نظر استودیو های مستقل مختلف در مورد Xbox One و پروژه ی ID@Xbox
صحبت های بسیاری در مورد مشکلات بازی سازان مستقل با پروژه ی ID@Xbox شنیده می شود. اما شاید بهتر باشد که این مساله را به صورت مستقیم از زبان این بازی سازان بشنویم و از رضایت آنها از این سرویس با خبر شویم. در ادامه صحبت های این بازی سازان را با همدیگر خواهیم خواند.
Mike Heald کارگردان هنری استودیو Fully Illustrated: ” تا به اینجای کار همه چیز بسیار عالی بوده است. تبدیل بازی های نسخه ی PC به نسخه ی Xbox One بسیار راحت و بی مشکل است. با توجه به قدرت بسیار بالای کنسول Xbox One، بازی ما با رزلوشن ۱۰۸۰ و با نرخ فریم ۶۰ فریم بر ثانیه اجرا می شود. این مساله بدون هیچ نیازی به بهینه سازی انجام گرفته است و همه چیز بسیار خوب است. این مساله برای من، به عنوان یک هنرمند، به مانند یک اطمینان است که می توانم تمام جزئیات مورد نظرم را، بدون ترس از کم شدن کیفیت اجرای بازی، پیاده سازی کنم.”
Jamin Smith از استودیو Born Ready Games: ” همه چیز عالی است. مایکروسافت دست ما را گرفته و به ما کمک می کند و به ما این آزادی را داده است تا بازی ای که دوست داریم بسازیم را بسازیم. مایکروسافت ما را مجبور نکرده که از قابلیت های این کنسول، که به درد بازی ما نمی خورند استفاده کنیم. همین مساله به ما این قابلیت را داده که بازی را به بهترین شکل ممکن بسازیم.”
Dan Teasdale از استودیو No Goblin: “تجربه ی ما از Xbox One بسیار راحت و بدون مشکل بوده است. ID@Xbox به ما قابلیت استفاده از کیت بازی سازی به صورت رایگان را داده است و همچنین می توانیم به صورت مستقیم با افرادی که موتور Unity را برای کنسول Xbox One می سازند ارتباط برقرار کنیم. همین مساله باعث شد که بتوانیم در طی یک ساعت بازی را برای کنسول Xbox One پورت کنیم. راستش را بگویم، این راحت ترین و کم دردسر ترین تجربه ی بازی سازی من برای پورت یک بازی بر روی یک سخت افزار جدید بود.”
Matt Small از استودیو Vector Unit: “تا به اینجای کار همه چیز عالی بوده. اولین بازی استودیو ما Hydro Thunder Hurricane بود که برای Xbox 360 منتشر شده بود. به همین دلیل آشنایی خوبی با روند کلی کار کنسول داشتیم. فکر کنم تمام پروسه ی پورت و اجرای بازی ما بر روی Xbox One کمتر از یک روز به اتمام رسید. کنسول Xbox One بسیار پر قدرت است و مایکروسافت هم پشتیبانی خوبی از بازی سازان به عمل آورده است. همچنین ابزارهای منتشر شده برای بازی سازی بر روی این کنسول بسیار ساده هستند. البته بعضی قسمت های جدید ساخت بازی بر روی این کنسول کمی مشکل بود که به مرور زمان به روش آنها عادت خواهیم کرد.”
Ben Lee از استودیو Blowfish Studios: “ما مشکلات زیادی برای وارد کردن XDK به استرالیا داشتیم. اما تیم ID@Xbox شرکت مایکروسافت کمک بسیاری به ما کرد تا تمام موارد مورد نیاز خود را به دست بیاوریم. همه ی کارمندان استودیو Blowfish Studios از اینکه اولین بازی کنسولی خود را خواهیم ساخت خوشحال هستند.”
Jesper Kristiansen از استودیو BetaDwarf Entertainment: “اگر بخواهم راستش را بگویم، هنوز به پروژه ی ساخت بازی خود برای Xbox One وارد نشده ایم. تنها تنظیمات مورد نظر را انجام دادیم و کمی در برنامه ی ساخت بازی این کنسول چرخ زده ایم. با این حال از دیدن این برنامه لذت بردیم. ما هنوز از انجام این پروژه اطمینان کاملی نداریم. بازی Forced توسط موتور بازی سازی Unity 3D ساخته شده است. که خوشبختانه از کنسول Xbox One به طور پیشفرض پشتیبانی می کند.”
Mel Kirk از استودیو Zen Studios: ” تا به اینجای کار، تجربه ی ما از بازی سازی بر روی Xbox One بسیار مثبت بوده است. ID@Xbox هنوز در ابتدای کار است و گه گاهی می توان دید که از بعضی جهات لنگ می زند. با این حال ما بسیار خوشحال هستیم که این اتفاق افتاده است. کارمندان ID@Xbox بسیار بی نظیر هستند.”
پر بحثترینها
- فوری: سونی در حال مذاکره برای خرید کمپانی مادر FromSoftware است
- نامزدهای بهترین بازیهای سال مراسم The Game Awards 2024 مشخص شدند
- نقدها و نمرات بازی STALKER 2 منتشر شدند
- ۱۰ بازی سینماتیک که میتوانند با بهترین فیلمهای سینمایی رقابت کنند
- پلی استیشن برای ۱۰ سال متوالی نمایندهای برای بهترین بازی سال داشته است
- شایعه: حالت پرفورمنس بازی STALKER 2 روی Xbox Series X به خوبی اجرا نمیشود
- بازی GTA V با این هدف ساخته شد که از هر نظر بهتر از GTA IV باشد
- بازی Death Stranding Director’s Cut دومین بازی پرفروش ایکس باکس شد
- بدون اشتراک پلاس، امکان انتقال فایل سیو بازیها از پلی استیشن ۵ استاندارد به پرو وجود ندارد
- رسمی: شرکت مادر FromSoftware پیشنهاد خرید از سوی سونی را تایید کرد
نظرات
مایکرو عالی داره پیش میره!
خدا میدونه ماکروسافت چقدر به این ها پول میده تا این دروغ هارو بگن :no:
دیگه حرف مفت نزن چرا زورت میگره بعدم این برای فنای ماکروسافت اصلا نظر تو برا کسی مهم نیست.تو با سونی حال کن
باز دوباره میخواهین شروع کنین عقده های شکست های پی در پی تون رو باز کنین ؟ باشه میتونی شروع کنی گریه کنی .
بابا این مایکرو سر خود مردم هم کلاه میزاره اول میگه بیایید نسخه با کینکت رو بخرید بعدش به قیمت خیلی ارزان تر بفروشید و بعدش بیایید نسخه بدون کینکت رو بخرید
در کل یعنی فقط ضرر به مردم میرسونه
Avvalan in ke gofti che rabti be matlab dasht
dovvoman hazf kinect baraye ine ke mardom qodrat entekh bish tari dashte bashan
مایکروسات کی گفته که برید بدون کینکت بخرید؟هرکی با کینکت بخواد میخره هرکی هم کینکت نخواد باش نمیخره.یه قضیه بهتر شدن قدرت کنسول هست که برا اونم باید کابل کینکت رو در بیارید.
این خیلی حوبه که microsoft دل استودیو های مستقل را دوباره به دست میاره من واقعا از بازیهای مستقل خیلی خوشم میاد
فنای سونی بازم فرهنگ خودشون رو نشون دادن :no: :no: :no:
این یک سیاسته که بتونه کنسول X1 رو رونق بده، خوب از اون طرف سونی فکر میکنم حدود ۲۵۰۰ دلار میگیره :yes:
همیشه طرفدار بازی های مستقل و استودیوهای مستقل بودم.. چون اکثر بازیسازان بزرگ خطر ریسک را به جان نمی خرند و سعی دارند تنها با اعمال تغییراتی اندک سعی در روند ساکن کمبود نوآوری پیش بروند..
حال استودیو های مستقل این دغدغه را ندارند چون میتونن با نوآوری ها و ایده های نابی که در ذهن شان جاریست هنر هشتم رو به جایگاه واقعیش برسونن.. مانند لیمبو..جورنی..machinirum..to the moon ….
استراتژی مایکروسافت نیز در این راستا مستمر به ثمر بوده و قطعا کمک شایانی به فروش کنسولش خواهد شد زیرا گیمرهای امروزی توجه ویژه ای به بازی های مستقل داشتند.. البته سونی نیز چندین سال هست (۳) که این الگو را داشته.. هر چند مایکرو دیر شروع کرد ولی خلق عناوینی مانند ori–project spark–below..entwinde لطفیست که به صنعت گیم میشه..چه از سوی سونی و چه از سوی مایکرو سافت
با تشکر
قبول دارم که اینها همه تبلیغه.اما خدایی اسم xbox one الکی بد در رفته.باید هم تبلیغ کنن! من خودم سونی رو ترجیح میدم.اما xbox one هم خدا وکیلی خوب داره پیش میره و کنسول خوبیه…
بچه ها یه خبر خوش فکر کنم mafia3 تایید شد :yes:
با این که من فن سونی هستم و معتقدم که ps4 بهترین وسیله برای بازیه اما اینو هم قبول دارم که
Xbox one هم کنسولی عالی هست واگر از ps4 بهتر نباشه بد تر هم نیست . در ضمن به نظر من فقط با کلاس ها xbox میخرن اما تو ps بازا همه جور آدمی پیدا میشه . ولی به هر حال ناتی داگ
نأتی داگه. کاریشم نمیشه کرد