ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا

ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن

پوریا معمارور
۲۰:۱۱ ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا

ژاپنی ها نیز نهایتا به طور رسمی قدم در نسل هشتم گذاشتند و طی مراسمی با شکوه که با حضور سران Sony Computer Entertainment و توسعه دهندگان صنعت بازی های رایانه ای انجام شد، PS4 در کشور خودش منتشر گشت.

در این مراسم Andrew House مدیر عالم SCE، رئیس SCE در ژاپن آقای Hiroshi Kawano و رئیس کل استودیوهای سونی آقای Shuhei Yoshida حضور پر رنگ تری نسبت به بقیه داشتند. در اینکه این مراسم با شکوه تمام اجرا شد و بسیار زیبا بود، شکی نیست و اینکه ژاپنی ها نیز پس از مدتها انتظار توانستند طعم نسل هشتم را با کنسولی که نه تنها در صنعت بازی های رایانه ای را بلکه در دنیا گرد و خاک بسیاری به پا کرده است،  بچشند بسیار خوشحال کننده می باشد.

اما از طرف دیگر، تمام فریاد ها و دست زدن ها و خوشحالی هایی که در این مراسم به گوش رسیدند، به معنای واقعی غیر واقعی بودند!

البته لازم به ذکر است که این موضوع برای کمپانی ها یک موقعیت تازه نیست. بسیاری از کمپانی های بزرگ در نشست های مطبوعاتی و مراسم اینچنینی از صدای تشویق های از قبل ضبط شده استفاده می کنند. اما در این میان کمپانی مایکروسافت در مراسم پرده برداری از کنسول نسل هشتمی خود یعنی Xbox One در استفاده از این ترفند به شکل بی رویه ای عمل کرد. اما حالا سونی نیز از همین ترفند برای به وجد آوردن تماشاگران استفاده می کند. اما آیا این کار صحیح است؟

خوب باید ذکر کنیم که در بین کارگردان های تلوزیونی این کار بسیار رواج دارد و به “کنسرو تشویق” معروف است!

از طرفی، این کار به کمپانی مربوطه، در اینجا سونی، کمک می کند تماشاگران را بیش از پیش هیجان زده نماید. استفاده از تشویق های مصنوعی درست مانند طوفان خنده است. طوفان خنده بدین شکل عمل می کند که اگر تعدادی در یک جمع حضور داشته باشند و یکی از آنها بی هیچ دلیلی شروع به خندیدن نماید، این خنده به دیگران نیز سرایت می کند. موضوع تشویق نیز درست به همین شکل است و پخش صدای تشویق باعث می شود این عمل به تماشاگران نیز سرایت نماید. همچنین این کار از سکوت مطلق در مراسم جلوگیری می کند. تصور کنید زمانی که Peggle 2 معرفی می شود، هیچ کس دست نزند!

اما از طرف دیگر استفاده از این تکنیک باعث می شود اعتماد مخاطبین کمپانی های مبروطه از بین برود. همانطور که پس از مراسم معرفی Xbox One از طرف مایکروسافت شاهد آن بودیم! ادامه یافتن ان موجب می شود حاضرین در مراسم اذیت شوند و این موضوع ممکن است باعث شود تا دیگر تشویقی از سوی آن ها صورت نگیرد. نه تنها حاضرین در مراسم از این موضوع ناراحت می شوند، بلکه برای افرادی که از خانه مراسم را تماشا می کنند نیز این موضوع آزار دهنده خواهد بود چرا که حجم صدای تشویق های غیر واقعی و دای واقعی سخنران ها هم سطح نیست و این باعث خواهد شد، مخاطب صدای نمایشگر را مدام کم و زیاد نماید!

اما آیا استفاده از این تکنیک بد است؟ به طور کلی تر، آیا سونی در استفاده از “کنسرو تشویق” اشتباه کرده است؟ مایکروسافت چطور؟ با ما درمیان بگذارید.

مطالب مرتبط سایت

تبلیغات

ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا
ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

ابتدا مایکروسافت و حال سونی: استفاده از صدای تشویق غیر واقعی در مراسم لانچ PS4 در ژاپن - گیمفا