طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا

طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall

امیرحسین والی
۲۱:۰۸ ۱۳۹۲/۰۸/۰۴
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا

امروزه سبک شوتر اول شخص به یکی از پردرآمدترین سبک ها در صنعت بازی های رایانه ای تبدیل شده، از این رو شرکت های بزرگ بازی سازی دست به ساخت عناوین FPS  زده و با انتشار عناوینی همچون HALO,Call Of Duty,Battlefield  این سبک بیش از پیش معروف شده است.فرانچایز Killzone یکی دیگر از بازی های اکشن اول شخص است که توسط Guerilla Games خلق شد و یک تجربه ی فوق العاده را به فن ها و دارندگان کنسول Playstation   هدیه داد.در کنفرانس اختصاصی رونمایی از PS4 ،سونی از عنوان جدید این فرنچایز با نام Killzone : Shadow Fall  رونمایی کرد که از گرافیک خیره کننده و فوق العاده ی آن از همان ابتدا میشد حدس زد که این بازی انحصاری کنسول نسل بعد سونی یعنی PS4 میباشد و یقینا PS3  قدرت پردازش این گرافیک فوق العاده و دیدنی را ندارد.این معرفی همه را خوشحال کرد.بعد از تجربه ی دلچسبی که هواداران از KZ3  در کنسول نسل هفتمی سونی بدست آورده بودند ، حال نوبت این بود که کیلزون جدید را در نسلی طلایی و حساس تجربه کنند.نسلی که شوترهای فوق العاده ای همچون ، Destiny و Halo 5 قرار است در آن منتشر شود.آیا Killzone : Shadow Fall میتواند خوب عمل کند؟در ادامه ی پیش نمایش به بررسی بازی میپردازیم.

1371040862 killzone shadow fall

Killzone Shadow Fall Official Boxart

نام:Killzone:Shadow Fall

سازنده: Guerilla Games

ناشر: Sony Computer Entertainment Europe

تاریخ انتشار جهانی: ۱۵ نوامبر در آمریکای شمالی / ۱۹ نوامبر در اروپا

تاریخ انتشار به شمسی:۲۸ آبان ۱۳۹۲

سبک:  FPS (شوتر اول شخص)

مدها: بخش تک نفره / بخش چند نفره

موتور: Umbra 3-In House Engine

پلتفرم: PS4

دوباره هلگاست کشی

داستان بازی ۳۰ سال بعد از اتفاقات KZ3  را روایت میکند.هنگامی که VSA ها در کنار Vektan ها در Vekta ، در حالی زندگی میکنند که بازمانده های Helghan جنگ دوم فراخورشیدی در کنار آن ها که با یک دیوار بسیار بزرگ از هم متمایز شده اند زندگی میکنند.

خوب اما به خاطر این که گیج نشوید کمی به قبل برمیگردیم و داستان را کمی بیشتر توضیح میدهیم.

پس از جنگ اول فراخورشیدی سازمان ملل از دست هلگان ها عصبانی شده و آن ها را طرد میکند و به وکتان ها دستور میدهد تا در کنار VSA ها حکومتی جدید تشکیل دهند و در Vekta سکنه کنند.اما این عمل موجب خشم هلگان ها شد و از آن به بعد هلگان ها شروع به اذیت و آزار مردم کردند.مردم که دیگر از این اذیت و آزار ها خسته شده بودند با اعتراضات شدید خود خواستار نابودی کامل هلگان ها شدند اما هلگان ها فشار خود را بیشتر کردند و مجبور به سرکوب معترضین شدند. VSA که در تحریمی سنگین بود و توسط سازمان ملل زیر ذره بین قرار داشت شروع به حمایت از مردم کرد اما هلگان ها مردم را کاملا سرکوب کردند و از بین بردند.

هلگان ها که اوضاع را بر وفق مراد ندیدند به سیاره ی “هلگان” مهاجرت کردند و حکومت قدرتمندی به نام “هلگاست” را تشکیل دادند و در سال ۲۲۲۰ جنگ فراخورشیدی دوم را شروع کردند که برای آن ها نتایج مثبتی نداشت،اما VSA  ها اجازه دادند تا هلگان ها در کنار Vekta  که توسط دیواری از آن ها جداشده زندگی کنند،اما همین ماجرا موجب ایجاد جنگ سرد میان این دو حکومت شد.هلگاست جاسوس خود به نام Echo و vekta جاسوس خود را Sinclair برای کشتن یک دیگر اعزام کرده اند و در حقیقت این دو نماینده ی دو حکومت هستند.

گوریلا،برای شخصیت Echo که یک شخصیت زن میباشد از بازیگر سریال True Blood خانم Jamie Gray Hyder و برای نقش Sinclair از بازیگر مرد سریال Homeland یعنی آقای David Harewood استفاده کرده است.حال پس از گذشت ۳۰ سال VSA هم وارد این جنگ شده و میخواهد هلگان ها را نابود کند.

برعکس نسخه ی ۲ و ۳ ، در این نسخه هدایت شخصیت توماس را بر عهده نخواهیم داشت.لوکاس کالن شخصیت جدیدی است که به عنوان مامور مخفی و جاسوس VSA در بازی حضور دارد.اگر Luger در Killzone: Libration را به یاد داشته باشید،باید بدانید که لوکاس نیز مثل این شخصیت Shadow Marshall میباشد.یعنی این که این شخصیت بسیار خشک،بی روح،پر اراده و قوی میباشد که برای انجام دادن ماموریت خود دست به هر کاری میزند.مارشال ها معمولا در استفاده از چاقو ید طولانی و مهارت خاصی دارند.این شخصیت در سیاره ی Vekta به دنیا آمده است.

lucas

Lucas

بهتر است برای این که داستان بازی را بهتر متوجه شوید و از آن لذت ببرید،به سراغ نسخه های پیشین رفته و آن ها را تجربه کنید.زیرا داستان تمام نسخه های بازی (به جز Mercenary که مربوط به حکومت جدید میباشد) به هم مربوط هستند.

در کل میتوان گفت داستان بازی مطابق با داستان های هم سبک بسیار خوب و زیبا نوشته شده است و همان چیزی است که از آن انتظار داریم.

ویدئو معرفی بازی

سقوط سایه ها !

گیم پلی نفس گیر و زیبای کیلزون همواره زبانزد خاص و عام بوده است و هیچکس شکی در آن ندارد که گیم پلی کیلزون جزو تاپ ترین ها در بین هم سبک هایش بوده است.

مانند هر نسخه شاهد گیم پلی مدرن هستیم به همین دلیل باید منتظر مکان های مدرن که تم آخرالزمانی دارند باشیم.وبسایت رسمی بازی Killzone:Shadowfall در این باره نوشته است که:

دنیایی جدید را در شهر وکتا تجربه کنید و با گشت و گذار در این دنیای بزرگ کمی با این شهر آشنا شوید.این شهر بزرگ که با نیروهای هیدروژنی ساخته شده است،محل زادگاه کرکتر اول بازی میباشد.وکتا در قرنی که شما در آن بازی میکنید به عنوان جواهری در دنیای بشریت است.از آن لذت ببرید.

شهر وکتا فوق العاده طراحی شده است !

نمیتوان انکار کرد که شهر وکتا به شدت زیباست.آنقدر این شهر زیباست که بارها و بارها دموهای بازی را فقط به خاطر محیط بازی مشاهده میکنید.زیبایی در طراحی محیط های بازی بیداد میکند به قدری که شاید بتوان قوی ترین المان بازی را طراحی محیط آن دانست.رنگارنگ بودن محیط گزینه ی مثبتی است که همواره در تمام نسخه های این فرنچایز به خوبی پیاده سازی شده است.از لحاظ طراحی مکان های گیم پلی بازی میتوانید خیالتان را راحت کنید که “گوریلا” به خوبی از پس آن بر آمده است.

بعضی از بازی های رایانه ای همانند Gears Of War  یک نکته ی بسیار مثبتی دارند که به خوبی آن را حفظ کرده اند.این که در بازی همیشه یک دشمن اصلی وجود داشته و از نسخه ی ابتدایی با این دشمن ها و موجودات آشنا هستیم و وقتی اسم آن ها بر زبان می آید اسم بازی مورد نظر جلوی چشممان ظاهر میشود.حالا این دشمن میخواهد “لوکاست” باشد یا “هلگاست” .

موجودی به نام هلگست!

هلگاست ها نیز از دیرباز مهمان این فرنچایز بوده و هستند و یکی از دلایل پرطرفدار بودن این فرنچایز وجود همین هلگاست هاست.هلگاست ها در این شماره پیشرفت بسیار زیادی کرده اند و نسبت به نسخه های پیشین کمی بیشتر شما را به چالش میکشند.کمی تغییر ظاهری نیز در هلگاست ها دیده میشود که آن ها را تبدیل به هلگاست های نوین تری کرده است.

از لحاظ سرعت،گیم پلی بازی در حد سرسام آوری سریع تر از گذشته شده،به قدری که شاید بتوانید یک مرحله را به سرعت تمام کنید;البته اگر یک FPS باز حرفه ای باشید.!همانطور که قبلا هم گفتم باید تجربه ی حداقل یک بار کیلزون را داشته باشید تا بتوانید با این عنوان خوش بگذرانید و گرنه خیلی طول میکشد تا با گیم پلی خو بگیرید و به آن عادت کنید.

Drone های همه کاره .بله درست شنیدید.Drone ها جدید در بازی برای شما همه کار میکنند.اما مهمترین وظیفه ی آن ها این است که جلوی شما مانند سپری باشند تا تیر دشمن به شما برخورد نکند.اما خوب کارهای دیگری هم انجام میدهند و در جنگ هایی که دشمنان شما زیاد هستند به شدت کارا هستند و تعدادی از آن ها را نابود میکند.اما باید به شدت مواظب باشید که Drone ها ممکن است از بین برود و اگر از بین برود در آینده به مشکل برخواهید خورد.

Drone

در بازی صحنه های سینماتیک نیز وجود دارد و برخی از قسمت های گیم پلی بازی در قسمت های میان پرده رقم میخورد که اگر به موقع دکمه زنی را انجام ندهید برابر با مرگ شما خواهد بود.همانند گیم پلی سریع،دکمه زنی ها نیز باید سریع انجام شود تا حس ترس و آدرنالین به مخاطب انتقال پیدا کند که نتیجه ی آن یک گیم پلی تسریعی خواهد بود.

با کشتن تعداد زیادی دشمن و به دست آوردن تعداد کومبوی زیاد میتوانید بازی را به حالت Slow Motion برده و به راحتی دشمنانتان را ناکار کنید.البته این حالت در بعضی از حالت های خیلی حیاتی به کار می آید مثلا هنگامی که یک هلگاست در حال فرار است شما با Slow Motion  میتوانید جلوی او را بگیرید.

کمی به اسلحه های بازی میپردازیم.

در یکی از گپ هایی که سایت Gamitsu (درسته این وبسایت با فامتیسو فرق داره) با طراح هنری بازی داشت از او پرسید:

وضعیت اسلحه های بازی چطوره؟

ایشون هم در جواب گفتند:

خوب چون که کاراکتر بازی یک شخصیت عضلانی و قوی هیکل است،سعی کرده ایم از اسلحه های بزرگ و قدرتمند استفاده کنیم.

درست است در بازی اسلحه های بسیار زیبایی وجود دارد که البته بزرگ بودن آن ها بیشتر به چشم می آید.اسلحه هایی که کارایی مختلفی دارند و در تمامی مرحله ها باید آن ها را همراه خود داشته باشید تا بتوانید از سد دشمنان جدید خود که هلگاست های نوین هستند بگذرید.در ادامه لیستی از اسامی اسلحه های بازی را برای شما نام میبریم:

STA 55

VC 15

VC 30

M 55

PNV 06

این عکس ها تنها تعدادی از اسلحه های بازی بودند.اسامی اسلحه هایی که تاکنون برای بازی تایید شده است، عبارتند از: STA55-VC15-VC30-M55-PNV06-STA19-STA61 .

گروهان مرگ !

بدون شک نمیتوان راحت و سرسری از بخش چند نفره ی این عنوان گذشت.در بخش چند نفره نیز همانند بخش تک نفره،شما میتوانید هرگونه که میخواهید بازی را انجام دهید.شما میتوانید در بخش چند نفره حداقل ۴ تا حداکثر ۲۴ نفر در یک نقشه با هر قابلیت،کلاس،مد،اسلحه و … بازی کنید و از وسط بازی خود به بازی دیگری بروید بدون این که تغییری در تنظیمات به وجود بیاید.همچنین خبر خوش این است که DLC های مربوط به بخش چند نفره ی بازی همه Free For All خواهد بود و میتوانید به صورت رایگان آن ها را دانلود کنید.

طبق گفته ی سازندگان در بخش چند نفره ی بازی حدود ۱۵۰۰ چالش برای مخاطب قرار داده شده است که در طول این بخش آن ها را تا ساعت ها سرگرم نگه داشته و هیچگاه از خود سیر نکنند.در بازی سه کلاس جدید افزوده شده است و سازندگان نیز گفته اند که میخواهند این کلاس ها را در بین کلاس های اصلی قرار دهند و جزئی از خانواده ی بخش چندنفره ی کیلزون کنند. در ادامه ی مطلب به بررسی این سه کلاس میپردازیم:

Assault Class:

اولین کلاس از بخش چند نفره ی Killzone:Shadow Fall “کلاس یورش” نام دارد.این کلاس شامل واحد حمله است که دارای پنج اسلحه ی اصلی،سپر نانوتکنیکی،اثر تیر بر یار خودی و تصمیم گیری های تاکتیکالی است.

در این کلاس قابلیت های جدید به بازی اضافه میشود:

Speed Dash: این قابلیت به بازی کننده ها اجازه میدهد که در مدت زمان کوتاه،مقدار بیشتری بدوند.این قابلیت در مواقعی که خط سلامت شما کاهش یافته است بسیار مناسب است و حتی در بعضی از مد ها مانند مد Search & Destroy که سرعت حرف اول را میزند بسیار کارآمد است.

Stun Blast: این قابلیت به گیمران اجازه خواهد داد که بتوانید هدف مورد نظر خود را با یک حرکت ضعیف کرده و با یک تیر کار او را به پایان برسانید.این قابلیت هنگامی که توسط دو نفر محاصره شده اید بسیار کار آمد و مفید میباشد.شما میتوانید یک نفر را با این قابلیت ضعیف کنید و سپس سریع آن یکی را بکشید و دوباره کسی را که ضعیف کردید را ناکار کنید!

Buddy Drone: “درُن ارشد” نام یک قابلیت نیست،یک آیتم است که در جنگ های هوایی به درد شما میخورد و دشمن های نزدیک شما را اتومات وار میکشد.همچنین شما میتوانید این درُن را Upgrade کنید و یا پوسته ی آن را عوض کنید.

Nano Shield: یک سپر نانویی که شما را در برابر تیر های دشمن محفوظ نگه میدارد .سخت و سنگین بودن این سپر سرعت شما را در بازی کند میکند اما شانس زنده ماندن شما را بیشتر میکند.

کلاس “یورش” برای کسانی است که مدت هاست کارشان بازی کردن کیلزون است پس اگر قبلا این عنوان را تجربه نکرده اید مستقیم به سراغ این کلاس نروید که جلوی دوستان ضایع میشوید !در عکس زیر میتوانید تمامی مد ها،اسلحه ها و آیتم های این کلاس را مشاهد کنید.

برای دیدن اندازه کامل بر روی عکس کلیک کنید

Scout Class:

کلاس “طلایه دار” به معنای واقعی کلمه یک کلاس هیجان انگیز میباشد.این کلاس را تنها افرادی میتوانند بازی کنند که تمرکز بالایی داشته باشند.این کلاس بدین صورت است که شما یک طلایه دار هستید و باید از دور طلایه دار های دشمن را بپایید و فاصله ی مناسب را با آن ها حفظ کنید و در زمان مناسب و هنگامی که کورنومتر شما به پایان رسید آن ها را نابود کنید.این کلاس تماما بر پایه ی مخفی کاری میباشد و اگر تمرکز کافی نداشته باشید هیچگاه موفق نخواهید شد و باید به صورت خیلی فی البداهه و سریع عمل کنید.

این کلاس نیز همانند کلاس “یورش دارای چهار کلاس میباشد که آن ها را در ادامه معرفی میکنیم:

Tactical Echo : این مد به شما یک پالس الکترومغناطیسی میدهد و شما میتوانید با پرتاب این پالس،رادار خود را حساس به هرگونه دشمن کنید.اینجوری راحت میتوانید موقعیت طلایه دار های دشمن را در نقشه مشخص کنید.این آیتم در مدت زمان کوتاهی قابل استفاده است اما همین مدت کوتاه کافیست تا هدف خود را پیدا کنید.

Emergency Teleport : همانگونه که از اسم آیتم پیداست،این آیتم مربوط به تلپورت اضطراری میباشد. (غیب شدن در مکانی مشخص و ظاهر شدن در مکانی دورتر در حداکثر یک ثانیه) .این آیتم همیشه قابل استفاده نیست و باید آن را با XP های خود شارژ کنید.این آیتم بسیار کارا میباشد و زمانی که شما در حال شناسایی شدن هستید بسیار به درد میخورید یا هنگامی که تمامی طلایه دار ها برای ناکار کردن شما متحد شده و به سمت شما آمده اند شما میتوانید با این قابلیت آن ها را به راحتی دور بزنید.!

Stun Drone : این Drone ها کمی بالاتر از Drone های معمولی پرواز میکنند.وقتی که این Drone ها در نزدیکی شان طلایه داری شناسایی کنند به آن ها پالس برق قوی وارد میکند و آن ها را ضعیف میکند و موقعیتش را در رادار برای شما نشان میدهد و شما هم باید مانند برق سریع خود را به او برسانید تا کارش را یکسره کنید.

Cloak : این قابلیت به شما اجازه میدهد که چندین ثانیه از دید دشمن محو شوید.هنگامی که شما در مرز شناسایی شدن هستید میتوانید با استفاده از این قابلیت خطر را رفع کرده و یا هنگامی که Drone شما طلایه داری را ضعیف کرده و شما قرار است تا محل جسد طلایه دار بدوید باید از چشم طلایه دار های  دیگر دور بمانید ;اینجاست که قابلیت Cloak به درد شما میخورد!

این قابلیت میتوانید خیلی جذاب و هیجان انگیز باشد اگر که شما تمرکز کافی را بر روی آن داشته باشید.فکر نکنم نیازی داشته باشید که قبلا یک کیلزون باز حرفه ای بوده باشید تا بتوانید این کلاس را هندل کنید فقط کافیست که خودتان را با شرایط کیلزون وفق دهید.در عکس زیر لیستی از آیتم های این کلاس را مشاهده میکنید.

برای دیدن اندازه ی کامل بر روی عکس کلیک کنید

Support Class:

گوریلا،اکثر تمرکز خود را برای این بخش گذاشته است.کلاس “پشتیبانی” مربوط به بخش کمک به سربازان میباشد.شما باید در نقش یک سرباز احیابخش سربازان زخمی را درمان کنید و به آن ها کمک کنید.بعضی اوقات هم کنترل مینی گان ها و Drone ها را بر عهده میگیرید برای این که در زمان مداوا کسی مزاحم شما نشود.برعکس دو کلاس “یورش”  و “طلایه دار” ،کلاس “پشتیبانی” دارای ۵ مد مختلف میباشد که در ادامه به معرفی آنها میپردازیم.

Air Support Drone: این قابلیت به شما اجازه میدهد که از مقر فرماندهی درخواست حمله ی هوایی Drone ها کنید تا زمانی که مداوای سربازان تمام شود و خود شما نیز میتوانید هدایت این Drone ها را بر عهده بگیرید.

Spawn Beacon: کلمه ی Spawn در علم تجربی به معنای “تخم ریزی کردن” میباشد اما وقتی در علم گیم (!) این کلمه را میشنویم باید بفهمیم که منظور آن امتیاز دو برابر است.اگر این آیتم را در قسمتی از نقشه بکارید و دشمنان در آن منطقه کشته شوند امتیاز XP دو برابر به تیم میدهد اما باید بدانید که این آیتم در برابر تیر های دشمنان آسیب پذیر است.

Turret: ” جان پناه” همانطور که از اسمش پیداست یک آیتم یا یک مد نیست.جان پناه محلی است فناناپذیر و هنگامی به درد میخورد که دیگر چیزی به پایان وقت بازی نمانده و شما امتیاز بیشتری از دشمن دارید و میتوانید به این جان پناه ها بروید و از امتیاز های دریافتی دفاع کنید و شروع به مداوای زخمی ها کنید تا وقت بازی به پایان برسد !

Supply Box: “جعبه ی مهمات” توسط یک هلیکوپتر به زمین شما فرستاده میشود که در آن میتوانید مهمات اعم از گلوله و نارنجک، و وسایل پزشکی اعم از اسپری،آمپول و … پیدا کنید.توجه داشته باشید که این جعبه ها توسط دشمن قابل نابود شدن هستند.

Teleport Support: پشتیبانی از طریق تلپورت ، هنگامی به کار می آید که یکی از اعضای تیم به شدت زخمی باشد و وضعیتش حاد باشد و احتیاج به کمک سریع دارد پس شما با تلپورت سریع خود را به او میرسانید.بعد از هر استفاده از این قابلیت ،خود به خود شارژ خواهد شد.

Revive Drone: این آیتم یک Drone است که سربازانی که در حال احتضار هستند را در آن ثانیه احیا میکند .باید مراقب این آیتم باشید که به شدت آسیب پذیر است.

همانطور که خواندید متوجه شدید که این کلاس یک نوآوری در بین بازی هایی است که بخش مولتی پلیر آن طرفدار زیادی دارد.کلاسی سرگرم کننده برای کسانی که کمی دنبال چالش میگردند.در عکس زیر میتوانید آیتم های موجود در این کلاس را مشاهده کنید.

برای مشاهده اندازه کامل بر روی عکس کلیک کنید

سازندگان بازی تایید کرده اند که بخش چند نفره ی بازی بر روی ۶۰ فریم اجرا میشود اما هنگامی که دشمنان در این بخش زیاد شده و آتش و انفجار زیاد میشود شاهد کمی افت فریم خواهید بود.

در کل میتوان گفت که بخش چند نفره ی بازی میتواند تا ساعت ها شما را سرگرم کند و یک رقابت جنجالی،هیجان انگیز و زیبا را بین شما و دوستانتان به ارمغان آورد.توسط لینک زیر میتوانید تریلر بخش Team Deathmatch بازی را با کیفیت متوسط و حجم مناسب دانلود کنید.

ویدئو بخش چندنفره

بازی نسل بعد،کنسول نسل بعد

قبل از این که وارد بخش گیمپلی شویم بهتره کمی درباره ی نحوه ی بازده این بازی بر روی Playstation 4 صحبت کنیم.

طبق گفته های سازندگان بازی برای بازی کردن این عنوان ،از ۸ گیگابایت رم این کنسول تنها از ۴ گیگابایت کرد و همچنان از ۳ گیگابایت ویدئو رم استفاده خواهید کرد.با توجه به این که این سیستم کمی معمولی رو به خوب به نظر میرسد،اما Killzone:Shadow Fall  در دمو های بازی بسیار زیباتر از این تعریف عمل کرده و واقعا گرافیک چشم نواز آن به عنوان یک عنوان لانچ PS4 بسیار مناسب بوده و بدون شک رقابت بین این بازی و رقبای دیگر مانند HALO 5 , Destiny  و Titanfall  را حساس تر از گذشته خواهد کرد.

Guerilla Games  در این باره گفته است:

از همان ابتدا به سخت افزار PS4  ایمان داشتیم و مطمئن بودیم که میتوانیم همان کیلزونی که میخواهیم را از آن خروجی بگیریم اما به نظر ما همین ۴ گیگابایت رم و ۳ گیگابایت ویدئو رم برای کیلزون:سقوط سایه ها کافیست تا ما بتوانیم یک عنوان نسل بعدی و در خور عنوان لانچ PS4  بسازیم.

خوشبختانه سونی برای این بازی و کنترلر PS4  برنامه ی ویژه ای تدارک دیده است.طبق گفته ی سونی ،آن ها برای این که مشکلی پیش نیاید از چند گیمر حرفه ای و چند متخصص کمک گرفته اند تا Dualshocker 4  را طوری طراحی کنند که بازی کردن عناوین FPS  بر روی آن راحت تر باشد.نکته ی جالب دیگر این است که سونی گفته است که از نور آبی کنترلر PS4 در این بازی به عنوان نوار خط سلامتی یا همان HUD استفاده میشود که در نوع خود بسیار جالب میباشد و یک نوآوری محسوب میشود.

یک ایده ی فوق العاده !

کسانی که این بازی را پیش خرید کنند صاحب Shadow Pack میشوند.این پک شامل یک عدد بازی Killzone:Shadow Fall اورجینال ، تمام کننده های اختصاصی برای بخش چند نفره،سه تم داینامیک به نام OWL و در آخر موسیقی های بازی Killzone:Shadow Fall با کیفیت اورجینال ۳۲۰.

کسانی که علاقه ی زیادی به کیلزون دارند داشتن این بسته برایشان بسیار حائز اهمیت است.

یک کلام،ختم کلام، Fantastic !

کیلزون دقیقا نمونه ی بارز یک بازی نسل بعد است.از همان اولین نمایش بازی مشخص بود که چه نسل پرشکوهی در حال آمدن است.شکوه و عظمت گرافیک کیلزون به قدری زیبا بود که وقتی به تریلر های In Game بازی نگاه میکنیم به چشم های خود اجازه ی پلک زدن نمیدهیم تا مبادا کوچک ترین صحنه ی زیبای بازی را از دست دهیم.

سازندگان ،از ۳ گیگ ویدئو رم کنسول PS4 استفاده کرده اند تا KZ:SF را خروجی بگیرند.نسبت به این مقدار گرافیک بازی بسیار متناسب و زیباست جوری که حتی میتوان گفت غیرقابل انتظار بود.برای این که این بازی در حد یک بازی نسل بعد باشد سازندگان از نسخه ی جدید انجین این بازی یعنی Umbra 3 استفاده کرده اند و برای بخش چند نفره علاوه بر استفاده از Umbra 3 از انجین In House Game کمک گرفته اند.

فریم ریت بازی در حالت معمولی ۶۰ میباشد اما در صورتی که در بازی دشمنان شما از ۲۶ نفر بیشتر شوند افت فریم تا ۳۰ خواهد رسید که معمولا برای بازی های سریعی همچون کیلزون این مسئله عادی به نظر میرسد.

طراحی محیط بازی فوق العاده است.از همان ابتدا که چشممان به شهر وکتا افتاد ،کیلزون از ما دل ربود و چشممان را از حدقه به بیرون هدایت کرد. طراحی شهر وکتا به دلیل وجود آبشار های زیبا،ساختمان های بلند،درختان تنومند و سبزه های روی زمین بسیار دیدنیست و هنگامی که در شهر وکتا راه میروید چیزی جز زیبایی نمیبینید.طراحی کاراکتر ها نسبت به نسخه های قبلی بهتر شده و جزئیات بیشتری را بر روی چهره ی کرکتر ها میبینیم.البته پر جزئیات بودن تنها شامل چهره ی کاراکتر ها نمیباشد.جزئیات دقیق را میتوانید در طراحی اسلحه ها و لباس کاراکتر ها نیز مشاهده کنید که طراحان به خوبی هر چه تمام تر بر روی آن کار کرده اند و به خوبی از آن خروجی گرفته اند.

دیگر جای حرف برای فیزیک نمیماند.به جرات میتوانم بگویم بهترین فیزیک نسل بعد را در حال حاضر فقط در سه بازی مشاهده کردم. Killzone:Shadow Fall که واقعا فیزیک فوق العاده ای دارد.دومی The Division بازی اکشن سوم شخص/نقش آفرینی آنلاین که توسط Ubisoft در دست ساخت است.این بازی نیز دارای فیزیک فوق العاده است و سومین گزینه به لطف انجین قدرتمند Fox Engine بازی Metal Gear Solid V: The Phantom Pain میباشد.

بعضی اوقات احساس میکنید که انفجار ها در بازی بیش از حد انتظار هستند و این دقیقا همان چیزیست که گوریلا میخواهد.گوریلا با به نمایش گذاشتن فیزیک منحصر به فرد بازی سعی دارد تا نشان بدهد که PS4 آمده تا نسل بعد واقعی را نشان بدهد و از این سمت نیز همه ی چشم ها به سمت و سوی مایکروسافت است تا از گیم پلی HALO رونمایی کند.تخریب پذیری بازی در گیم پلی بسیار تاثیر گذار است.هنگامی که در اطراف شما نارنجکی میترکد،خاک و گرد و غبار بر روی ماسک شما مینشیند و جلوی دید شما رو میگیرد تا کشتن دشمنان برای شما سخت تر از گذشته شود.

افکت آتش و آب مخصوصا آتش در بازی به خوبی پیاده سازی شده است.در صحنه هایی که بازی Slow Motion میشود یاد فیلم های مستندی می افتید که شکل های متنوعی از آب و آتش را نشان میدهند و مخاطب را به دیدن این صحنه ها مجبور میکنند.کیلزون هم از همین قائده بهره میبرد.انقدر افکت آتش و آب هنگام صحنه های آهسته زیباست که دوست دارید تا مدت مدیدی صحنه را آهسته نگه داشته و به افکت آتش و آب نگاه کنید.

در کل میتوان گفت ،کیلزون به عنوان اولین بازی نسل بعد که اخیر هم گلد شده است،به معنای واقعی کلمه نسل بعد را به رخ همگان میکشد و به همه میگوید که سونی آمده است برای مبارزه و سرگرم کردن .همین و بس.

killzone shadowfall ps4 combat wallpaper 1366x768

صداگذاری ….

اطلاعات دقیقی برای بخش موسیقی و یا صداگذاری بازی وجود ندارد اما ما آنچه که از تریلر های بازی دریافتیم را برای شما توصیف و توضیح خواهیم داد.موسیقی بازی از همان تریلر اول حس حماسی بودن بازی را به شما منتقل میکند و مطمئنا گوریلا برای انتقال روند تسریعی بازی و حفظ ضرباهنگ سریع گیمپلی از موسیقی های خوبی استفاده خواهد کرد.اما باید صبر کرد و دید.

صدای شخصیت های بازی بسیار زیباست و با توجه به ایفای نقش دو بازیگر هالیوودی باید انتظار صداگذاری های حسی و مناسب را داشته باشیم.صداگذاری بازی تا به حال خوب عمل کرده اما باید تا زمان انتشار بازی صبر کرد.

پیشتاز سونی 

Killzone Shadow Fall یک عنوان خوش ساخت و زیباست که FPS باز های حرفه ای را به چالش میکشد.عنوانی با گرافیک مغز آب کن،گیمپلی نفس گیر و داستانی مناسب که به عنوان پیشتاز انحصاری های سونی و به عنوان اولین بازی نسل بعدی بازی های رایانه ای به عنوان Launch Title کنسول PS4 در تاریخ ۱۵ نوامبر در آمریکای شمالی و ۱۹ نوامبر در بریتانیا منتشر خواهد شد.امیدواریم که Killzone:Shadow Fall دلیلی برای شروع طوفانی نسل بعد باشد.هر چند این عنوان تا به حال بهترین پیش فروش بین بازی های نسل بعدی را داشته که این حرف را تایید میکند.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا
طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

طلایه دار سونی | پیش نمایش بازی Killzone : Shadow Fall - گیمفا