نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا

نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد

امیر حاجی زاده
۱۴:۵۷ ۱۳۹۴/۱۰/۱۸
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا

در هفته‌ای که گذشت شاهد اخبار متعددی از Rise of the Tomb Raider مانند اعلام تاریخ رسمی انتشار نسخه رایانه‌های شخصی، تصاویر 4K، سیستم مورد نیاز و تایید رسمی انویدیا برای باندل بودن این عنوان بودیم. حال بد نیست به یکی از ویژگی‌های انحصاری Rise of the Tomb Raider در ویندوز ۱۰ یعنی ویژگی VXAO از کمپانی انویدیا بپردازیم.

پس از اعلام تاریخ انتشار نسخه PC عنوان Rise of the Tomb Raider، منابع مختلفی مانند Xbox Wire اعلام کردند که نسخه PC عنوان Rise of the Tomb Raider از ویژگی‌های انحصاری برای Windows 10 بهره خواهد برد. یکی از این ویژگی‌ها که تا‌کنون به‌صورت رسمی معرفی نشده است، VXAO از کمپانی انویدیا می‌باشد که اختصار‌شده Voxel-Based Ambient Occlusion است.

nvidia vxao 1 635x354

VXAO مشکلات SSAO را نداشته و بسیار دقیق‌تر عمل می‌کند

انویدیا طی مراسم GPU Conference 2015، هنگام معرفی ویژگی (VXGI(Voxel-Based Global Illumination، در مورد VXAO نیز صحبت کرده و چند اسلاید نیز به‌نمایش گذاشته بود. ظاهرا ROTTR اولین عنوانی‌ست که از این تکنیک بهره خواهد برد.

nvidia vxao 2

SSAO vs VXAO

فعلا جزئیات بیشتری در مورد VXAO در دسترس نیست. انویدیا نیز اعلام کرده است که به‌زودی اطلاعات بیشتری منتشر خواهد کرد. گفتنی‌ست که Rise of the Tomb Raider در تاریخ ۲۸ ژانویه (مصادف با ۸ بهمن) برای رایانه‌های شخصی منتشر خواهد شد.

ایرانیکارت

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا
نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

  • |Rasoul گفت:

    اتفاقا چند وقت پیش یه تست با همین فناوری با موضوع فرود آپولو داد بیرون. (همین عکسی که هست)
    خیلی جالب بود 😮
    فک کنم اولین باره که توی بازی ازش استفاده میشه. چه بازی بهتر از این؟ 😀

  • Ali Danger گفت:

    خوب شد تازه ویندوز ۱۰ ریختما. بهترین بازی رو انتخاب کردن. :yes:

  • Ali Ezio گفت:

    بسیار خوبه و دوستش میدالم!!!امیدوارم توی بازی Farcry Primal هم استفاده بشه…
    ممنون بابت خبرتون بسیار خوشحال شدم :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • mohamadrtb گفت:

    ما که nvidia نداریم
    مبارک بقیه :laugh:

  • بدون شک بهترین گرافیک مثل همیشه متعلق به پلتفروم PC خواهد بود

    پرچم انویدیا بالاس

  • درود بر انویدیا که تکه و نظیرش تو دنیا پیدا نمیشه

  • mojtaba33 گفت:

    بیا اون وقتی که گفتم amdسال خوبی نداره بازی های تایتل خودشو داره از دست میده خیلیا بهم منفی دادن حالا این به کنار این تکنیک vxao دقیقا چیکار میکنه کسی بطور تخصصی می دونه چیه توضیح بده

    • muhsen1361 گفت:

      این تکنیک در واقع، واقعیت گرایی ambient occlusion رو طبیعی میکنه، در سیستمهای قدیمی گرافیکی البته فعلا در سیستمهای رایج گرافیکی، روی یک عکس دو و نیم بعدی(محصولی که توسط جی پی یو روی مونیتور دیده میشه) در سیستم رندرینگ Realtime، سیستم سایه‌گذاری در زوایا و گوشه‌های اجسام سه بعدی، سایه‌های نرمی رو ایجاد می‌کرد.
      اما در این سیستم جدید دیگه دقیقا سیستم تشعشع سنجی نور و بازتابهای نور در محیط سه بعدی، بازسازی میشه که این رو به صورت ریل تایم، در جی پی یو، بهینه کردند. چه شود قیمتش!
      یادم میاد این سیستم تازه در سیستمهای رندریگ Software با سی پی یو، در نرم افزارهای سه بعدی، تعبیه شده بود. حالا دارن این سیستم رو نه البته با اون قدرت دقیق، توی سیستم ریل تایم بهینه میکنن.
      نامردا!
      نه خوشمان آمد! ولی فعلا راه داره تا دقت سیستم رندرینگ سافت ور رو بگیره.

  • ramin#x#.x گفت:

    این تکنولوژی خیلی وقته معرفی شده ( از زمان معرفی سری ۹۰۰ ) ولی تاکنون مورد استفاده قرار نگرفته.
    در کنار این موضوع این ویژگی که فقط در گرافیک های +۹۰۰ انویدیا میشه ازش استفاده کرد. بازی رو به حدی زیبا میکنه که میتونم بگم الان در محیط های باز ۱۰۰% تام راید زیباتر از انچارتد خواهد بود.

      • ramin#x#.x گفت:

        خب هنوز اینم منتشر نشده. حرف بنده رو زمانی جفتش برای ps4 منتشر شد مقایسه کنید. میبینید انچارتد بهتر از نسخه ps4 عمل میکنه اما به واسطع این تکنولوژی و دو تکنولوژی دیگه خواهید دید گه نسخه pc بسیار فاصله میگیره.

    • بهتر از آنچارتد?? :rotfl: مگه یه تکنولوژی قراره معجزه کنه? پیش نمایش آنچارتد کل گرافیک این بازی رو خورده چه برسه به نسخه ی نهاییش

      • unreal engine گفت:

        احساس میکنم آنچارتدو تبدیل کردین به مدرسان شریف 😐 😐

        • arfy گفت:

          بالاتراز انچارتد :no: :rotfl: 😐 :giggle: 😛

        • آنچه عیان است چه حاجت به بیان است? شما بحث آنچارتدو کشیدی وسط منم گفتم مقایسه گرافیک این دو خنده داره!! حالا دوست داری به خودت تلقین کنی که این بازی گرافیک بالاتری داره مشکلی نیست من کاری نمیتونم بکنم هر جور راحتی 🙂

          • ramin#x#.x گفت:

            یسری حقایق و بحث های فنی وجود داره. که معمولا فن ها نمیبینن.!.

            • یه عده بچه اومدن با فن بازی بی منطق گند زدن به سایت دیگه غیر قابل تحمل شده به خدا :-/ فقط مونده بود بگن این بازی گرافیکش از آنچارتد بهتره!! حرفم بزنی منفی بارون میشی :pain: آخه موشن کپچری که آنچارتد داره نوع حرکت نیتن هوش مصنوعی تخریب پذیری و ….کدومش قابل مقایسه با این بازیه? اشکالی نداره منفی بدید ولی بعد منفی دادن یکم فکر هم بکنید!! بازی انحصاری اونم ناتیداگ!! از یه بازی مالتی پلتفرم تو سال ۲۰۱۵ گرافیکش کمتر میشه?

            • ramin#x#.x گفت:

              بنده سعی میکنم فن بازی در نیارم هیچ جا.
              اگه اینجوریه کرایسیس ۳ هنوز برترینه در بسیاری زمینه ها مال سال چنده؟
              ناتی داگ دستش بستس api سونی قدیمیه و هنوز بسیاری از تکنولوژی ها رو دریافت نکرده. اگه اینجوری شما میگی چون موشن کپچر LA noire از همه بهتر کار شده بهترین بازی قرنه. خجالت بکشید فن بازی هم حدی داره.
              شما زمانی این بازی برای pc اومد بیا یک سکانس FHD صحنه باز و بسته رو با دقیقا همین حالت بازی های ناتی داگ : last – un مقایسه کن بعد به بیه.ودهگی حرف خودت پی میبری.
              این بخش کوچکی برای درک بهترته فن عزیز:
              geforce*/hardware/technology/vxgi
              جای * دات کام بزار.

      • ramin#x#.x گفت:

        فقط یک تکنولوژی ساده نیست. به سایت انویدیا رجوع کنید و دمو کامل رو مشاهده کنید.
        با توجه به تکنولوژی هایی که از این گیم و آنچارتد در تریلر ها دیدیم و چیزهایی که امروز رونمایی شد قطعا در سطح یکسان ( ps4 ) موتور ناتی داگ بالاتر قرار میگیره و میشه تقریبا نسخه x1 رو مقایسه کرد. اما در سخت افزار سطح برابر کنسول چه x1 و چه ps4 قطعا نسخه pc برتر عمل میکنه و قطعا در سطح برابر هم عمل کرد بهتری نسبت به موتور ناتی داگ خواهد داشت (api ps4 هنوز بسیار عقب تر از وین ۱۰ مایکروسافته و هنوز در همین سطح انچارتد یعنی dx11 ) . شاید اگر سازنده عجله نمیکرد و تا نهایی شدن dx12 صبر میکرد شاید این اتفاق در x1 هم رخ میداد ولی…
        اما در مورد محیط ها. ناتی داگ در محیط های بسته عالی عمل کرده و اینو توی تریلر ها هم مشاهده کردیم اما در محیط های بزرگتر خوب عمل میکنه و عالی نیست. ( ولی این بازی عملکرد یکسانی رو در همه زمینه ها و سطوح نشون میده )

      • mohammadvlt گفت:

        فکر کردین گرافیک انچارتد کبیییر دیگه خیلی بالاست اگه انچارتد بدون تغییر واسه پی سی میومد سیستم پیشنهادیش از یک بازی دو بعدی هم کمتر بود دیگه شورشو با این انچارتد دراوردین مجبور شدم اینو بگم

    • اقا رامین… یا همون اقای سیستم 4Kخودمون… بذار هر دو بازی منتشر بشه بعد فکت صادر کن… حداقل یه فکتی صادر کن که بشه هضمش کرد … این جور فکت دادنا فقط موجب بحث بیشتر میشه

      • half.life گفت:

        یه تعداد هستن بشدت کمبو.د دار. این اقا یکیشونه.
        فک کنم بجوری سوختی ؟ دلیلش حالا رامین ۴ ک داره! حرف خیلی رکی زده فشار به فشارت اومد؟یا یجور دیگه مشخصه پماد نیازی :rotfl: :rotfl:
        تورو امام زاده بیژن جواب اینارو ندین وقت خودتون رو هدر ندید.

        • جانم؟…. اولین بار نظر شما تو این سایت میبینم ….اول از همه فهم و شعور نظر دادن یاد بگیر بعد با هم صحبت میکنیم… زمانی که بازی ناتیداگ انتشار پیدا کنه این اقا هم جوابشو میگیره…حیف اون نام کاربری که شما انتخاب کردی … فهم و شعور هم خوب چیزیه والا….

      • alone ahmad گفت:

        farzam Fight Club
        دوست عزیز اگه شما چیزی در مورد این تکنولوژی ها میدونستی اینجوری به رامین جواب نمیدادی!
        اگه با دقت کامنت رامین رو میخوندی میگه سطح جزئیات نسخه کامپیوتر با این تکنولوژی ها بالاتر از نسخه ایکس باکس وانه و انچارتده، ونسخه ایکس باکس وان و حتی خود Ps4 برابر ه انچارتد ولی تو محیط های باز با استفاده او تکولوژی TB بهتره.
        حالا اون تکنولوژی ها چین؟اصلا من کاری به سری گیم ورک و فیزیک انویدیا ندارم! حتی اگه TFX و این تکنولوژی رو پیاده کنن چیزی ماورای زیبایی و گرافیک میشه که اصلا قابل مقایسه با انچارتد نیست.
        حالا شما تا وقتی هیچ در مورد تکنولوژی های انویدیا و… نمیدونی که هیچ ای تکنولوژی جدید مایکروسافت که هم باعث و بانیش خود انویدیاست که دیگه بماند، که زود قضاوت نکنی.

        • اقای alone ahmad
          بنده گفتم تا انتشار بازی صبر کن بعد قضاوت کنین… شما چه اصراری رو کم بودن اطلاعات من داری! بنده نه علاقه ای به بحث دارم نه چیز دیگه ای ایشون بی دلیل اسم انچارتد رو اورد و بنده گفتم این کارباعث بحث بیشتر میشه… شما خودت به من میگی قضاوت نکن در صورتی که همینجوری داری درباره من قضاوت میکنی برادر من! شما از کجا میدونی بنده هیچ اطلاعاتی در مورد تکنولوژی های انویدیا ندارم که انقدر در من قضاوت میکنی؟ شما خودت داری حرف خودتو نقص میکنی

          • alone ahmad گفت:

            دوست عزیز من اصلا قصد بی احترامی نداشتم و… در کل این حرف،قصد از این بود اگه میدونستی نباید همچین قضاوتی نسبت به کامنت رامین میکردی! شکی نیست انچارتد یکی از برترین جزئیات حالا چه تو طراحی،بافت گرافیک هنری و غیره … نسبت به تمام بازی ها داره چون کلا ناتی داگ پشتشه و همیشه بازی های این استدیو تو طراحی منحصر به فرد بودن، اما بحث اصلی تکنولوژی هاست همون طور که تو کامنت قبلی گفتم حتی اگه تکنولوژی های انویدیا که بحث زیادی میطلبن کنار بزاریم همون تکنولوژی TFX باشه مو های کارکتر ها به بهترین نحو ممکن که حتی پردازش شون نسبت به چندین میلیون شیدر مو واقعا سنگین و فوق ماورای تصور میشه! که نه انچارتد داره نه بازی کنسولی که بتونه اجراش کنه حالا نسخه ایک باکس وان قدیمیش باشه و…. خلاصه شما فیزیک قدرتمند انویدیا و بقیه تکنولوژی هاشو در نظر بگیر که حتی قدرتمن ترین کارت ها دربرابرش کم میارندو…

  • Sina گفت:

    آقا یه تکنیک ambient occlusion چیزی نیست فقط امیدوارم game woks نداشته باشه چون عمرا عنوان بهینه ای بشه.اگه gameworks بذارن قشنگ نصف فریم رو میخوره یه آبم روش.

  • SilenceR گفت:

    اینطور که از دوتا عکس پیداست گرافیک لولو رو میکنه هلو!!! 😐 :sarcasm: :dazed: :dazed: :hypnotized: :hypnotized:

  • mory_num1 گفت:

    امیدوارم درست این تکنیکو پیاده سازی کنه. با اینکه خودم کارت جیفورس دارم ولی بعضی وقت ها یه تکنیک رو استفاده میکنه که با یه عالمه تبلیغ در نهایت درست اجرا نمیشه و یا یه باگ های عجیب غریبی با فعال کردنش تو بازی به وجود میاد نمونش یکی از تکنیک هایی که تو farcry 4 استفاده کرده بود وقتی روی gtx 760 فعالش میکردم بعضی از جاهای بازی سایه ها به طرز خنده داری به هم میریختن. البته شاید تیم سازنده بعدا با آپدیت درستش کرده باشه که دیگه اطلاع ندارم. یا مثلا حالت pcss ultra تو سیندیکیت که با pcss هیچ فرقی نداشت و هم خودم تو بازی مقایسه کردم و هم عکسهایی که انویدیا تو راهنمای بهینه سازی گرافیکی برای بازی های تایتلش منتشر میکنه نگاه کردم. یه نمونه دیگش موهای گرالت تو ویچر ۳ که با فعال کردنش موهای گرالت مثل رشته های ماکارونی :laugh: میشد و وقتی غیر فعال میشد موها طبیعیتر به نظر میرسید و من از یه مود برای غیر فعال کردن تکنیک هیرورک فقط روی موهای گرالت استفاده کردم چون رو جونورای داخل بازی مثل خرس و گرگ خوب پیاده سازی شده بود.

  • sam snake 47 گفت:

    تومب ریدر ۲۰۱۳ تنظیمات موی خلیی خوبی داشت. واقعا طبیعی بود. یکی این بود یکی فارکرای ۴. واقعا تنظیمات موی خیلی خوب طبیعی داشتن…. :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:

  • Reza faridi گفت:

    Xbox باید خجالت بکشه که هی میره بازی ها و استودیو های رقیبو میدزده خودشه که عرضه انحصاری ساختن نداره و میره بازیای مولتی رو انحصاری زمانی میکنه انگار یادش رفته همین تامب رایدر یک زمانی مال پلی استیشن بوده :reallyangry:

نسخه PC عنوان Rise of The Tomb Raider از تکنیک VXAO انویدیا بهره خواهد برد - گیمفا