در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا

در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep

آريا توكلى
۱۰:۱۶ ۱۳۹۳/۰۲/۳۱
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
نمى دانم ترس از نظر بزرگتر ها چیست. شاید آن ها از موجوداتى به نام زامبى مى ترسند. یا شاید هم از آخر الزمان مى ترسند. اما ترس براى من معناى دیگرى دارد. راستش من خیلى از تاریکى مى ترسم. از رعد و برق مى ترسم. از نجوا هایى که همانند لالایى دائماً درون گوش هایم خوانده مى شوند، مى ترسم. از اینکه مادرم مرا تنها مى گذارد مى ترسم و حتى، گاه از عروسک هاى خود هم مى ترسم. مى دانم که این ها از نظر شما ترسناک نیستند اما، من فقط دو سال دارم!

Among the Sleep cover artwork.jpg

کاور رسمی بازی Among the Sleep

نام: Among the Sleep
سازنده: Krillbite Studios
ناشر: Ole Andreas Jordet
سبک: Survival Horror، Adventure، Surreal
تاریخ انتشار: Q2 2014
پلتفرم هاى مقصد: PC، Linux، Mac و PS4

راستش من شب ها از تخت خود بلند مى شوم. به اطراف خود نگاه مى کنم و اتفاقات مرموزى که در پیرامون من در حال رخ دادن است، مرا مجاب به بلند شدن از تخت خوابم مى کنند.

استودیوی Krillbite دو بازی در کارنامه خود دارد. این دو عنوان The Plan و Among the Sleep هستند. عنوان The Plan عنوانی کم حجم و حتی کوتاه تر از Among the Sleep است. عنوان The Plan درباره اتفاقاتی است که در پیرامون و برای یک مگس رخ می دهد! این عنوان نیز مانند Among the Sleep پر از نو آوری های فراوان است.
راستش من شب ها از تخت خود بلند مى شوم. به اطراف خود نگاه مى کنم و اتفاقات مرموزى که در پیرامون من در حال رخ دادن است، مرا مجاب به بلند شدن از تخت خوابم مى کنند. فکر کنم این کار برایم تبدیل به یک عادت شده است. شب ها پس از اینکه لالایى خواندن مادرم به پایان مى رسد، حس مى کنم دیگر امنیتى ندارم. از تخت خود بلند مى شوم و به همراه عروسک خرسى خودم که تنها یار و یاور من است به دنبال مادرم مى روم و ماجراجویى و ترس از آنجا شروع مى شود.

” معمولاً از عناوین مستقل انتظار گرافیک خارق العاده نمى رود اما با این وجود، Krillbite کار خود را به نحو احسن انجام داده و شاهد بافت و تکسچر هایى بسیار عالى بوده ایم.

” عنوان Among the Sleep توسط استودیوى مستقل Krillbite در حال ساخت است و تاکنون با نسخه اى ٣٠ دقیقه اى که از آن منتشر شده، طرفداران بسیارى کسب کرده و خیلى ها منتظر انتشار نسخه ى اصلى هستند. درست است که انتظار نمى رود که نسخه ى اصلى نیز از گیم پلى طولانى اى بهره مند باشد اما همان چند ساعتى که انجامش به طول مى انجامد نیز مى تواند طرفداران را راضى کند. “
درست نمى دانم که چه اتفاقاتى مى افتد. گاه نور کم و زیاد مى شود و نوسانات آن مرا بسیار مى ترساند. گاهى هم برخى از اجسام را جاندار مى بینم که در حال حرکت هستند. نمى دانم مرا درک مى کنید یا خیر. اما مطمئنم شما نیز زمانى حس و حال مرا داشتید.
من خیلى از رعد و برق مى ترسم. صداى آن بسیار بلند است و البته اتفاقاتى که پس از آن مى افتند نیز ترس مرا دو چندان مى کنند. گاه سایه هایى از اطراف عبور مى کنند که حاکى از آنند که افرادى غیر از من و خانواده ام در خانه حضور دارند. حال نمى دانم واقعاً وجود دارند یا خیر. اگر وجود دارند، آیا با من کارى دارند و اگر وجود ندارند، پس چرا سایه هایشان را مى بینم؟ گاه از انعکاس تصویر خودم در آیینه مى ترسم و گاه از نجوا هایى که دائماً در گوش هایم خوانده مى شوند.
” گیم پلى عنوان Among the Sleep به راه رفتن کودک خردسال محدود مى شود. تنها کارى که مى توان کرد دویدن یا راه رفتن به صورت آهسته است و در واقع، هیچ مبارزه اى در بازى وجود ندارد. مى توان پشت دیوارى از خانه پناه گرفت و آنسوى دیوار را به طور مخفیانه مشاهده کرد. همچنین مى تواند دریچه اى مخفى را یافت و در آن پنهان شد و براى مدتى از شرّ موجودات پلید خلاص ماند. “

من بیشتر از همه، از تاریکى مى ترسم. هنگامى که همه جا تاریک و اتفاقاتى در حال رخ دادن است و من هم نمى دانم آن اتفاقات چیست، ترس من دو چندان مى شود.

من بیشتر از همه، از تاریکى مى ترسم. هنگامى که همه جا تاریک و اتفاقاتى در حال رخ دادن است و من هم نمى دانم آن اتفاقات چیست، ترس من دو چندان مى شود.من نمى توانم از خودم دفاع کنم و تنها کارى که انجام مى دهم راه رفتن است. خب چه انتظارى دارید از من که فقط دو سال دارم؟ بیشترین کار تدافعى که مى توانم انجام دهم این است که گوشه اى پناه بگیرم و بسیار مخفیانه به اتفاقات در حال رخ دادن نگاه کنم.اکثر اوقات به آرامى قدم بر مى دارم تا کسى متوجه حضورم نشود. مى دانم اگر آن هیولا هاى ترسناک متوجه حضور من شوند، دیگر روشنایى روز را نخواهم دید! اما هنگامى که اتفاقى غیر منتظره مى افتد، با تمام قواى خود مى دوم تا در امان باشم. گاهى موجودات عجیب مرا تعقیب مى کنند و من مجبور مى شوم دریچه اى مخفى را باز کنم و داخل آن پنهان شوم و گاه، پشت دیوار پناه بگیرم.

 

ats 4in1concept

آن طور که از تصاویر پیداست تاریکی تمام محیط بازی را پوشانده است

” معمولاً از عناوین مستقل انتظار گرافیک خارق العاده نمى رود اما با این وجود،  Krillbite کار خود را به نحو احسن انجام داده و شاهد بافت و تکسچر هایى بسیار عالى بوده ایم. همچنین نور پردازى در هنگام رعد و برق بسیار طبیعى انجام گرفته است. سایه هاى در حال حرکت بسیار دلهره آوره طراحى شده اند و در کل، از نمایش هایى که Among the Sleep داشته است، نمى توان ایراد خاصّ گرافیکى گرفت. “
نمى دانم تا بحال برایتان پیش آمده است یا خیر؛ هنگامى که صداهایى مرموز مى شنوید چه حسى بهتان دست مى دهد؟ من از این صدا ها بسیار هراس دارم. گاهى صداى قدم زدن افرادى دیگر را مى شنوم و گاه صداى شکستن شیشه اى را. این شیشه مى تواند یک لیوان باشد یا شاید هم شیشه ى پنجره. گاهى اوقات وارد آشپز خانه مى شوم و همه و کشو ها و کابینت ها به طور ناگهانى باز مى شوند. گاهى صحنه ى لالایى خواندن مادرم برایم تداعى مى شود و خوانده شدن صدایش در گوشم، بیشتر مرا مى ترساند تا دردم را تسکین دهد. گاهى هم از صداى بسیار مهیب رعد و برق مى ترسم. گوش هاى من هنوز براى شنیدن این صدا خیلى بچه هستند!
” موسیقى هاى موجود در نمایش ها زیاد نیستند، اما همان موسیقى ها و افکت هاى صوتى اندک، به خوبى طراحى شده اند و حس ترس را به خوبى منتقل مى کنند. صداپیشگى خاصى در بازى انجام نگرفته و به جز لالایى هاى مادر این کودک خردسال، صداى حرف زدن شنیده نمى شود. صداى رعد و برق بسیار بیشتر از صداى اصلى آن طراحى شده تا ترس را دو چندان کند و صداى قدم هاى این کودک بر روى پارکت چوبى مشهود است.
در کل انتظار مى رود که بر روى صداگذارى بسیار خوب کار شود چرا که در عنوانى سوررئال که هیچ زامبى اى وجود ندارد، صداگذارى و هیجانى که از موسیقى منتقل مى شود، مى تواند عامل اصلى ترس بازیباز شود.”

عنوان Among The Sleep با داشتن ایده اى بسیار جذاب که حس نوستالژیک را منتقل مى کند، خود را یک سر و گردن از عناوین Indie دیگر بالاتر مى بیند.

حال من در حال قدم زدن در خانه هستم و به دنبال مادرم مى گردم. امیدوارم حداقل امشب اتفاقات کمتر برایم رخ دهند تا ترس کمترى گریبان گیرم شود و بتوانم یک شب با خیالى آسوده داشته باشم. اما فکر نمى کنم تا زمانى که بزرگ شوم همچین شبى را ببینم. من هنوز هم از اتفاقات اطرافم بسیار مى ترسم.
” عنوان Among The Sleep با داشتن ایده اى بسیار جذاب که حس نوستالژیک را منتقل مى کند، خود را یک سر و گردن از عناوین Indie دیگر بالاتر مى بیند. هر چند هنوز تا انتشار این عنوان زمانى باقى مانده است اما مى توان به صراحت گفت، با توجه به نمایش هایى که این عنوان داشته است، نمى توان با عنوان ضعیفى روبرو شد. به هر حال باید تا سه ماهه دوم سال ۲۰۱۴ منتظر ماند و دست پخت Krillbite را چشید.
علاوه بر سه پلتفرم ذکر شده، در آخرین لحظات عرضه Among the Sleep براى Play Station 4 نیز تایید شد. این امر براى طرفداران کنسول و البته طرفداران PS4 بسیار خوشحال کننده خواهد بود که مى توانند Among the Sleep را بر روى کنسول نسل هشتمى سونى نیز تجربه کنند. “

 

 

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا
در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

در میان رویا | پیش نمایش Among the Sleep - گیمفا