آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا

آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم

محمد صادق شجاعی
۱۱:۳۰ ۱۳۹۴/۰۴/۲۹
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا

قسمت نهم. شاید تنها یک رقم باشد، اما حس های متفاوتی در پس زمینه خود دارد. می تواند خوش حال کننده باشد: بالاخره به پایان این سری مقالات نزدیک می شویم، و مخاطبین می توانند یک نفس راحت بکشند. برای خود من هم باعث خوشحالی است که توانستم تا این جای کار به تعهداتم عمل کند.
بگذریم!به مانند قسمت های قبلی ۱۰۰ ناگفته انتخاب شده که مطالبی مانند بازی های محکوم به ازار و اذیت حیوانات، فیلم های مرتبط به بازی، مقام بلند پایه در بازی ویدیویی و ریشه نام یک کمپانی ارائه شده. با نهمین قسمت از سری آیا می‌دانستید همراه ما باشید… .

  1. برای خرید تمامی مجسمه های Skylanders به بیش از £۲,۰۰۰ احتیاج دارید.

skylanders figures by xelku9 d4d5mc4

  1. در مقطعی از Resident Evil 5 قرار بود Barry Burton به جای Sheva شخصیت همراه Chris Redfield باشد. تعدادی از فایل های او همچنان در بازی وجود دارند.

 

  1. ۸۰۳. هیولاهای مدرسه Silent Hill قبل از عرضه بازی در اروپا، چهار بار بازسازی شدند. دشمنان Grey Child در نهایت با Mumblers جایگزین شدند.

 

  1. Mortal Kombat اولین بازی بود که درجه سنی بزرگسال را دریافت کرد. در نتیجه سازمان رده بندی سنی محصولات سرگرمی یا ESRB ایجاد شد.

 

  1. صداپیشه Paarthurnax در Skyrim در واقع Charles Martinet  صداپیشه Mario  است.

 

بازی های محکوم به ازار و اذیت حیوانات توسط PETA:

 

  1. صحنه کشتن موش در Battlefield 3
  2. کشتن سگ در Call Of Duty:World At War
  3. شکار وال در Assassin’s Creed IV

 

۸۰۹. عنوان Final Fight در ابتدا دنباله ای بر Street Fighter  بود.

 

  1. بازی Street Fighter II در ابتدا دنباله ای برای Final Fight بود.

 

  1. طرح اولیه Dhalsim از عنوان Street Fighter یک شخصیت شش دست با سر فیل بود. این طرح از خدای هندو Ganesha الهام گرفته شده.

 

  1. لوگو اولیه “PlayStation 3” بعدها تغییر کرد زیرا “PS3” بهتر بر روی بیلبوردها جای می گرفت.

 

  1. قرار بود Call Of Duty : World At the با نام Call Of Duty V عرضه شود.

 

  1. Borderlands در ابتدا گرافیک واقع گرایانه داشت. حالت سل شید به صورت مخفیانه ساخته و Randy Pitchford رییس Gearbox پیش سازندگان رفته بود که استودیو را ببندد.

 

فیلم های The Evil Dead  در عناوین زیر مورد ارجاع قرار گرفته اند:

 

  1. Outlast
  2. Shadows Of The Damned
  3. Fallout 3
  4. Spider-Man
  5. Broken Sword II: The Smoking Mirror
  6. Borderlands
  7. Doom

 

  1. در عنوان Metroid Fusion می توانید یک دستگاه Nintendo Gamecube پیدا کنید.

 

  1. در Thief پشت آبشار در مرحله سوم بازی جسدی را خواهید دید. جسد یک Burrick دشمنی از نسخه اول بازی است.

 

  1. Bioware کار بر روی یک عنوان Mass Effect FPS به نام  Team Assault را شروع کرده بود. ساخت این بازی در نهایت کنسل شد.

 

  1. اولین طرح آزمایشی PS Vita از طرح کیس PSP Go استفاده می کرد. اما به دلیل مشکل گرما رد شد.

hqdefault

  1. در فیلم Tomb Raider آقای Jon Voight پدر واقعی Angelina Jolie نقش پدرLara Croft  را بازی کرد.

 

  1. ۸۲۷. Jack Thompson، یک وکیل سابق، نامه ای به Bill Gates فرستاده و خواست که Microsoft مسئولیت کشتار Virginia Tech را به عهده بگیرد. زیرا Counter – Strike بر روی ویندوز منتشر شده.

 

  1. Tom Clancy در ابتدا عینک ایمنی چند منظوره Sam Fisher را رد کرد زیرا به نظر او غیرواقعی بود.

 

  1. در Alien: Colonial Marines جدیدی پر از دونات وجود دارد، که اگر به آن شلیک کنید دوناتی بزرگ از تپه به پایین می آید.

 

  1. Saints Row IV در ابتدای ساخت یک DLC برای سومین بازی  با نام Enter the Dominatrix  بود. به دلیل مشکلات مالی THQ  این بازی به عنوانی کامل بدل شد.

 

  1. در نسخه اول Silent Hill نام تمامی خیابان ها براساس نوسیندگان مشهور و علمی تخیلی انتخاب شده است. از جمله Stephen King, Robert Bloch, Ray Bradbury, Michael Crichton, James Ellroy, jack Finney, Dean R. Koontz, Ira Levin, Richard Matheson, Carl Sagan, John Sandford, Dan Simmons و F Paul Wilson

 

  1. اولین دستگاه ارکید Street Fighter دارای کلیدهای حساس به فشار بود، که باید با بیشترین میزان فشار به صورت فیزیکی به آن ضربه بزنید

 

  1. Pyramid Head از عنوان Silent Hill 2 در ابتدا کله هرمی نداشتند. شکل ابتدایی او به این صورت بود که پوششی گوشت مانند از صورت تا کشاله امتداد داشت. کلاه خود مثلثی بعدها توسط طراح Masahiro Ito، به این دلیل که زوایا درد را یادآور می شوند، اضافه شد.

 

  1. Al Pacino جایگزین خود برای صداپیشگی در Scarface: The World Is Yours را انتخاب کرد. در مصاحبه ای بدون دیدن شخص و تنها شنیدن صدا، او André Sogliuzzo را انتخاب کرد. او راننده سابق Al Pacino  بود.

 

  1. در کره جنوبی ممنوع است که کودکان ۱۶ سال و کمتر پس از نیمه شب به انجام بازی های ویدیویی بپردازند.

 

  1. در Octodad: Dadliest Catch’s Gervason’s Grocery می توانید Pewdie Pie را پیدا کنید.

 

  1. در Resident Evil 5 به دلیل ترجمه اشتباه نامه ای ازSherry  شخصیت جدیدی به نام Ronny  خلق می شود که با Claire Redfield  ارتباط دارد. در اصل نام این شخصیت باید Rani  می بود که در Resident Evil Degeneration  حضور داشته است.

 

  1. در Second Son تعدادی مغازه های الکتریکی با نام Cole Mcg وجود دارد. در اصل این نام به Cole MacGrath  قهرمان نسخه اول Infamous اشاره دارد.

 

  1. کارت های حافظه PS2در ابتدا MB 8 ظرفیت داشتند. در یک بلو ری دو لایه ۵۰ گیگابایتی تعداد ۶۴۰۰ عدد از آن ها جا می شود.

 

۸۴۰. در مقطعی GTA III  دارای شخصیتی بی خانمان به نام Darkel   بود، که ماموریت هایی برای منفجر کردن ساختمان ها به شما می داد. Rockstar  می گوید به دلیل مناسب نبودن او را حذف کرده، و نه به دلیل اتفاق ۱۱ سپتامبر که مدت کوتاهی بعد به وقوع پیوست.

 

  1. Metal Gear Solid 3 دارای یک باس است که با یک هفته انجام ندادن بازی یا تغییر تاریخ می توانید او را شکست دهید.

 

  1. Journey و God of War از صدایی مشابه برای باز کردن درها و دروازه ها استفاده می کنند.

 

  1. جلوه های صوتی بیابان با استفاده از شن های یک جعبه سه فوتی که از شن های ساحل Venice پر شده، خلق شده اند.

 

  1. صدای لباس شخصیت در واقع صدای ژاکت طراح است.

 

  1. صدای لباس های یخ زده شخصیت در مراحل انتهایی بازی، با استفاده از خرد کردن سیب زمینی ها برشته در آشپزخانه Thatgamecompany بوجود آمده است.

 

  1. اگر در Wayne Tower از عنوان Batman: Arkham Knight به مدت کافی پیغام گیر Batman را چک کنید، پیغامی از Lex Luthor پخش خواهد شد. پس از آن نیز پیغامی از Kate Kane نیز پخش می شود.

 

  1. EA مجبور شد که حجم عظیمی از Tiger Woods 99 را پس بگیرد، زیرا شخصی به عنوان Easter egg یک قسمت South Park را در بازی جای داده بود.

 

  1. اولین Call Of Duty تنها عنوان سری است که شات گان ندارد.

 

  1. با وجود نشان داده شدن کمان پولادی در تریلرها و فیلم ابتدایی Assassin’s Creed، به این که تست کنندگان به شمشیر علاقه داشتند این مورد حذف شد.

 

  1. Mark Meer صداپیشه Commander Shepard  در Mass Effect، در واقع یک بازیگر محلی است که برای پر کردن جای خالی استخدام شده بود.

4360 4m1oe5z3

  1. Buster Sword قرار بود به عنوان یک سلاح برای Tidus در Final Fantasy X  بازگردد. این مورد در کدها وجود دارد اما هیچگاه به بازی راه نیافت.

 

  1. کل داستان Mass Effect با استفاده از یک سند چهار صفحه ای که تمام نقاط مهم داستان را لیست کرده بود، ساخته شده.

 

۸۵۳. کمپانی Acclaim  قصد داشت برای تبلیغ Shadow Man 2  به مردم پول دهد تا این بازی را بر روی سنگ قبر تازه گذشتگان حک کنند.

 

  1. مرحله ای در Shadow Hearts:From The New World شما را مجبور به نبرد با نسخه گربه ای شخصیت های مشهور قرار می دهد.از جمله Meowmenator  و Bruce Meow می کند.

 

۸۵۵ . شخصیت اصلی Psychnauts  در ابتدا قرار بود یک شتر مرغ باشد.

 

  1. از رئیس جمهور Obama برای حضور در تبلیغات درون-بازی Burnout Paradise استفاده شده است. او بابت این کار پول پرداخت کرده بود.

 

  1. Shadow the Hedgehog دارای ماموریت های قهرمان، بی طرف و تاریک است. در هر مرحله ۳۲۶ ترکیب داستانی ممکن وجود دارد.

 

  1. رمان های The Splinter Cell, H.A.W.X, EndWar و Ghost Recon توسط نویسنده های متعددی تحت نام مستعار David Michaels نوشته شده اند.

 

  1. بوسه های شخصیت Lilith در Borderlands  حقیقتا توسط مدیر نوآوری بازی Mike Neumann  موشن کپچر شده اند.

 

  1. شمشیر نمادین Cloud در Final Fantasy VII که با نامBuster Sword  شناخته می شود، توسط Tetsuya Nomura  با نام “چاقوی آشپزخانه بزرگ” لقب گرفته بود.

 

  1. در دمو اولیه Mad Max شخصیت Max با لهجه آمریکایی صحبت می کرد. که به دلیل اعتراض طرفداران  فورا به استرالیایی تغییر کرد.

 

  1. از اکتبر تا دسامبر ۲۰۱۳ تعداد ۱۸ هزار میلیارد دقیقه در FIFA بازی شده است. در همین زمان، فوتبال دوستان ۱۱,۴۳۰ بار در Premiership لاگ این شده اند.

 

۸۶۳. Manhunt  در نیوزیلند ممنوع است. داشتن کپی بازی جرم می باشد.

 

  1. .Capcom از ترکیب دو کلمه “کامپیوترهای کپسولی” بوجود آمده. این واژه برای معرفی ماشین های ارکید اولیه استفاده می شده.

 

  1. طبق گفته های Neil Druckmann پایانی استفاده نشده در The Last Of Us نشان می دهد که Joel  و Ellie  چهر سال بعد در کنار هستند و Joel  در شرف ازدواج است.

 

  1. از Matthew Perry برای حضور در Fallout: New Vegas دعوت شد. در برنامه Ellen او گفته بود که به Fallout 3 بسیار علاقه دارد.

 

  1. نقشه کلیسا بچه-مانند که در Silent Hill 3 وجود دارد، در واقع توسط فرزند یکی از بازیسازان طراحی شده.

 

۸۶۸. عنوان Doom II  در اصل سالی منتشر شد که Kurt Cobain  خودکشی کرد. مرحله ای به نام Nirvana  وجود دارد که  در حالی شروع می شود که با یک شاتگان رو به رو هستید.

 

  1. آهنگ Venice در Timesplitters: Future Perfect در واقع نسخه ای نامفهوم از قطعه اورکسترال Music For The Funeral Of Queen Mary ساخته Henry Purcell است.

 

  1. نسخه ای از Need For Speed: Hot Pursuit به نام EA Crew Edition 2010 وجود دارد که تنها به کارکنان EA  اهدا شده و دارای شش ماشین اضافه است.

 

  1. Myth Makers: Trixie In Toyland, Ninjabread Man, Anubis II وTock ‘n’ Roll Adventures ساخته Data Design Interactive در اصل نسخه تغییر یافته یک بازی هستند. برای مثال، مراحل آموزشی تمامی آن ها یکسان است.

 

  1. همگی Milla Jocovich ستاره فیلم های Resident Evil را می شناسیم، اما در اصل قرار بود Sarah Michelle Parker ستاره Buffy  نقشAlice  را بازی یعنی بازی کند.

 

  1. در فیلم Prince of Persia: Sands of Time شخصیت Prince از ساختمانی بالا و مانند Assassin’s Creed از قابلیت Synchronise استفاده می کند.

 

  1. در گزارشی از Sony آمده است در حدود نیم درصد از تمامی PS3 ها با چراغ زرد مرگ رو به رو شده اند.

 

  1. در طول ساخت Crash Bandicoot سازندگان مجبور بودند که با چشم لوچ بازی کنند تا بتوانند تعادل روشنایی و تاریکی را بررسی کنند.

jawsofdarkness

  1. عادتQuantic Dream برای مدل سازی شخصیت ها به صورت برهنه به این دلیل است که David Cage هیچگاه نمی دانست که در نسخه نهایی از چه زاویه ای می خواهد استفاده کند.

 

  1. در مقطعی Warner Brothers Montreal لباس قابل باز شدن جدیدی به نام Worst Nightmare را معرفی کرد که بتمن را به صورت هیولا نمایش می داد، اما درست قبل از انتشار حذف شد.

 

  1. Die Hard Arcade بر روی PS2  هیچ ربطی به فیلم ندارد. در واقع عنوانی کاملا متفاوت به نام Dynamite Deka  در ژاپن است که Fox Interactive  آن را خریده تا به فیلم متصل کند.

 

  1. Destroy All Humans در ابتدا یک شوخی بود که توسط Matt Harding نویسنده Pademic که از بازی های خشن خسته بود، ساخته شد. زمانی که استودیو تصمیم به ساخت بازی گرفت، او رفته بود.

 

  1. PlayStation All-Stars Battle Royal در اصل عنوانی به نام Title Fight  بود اما سونی به این دلیل که این نام به خوبی بازی را توضیح نمی دهد، آن را تغییر داد.

 

  1. نسخه اول Gran Turismo تعداد ۱۴۰ ماشین و ۱۱ پیست داشت.

 

  1. یک بازیکن WOW به نام Bradster دارای ۳۶ اکانت WOW است و بر روی یازده سیستم بازی می کند.

 

  1. زمانی که EA شروع به ساخت FIFA کرد، این ناشر تصور می کرد که عنوان ورزشی مناسبی نخواهد بود، و هیچگاه نمی تواند با Madden رقابت کند. در آن زمان Madden برترین بازی ورزشی بود.

 

  1. Leonard Nimoy که بیشتر با Spock از Star Trek شناخته می شود، راوی Civilization IV است.

 

۸۸۵.GTA IV  دارای ۸۰ هزار خط دیالوگ است.

 

  1. Fallout: New Vegas در حدود ۶۵ هزار خط

 

  1. و Mass Effect 3 تعداد ۴۰ هزار خط.

 

  1. در Alice: Madness Returns یک Weighted Companion Cube وجود دارد.

 

  1. در ابتدا Kojima تصمیم داشت Metal Gear Solid V: Ground Zeroes را بر روی PSP منتشر کند.

 

  1. تم Ken در Street Fighter در واقع نسخه تغییر یافته Cheap Trick از Mighty Wings می باشد.

 

۸۹۱.Rockstar Games  در ابتدا DMA Designs  نام داشت و عنوان Lemmings  را منتشر کرده  بود.

 

  1. در The Sims 3 اشاره ای Mass Effect وجود دارد: اگر با ماشین زمان به آینده سفر کنید، گروهی از مردم را می بینید که نجات دنیا توسط Shepard را جشن گرفته اند.

 

  1. قهرمان اولیه Hotline Miami یک مرد چاق با ماسک خوک بود. از این ایده همچنان در بازی وجود دارد اما شخصیت حذف شده.

 

  1. در Silent Hill: Homecoming شخصیت Alex Shepherd در ابتدا مسن تر، با تجربیات نظامی بیشتر و موطلایی بود. بعدها این شخصیت از نو طراحی شد تا جوان تر و عادی تر باشد. اشتباها تعدادی از طرح های اولیه در صفحه بارگذاglados promoری استفاده شده.

 

  1. یک بازی بتمن ساخته Pandemic قرار بود به همراه فیلم The Dark Knight عرضه شود. اما این بازی افتتاحیه را از دست داد و در مقاله ای از Newsweek تخمین زده شد که EA مبلغ ۱۰۰ میلیون ضرر کرده است.

 

  1. در نسخه اولیه Bionic Commando دشمن شما گروهی نئو-نازی بود که قصد احیای هیتلر را داشتند.

 

  1. یک باگ در Silent Hill 2 باعث می شود که یکی از چشمهای Mariah با دندان جایگزین شود.

 

  1. در Don’t Starve یکی از جانوارانی که در تاریکی به شما حمله می کند، Grue نام دارد. این نام به Zork اشاره دارد.

 

  1. در Minecraft صدای Ghast توسط گربه طراح صدای بازی تولید شده.

 

  1. طراحی GlaDOS در واقع نمود فیزیکی وضعیت استعاری اوست: زنی در بند که از بالای سلول اویزان است.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا
آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

آیا می دانستید…؟ | قسمت نهم | گیمفا