مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا

مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان

امید آریایی
۱۲:۰۶ ۱۳۹۳/۱۱/۰۷
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا

هر ساله گیمرهای حرفه ای در کشور فرانسه به دور هم جمع می شوند تا در رقابت های جام جهانی ورزش های الکترونیک (ESWC) که در چند رشته برگزار می شود، شرکت نمایند. رقابت های امسال در شهر پاریس برگزار شد و در رشته FIFA 15، نوید برهانی که از کشورمان در این رقابت ها حضور داشت، توانست به مرحله فینال راه یافته و با شکست رقیب خود جام قهرمانی را در آغوش بکشد. پارسال نیز کیوان جوادی در WCG 2013 چین توانست مقام نخست بازی فیفا را کسب کند که این نشان دهنده این است که سرمایه گذاری بر روی گیمر های ما بی تاثیر نمی باشد. در ادامه با ما همراه باشید.

 

 

با سلام ضمن تبریک خدمت شما لطفا خودتون رو کامل معرفی کنید.

نوید برهانی هستم متولد ۱۶/۴/۱۳۷۲ در اصفهان. در تیم (IFC) بازی میکنم. مربی تیممون آقای سعید سلمانی هست.

 

از کی فیفا بازی میکنید؟ اولین نسخه فیفا که بازی کردید، کدام بود؟

من هم مثله اکثر گیمرها از دوران بچگی بازی میکردم اما شروع بازی کردنم به صورت حرفه ای از ۴ سال پیش یعنی سال ۹۰ بود.اولین نسخه ی فیفا که بازی کردم فیفا ۲۰۱۰ بود.

 

با چه پلتفرمی بازی میکنید؟

من هم XBOX ONE  بازی میکنم هم PS4  چون مسابقات بر روی هر دو پلتفرم برگزار میشه.

 

چطور شد که فهمیدید تو این بازی استعداد دارید ؟

از سال ۲۰۱۱ با مسابقات این رشته آشنا شدم و احساس کردم میتونم در این رشته موفق باشم برای همین با تعدادی از دوستانم یک تیم تشکیل دادیم و شروع به تمرینه حرفه ای برای شرکت در این مسابقات کردیم.هم تیمی هام بهترین دوستانم هستند .

 

از چه تیم هایی برای بازی استفاده میکنید؟

من طرفدار منچستر سیتی هستم و بیشتر با این تیم بازی میکنم ولی با تیم هایی مثله رئال مادرید /بایرن مونیخ و چلسی هم بازی میکنم.

 

c0caa5aa788be7a5a37cdcd09803b97c xl

 

آیا در کنار فیفا برنامه مناسبی برای درس خواندن دارید؟

بله مسلما برای موفقیت باید برنامه ریزی داشت و من همیشه سعی میکنم در کناره برنامه های تمرینیم برای درس خواندن هم برنامه ریزی کنم. رشته ی تحصیلی من دکترای دامپزشکی هست.

 

خانواده شما چه دیدی به اینکار دارند؟

خدارو شکر خانواده من همیشه از من حمایت کردند و سعی کردند شرایطی رو فراهم کنند که من در آرامش بتوانم در رشته ی مورد علاقم فعالیت کنم. از صمیم قلب از پدر و مادر و برادرم تشکر میکنم.

 

 نظر شما درباره ی بازی PES چیه ؟

به نظر من PES هم بازیه خیلی خوب و جذابی هست و من تا سال ۲۰۱۰ فقط  PES بازی میکردم و حتی سال ۲۰۱۱ تونستم بدون تمرین زیاد نایب قهرمان مسابقات کشوری جام دیجیتال بشم  اما بعد از اون بخاطر اتفاقات و حق خوری هایی که توی مسابقات فیفای جام دیجیتال ۲۰۱۱ پیش آمد و باعث شد من و دوستانم از مسابقات انصراف بدیم با دوستانم تصمیم گرفتیم که یه کلن فیفا تشکیل بدیم و به صورت حرفه ای تر فیفا رو دنبال کنیم. اتفاقات مسابقات ۲۰۱۱ جام دیجیتال باعث شد ما با انگیزه ای مضاعف فیفا رو دنبال کنیم  و شاید اگر آن اتفاقات رخ نمیداد تا این حد در فیفا پیشرفت نمیکردم. از کسانی که با آن حق خوریها به من و دوستانم انگیزه ای مضاعف دادن تشکر میکنم چرا که باعث شدن من و دوستانم لحظاتی ناب و زیبا در فیفا رو تجربه کنیم.

 

چه کسانی تو این راه کمکتون کردند ؟

از همه ی بچه های تیم  IFC تشکر میکنم که بسیار بهم کمک کردند. اما یه تشکر ویژه از امیرحسین آقاخانی دارم که من رو با فیفا آشنا کرد. همچنین از سعید سلمانی که همیشه یارو همراه من بوده ممنون هستم. جو حاکم بر تیم ما بینهایت صمیمی و دوستانه هست و این هم دلی باعث شده موفقیت های بسیاری به دست بیاریم. مخصوصا رابطه ی من و سعید سلمانی فراتر از یک هم تیمی هست و بهترین دوست هم هستیم.

 

آیا سالهای گذشته هم نماینده ای از کشورمون در فرانسه حضور داشته؟

بله در سالهای گذشته آرش /جاوید الماسی و مرتضی منتظرالظهور نماینده ایران بودند.آرش در جمع ۸ نفر پایانی قرار گرفته بود.جاوید الماسی هم در جمع ۱۶ نفر پایانی حضور یافته بود و مرتضی منتظرالظهور هم در همان مرحله ی ابتدایی  که به صورت گروهی  هست در بین ۸ نفر رتبه ای بهتر از ۷ به دست نیاوردند.

 

 به امید قهرمانی در مسابقه شرکت کردید یا میخواستید شانس خود را امتحان کنید ؟

بله مطمئن بودم به مراحل بالا میرسم؛ دلیلش این بود که هم با بچه های تیم خیلی تمرین کرده بودم و هم با خیلی از بازیکنان مطرح خارجی از جمله وینچ فرانسوی به صورت آنلاین بازی کرده بودم و موفق شده بودم، شکستشون بدم.

 

jame navid

 

سطح مسابقه رو چطور ارزیابی کردید ؟

سطح مسابقات خیلی بالا بود واکثرا بازیکنان حاضر به همراه ۱ یا حتی ۲ مربی در مسابقات حضور پیدا کرده بودند ولی متاسفانه سفارت فرانسه به مربی من آقای سعید سلمانی و همچنین مترجم تیم ویزا نداد. به قول آقای عباس عرضی که نماینده ی eswc  در ایران هستند این مسابقات معتبر ترین مسابقه در جهان هست.

 

سخت ترین بازی که انجام دادید مقابل کدام تیم بود ؟

سخت ترین بازی من با نماینده کشور فرانسه یعنی وینچ بود. بازی روی استیج و در حضور ۳۰۰۰ نفر تماشاگر فرانسوی برگزار شد و جو حاضر در سالن خیلی سنگین و نفس گیر بود.

 

موقع پیروزی چه حسی داشتید ؟

بینهایت خوشحال بودم چون زحمت زیادی کشیده بودم تا به این مقام برسم و از این که سرود ملی کشور عزیزم ایران در سالن طنین انداز شده بود احساس غرور میکردم.

 

بعد از قهرمانی زمانی که به ایران آمدید ازتون حمایت خاصی شد ؟ دوست دارید چه حمایت هایی از شما بشود ؟

نه متاسفانه هیچ حمایتی از من نشد. بازیکنان ایرانی واقعا از هیچ حمایتی بهرمند نیستند در صورتی که بازیکنان خارجی از اسپانسر های خیلی خوبی برخوردار هستند. نهایت هزینه ی یک تیم در دنیای گیم در طول سال شاید به ۳۰ میلیون تومان هم نرسد اما هنوز بحث اسپانسر در ایران رواج پیدا نکرده است.

 

20 1

 

با جایزه ای که بردید چیکار کردید یا میخواید بکنید؟

متاسفانه هنوز جایزه به دستم نرسیده است ولی سعی میکنم جایزه ام را در جهت پیشرفت خودم و تیمم هزینه کنم.

 

پیشنهاد شما به کسانی که میخواهند، در این بازی حرفه ای شوند، چیه ؟

برای پیشرفت در این رشته اولین قدم حضور در یک تیم حرفه ای هست. البته تعداد تیم های حرفه ای در ایران کمتر از انگشتان یک دسته. تمرین به صورت انفرادی هم مفیده اما بعد از مدتی باعث در جا زدن میشه. این رشته بر خلاف ظاهرش که یک بازیه انفرادیه باید به صورت گروهی انجام بشه. منظورم این هست که حضور در یک تیم باعث میشه از تجربه و ترفند های هم تیمی ها هم نکات مفید رو یاد بگیری و به بازیت اضافه کنی.

 

چه برنامه هایی برای آینده دارید ؟

فعلا برنامه ی خاصی ندارم و درگیر امتحاناتم هستم. بعد از امتحانات مدتی استراحت خواهم کرد چون ۳ ساله به صورت مداوم درگیر تمرین و مسابقات هستم و بعد از استراحتی کوتاه خودم رو برای مسابقات داخلی آماده خواهم کرد. حتی قهرمانی جهان هم از انگیزه ی من برای تمرین کردن کم نکرده و حتی مسابقات داخلی رو با جدیت دنبال میکنم تا بتونم سال آینده هم نماینده ی شایسته ای برای کشورم باشم.

 

ممنون از اینکه وقت گرانبهای خود را در اختیار ما گذاشتید به امید اینکه قله های بلندتری را فتح کنید.

 

 

از تمامی کاربرانی که در طرح سوالات شرکت داشته اند، متشکرم.

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا
مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

مصاحبه اختصاصی با نوید برهانی قهرمان فیفا ۱۵ جهان - گیمفا