استودیوی پلاتینوم گیمز سال جدید را همراه با سالگرد 10 سالگی خود جشن می‌گیرد

۱۵ دی ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۷

استودیوی محبوب پلاتینوم گیمز، استودیویی که پشت عناوین پر طرفداری نظیر Bayonetta ،MadWorld ،Metal Gear Rising و بازی مورد انتظار Scalebound است، طی انتشار پیامی، علاوه بر تبریک سال نو، دهمین سالگرد تاسیس این استودیو را جشن می‌گیرد.

سال نو را از طرف همگی در پلاتینوم گیمز تبریک می‌گویم. در سال 2016 شرکت ما 10 ساله می‌شود. مانند همیشه، در این سال نیز تمام تلاش ما برای ساخت و توسعه بازی‌ها است. ما امیدواریم که امسال یک سال فوق‌العاده و شگفت انگیز برای همه باشد. منتظر بازی‌های آینده ما باشید.

استودیوی پلاتینوم گیمز همچنین یم تصویر زیبا از بازی‌های ساخته شده به‌وسیله آن‌ها و بازی‌های در حال  ساخت منتشر کرده است که البته در آن‌ها TMNT را نمی‌بینیم (نشان بر این است که این بازی هنوز به صورت رسمی معرفی نشده است). شما می‌توانید این تصویر را در زیر مشاهده کنید:

PlatinumGames یک استودیوی ژاپنی است که برروی توسعه و ساخت بازی‌های ویدیویی کار می‌کند. این استودیو ابتدا با نام Seeds و در ۱ آگست سال ۲۰۰۶ توسط سه تن از افراد مهم (و جدا شده) استودیو Clover شرکت کپکام تاسیس شد. این سه تن؛ «شینجی میکامی»، «آتسوشی اینابا» و «هیدکی کامیا» هستند. استودیوی Clover سازنده و توسعه دهنده بازی‌های شاهکاری مانند Viewtiful Joe و Okami است. در ماه اکتبر سال ۲۰۰۶ این سه تن از استودیو Clover کپکام خارج شدند و آن‌ همه عنوان و فرانچایز فوق‌العاده، در کپکام ماندند. در سال ۲۰۰۷ پلاتینوم با ODD Incorporated ادغام شد و این اتفاق باعث بزرگ شدن این استودیو شد. در ماه می سال ۲۰۰۸ پلاتینوم گیمز اعلام کرد که بر سر ساخت ۴ عنوان با شرکت SEGA همکاری می‌کند. این بازی‌ها شامل Bayonetta (یک اکشن خوش ساخت با کارگردانی هیدکی کامیا)، Infinite Space (یک نقش‌آفرینی علمی که برای کنسول DS منتشر شد)، MadWorld‌ (یک بازی بسیار خشن که کاملا سیاه و سفید بود و برای Wii عرضه شد) و Vanquish‌ می‌شوند. Vanquish در سال ۲۰۱۰ و به کارگردانی شینجی میکامی عرضه شد و پس از آن بود که میکامی اعلام کرد که قصد جدایی از پلاتینوم گیمز را دارد. میکامی پس از جدایی از پلاتینوم استودیوی اختصاصی خود با نام Tango Gameworks را برپا کرد. پس از خروج میکامی، آتسوشی اینابا آزادی عمل بیشتری در پلاتینوم به‌دست آورد. در اکتبر سال ۲۰۱۰ آتسوشی اینابا تایید کرد که پلاتینوم قصد ادامه همکاری با سگا را دارد و در ماه دسامبر همان سال، شرکت سگا اعلام کرد که بر سر ساخت ۵ بازی با استودیو پلاتینوم گیمز همکاری می‌کنند. عنوانی که در سال ۲۰۱۱ معرفی شد، Anarchy Reigns (در ژاپن با نام Max Anarchy شناخته می‌شود) نام داشت؛ یک بازی بزرگ چند نفره در سبک beat-em-up که در ماه جولای سال ۲۰۱۲ منتشر شد. در مراسم جوایز اسپاک سال ۲۰۱۱ بود که اعلام شد استودیوی پلاتینوم گیمز سازنده اسپین آف شرکت کونامی، یعنی Metal Gear Rising: Revengeance خواهد بود. در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۲ بود که شرکت نینتندو اعلام کرد که با پلاتینوم‌ گیمز بر سر عنوانی با اسم رمز Project P-100 (همان The Wonderful 101) همکاری می‌کند. در ماه سپتامبر سال ۲۰۱۲، دنباله بازی محبوب Bayonetta با نام Bayonetta 2 برای کنسول Wii U معرفی شد. این‌بار، اینابا نقش رهبر گروه سازنده را عهده گرفته بود و نینتندو به عنوان تهیه کننده کار می‌کرد. پس از قضایای ورشکستگی شرکت THQ و به حراج گذاشته شدن عناوین این شرکت، اینابا در یک پیام در توییتر، علاقه خود برای خرید فرانچایز Darksiders را نشان داد اما بنا به دلایلی این اتفاق رخ نداد. در نمایشگاه E3 سال ۲۰۱۴ اعلام شد که پلاتینوم گیمز در حال ساخت یک عنوان انحصاری برای Xbox One با نام Scalebound و کارگردانی هیدکی کامیا است. همچنین اعلام شد که عنوان The Legend of Korra که یک سری تلویزیونی است بدست پلاتینوم گیمز و تهیه‌کنندگی شرکت Activision ساخته خواهد شد. در نمایشگاه E3 امسال نیز مشخص شد که استودیوی پلاتینوم گیمز درگیر پروژه‌های زیادی است. Transformers: Devastation با همکاری اکتیویژن، NieR: Automata با همکاری اسکوئر انیکس و مشارکت در ساخت بازی‌هایی مانند Star Fox Zero و Project Guard با همکاری نینتندو؛ همگی نشان می‌دهند که استودیوی پلاتینوم گیمز همواره رو به پیشرفت بوده و یک استودیوی موفق است. انتظار می‌رود که بازی Scalebound اوج بلوغ این استودیو باشد.

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید