سازندگان Hellblade درباره این عنوان صحبت کرده اند | معجونی از هیجان و توهمات ذهنی

۳ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۶

همانطور که اطلاع دارید، عنوان Hellblade توسط سازندگان بازی زیبای Heavenly Sword ساخته شده است و به گفته سازندگان، Hellblade بزرگترین پروژه آنها محسوب می شود. Hellblade یک عنوان پر تنش است که کیفیتی در حد عناوین AAA دارد. سازندگان این عنوان، اخیرا درباره آن صحبت کرده اند. برای دریافت اطلاعات بیشتر در ادامه خبر با گیمفا همراه باشید.

نمایش های عنوان Hellblade تا کنون بازخورد های نسبتا مناسبی را دریافت کرده اند. قهرمان داستان که Senua نام دارد، یک زن سلتی است و در طول بازی از مناطق جنگلی زیبا عبور خواهد کرد، معما های مبهم را حل خواهد کرد و با موجودات اساطیری به صورت مستقیم مبارزه خواهد کرد. سازندگان تلاش زیادی را برای عمیق تر کردن فضای این عنوان، انجام داده اند. در واقع، استودیو Ninja Theory امیدوار است که به هدف خود برسد و عنوان Hellblade به موفقیت دست پیدا کند.

در ابتدا باید به این نکته اشاره کرد که بازی Hellblade، در مقایسه با عناوین پیشین استودیو، یعنی Heavenly Sword, Enslaved و DmC، در مقیاس کوچکتری قرار دارد و با بودجه محدودتری ساخته می شود. یک تیم 15 نفری مشغول ساخت این عنوان هستند. ممکن است این یک تیم کوچک به نظر برسد اما این مورد را هم باید در نظر بگیریم که وظیفه انتشار بازی بر عهده استودیو Ninja Theory قرار دارد و این مورد، آزادی عمل بالایی را در اختیار تیم سازنده قرار داده است.

در حقیقت، آنها یک تیم جمع‌ وجور را در اختیار دارند و این موضوع باعث کاهش هزینه های ساخت بازی شده است. با توجه به این موارد، سازندگان انتظارات خود را از میزان فروش این عنوان، اندکی پایین آورده اند. استودیو Ninja Theory در این رابطه بیان کرده است:

ما علاقه داریم که عناوین خلاقانه ای را عرضه کنیم و در این راه، با ریسک های زیادی مواجه خواهیم شد. با این وجود، تلاش کرده ایم که کیفیت بازی خود را به کیفیت عناوین پرهزینه نزدیک نماییم. در واقع برای جبران هزینه های ساخت، باید 300,000 نسخه از عنوان Hellblade فروخته شود. دست یافتن به این موضوع چندان آسان نیست اما در مقایسه با زمانی که یک بازی AAA بسازید و منتظر فروش 5 میلیون نسخه ای آن باشید، هدف واقع گرایانه تری به نظر می رسد.

بهتر است موارد مالی را فراموش کنیم. استودیو Ninja Theory قصد دارد که با ساخت بازی Hellblade، به ریشه های خود باز گردد. در واقع، عناوین این استودیو به علت طراحی هنری زیبا، مبارزات روان و داستان سرایی رضایت بخش، محبوبیت بالایی کسب کرده اند. در ساخت عنوان Hellblade آنها تلاش کرده اند که به جنبه های روانی و بیماری ذهنی شخصیت Senua بپردازند.

Matthews بیان کرده است:

این داستان یک مبارز سلتی است و می خواهیم سفر او به جهنم را برای بازیکنان به تصویر بکشیم. این جهنم، به دلیل بیماری ذهنی او آشکار شده است. شخصیت اصلی گاهی اوقات دچار جنون آنی یا توهم می شود و بازیکنان خیالات او را مشاهده خواهند کرد.

او ادامه داد:

این یک موضوع چالش بر انگیز بود و ما تمام تلاش خود را انجام دادیم تا این بخش در بازی از کیفیت بالایی برخوردار باشد. در همین راستا، ما از یک متخصص علم عصب شناسی و همچنین افرادی که سابقه بیماری های ذهنی را داشته اند، کمک گرفتیم و از بازخوردهای آنها در ساخت بازی استفاده کردیم. ما سعی کردیم که اطلاعات کاملی را درباره این موضوع جمع آوری نماییم تا بتوانیم تجربه واقع گرایانه ای را به مخاطبان ارائه کنیم.

هنوز برای قضاوت کردن زود است، اما به نظر می رسد که اعضای استودیو Ninja Theory تلاش تحسین برانگیزی را برای کار بر روی این موضوع انجام داده اند. Matt Martin، نویسنده وبسایت vg247، این عنوان را برای مدت کوتاهی تجربه کرده است. Matt Martin بیان کرد:

من تنها بخش کوچکی از بازی Hellblade را تجربه کردم و بازی، بسیار زیبا به نظر می رسید. فضای بازی راز آلود بود و مبارزات آن، از هیجان بالایی برخوردار بود. در حقیقت، مبارزات سخت و پر هیجان هستند و به مانند عنوان Dark Souls، در هر لحظه احساس خواهید کرد که یک اشتباه ساده ممکن است به کار شما پایان دهد. سیستم مبارزات، شباهت خاصی به عناوین hack-and-slash ندارد. البته ساخت این بخش هنوز به پایان نرسیده است و در مراحل ابتدایی قرار دارد. برای موفق شدن در مبارزات، به زمان بندی دقیق و دقت بالا نیاز دارید.

Matthews که یکی از سازندگان بازی است بیان کرده است:

در حال حاضر، مبارزات بازی تکمیل نشده است. این مبارزات همانطور که در نمایش های بازی مشاهده کردید، به صورت رو در رو خواهند بود. دوربین بازی ، مبارزات را از نمای نزدیکی نشان می دهد. به این خاطر که ما دوست داشتیم بازیکنان احساس کنند هر مبارزه از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. در آینده این بخش با تکمیل سیستم کمبوها، پیشرفت خواهد کرد. همچنین، بازیکنان تنها قادر خواهند بود که از یک سلاح استفاده نمایند.

بر طبق گفته های سازندگان، در صورتی که شمشیر را کنار بگذارید، شخصیت Senua سریع تر حرکت خواهد کرد و دوربین بازی هم به همین دلیل، تغییر می کند تا فضای وسیع تری را نشان دهد. البته، این به مانند زاویه دید سوم شخص سنتی در عنوانی مانند Witcher نخواهد بود. در واقع دوربین در کنار شانه شخصیت اصلی قرار گرفته است تا همچنان حس ترس را به بازیکن منتقل نماید.

معماها یکی دیگر از بخش های مهم عنوان Hellblade محسوب می شوند. شخصیت Senua، از یک دید ویژه برخوردار است و زمانی که آن را فعال نمایید، جهان بازی شکل متفاوتی پیدا خواهد کرد و این موضوع باعث می شود که پیدا کردن سرنخ ها برای بازیکنان آسان تر شود. Matthews گفته است:

این قابلیت به تصوری مربوط می شود که بیان می کند افرادی که از بیماری ذهنی رنج می برند، گاهی اوقات موارد غیر طبیعی را مشاهده خواهند کرد. جهان اطراف Senua، بر روی میزان ترس او تاثیر گذار است و حتی ممکن است باعث تشدید آن شود.

Hellblade عنوانی است که بازیکن را وادار خواهد کرد تا برای زنده ماندن، مبارزه کند. سازندگان به خوبی موفق شده اند که حس تنشی را که در عناوینی نظیر Dark Souls و Resident Evil های کلاسیک وجود داشت، در بازی خود ایجاد کنند. این موضوع، باعث شده است که هر مبارزه از اهمیت زیادی برخوردار باشد.

عنوان Hellblade قرار است برای پلتفرم های PS4 و PC عرضه شود. بر طبق گفته های سازندگان، نزدیک به یک سال تا پایان ساخت بازی زمان باقی مانده است.

0
0

بیشتر بخوانید



نظرات

دیدگاهتان را بنویسید