بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا

بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III

کسری نراقی
۱۷:۰۳ ۱۳۹۲/۰۷/۱۹
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا

در زندگی عادی به ما آموخته اند شیاطین به درون ذهن انسان ها نفوذ کرده و ذهن او را از پاکی و روشنایی به فساد و تیرگی می کشانند.شیاطین در ابتدا فرشتگانی بسیار زیبا و مهربان بودند که به علت نافرمانی از دستورات خداوند ، وی را عصبانی میکنند اما خداوند در حالی که قدرت نابودی تمامی شیاطین را دارد آنها را به سرزمینی داغ ، سوزان و مملوء از مواد مذاب یعنی جهنم تبعید میکند.

عنوان :‌ Diablo 3

سازنده: Blizzard Entertainment

ناشر: Blizzard Entertainment

تاریخ انتشار جهانی : ۳ September (نسخه کنسولی نسل هفتم)

تاریخ انتشار شمسی : ۱۲ شهریور ۱۳۹۲ (نسخه کنسولی نسل هفتم)

سبک : اکشن نقش آفرینی/Hack & Slash

مدها :‌ تک نفره ی آنلاین/چند نفره

موتور :‌ In-House Engine

پلتفرم: PC,X360,PS3/PS4

شیاطین از آنجایی که هیچگونه قدرتی در برابر خداوند ندارند به سمت مخلوقاتی که این خلق کننده بزرگ به وجود اورده است میروند و نیمی از انسان ها را فریب داده و سپس به سمت جهنم هدایتشان میکنند.هم اکنون از شما میخواهم چشم های خود را بسته و به لحظه ای که دروازه های جهنم به خواست شیاطین باز میگردند و آنها به سمت زمین هجوم می اورند فکر کنید. شیاطینی که حتی قدرت مقابله با فرشتگان الهی را دارند به سمت انسان های بی دفاع هجوم می آورند و بعد از نمایان کردن چهره بسیار زشت و شیطانی خود آنها را نابود و به خاکستر تبدیل میکنند چه بسا که هیچگونه سلاحی برای مقابله کردن با انها نیز وجود نداشته باشد . حال میخواهم از دیدگاه دیگری به این داستان بنگریم ، تصور کنید انسانی بر روی این کره خاکی زندگی میکند که قدرتی به اندازه خداوند را داراست و میتواند با تمامی این شیاطین مبارزه کند و همه ی انها را به سرزمین سورزانشان یعنی جهنم باز گرداند. قطع به یقین در دنیای بازی های رایانه ای بازی هایی که با چنین سوژه ای ساخته میشوند بسیارکم  و محدود هستند اما شرکت بسیار خوش نام Blizzard با پیروی کردن از اینگونه مضمون داستانی جالب ، جدید و هیجان انگیز توانسته بازی افسانه ای به نام Diablo را خلق کند که تا به امروز میلیون ها طرفدار پیدا کرده است. Diablo یک بازی ساده نیست. Diablo با تمامی بازی های هم سبکش تفاوت مشهودی دارد.Diablo داراری حقیقتی کشف نشده است که شما قادر خواهید بود با تجربه این عنوان حقیقت را کشف کنید! کشفی که خواهید کرد همانند بسیاری از بازی ها غیر قابل باور نیست. به زبان ساده diablo همانند دریایی خواهد بود که شما با غرق شدن در آن نباید به فکر نجات خود باشید و بلعکس به جای شنا کردن به سمت بالا و آسمان ناچار هستید به سمت پایین در اعماق سیاه چال مرگ شنا کنید و با کشف کردن حقیقتی پنهان شده در اعماق این سیاه چال این دنیا را که در خطر نابودی قرار دارد نجات دهید.

ورود اولیه شیاطین به دنیا

قبل از اینکه سراغ بررسی بازی برویم نگاهی می اندازیم به تاریخچه سری بازی های Diablo. شرکت بسیار خوش نام Blizzard در سال ۱۹۹۴ با ۱۴ کارمند حرفه ای و فعال دست به ساخت یک بازی عظیم زدند که در ان زمان بی سابقه بود. بعد از ۳ سال زحمت های بی همتا که برای ساخت این بازی کشیده شد اولین شماره از سری بازی های Diablo در سال ۱۹۹۶ روانه بازار جهانی شد. Diablo در سال ۱۹۹۶ توانست رکوردی جهانی نسبت به فروش یک بازی کامپیوتری را ثبت کند ، این بازی توانست به مدت ۱۱ ماه ۳ میلیون نسخه بفروشد و به راحتی به یک اسطوره تبدیل شود.بعد از بازخورد های مثبت بازیکنان نسبت به این بازی Blizzard تصمیم گرفت نسخه دوم این بازی را نیز بسازد و روانه بازار کند. دقیقا در سال ۱۹۹۷ این شرکت با انتشار یک فراخوان برای جذب نیرو و بزرگتر شدن شرکت کار ساخت بازی Diablo 2 را استارت زد و بعد از گذشت ۳ سال Blizzard نسخه دوم این بازی را روانه بازار کرد و با فروش ۸ میلیونی خود توانست در بیلبورد فروش جهانی بازی ها به مدت یک سال شماره ۱ شود و جوایزی از جمله ۱-بهترین موسیقی ۲-بهترین داستان سرایی ۳- بهترین ایده پردازی را ازآن خود کند و سود هنگفتی برای Blizzard ثبت کرد. در سال ۲۰۰۸ نسخه سوم این فرانچیز با عنوان Diablo 3 توسط مدیر اجرایی Blizzard معرفی شد و به صورت مجدد طرفداران برای عرضه شدن نسخه سوم این بازی روز شماری میکردند. طبق گفته ی تهیه کننده اجرایی بازی Diablo 3 این عنوان نه تنها یکی از سنگین ترین پروژه های شرکت Blizzard به شمار میرود بلکه جزو یکی از طولانی ترین پروژه های ساخت یک بازی در تاریخ نیز محسوب میگردد که ساخت آن از سال ۲۰۰۱ تا به امروز زمان برده است. بعد از گذشت ۱۲ سال سرانجام بازی Diablo 3 به صورت انحصاری برای PC منتشر شد و توانست بسیاری از جوایز و نمرات را درو کند و شرکت Blizzard ثابت کرد که یکی از برترین کمپانی های ساخت بازی های رایانه ای در دنیا به شمار میرود و با عرضه هر بازی پله های پیشرفت را یکی پس از دیگری به راحتی طی میکند. چند ماه بعد مدیر اجرایی شرکتBlizzard  رسما تایید کرد که نسخه سوم این بازی افسانه ای در تاریخ ۲۰۱۳/۰۹/۰۳ بعد از درخواست های مکرر علاقه مندان بر روی دو کنسول X360 , ps3 نیز منتشر خواهد شد.

diablo1st01

تازه شروع ماجراست

داستان: مطلبی که مطالعه میکنید بخش و خلاصه ای از داستان کلی این سری میباشد. هنگامی که خبری جنجالی در جهنم می پیچد همه ی شیاطین برای سفر کردن و پای نهادن بر روی کره زمین با یکدیگر درگیر میشوند و در پایان سه برادر با نام های Diablo ، Mephisto ، Baal به دلیل کشتن بسیاری از شیاطین و همچنین نا فرمانی از فرمان روایشان از جهنم اخراج میشوند و هرگز حق پای نهادن بر روی کره زمین را ندارند. در همین موقع Diablo که جزو نیرومند ترین شیاطین موجود در جهنم به حساب می اید از دستورات سرپیچی کرده و دروازه های جهنم را باز کرده و همراه ۲ برادر خود به سمت کره خاکی هجوم می آورند.Tyrael  یکی از فرشتگانی است که از این موضوع با خبر میشود و با جمع آوری تعداد بسیار زیادی ار جادوگران موفق میشود طلسمی برای اسیر کردن این ۳ شیطان پیدا کند. هنگامی که Diablo ، Mephisto ، Baal به زمین میرسند جادوگران دو شیطان Mephisto و baal را اسیر و زندانی میکنند اما diablo که دارای هوش بسیار قوی است از موضوع با خبر شده و از دست آنها فرار میکند. وی تمامی قدرتش را تخلیه کرده و به حالتی نامرئی مانند تبدیل میشود. او که نمیتواند به همین شکل باقی بماند و زجر کشیدن برادر هایش را تماشا کند با ورود به ذهن پادشاه و تسخیر روح او به تمامی جادوگرانش دستور میدهد که تمامی قدرت Diablo را به او برگردانند ، جادوگران نیز از این دستور به اجبار پیروی کرده و Diablo را دوباره قدرتمند تر از گذشته ظاهر میکنند. اولین کاری که وی انجام میدهد آزاد کردن دو برادرش است. سپس وارد ذهن پسر شاه شده و با تسخیر رو ح او سعی میکند ارتشی بسیار وسیع از مردگان و شیاطین کوچک را برای جنگ با انسان ها جمع اوری کند.پادشاه نیز هنگامی که خبر تسخیر شدن روح پسرش را میفهمد ابتدا بیماری روانی گرفته و سپس به دست عده ای از مخالفانش کشته میشود. اما طولی نمیکشد که جوانی بسیار شجاع و قدرتمند که اساطیر وی را خدای زمین نامیده اند به جنگ با Diablo و ارتشش میرد. او موفق میشود دو برادرش با نام های Mephisto و baal را برای همیشه نابود کند اما از آنجا که diablo جاوانه است بعد از نبردی سخت وی را درون بدنش حبس میکند که بعد ها همین موضوع باعث میشود diablo قدرت تمامی انسان های فرازمینی را نیز جذب کند. اما در قسمت سوم این بازی در ابتدا مشاهده میکنیم که Deckard Cain برای کشف یک حقیقت تلخ وارد کلیسای Tristam میشود و از پدر روحانی پیری که در آنجا زندگی میکند میخواهد که کل ماجرای شیاطین را برایش بازگو کند. اما طولی نمیکشد که صدای شکافتن آسمان ها به گوش میرسد و شهاب سنگ هایی غول آسا به سمت زمین می آیند  یکی از این سنگ ها درست به وسط کلیسا بر خورد میکند و پدر روحانی را به اعماق زمین میکشد . deckard که تنها نظاره گر این موضوع است دوان دوان به سمت شهر رفته و موضوع را برای مردم شهر تعریف میکند و اینجاست که پیشگویی تمامی ساحره ها درست از آب در می آید و Diablo همراه با تمامی شیاطین جهنم و همچنین برادرانش تنها برای انتقام و نابودی همه انسان ها و همچنین حکمرانی بر سطح زمین با قدرت هرچه تمام تر  بازگشته و شما با محدود قهرمانان بازمانده وظیفه کشتن و جلوگیری از همه ی آن ها را بر عهده دارید.

diablo3 hero

وی پیرترین شیطان جهنم است و از دو برادر دیگر خود بزرگتر خواهد بود. وی به صورت فیزیکی با دشمنان نمیجنگد و اغلب از فاصله نسبتا دور با نفوذ کردن به ذهن شما از لحاظ روحی و روانی به شما صدمه میزند. به وی لقب ارباب نفرت را داده اند زیرا با توجه به گفته های اساطیر وی در گذشته مورد خیانت بیشماری از خانواده و دوستانش قرار گرفته و به همین علت از همه ی انسان ها و شیاطین حتی برادران خود متنفر است.

mephisto diablo2

ball

دشمن شماره ۲ بازی Mephisto

وی سعی میکند نشان ندهد که چه شیطان حیله گر و طمع کاری است حتی در برخی از صحنه های بازی میتوانید وی را مشاهده کنید که چقدر خونسردانه با شما صحبت میکند. از دیدگاه او انسان ها ضعیف ترین موجوداتی هستند که به دست خداوند خلق شده اند.او به برادرش diablo بسیار علاقه دارد به این علت که diablo تمامی تاکنیک های نبرد را به وی آموخته است.

baalcinematic

mepihsto

دشمن شماره ۱ بازی: Diablo

محبوب و منفورترین شخصیت کل سری بازی های دیابلو. مردم شهر و همچنین پیشگویان میگویند diablo خطرناکترین و در عین حال قدرتمند ترین موجود روی کره خاکی به شمار میرود به طوری که عده ای از فرشتگاه بعد از مواجه شدن با این موجود از ترس بال هایشان از جا کنده شده  خود به خود نابود شده اند. عده ای دیگر معتقد هستند تنها مشاهده دیابلو برای مرگ یک انسان کافی خواهد بود. او نیرومند ترین شیطان جهنم است و زندگی جاودانه ای دارد به طوری که هرگز نمیمیرد.

diablo3

diiiiiiiiiiiiablo wooooovvvvvv

لطفا معتاد نشوید!

گیم پلی: آغاز بازی دقیقا همانند تمامی عناوین نقش افرینی خواهد بود. بعد از انتخاب کردن یکی از کلاس های موجود بدون گزینه های متعدد برای سفارش سازی کاراکتر مستقیما وارد بازی خواهید شد. به نظر میرسد Blizzard با این موضوع که بازیکنان به انتخاب خود کاراکتر ها را سفارش سازی کنند مشکل داشته و بر خلاف دو عنوان قبلی این گزینه را به کلی حذف کرده. بعد از ورود به بازی کاراکتر شما بدون هیچگونه زره جنگی و یا سلاح قدرتمند خاصی وارد نبرد با دشمنان میشود. با مرور زمان و چندین دقیقه بازی کردن تمامی بدن شما از پاها گرفته تا جمجمه  همه گی پوشیده از زره میشود. در طول مسیر با کشتن هر یک از دشمنان قادر خواهید بود تمامی وسایلی که بر روی زمین نمایان میشود اعم از دستکش ، شمشیر ، نیزه و …. را برداشته و از تمامی انها استفاده کنید.با فشردن دکمه BACK لیستی تا حدودی پیچیده و کاربردی بر روی صفحه نمایش نمایان میشود که با رفتن به قسمتی به نام CHEST تمامی وسایلی که از روی زمین برداشته اید را استفاده کنید. با فشردن گزینه MAIN HAND نیز لیستی از سلاح های موجود در بازی برای شما به نمایش در خواهد آمد که استفاده از تک تک آنها در طول بازی الزامی است زیرا هریک از دشمان با شمشیر یا وسیله جنگی خاصی از پای در خواهند آمد. تنوع سلاح ها به جرات میتوان گفت از هر بازی نقش افرینی که به اتمام رسانده اید بیشتر است زیرا تا اتمام بازی صد ها وسیله جنگی به دست خواهید آورد که در مقایسه با نسخه های قبلی یک انقلاب محسوب میگردد. اگر کلاس Witch Doctor را در ابتدای بازی انتخاب کرده باشید با فشرن دکمه BACK و رفتن به قسمت BAG میتوانید معجون و جادوهایی که در طول این سفر پر فراز و نشیب به دست آورده اید را با یکدیگر ترکیب کنید و با ساخت و تولید جادوهای تازه و  قدرتمند با قدرت هرچه تمام با دشمنان مبارزه کنید و انها را شکست دهید. مبارزه با دشمنان بازی(حتی ضعیف ترین ها ) نیازمند تجربه عناوین قبلی و یا در نهایت هم سبک خواهید بود اگر برای اولین بار است که وارد دنیای دیابلو میشوید شاید به چندین مشکل کوچک بر بخورید. اگر یک دیابلو باز حرفه ای باشید حتما میدانید در این بازی مخصوصا در بخش مبارزات باید از یک سری قاعده ها پیروی کرد.به عنوان مثال جاخالی دادن و ضربه های تکنیکی مناسب در کنار دفاع کردن به موقه نیازمند تجربه ی ابتدایی این بازی بر روی درجه NORMAL است. پس اگر از آن دسته بازیکنانی هستید که به تازگی با دیابلو اشنا شده اید به هیچ وجه بازی را بر روی درجات بالاتر اجرا نکنید. این نکته را گوش زد کنم که شما با یک God Of War یا Darkisders رو به رو نیستید که با حمله ور شدن در دل هزاران دشمن با یک ضربه آنها را نابود کنید. به اصطلاح تاکنیکی حمله کردن و دفاع به موقه در بازی Diablo 3 بسیار مهم و ضروری است.

screenlg3 2

بووووم و نابودی دشمنان

در زیر LIFE (خط سلامتی کاراکتر) دکمه های R2 , X, A و LB قرار دارد که با فشردن هریکی از آنها به ترتیب جان شما اضافه خواهد شد ، با سلاح اصلی حمله خواهید کرد ، از قدرت فرازمینی استفاده خواهید کرد و سلاح دوم و سنگین شما با یک حرکت دشمنان را نابود خواهد کرد.مبارزه با باس های موجود در بازی از باس های معمولی گرفته تا خود Diablo در یک کلام بسیار لذت بخش ، شگفت انگیز و چالش بر انگیز است.  در طول این مبارزه که شاید چندین ساعت به طول انجامد بازی هیچگاه به صورت اتوماتیک نقطه ضعف دشمنان اصلی را به شما نشان نمی دهد و شما موظف هستید خودتان به تنهایی دست به کار شده و با سر به سر گذاشتن باس های و حمله مداوم به آنها از نقطه ضعفشان با خبر شوید که کار دشواری خواهد بود. بخش مولتی پلیر و Co Op بازی هیچ حرفی برای گفتن نمیگزارد و میتوان به او لقب برترین بازی Co op سال را اعطا کرد. با انتخاب کردن شخصیتتان در ابتدای بازی میتوانید تا ۳ نفر از دوستانتان را به بازی کردن دعوت کنید که همکاری تیمی در این بخش لذت بازی کردن Diablo 3 را دو چندان میکند.به عنوان مثال یکی از دوستان شما میتواند با نیروی ویژه ای همه دشمنان را تبدیل به سنگ کند و شما وظیفه دارید به جلو رفته  با یک ضربه تمامی این سنگ ها را بشکنید. البته همیشه به این سادگی نیست و باس های بازی از آنجایی که دو برابر شما قد دارند کشتنشان حتی با ۴ نفر نیز بسیار سخت و وقت گیر خواهد بود. همانطور که مطالعه میکنید میبینید که گیم پلی بازی Diablo 3 بسیار عظیم ، پیچیده و اعتیاد اور است که به جرات میتوان گفت نظیر چنین گیم پلی عظیم و پیچیده ای را تا به حال در هیچ یک از بازی های هم سبک ندیده بودیم.

screenlg4

چی میگی کوچولو؟

با مواد مذاب جهنمی ذوب شوید

گرافیک هنری بازی در سطح قابل قبولی قرار دارد که به راحتی میتواند با عناوین بزرگ روز در سطح هنری به خوبی رقابت کند.اما از لحاظ فنی Diablo 3 دچار مشکلات فراوانی است که در ادامه به بررسی تعدادی از آنها میپردازیم. اولین و اساسی ترین مشکل بازی در این بخش طراحی نه چندان جالب شخصیت های اصلی است ، گرچه Diablo 3 شباهت بسیار زیادی به بازی های سبک استراتژیک دارد اما با توجه به سفارشی بودن موتور گرافیک و همچنین مدت زمان ساخت بالای بازی چنین طراحی نه چندان جالب شخصیت ها قابل قبول نیست.دیگر مشکل گرافیکی موجود در بازی مربوط به طراحی بدون جزییات برخی از محیط ها است. در این موضوع که Diablo 3 تنوع قابل قبولی در ارائه محیط های بسیار بزرگ و متنوع دارد هیچگونه شکی نیست اما تعدادی از این محیط ها به نظر میرسد با عجله ساخته شده اند و سازندگان هیچگونه وسواس خاصی در طراحی آنها نداشته اند. اما تنوع بیشمار محیطی ۳ Diablo باعث میشود که ما از این نکته منفی بازی چشم پوشی کنیم. در اوایل و اواسط بازی ما شاهد نمایش میان پرده ها و صحنه های سینمایی زیادی هستیم که طراحی شخصیت ها در چنین صحنه هایی بی نظیر است و در کنار نورپردازی قابل قبول بازی دیابلو را به یکی از برترین های گرافیکی در سبک خود تبدیل میکند. بر خلاق طراحی شخصیت های بازی ، طراحی دشمنان بازی بی رقیب است و با توجه به متنوع بودن دشمنان(۴۰ دشمن متنوع معمولی) طراحی پر جزییات آنها جزو اصلی ترین نکات برجسته بازی Diablo 3 به شمار می اید. طراحی باس های بازی نیز دست کمی از دشمنان معمولی ندارند که در برخی از صحنه ها جزییات موجود در تک  تک چهرها و اجزای بدنشان غوغا میکند.از این موضوع که بگذریم میرسیم به افکت های اتش ، آب و …  که با توجه به استراتژیکی بودن بازی و سبک خاصش این چنین افکت ها به ظرافت خاصی طراحی شده اند که به هرچه طبیعی تر شدن بازی کمک بسزایی کرده اند. مخصوصا در صحنه هایی که در اطراف شما مواد مذاب جمع شده این نورپردازی و افکت های آتش موجود در بازی هستند که به خوبی خودنمایی میکنند. در بازی Diablo 3 به رنگبندی محیطی توجه خاصی شده است در ابتدای بازی شما شاهد رنگ هایی بسیار تیره و مرده هستید که هرچه به مراحل بالاتر پیش بروید رنگ های بازی از حالتی مرده به زنده و پویا تبدیل میشوند که نشانگر هرچه نزدیکتر شدن شما به قدرتمند ترین موجود روی کره زمین یعنی دیابلو است.در کل گرافیک بازی دارای نکات مثبت و منفی زیادی است اما با کمی پایین اوردن توقع خود و فکر نکردن به مدت ساخت طولانی مدت این بازی میتوانید از گرافیک آن به خوبی لذت ببرید.

screenlg2

دشمن خیکی موجود در بازی که ۱۰۰۰ کیلو وزن دارد

این صدای چیست؟

موسیقی و صداگذاری: اگر توانستید در این بخش نقطه ضعفی از diablo 3 پیدا کنید ما را نیز در جریان بگذارید! به جرات میتوان گفت که بازی Diablo 3 به راحتی میتواند عنوان برترین موسیقی سال را به نام خود ثبت کند. در این بخش اهنگسازان و تیم سازنده ی بازی سعی کرده اند که رابطه مسقیم و تنگا تنگ تلفیق موسیقی با محیط بازی به بهترین حالت ممکن رعایت شود. این موضوع را میتوان تنها هنگامی که وارد سیاه چال میشوید درک کنید زیرا درست بدون انکه موسیقی بازی قطع شود و یا از ترکی به ترکی دیگر انتقال یابد تغییر حالت میدهد و این تنها خلاقیت اهنگسازان و تیم سازنده بازی را به رخ دیگر اهنگسازان و بازی سازان میکشد که سعی میکنند یک بازیباز را از آن احساسی که در آن لحظه دارد به صورت کلی خارج نکنند. موسیقی ها در هنگام مبارزه با باس ها مضمونی حماسی به خود میگیرند که به  احساسی تر شدن بازی کمک بسزایی میکنند که نظیرشان را در بازی هایی مانند God of War و DARKSIDERS دیده بودیم. صدا گذاری ها در بازی نیز بسیار دقیق کار شده اند از صدای چکه چکه کردن اب در غار های عمیق و  تاریک گرفته تا صدای حرکت کردن موشها بر روی زمین همگی به بهترین شکل ممکن در بازی جاسازی شده است.صدا گذاران بازی نیز سعی میکنند که حس و حال قهرمان بودن را با تکه کلام های شیرین و گاه طنز امیز به بازیکنان القا میکنند.صدا گذاری بر روی دشمنان بازی نیز بسیار عالی کار شده و با شنیدن صدای تک به تک شیاطین همانند مشاهده چهره هایشان مو به تن شما سیخ خواهد شد و از مبارزه و رو برو شدن با تک  تک انها در اینده خواهید ترسید.

screenlg6

از دوستان خود دفاع کنید

و در آخر ….

سخن پایانی و امتیازات: اگر از آن دسته گیمرانی هستید که میخواهید طعم متفاوت بودن یک بازی را بچشید بدون درنگ diablo 3 را تهیه کرده و از بازی کردن ان لذت ببرید. اما اگر از آن دسته از بازیکن هایی هستید که مردن های پیا پی و سختی بیش از حد عذابتان می دهد فکر خرید diablo 3را از سرتان بیرون کنید.diablo 3 جزو یکی از برترین عناوین منتشر شده در این سال و حتی در تاریخ محسوب میگردد که قطعا برای طرفداران این سری بسیار ارزشمند است.تجربه ی این بازی را به همه ی گیمران علاقه مند به سبک RPG با جدیت تمام پیشنهاد میکنم.

Mohsen bakhtiari

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا
بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

بازگشایی دروازه های جهنم | نقد و بررسی بازی Diablo III - گیمفا