نیل دراکمن: عنوان Uncharted 4 جهان باز نیست
آن طور که به نظر می رسد امروز، روز Uncharted 4 است! چراکه تاکنون اطلاعاتی فراوان از بازی منتشر شده اند و این روند همچنان ادامه دارد. تا جایی که حالا کارگردان بازی، آقای نیل دراکمن، در تازه ترین صحبت های خود اعلام کرده است که این بازی جهان باز ( open world ) نیست. برای جزئیات بیشتر به ادامه مطلب رجوع کنید.
بدون شک نمایش خوب Uncharted 4: A Thief’s End در E3 2015 تا مدت ها از یاد طرفداران نخواهد رفت. نمایشی که در بخشی از آن ما شاهد این بودیم که نیتن در منطقه ای با جیب رانندگی می کند و مطمئنا این موضوع باعث می شود بازی مهیج تر از قبل گردد.
کارگردان بازی Uncharted 4، آقای نیل دراکمن، در گفت و گو با وب سایت گیم اسپات با اشاره به نسخه های پیشین بازی اعلام کرد که این عنوان قرار نیست داستانی خطی را دنبال کند:
اصطلاحی که ما استفاده می کنیم، ” گستردگی خطی ” آن است. البته لازم است اشاره کنیم درست است که بازی وسعت زیادی دارد، اما نمی توان آن را جهان باز خطاب کرد. ما سعی داریم در Uncharted 4 داستانی خاص را همراه با تنش های گوناگون بیان کنیم.
آن چیزی که در بازی های سبک جهان باز مرا اذیت می کند، مشکل عدم تنش بازی است. به طور مثال اگر بگویند زندگی متحد من در معرض خطر است، من باز هم می توانم راه خود را ادامه دهم و ۵ ماموریت جانبی مختلف را انجام دهم. مشکل دقیقا اینجاست. من اینجا را قبول ندارم.
بنابراین من احساس می کنم ما باید این موضوع را کنترل کنیم و به همین دلیل است که شما می توانید یک راه را هرطور که مایل هستید طی کنید.
آقای دراکمن در ادامه ی صحبت های خود با اشاره به استدیو Naughty Dog گفت که برای این استدیو، داستان « پادشاه » است:
ما سعی در ایجاد یک تجربه ی خاص داریم؛ به این منظور، آن [داستان] بهتر از گیم پلی خواهد بود. حتی این اطمینان را به شما می دهم که داستان بازی از گرافیک آن بهتر خواهد بود.
آقای دراکمن اضافه کرد:
این تجربه ی سطح بالایی که ما ایجاد می کنیم درنهایت نشان می دهد آخر کار چه خواهد شد. این موضوع است که بر همه چیز پیشی می گیرد.
صحبت های آقای دراکمن مطمئنا خیلی ها را به وجد خواهد آورد. اگر آن طور که ایشان می گویند، داستان بازی بر گرافیک برتری داشته باشد، پس باید منتظر داستان و روایتی جذاب و گیرا از سوی بازی باشیم.
نظر شما در این مورد چیست؟
پر بحثترینها
- اینترگلکتیک، کانکورد، ناتی داگ؛ در اتاق فکر سونی چه میگذرد؟
- گزارش: طراحی سختافزار پلی استیشن ۶ برخلاف نسل بعدی ایکس باکس، به پایان رسید
- حساب توییتر پلی استیشن باعث ترند شدن دوباره Bloodborne Remake شده است
- یوشیدا: Horizon Forbidden West در حد انتظارم نفروخت
- یوشیدا: اگر خواهان بازی های انحصاری جدید PS5 هستید، بهتر است از ریمسترها حمایت کنید
- منبع داخلی: PS6 در سال ۲۰۲۷ عرضه خواهد شد + اطلاعات بیشتر
نظرات
والا منم از بازی های جهان باز خسته شدم.
حالا همه دارن بازی هاشون رو Open World میکنند دلیل نمیشه ناتی داگ هم بخواهد اینکارو بکنه.
اصلا اگه ناتی می خواست همه چیزو از بقیه تقلید کنه الان ناتی نمیشد.
راستی این جملشون هم مارو خیلی گرفت:
“زندگی متحد من در خطر هست و من پنج ماموریت جانبی دیگر هم میتوانم انجام دهم”
الان وسط ویچر Wild Hunt داره دنیارو نابود میکنه ما داریم دنبال ورژن Master Carft مدرسه ی خرس میگردیم!
بهتر که نیس
وگرنه از چارچوبش خارج میشد
هر بازی که دیگه نباید جهان باز باشه
کل حرفات یه طرف جمله ی آخرش یه طرف :yes:
تو منبع اصلی اومده بود که ناتی داگ گفته:
for us story is king.
ولی اصلا مهم نیست .وقتی تنها رقیب ناتی داگ تو لول دیزاین راکستاره و لول دیزاین این دوتا از بقیه استدیو ها چند لول بهتره دیگه چه نیازی به ow هست؟
چه بسا خیلی از بازی ها بودن که اوپن بودن ولی لول دیزاین بد بوده و با مغز خورده زمین.
هنر اینه که با گیمپلی خطی ولی متنوع ملتا کف بر کنی که سگ شیطون ما داره این کار را به نحو احسن انجام میده.
داداش گفتی لول دیزاین و منو بردی تو اسمونا
هنوز مرحله قطار انچارتد دو و هواپیمای انچارتد سه یادم نمیره
و مثل اینکه این مرحله ی تو تریلر انچارتد چهار هم فوق العادست
اگه گرافیک را بذارم کنار لول دیزاین بود که انچارتدا انچارتد کرد.اردر اگه لول دیزاینش خوب بود با همون گیمپلی ملت کلی به به چه چه راه می انداختن.
همینه که الان پیشتاز بدون رقیب صنعت گیمه. چون لول دیزاینراش خداند.
کلا تو صنعت گیم هر بازی که لول دیزاین خوب داشته باشه ماندگار میشه.مثه دوم
“هنوز مرحله قطار انچارتد دو و هواپیمای انچارتد سه یادم نمیره”
آخ گفتی.
شاید خیلی دوست داشتم open worldباشه
ولی تمام حرفاش در مورد open world بودن درسته
“زندگی متحد من در خطر هست و من پنج ماموریت جانبی دیگر هم میتوانم انجام دهم”
یکی از منطقی ترین حرفایی که به مل زندگیم شنیدم
مشکل خیلی از بازی های open worldهمینه
مثل اینکه به داستانم بیشتر از گرافیک و گیم پلی اهمیت دادن
پس دمشون گرم
اول که تیترو خوندم ناراحت شدم و با توضیحاتی که خوندم کاملا توجیح شدم
امروز چه روز خوبیه پر از خبر انچارتده
کلا ناتی داگ بهترین بازیش رو برای ما آماده کرده و هرکاری درست تر باشه مطمئنا همون رو انجام میده
امروز نیتن سایت قبضه کرد
اون مثالی که زد صحیحه. این یه مشکله ولی خیلی جدی نیست.
مثلا تو ویچر فک کنم از اول بازی تا حالا یه نفری منتظر منه برم برا یه مراسم 😐 گفتش باید هر چه زودتر هم انجام شه عجله داره. هر موقع هم برم طرف در کمال صبر اونجاست. حتی میتونم بهش بگم من آماده نیستم بعدا میام و طرف ۱۰۰ سال دیگه اونجا وایمیسه :rotfl:
البته CDPR یه راه حل برای این داشته و اونم اینه که بعد یه مدت یه سری از مرحله ها شکست خورده محسوب میشن . ولی نه همه شون از دیالوگا باید اینو فهمید.
به هر حال ایشون ترجیح دادن برای این که این مشکل پیش نیاد کلا بیخیال این مطلب شن که کار خوبیه.
ممنون بابت خبر
خخخخ
مثال باحالی بود
اینا دیگه زیاد به بعضی موضوعات توجه کردن
و خواستن بازیشون کاملا مطابق واقعیت باشه
مثل کار کوجیما
داداش الان متال اپن ورلده. میتونی ۵۰۰ تا ماموریت انجام بدی
نه داداش
کاری باopen worldبودن ندارم
ولی واقعا کوجیما رو بازی کار میکنی
و چیزایی وجود داره که بازی رو خیلی به واقعیت نزدیک میکنه
با اینکه از بازی های جهان بازی خیلی خوشم میاد ولی این بازی شاهکاره :chic: 😎 :-*
اگر هم میخواستن open world بسازن باید ماموریت ها رو یکی پس از دیگری تو بازی قرار میدادن . نه این که بیان یه دفعه همزمان سه تا ماموریت اصلی تو نقشه بذارن که ما انتخاب کنیم و به همین خاطر هم هست که من به سختی داستان gta رو متوجه میشدم :yes:
داداش خوبیش اینه که تو محیط های متفاوت میره
و عظمت هر محیطش خیلی زیاده
این یعنی قدرت
واقعا لول دیزاینش فوق العادست
یه قسمت خیلی بزرگ و برفی
یه قسمت شهری و یه قسمت جنگلی
عظمتو از اینجا میشه فهمید
کلا هیچی کم نداره بازی
گرافیک ،گیم پلی،داستان،هوش مصنوعی ، تخریب پذیری
دیگه واقعا چیزی ندارم بگم
معلومه operm world نیست
از الان منتظر بخش رانندگی آنچارتد هستم خیلی طبیعی بود
سبک بازی مهم نیس حالا یه بازی open world باشه یه بازی نباشه
مهم اینه که گیمپلی و گرافیک و ……. خوب باشه