سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا

سینما+: شماره دوم

عرفان استادی
۲۰:۴۵ ۱۳۹۴/۰۲/۲۴
سینما+: شماره دوم - گیمفا

سلامی دوباره به کاربران همیشگی وب سایت گیمفا. در هفته گذشته شاهد اولین قسمت از بخش جدید گیمفا حول جدیدترین های سینمای جهان بودید و با استقبال های کم نظیر همراه شدیم. در دومین شماره از سینما+ مروری خواهیم داشت به جدیدترین و مهم ترین اخبار دنیای سینما، معرفی یک شاهکار سینمایی، فیلم آینده و در نهایت باکس آفیس. همچنین زیرنویس تمامی تریلرهای قرار گرفته تهیه شده اند. با ما همراه باشید.

معرفی فیلم (عرفان استادی)

star wars the force awakens teaser poster1

آغازی دوباره

Star Wars: The Force Awakens

همیشه می توان از شش گانه Star Wars (جنگ های ستاره ای) به عنوان یکی از تاثیرگذارترین فیلم های صنعت نام برد و این آثار فقط بر روی دید کارگردانان و فیلم سازان نبوده بلکه بر روی فرهنگ ها نیز غالب شده است. دنیای SW به قدری بزرگ شد که همایش سالانه خود را پیدا کرد و میلیون ها نفر با عشق به آن فیلم ها، انیمیشن ها، کتاب ها و کمیک ها و… مرتبط را دنبال می کردند. پس از مدت ها صبر، بالاخره تیم قدیمی (با افراد جدید متعدد!) به کارگردانی J. J. Abrams در کنار یک دیگر جمع شده اند تا باری دیگر میراث جنگ های ستاره ای را به دنیای هالیوود بازگردانند. بازیگرانی چون Harrison Ford, Carrie Fisher و Mark Hamill که ۳۰ یا ۴۰ سال پیش در نقش های هان سولو، لیا اورگانا و لوک اسکای واکر بازی کرده اند، بازگشته اند و وقایع فیلم تقریبا ۳۰ سال بعد از اتفاقات Return of the Jedi (بازگشت جدای – سومین فیلم) دنبال می شوند. با اولین تیزر این فیلم، جنجال های زیادی به پا شد و عده ای با هجوم بر اینترنت، تصاویر تمسخر آمیزی از جلوه های به نمایش گذاشته شده به وجود آوردند. اما دومین تریلر این قضیه را جبران کرد و صحنه های جذاب تری را به طرفداران نشان داد. تریلر دوم این فیلم موردانتظار را از دست ندهید:

[jwplayer mediaid=”225027″]

دانلود تریلر با کیفیت FullHD 1080p

دانلود تریلر با کیفیت HD 720p

دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰p

دانلود زیرنویس فارسی

اخبار (محمد حسین صفری)

– لیست کامل بازیگران Captain America: Civil War منتشر شد

jj

چندی پیش دیزنی و مارول به‌طور رسمی لیست بازیگران فیلم آیندهٔ خود یعنی Captain America: Civil War را منتشر کردند که در آن نام ۱۶ شخصیت کمیک بوکی به چشم می‌خورد که حتی از تعداد شخصیت‌های موجود در نسخهٔ دوم انتقام جویان یعنی Age of Ultron نیز بیشتر است. در این لیست تنها جای خالی دو شخصیت ثور و هالک دیده می‌شود. به‌علاوه، مارول برای اولین بار خلاصهٔ داستان فیلم را نیز منتشر کرده است که به شرح زیر است:

Captain America: Civil War درست از جایی آغاز می‌شود که Avengers: Age of Ultron به پایان رسید. استیو راجرز (کاپیتان آمریکا) رهبری گروه جدیدی از انتقام جویان را بر عهده می‌گیرد و به تلاش خود برای حفاظت از بشریت ادامه می‌دهد. خسارت‌های ناشی از حوادث Avengers: Age of Ultron که یکی پس از دیگر برای عموم منتشر می‌شوند باعث می‌شوند تا بر اثر فشارهای سیاسی، یک سیستم پاسخگویی و حاکم بر قهرمانان شکل بگیرد تا تنها در مواقع نیاز از آن‌ها طلب کمک شود. این وضعیت جدید سبب جدایی در میان اعضای گروه انتقام جویان می‌شود و این سرآغازی است بر جنگ داخلی.

این فیلم در آتلانتا، جورجیا، آلمان، پورتوریکو و ایسلند فیلم‌برداری خواهد شد. همچنین اولین تصویر از مکان فیلم‌برداری این عنوان نیز منتشرشده است که گمان می‌رود مربوط به کشور آفریقایی و خیالی شخصیت پلنگ سیاه یعنی Wakanda باشد که قرار است برای اولین بار در این فیلم معرفی شود.

لیست بلندبالای بازیگران این فیلم به شرح زیر است:

  • کریس ایوانز در نقش استیو راجرز/ کاپیتان آمریکا
  • رابرت دوانی جونیور در نقش تونی استارک/ مرد آهنی
  • اسکارلت جوهانسون در نقش ناتاشا رومانوف/ بیوه سیاه
  • سباستین استن در نقش باکی بارنز/ سرباز زمستان
  • آنتونی مکی در نقش سم ویلسون/ فالکون
  • پل بتانی در نقش ویژن
  • جرمی رنر در نقش کلینت بارتون/ هاکای
  • دان چیدل در نقش جیم رودز / ماشین جنگ
  • پل راد در نقش اسکات لنگ/ مرد مورچه ای
  • الیزابت اولسن در نقش واندا ماکسیموف / اسکارلت ویچ
  • چادویک بوزمن در نقش پلنگ سیاه
  • امیلی ون کمپ در نقش شارون کارتر / مأمور ۱۳
  • دانیل برول در نقش بارون زمو (شخصیت منفی فیلم)
  • فرانک گریلو در نقش براک روملو / Crossbones
  • ویلیام هارت در نقش ژنرال تادئوس رأس
  • مارتین فریمن در نقشی نامعلوم
  • مرد عنکبوتی (بازیگر این نقش هنوز مشخص نشده است)

Captain America: Civil War را قرار است همانند قسمت دوم جو و آنتونی روسو کارگردانی کنند. این فیلم در ۲۹ آوریل ۲۰۱۶ اکران می شود.

پوسترهای فیلم Terminator Genisys منتشر شد

ggghhhjjjjjkk

کمپانی پارامونت پیکچرز اولین تصاویر و پوسترهای شخصیت‌های فیلم جدید خود یعنی Terminator Genisys را منتشر کرد. در این فیلم آرنولد شوارتزنگر، امیلیا کلارک، جیسون کلارک، جی کورتونی و برنده جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش مکمل یعنی جی کی سیمونز ایفای نقش می‌کنند. داستان Terminator Genisys در سال ۲۰۲۹ دنبال می‌شود، جایی که نبرد میان شورشیان به رهبری جان کانر با بازی جیسون کلارک و روبات‌ها به رهبری یک هوش مصنوعی به نام Skynet در اوج خود قرار دارد. جان کانر متوجه می‌شود که یک نابودگر به گذشته فرستاده‌شده است تا جان مادر وی یعنی سارا کانر با بازی امیلیا کلارک را بگیرد و از تولد وی جلوگیری کند تا به‌این‌ترتیب هیچ‌گاه چنین شورشی رخ ندهد. جان کانر نیز یکی از یاران خود یعنی کایل ریس با بازی جی کورتونی را به گذشته می‌فرستد تا از جان مادرش محافظت کند غافل از اینکه یک روبات نگهبان با بازی آرنولد شوارتزنگر سال‌ها است که از سارا کانر محافظت می‌کند.

این فیلم توسط آلن تیلور، کارگردان فیلم ثور: دنیای تاریک، ساخته می‌شود و قرار است در ۱ جولای ۲۰۱۵ اکران شود.

– پوستر فیلم London Has Fallen منتشر شد

gugi

اولین پوستر دومین قسمت فیلم Olympus Has Fallen با نام London Has Fallen منتشرشده که در آن انفجار برج معروف لندن یعنی بیگ بن به چشم می‌خورد. Olympus Has Fallen که در سال ۲۰۱۳ توانست به‌یک‌باره به یک سورپرایز بزرگ در باکس آفیس تبدیل شود و فروش فراتر از پیش‌بینی‌ها را داشته باشد حال قرار است داستانی جدید در لندن را دنبال کند و این بار یک اکشن جذاب را در قلب بریتانیا به تصویر بکشد. Gerard Butler، ستارهٔ این فیلم، این بار نیز قرار است با تروریست‌ها روبه‌رو شود. بر اساس داستان فیلم، مایک بنینگ، محافظ رئیس‌جمهور، با بازی Gerard Butler همراه با رئیس‌جمهور بنجامین اشر با بازی آرون اکهارات و سخنگوی وی یعنی آلن ترومبل با بازی مورگان فریمن به لندن سفر می‌کنند تا در مراسم تشیع نخست‌وزیر انگلیس شرکت کنند غافل از اینکه تروریست‌ها ازا ین فرصت برای از بین بردن رهبران جهان استفاده خواهند کرد. در این میان مایک بنینگ مجبور می‌شود با یک مأمور غیرقابل‌اعتماد MI6 با بازی شارلوت رایلی همکاری کند.

این فیلم توسط کارگردان ایرانی‌الاصل یعنی بابک نجفی کارگردانی می‌شود و قرار است در ۲ اکتبر منتشر شود.

– قسمت دوم The Incredibles ساخته خواهد شد

foufou

یکی از زیباترین پویانمایی‌های پیکسار، بدون شک انیمیشن جذاب و دوست‌داشتنی Incredibles یا همان شگفت انگیزان است. این پویانمایی در سال ۰۰۴ به کارگردانی برد بیرد منتشر شد و مورد استقبال بی‌نظیر مخاطبان قرار گرفت. از آن زمان تاکنون، شایعات زیادی دربارهٔ ساخت قسمت دوم این پویانمایی منتشرشده است ولی هیچ‌کدام تأیید نشده است تا اینکه چندی پیش برد بیرد، پس از ۹ سال اعلام کرد که قسمت دوم این پویانمایی به نویسندگی وی ساخته خواهد شد. وی در این مورد گفت:

من برای قسمت اول ایده‌های فراوانی در ذهن داشتم ولی فرصت نشد که از آن‌ها استفاده کنم. ایده‌های من واقعاً دوست‌داشتنی بودند و من نیز علاقه داشتم که به سراغ آن‌ها بروم ولی در آن برهه، زمان کافی برای پرداختن به آن‌ها وجود نداشت. برای حالا هم ایده‌های زیادی در ذهن دارم که فکر کنم با کنار هم قرار دادن آن‌ها بتوانم یک پویانمایی جذاب دیگر تولید کنم.

برد بیرد البته در حال حاضر سخت در حال کار بر روی فیلم جدید خود یعنی Tomorrowland است. این فیلم که دارای داستانی علمی تخیلی است، داستان دختری با بازی بریت رابرتسون را روایت می‌کند که به‌طور اتفاقی با دنیایی ناشناخته و مخفی به نام Tomorrowland آشنا می‌شود و برای کشف رازهای آن با یک مخترع با بازی جرج کلونی که مدت‌ها قبل در این سرزمین حضورداشته، همراه می‌شود. Tomorrowland قرار است ۲۲ می ۲۰۱۵ اکران شود.

– هیو جکمن دیگر در نقش ولورین ظاهر نخواهد شد

maxresdefault

هیو جکمن، ستارهٔ سری فیلم‌های مردان ایکس اعلام کرد که ولورین ۳، آخرین فیلمی است که وی نقش این کاراکتر را در آن ایفا می‌کند. وی در این رابطه گفت:

فیلم جدید ولورین آخرین فیلمی است که من در آن نقش این کاراکتر را ایفا می‌کنم. فکر می‌کنم زمان بسیار خوبی برای جدایی باشد زیرا راستش را بخواهید حدود ۱۷ سال است که در این نقش بازی می‌کنم. در ابتدا فکر نمی‌کردم که این مدت در نقش ولورین باقی بمانم و از این بابت باید از طرفدران تشکر کنم که به من این فرصت را دادند. من می‌دانم که داستان فیلم جدید چگونه است و مطمئنم که برای خداحافظی من از این نقش بسیار مناسب خواهد بود.

هیو جکمن تاکنون ۷ بار در نقش ولورین ظاهرشده است که اولین حضور وی به سال ۲۰۰۰ و در فیلم مردان ایکس بازمی‌گردد و آخرین حضور وی نیز در فیلم مردان ایکس: روزهای گذشته آینده بوده است. نقش‌آفرینی او در فیلم ولورین ۳ آخرین حضور وی در این نقش خواهد بود. این فیلم قرار است در سال ۲۰۱۷ اکران شود.

باکس آفیس (محمد حسین صفری)

– شکست انتقام جویان از خودشان

gupigp

عنوان جدید مارول یعنی Avengers: Age of Ultron که توانسته بود در اولین هفتهٔ اکران خود به فروشی فوق‌العاده دست یابد و ۱۸۷ میلیون دلار بفروشد، این هفته دچار افت فروش شد اما با این حال ۷۷ میلیون دلار در آمریکای شمالی فروخت و به فروش کلی ۳۱۲ میلیون دلار رسید. بااین‌حال این نسخه از لحاظ فروش هنوز هم از نسخهٔ اول خود عقب‌تر است برای مثال نسخه اول انتقام جویان در دومین هفتهٔ فروش خود ۱۰۳ میلیون دلار فروش داشت. Age of Ultron علاوه بر اکران خود در آمریکای شمالی، در بازار جهانی نیز ۶۸ میلیون دلار فروش داشت و به فروش کلی ۵۶۲ میلیون دلار در بازار جهانی دست‌یافت. این فیلم در مجموع بازار جهانی و آمریکای شمالی تاکنون ۸۷۵ میلیون دلار فروخته است و ازآنجایی‌که هنوز اکران فیلم در دومین بازار پر فروش دنیا یعنی چین آغاز نشده است، می‌توان پیش‌بینی نمود که فیلم به‌راحتی از مرز فروش ۱ میلیارد دلار بگذرد. کمدی Hot Pursuit با بازی ریس ویدرسپون و سوفیا ورگارا در حضور انتقام جویان نتوانست به فروش خوبی دست یابد و با رقم ناامیدکنندهٔ ۱۳ میلیون دلار در اولین هفتهٔ اکران خود روبه‌رو شد. این فیلم که با بودجه‌ای ۳۵ میلیون دلاری ساخته‌شده است بر اساس پیش‌بینی‌ها باید حدود ۲۰ تا ۲۵ میلیون دلار در اولین هفتهٔ اکران خود می فرخت اما حضور انتقام جویان و همچنین کیفیت پایان فیلم مانع این امر شد. درام عاشقانهٔ Age of Adaline هنوز به فروش خوب خود ادامه می‌دهد و با فروش کلی ۳۱ میلیون دلاری در ردهٔ سوم قرار دارد. Furious 7 نیز با فروش ۲/۵ میلیون دلاری در این هفته، مجموع فروش خود در آمریکای شمالی را به ۳۳۸ میلیون دلار رساند. این فیلم در کل ۳/۱ میلیارد دلار فروخته است. هفتهٔ آینده فیلم جدید تام هاردی و شارلیز ترون یعنی Mad Max: Fury Road اکران می‌شود و انتظار می‌رود که رقابت تنگاتنگی با انتقام جویان برای صدرنشینی داشته باشد.

فیلم منتشر شده (محمد حسین جعفریان)

2014 interstellar 1920x1080

در میان ستارگان

در نگاهی بسیار بسیار کلی می توان گفت “در میان ستارگان” اثری علمی تخیلی است که مسیر همیشگی کارهای نولان را پیش گرفته است. در حقیقت این فیلم به مانند آثار دیگر این کارگردان برای هر بیننده ای محتوا و درون مایه ای دارد که می تواند باعث شود مخاطب از آن لذت ببرد. هم جلوه هایی شگرف از فضا را به رخ بیننده اش می کشد و کاری می کند عام ترین مخاطب هم از آن لذت ببرد و هم آنقدر سخنان خاص و بزرگ در درون خود دارد که هر فلسفه دوستی بتواند مدت ها درون دنیا و دیالوگ هایش کندوکاو کند. شاید در این نوع نگاه بتوان گفت Interstellar در سبک خود اثری است که مسیری مابین فیلم هایی چون Gravity و  A Space Odyssey 2001  را پی گرفته است.( با این تفاوت که عظمت و زیبایی فضا را صدها برابر قوی تر از “گرانش” به نمایش می گذارد اما هرگز به شدت درون مایه فلسفی ادیسه فضایی کوبریک نزدیک نمی شود) اما در نگاهی عمیقتر در میان ستارگان چیزی فراتر از آن چیزهاییست که از آسمان و کهکشان نشان می دهد و شاید بتوان گفت درامی خالص است که فضای روایی اش، کهکشان ها بوده اند چرا که به شخصه به یاد نمی آورم جز در این اثر مفاهیم بنیادی فیزیک در یک فیلم توسط درامی خالص به مخاطب فهمانده شود. هنرنمایی بی نظیر ستارگان سینما،جلوه های ویژه ای که تا به امروز به مانندش دیده نشده است و علم سنگینی که در درون فیلم دیده می شود تنها بخشی از نقاط قوت این اثر به شمار می رود. جالب است بدانید که در طی ساخت بخش هایی از فیلم که مستقیما در فضا می گذرد ۱۱ نفر دانشمند فیزیک و اخترفیزیک به صورت مستقیم نولان را یاری کرده اند!

همانگونه که پیشتر نیز گفتم Interstellar بدان جهت اثری فاخر است که به مانند آثار دیگر نولان هر سطح مخاطبی می تواند از آن لذت ببرد. Interstellar از آن معدود فیلم هاییست که از ثانیه اول تا لحظه آخرش داستانش را شکل می دهند و فیلم محتوایی اضافه که صرفا برای پیشبرد زمانی باشد ندارد و به مانند اثر علمی تخیلی دیگر این کارگردان یعنی Inception سوالاتی را در ذهن مخاطبش ایجاد می کند که شاید جوابش در باری دگر دیدن فیلم نهفته باشد اما خوشبختانه فیلم آنقدر عالیست که بیننده به دیدن چندباره آن میل دارد. نمی خواهم بگویم که “در میان ستارگان” فیلمی بدون هیچگونه عیب است اما می گویم دیدن این فیلم برای هر سینما دوستی واجب است چرا که انقدر خوبی دارد که آن مشکلات کوچک را می پوشاند و بعید است بیننده ای در پایان فیلم به جای داشتن حس عشق نسبت به این اثر به مشکلاتی که در طول فیلم دیده فکر کند!(بیان کردن آن مشکلات کوچک شاید در نقد کار درستی باشد اما زمانی که حرف از یک معرفی کوتاه است فقط سبب می شود که حق مطلب در رابطه با این اثر که به عقیده بنده یک شاهکار است ادا نشود.)

توصیه می کنم این فیلم را از دست ندهید چرا که داستانی دارد از جنس ستارگان و حیف است حداقل یکبار به دنیایش مکیده نشوید…! دانلود یکی از تریلرهای رسمی به همراه زیرنویس فارسی:

[jwplayer mediaid=”225060″]

دانلود تریلر با کیفیت FullHD 1080p

دانلود تریلر با کیفیت HD 720p

دانلود تریلر با کیفیت ۴۸۰p

دانلود زیرنویس فارسی

—-

نویسندگان: محمد حسین صفری، محمد حسین جعفریان و عرفان استادی

با تشکر از دانیال شیخی

Mavrick

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا
سینما+: شماره دوم - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

سینما+: شماره دوم - گیمفا