عملکرد عنوان Metal Gear Solid 5 برروی دو کنسول Xbox 360 و PS3 + تصاویر
چندی پیش با مقاله “عملکرد عنوان MGS V: TPP برروی دو کنسول XOne و PS4” در خدمت شما بودیم. در این مقاله به بررسی عملکرد یکی از عناوین مورد انتظار سال ۲۰۱۵ یعنی Metal Gear Solid 5 در کنسول های نسل هشتم پرداختیم. اما سوالی که شاید ذهن بسیاری از شما را درگیر کرده باشد این است که آیا این عنوان می تواند به همان خوبی که در نسل هشتم ظاهر شد، در نسل هفتم نیز بدرخشد؟
برای یافتن پاسخ این سوال با گیمفا همراه باشید.
Digital Foundry باری دیگر بازگشته است تا گزارشی را در مورد عملکرد Metal Gear Solid 5 در کنسول های PS3 و Xbox 360 ارایه دهد.
اینبار آقای Richard Leadbetter وظیفه تحلیل را بر عهده گرفته و در ابتدا توضیحاتی راجع به انجین FOX ارایه می دهد:
آقای کوجیما با چشم انداز اقتصادی که داشتند، انجین FOX را طوری طراحی کردند که بتواند از سخت افزارهایی با سطوح مختلف به خوبی پشتیبانی کرده و بتواند نسل های مختلف کنسول ها را به خوبی پوشش دهد. آقای کوجیما به طور حرفهای به توضیح این مسئله پرداخت و اعلام کرد که به همین علت بازی از نظر فنی کمی عقبتر از رقبای خود خواهد بود. با این وجود خروجی نهایی بازی کاملا در سطح انتظارات ما واقع شد: هر دو کنسول PS4 و Xbox One به خوبی بهینه شده و با بهترین کیفیت ممکن ساخته شده بودند، اما همان طور که انتظار می رفت، کنسول های نسل قبلی کمی افت داشته اند. حال ممکن است عده ای عرضه بازی برای نسل قبل را آن هم بدون هیچ کمی و کاستی عالی خوانده و حتی قابل بازی بودن Metal Gear Solid 5 در این کنسول ها را معجزه بدانند. اما از طرف دیگر کاملا مشخص است که PS3 و Xbox One برای اجرای Metal Gear Solid 5 در برابر تمامی محدودیت های خود ایستاده و فشار زیادی را متحمل شده اند.
در ادامه آقای Leadbetter از تفاوت تصاویر مقایسه ای منتشر شده توسط کونامی با نسخه نهایی بازی می گوید:
با وجود اینکه نسخه های نسل هفتی Metal Gear Solid 5 در تصاویر مقایسهای که توسط کونامی منتشر شد، شباهت فراوانی به نسل هشتم داشتند، اما هنگامی که ما به بررسی نسخه های بازی در نسل های مختلف پرداختیم، متوجه تفاوت فراوانی در مبحث فنی عنوان Metal Gear Solid 5 شدیم.
در پایان آقای Leadbetter توضیحات کاملی را در مورد سطح گرافیکی بازی در کنسول های نسل هفتم، ارایه دادند:
اول از همه، سطوح کیفیت بازی به طور قابل توجهی کاهش یافته است. وضوح تصویر بازی در کنسول های نسل هفتم حدود ۹۹۲x720 می باشد و FXAA به طور خشنی در بازی پیاده سازی شده است. کیفیت بافت ها و وسعت دید نقشه ها کاهش پیدا کرده و افکت های بازی کاملا معمولی کار شده اند. برای مثال از تعداد افکت های particle کاسته شده و motion blur فقط در طول cut-scene های In-engine فعال می شود ( البته در نسخه Xbox 360 بازی، افکت motion blur به طور بسیار خفیف پیاده سازی شده است). از کیفیت سایه ها نیز به میزان قابل توجهی کاسته شده و به بهترین شکل ممکن برای سخت افزار PS3 و Xbox 360 پیاده سازی شده است. اما مهمترین تفاوت گرافیکی بین دو نسل به مقیاس LOD (سطح جزئیات) باز می گردد که در کنسول های نسل قبلی بسیار ضعیف به نظر می رسد. به همین علت است که نسخه های مختلف The Phantom Pain در تصاویر ثابت مشابه یکدیگر به نظر می رسند.
توضیحات آقای Leadbetter به اینجا ختم نمی شود و به جزئیات عمیقتری نیز می پردازد که از حوصله مطلب خارج می باشد. اما به طور خلاصه ایشان اعلام کردند که همانند نسخه Xbox One بازی، نسخه Xbox 360 نیز در فریم ریت بهتر از رقیب خود عمل می کند و با وجود اینکه در گیمپلی بازی تفاوت خاصی در زمینه فریم ریت احساس نمی شود، در cut-scene ها کنسول Xbox 360 تا ۱۰ فریم بر ثانیه نیز از رقیب خود جلو می زند. همچنین با وجود اینکه The Phantom Pain اجرا در ۳۰ فریم بر ثانیه را هدف قرار داده است، فریم ریت بازی به سختی به ۳۰ می رسد و حتی در طول cut-scene ها به ۲۰ فریم نیز سقوط می کند.
در پایان شما را به مشاهده تصاویر مقایسه بازی دعوت می کنیم:
با وجود استفاده از دو بافر v-sync برای قفل کردن فریم ریت بازی در ۳۰، کارایی بازی در نسل قبل همچنان بسیار متغییر است و در سکانس های متعددی در بازی وجود دارد که فریم ریت به عدد ۲۰ افت می کند. حتی در صورتی که بار رندر بازی بیش از حد افزایش پیدا کند، فریم ریت بازی به عدد ۱۵ افت خواهد کرد که خوشبختانه این مورد بسیار نادر است.
با توجه به تصاویر بالا متوجه می شویم که هیچ تفاوتی میان دو پلتفرم وجود ندارد و The Phantom Pain در کنسول های نسل هفتم نیز مشابه اجرا می شود.
Metal Gear Solid 5 سه روز دیگر برای پلتفرم های PS4، PS3، PC، Xbox one و Xbox 360 منتشر خواهد شد.
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- شایعه: اطلاعات فاش شده از GTA 6 توسط کاربری که ادعا میکند چندین ساعت از گیمپلی را دیده است
نظرات
کلا لذت متال این که رو نسل هشت یا رو PC با کیفیت بالا بازی کنی البته برای نسل هفت هم کیفیت پایینی نداره به اندازست .
بى نظیره. آدم نمى دونه سازندگان کنسول رو تحسین کنه یا سازندگان بازى. من که ترجیح میدم نسل هشت رو بازى کنم ولى اینجورى دیگه به دل هیچکس نمى مونه.با این بهینه سازى احساس میکنم رو پى سى هاى متوسط و ضعیف هم خوب اجرا شه.
خدایی رو نسل هفتم بالاست .به نفع منه میرم رو ps3 میگیرم بازی میکنم سال دیگه که کنکور دادم برا ps4 هم میگیرم .الان ارزش نداره ۲۶۰ تومن پول نسخه ps4 رو بدم 😐 😐 😐 (لعنت به کنکور)
_________________________________________
متاسفانه تو اخر نسل هم ps3 به خاطر سخت افزار پیچیدش گرافیک پایین تری نسبت به x360 داره .ولی منکه یه تار موی playstation کبیر رو به xbox نمیدم :smug: :smug:
اول اخر میخوای بازی کنی دیگه کنکور چه صیغه ایه که میگی…
به کوجیما میگن بازی ساز خوب چون رو نسل هفت هم عالی کار کرده مثله اکتیویژن و یوبی عنطر بازیش نگرفت الان کال اف دیوتی های نسل هفت البته بغیر از کال اف دیوتی ۳ بهترن از گاست و ادونس رو نسل هفت فار کرای هم همینطور
فار کرای ۲ و ۳ از ۴ رو نسل هفت گرافیک بهتری داره
لذت ببرین از اخرین بازی نسل ۷ (غیر از بازیای مسابقه ای)
توم رایدر هم کشک نه؟! 😉
BO3 پشمکه
یهو دیدی اونارم کنسل کردن رفت مثل مورتال، ولی یادم نبوم توم رایدرو
داداش به احتمال زیاد tomb rider جدید به ps3 نمی یاد. چون شرکت سازنده به میکروسافت وفاداره و میکروسافت می خواد که xbox 360 از ps3 جلو بیوفته. به خاطر همین میکروسافت شرکت سازنده ی بازی رو مجبور می کنه بازی رو به ps3 نده.
نه تنها اخرین بلکه یکی از بهترین ها.
بازم خوبه
نسل هفتی ها لذت ببرن
فوق العاده عالی
اقا من نمیتونم تحمل کنم این ۳ روز مثل ه ۳ ساله
بازی اومده داش برای نسل هفت و نسل هشت الان پر شده فقط برای pc نیمده بازی mad max هم برای pc اومده!
داداش منظورم pc بود اینا رو خبر دارم
اما از طرف دیگر کاملا مشخص است که PS3 و Xbox one برای اجرای Metal Gear Solid 5 در برابر تمامی محدودیت های خود ایستاده و فشار زیادی را متحمل شده اند.
……..
فکر میکنم که اینجا ps3 و Xbox 360 باشه.
لطفا اصلاح کنید اقای کاظمی
ممنون پست جالبی بود
این گرافیک رو نسله هفته؟ 😮
داداش همچین چیز شاخی هم نیس والا.نسل هشت اینو قورت میده.به نظرم مثل بقیه بازی های نسل هفته.خیلی نسبت به نسخه نسل هشت بده.مخصوصا تکسچرا. :no:
انتظار نداری که با سخت افزار نسل هفت برات معجزه کنن و کیفیت نسخه نسل هفت mgs مثل نسل هشت باشه 😐
لطفا تایید کنید…
دادا میخوای از نسل هشت بهتر باشه ؟
یا نظرته از این به بعد سایتا مقایسه xbox 360 با ps4 رو بذارن ؟
دقیقا مثه بقیه بازیای نسل هفته مخصوصا farcry 4 که عالی بود رو نسل هفت وقتی نگاه میکردی نقاشی زه.را ۱۰ ساله از ده شلمرود
همین که استاد کوجیما تونسته بازی ای با این وسعت و گستردگی رو بر روی سخت افزار قدیمی و محدود نسل هفت پیاده کنه خودش شاهکاره (مورتال کامبت که یادتون هست!) و نشون از اهمیت دادن سازنده و خصوصا شخص استاد کوجیما به تمام گیمرا داره…ممنون استاد
———————-
کیان جان ممنون، بازم *زمینه* رو اشتباه نوشتی، برو آخر شهریور بیا 😀 😉
تیم کوجیما بی رقیبه :yes: :yes: :yes: :inlove:
بهینه سازی عالیه! جز.ییات نسبت به توان کنسول ها بید.اد می.کنه و فریم ریت هم اکثرا روی ۳۰ قف.له و حجم بازی هم نسبت به جهان وسیع عالیه که همه بر می.گرده به خرو جی فوق العاده fox و البته کوجیما! واقعا باید آفرین گفت! و باید از کوجیما یاد گر.فت یک سری شرکت ها که حتی توا.ن ساخت فایتینگ که با دو کار.اکتر دنبال می.شه رو ندار.ند و حتی بعضی کنسول های نسل ۸ هم ناتو.ان برای ساخت بازی مید.ونند ولی کوجیما این جهان وسیع رو با رو.ان ترین حالت ممکن روی نسل ۷ پیا.ده کر.د واقعا استاده! و این رو هم در نظر بگیرید این محیط با محدودیت های سخت افزاری زیادی ساخته شده مثل رم های ۵۱۲ یا ۲۵۶ مگابایتی پس اگر کمی هم افت فریم مشاهده کنیم همچنان این بازی عالیه که با این مقدار رم و فرکانس پردازنده روی نسل ۷ اجرا شده اما برای بعضی از بازی ها رم ۸ هم جوابگو نیست که واقعا خجا لت آوره!!
ظاهرا شیره ی نسل هفتو واس این بازی کشیدن …. داره واسه ۳۰ فریم جون میده :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: :rotfl: ولی واقعا بازم با این همه محدودیت فنی تو نسل هفت بسیار عالی کار شده … کوجیما لایک داری ناموسا
خوبه کوجیما به فکر همه هست. :yes: :yes: