Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا

Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید

آرش سعادتمند
۱۰:۳۴ ۱۳۹۳/۰۲/۰۸
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا

شرکت Sega با همکاری IGN اخیرا ویدئویی را منتشر کرده اند که در آن ۱۶ نفر از اعضای تحریریه سایت در یک اتاق محبوس می شوند و بایستی بازی Alien: Isolation را تجربه کنند. این ویدئو از اهمیت بسیاربالایی برای یکی از اعضای ارشد استدیو Frictional Games یعنی آقای Thomas Grip برخوردار است و ایشان نیاز دیدند که نکاتی را متذکر شوند. هر چه که باشد Frictional Games بازی بی نظیر Amnesia را در کارنامه خود دارد و هم اکنون نیز مشغول ساخت SOMA است. پس چه کسی بهتر از آقای Grip که نظرات خود را بیان کنند؟

با توجه به صحبت های آقای Grip بازی Alien: Isolation از دو مشکل اساسی در طراحی خود بهره می برد. اولین مسئله این است که مرگ های وحشتناک گاهی بازیکنان را به اشتباه آرام می کند.

تماشای یک صحنه خونین ترسناک نیست و شما را آرامش می بخشد.

بازی های ترسناک بایستی از چنین مسئله ای دوری کنند. آقای Grip در ادامه بیشتر پیرامون این مسئله توضیحاتی را ارائه کرده اند و معقتند که بازیکنان پس از تجربه اولین مرگ خود در یک بازی ترسناک، در مواجه با برخوردهای آینده احساس آرامش بیشتری می کنند. یکی از راهکارهای ایجاد تنش این است که بازیکن از خود سوال کند “آیا مجبور هستم که دوباره این بخش را تکرار کنم؟” که این مسئله در عناوین ترسناک ضعیف جلوه می کند. پس با این حساب بازی های ترسناک نباید اصلا هیچ گونه مرگی را شامل شوند؟ پاسخ این سوال از زبان آقای Grip:

در بعضی نقاط شما بایستی مرگ های درستی را به وجود آورید طوی که بازیکن پس از تجربه آن یک جور حس شکست را تجربه کند. چنین مسئله ای یک سوال جالب را به همراه دارد: “چه چیزی بدتر از مرگ وجود دارد؟” که پاسخ های آن بسیار زیاد است.

دیگر مشکل طراحی از دید آقای Grip حرکات احمقانه دشمنان به هنگامی است که شما زیر یک میز پنهان شده اید و دشمن یک متر آن طرف تر شما را میبیند اما اتفاقی نخواهد افتاد. چنین مسئله ای تصورات یک بازیکن را از هم می شکند. همچنین ایشان معقتند که معرفی هیولاها از طرق نمایه های ویدئویی نباید صورت گیرد چرا که این مسئله یکی از مهمترین بخش های عناوین ترسناک است.

Frictional Games در حال حاضر مشغول ساخت بازی SOMA است که در سال ۲۰۱۵ عرضه خواهد شد.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا
Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

Thomas Grip از ایرادات طراحی Alien: Isolation می گوید - گیمفا