کوجیما از Metal Gear Solid V می گوید : مصاحبه ی مفصل Guardian با خالق Metal Gear
روزنامه ی مشهور Guardian در جریان E3 2014 یک مصاحبه ی مفصل با هیدو کوجیما، خالق سری محبوب Metal Gear داشته است که سرانجام آن را در تاریخ ۱۸ جولای منتشر کرده است. بخش هایی از این مصاحبه مربوط به تلاش این سری برای تغییر وجه ی مثبت ایالات متحده آمریکا در جهان می باشد که پیش تر در یک خبر ذکر شد.
در این مطلب گزیده ای از مهم ترین صحبت های کوجیما در این مصاحبه را مرور می کنیم :
در حالی که بدیهی است که Metal Gear Solid V تاریک ترین نسخه ی این سری می باشد و تم بسیار سنگینی دارد ولی با این حال هنوز کوجیما آن روحه ی شوخ طبعی خود را حفظ کرده و آن شوخی های مضحک را در بازی قرار داده است. یکی از این موارد وجود جعبه های مشهور این سری و بهبود سیستم Fulton Recovery است که کوجیما اذعان داشته که آگاهانه آن ها را در بازی قرار داده است :
شما با یک فیلم ۹۰ دقیقه ای می توانید با جدیت یک مفهوم تاریک را منتقل کنید ولی قضیه در مورد یک بازی جهان آزاد فرق می کند چون بازیکنان باید مدت زیادی را در جهان بازی سپری کنند و اگر همواره یک تم یکنواخت بر بازی حاکم باشد، آن ها از بازی خسته می شوند. به همین دلیل من برای جلوگیری از خستگی سعی کرده ام که جوک ها و شوخی های مضحکی را در بازی قرار دهم که خلق و خوی بازیکنان را تغییر دهند.
کوجیما در ابتدا تصمیم داشت یک فیلمساز شود ولی در حال حاضر از مزایای یک بازی رایانه ای برای روایت داستانش سخن می گوید و اظهار می کند که بیان کردین مفاهیم مورد نظرش در قالب یک فیلم ممکن نبود :
من عاشق فیلم هستم ولی نمی توانم از طریق فیلم مفاهیم مورد نظرم را بیان کنم زیرا برای بیان این مفاهیم به روش های مختلفی نیاز دارم و به همین دلیل بازی را انتخاب کردم و این کاری است که من انجام می دهم. بنابراین من راه هایی را که می توانم از طریق آن ها روایت داستان در بازی را بهبود ببخشم، امتحان می کنم و این کاری است که به سادگی در صنعت گیم صورت می پذیرد ولی در سایر رسانه های جمعی امکان پذیر نیست. این یکی از عناصر ساختن یک پایگاه در The Phantom Pain است.
کوجیما همواره منتقد بزرگی برای سلاح های هسته ای بوده است و این دیدگاه را در همه ی عناوینش نشان داده است :
بازی دارای پیام های ضد هسته ای است ولی این موارد تنها شامل پیام نمی شود. در جریان بازی، بازیکنان شروع به ساخت یک پایگاه و تجهیزات نظامی می کنند اما در برخی از موارد زمانی که بیش از حد قدرتمند می شوند، از سوی کشور های دیگر تهدید می شوند زیرا برای آن ها خطر بزرگی تلقی می شوند و در نتیجه درگیر جنگ می شوند. در این مرحله من به بازیکنان اجازه دسترسی و استفاده از سلاح های هسته ای را داده ام که در جهان حاضر یک راه برای مقابله با تهدید است و این امر اکنون به یک چرخه در میان دولت ها تبدیل شده است که هر دولتی سلاح های اتمی نداشته باشد ممکن است مورد حمله ی اتمی قرار گیرد، بنابراین باید به سلاح اتمی دست یابد.
با این حال کوجیما اعتقاد دارد که نشان دادن برخی از موارد در بازی بسیار سخت است در حالی که در یک فیلم به راحتی می توان این موارد را انتقال داد :
در یک بازی به تصویر کشیدن روابط پیچیده انسان ها بسیار سخت است. در یک فیلم شما به وسیله ی بازیگران و اعمال آن ها در هر صحنه می توانید این ارتباطات پیچیده را نشان دهید ولی در یک بازی این کار بسیار دشوار است بنابراین نیاز دارید که یک شخصیت واحد و قوی داشته باشید و اگر آن را تغییر دهید دچار شکت می شوید و بازی شما تاثیر گذاری خود را از دست می دهد. این یک حقیقت است زیرا امروزه اکثر بازی های شوتر اول شخص تنها بر روی یک داستان جنگی تمرکز کرده اند و بازیکنان تنها در نقش یک شخصیت قرار می گیرند که هیچ اطلاعی از زندگی وی ندارند که البته برای یک شوتر اول شخص این چیز ها ضروری نیست و بسیار دشوار است.
با اینکه حدود ۲۵ سال از خلق این سری گذشته است ولی هنوز کوجیما روحیه ی خلاق خود را حفظ کرده است :
من موافق هستم که امروزه انجام کار ها بسیار ساده تر از قبل شده است زیرا کونامی نسبت به گذشته تمایل بیشتری به ریسک پذیری دارد و ایده های من نیز ریسک پذیر تر شده اند. این شوق و میل من است که از آغاز راه تا کنون باعث شده هنوز بر روی این سری متمرکز باشم. بزرگ ترین تفاوت من با گذشته شاید پذیرفتن سمت تهیه کننده و مدیر ارشد باشد زیرا مجبور بودم این سمت ها را بپذیرم تا بتوانم بهتر روی بازی خود تمرکز کنم. من وقتی ساخت یک بازی را آغاز می کنم دیگر به بودجه ی آن فکر نمی کنم و مراقب این نیستم که یک بازی به اصطلاح گیشه پسند بسازم تا موفقیت مالی داشته باشد بلکه سعی دارم ایده های خودم را اجرا کنم.
کوجیما بار دیگر تایید می کند که او احساس می کند که این مهم را انجام داده است و هم اکنون این سری آینده ی بسیار روشنی دارد :
من تا حد امکان سعی کرده ام این کار را انجام دهم. بر توسعه، طراحی و تولید محیط بازی و بخش های گوناگون آن نظارت می کنم تا بازی بیشترین مطابقت را با تم داستانی داشته باشد.
در Metal Gear Solid V : The Phantom Pain حدود ۹ سال از وقایع Ground Zeroes گذشته است و Snake در این ۹ سال در کما به سر می برده است. حال او به هوش آمده و سعی دارد انتقام خود را از کسانی که او را به این وضع درآوردند بگیرد. این بازی در سبک اکشن ماجراجویی-مخفی کاری می باشد، توسط استودیوی اختصاصی Kojima ، یعنی Kojima Productions در حال ساخت است و وظیفه ی نشر آن را Konami بر عهده دارد. این بازی از موتور قدرتمند Fox Engine بهره می برد و قرار است تاریخی نامعلومی برای X360 , PS3 , PS4 , Xbox one خواهد آمد. نسخه PC هم بعد از انتشار نسخه های کنسولی، عرضه می شود.
شما می توانید تحلیل نمایش این عنوان در E3 را از اینجا به قلم عرفان خورسند مشاهده کنید.
نظر شما در رابطه با صحبت های کوجیما چیست؟ آیا نسخه ی پنجم این سری نیز همانند انتظارات یک شاهکار دیگر است یا اینکه تغییرات بازی به ضرر آن تمام می شود و بازی با یک شکست رو به رو می شود؟ به نظر شما شخصیت بیگ باس یا اسنیک واقعا به یک شخصیت منفی تبدیل می شود و تنها به دنبال انتقام است یا اینکه سرانچام چشمان او بار دیگر روشنایی حقیقیت را می بیند؟ نظر شما در رابطه با عقیده کوجیما درباره ی سلاح های اتمی چیست؟
پر بحثترینها
- ادعای مدیر سابق Sweet Baby: استودیوها سراغ ما میآیند تا داستان بازیهایشان را بهبود دهیم
- مشخصات کامل سختافزار پلی استیشن ۵ پرو فاش شد
- مدیرعامل پلی استیشن: طرفداران باید انتظارات خود را کاهش دهند، PS5 Pro یک کنسول نسل بعدی نیست
- سازنده سابق راکستار: مردم سالها از واقعگرایی GTA 6 صحبت خواهند کرد
- ۷ بازی مخفیکاری با پیشرفتهترین هوش مصنوعی دشمنان
- تماشا کنید: گیمپلی چندین بازی روی پلی استیشن ۵ پرو
- پلی استیشن ۵ پرو با قیمت نجومی وارد ایران شد
- ادعای سازنده Concord: اثری ساختیم که تجربه فوقالعادهای را به گیمرها ارائه میدهد
- تهیهکننده Final Fantasy: اسکوئر انیکس میخواهد بازیهای آینده را همزمان روی Xbox منتشر کند
- نقد و بررسی فیلم Joker: Folie à Deux | هیچ جوکری وجود ندارد
نظرات
لقب استاد حقشه 😉
درود بر استاد کوجیما!! :yes:
ممنون بابت خبر محمد حسین جان! :-*
ممنون آقای صفری :yes: :yes: :yes: چطوری امیررضا
داداش پیغام های خصوصیت رو چک کن 😉
استاد کارش درسته ولی به نظرم یکم باید از سخت بودن بازی کم کنن تا در فروش بهتر باشه.
نشر شما کاملا متین.
ولی میخوای یه بازی شبیهblack list در بیاد یا یه بازی از سری mteal gear solid کدوم رو می خوای.
درسته ولی با توجه به این حرف استاد “یک بازی به اصطلاح گیشه پسند بسازم تا موفقیت مالی داشته باشد بلکه سعی دارم ایده های خودم را اجرا کنم.”نظر دادم. ولی خوب مشخصه که black list عامه پسند تر بود تا Ground Zeroes.
ولی MGS کلا یه حال دیگه ای میده. :drool:
یه چند تا نکته گفتم بگم شاید خوب باشه
متال گیر بخش داستانی داشت در حد ۲ ساعت ولی اسپلینترسل ۱۰ ساعت بخش داستانی داشت ثانیا با اینکه بلک لیست نمرات خوبی گرفت ولی به هیچ وجه فروش خوبی نداشت و یوبی هم بعدا اعلام کرد اصلا از فروش بلک لیست راضی نیست پس ممکنه یک بازی خوش ساخت هم مورد توجه عام قرار نگیره
اولم سلام و از این خبر متشکر.
:yes: :yes: :yes: :yes:
MGS تو هیچکدوم از قسمت هاش آسون نبوده ونخواهد بود!
ولی به غیر از اونی کهرایدن توش بود و توسط پلانتیوم گیمز ساخته شده بود که خیلی برای من آسان بود!
حتی اون غول ها بزرگ و روباتیک!
همشون با اینکه خوب به متوسط بودند ولی خوب روی ما ها تاثیر میذاشت ولی
splinter cell کلا فضاش خوف بود و حته یه نکته جالب و خنده دار نبود ولی mgs کلا اگه داستانشم بدرد نخوره خیلی با کاراکترش حال میکنم و از اینکه کارگردانش و شرکت سانده ومنتشر کنندش شرقی خیلی آرزوی خوبی برای این بازی دارم!
حتی با این کهkonamiبازی فوتبالpes2012یش آشغال بود ولی رفتم خیدمش ،
ولی من فقط یه قسمت از fifa رو دارم۱۲ دیگه هیچکدومشون رو نمی خرم ولی pes رو چرا!
اینم هر دفعه یه چیزی میزنه یا میخوره!
یه بار یه چیزی میگه یه بار دیگه هم یه چیزی دیگه!
ولی من کاملا با هرچی بگه موافقم اگه برای کامپیوترم بده میرم اصلشو می خرم!
من به شخصه احترام زیادی برای استاد کوجیما قائلم یه چیز تو مایه های استیون اسپیلبرگ سینماست
این کار آخریشم فوق العادس که احتمالا می تونه لقب بهترین بازی سال رو از مجله های مختلف به دوش بکشه
یا علی :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
کارت درسته کوجیما ممنون بابت خبر :yes: :yes: :yes:
نظراتش منطقی بود ولی بازیش یه منه سخته و در کل امیدوارم بازم عنوان نابی تجربه کرد :yes:
٢۵ سال!!! چه عشقی به کارش داره این”استاد” :yes:
خدا اقای صفری را از ما نگیره که اخبار متال گیر را پوشش می دهد :yes: :yes: :yes:
دمت گرم برادر 😎 😎 😎
لطف داری برادر. من خودم طرفدار ویژه متال گیرم و ترجمه ی اخبارش یک حال دیگه ای برام داره
من با این بازی زندگی کردم یعنی این بازی یکی از بهترین بازیهامه و به هیچ عنوان از این بازی نمیتونم دست بکشم خیلی چیزها واسه گفتن هست از این بازی ولی خود کوجیما ۲ سال رفته رو مخ با یه سری از کاراش از جمله به نمایش دروردن MGS روی Xbone در E3 نمیدونم شایدم منم بودم با اون مبلغی که مایکرو داده بود همین کارو میکردم ولی دسته خودم نیست من با این بازی با PS بزرگ شدم بعد از این همه مدت نمیتونم به این حرکت با دیدی مثبت نگاه کنم باز میگم این نظر شخصی منه ولی این باز باعث نمیشه که از MGS:PP & GZ دست بکشم یعنی فکر بازی نکردنشونم عذابم میده آی تو روحت کوجیما
:yes: :yes: :yes: :yes: :yes: :yes:
امیدوارم نسخه ی PC این بازی هم نزدیک زمان انتشار نسخه های کنسولی باشه :yes:
ایجاد outer haeven یا مادر بیس… استفاده از سلاح هسته ای.. قابلیت چند نفره..
واقعا استاد دیگه چه چیزایی رو میتونه اضافه کنه؟
واقعا این بشر تموم شدنی نیست… البته اون اوایل که تریلر رد بند اومد شک کردم به این موضوع..
http://8pic.ir/images/g1gs1as412l68c0q371d.jpg
امیدوارم استاد بقیه استعدادشو در سایلنت هیل پیاده بکنه :inlove: :inlove:
کوجیما چونه عمت این رو برای P.C. بده ground zeroes رو که ندادی حداقل این رو بده
ممنون بابت خبر
استاد کوجیما جوونش رو برای این بازی گذاشت دمش گرم :-* :-* :-*
فکر کنم تو یکی از صحبت هاش گفته بود که علاقه ی شدید داره بازی رو رو پی سی منتشر کنه و مراحل ساخت نسخه ی پی سی هم در حال انجامه ولی تمرکزش اول روی نسخه های کنسولی هست و بعد از عرضه ی اونا به طور جدی روی نسخه ی PC کار می کنه
خیلی جالب بود :yes:
ممنون بابت خبر! :yes:
مگه بلک لیست چشه که میگی خوب نیست یا اسونه
من توعمرم جز Metal Gear Rising: Revengeance متال بازی نکردم ولی به نظرم اپیلینتر سل بهتره 😐
از این خوشحالم که استاد تمرکز اصلی اش رو کنسوله.
من موقعی ps 4 میخرم ک این بازی اومده باشه در واقع به عشق این بازی وارد نسل بعد میشم
دوستان یه سوال من ۲۸ سالمه و دارم میرم تو ۲۹ ولی بصورت افراطی به گیم و فیلم علاقه دارم سرم خیلی شلوغه ولی تو خونه کاری غیر اینا ندارم آیا راهو دارم درست میرم یا زندگیمو دارم تلف میکنم…خواهشا راهنمایی کنید
برو داری درست می ری فقط سر چهار راه بپیچ سمت چپ برسی به سر خیابون آدرسو بپرسی بهت میگن. 😀
خب کار هم بکن کنارش.
بعد از من میشنوی روزی حداکثر ۱ ساعت به طور متوسط بیشتر بازی نکن،خیلی دیگخ زیاااااد بازی کنی و فیلم ببینی،روزی ۱ ساعت و نیم 😉
:yes: :yes: :yes:
تو هر کاری اعتدال بهترین روش برای بردن بهترین لذت تو اون کاره دوست عزیز ۲۸ ساله
خدا میدونه این بازی چی میشه،دم هر چی ریسک و ریسک پذیریه گگگگگگگرم :laugh: :yes:
ممنون بابت خبر
من موندم این بازی رو برایps4بخرم یا نه ?:-)
تشکر به خاطر ترجمه. :yes: :yes: :yes: