا خسته کننده نشه ولی بازی مکس پین مثل بازی های دیوید کیج وتل تیل گیم گیم پلی توش جای نداره وبیشتر بر روی داستان متمرکزن ارزوی موفقیت بازی رو دارم
همونطور که سال ۲۰۱۶ واسه کسایی که ps4 از لحاظ انحصاری غنی
واسه x1 هم اینطوره
Gears4 و quantome که دیگه گل سر سبد انحصاری های x1 هستن
Quantum Break یعنی میشه یه روزی واسه pc بیای روز بعدشم کرک بشی بازیت کنیم ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) ?:-) 😥 😥 😥
والا «خر» چه داند قیمت نقل و نبات
همسال «شما» ارزش QB رو چطور میفهمن ؟ :rotfl:
فن بازیو تموم کنید هر دو بازی شاهکارن
انچارد بازی خیلی خوبیه ولی به هیچ وج نباید Quantum Break دست کم بگیرید Quantum Break یک بازی با ایده های خیلی جدیده و نواورانه ای ولی در مقابلش انچارد فقط به ریشه های تکراری خودش که البته بینظیر هستن ادامه میده
اگه وابسته بودن به ریشه های تکراری دلیل موفقیت آنچارتده چرا فارکرای ۴ موفق نبود؟
ناتی داگ کلی مکانیک برای روون کردن گیم پلی به بازی اضافه کرده و از تجربیاتش از تلو استفاده کرده