زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا

زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3

فرشید عبداله پور
۱۷:۲۸ ۱۳۹۲/۰۸/۰۶
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا

در خانه بودم و روی تخت خود اینور و آنور میشدم. به علت خوردن نوشیدنی زیاد رهسپار دبیلیوسی شدم! بعد از شستن دستها با خود گفتم حال که شاخ غول را شکسته ام یک مسواکی نیز بر دندانهایم که سبزیها مانند تارهای عنکبوت به صورت ضربدری دور آنها بسته شده بودند نیز بزنم. تا سر خود را بالا آوردم چشمانم در آینه افتاد و من یک موجود عجیب و غریب را در آینه یعنی درپشت سر خود دیدم! در همان لحظه از فشار ترس و استرس مجددا کلیه هایم شروع به فعالیت کردند! آن موجود عجیب با درآوردن صدای عجیبی از خود بمن حمله ور شد و منم ابتدا مسواک را در سوراخ بینی سمت راستش و سپس شیشه دستشویی را به صورت کاملا عمودی در لوزالمعده اش فرو کردم! دوباره بعد از انجام کار خود در دبلیوسی زمانیکه قصد رفتن به تخت خواب خود را داشتم نگاهم به پنجره افتاد و دیدم همسایه بغلیمان آقای اسمیت که اتفاقا حدودا ۹۶ سالش بود نیز تغییر ماهیت داده بود! از آن لحظه تصمیم گرفتم اسم این موجودات را زامبیلی بگذارم, زیرا فیلم و سریالهای زیادی را دیده بودم و فهمیده بودم ماجرا از چه قرار است, احتمالا کسی ویروسی را در شهر پراکنده و خلاصه همه آمده اند تا مرا لقمه ای چپ کنند. رفتم بیرون سرکی بکشم دیدم همسر آقای اسمیت که بیماری آلزایمر نیز داشت هم زامبیلی شده است و مدام این دو به یکدیگر میخوردند و خانم اسمیت میگفت خواهش میکنم من شوهر دارم بمن نزدیک نشو! عجیب بود آنها مرا نمیشناختند, آقای اسمیت به سمت من حمله کرد و من حواسم نبود و دیدم چیز نرمی شانه مرا خیس کرده است, برگشتم و دیدم آقای اسمیت با لثه های خود که فاقد دانه ای دندان بودند داشت مرا گاز میگرفت و خلاصه روی شانه هایم کلی سبزی و گوجه چسبیده بود. دلم نیامد بزنمش و به سوی انتهای خیابان دویدم تا ببینم ماجرا از چه قرار است و دیدم دختر سیاهپوستی که شلوار قرمزی نیز بر تن داشت داشت آرام آرام حرکت میکرد ابتدا از پشت تصورم این بود که او انبردست باشد و من نیز خیالاتی شده ام ولی او نیز پس از مدتی حرکت, سرنوشت شومی نصیبش شد! زیرا…

dead 01

عنوان : Dead Rising 3
سازنده : Capcom Vancouver
ناشر : Microsoft Game Studios
سبک : Action/Survival Horror/Open World
پلتفرم : Only Xone
انتشار(میلادی) : November 2013
انتشار(شمسی) : آبان و اوایل آذر ماه ۱۳۹۲

من و زامبیلی دو دوست خوب

خوب سال ۲۰۰۶ بود عنوانی با نام Dead Rising از سوی کپکام منتشر شد که حال و هوای آخرالزمانی و به مسلخ کشیدن زامبیهای بیچاره را داشت. جو آخرالزمانی جوی بود که خیلی از بازیها وارد آن شده بودند و شده اند و جولان میدهند. جذابیت این جو اتمسفری سنگین,ترسناک و تلاش برای بقا و زنده ماندن است. اما فاکتوری که این بازی داشت چیزی فراتر از یک عنوان معمولی ترس و بقا بود. تم فان و طنز بازی بود که طرفدارانی را برای این بازی دست و پا کرد. ساخت اسلحه های ترکیبی و افتادن به جان زامبیها و سلاخی کردن آنها به هر طریقی که دوست داشتید و گاها پوشیدن یکسری لباسهای مسخره و خلاصه طنز. این بازی توانست میانگین نمرات ۸۷ را بدست آورد. برای همین کپکام دست به ساخت نسخه دوم زد, تا سال ۲۰۱۰ نسخه دوم بازی یعنی Dead Rising 2 به بازار آید. وسعت نقشه بازی بزرگتر شده بود و اسلحه های ترکیبی بیشتر و متنوع تر و همچنین موتور گرافیکی بازی تغییرات خوبی دیده بود و باعث شده بود باعث رنگ و لعاب بهتری به خود بگیرد و این نسخه نیز میانگین امتیاز ۸۰ را بدست آورد! بخش چند نفره خوبی را نیز به بازی اضافه کرده بودند که از عاملین فروش خوب بازی شد. حال کپکام قرار است نسخه سوم این بازی را یعنی Dead Rising 3 به بازار بفرستد. اتفاق جدیدی که قرار است در بازی بیفتد این است که اتمسفر بازی سیاهتر و سنگینتر خواهد شد,داستان کمی عمیقتر و لایه دار تر و همچنین مجددا گیم پلی کمی جذابتر و بهتر خواهد شد. اسلحه های ترکیبی بیشتر,وسعت نقشه بهتر و البته گرافیکی خیلی بهتر از قبل. منتهی کپکام اعلام کرده است که: ” بازی Dead Rising 3    به صورت کاملاً اختصاصی برای کنسول Xbox One منتشر می شود و هیچ وقت این بازی برای PC و PS4 منتشر نخواهد شد.” اتفاق دیگه این است که قرار است این نسخه سخت ترین نسخه بازی باشد, تهیه کننده این عنوان آقای مایک جونز فرمودند: ” این نسخه از Dead Rising احتمالا سخت ترین نسخه ای است که ما تا به حال ساخته ایم.ما می خواستیم هر دو نوع از گیمرها به این بازی جذب بشوند.من خودم گیمری هستم که دوست ندارم در بازی محدودیتی داشته باشم و دوست ندارم در زمان خاصی در جای خاصی باشم.اما بسیاری از طرفداران Dead Rising نیز هستند که عاشق این محدودیت ها و این زمان بندی ها می باشند و آنها کسانی هستند که دوست دارند کنترلر کنسول خود را در زمان شکست بشکنند و آن را به سمت دیوار پرت کنند.پس اگر شما از این نوع گیمرها هستید ما این لحظات شیرین را برای شما خراب نخواهیم کرد.این محدودیت ها تا زمانی که شما مد “Nightmare” را فعال نکنید وجود نخواهد داشت.شما می توانید این بازی را به مانند محیط های آخرالزمانی جدی بگیرید یا می توانید هر دیوانه بازی ای می خواهید در این بازی در بیاورید و از بازی لذت کافی را ببرید.ما این ها را قرار دادیم تا شما هرگونه دوست دارید به بازی کردن این عنوان بپردازید.” همچنین اعلام شده است که دنیای نسخه سوم از مجموع دو دنیای بازی های قبلی بزرگتر است!

dead 03

یک سلاح ترکیبی بعلاوه لباس فانتزی!

زامبیلیهای دوست داشتنی

داستان بازی ۱۰ سال پس از وقایع قسمت دوم رخ می دهد. این بار به شهری داستانی به نام Los Perdidos خواهیم رفت که در کالیفرنیا واقع است. شخصیت بازی نیک راموس یک مکانیک نیمه ماهر است البته خودش میگوید تجربه اش زیاد است و ماهر است! او نیز در این شهری که مملو از زامبی های خونخوار و احمق است برای بقا تلاش میکند. از طرفی هم مکانیک است و خوراکش ترکیب کردن قطعات مختلف و خلاصه سلاخی کردن زامبی ها با آن دستان زمخت و کلفتش! شخصیت های قبلی بازی هم در این نسخه هستند مانند ایزابلا که دنبال ضد ویروس برای این بیماری بود که باید دید بعد ۱۵ سال او چه کرده و آیا این بازی سه گانه خواهد بود و داستان بازی تمام خواهد شد یا نه! بعد حتی خود چاک گرین شخصیت نسخه دوم هم هست و میتوانیم ببینیم او در این ده سال چه میکرده و الان چه کاره است! خود نیک هم فردی شجاع و قوی هیکل و البته فان هم هست. پس میتوانیم روی دیالوگ های طنز او نیز حساب باز کنیم. حالا باید صبر کرد و دید منظور دقیق کپکام از عمق داستانی چه خواهد بود!

dead 06

افکت خوب آتش در بازی

خوشگلای من

گرافیک بازی بسیار پر رنگ و لعاب تر,نورپردازی بهتر,جزئیات محیطی بیشتر و  کیفیت بافتی و تکسچری بهتری را نشان میدهد. طراحی خوب اتومبیلها و سلاح ها و همچنین طراحی قابل قبول چهره NPC ها و البته دشمنان عزیز و دوست داشتنی آقایون زامبیلی! آقای مایک جونز در مورد تنوع دشمنان و ساختمانها میگوید: ” توجه کنید که ما سعی خودمان را میکنیم تا زامبی های بازی همانند لباسی که روزانه بر تن میکنید متفاوت باشد. به عنوان مثال: تعدادی از زامبی ها یک چشم ندارند و تعدادی دیگر با فک شکسته به استقبال شما می آیند .تمامی ساختمان ها به صورت دستی و با وسواسی زیاد طراحی شده اند و کمتر پیش می اید که یک ساختمان را دو بار مشاهده کنید.” اما نکته ای در مورد فریم ریت بازی که آقای مایک جونز تهیه کننده بازی فرمودند: ” اگر شما این بازی را در نمایشگاه Gamescom دیده باشید و با نمایش تازه Dead Rising 3 مقایسه کنید، متوجه می شوید که در حال حاضر، بهینه سازی خوبی در بازی رخ داده است.ما فعلا در میان بخش بتا، بهینه سازی نهایی و پولیش بازی هستیم و البته ما بازی را بر روی ۳۰ فریم در ثانیه قفل کرده ایم.” اما نکته آخر که در مورد مقایسه گرافیکی این بازی با یک بازی دیگر است,پس خودتان بخوانید: ” ما به نحوی در حال ساخت یک تجربه ی خطی برای شما به مانند Uncharted هستیم و تلاش می کنیم و تا این تجربه را در هر جای بازی به شما بدهیم تا احساسی به مانند بازی کردن Uncharted به شما دست یابد.تیم طراحی ما یک تیم بسیار ماهر و حرفه ای می باشد و گرافیک بصری بازی نیز به مانند آنچارتد خواهد بود.” این سخن را آقای جیسون طراح ارشد بازی فرموده بودند. از افکتهای خوب بازی میشود به نورپردازی و آتش و افکت خون بازی اشاره کرد که واقعا خوب طراحی شده اند. محیطهای بازی اعم از محیطهای باز شهری و کوچه پس کوچه ها و همینطور محیطها بسته مانند خانه ها و فروشگاهها میشود بیان کرد!

dead 14

رینگ بوکس نیک و زامبیها و تماشاگران محترم زامبی!

تحریرهای زیبای یک زامبیلی

اما بخش مهمی که در این ژانر بازیها به ویژه بقا و خلاصه خشونت و خونریزی وجود دارد بخش موسیقی و صداگذاری است. اسکات آلبرت با تخلص کلیتون سازنده ساند ترک های بازی خواهد بود که قرار است شما را در تکه تکه کردن زامبیلیها و دیدن خون زیاد و خشونت ها همراهی و البته کمک کند. قرار است آدرنالینتان را بالا برد و خلاصه با گیتار الکترونیکی خود شما را تحریک کند. موسیقی بازی آنچه که در دموها شنیده شده است بسیار مهیج و تحریک کننده بوده و حتی بعضی جاها از روند گیم پلی بازی نیز فراتر میرود!

dead 15

نقشه بازی که از مجموع نقشه دو نسخه قبلی هم بزرگتره!

جان مادرت مرا نکش!

خوب همانطور که میدانید یا احتمالا ما به شما گفته باشیم,راستش یادم نمیاید! محیط بازی دنیای باز خواهد بود و شما میتوانید از دست زامبی ها بگریزید,یا در حین فرار آنها را تکه تکه کنید یا به دنبال قطعات مختلف برای ترکیب کردن و ساخت سلاح های مختلف استفاده کنید و خلاصه هر طوری که شده است آن حس خشونت و خون بازی خود را ارضا کنید! اتومبیل سواری آن هم در حضور زامبیهای زیاد از نکات خوب و جذاب بازی است البته وقتی دنده اتومبیل را مثلا یکی از زامبی ها عوض کند و یا قصد گاز گرفتن از قسمت چپ بینی شما را داشته باشد و شما دارید به این فکر میکنید که حالا چطوری از بن بستی که به آن رسیده اید دنده عقب بگیرید و فرار کنید ماجرا پیچیده و فان میشود! استفاده از اتومبیلهای نظامی و یا ساختمانی مانند تراکتور و استفاده از بیل مکانیکی آن برای از بین بردن زامبی ها از نکات جالب بازی هستند. استفاده از انواع و اقسام سلاح های گرم. تنوع پوشیدن انواع و اقسام البسه, از نظامی بگیرید تا رسمی(کت و شلوار) و خلاصه اسپورت و یا حتی لباس حیوانات. نگران سلاح های بازی به هیچ عنوان نباشید, دستگاه فرز, اره برقی,چوب بیسبال,انواع آچارها,آهن,رویی خریداریم! منظورم این است کلی وسیله برای ترکیب کردن در محیط هست که شما مطمئن بشوید که این همه وسیله در محیط بیهوده نخواهند بود. این بازی بخش Co-Op نیز خواهد داشت که نیک و چاک کنار هم دوشادوش خواهند بود! نقشه بازی قرار است بدون هیچ لودینگی در دستان شما باشد! یکی از اولین بازی‌های نسل جدید است که ظاهراً می‌خواهد از پتانسیل‌های کینکت نسل بعد و Smart Glass بهره ببرد.سازندگان قول امکانات زیادی را با کینکت داده‌اند که تا کنون از تعداد محدودی از آن‌ها صحبت به میان آمده‌‌ است. برای مثال زامبی ها صداهای پشت زمینه خانه ی شما را می‌شنوند و توجهشان به این صداها جلب می‌شود. پس اگر صدای تلفن خانه سیل عظیمی از از این موجوداتِ وحشی را به سمت شما روانه کرد،تعجب نکنید! و یا با جلو بردن کنترلر و دور کردنش از خودتان می توانید آن‌ها را هل دهید و راه فراری برای خود باز کنید. Smart Glass نیز نقشی تکمیلی و تجملی بازی می‌کند؛ گیر زامبی ها افتادید و احساس می‌کنید هیچ راه حلی ندارید؟ تلفن همراهتان را بردارید و با آن درخواست حمله هوایی کنید! شاید دوست داشته باشید پیامک‌ها و ایمیل‌های کاراکتر‌های بازی به گوشی شما ارسال شوند و در حالی که بر روی مبل دراز کشیدید آن ها را بخوانید. پوشیدن انواع و اقسام لباسهای مسخره مانند گاو و شوالیه و… نیز تایید شده است و یا حتی مبارزه با یک زامبی در رینگ که به بار طنز بازی اضافه خواهد کرد! چند نکته هم در مورد باس فایتهای بازی بگوییم بد نیست که, یکی از باس فایتهای بازی Shifu نام دارد. او که یک مهاجر به  Los Perdido است؛ کاری سطح پایین با حقوقی اندک دارد و همیشه مورد تمسخر بالا رییسش قرار میگیرد. تنها آرامش شیفو، باغی است به نام باغ  Zen. او حتی پس اینکه زامبی ها هم حمله میکنند قصد دارد از این باغش دفاع کند و وقتی قهرمان ما آرامش شیفو را به هم میزند، اوهم حمله میکند و باس فایت بازی میشود! کاراکتر دوم زنی کشتی گیر و بدنساز است به نام Jerry. این خانم به خاطر اینکه آخرالزمان زامبی ها مسابقه ی کشتی اورا کنسل کرده است، حسابی کفری شده و رو به جنون گذاشته. Nick با این  باس فایت در یک سالن ورزشی روبرو خواهد شد و جری هم با حرکاتی از ورزش کشتی و پرتاب کردن وزنه های موجود در سالن سعی میکند حساب این قهرمان را برسد.غول روانی دیگر این بازی، رهبر یکی از گروه های خلافکار موتوسوار است.این آقا موتور خودش  را با قطعات بدن زامبی ها تزیین کرده است .و بالاخره ، Trent یک بچه که فقط ویدئوگیم بازی میکند! نیک سعی میکند ترنت را به جای امنی برساند اما این گیمر وفادار، اصرار دارد که باید مرحله اش را به اتمام برساند و منتظر پسرکی باشد که برایش پیتزا می آورد.

dead 08

این هم یکی از ماشینهای زامبی کش

زامبی بیا بالا یار بالا

خوب به آخر پیش نمایش رسیدیدم و برای تمام زامبیان عزیز که قرار هست در این عنوان ایفای نقش کنند آرزوی نیک بختی و موفقیت داریم و امیدواریم بزرگی نقشه,پیشرفت گرافیک بازی,تنوع بیشتر سلاح ها و ترکیب کردن آنها,داستانی عمیقتر و وسیعتر و با شخصیتهایی بیشتر و همچنین موسیقی به مراتب هیجانی تر و با ضرب آهنگ بالاتر همه و همه لحظات خوبی را برای مخاطبین بوجود آورد! زمان زیادی تا انتشار بازی باقی نمانده است و طاقت ما برای کتلت کردن زامبی ها کم. به امید جمع آوری اجساد تمامی زامبی ها از روی زمین با کاردک!ممنون که تا پایان همراه بودید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا
زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

زامبی های بی دندان | پیش نمایش بازی Dead Rising 3 - گیمفا