فرود رو به فراز! | نقد و بررسی بازی مستقل Downwell
وقتی خسته از شوترهای آنلاین و گرافیکهای حیرتانگیز و صحنههای سینمایی و اسکریپت شده هستیم و دلمان کمی سادگی و خلاقیت و بدعت میخواهد، بازیهای مستقل خانهای امن برای پناه بردن ما هستند و با تمام سادگی و صمیمیت و قیمتهای چند دلاری و ناچیز خود، هر چه دارند را برای ما که مهمان خانهشان هستیم برسر سفره میآورند تا لقمهای نان و لذت ساده را در هیاهوی منوی رستورانهای عطیم و پوشالی ناشران بزرگ دنیا تجربه کنیم. انگار که از جار و جنجال و ماشینهای صنعتی و ترافیک و… به دل طبیعت پناه بردهایم و هوای تازه را تنفس میکنیم و نسیم خوش خلاقیت را در ریههایمان جاری میسازیم.
همواره وقتی بحث بازیهای مستقل پیش میآید نخستین کلمهای که به ذهن ما بازیبازان میرسد خلاقیت است. بازیسازی مستقل عرصهای بود برای جلوگیری از مرگ خلاقیت در زیر دست و پای عناوین تکراری AAA که توسط غولهای این صنعت ساخته میشوند. اگر این عرصه نبود مطمئن باشید که تاکنون اثری از خلاقیت در صنعت محبوبمان باقی نمانده بود، اثری از تیمهای کوچک ۲ نفره و چند نفره و حتی گاهی یک نفره که از تعدادی نابغه با جیب خالی تشکیل شدهاند نمانده بود. اگر بازیسازی مستقل نبود اکنون باید در خواب عناوینی مثل Limbo و Braid و Downwell و … را میدیدیم.
بازیسازی مستقل جایگاه دلساختههاست نه جولانگاه پولپرستان و قاتلان خلاقیت. اینجا عرصهای نیست که سازندگان چند مرحله از بازی خود را بزنند تا بعدا در قالب بستههای الحاقی با قیمتهای نجومی دوباره به ما بفروشند، اینجا سازندگان با قلبشان آنچه که رویایش را در سر میپرورانند، برای ما میسازند تا ما را هم در رویاهایشان سهیم کنند و به راستی که چه رویاهای زیبایی هم دارند این نوابغ. اینجا جایی است که عنوانی پیکسلی مثل To The Moon چنان احساسات شما را برمیانگیزد که اشک ناخواسته بر گونه هایتان جاری میشود و لذت نابی را تجربه میکنید که در هیچ جای دیگر نمییابید. خوشبختانه گیمرها در سراسر دنیا و همچنین تاحدودی در کشورمان ارزش این عناوین را میدانند و با حمایتهای خوب خود از این عناوین و سازندگان آنها، به ناشران و بازیسازان بزرگ نشان میدهند که هنوز هم برای ما گیمرها خلاقیت معنای خود را از دست نداده است و هنوز هم در ذهن و قلبمان، این کلمه محلی از اعراب دارد.
“یک بازی کنجکاوانه در مورد جوانی که در چاهی(حفرهای) در حال سقوط است و با کفشهای مجهز به اسلحه خود (Gun Boots) با دشمنان مبارزه میکند، گنجها را جمعآوری میکند و گاهی هم از مغازههایی بازدید میکند.” این جمله ای است که در وبسایت رسمی عنوان مستقل Downwell به زیبایی و طی تصویری از شخصیت اصلی بازی که در حال سقوط است به صورت بخش بخش بازی را معرفی میکند و در همین یکی دو جمله کوتاه کلیت بازی را به ما میشناساند. بگذارید تا کمی در مورد این عنوان برای شما بگویم تا با اطلاعات کلی آن قبل از بررسی تکتک بخشهای آن، آشنا شویم.
عنوان Downwell یک بازی بسیار زیبا و جالب است که المانهای چند ژانر را با هم ترکیب کرده است و معجونی بسیار جذاب و جدید و لذتبخش و البته بسیار پر سرعت و هیجان انگیز پدید آورده است که کمتر کسی میتواند دست رد به سینه آن بزند. Downwell یک عنوان ساید اسکرولینگ است اما نه به صورت افقی، بلکه یک سایداسکرولینگ عمودی و روبه پایین است که المانهای شوتر و پلتفرمر را نیز با خود همراه دارد . این عنوان توسط Moppin ساخته شده است و Devolver Digital آن را منتشر کرده است. پلتفرمهای مقصد Downwell شامل رایانههای شخصی و گوشیهای هوشمند با سیستم عامل اندروید یا iOS هستند و مهر ماه امسال منتشر شده است. حال که با اطلاعات کلی بازی آشنا شدیم، قصد داریم تا در قالب این مقاله به بررسی و نقد بخشها و المانهای مختلف این بازی بپردازیم و ببینیم که چگونه یک عنوان کوچک مانند Downwell میتواند تبدیل به یکی از لذتبخش ترین و برترین عناوین منتشر شده در مدت اخیر شود آن هم در میان تراکم وحشتناک عناوین بسیار پرآوازه AAA. این قدرتی است که خلاقیت دارد…
نام بازی: Downwell
سازنده: Moppin
ناشر: Devolver Digital
ژانر: شوتر سایداسکرولینگ عمودی پلتفرمر (vertically scrolling shooter roguelike platform)
پلتفرم: IOS ،Android ،PC
تاریخ انتشار: ۱۵ اکتبر ۲۰۱۵ (۲۳ مهر ۱۳۹۴)
پریدن در یک چاله که انتهای آن معلوم نیست خیلی وحشتناک است. جاذبه رحم و مروت ندارد و هر چقدر هم که فکر کنید آماده و مجهز هستید با چنین سقوطی احتمال آسیب جدی دیدن شما بسیار زیاد است. بنیان Downwell بر اساس همین ترس است و در واقع این بازی مظهر ترس از ارتفاع و سقوط است. Downwell بازی شیرجه زدن در ناشناختهها و عادت کردن به پذیرفتن عواقب است. یک بازی بسیار بسیار هیجانی با اکشنی روان و حل شده در بازی.
در Downwell شما کنترل شخصیتی را به عهده دارید که کلا ۳ کار انجام میدهد (در واقع شما ۳ کار انجام میدهید)، رفتن به چپ، رفتن به راست و دکمه مربوط به اکشن. دکمه اکشن هنگامی که شما روی یک سطح باشید باعث پرش شخصیت بازی میشود و وقتی که در هوا و در حال سقوط باشید تعداد محدودی گلوله از کف کفشهای مخصوص شخصیت بازی (Gun Boots) به سمت پایین شلیک میکند. این گلولهها میتوانند طبقات قابل شکستن را از بین ببرند، دشمنان را نابود کنند و همچنین باعث میشوند مدت محدودی بتوانید روی هوا در جهات مختلف مانور دهید (چیزی مثل جت پک). در بازی تنها و تنها یک هدف وجود دارد و آن هم رسیدن به انتهای گودال است و بس.
سیستم کنترل بازی بسیار سرراست و ساده است که این در مورد بازی Downwell بسیار به درد میخورد و انجام بازی را راحت و در دسترس میکند، زیرا بازیباز، دیگر این فکر را که در کدام جهت حرکت کند را ندارد و همچنین لازم نیست تمرکز خود را برای تغییر دکمه از اکشن به پرش کم کند چون هر دو با یک دکمه انجام میشوند. این موضوع باعث میشود که بازیباز تمام تمرکز خود را بر روی انجام بازی و انجام ماموریتی که دارد خرج کند.
هر مرحله در بازی به صورت تصادفی ایجاد میشود و البته زمانی نیز ندارید که بایستید و اطراف را بررسی کنید و محل ظاهر شدن دشمنان و تلهها و … را به خاطر بسپارید. در بازی ارتقاهایی وجود دارند که مقدار سلامتی یا تعداد تیرهای شما را افزایش میدهند و یا اسلحههای جدیدی را در اختیار شما قرار میدهند اما اصلا تضمینی نیست که شما در کجای مسیر خود و یا به چه ترتیبی این ارتقا یا اسلحهها را دریافت کنید.ارتقاهایی که در پایان هر مرحله در اختیار شما قرار میگیرد قابلیتهای مفیدی را به شخصیت شما اضافه میکنند مثل این که بلوکها را منفجر کرده و به گلوله تبدیل کنید و یا از بدن دشمنان کشته شده برای پر کردن سلامتی خود استفاده کنید. البته این ارتقاها نیز ترتیب مشخصی ندارند و تصادفی در اختیار شما قرار میگیرند.
موارد rogue-like گونهای که در بالا اشاره کردیم هیچ کدام چیز جدیدی نیستند اما نکتهای که ترکیب این المانها با آن بازی را منحصر به فرد و خاص کرده است، استفاده Downwell از جاذبه است. تنها راه پیشروی در مراحل بازی این است که به سمت پایین بیافتید و در این مسیر نیروی جاذبه با سرعت بسیار بالایی باعث سقوط هر جه سریعتر شما میشود. تمرکز طراحی مراحل بازی Downwell بر پایه دست و پنجه نرم کردن بازیباز با خطراتی است که در مسیر شما قرار دارند و آنها را در لحظات آخر میبینید و با سرعتی سرسام آور به آنها میرسید.شخصیت اصلی بازی از سمت بالا آسیبپذیر است و اگر زمانی که دارید از یک دشمن عبور میکنید حساب او را نرسید، بهتر است که هر چه سریعتر به سمت پایین فرار کنید قبل از آن که از بالا او حساب شما را برسد! مراحل باریک و عمودی بازی جای زیادی برای مانور دادن در اختیار شما نمیگذارند و اگر دشمنان برایتان تله بگذارند و یا گیرتان بیاندازند مرگ بسیار سریع به سراغتان میآید. جدا از نادیده گرفتن و فرار از دست دشمنان، تنها دو راه برای غلبه بر آنها وجود دارد، یکی فرود روی سرشان دیگری با شلیک. البته انواع خاصی نیز از دشمنان وجود دارند که تنها به یک نوع از این دو روش آسیبپذیر هستند. شناخت و عکس العمل به موقع در برابر این خطرات همانطور که در حال سقوط آزاد در مراحل هستید، بسیار سخت و نیازمند تمرکز هستند اما همانقدر هم لذتبخش و جذاب هستند اگر با موفقیت انجام شوند.
سرعت بازی در ابتدا بسیار شما را نا امید میکند و وسوسه میشوید که سرعت آن را کم کنید. در واقع اگر بخواهیم به طور سختگیرانه ایرادی بر روی بازی بگذاریم باید گفت همین ناامید کننده جلوه کردن بازی (تنها در ابتدا) برای بازیباز ممکن است منجر به رها کردن Downwell توسط وی شود و از این لحاظ نکته ای منفی محسوب شود. در ابتدا تلاش خواهید کرد که هر بار یک پلتفرم را به پایین بپرید، مطمئن شوید که تمام دشمنان از بین رفتهاند و سپس قبل از سقوط مجدد نفسی تازه کنید و ادامه دهید. همچنین وسوسه میشوید که تنها به یک اسلحه که مورد علاقهتان است و شلیکهای پخش کننده در محیط دارد و قابلیتی که به استایل بازی کردن شما بیشتر شبیه است، بچسبید. این روش و استراتژی در مراحل اول بازی جواب میدهد ولی پس از رد کردن دنیای اول بازی، استفاده از این تاکتیک تنها باعث ناامیدی بیشتر شما میشود. انواع تلههای زمینی معرفی میشوند که اگر بیش از حد در بازی مکث کنید به شما آسیب میزنند، یک مکانیسم مبتنی بر زمان نیز جود دارد که شما را وادار میکند هر چه زودتر به انتهای مرحله برسید و همچنین پلتفرمهایی که میتوانید بر روی آنها بایستید کمیاب و کمیابتر میشوند. اما وقتی که با روند و مکانیسم کلی بازی آشنا شوید و یاد بگیرید که چگونه با موقعیتهای مختلف روبرو شوید، آنجاست که بازی کردن Downwell در حداکثر سرعت، بینهایت لذتبخش و جادویی است. همراهی با شخصیتی که با سرعت سرسامآوری در حال سقوط آزاد است و گرفتن تصمیمات بسیار سریع برای مقابله با دشمنان در حالی که باید از پلتفرمها گذر کنید میتواند یک فاجعه باشد ولی مدیریت شخصیت بازی در طول مراحل بازی بدون حتی لمس کردن زمین آن هم در حالی که همه چیز سر راه شما قرار میگیرند، احساسی پر از شادی و شعف به شما خواهد داد، البته اگر موفق شوید.
شخصیت بازی هر قسمت را با یک نوار سلامتی کوتاه و مقدار کمی ظرفیت خشاب آغاز میکند و یکی از راههای افزایش این دو، جمع کردن ارتقاها از اتاقهای کناری در بازی است که به ندرت در طول مراحل ظاهر میشوند. نکته اینجاست که هر کدام از این ارتقاها میتوانند به عنوان یک ماژول سلاح نیز عمل کنند و این یک تصمیم بسیار هوشمندانه در طراحی بازی از سوی سازندگان است زیرا که منجر به انتخابها و تصمیمات حساس و جذابی از سوی بازیباز میشود. مثلا خط جان خود را در یک موقعیت نفسگیر افزایش میدهید و یا ظرفیت خشابهای خود را برای مراحل بعدی که باید سلاح خود را به تفنگی تغییر دهید که شاید مورد علاقهتان هم نباشد، بالاتر ببرید؟ یادگیری نحوه استفاده از تمام سلاحهای بازی مخصوصا در مراحلی که اسلحههای موجود اصلا مناسب با چالشها و سختیهایی که در سر راه شما قرار خواهند گرفت نیستند، می تواند یک مزیت جانبی خوب محسوب شود. این که اصلا ندانید تصمیمی که دارید میگیرید آیا بعدا به ضررتان خواهد شد یا نه، در ابتدا شاید آزار دهنده به نظر برسد ولی وقتی مقداری با روند بازی آشنا شوید کاملا دلیل این موضوع را متوجه میشوید و در مییابید که یکی از اصلیترین دلایل وجود حس ترس و هیجان بسیار زیاد در بازی همین ناشناخته بودن عواقب تصمیماتی است که میگیرید.
بزرگترین انگیزهای که بازی Downwell را سریع و پرخطر و ریسکی نگاه میدارد سیستم کمبوی بازی است. هر دشمنی که بازیباز قبل از لمس زمین بکشد یک عدد به شمارهانداز کمبوی بازی اضافه میکند و اگر خوب پیش بروید پاداشهای خوبی به شما میدهد مثل بالا بردن ظرفیت خشاب و یا مقدار زیادی اعتبار برای خرج کردن در مغازههای بازی که گاه و بیگاه در مراحل ظاهر میشوند. به این دلیل که شخصیت شما شلیکهای محدودی قبل از تمام شدن گلولهها در هوا دارد و با توجه به این که پریدن روی دشمنان تیرهای شما را بازیابی میکند، نگهداشتن یک کمبو تبدیل به کاری چالش برانگیز ولی جذاب و حیاتی میشود که با کشتن مداوم دشمنان و تصمیمگیریهای سریع شما گره خورده است. پریدن روی سر یک دشمن در حالی که از دیگری دوری میکنید، ایجاد یک حفره در زمین و عبور از درون آن، سپس تثبیت جایگاه خود و مانور دادن به سمت دشمن دیگری که بتوانید روی سر او فرود بیایید و تیرهای خود را بازیابی کنید، یک پکیج اکشن کامل و بسیار هیجان انگیز و سرعتی و دیوانهوار را برای شما به همراه دارد. یادگیری کامل مهارتها و انواع اسلحهها و قالب کلی گیمپلی بازی به شما این اعتماد به نفس و توانایی را میدهد که زنجیره کمبوهای بسیار طولانی و جذابی را خلق نمایید و آن زمان است که تازه اوج لذتی را که سازندگان در Downwell برای شما به ارمغان آوردهاند را درک میکنید و این بازی برای شما جزو عناوینی میشود که هر بار بگویید “یه دست دیگه برم، فقط یه دست” و همین طور یک دست یک دست به خود بیایید و ببینید چند ساعت است که غرق بازی هستید. تنها نگاهی که به تصاویری متحرک که از اکشن بازی برای شما در این مقاله قرار دادهام کافیست تا لذت و سرعت و چالش انگیز بودن بازی را حس کنید.
ایده سرنگون شدن و سقوط در ناشناختهها ترسناک است ولی Downwell عنوانی است که باعث میشود شما ریسک و خطرهای بزرگ را قبول کنید و البته در ازای آن از پاداش و هیجانی که به شما هدیه داده میشود لذت ببرید و هر بار در صدد ثبت رکورد جدیدی برای خود باشید. دشواری و سختی که برای استاد شدن در Downwell باید بپذیرید، اصلا راحت نیست ولی کنترل فوقالعاده سرراست و راحت آن، نمایش و گرافیک ساده و بیادعا ولی جذاب و کلاسیکش، و البته جریان ثابتی از ایجاد لحظههای هیجان انگیز برای شما این سفر را برایتان تبدیل به تجربهای که به طور پیوسته لذتبخش و چالشبرانگیز است، میکنند و اصلا مهم نیست که چند بار در مرحله اول بازی میمیرید.
به طور کلی و در مجموع باید اعتراف کرد که Downwell یکی از برترین و هیجان انگیز ترین عناوین مستقلی است که در این مدت منتشر شده است و به واقع باید گفت در سبکی که برای خود انتخاب کرده است جای هیچ گونه ایراد گرفتنی را برای بازیباز باقی نگذاشته است و به ویژه اگر از علاقمندان بازیهای چالش برانگیز باشید تجربه آن برای شما لازم و ضروری است. Downwell از آن دست عناوینی است که نشان میدهد قلب تپنده خلاقیت هنوز در پیکرهای به نام بازیهای مستقل میتپد و این عناوین و سازندگان هنرمند آنها، هنر را در اوج سادگی و گاها در قالب مینیمالیسم متبلور و آشکار میسازند.
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
نظرات
ممنون از سعید عزیز انصافا نوشتن نقد چنین بازی هایی سخته نیاز داره تا نویسنده زیاد حوصله به خرج بده تا بتونه یه وشته خوندنی به وجود بیاره خسته نباشید
ممنون بابت نقد
به شخصه اصلا تحمل این همه استرس و هیجان تو یه بازی رو ندارم!!! این بازی کلا با روحیات من سازگار نیست!!!
مرسی از شما. به معنای واقعی استرس زاست
خیلی ممنون از شما میثم عزیز. همیشه لطف داری. بنده دیروز مقاله شما رو خوندم و واقعا باید بگم نوتن چنین مقالاتی فقط از عهده شما بر میاد چون کاملا تخصصیه و مثلا بنده به شخصه ذره ای اطلاعات از ورزشهای الکترونیکی و تیم ها و افراد ندارم و اطلاعاتم در این مورد در حد صفره و وجود کسی مثل شما غنیمته. ممنون از لطفت
به فالوت دادید ۸.۶ به این دادید ۹ :dazed: :dazed:
هر بازی توی سبک خودش ارزیابی میشه.
————————————–
مرسی سعید جان خسته نباشی.
روی مقاله هات خیلی وقت میزاری حال میکنم…
به جز این بازیای دیگه ای هم هست که نقد نشده ولی نظر شما تو این پست بی احترامی به نویسندس(قرار نیست که همه بازیارو یه نفر نقد کنه!)
آقا سعید مقاله هات همیشه عالی و تو دل برو هستن 😉 خسته نباشی
هنوز بعد از دو ماه بازی مهمی مثل need for speed رو بررسی نکردن اونوقت اومدن Downwell رو نقد کردن!
این یعنی چی ؟ یعنی داری میگی به جای این بره اونو نقد کنه شما بهتره برید این حرفو به کسی که مسئول نقد اون بازیه بزنید یا از قسمت تماس با ما بگید :yes:
مرسی از شما اقای PCG. لطف دارید. این رفتارهای زشت و حرف های بیهوده رو هم ندید باید گرفت.
عزیزم
اگه با من و نقدم مشکل داری بیا توی انجمن به خودم بگو.
چرا اومدی اینجا میگی؟
اصلا این چیزی که گفتی چه ربطی به این بازی و ابن نقد و اقای اقابابایی داره؟
ایشون چند روز زحمت کشیده این نقدو آماده کرده اونوقت عوض تشکر و نظر دادن راجع به DownWell اومدی با این نظراتت این پست رو هم خراب کردی
واقعا چی بگم بهت من؟ 😐
دوست عزیز
اولا که من ربطی به تیم تحریریه نداشتم و چیزی رو میگفتم که اونا بهم منتقل میکردن.
مقاله نیدفوراسپید رو هم من نمینویسم. ولی توسط یکی از دوستان داره نوشته میشه و اینطور که بنده اطلاع دادم مقاله تقریبا آماده است. در ضمن در این مدت بخاطر وجود دوتا نمایشگاه مهم حتی اگه آماده میشد هم باز نمیتونست قرار بگیره.
حالا برای اطلاعات دقیق تر با سرپرست تحریره حرف بزنید.
در ضمن بازم میگم. این کارتون در این پست خیلی خیلی زشته و توهین مستقیم به نویسنده است. این چیزایی که میگین هیچ ربطی به ایشون نداره.
مهرداد جان من نقد فال اوت شما رو خوندم و واقعا عالی و منصفانه بود. خودت رو ناراحت نکن اینجا و اونجا فرقی نداره ما با هم همکاریم. مقاله شما بسیار عالی و بی نقص بود و دوستان نمی دونم چرا نمی تونن درک کنن ربطی نداره که این بازی بگیره ۹ و فال اوت بشه ۸.۶. فال اوت رو یه تیم N نفره ساختن با حداکثر امکانات ولی این بازیا رو یکی دو نفره می سازن. همیشه نوشته هات رو دوست داشتم مهرداد جان و تشکر از زحماتت.
لطف داری استاد :inlove:
به نظر بنده هم مقاله ی فالوت ۴ بینظیر بود . اینجور بازی ها که عموما طرفدار های زیادی هم دارن همیشه با مخالفت های کاربران روبه رو میشن . به شخصه عقیده دارم مقاله کاملا منصفانه بود و فالوت به هیچ وجه به درخشانی گذشته ظاهر نشد …
در وهله ی دوم هم از جناب آقا بابایی بابت مقاله ی فوق العادشون تشکر میکنم مثل همیشه در زمینه ی تحلیل عالی ظاهر شدین .. اصن خصوصیت بهترین بودن گیمفا همین مقاله نویس ها و تحلیل گرای عالیشه…
واقعا افتخار میکنم کاربر گیمفا هستم .. ممنون :drool:
خیلی خیلی ممنون از شما . این نظر پر از لطفتون. من هم افتخار می کنم که برای کاربرایی مثل شما مقاله می نویسم.
تشکر از شما رضا جان. لطف دارید.
دوستر عزیز من حرفی و بیهوده نمیزنم. این بازی اگه رنگ های دیگه ای هم داشت بعد از نیم ساعت دیگه هیچ چیزی رو از هیچ چیزه دیگه ای نمی تونستید توی مراحل مرگبار و سریع بازی تفکیک کنید.
همچین میگی به این که انگار خیلی بده. چون مستقله دلیل بر ضعفش نیست خیلی مستقلا از تریپل ای ها بهترن که میتونم در این بین از آندرتیل انحصاری پی سی و یا هر استوری نام ببرم که هرکدوم واسه خودشون شاهکارن.
نمره رو به کیفیت یه بازی میدن نه به اسم و رسمش
هر بازی نسبت به جایگاهی که داره نقد میشه.لذت این بازی ها از بسیاری از بازی هایAAAبشتره
فال اوت باید با بازیای هم سبکش مثل ویچر و gta و متال که اپن ورد هستن مقایسه بشه
این بازی پیکسلی ساده هم با هم سبکای خودش
فازت از کدوم کهکشان ناشناخته ایه؟؟؟
نکته منفیشو که دیدم یاد دارکسولز افتادم
سعید جون کاکو بازم گل گاشتی دستت مرسی 😉
از این بازیای پیکسلی خیلی خوشم میاد خیلی با این و undertale حال کردم و امسال سال خوبی برای بازیای مستقل بود :yes:
تشکر دوباره از شما. خیلی ممنون ازتون.
خیلی جالب و عالی بود ممنون بابت نقد خسته نباشید آقای آقا بابایی
مرسی از شما و باز هم مرسی از اواتارتون.
با تشکر از جناب آقا بابایی بابت این نقد.تو زمانه ای که بازی ها که فقط گرافیک دارن و باهزارتا تبلیغ فقط به دلیل درآمدزایی بیرون میان,یه همچین بازی هایی غنیمت هست.همین بازی های مستقل اند که صنعت گیم رو متفاوت و زنده نگه داشتن
مرسی از شما. دقیقا همینطوره.
این بازی برای من که با هیجان و استرس رفیقم خیلی خوبه :rotfl: ممنون اقا سعید نقد عالی بود در کل من از این سبک بازی های هیجانی خیلی خوشم میاد
دیشب این بازی رو برای گوشیم با قیمت ۲.۹۹ دلار خریدم، بازی خوبیە اما بازی های بهتری هستن با این قیمت.
جوون راسته کاره منه گرافیک نداره اما خییلیییی جیگره
بازیش جالبه
خوشم اومد ازش
نقد و بررسی عالی بود
مممنون بابت نقد اگه نقد نید فور اسپید و فورتزا شیشو وریس تامب رایدردر سایت قرار بدین
متارو نگاه این بازی ساده ومعمولی ودر حد نسل یک هم نیست وپایینتر هست از اساسینو فالوتو وبسیاری از بازی های بزرگو غول پیشی گرفت ببینید به خاطر همین میگن به متا توجه نکن چون بی خود نمره میدن